Innowacje

Naładuj się bezprzewodowo – Generacja Startup odc. 8

1 listopada 2017

Naładuj się bezprzewodowo – Generacja Startup odc. 8

Ci z Was, którzy uczestniczyli w tegorocznym Orange Warsaw Festival pewnie zgodzą się, że zabawa wymagała mnóstwo energii, od uczestników, ale także ich telefonów. Na szczęście w Orange Strefie można było podładować telefony, m.in. dzięki bezprzewodowym, indukcyjnym ładowarkom. Twórcą rozwiązania jest startup Whirla, który zaczął z nami współpracę przez program Orange Fab.

Postanowiłam sprawdzić, skąd wziął się pomysł na indukcyjne ładowanie, kto stoi za tym rozwiązaniem i czy w najbliższym czasie bezprzewodowe ładowarki zastąpią tradycyjny kabel?

Zobaczcie nowy odcinek „Generacji Startup” (to już ósmy!) i dajcie znać, co sądzicie o tym rozwiązaniu. Możecie je także sami przetestować – wystarczy pobrać aplikację na telefon i skorzystać z jednego z punktów ładowania w Warszawie (więcej w video).

Udostępnij: Naładuj się bezprzewodowo – Generacja Startup odc. 8

Innowacje

W Orange Fab znowu szukamy startupów. Ale zmieniamy reguły gry.

5 października 2017

W Orange Fab znowu szukamy startupów. Ale zmieniamy reguły gry.

Dobrze znacie nasz program Orange Fab. Służy on współpracy ze startupami, które mają gotowy produkt i chciałyby wyjść z nim na rynek, do dużej bazy klientów. Przez 4 lata funkcjonowania Orange Fab, każdej jesieni ogłaszaliśmy nabór, a po trzech miesiącach spotykaliśmy się ze startupami, które zakwalifikowaliśmy do półfinałów. Teraz to się zmieni.

Jesteście ciekawi, jak będzie wyglądała współpraca z przedsiębiorcami? Zobaczcie, jak na te zmiany zareagowali finaliści poprzednich edycji.

Orange Fab, czyli duży dla małych

Idea Orange Fab od początku była jasna: szukaliśmy innowacyjnych, młodych przedsiębiorców, z którymi wspólnie rozwiniemy biznes. Oni potrzebowali konkretnej wiedzy biznesowej, sposobów dotarcia do klientów ze swoim produktem. My potrzebowaliśmy zastrzyku innowacji, który pobudzi krążenie w organizmie wielkiego operatora.

W ciągu czterech lat funkcjonowania do programu zgłosiło się ponad 580 startupów, które wspólnie z Orange chciały rozwijać i sprzedawać swój produkt. W każdej edycji, dla wybranych przedsiębiorców mieliśmy dofinansowanie, potężną dawkę wiedzy serwowaną podczas warsztatów z ekspertami, dostęp do infrastruktury Orange, bezpłatny wstęp na wydarzenia branżowe (m.in. Wolves Summit, czy Viva Technology w Paryżu), kontakt z inwestorami i mentorami z branży.  Z tego wsparcia, merytorycznego i finansowego skorzystały do tej pory 23 polskie startupy.

Niektóre z nich poznaliście w ramach vloga „Generacja Startup”, m.in. Wandlee, Take Task, Tutlo, czy Applica. Przedsiębiorcy doceniali możliwości, jakie dawał im program, a współpraca z Orange, firmą o międzynarodowym zasięgu była dla nich wartościową rekomendacją przy nawiązywaniu kolejnych relacji biznesowych. Jednak realia rynku szybko się zmieniają, zwłaszcza w świecie startupów.

Startup spotka się z biznesem

Co roku jesienią uruchamiamy nową edycję Orange Fab. W tym roku również wystartowaliśmy, ale zamiast trzech miesięcy na rekrutację postawiliśmy na nabór ciągły. Co to oznacza? Do programu można dołączyć w dowolnej chwili, wystarczy wejść na stronę i wypełnić FORMULARZ. Nasi eksperci przyjrzą się rozwiązaniu pod kątem potencjalnej współpracy i jeśli uznają, że jest nam razem po drodze, zaprosimy startup na spotkanie z przedstawicielami biznesu Orange, połączone z pitch session. Spotkania będą odbywały się co 2 miesiące. Jeśli podczas takiego spotkania przedsiębiorca i manager Orange znajdą wspólny kierunek rozwoju, przystąpimy do współpracy. Oznacza to, że nie trzeba pilnować terminu zgłoszeń, przesłuchań itd. Rozszerza się także oferta – startupy zyskają dostęp do kreatywnej przestrzeni FabLab zlokalizowanej w centrum Warszawy, gdzie skorzystają z infrastruktury światłowodowej i radiowej.

Najpierw stawiamy na Internet Rzeczy

Pierwsze spotkanie startupy – biznes zaplanowane jest na 27 października br., więc zostało niewiele czasu. W pierwszej kolejności skupiamy się na rozwiązaniach z zakresu Internetu Rzeczy: Smart City (m.in inteligentne oświetlenie, transport, zarzadzanie ruchem), Smart Home/Connected Home (m.in. bezpieczeństwo, smart energy), Smart Car. Ale jesteśmy otwarci także na inne obszary. Kogo szukamy?

  • Customer Experience – rozwiązania mające pozytywny wpływ na zadowolenie klientów (B2C, B2B) z usług świadczonych przez Orange, również w zakresie wsparcia z korzystania z rozwiązań oraz usług cyfrowych Orange
  • Artifical inteligence – rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencje (m.in. systemy wsparcia sprzedaży)
  • Big data – zbieranie i analiza danych, rozwiązania prowadzące do optymalizacji zarządzania danymi oraz docelowo wzrost sprzedaży
  • E-commerce – rozwiązania zwiększające sprzedaż I konwersje z kanałów online
  • AR, VR – rozwiązania z obszaru AR, VR w celu wsparcia obsługi klientów, ich edukacji oraz automatyzacji procesów wewnętrznych
  • Cyber security – oprogramowanie z zakresu – e-bezpieczeństwa (B2B, B2C)
  • Automatyzacja procesów – poprawa efektywności procesów w zakresie zarządzania relacjami z klientami, automatyzacją sprzedaży oraz innych
    wewnętrznych procesów
  • Fintech – rozwiązania zgodne z dyrektywą PSD2 oraz wykorzystujące AIP banków
  • Blockchain – rozwiązania wykorzystujące technologie blockchain m.in. w obszarze bezpieczeństwa, programów lojalnościowych, płatności.

Znasz kogoś, kto ma startup? Podziel się tą informacją. Masz startup? Wypełnij formularz, przyjdź na spotkanie i sprawdź, jak działamy. Informacje o aktualnych spotkaniach znajdziesz na stronie: Orange Fab.

Udostępnij: W Orange Fab znowu szukamy startupów. Ale zmieniamy reguły gry.

Innowacje

Skąd wzięły się ławki z darmowym WiFi? Generacja Startup – SEEDIA

25 września 2017

Skąd wzięły się ławki z darmowym WiFi? Generacja Startup – SEEDIA

Niedawno Wojtek pochwalił się na blogu nowoczesnymi ławkami z darmowym WiFi od Orange (wpis można przeczytać tutaj: Miejskie ławki w Zielonej Górze z darmowym WiFi od Orange). Pod wpisem pojawiło się parę pytań, m.in. o zabezpieczenia przeciw wandalom, czy dostępność ławek w innych miastach. Postanowiłam pójść tym tropem i sprawdzić, kto stoi za tym rozwiązaniem. Intuicja mnie nie zawiodła i trafiłam na ciekawy startup, który łączy w sobie technologię, dizajn i żyłkę do biznesu, czyli SEEDIA.

W najnowszym odcinku Generacji Startup rozmawiam z Arturem Racickim, który jest współtwórcą SEEDIA. Opowiada m.in., jak zabezpieczone są ławki, w jakich miastach można je spotkać i skąd wziął się pomysł na taki  produkt (nie) codziennego użytku.

Jak Wam się poodbają nowoczesne ławki z WiFi? Może macie je w swojej miejscowości?

Przypominam, że w Orange Polska chętnie współpracujemy ze startupami, które oferują ciekawy, dojrzały produkt. Już za tydzień, 3 października br. rozpoczynamy nową, 5. edycję naszego programu dla startupów, Orange Fab. Jeśli prowadzicie własną firmę, lub znacie przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć skrzydła, powiedzcie im o Orange Fab. Więcej informacji na stronie.

Udostępnij: Skąd wzięły się ławki z darmowym WiFi? Generacja Startup – SEEDIA

Innowacje

Generacja Startup – Tutlo

22 sierpnia 2017

Generacja Startup – Tutlo

Dzisiaj w nowym odcinku Generacji Startup przedstawiam startup Tutlo, laureata 4. edycji Orange Fab, który sam siebie nazywa „uberem do nauki języków obcych”.

Pamiętacie czasy, gdy po zajęciach w szkole biegło się na kolejne, do szkoły językowej? Długie godziny zajęć, wałkowanie gramatyki i słówek, od czasu do czasu zajęcia z native speakerami – taka była (i w sumie nadal jest) codzienność wielu dzieci i nastolatków. Bo języki warto znać, bo świat stoi wtedy przed nami otworem, bo chcemy podróżować, lub pracować zagranicą.

Na szczęście mamy Internet i nauka języków stała się dużo prostsza. Można korzystać z kursów online, umawiać się na konwersacje (moja znajoma tak nauczyła się podstaw języka holenderskiego), oglądać filmy i seriale z napisami, korzystać z programów do nauki słówek, uczyć się języka w grach itd. Wszystko to jedna wymaga sporo dyscypliny, a w przypadku rozmów online – znalezienia sobie towarzysza do rozmów, który zechce poświęcać nam czas.

Damian Strzelczyk i Tomek Jabłoński ze startupu Tutlo zmierzyli się z tym tematem. Ponieważ sami nie mieli czasu na naukę języka w tradycyjnej formule, stworzyli platformę, którą sami nazywają „uberem do nauki języków obcych”. Łączą lektorów (zweryfikowanych i przygotowanych do prowadzenia zajęć) z osobami, które chcą się nauczyć języka angielskiego. Dostępność lektorów widać w platformie. Za każdym razem można wybrać kogoś innego – Ruth, Angelo, Candy są gotowi porozmawiać niemal o każdej porze.

Dodam tylko, że przetestowałam Tutlo i byłam zaskoczona, jak dobrze jest przygotowane – można wybrać blok tematyczny (biznes, podróże, czas wolny itd) i konkretne tematy. Każda lekcja ma przygotowany scenariusz, więc nie jest to spontaniczna rozmowa o pogodzie 😉 Lektorzy są dostępni przez cały dzień, więc lekcję (20 – minutową) można zafundować sobie nawet w przerwie na lunch. Zresztą sami zobaczcie.

Dodam, że Tutlo jest laureatem #4 Orange Fab i dzięki temu trafił do oferty pracowniczej Orange. Ale nie musicie pracować w Orange, żeby skorzystać z możliwości nauki – wystarczy dołączyć do platformy, gdzie pierwsza lekcja testowa jest gratis.

Jak Wam się podoba produkt Tutlo?

Na marginesie, na pomysł łączenia seniorów ze Stanów Zjednoczonych z uczniami z Brazylii wpadła kilka lat temu szkoła NCA ze Stanów Zjednoczonych. Być może widzieliście ten wzruszający film online:

 

Udostępnij: Generacja Startup – Tutlo

Innowacje

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

12 czerwca 2017

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Sztuczna inteligencja stała się słowem o dużej sile rażenia: wszyscy o niej mówią, prawie wszyscy chcą ją mieć, część się jej boi, mało kto wie, czym dokładnie jest. Definicji jest tyle, ile zastosowań.

Warszawski startup Applica, z którym współpracujemy w ramach Orange Fab, wykorzystuje go m.in. do analizy tekstu i wyszukiwania w Internecie mowy nienawiści. Nie tylko wyszukuje charakterystyczne sformułowania, ale również bardziej wyszukane obelgi – np. opisowe, lub odnoszące się do pewnych skojarzeń. Przydatne? Na pewno, zwłaszcza w czasach, gdy w sieci spędzamy wiele godzin dziennie, czytamy, piszemy i przesiąkamy z przekazem, z którym obcujemy.

Algorytm stworzony przez Applicę potrafi o wiele więcej – zajmuje się też precyzyjnym targetowaniem reklamy online oraz  automatyzacją procesów obsługi klienta, co oznacza, że może analizować e-maile, diagnozować najczęściej pojawiające się problemy klientów, czy monitorować pracę konsultantów. Czy to oznacza, że wkrótce inteligentne, samouczące się algorytmy zastąpią nas w pracy, np. w obsłudze klienta? Odpowiedź znajdziecie w nowym, 4. odcinku „Generacji Startup”.

Udostępnij: Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej