Odpowiedzialny biznes

Różnorodność w biznesie

21 lutego 2020

Różnorodność w biznesie

Orange Polska jest największą firmą telekomunikacyjną w kraju i jednym z większych pracodawców. Zatrudniamy ponad 12 tys. osób w całej Polsce.

Jako pracownicy jesteśmy różnorodni.
Najmłodszy ma 19 lat, a najstarszy 69. Większość pracowników to mężczyźni 61%. Kobiety stanowią 38% ogółu pracowników, a na stanowiskach menedżerskich jest ich 33%.
Są wśród nas także pracownicy z niepełnosprawnościami – 2 %.
56% zespołu to mieszkańcy pięciu największych polskich miast, pozostali pracują w mniejszych miejscowościach. Grupa Orange zatrudnia stałych pracowników w około 160 lokalizacjach.
Orange Polska to także szerokie spektrum zawodów i stanowisk. Tworzymy miejsce, gdzie wspólnie pracują specjaliści ds. sprzedaży, monterzy, specjaliści przemysłu i budownictwa, rozwoju i technologii informatycznych, programiści, specjaliści nauk biologicznych, dziedzin prawa, rynku nieruchomości, pracownicy administracyjni i biurowi, czy ds. finansowo-statystycznych.

Nic zatem dziwnego, że zarządzanie różnorodnością w organizacji jest dla nas koniecznością, a jednym z zagadnień, które jest dla nas bardzo ważne, jest zróżnicowanie z uwagi na płeć.

Razem.One

W odpowiedzi na potrzebę zapewnienia kobietom większego wsparcia w rozwoju, dostępu do stanowisk ale tez godzenia roli zawodowej i rodzinnej stworzyliśmy program Razem.One.

Program obejmuje 4 obszary:
Moc – wzmocnienie kobiet poprzez zwiększenie ich odwagi do podejmowania nowych wyzwań, wzmocnienie pewności siebie oraz pomoc w powrocie na ścieżkę rozwoju i kariery po urodzeniu dziecka; pomoc w godzeniu roli zawodowej i prywatnej;
Świadomość – budowanie i wzmacnianie szerokiej świadomości roli kobiet w biznesie dla zwiększenia efektywności i budowania kultury organizacyjnej oraz istotności dla efektów biznesowych;
Ambicja – rozwój kariery i możliwości awansu na wyższe stanowiska poprzez zwiększenie liczby kobiet na stanowiskach menedżerskich, liczby kandydatek na etapie rekrutacji na stanowiska menedżerskie oraz redukcja rozbieżności płacowych na równorzędnych stanowiskach;
Obecność – zwiększenie obecności w rolach decyzyjnych i strukturach technicznych.

O tym, jak wprowadzać zmiany w biznesie, czy stosować parytety i inne administracyjne rozwiązania, czy bardziej stawiać na budowanie świadomości i walkę ze stereotypami, możecie przeczytać w najnowszych wydaniu Forbes Women. Głosu w tej sprawie udzieliła m.in. Bożena Leśniewska – wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska, liderka programu Razem.One.

Okładka numery Forbs Women 1/2020 z hasłem - wspieramy kobiety

Udostępnij: Różnorodność w biznesie

Odpowiedzialny biznes

Orange Ekspert z tłumaczem migowym

20 sierpnia 2019

Orange Ekspert z tłumaczem migowym

Ostatnio wrzuciliśmy na YouTube kolejną paczkę 20 filmów Orange Ekspert z tłumaczem migowym i natychmiast pojawiło się kilka pytań i komentarzy – po co to robimy, skoro można zrobić napisy?

Już wyjaśniamy. Dla osób niesłyszących pierwszym językiem komunikacji jest Polski Język Migowy. Jest on dla nich językiem naturalnym. Jest to język wizualno-przestrzenny, który ma własną strukturę gramatyczną: składnię, morfologię, fonologię i fonetykę, różną od języka polskiego.

Często więc informacja w formie napisów nie jest wystarczająca dla osób używających na co dzień polskiego języka migowego i preferujących ten sposób komunikacji, nawet mimo dobrej znajomości języka polskiego.

Organizacje społeczne, z którymi współpracujemy w zakresie dostępności naszych usług i oferty dla klientów z niepełnosprawnościami rekomendują, aby osobom niesłyszącym w materiałach multimedialnych zapewnić dostosowanie w postaci tłumaczenia polskiego języka migowego. Tak też robimy.

Do tej pory przygotowaliśmy już ok. 50 filmów Orange Ekspert z tłumaczeniem migowym. Poniżej jeden z nich.

Udostępnij: Orange Ekspert z tłumaczem migowym

Odpowiedzialny biznes

Ranking Odpowiedzialnych Firm – Orange Polska na podium

14 czerwca 2019

Ranking Odpowiedzialnych Firm – Orange Polska na podium

Po raz 13-ty ogłoszono Ranking Odpowiedzialnych Firm (ROF). Orange Polska zajął I miejsce w jednej z pięciu branżowych kategorii – „Usługi, handel i transport” i II miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Startujemy w Rankingu Odpowiedzialnych Firm już od kilkunastu lat i zawsze jest to dla nas wyzwanie.

Po pierwsze dlatego, że ankieta zmienia się wraz z rozwojem idei zrównoważonego rozwoju w Polsce i rozwojem samych firm. To, co na początku było wyzwaniem, teraz staje się oczywistością i wypada z pytań rankingowych – za to pojawiają się inne pytania – o nowe modele biznesowe, circular economy czy innowacyjność.

Po drugie – przybywa firm, które wdrażają strategie społecznej odpowiedzialności, a co za tym idzie konkurencja rośnie. Łącznie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm wzięło udział już ponad 200 firm działających na polskim rynku. Wzrasta też poziom zrozumienia tej idei – coraz więcej korporacji raportuje dane niefinansowe, myśli strategicznie o swoim wpływie na środowisko i społeczeństwo.

Cieszy nas więc, że niezmiennie znajdujemy się wysoko na skali odpowiedzialności wśród innych korporacji, które realizują Cele Zrównoważonego Rozwoju.

W naszym imieniu nagrodę w konkursie „Ranking Odpowiedzialnych Firm” odebrał Piotr Placha – Kierownik Projektu w Departamencie Strategii Korporacyjnej i Badań Rynkowych, który współpracuje z nami od wielu lat w ramach Komitetu Sterującego ds. CSR. Powołaliśmy Komitet, aby lepiej zarządzać CSR-em w całej organizacji, mieć przełożenie na rożne działy i jednostki. Spotykamy się regularnie, aby współtworzyć strategię, omawiać najważniejsze projekty, zapoznawać się z najnowszymi wyzwaniami społecznymi i trendami zrównoważonego rozwoju. To właśnie dzięki takim ludziom jak Piotr i inni nasi Koordynatorzy CSR, możemy lepiej zarządzać naszym wpływem na społeczeństwo i środowisko i motywować ludzi i organizację do zmian.

Ranking Odpoiwedizlanych Firm - Piotr Placha z nagrodami

Partnerem ROF 2019 jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi jest Deloitte, zaś partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna. Partnerem technologicznym ROF jest SMART CSR. Autorami zestawienia są profesor Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, redaktor.

Udostępnij: Ranking Odpowiedzialnych Firm – Orange Polska na podium

Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

29 marca 2019

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Czy tischnerowskie „myślenie według wartości” można pogodzić z myśleniem managera i zarządzaniem? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas spotkań ekspertów z różnych środowisk – biznesu, organizacji pozarządowych i nauki, a efektem tych rozmów jest publikacja „Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji”, która powstała we współpracy z Laboratorium Więzi i Komitetem Dialogu Społecznego.

Te spotkania i publikacja to również jedna z dobrych praktyk, które znalazły się w nowym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz tej, z naszej firmy zgłosiliśmy też takie działania, jak: procedura due dilligence w procesie oceny dostawców, aktualizacja strategi CSR, program szkoleniowy Maker Woman, budowanie kultury organizacyjnej opartej na feedbacku, webinaria dla pracowników o społecznej odpowiedzialności biznesu, akcja ekologiczna „Uwalniamy wodę z butelek” w naszych biurach, Kodeks dla dostawców, projekt na rzecz budowania dialogu „Wyłącz Ego. Zrozum drugiego” realizowany wspólnie z Nansen Center for Peace and Dialogue, aplikacja dla dzieci MegaMisja z Psotnikiem, czy program edukacyjny dla szkół #SuperKoderzy.

W raporcie znajdziecie ponadto ponad 1500 praktyk z 228 innych firm przedstawionych w 7 obszarach według ISO 26 000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, wydany już po raz 17., stanowi podsumowanie tego, co działo się temacie społecznej odpowiedzialności biznesu w minionym roku. Jest to źródło inspiracji dla organizacji, które chcą dowiedzieć się, co nowego dzieje się w obszarze zrównoważonego rozwoju w Polsce.

okładka "Raportu Odpowiedzialny Bzines w Polsce 2018. Dobre praktyki"

Udostępnij: Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Odpowiedzialny biznes

7 lat z Kartą Różnorodności!

14 lutego 2019

7 lat z Kartą Różnorodności!

Karta Różnorodności obecna jest już w naszym kraju od 7 lat!
Karta jest zobowiązaniem, podpisywanym przez organizacje, które decydują się na wprowadzenie zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz wyraża gotowość firmy do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. To międzynarodowa inicjatywa realizowana pod patronatem Komisji Europejskiej, obecna już w 22 krajach UE www.kartaroznorodnosci.pl. W Polsce już 246 firm, instytucji publicznych, samorządów lokalnych i organizacji społecznych podpisało Kartę.

Siedem lat temu, w roku 2012, w dniu inauguracji Karty Różnorodności, która miała miejsce w kancelarii Premiera Rady Ministrów, 14 firm z kapitałem francuskim działających w Polsce zadeklarowało, że będzie wdrażało i promowało ideę równych szans oraz zarządzania różnorodnością w swoich organizacjach. Polska była wówczas pierwszym krajem z bloku państw Europy Środkowo-Wschodniej, w którym pojawiła się Karta. Orange Polska jest sygnatariuszem Karty i jej opiekunem w Polsce od początku.

Z okazji jubileuszu karty zapraszamy na debatę online dziś w godzinach 12:00-13:00 na Facebooku Karty Różnorodności.

Wspólnie z zaproszonymi ekspertkami porozmawiamy o tym, gdzie jesteśmy dziś, jeśli chodzi o zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy i poza nim. Pokażemy przykłady działań, które mogą zainspirować inne organizacje, przypomnimy jak firmy mogą i wspierają zmiany w swoim otoczeniu i czego potrzebują, by ich działania były bardziej skuteczne.

z serii Obywatelski biznes w otwartym społeczeństwie Wydawnictwa Nieoczywistego pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pod redakcją prof. Izabeli Warwas we współpracy z dr hab. Elwirą Gross-Gołacką, dr hab. prof. Ewą Mazur-Wierzbicką oraz mgr Barbarą Sajkiewicz. W publikacji znajdziecie tak opis tego, jak zaradzanie różnorodnością wygląda w Orange Polska.Partnerami publikacji są: Emitel, Henkel Polska, Nestle Polska, Orange Polska, Skanska w Polsce, Nestle Polska.

Konkurs:

Mamy dla Was egzemplarze wspomnianej publikacji – prześlemy je do 5 osób, które najlepiej napiszą – Czym według nich jest dobre zarządzanie różnorodnością w organizacji.

Udostępnij: 7 lat z Kartą Różnorodności!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej