Informacje prasowe

Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

25 kwietnia 2022

Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

Orange Polska osiągnął dobre wyniki finansowe, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, zwłaszcza bardzo dużego wzrostu cen energii. Przychody firmy w 1 kwartale były wyższe o 0,4% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 2% rok do roku. To efekt zarówno dobrych wyników ze wszystkich kluczowych usług, w tym Orange Światłowodu czy rozwiązań  ICT dla biznesu, a także obniżania kosztów działalności firmy.

Miniony kwartał przyniósł nowe wyzwania. Wojna w Ukrainie i związana z nią fala uchodźców pokazała, jak ważna jest bezpieczna i niezawodna łączność. W czasie kryzysu operatorzy stanęli na wysokości zadania, sprawnie dostosowując istniejące zasoby do nowych potrzeb. Wspieramy naszych gości i rozumiemy, że mimo nadziei na szybkie zakończenie konfliktu, potrzeba tu długofalowego zaangażowania – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Orange Polska podjął w ostatnich miesiącach wiele działań wspierających osoby poszukujące schronienia w obliczu wojny w Ukrainie. Operator wzmocnił pojemność sieci na terenach przygranicznych i udostępnił darmowe WiFi w punktach recepcyjnych. W pierwszych dniach wojny obniżył o 80% ceny połączeń na Ukrainę, by ułatwić osobom mieszkającym w Polsce kontakt z bliskimi, udostępnił też ukraińskim użytkownikom darmowe pakiety minut i internetu. Przygotował startery z bezpłatnymi usługami dla osób przybywających z Ukrainy do Polski – aktywowano ich już około 400 tysięcy. W budynkach należących do Orange, zaadaptowanych na potrzeby przyjęcia uchodźców, od czasu wybuchu wojny znalazło schronienie prawie 600 osób.

Z pomocą ruszyli także pracownicy – 1000 wolontariuszy z Orange zaangażowało się w ponad 130 projektów pomocowych. Fundacja Orange przygotowała granty dla pracowników goszczących w swoich domach uchodźców. Przy wsparciu Fundacji Orange ruszyła także szkoła online dla dzieci z Ukrainy.

Blisko milion klientów Orange Światłowodu, więcej użytkowników Orange Love i usług mobilnych

W pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez operatora. Z Orange Światłowodu korzysta już niemal milion klientów indywidualnych, w pierwszych trzech miesiącach przybyły ich 54 tysiące.  Dodatkowo blisko 60 tysięcy klientów korzystało na koniec marca z usług światłowodowych innych operatorów oferowanych na łączach Orange. Zasięg usług światłowodowego internetu od Orange obejmował na koniec marca już 6,2 mln domów i mieszkań w całym kraju, a tylko w pierwszych trzech miesiącach zwiększył się o 219 tysięcy gospodarstw domowych.

Przybyły także 82 tysiące użytkowników mobilnych abonamentowych głosowych usług oraz 11 tysięcy klientów Orange Love, konwergentnych pakietów usług dla całej rodziny.

Większa liczba klientów przekłada się także na wartość, głównie za sprawą rosnącej liczby użytkowników najszybszych opcji światłowodu, usług telewizyjnych, a także konsekwentnego podejścia „więcej za więcej” w tworzeniu ofert.

Rozwijając swój biznes operator stara się ograniczać negatywny wpływ na środowisko. Nowa inicjatywa pod nazwą RE skupia w sobie działania w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, wydłużające cykl życia urządzeń takich jak smartfony, rutery czy dekodery telewizyjne. Orange Polska zachęca klientów do odpowiedzialnego rozstawania się z nieużywanymi telefonami (recykling), oferuje korzystne warunki naprawy (regeneracja), a także prowadzi odnowę używanych urządzeń (renowacja), by ponownie wprowadzić je do obiegu.

Dynamika przychodów i EBITDAaL zgodna z oczekiwaniami, całoroczne cele podtrzymane

Przychody Orange Polska wzrosły w 1 kwartale o 0,4% rok do roku i jest to dynamika zgodna z oczekiwaniami. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, czyli konwergencji, usług mobilnych i usług internetowych, kontynuowały bardzo silne, 7% tempo wzrostu. Pierwszy kwartał to także świetne wyniki w usługach ICT dla biznesuprzychody wzrosły o 22% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Natomiast niekorzystny wpływ na przychody firmy miały regulowane obniżki stawek zakańczania połączeń (MTR, FTR), które obniżyły przychody hurtowe o 120 milionów złotych rok do roku.

Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o 1,8% rok do roku, co w obliczu bezprecedensowych podwyżek cen energii jest bardzo dobrym wynikiem. Te niesprzyjające okoliczności firma zdołała zniwelować dzięki przychodom z kluczowych linii biznesowych, a także dalszemu ograniczaniu kosztów.

Firma podtrzymuje całoroczne cele, będzie obserwować rozwój sytuacji makroekonomicznej i podejmować działania przeciwdziałające jej niekorzystnemu  wpływowi na biznes.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 1 kwartał 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

Mediateka

Wyniki Orange Polska po pierwszym kwartale 2018 r.

26 kwietnia 2018

Wyniki Orange Polska po pierwszym kwartale 2018 r.

Zapraszamy do pobrania grafik prezentujących wyniki Orange Polska po pierwszym kwartale 2018 r. W ciągu roku niemal o połowę wzrosła liczba indywidualnych klientów korzystających z usług konwergentnych, aż dwie trzecie z nich ma pakiet Orange Love. Podwoiła się też liczba użytkowników światłowodów. Przychody z usług konwergentnych w coraz większym stopniu równoważą mniejsze wpływy z usług sprzedawanych pojedynczo. Zysk EBITDA ustabilizował się. Firma ogranicza koszty i zwiększa efektywność. To efekty realizacji strategii Orange.one nastawionej na budowanie wartości.

Pełną treść komunikatu prasowego znajdziecie Państwo pod tym linkiem.

Pobierz komentarz wideo Jean-François Fallacher, prezesa Orange Polska

Pobierz komentarz wideo Macieja Nowohońskiego, członka zarządu ds. finansów w Orange Polska

 

Udostępnij: Wyniki Orange Polska po pierwszym kwartale 2018 r.

Mediateka

Grafiki – wyniki Orange Polska po pierwszym półroczu 2017

27 lipca 2017

Grafiki – wyniki Orange Polska po pierwszym półroczu 2017

Grafiki prezentujące wyniki komercyjne, finansowe, a także rozwój sieci Orange Polska w trakcie pierwszego półrocza 2017. Prezentujemy dane dotyczące m.in liczby klientów i gospodarstw domowych w zasięgu Orange Światłowodu, liczby klientów usług mobilnych, a także budowy sieci mobilnej.

Udostępnij: Grafiki – wyniki Orange Polska po pierwszym półroczu 2017

Inne

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

14 czerwca 2017

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Sytuacja na rynku telekomunikacyjnym szybko się zmienia, co wymaga od operatorów aktualizowania swoich planów. Jak zadeklarowaliśmy w lutym, na ogłoszeniu wyników za 2016 rok, pracujemy nad aktualizacją średnioterminowego planu strategicznego. Wkrótce przedstawimy efekty tej pracy. Początkowo planowaliśmy to zrobić wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017, ale uznaliśmy, że nie jest to najlepszy termin ze względu na urlopowy szczyt. Bardziej fair wobec inwestorów, analityków, dziennikarzy i klientów, będzie jeśli zaprezentujemy aktualizację na początku września, kiedy już wszyscy wrócą wypoczęci do pracy. Wrzesień jest także tradycyjnie miesiącem, w którym aktywnie spotykamy się z akcjonariuszami i bierzemy udział w konferencjach inwestorskich. Od razu chce uspokoić wszystkich, którzy właśnie pomyśleli, że potrzebujemy więcej czasu by przygotować rewolucyjne zmiany. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, filary naszej strategii nie ulegną zmianie. Skupimy się bardziej na pomysłach jak lepiej ją egzekwować i monetyzować.

Mediateka

Udostępnij: Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Solidne wyniki Orange Polska po półroczu

25 lipca 2014

Solidne wyniki Orange Polska po półroczu

Dzisiaj ogłosiliśmy solidne wyniki za drugi kwartał 2014. Szczegóły znajdziecie tutaj. Tradycyjnie chcę zwrócić Waszą uwagę na parę faktów. Zyskaliśmy 99 tys. klientów abonamentowych i 86 tys. użytkowników mobilnego internetu. W tym drugim przypadku to najlepszy kwartalny wynik w historii. Dalej fajnie rośnie nju mobile, który przekonał kolejnych 80 tys. użytkowników, z tego 23 tys. wybrało abonament. Przy okazji potwierdzam, że do końca wakacji użytkownicy tej marki będą mogli korzystać z LTE. Również nasze oferty konwergentne szybko zdobywają kolejnych zwolenników. Flagowy Orange Open na już 418 tys. klientów. Na koniec sieć, której postępy modernizacji są bardzo widoczne. Dzięki niej już 97,15 proc. Polaków jest w zasięgu sieci 3G. Natomiast zasięg LTE sięgnął 51,66 proc. populacji (po I kwartale było to 29 proc.) co oznacza, że ponad 20 mln Polaków może korzystać z najszybszej technologii mobilnego dostępu do internetu. Coraz więcej z Was wykorzystuje też promowaną przez nas sprzedaż smartfonów i tabletów na raty.

5ee6b252647f803d186326560632464fe9f

 

 

Udostępnij: Solidne wyniki Orange Polska po półroczu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej