Odpowiedzialny biznes

Smartfony są dla wszystkich

20 czerwca 2016

Smartfony są dla wszystkich

Dziś mamy możliwość korzystania z wielu urządzeń multimedialnych, które są nam pomocne w pracy i w życiu prywatnym. Dobrym przykładem są tu smartfony, oferujące cały wachlarz funkcjonalności w jednym miejscu, a do tego są zawsze pod ręką. Korzystanie ze smartfonów to dla nas codzienność, używa ich już 60% Polaków.

Czy jednak zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób telefony komórkowe obsługują osoby ze szczególnymi potrzebami – na przykład osoby z niepełnosprawnościami?
Obsługując naszego smartfona opieramy się zasadniczo na dwóch zmysłach – wzroku i słuchu. Teraz wyobraźmy sobie, że z jakiegoś powodu nie jest to możliwe. Czy w takim wypadku telefon staje się bezużyteczny? Otóż nie, producenci telefonów, dostrzegając potrzeby osób z niepełnosprawnościami, wyposażyli te urządzenia w dodatkowe funkcjonalności, które wspierają ich obsługę.

Chcąc wyjść naprzeciw potrzebom wszystkich naszych klientów, również tych z niepełnosprawnościami, we współpracy z Fundacją Widzialni przygotowaliśmy instrukcje obsługi smartfonu dla osób o specjalnych potrzebach.

Wspólnie nagraliśmy 3 filmy instruktażowe – dla smartfonów z systemem Windows Phone, iOS oraz Android, które krok po kroku prezentują funkcjonalności dedykowane osobom z niepełnosprawnościami.

Musimy zdać sobie sprawę z tego, że jest to zupełnie inny sposób obsługi smartfonu. Osoby o specjalnych potrzebach korzystają z gestów, aplikacji i funkcji, które wbudowane są w system ich telefonu. Zanim obsługa stanie się intuicyjna, trzeba przebrnąć przez pierwszy etap, jakim jest nauka obsługi smartfonu, co początkowo może wydawać się trudne i zniechęcające.

Tu z pomocą przychodzą przygotowane przez nas filmy instruktażowe – w pełni dostępne, opatrzone napisami, z tłumaczeniem na Polski Język Migowy oraz lektorem w tle. Zapraszamy do obejrzenia przygotowanego materiału.
Mamy nadzieję, że okaże się pomocny, wskazując nowe możliwości smartfonów i ułatwiając dostosowanie ich do naszych indywidualnych potrzeb. Warto wspomnieć, że filmy, choć powstały z myślą o osobach z niepełnosprawnościami, mogą być przydatne dla nas wszystkich, w sytuacji, gdy musimy dostosować się do warunków otoczenia, przytrafi nam się sytuacja losowa, bądź z jakiegoś powodu czasowo nasze zmysły zawodzą.
2f0592817b78e0e2805b7f5b2c55bf527b5

Udostępnij: Smartfony są dla wszystkich

Oferta

Nie przestajemy wspierać sprzedaży smartfonów

14 kwietnia 2016

Nie przestajemy wspierać sprzedaży smartfonów

Dziś mamy możliwość korzystania z wielu urządzeń multimedialnych, które są nam pomocne w pracy i w życiu prywatnym. Dobrym przykładem są tu smartfony, oferujące cały wachlarz funkcjonalności w jednym miejscu, a do tego są zawsze pod ręką. Korzystanie ze smartfonów to dla nas codzienność, używa ich już 60% Polaków.

Czy jednak zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób telefony komórkowe obsługują osoby ze szczególnymi potrzebami – na przykład osoby z niepełnosprawnościami?
Obsługując naszego smartfona opieramy się zasadniczo na dwóch zmysłach – wzroku i słuchu. Teraz wyobraźmy sobie, że z jakiegoś powodu nie jest to możliwe. Czy w takim wypadku telefon staje się bezużyteczny? Otóż nie, producenci telefonów, dostrzegając potrzeby osób z niepełnosprawnościami, wyposażyli te urządzenia w dodatkowe funkcjonalności, które wspierają ich obsługę.

Chcąc wyjść naprzeciw potrzebom wszystkich naszych klientów, również tych z niepełnosprawnościami, we współpracy z Fundacją Widzialni przygotowaliśmy instrukcje obsługi smartfonu dla osób o specjalnych potrzebach.

Wspólnie nagraliśmy 3 filmy instruktażowe – dla smartfonów z systemem Windows Phone, iOS oraz Android, które krok po kroku prezentują funkcjonalności dedykowane osobom z niepełnosprawnościami.

Musimy zdać sobie sprawę z tego, że jest to zupełnie inny sposób obsługi smartfonu. Osoby o specjalnych potrzebach korzystają z gestów, aplikacji i funkcji, które wbudowane są w system ich telefonu. Zanim obsługa stanie się intuicyjna, trzeba przebrnąć przez pierwszy etap, jakim jest nauka obsługi smartfonu, co początkowo może wydawać się trudne i zniechęcające.

Tu z pomocą przychodzą przygotowane przez nas filmy instruktażowe – w pełni dostępne, opatrzone napisami, z tłumaczeniem na Polski Język Migowy oraz lektorem w tle. Zapraszamy do obejrzenia przygotowanego materiału.
Mamy nadzieję, że okaże się pomocny, wskazując nowe możliwości smartfonów i ułatwiając dostosowanie ich do naszych indywidualnych potrzeb. Warto wspomnieć, że filmy, choć powstały z myślą o osobach z niepełnosprawnościami, mogą być przydatne dla nas wszystkich, w sytuacji, gdy musimy dostosować się do warunków otoczenia, przytrafi nam się sytuacja losowa, bądź z jakiegoś powodu czasowo nasze zmysły zawodzą.
2f0592817b78e0e2805b7f5b2c55bf527b5

Udostępnij: Nie przestajemy wspierać sprzedaży smartfonów

Oferta

Mobilny internet najczęściej w smartfonie

30 marca 2015

Mobilny internet najczęściej w smartfonie

Liczba osób, które korzystają z mobilnego internetu rośnie z roku na rok. Tak samo wielkość przesyłanych danych i czasu bycia online. Dla śledzących rynek telekomunikacyjny to oczywista oczywistość, ale nawiązuję do tego ponieważ dostałem informację, z jakich urządzeń z mobilnym netem najczęściej korzystacie w sieci Orange Polska. To smartfony – 36 proc., następne modemy USB i mobilny WiFi (popularne „jajka”) po 25 proc. oraz tablety – 8 proc. Dynamiczny wzrost w głównej mierze napędza używanie przez Was smarfonów, które aby wykorzystywać wszystkie ich możliwości, muszą być non stop online. Z drugiej strony widać trend, korzystania jednocześnie z więcej niż jednego dostępu. A przed nami jeszcze powszechnie używanie mobilnego netu w zegarkach, czy telewizorach. Dlatego sieć musi dawać radę obsłużyć rosnący ruch. Obecnie w  zasięgu szybkiego netu w technologii 3G mamy 99,39 proc. mieszkańców, a LTE 63,10 proc. Aktualne mapy zasięgu znajdziecie na stronie http://zasieg.orange.pl/
e0e374d93b0359aacf2453a02cf3246662e

 

Udostępnij: Mobilny internet najczęściej w smartfonie

Urządzenia

OnePlus nie chce zarabiać na telefonach

12 marca 2015

OnePlus nie chce zarabiać na telefonach

Samsung, Sony, HTC, Huawei i jeszcze parę innych firm – rynek telefonów komórkowych już od jakiegoś czasu jest tak nasycony, że wejście nań kolejnych mocnych graczy wydaje się być nierealne. Pete Lau i Carl Pei chyba o tym nie wiedzieli i dwa lata temu powołali do życia spółkę OnePlus. Jej jedyny do tej pory produkt, smartfon OnePlus One, niespodziewanie wzbudził olbrzymie zainteresowanie, w dużej części dzięki podzespołom i wydajności flagowca, połączonej z ceną smartfonu ze średniej półki.
Między innymi o tym, jakim cudem to się opłaca, rozmawiałem podczas polskiej premiery OnePlus One ze współtwórcą firmy, Carlem Pei.
PS: Nie lękajcie się – tekst o bezpieczeństwie też dziś będzie, po południu 🙂
Jesteście niewielkim chińskim startupem, który porwał się na rynek pełen wielkich, renomowanych graczy. Nie obawialiście się porażki?
W istocie rynek jest mocno nasycony, ale przez firmy, które myślą inaczej niż my. Oni chcą sprzedać słuchawki, sprzęt – dla nas telefon to tylko narzędzie, medium, docelowo skupiamy się na oprogramowaniu. Nie baliśmy się, bo widzimy rynek zupełnie inaczej. Nie wchodziliśmy do gry z wielkimi nadziejami, chcieliśmy sprzedać może kilkadziesiąt tysięcy telefonów i sami do tej pory jesteśmy oszołomieni szaleństwem, które się rozpętało!
Pewnie pomogła Wam w tym specyfika chińskiego rynku, gdzie topowi światowi gracze nie są aż tak popularni jak w innych częściach globu?
W pierwszym roku w Chinach zrobiliśmy 35 procent obrotu. W minionym ten odsetek spadł do 20 procent. Pudło (uśmiech).
Czyli co – nie będę przepłacać za budżety marketingowe korporacji, zaryzykuję i spróbuję czegoś nowego?
Kluczem musi być produkt, jeśli on nie zawiedzie, to ludzie będą mówić o nim dobrze i wieść poniesie się po świecie. Ludzie zarekomendują go przyjaciołom, media napiszą coś miłego. Poszczęściło nam się, że OnePlus One spodobał się nie tylko nam, ale też tym, którzy go kupili. To w połączeniu z naszym specyficznym podejściem do sprzedaży pozwala oszczędzić sporo na marketingu, bowiem klient, który chwilę poczeka na dobry, dopracowany telefon, który go usatysfakcjonuje, zareklamuje go swoim przyjaciołom.
Mam wrażenie, że ta odrobina manipulacji „telefony tylko na zaproszenia” paradoksalnie wam pomaga i jeszcze bardziej wiąże was z klientami, na których jesteście wyjątkowo otwarci.
W dzisiejszych czasach firmy muszą się uczyć „społecznościowości”, bezpośredniej i otwartej komunikacji z klientami. Kwestia zaproszeń to nie manipulacja – to sposób na kontrolę podaży i popytu, nie możemy sobie pozwolić na wiązanie naszego kapitału w postaci palet z telefonami w magazynach. Lepiej jest lekko reglamentować telefony, niż udostępnić je wszystkie na stronie, sprzedać w 3 sekundy i kazać czekać kilka miesięcy na następną dostawę. Jestem pewien, że nasza metoda jest przyjaźniejsza dla użytkowników, również dlatego, że sami jesteśmy młodzi – średnia wieku w naszej firmie to 26 lat! Dopiero szukamy bardziej doświadczonych specjalistów, którzy mogliby do nas dołączyć.
Pora na trudniejsze pytania. Dlaczego do Polski wchodzicie dopiero po roku od premiery telefonu?
Rok temu nasz zespół od marketingu liczył 5 osób. Ogólnoświatowe wdrożenie smartfonu przy takiej grupie było po prostu nierealne. Polska nie jest jedyna, zewsząd dochodzą do nas głosy: „Do nas wejdźcie!”, „My też chcemy!”, więc siłą rzeczy musieliśmy spriorytetyzować rynki. Jeśli bez doświadczenia porwalibyśmy się na cały świat, mogłoby się okazać, że nie jesteśmy w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom rynku. W ubiegłym roku sprzedaliśmy zbyt dużo telefonów naraz, ludzie kontaktowali się z naszym wsparciem i niektórzy z nich musieli czekać nawet tydzień. Trzeba zbilansować działania związane z wchodzeniem na nowe rynki z rozwojem firmy, by coś takiego się nie powtórzyło.
W Polsce panuje przekonanie graniczące z pewnością, że dane z chińskich smartfonów niemal bezpośrednio trafiają na serwery tamtejszego wywiadu…
Rozumiemy dlaczego ludzie tak myślą, ale my nie mieszamy się w politykę i m.in. dlatego używamy wyłącznie serwerów Amazon Web Services, w Europie i USA. Aczkolwiek doszły mnie słuchy, że ponoć Amerykanie też podsłuchują (uśmiech). Poza tym jaka z nas chińska firma – pracują u nas ludzie z kilkunastu krajów, otwieramy biura w Europie, w przyszłym roku w USA. Uważamy się za firmę globalną.
Na stole leżą dwa smartfony o podobnej specyfikacji. Jeden kosztuje w Polsce ok. 3 tysięcy złotych. Drugi, OnePlus One, o połowę mniej. Jak to możliwe?
Oszczędzamy na marketingu i nie musimy płacić za dobre miejsce w sklepach, co przekłada się na 25-40% końcowej ceny produktu! A poza tym my nie chcemy zarabiać na telefonach…
Jak to?
Na telefonach mamy nie tracić. Docelowo nasz model biznesowy bliski jest temu z Amazona – telefon to jedynie środek dotarcia do naszego Oxygen OS i oprogramowania, które będzie oferować. Nad tym ostatnim pracujemy, zatrudniając nowych ludzi.
Mimo wszystko brakuje mi Waszego telefonu w salonach operatorów.
To prędzej, czy później, musi się zmienić. Zdaję sobie sprawę z tego, że wielu ludzi chciałoby sprzęt dotknąć, sprawdzić, obejrzeć, a nie kupować kota w worku z internetu. Wszystko jest kwestią czasu i dojrzałości naszego zespołu.
Na OnePlus musieliśmy czekać pół roku, ale skoro już jesteście w Polsce i zbliża się premiera OnePlus Two…
…to Polacy będą go mogli kupić w tym samym czasie, co reszta Europy!
e583214f0f9b155a9aea6bed44872657b45

Udostępnij: OnePlus nie chce zarabiać na telefonach

Oferta

Dopasuj smartfon do swoich potrzeb z mojtelefon.info

29 stycznia 2015

Dopasuj smartfon do swoich potrzeb z mojtelefon.info

Tak jak obiecałam, sukcesywnie uzupełniamy stronę www.mojtelefon.info. Przypomnę Wam, że strona jest źródłem wiedzy dla osób korzystających po raz pierwszy ze smartfona i dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej na temat danego modelu. Dzisiaj „wrzuciliśmy” komplet informacji o SONY Xperia E1.  Zobaczcie film instruktażowy, poznajcie dane techniczne, budowę telefonu, dowiedźcie się jak go skonfigurować, ustawić pocztę email, zrobić z niego przenośne urządzenie WiFi oraz jak zainstalować aplikacje by w pełni z nich korzystać.

 

Udostępnij: Dopasuj smartfon do swoich potrzeb z mojtelefon.info

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej