Odpowiedzialny biznes

Fundacja Orange wraca do szkoły

31 sierpnia 2018

Fundacja Orange wraca do szkoły

Wraz z początkiem roku szkolnego 2018/2019 startują także nowe edycje naszych programów: MegaMisji i #SuperKoderów.

MegaMisja, czyli nasz program dedykowany uczniom z klas 1-3, wystartuje w 200 nowych szkołach. Dzięki niemu, dzieci w wieku 7-10 lat dowiedzą się jak bezpiecznie wchodzić w świat technologii i internetu. Tworząc go, zależało nam na tym, aby uniknąć nudnych wykładów. Właśnie dlatego, MegaMisja ma konwencję gry edukacyjnej. Mierząc się z kolejnymi zadaniami, dzieciaki jednocześnie nabywają nowe umiejętności i wiedzę.

Scenariusze zajęć MegaMisji znajdziesz tutaj.

Drugi z naszych programów dla szkół – #SuperKoderzy jest dedykowany starszym uczniom, z klas 4-6. Różni się nie tylko wiekiem grupy docelowej. W tym wypadku, szkoły zgłaszając swój akces wybierały jeden z tradycyjnych przedmiotów szkolnych. Dzięki #SuperKoderom, zamieniamy go w przedmiot wzbogacony o lekcje programowania płynnie wpisujące się w podstawę programową. Przykładowo: lekcja muzyki staje się również warsztatem z programowania narzędzi niezbędnych do tworzenia własnej muzyki.

Każda ze szkół otrzymała od nas grant na potrzebny sprzęt, a zaangażowani nauczyciele – szkolenia, podczas których nabywają niezbędne umiejętności.

#SuperKoderzy od września pojawią się w 170 nowych szkołach w całej Polsce

Scenariusze zajęć #SuperKoderów znajdziesz tutaj.

W sumie MegaMisja i #SuperKoderzy po raz pierwszy startują w 370 miejscach. Podczas wiosennego naboru o udział w naszych programach biło się aż 1831 szkół.

Udostępnij: Fundacja Orange wraca do szkoły

Odpowiedzialny biznes

Teatr, którym sterujesz aplikacją

31 lipca 2018

Teatr, którym sterujesz aplikacją

Na początku lipca podsumowaliśmy trzy edycje naszego programu dla kobiet wchodzących i powracających na rynek pracy – #MakerWoman. 36 jego bohaterek kolejno: nauczyło się obsługi innowacyjnych urządzeń dostępnych w FabLab powered by Orange (drukarki 3d, ploter laserowy i wiele, wiele innych) i przystąpiło do realizacji własnego prototypów. To idealny moment, abyśmy bliżej poznali najciekawsze z nich.

Karolina to jedna z tych uczestniczek #MakerWoman, której pomysł robi na mnie zdecydowanie największe wrażenie.

Zobacz nasz materiał wideo o Karolinie i jej projekcie:

Jej koncept to mobilna scena teatralna, w której użytkownik może regulować oświetlenie poprzez aplikację. Jak przystało na magistra prawa, Karolina zadbała o wszystkie detale. Całość panela oświetleniowego opiera się na adresowalnych diodach LED. Ich barwę i intensywność można konfigurować indywidualnie, dzięki czemu na scenie tworzy się unikalna, bajkowa atmosfera.

Ruch postaci i scenografii opiera się na parze magnesów neodymowych, z których jeden przymocowany jest do danego elementu na scenie, a drugi umożliwia jego manipulację od dołu konstrukcji. Co fascynujące, dzięki konstrukcji przedniej sceny i zastosowania mlecznej płyty, na scenie można odgrywać teatr cieni.

Zdaniem autorki, mobilna scena może służyć jako pomoc dydaktyczna przy zajęciach teatralnych lub jako zabawka w świetlicach, w szkołach i w domu.

Projekt Karoliny w całości narodził się w FabLabie.

Poznaj inne prototypy #MakerWoman, które przedstawiłem wcześniej na łamach bloga:

Udostępnij: Teatr, którym sterujesz aplikacją

Odpowiedzialny biznes

Fundacja Orange edukuje dzieci poprzez aplikacje mobilne!

9 stycznia 2018

Fundacja Orange edukuje dzieci poprzez aplikacje mobilne!

Miesiące ciężkiej pracy wreszcie dały efekt. Światło dzienne ujrzała pierwsza aplikacja mobilna Fundacji Orange – MegaMisja z Psotnikiem. Pobierzecie ją za darmo: iOS TUTAJ, Android TUTAJ.

Najpierw program, potem gra z Psotnikiem

Nasza, jeszcze gorąca, bezpłatna aplikacja to uzupełnienie programu edukacyjnego Fundacji Orange – MegaMisji. Na jego mocy w 600 szkołach w całej Polsce uczniowie przechodzą gruntowny kurs edukacji cyfrowej: uczą się odróżniać prawdziwe informacje od fałszywych, tworzą swoje filmy, poznają sposoby ochrony przed niebezpieczeństwami w sieci i zgłębiają wiele innych zagadnień. Zajęcia mają formę zabaw i wyzwań edukacyjnych realizowanych na świetlicach, po to aby były ciekawe dla 7-9 latków, czyli grupy dla której dedykowana jest MegaMisja.

MegaMisja z Psotnikiem to swoisty krok dalej. Nasza nowa aplikacja dotyka tych samych problemów co program edukacyjny. Jest wyposażona w tych samych bohaterów, którzy pojawiają się w scenariuszach lekcji MegaMisji. Różnica? Aplikacja dedykowana jest rodzicom i ich dzieciom. Znakomicie sprawdzi się na jeszcze szerzą skalę – odnajdą się w niej także te dzieci, które w szkole nie miały styczności z MegaMisją.

Na czym polega aplikacja?

Po zainstalowaniu aplikacji (na tablet lub telefon) użytkownik staje przed zadaniem zaopiekowania się wesołą sztuczną inteligencją – Psotnikiem. Może karmić go, myć, głaskać, ubierać. Może też stworzyć galerię z różnymi przebraniami Psotnika. Zdobywa prezenty i urządza pokój swojego stworka. Musi nauczyć go życia w Cyfrowym Laboratorium. Aby osiągnąć ten cel, w kolejnych poziomach wypełnia krótkie zagadki, quizy i memo oraz odblokowuje minigry. Całość utrzymana jest w przyjaznej, wesołej szacie graficznej. Co kluczowe – nawigację po grze wspiera lektor, więc korzystanie z aplikacji nie wymaga umiejętności czytania.

Przepis na hit

Aplikacja błyskawicznie zyskała uznanie użytkowników. Zdaniem Dagmary Hicks, popularnej blogerki parentingowej z bloga CalaReszta.pl, która testowała ze swoimi pociechami aplikację, to znakomite narzędzie, aby nauczyć dzieci… troski o innych. – Moje sześciolatki przechodzą teraz taki etap, w którym pragną opiekować się kimś młodszym. Wykazują się cierpliwością i zabieganiem o względy maluszka. W tej roli Psotnik sprawdza się idealnie. Można się nim opiekować, a jednocześnie wspólnie zdobywać wiele pożytecznych umiejętności. Staje się nie tylko młodszym bratem, ale i fajnym kolegą. Mam poczucie, że czas, jaki moje dzieci spędzają na zabawie z Psotnikiem, nie jest jałowym gapieniem się w ekran. W ciągu ostatnich kilki tygodni, w czasie których testowaliśmy aplikację, moje dzieciaki nie tylko pokochały Psotnika, ale i zdobyły szereg nowych umiejętności. Oczywiście z pomocą mamy, która siedzi i czeka na swoją kolej gry. Takie zabawy z dziećmi to ja lubię. Psotnik ostatecznie mnie przekonał, że aplikacje mobilne dla dzieci mogą być fajne i mądre – pisze.

Jej zdanie podziela Marlena Wróblewska – ekspertka parentingowa z bloga Makoweczki.pl, której dzieci zauroczyły się aplikacją. – Aplikacja oprócz warstwy edukacyjnej jest także doskonałą zabawą. Nie jest banalnie prosta, ale także nie jest za trudna (Lenka kilka razy potrzebowała mojej pomocy). Jest to także dobry moment, żeby porozmawiać z dziećmi o tematach technologicznych, a także zagrożeniach wynikających z ich użytkowania – puentuje.

MegaMisja z Psotnikiem – zapamiętaj, i pobierz. Nie pożałujesz.

Polecam,
Bartosz Rymkiewicz

Udostępnij: Fundacja Orange edukuje dzieci poprzez aplikacje mobilne!

Inne

„Zaprogramuj Przyszłość” już wystartowało!

3 listopada 2017

„Zaprogramuj Przyszłość” już wystartowało!

Ruszył kolejny program Fundacji Orange – „Zaprogramuj Przyszłość”. Ta inicjatywa wpisuje się w strategię Orange, której priorytetem jest szeroko rozumiana informatyzacja szkół i edukacja cyfrowa.

Orange, dzięki dostępnym technologiom i „know how”, pomaga polskim szkołom w uzyskaniu dostępu np. do szybkiego internetu. Fundacja Orange dba o to, aby dzieci korzystały z niego w przemyślany sposób.

Przypomnijmy – Orange, w ramach drugiego konkursu POPC, pozyskało ponad 616 mln zł dofinansowania ze środków europejskich. Operator przeszło 1/3 (220 mln) tej sumy wyłoży z własnej kieszeni. Ta astronomiczna kwota pozwoli rozszerzyć sieć światłowodową na tyle szeroko, aby dać dostęp do internetu o przepływowości co najmniej 100 Mb/s na terenie 423 gmin. Dzięki temu, problemów z dostępem do najsprawniejszego internetu nie będzie miało już 2,9 tys. szkół. Dodając do tego placówki, które są beneficjentami innych projektów Orange, otrzymujemy zawrotną sumę niemal 7,4 tys. szkół w całej Polsce. (Więcej dowiecie się TUTAJ).

Fundacja Orange dołoży wszelkich starań, aby szkoły należycie wykorzystały wiążący się z tym potencjał. Pod koniec października ruszył, powstały również dzięki konkursowi POPC, program „Zaprogramuj Przyszłość”, którego współtwórcą jest uznane w środowisku edukacyjnym Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania. Przeszło 1200 nauczycieli z blisko 230 szkół zostanie przeszkolonych do prowadzenia lekcji z programowania i wykorzystania umiejętności cyfrowych w praktyce. Do realizacji swoich celów dostaną m.in. swoje własne tablety i roboty edukacyjne. Kolejny krok to wykorzystanie pozyskanych umiejętności podczas prowadzenia zajęć w szkołach. Szacujemy, że w całej Polsce w takich warsztatach weźmie udział blisko 20 tys. dzieci.

„Zaprogramuj Przyszłość” to nasza kolejna odpowiedź na wyzwania współczesnej edukacji. Dzięki niej tysiące dzieci z niewielkich miejscowości będą mogły zdobyć kompetencje przyszłości, nauczą się twórczo korzysta z nowych technologii. Jestem przekonana, że w ten sposób pomożemy zapewni im lepszy start życiowy – tak opisuje walory programu Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Znacie szkoły, które skorzystały z naszych inicjatyw? Dajcie znać w komentarzach!

Udostępnij: „Zaprogramuj Przyszłość” już wystartowało!

Odpowiedzialny biznes

Takiego Dnia Dziecka jeszcze nie było!

31 maja 2017

Takiego Dnia Dziecka jeszcze nie było!

Z okazji Dnia Dziecka przygotowaliśmy specjalną aplikację i konkurs w którym do wygrania jest audiobook autorstwa Grzegorza Kasdepke, popularnego pisarza dziecięcego.

Jak to działa?  

1/ Udaj się wraz ze swoim dzieckiem do jednego z 753 Salonów Orange w całej Polsce, gdzie czeka na Was po 40 zestawów kart z bohaterami MegaMisji, czyli programu Fundacji Orange, o którym pisałem TUTAJ.

2/ Postacie ożyją w rozszerzonej rzeczywistości. Wystarczy pobrać za pomocą QR kodu na karcie aplikację mobile na Dzień Dziecka i nakierować aparat/kamerę na kartę.

3/ Tysiąc pierwszych dzieci, które poprawnie rozwiążą udostępniony quiz o bezpieczeństwie online, otrzyma specjalny kod do bezpłatnego pobrania jednego z siedmiu audiobooków Grzegorza Kasdepke, popularnego autora książek dla dzieci i ambasadora MegaMisji.

To jak? Do zobaczenia w salonach!

Więcej informacji o działaniach Fundacji Orange znajdziecie:

Regulamin akcji dostępny na www.megamisja.pl/app

Miłego dnia,
b

Mediateka

Udostępnij: Takiego Dnia Dziecka jeszcze nie było!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej