Odpowiedzialny biznes

Liderzy Filantropii 2014

21 listopada 2014

Liderzy Filantropii 2014

Ponad 94 mln zł darowizn przekazanych na cele społeczne przez firmy z pierwszej dziesiątki tegorocznego Konkursu Liderzy Filantropii. Do udziału w tej edycji zgłosiło się aż 35 firm, w tym aż 13 po raz pierwszy. To najwyższy wynik w historii konkursu i dowód, że korporacyjnych darczyńców przybywa. Zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2014” w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” została Grupa PZU  (ponad 33,8 mln zł). W kategorii „firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem” zwyciężyła Grupa Atlas (5,06%). Orange w tym roku był Ambasadorem Konkursu. Wcześniej czterokrotnie zdobyliśmy tytuł Lidera Filantropii. Organizatorem Konkursu jest Forum Darczyńców.

c7051a3d78230d90e1386433bc883c480d0

Udostępnij: Liderzy Filantropii 2014

Odpowiedzialny biznes

Szukamy Liderów Filantropii

14 sierpnia 2014

Szukamy Liderów Filantropii

Już po raz ósmy Forum Darczyńców ogłosiło konkurs na „Liderów Filantropii”. W tej edycji oprócz nagród dla najhojniejszych firm (za największe darowizny na cele społeczne), po raz pierwszy nagrodzone zostaną firmy, które do filantropii zachęcają swoich pracowników i klientów oraz te, których zaangażowanie przyniosło najlepsze efekty społeczne. Wyróżnienia otrzymają też konkursowi debiutanci.

Od ubiegłego roku jesteśmy Ambasadorem tego konkursu, co dla nas oznacza zobowiązanie do promowania idei strategicznej filantropii korporacyjnej i zaangażowania społecznego, jako ważnego elementu społecznej odpowiedzialności firmy.  Nowe kategorie konkursowe to efekt naszych dyskusji z Forum Darczyńców, co zrobić aby pokazać nie tylko wymiar finansowy zaangażowania społecznego liderów filantropii, ale także efekty programów i projektów społecznych, podejście do zaangażowania pracowników czy klientów w pomaganie innym.

Z własnego doświadczenia wiemy, że efektywne działania społeczne to coś więcej niż przekazanie organizacji społecznej określonej części zysku przedsiębiorstwa. To długofalowe zaangażowanie się w rozwiązywanie ważnych problemów społecznych, często także poprzez usługi czy produkty firmy, to włączanie pracowników do tych projektów, budowanie parnerstw z organizacjami i instytucjami społecznymi oraz innymi przedsiębiorstwami. Warto pokazać takie dobre przykłady firm, które są dobrymi i zaangażowanymi obywatelami społeczeństwa, w których funkcjonują mądre i efektywne programy prospołeczne.

Zapraszamy więc do zgłaszania się do konkursu. Wszelkie potrzebne informacje znajdziecie na stronie www.forumdarczyncow.pl. Firmy zgłaszają się do konkursu samodzielnie, a udział w nim jest bezpłatny. Na zgłoszenia czekamy do 19 września 2014r.
c0a3d232b738c70539f5d69d54f72ee8c95

Udostępnij: Szukamy Liderów Filantropii

Informacje prasowe

TP wyróżniona 3 nagrodami Lidera Filantropii

25 października 2011

TP wyróżniona 3 nagrodami Lidera Filantropii

Podczas dzisiejszej gali konkursu „Liderzy Filantropii 2011” organizowanego przez Forum Darczyńców, Telekomunikacja Polska otrzymała nagrodę specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Ponadto TP została wyróżniona 2 tytułami Lidera Filantropii dla firmy, która przekazała w 2010 roku na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów oraz najwięcej środków finansowych na cele społeczne.

Pierwszy raz w historii konkursu zdarzyło się, że ta sama firma zwyciężyła w obydwu kategoriach. Jak podkreślali organizatorzy przekazanie przez TP ponad 5% zysku na cele społeczne jest sytuacją rzadko spotykaną wśród dużych spółek nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

 – Zaangażowanie społeczne jest integralnym elementem naszych działań z zakresu CSR. Programy, które realizujemy są odzwierciedleniem idei globalnego myślenia i lokalnego działania. Zastanawiamy się nad konkretnymi problemami, a potem proponujemy rozwiązania, z których może skorzystać każda organizacja społeczna. Dzisiejsze nagrody to znak, że ta strategia jest skuteczna – powiedział Tomasz Nowakowski, Dyrektor Wykonawczy Grupy TP.

Od początku istnienia Telekomunikacja Polska, a z czasem Grupa TP część swoich zysków przeznaczała na cele społeczne, przekazując darowizny dla organizacji społecznych tj. fundacje, stowarzyszenia i instytucje użyteczności publicznej. Były to najczęściej darowizny finansowe i było ich ponad 100 w ciągu roku.

Z czasem firma postanowiła skupić się na wybranych zagadnieniach społecznych i tworzyć własne programy, np. „Edukacja z internetem tp” czy „Telefon do mamy”. Skala działań prospołecznych sprawiła, że w 2005 roku Grupa TP zdecydowała się powołać własną Fundację. Tak powstała Fundacja Grupy TP, która obecnie pod nazwą Fundacji Orange aktywnie uczestniczy w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe działania innych organizacji pozarządowych w zakresie edukacji dzieci i młodzieży, kultury i ochrony zdrowia.

Teraz zaangażowanie Grupy TP to autorskie wieloletnie programy angażujące nie tylko nasze finanse, ale też usługi, know-how czy pracowników – wolontariuszy. Nie jesteśmy tylko darczyńcą, staramy się być partnerem dla organizacji społecznych i pomagać kompleksowo.

Udostępnij: TP wyróżniona 3 nagrodami Lidera Filantropii

Informacje prasowe

Grupa TP liderem filantropii

15 grudnia 2009

Grupa TP liderem filantropii

Grupa TP już po raz trzeci z rzędu została zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii”, organizowanego przez Forum Darczyńców, Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych i miesięcznik „Forbes”. Ranking tworzony jest w oparciu o wysokość środków, jakie firmy przekazują w ciągu roku na cele społeczne.

Grupa TP zajęła pierwsze miejsce pod względem wysokości środków przeznaczonych na cele społeczne. Znalazła się jednocześnie na trzecim miejscu wśród firm, które na te cele przeznaczają największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem. W sumie na cele społeczne w 2008 roku Grupa TP przekazała ponad 22 mln zł.

– Programy społeczne, które realizuje Grupa TP odpowiadają na realne potrzeby naszego społeczeństwa, takie jak zwiększanie dostępu dzieci do nowoczesnej edukacji, bezpieczeństwo podczas korzystania z Internetu czy przeciwdziałanie agresji w szkołach. Jesteśmy przekonani, że każda złotówka przekazana na ten cel to dobrze wydane pieniądze – mówi Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange, która odebrała nagrodę w imieniu Grupy TP.  – Bardzo cieszymy się, że nasza działalność społeczna po raz kolejny została doceniona – dodaje.

Ranking „Liderów Filantropii” został w Polsce zorganizowany po raz pierwszy w 2007 roku. Nad rzetelnością konkursu czuwała firma audytorska PriceWaterhouseCoopers. Nagrody wręczono laureatom 14 grudnia 2009 podczas uroczystego spotkania na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Grupa TP poprzez Fundację Orange realizuje szereg działań na rzecz dzieci i młodzieży z zakresu edukacji, kultury, opieki zdrowotnej i wolontariatu. Prowadzi zarówno projekty autorskie, jak i współpracuje z polskimi i międzynarodowymi instytucjami społecznymi.
Do najważniejszych realizowanych przez nią programów należą: Telefon do Mamy, Szkoła bez Przemocy, Dźwięki Marzeń, Edukacja z Internetem TP oraz Akademia Orange.

Udostępnij: Grupa TP liderem filantropii

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej