Odpowiedzialny biznes

Sukces porozumienia z UKE i więcej neo Fiber

8 września 2011

Sukces porozumienia z UKE i więcej neo Fiber

Ostatnio na blogu sporo było o nowych usługach i promocjach Orange, które ochoczo komentowaliście. Pewnie wnikliwi użytkownicy zauważyli, że zawsze jest tak, kiedy updatujemy systemy IT. Ale dzieją się inne rzeczy, na które chcę zwrócić Waszą uwagę. Powoli zbliżamy się do drugiej rocznicy porozumienia z UKE. Wczoraj zaprezentowaliśmy dziennikarzom specjalny raport, który pokazuje korzyści jakie przyniósł rynkowi i klientom. Już ponad 600 tys. szybkich linii internetowych powstało od zera lub zostało zmodernizowanych. Jeden z przykładów to miejscowość Trzcianka (Wielkopolska), gdzie była tzw. biała plama, a już jej nie ma. Po weekendzie mamy tam małą uroczystość z tym związaną. Jednym zdaniem porozumienie to sukces, który widać i trudno sobie wyobrazić, że kiedyś zamiast niego rozważany był podział TP. Inwestycje związane z porozumieniem to jedno, a drugie, co warto zauważyć to zwiększanie prędkości dostępu do netu. Od września Neostradę Fiber (40 i 80 Mb/s) udostępniamy już w ponad 20 największych miastach i 60 mniejszych. W zasięgu jest ok. 2 mln gospodarstw domowych – wzrost czterokrotny od chwili startu usługi kilka miesięcy temu. A to nie koniec.

Udostępnij: Sukces porozumienia z UKE i więcej neo Fiber

Odpowiedzialny biznes

Porozumienie, które zmieniło rynek

22 października 2010

Porozumienie, które zmieniło rynek

Rok temu podpisaliśmy historyczne porozumienie z UKE. Po trzech latach siedzenia w okopach, regulator postanowił zaufać operatorowi, by rynek mógł się rozwijać. To precedens, który dziś może być przykładem pozytywnego działania administracji. Dlaczego? Minął rok i nasze inwestycje realizujemy ponad plan. Jak to wygląda w praktyce pisze dziś Gazeta Wyborcza. Stworzyliśmy tzw. chińskie mury, by nasi konkurenci mieli pewność równego traktowania. Z inwestycji TP, dzięki ofercie hurtowej, korzystają także operatorzy alternatywni. Klientom zaproponowaliśmy nową, dużo tańszą neostradę. Jeszcze raz potwierdziła się stara prawda, że zawsze lepiej współpracować i szukać porozumienia. To opłaca się wszystkim. Zachęcam Was też do przeczytania wywiadu prezesa Macieja Wituckiego dla Dziennika Gazety Prawnej podsumowującego efekty porozumienia.

Udostępnij: Porozumienie, które zmieniło rynek

Informacje prasowe

Inwestycje i transparentność rynku – bilans roku realizacji porozumienia UKE z TP

22 października 2010

Inwestycje i transparentność rynku – bilans roku realizacji porozumienia UKE z TP

Blisko 300 tys. łączy szerokopasmowych wybudowała i zmodernizowała Telekomunikacja Polska w ramach porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej podpisanym dokładnie rok temu. Wdrażane są tzw. chińskie mury zapewniające niedyskryminację we współpracy między operatorami.

– Porozumienie już w pierwszym roku obowiązywania zmieniło polski rynek telekomunikacyjny. Rozpoczęte inwestycje pozwolą zrobić długo oczekiwany krok naprzód, by dostarczyć Polakom szybki Internet. Jesteśmy zdeterminowani, aby wypełnić wszystkie nasze zobowiązania – powiedział Maciej Witucki prezes Grupy TP.

W ciągu trzech lat TP wybuduje lub zmodernizuje łacznie 1,2 mln linii internetowych. Odczują to szczególnie mieszkańcy terenów zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, w tym 68 gmin, które otrzyma kompletną inftastrukturę telekomunikacyjną.

Dzięki zamrożeniu opłat hurtowych i zmianie metodologii ich wyliczenia Telekomunikacja Polska mogła stworzyć nową, atrakcyjną ofertę neostrady. Od października br. klienci za korzystanie z szybkiego dostępu do Internetu płacą o 20-25 proc. mniej.

Ponadto zgodnie z porozumieniem, TP zobowiązała się do wdrożenia dodatkowych mechanizmów, które zapobiegają nierównemu traktowaniu operatorów alternatywnych. Firma wprowadziła rozwiązania techniczne i organizacyjne zapewniające równy dostęp do informacji dla operatorów alternatywnych i swojej części detalicznej.

TP systematycznie pracuje nad poprawą jakości współpracy z operatorami alternatywnymi. W terminie odpowiada na ich wnioski (wzrost z 80% do 100% w ciągu 7 miesięcy) oraz na reklamacje finansowe (poprawa z 52,94 % do 100%). Terminowość odpowiedzi na zamówienia LLU wzrosła z 65,93% do 98,39%.

W 9 miesięcy od podpisania Porozumienia TP udostępniła konkurencji kolejne 203 lokalizacje, w których mogą wstawić swoje urządzenia umożliwiające świadczenie usługi LLU. W ramach tzw. informacji ogólnych LLU i BSA od kwietnia 2010, TP udostępniła operatorom ponad 200 milionów informacji, zebranych w 97 tys. plików. Zastrzeżenia były tylko w 0,08% przypadków.

Celem podpisanego 22 października 2009 roku Porozumienia w sprawie wdrożenia zasad transparentności i niedyskryminacji w relacjach między operatorami jest stabilizacja warunków prowadzenia działalności gospodarczej i inwestowania na rynku telekomunikacyjnym. Prezes UKE zadeklarował odstąpienie od zamiarów wprowadzenia separacji funkcjonalnej TP, jeśli firma będzie wypełniać zapisy porozumienia.

Udostępnij: Inwestycje i transparentność rynku – bilans roku realizacji porozumienia UKE z TP

Odpowiedzialny biznes

Porozumienie telekomów

23 grudnia 2009

Porozumienie telekomów

TP i Netia zrobiły sobie prezent na święta. Dziś prezesi obu firm podpisali porozumienie, które pozwoli im na korzystną współpracę. To dobra wiadomość dla obu operatorów, ale znacznie lepsza dla ich klientów, którzy będą lepiej i szybciej obsługiwani.

Podpisanie porozumienia pomiędzy TP i Netią (autor Maciej Bębenek - Mobile Internet)

Dla nas to pierwsze z szeregu podobnych porozumień. TP będzie je podpisywać ze swoimi konkurentami by doprecyzować warunki współpracy, np. zasad korzystania z naszej sieci czy udostępniania usług telefonicznych i internetowych.
Gdy przez ponad rok mówiliśmy, że chcemy dogadać się z konkurencją wielu mówiło, ze to ściema i trzeba TP podzielić. Pierwsza do negocjacji przekonała się prezes UKE, która w październiku podpisała z TP porozumienie ramowe. Dziś, m.in. dzięki arbitrażowi UKE, mamy umowę z Netią, a za nią pójdą kolejne. To dobry zwiastun dla rynku na 2010 rok.

Udostępnij: Porozumienie telekomów

Informacje prasowe

Historyczne porozumienie TP i Netii

23 grudnia 2009

Historyczne porozumienie TP i Netii

Netia i TP zawarły porozumienie, które kończy dotychczasowe spory i otwiera nowy rozdział w relacjach obu operatorów.

23 grudnia 2009 r. prezesi Telekomunikacji Polskiej i Netii, Maciej Witucki i Mirosław Godlewski, w obecności Anny Streżyńskiej, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, uroczyście podpisali porozumienie, regulujące relacje pomiędzy dwoma największymi dostawcami usług telefonii stacjonarnej i dostępu do internetu w Polsce.

„Otwieramy nowy rozdział w dziejach polskiego rynku telekomunikacyjnego. Dzięki determinacji i dobrej woli obu stron, udało się osiągnąć porozumienie realnie wdrażające uzgodnione z Prezesem UKE zasady. Zapewni ono ochronę konkurencyjności i przewidywalność finansową niezbędną do inwestycji, co umożliwi rozwój rynku. Bardzo ważne było dążenie Prezes UKE do osiągnięcia porozumienia i jej rola arbitra rozstrzygającego spory pomiędzy operatorami” – powiedział Maciej Witucki, prezes TP.

„Nie byłoby dzisiejszego wydarzenia gdyby nie wcześniejsza ogromna determinacja ze strony Pani Prezes Anny Streżyńskiej. Zawarte dzisiaj porozumienie jest ze wszech miar korzystne nie tylko dla naszych firm, ale przede wszystkim dla klientów, których będziemy jeszcze sprawniej obsługiwać. Jestem bowiem przekonany, że możliwa jest normalna współpraca konkurentów, szczególnie takich, których, jak TP i Netię, tak wiele łączy” – powiedział Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Podpisanie porozumienia pomiędzy Netią i TP jest konsekwencją zawartego 22 października 2009 r. porozumienia UKE i TP.

Na mocy porozumienia do końca 2012 roku w relacjach pomiędzy TP a operatorami alternatywnymi będą stosowane stawki z tytułu dostępu telekomunikacyjnego (interkonekt, WLR, BSA, LLU, dostęp do kanalizacji kablowej) aktualne na dzień 10 października 2009 r.

Ewentualne zmiany cen usługi BSA będą uzależnione od wyników testu zawężania marży ofert detalicznych TP, wykonywanych przez Prezesa UKE.

Ponadto Netia i TP zobowiązały się do niezwłocznego cofnięcia powództw i umorzenia wszystkich toczących się między nimi spraw sądowych.

Efektem zawarcia porozumienia będzie też wdrożenie szeregu usprawnień w zakresie współpracy operacyjnej obu firm oraz mechanizmów kontrolnych, które w wymierny sposób poprawią szybkość i jakość obsługi klientów, którym Netia świadczy usługi z wykorzystaniem sieci TP.

Wkrótce podpisane zostaną porozumienia TP z kolejnymi operatorami.

 

Osoby kontaktowe:

Mariusz Loch, szef Biura Prasowego Grupy TP
tel.  (22) 527 19 39; tel.kom: 502 25 92 00
e-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

Karol Wieczorek, Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej Netii
tel. (22) 3526368;  tel. kom. 602729904
e-mail: karol_wieczorek@netia.pl

Udostępnij: Historyczne porozumienie TP i Netii

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej