Odpowiedzialny biznes

Złoty Listek i Zielona Żaba

17 kwietnia 2019

Złoty Listek i Zielona Żaba

Orange Polska otrzymał Złoty Listek CSR 2019 przyznawany prze tygodnik „Polityka”, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmę doradczą Deloitte. To najwyższa kategoria rankingu, w którym ocenia się kompleksowe podeście do społecznej odpowiedzialności biznesu w obszarach zarządzania, etyki, raportowania danych niefinansowych, miejsca pracy, relacji z klientami, wpływu na środowisko czy zaangażowania społecznego. Orange Polska znalazł się wśród 13 firm, które otrzymały Złoty Listek To nasz 8. Złoty Listek.

Kompleksową ankietę o społecznej odpowiedzialności biznesu opartą na normie ISO 26 000 wypełniło w tym roku 111 firm. Białe Listki CSR trafiły do 41 firm, Srebrne do 19, a Złote do 13. Dodatkowo przyznano nagrody za dobre praktyki w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Kilka z pytań ankiety Listków CSR dotyczy raportowania danych niefinansowych – czy firma regularnie przygotowuje raport na temat swojego wpływu społecznego, czy jest od dostępny dla interesariuszy w języku polskim, czy przygotowywany jest według powszechnie uznanych standardów raportowania i czy informacje w nim zawarte są poddawane audytowi. Na wszystkie te pytania odpowiadamy twierdząco.

Potwierdzeniem najwyższej jakości naszego podejścia do ujawniania danych na temat wpływu społecznego jest przyznana nam właśnie nagroda Green Frog Award, w konkursie Deloitte Central European Sustainability Report Award za w kategorii Najlepszy Raport Zintegrowany. Do Konkursu w tym roku zgłoszono 112 raportów z krajów Europy Środkowej, Rosji i pozostałych krajów WNP, które zwyciężyły w krajowych konkursach lokalnych.

logo Green Frog Award

Udostępnij: Złoty Listek i Zielona Żaba

Odpowiedzialny biznes

Poznaj startupy pozytywnego wpływu

17 kwietnia 2019

Poznaj startupy pozytywnego wpływu

Czy wiecie co to są startupy pozytywnego wpływu?

To organizacje – w różnej formie prawnej – zbudowane są wokół maksymalizacji pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko. Poprzez zastosowanie nowoczesnej technologii przyczyniają się do rozwiązywania w ramach swojej podstawowej działalności rynkowej najważniejszych wyzwań przed jakimi stoimy lokalnie i globalnie. Przybierają różne formy: od technologicznego startupu po spółdzielnię socjalną; pojawiają się w różnych branżach: od wegańskiej żywności i odpowiedzialnej mody do platform upcyklingu i domów pasywnych; rozwijają się dzięki pasji założycieli i założycielek oraz ramom wyznaczonym przez ONZ w postaci 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Kozminski Business Hub (KBH) zaprezentował pierwszą edycję raportu “Startupy Pozytywnego Wpływu 2019”. Przedstawia także wypowiedzi ponad 40 osób, które w taki czy inny sposób są związane z myśleniem o przedsiębiorczości, perspektywach jej rozwoju i roli w społeczeństwie. Raportowi towarzyszy publicznie dostępna i uaktualniana baza online polskich startupów pozytywnego wpływu – obecnie obejmuje 360 podmiotów.

Raport został przygotowany przez zespół KBH pod kierunkiem profesora Akademii Leona Koźmińskiego Bolesława Roka. Partnerami raportu są: BNP Paribas Bank Polska i Orange Polska. Inicjatywa KBH jest integralną częścią Ekosystemu Pozytywnego Wpływu stworzonego rok temu przy okazji prezentacji Rankingu Odpowiedzialnych Firm i Startupów Pozytywnego Wpływu.

Zapraszamy do lektury raportu i przejrzenia bazy.

A jeśli znacie startupy pozytywnego wpływu, których jeszcze nie ma naszej bazie zaproście ich kontaktu z Kozminski Business Hub. Mogą tu znaleźć wsparcie mentorskie i finansowe, korzystając z obecności różnorodnego środowiska przedsiębiorców, wykładowców i studentów z wielu stron świata w Akademii Leona Koźmińskiego.

Startapy Pozytywnego Wpływu okładka raportu

Orange Polska współpracuje ze startupami między innymi w ramach programu Orange Fab, który wystartował w Polsce już w 2014 roku jako jeden z pierwszych tego typu programów na rynku. Poza naszym krajem działa też w 16 innych państwach. W ramach Orange Fab twórcy rozwiązań z największym potencjałem są zapraszani do kilkunastotygodniowej akceleracji, w ramach której zyskują bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami, a także dostęp do klientów czy też naszej infrastruktury

Udostępnij: Poznaj startupy pozytywnego wpływu

Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

29 marca 2019

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Czy tischnerowskie „myślenie według wartości” można pogodzić z myśleniem managera i zarządzaniem? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas spotkań ekspertów z różnych środowisk – biznesu, organizacji pozarządowych i nauki, a efektem tych rozmów jest publikacja „Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji”, która powstała we współpracy z Laboratorium Więzi i Komitetem Dialogu Społecznego.

Te spotkania i publikacja to również jedna z dobrych praktyk, które znalazły się w nowym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz tej, z naszej firmy zgłosiliśmy też takie działania, jak: procedura due dilligence w procesie oceny dostawców, aktualizacja strategi CSR, program szkoleniowy Maker Woman, budowanie kultury organizacyjnej opartej na feedbacku, webinaria dla pracowników o społecznej odpowiedzialności biznesu, akcja ekologiczna „Uwalniamy wodę z butelek” w naszych biurach, Kodeks dla dostawców, projekt na rzecz budowania dialogu „Wyłącz Ego. Zrozum drugiego” realizowany wspólnie z Nansen Center for Peace and Dialogue, aplikacja dla dzieci MegaMisja z Psotnikiem, czy program edukacyjny dla szkół #SuperKoderzy.

W raporcie znajdziecie ponadto ponad 1500 praktyk z 228 innych firm przedstawionych w 7 obszarach według ISO 26 000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, wydany już po raz 17., stanowi podsumowanie tego, co działo się temacie społecznej odpowiedzialności biznesu w minionym roku. Jest to źródło inspiracji dla organizacji, które chcą dowiedzieć się, co nowego dzieje się w obszarze zrównoważonego rozwoju w Polsce.

okładka "Raportu Odpowiedzialny Bzines w Polsce 2018. Dobre praktyki"

Udostępnij: Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Odpowiedzialny biznes

Wiemy, co robią nastolatki online

11 grudnia 2018

Wiemy, co robią nastolatki online

Od kilku miesięcy zespół 5 naukowców, pod kierownictwem prof. Jacka Pyżalskiego (UAM w Poznaniu), pracuje nad polską odsłoną raportu EU Kids Online. Na terenie całej Unii Europejskiej badane są cyfrowe nawyki dzieci i nastolatków (9-17 lat), w Polsce przy partnerstwie Fundacji Orange.

Skończony w 100 procentach raport poznamy w pierwszym kwartale 2019 roku.  Jednak już teraz znamy jego najważniejsze stwierdzenia.

  • Nastolatki od poniedziałku do piątku spędzają w sieci średnio pięć godzin. Tak deklaruje 15 proc. badanych. Reszta spędza w sieci góra 2 lub 3 godziny. To znacznie krócej niż moglibyśmy przypuszczać!
  • Dzieci i młodzież zdecydowanie najczęściej korzysta z sieci poprzez smartfona (82,5% – codziennie). Na drugim miejscu plasuje się telewizor (56,8%), na trzecim komputer / laptop (39,5%), na czwartym – tablet (12,5%).
  • Tylko 1 na 10 nastolatków deklaruje, że wykorzystuje nowe technologie w kreatywny i twórczy sposób. 90% z nich wyłącznie przyswaja treści.
  • 65% uczniów nigdy lub prawie nigdy nie rozmawiało z nauczycielem o tym, jak bezpiecznie korzystać z sieci, nawet na godzinie wychowawczej i informatyce!
  • 40% uczniów przyznaje, że w ich szkołach nikt jasno nie sprecyzował jak korzystać z sieci.

Jakie przemyślenia nasuwają się po przyswojeniu danych? W o wiele większym stopniu powinniśmy dbać o edukację medialną dzieci. Uczyć, jak chronić swoją prywatność, unikać zagrożeń, przestrzegać praw autorskich. Towarzyszymy dzieciom w realnym świecie – uczymy je, co jest dobre, a co złe. Nie powinniśmy ich zostawiać samych online. To złudne, że fizycznie widzimy, jak siedzą w swoim pokoju. Choć myślimy, że są bezpieczne, bo są blisko nas, to w tym czasie mogą się angażować w wiele niebezpiecznych aktywności. A my nie będziemy mieć o tym pojęcia – mówi Gazecie Wyborczej prof. Pyżalski, która opisała raport (TUTAJ).

Od razu gdy pełen raport ujrzy światło dzienne, zaprezentujemy go na łamach bloga.

 

Udostępnij: Wiemy, co robią nastolatki online

Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 – nagrodzony

19 października 2018

Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 – nagrodzony

Orange Polska otrzymał nagrodę za najlepszy raport zintegrowany za rok 2017 w 12. edycji Konkursu Raporty Społeczne.
Nagrodę przyznano za „przedstawienie podejścia do zarządzania i biznesu w sposób integrujący perspektywę finansową i ESG (Environment, Social, Governance), kompleksowe pokazanie ryzyk, rzetelny, dokładny i wiarygodny raport, pokazujący zarówno mocne, jak i słabsze strony organizacji, poddany zewnętrznej weryfikacji”.

Ponadto otrzymaliśmy nagrodę specjalną od Giełdy Papierów Wartościowych za utrzymywanie wysokich standardów raportowania niefinansowego i przyczynianie się do budowania wiarygodności spółek giełdowych wśród inwestorów.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Partnerami są: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Federacja Konsumentów, Giełda Papierów Wartościowych, Polska Izba Biegłych Rewidentów.

Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 został także wyróżniony w konkursie The Best Annual Report 2017 organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków za najwyższą wartość użytkową.

Raport zintegrowany przygotowaliśmy po raz drugi, łącząc dane niefinansowe i finansowe w kompleksowe i spójne przedstawienie firmy na polskim rynku, jej roli dla gospodarki i społeczeństwa.

konkurs raporty społeczne

Udostępnij: Raport Zintegrowany Orange Polska 2017 – nagrodzony

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej