Odpowiedzialny biznes

Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

29 grudnia 2020

Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

Ten rok był inny.

Zaczął się normalnie. W styczniu na blogu podpowiadaliśmy, co zrobić z pierwszym smartfonem, który dziecko dostało pod choinkę, jakie zasady wprowadzić i jak odpowiednio zabezpieczyć urządzenie.

W lutym również mówiliśmy o zasadach ekranowych w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, której jesteśmy partnerem. Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcaliśmy rodziców do zajrzenia na nasz portal razem w sieci i zapoznania się z poradnikiem – dzieci i ekrany.

Już w marcu sytuacja się zmieniła i zasady ekranowe przestały obowiązywać – w związku ze zdalną nauką i pracą wszyscy zasiedliśmy przed ekranami na długie godziny. Dzieciom, które zostały w domach podpowiadaliśmy, jak zostać #superkoderem. Wraz z Koalicją Liderów Pro Bono apelowaliśmy do biznesu o aktywny udział w walce z pandemią i sami aktynie włączyliśmy się w takie działania. Ruszyła specjalna akcja wspierająca zdalną naukę i oferta EDUFLEX.

W kwietniu w ramach naszych programów dla szkół – MegaMisja i #Superkoderzy pokazywaliśmy, jak radzić sobie z nauką zdalną. Obchodziliśmy też 15 – lecie współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a nasze dobre praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności jak co roku znalazły się w Raporcie dobrych praktyk FOB.

Maj upłynął nam pod hasłem wsparcia psychologicznego. Pomogliśmy uruchomić Społeczną Linię Wsparcia Fundacji Sławek i Telefon Zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii Fundacji Znajdź Pomoc. Dzięki naszemu wsparciu ruszył też cykl webinarów Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dotyczący pomocy zdalnej, interwencji kryzysowej i wsparcia psychologicznego. Do boju ruszyli też nasi wolontariusze, dla których przygotowaliśmy specjalny konkurs grantowy, aby szybko mogli realizować swoje pomysły na pomaganie w pandemii, bo razem możemy więcej. Nie zapomnieliśmy też o nauczycielach, z którymi mówiliśmy o szkole przyszłości i zdalnej edukacji.

W czerwcu pokazaliśmy, jak wykorzystujemy drukarki 3-D w naszych FabLabach do produkcji przyłbic dla szpitali, przychodni i domów pomocy społecznej. Takie drukarki pojawiły się też w 5 nowych miejscach w Pracowniach Orange, w których stworzyliśmy Makerspace – przestrzeń do majsterkowania z nowymi technologiami. Pochwaliliśmy się też Wam naszymi nagrodami – zajęliśmy 3. miejsce w kategorii usługi, handel i transport 14 edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ukazał się raport Equileap oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. W tym miesiącu ukazał się też II Raport na temat Startupów Pozytywnego Wpływu w Polsce.

W lipcu opublikowaliśmy badania – Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?, a nasi wolontariusze mimo wakacji angażowali się w pomaganie. Na koniec sierpnia zaprosiliśmy Was do nowej oferty edukacyjnej.

We wrześniu wróciliśmy do szkół. Z okazji Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju przypomnieliśmy o wkładzie Orange Polska w realizację celów zdefiniowanych przez ONZ i porozmawialiśmy o wyzwaniach CSR na XXI wiek.

W październiku zaprosiliśmy Was na konferencję o szkole jutra, a seniorów na 2. cykl webinarów ABC cyfrowego świata ze smartfonem. W mediach rozpoczęliśmy kampanię Dajemy telefonom drugie życie, uruchomiliśmy portal razem dla planety, a na blogu cykl artykułów poświęconych środowisku i ekologii. Dla klientów Orange Energia ruszyła specjalna oferta promocyjna – „Czysta Energia od Orange II”.
Obchodziliśmy też 10-lecie Fundacji Dorastaj z nami, której byliśmy jednym z fundatorów i z którą współpracujemy do dziś. Dzięki naszym klientom zaangażowanym w akcję „Pomagamy gigabajtami” przekazaliśmy 130 tabletów dla dzieci z domów dziecka na Dolnym Śląsku. Uczestniczyliśmy w targach CSR, a nasz raport zintegrowany został nagrodzony w konkursie Raporty społeczne.

W listopadzie pokazaliśmy 7 sposobów, jak zadbać o dziecięcy mózg w zetknięciu z nowymi technologiami. Zwróciliśmy też uwagę na problemy psychologiczne dzieci i młodzieży opisując działania Telefonu Zaufania dla dzieci i młodzieży- 116 111, którego od lat jesteśmy partnerem, a w czasie pandemii zasililiśmy go dodatkowymi funduszami. Młodym internautom przypomnieliśmy w ramach kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, aby życzliwe traktowali się w wirtualnym świecie. Zachęcaliśmy kobiety do kariery w branżach technologicznych w ramach projektu Włacz.One, a startupy łączące pomaganie z nowymi technologiami do zgłoszenia się do programy akceleracyjnego Funduszu Sektora 3.0. Dyskutowaliśmy też o skutecznej komunikacji z seniorami. Nauczycieli zaprosiliśmy na darmowe szkolenia w ramach programu „Lekcji:Enter”.

W grudniu świętowaliśmy 15-lecie naszej Fundacji. Nasi wolontariusze jak co roku pomagali świętemu Mikołajowi dostarczyć prezenty dla dzieci, a do akcji świątecznej w ramach programu Pomagamy Gigabajtami dołączyli też nasi klienci. Nie zapomnieliśmy też o Dniu wolontariusza i wszystkich osobach z pierwiastkiem „W” naszej firmie. Zaangażowaliśmy się też konferencję Women in Tech Summit, największe w Europie wydarzenia dla kobiet w technologiach i nauce oraz w Digital Youth Forum – konferencję dla młodzieży, która inspiruje do bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu i technologii. Opublikowaliśmy też Raport z badania „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. A omawiając wyniki Barometru CSR poruszyliśmy temat społeczną odpowiedzialność w pandemii.

Zachęciliśmy Was też do udziału w ankiecie na temat wyzwań dla Orange w postcovidowym świecie i nadal zachęcamy do jej wypełnienia. Podpowiedzcie nam, jakie wyzwania społeczne będą dla nas ważne w następnym roku.

wolontariat Orange

 

 

Powiązane wpisy

Udostępnij: Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

Odpowiedzialny biznes

Społeczna odpowiedzialność w pandemii

22 grudnia 2020

Społeczna odpowiedzialność w pandemii

Sytuacja związana z COVID-19 okazała się sprawdzianem dla wielu naszych aktywności – także tych biznesowych. W odpowiedzi na kryzys wiele firm musiało zrewidować swoje plany i strategie, także te w zakresie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności.

Barometr CSR

Niedawno ukazał kolejny Barometr CSR przygotowywany z Francusko – Polską Izbę Gospodarczą, który już od 5 lat pokazuje jak bardzo firmy profesjonalizują swoje działania w zakresie zarządzania swoim wpływem na środowisko. Widzimy, że coraz więcej firm przygotowuje strategie zrównoważonego rozwoju, dedykuje odpowiednie osoby do zajmowania się tym obszarem, choć z miernikami i wskaźnikami nadal wypadamy słabo. Działania społecznie odpowiedzialne znaleźć możemy we wszystkich obszarach działania firm – dla pracowników, klientów, dostawców i partnerów biznesowych, społeczności lokalnej oraz środowiska, a kolejne aktywności są w planach większości firm. Coraz ważniejsze dla firm jest środowisko naturalne i zmiany klimatyczne, co wiązać się może zarówno z oczekiwaniami społecznymi i publiczną dyskusją na temat stanu naszego środowiska, jak też z regulacjami środowiskowymi, które stają się coraz bardziej wymagające.

W tym roku Barometr badał też nowy obszar – odpowiedź firm na COVID-19. A działo się tu bardzo dużo. Biznes – jako uczestnik życia społecznego potrafił zmobilizować wszystkie siły w obliczu pandemii – zapewniając swoim pracownikom bezpieczne warunki pracy (85%), dbając o bezpieczeństwo klientów, oferując im nowe usługi czy produkty (65%), włączając się w działania przeciwdziałające ekonomicznym skutkom kryzysu np. poprzez przedłużenie terminów płatności (44%), wpierając służbę zdrowia (39%) oraz organizacje społeczne i społeczności lokalne (31%). Biznes oferował nie tylko pieniądze (57%), ale też swoją wiedzę i umiejętności (59%) oraz środki rzeczowe i usługi (67%).

W ankiecie Barometru CSR my również odpowiedzieliśmy pozytywnie na pytania o odpowiedzialność firmy w kryzysie.

Orange w pandemii

Jednym z kluczowych działań jako operatora telefonii komórkowej było dla nas zapewnienie sprawnej komunikacji w  szpitalach. Rozszerzyliśmy pojemność sieci na stacjach obsługujących newralgiczne lokalizacje, zapewniliśmy przenośne stacje bazowe. Wiele szpitali i organizacji pomocowych otrzymało od nas wsparcie w postaci dodatkowych usług czy sprzętu – czasami trzeba było położyć w szpitalu 30 nowych linii telefonicznych a czasami wystarczył smartfon z bezładnym internetem, aby rodzice mogli mieć codzienne transmisje z oddziału szpitalnego, jak w Klinice Neonatologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi,

Pandemia miała też inny skutek – przyspieszyła procesy cyfryzacji i wykorzystanie nowych technologii.
Efektem lockdownu był lawinowy wzrost zapotrzebowania na dostęp do internetu. Łączny transfer danych naszych klientów wzrósł w II poł. marca i w kwietniu o 30%. W odpowiedzi zaoferowaliśmy pakiet dodatkowych bezpłatnych GB, promocyjne warunki umów i możliwość załatwiania spraw online. Uruchomiliśmy też specjalne oferty dla nauczycieli, uczniów oraz studentów – w Orange Flex mogli oni korzystać z internetu przez dwa miesiące za złotówkę miesięcznie, uczniowie otrzymali Edu Pass, czyli bezpłatny transfer danych do najpopularniejszych serwisów edukacyjnych, a studenci bezpłatne pakiety GB.

Dużym wyzwaniem dla uczniów i ich rodziców, ale też dla nauczycieli okazała się zdalna nauka. Jak pokazują badania, ponad 85 proc. nauczycieli nigdy wcześniej nie prowadziło lekcji zdalnie. Dlatego Fundacja Orange zaangażowała się we wsparcie ich kompetencji cyfrowych. W ramach programu MegaMisja w 6 otwartych spotkaniach prezentujących zdalne techniki pracy z uczniem i przydatne do tego narzędzia wzięło udział ponad 1700 uczestników, a w 6 webinarach programu Lekcja:Enter kolejne 5333. Tutoriale dotyczące obsługi narzędzi urozmaicających naukę zdalną zostały odtworzone przez ponad 34 tys. nauczycieli.

W okresie izolacji obserwowaliśmy nasilenie się problemów psychologicznych i psychicznych. Dlatego zaangażowaliśmy się także w tworzenie sieci wsparcia dla osób w kryzysie. W webinarach edukacyjnych na temat pomocy zdalnej Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego, które sfinansowaliśmy, wzięło udział 8360 uczestników. Wsparliśmy również dodatkowym dofinansowaniem Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – 116 000 – Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, a także uruchomiliśmy dodatkowe linie pomocowe dla Fundacji Znajdź Pomoc i Fundacji Sławek.

Nie zapomnieliśmy też o seniorach. Nawiązaliśmy współpracę z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, aby wspierać ich działania i uruchomić infolinię dla seniorów, a do naszych starszych klientów wysłaliśmy informacje o zasadach bezpieczeństwa i ochrony przed oszustami, którzy w tym okresie nasilili swoją aktywność. Uruchomiliśmy też bezpłatne webinaria dla seniorów „ABC cyfrowego świata ze smartfonem”, które są częścią oferty edukacyjnej Akademii ABC Senior.

Do pomocy ruszyli nasi wolontariusze, których w firmie jest ponad 3500. Fundacja Orange przygotowała specjalną edycję konkursu małych grantów, aby pomóc im finansowo i organizacyjnie w realizacji ponad 80 projektów dla 15 tys. osób dotkniętych skutkami pandemii. A obecnie jak co roku trwa akcja gwiazdkowa i nasi Mikołaje na pewno dotrą do wielu potrzebujących.

W trakcie pierwszej fali pandemii aż co czwarty Polak pracował z domu. Według danych GUS w drugim kwartale 2020 r. z domu pracowało ponad 1,5 mln osób (dla porównania na koniec 2019 roku zdalnie pracowało około 345 tys. osób). W odpowiedzi na to wyzwanie zaoferowaliśmy przedsiębiorcom zarządzanie firmowym kontem on-line, pakiety dodatkowych bezpłatnych GB, rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz umożliwiające pracę zdalną.

Wiele rozwiązań wprowadziliśmy też u nas w firmie. Od 13 marca 80 proc. pracowników i współpracowników bez przeszkód przeszło na pracę zdalną, a my potraktowaliśmy ten rodzaj pracy jako szansę do wypracowania nowego modelu pracy hybrydowej. Utrzymaliśmy miejsca pracy a firma przeznaczyła dodatkowe premie dla pracowników, którzy byli włączeni w działania związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii.

Co myślą konsumenci

Tymczasem w pandemii konsumenci wyraźnie obniżyli swoje oczekiwania wobec społecznej odpowiedzialności biznesu. Wyniki badania Havas Media Group pokazują, że co drugi respondent oczekuje od firm zaangażowania społecznego (69% w 2019, 68% w 2018). Mniej osób zwraca też uwagę na to, w jaki sposób produkty, które kupują oddziałują na społeczeństwo i ekologię (37% w 2020 roku wobec 53% w 2019). Podobnie jak w latach ubiegłych, jedynie co trzeci badany deklaruje, że przy wyborze produktu lub usługi liczy się jedynie jakość i cena, a nie to jaki wpływ ma dana marka na społeczeństwo. 43% respondentów unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na społeczeństwo lub środowisko (56% w 2019 roku).

Te wyniki nie muszą oznaczać, że zmienia się trend większych oczekiwań społecznych wobec biznesu. Być może konsumenci solidaryzują się z nami i wiedzą, że w kryzysie skupiamy się na podstawowych sprawach – dostarczeniu dobrego produktu czy usługi w odpowiedniej cenie i w bez opóźnień, zapewnieniu ciągłości działania, a czasami po prostu na przetrwaniu. Ale nie możemy robić tego kosztem społeczeństwa czy środowiska i o tym powinniśmy pamiętać zawsze.

Okładka raportu

Udostępnij: Społeczna odpowiedzialność w pandemii

Odpowiedzialny biznes

Bezpieczeństwo czy lepsza oferta

8 grudnia 2020

Bezpieczeństwo czy lepsza oferta

Czy jesteśmy w stanie zgodzić się na pewne ustępstwa w dbaniu o swoje bezpieczeństwo i dane na rzecz lepszych warunków umowy czy oferty? Tak postawione pytanie pojawiło się w naszym badaniu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”.

37% respondentów nie wyraża na to zgody, 31% nie ma sprecyzowanej opinii na ten temat, a 32% byłoby skłonnych zgodzić się na takie rozwiązanie. To dość równomierne rozłożenie opinii. Natomiast są różnice związane zaawansowaniem technologicznym i wiekiem respondentów.

Pewni swoich umiejętności

Osoby o wyższych kompetencjach technologicznych mają większą świadomość tego, jak na nasze życie moralne wpływają nowe technologie – 92% zgadza się na to, że nowe technologie zmieniają granice etyczne (inni respondenci to 77% wskazań). Wyrażają oni też przekonanie, że wraz z rozwojem technologii trzeba większą wagę przykładać do bezpieczeństwa – zaawansowani technologicznie 72% vs. pozostali 58%. Co ciekawe, osoby zaawansowane technologicznie dwa razy częściej skłonne byłyby poświęcić swoje bezpieczeństwo i prywatność na rzecz lepszej oferty – sądzi tak 51% badanych z tej grupy (pozostali – 25%).

Zaawansowani technologiczne są raczej technoentuzjastami – interesują się technologiami, chcą z nich korzystać jako pierwsi. W połączeniu z poczuciem eksperckiej wiedzy o technologii może to prowadzić do poczucia obniżonego osobistego poczucia zagrożenia związanego z ewentualnymi nadużyciami. Rozumieją, że jest to wyzwaniem i widzą, że wraz z rozwojem technologii konieczna jest większa uważność w kwestii zagrożeń w internecie i bezpieczeństwa danych, ale uważają, że sami mają wiedzę niezbędną, żeby ochronić się przed tymi problemami. Stąd zapewne ich duża gotowość do ustępstw w kwestii bezpieczeństwa danych w zamian za korzystne oferty – są przekonani, że potrafią rozpoznać zbyt daleko idące ustępstwa i nie zgodzą się na nie (przy czym obiektywnie niekoniecznie musi to być prawdą).

Prywatność jest walutą

Podobnie młodsi internauci, którzy żyją otoczeni technologią od dziecka i przez samo przyzwyczajenie do niej bardziej jej ufają (więc mogą się mniej obawiać niekorzystnych konsekwencji nadużyć). Lepiej odnajdują się też w sytuacji trade-off, gdzie w zamian za swoje dane osobowe otrzymują lepsze usługi lub korzystne oferty – są pragmatyczni i skłonni korzystać z waluty, jaką stały się ich dane. Jak pokazują europejskie badania, są też przekonani, że umieją się skutecznie chronić przed nadużyciami w internecie i będą umieli zidentyfikować próbę oszustwa lub nielegalnego wykorzystania danych, mają najmniej obaw dotyczących swojego szeroko rozumianego bezpieczeństwa online.

A może przyzwyczajeni do nowych technologii przyzwyczaili się też do przekazywania i ujawniania swoich danych? Rodzi się więc pytanie, czy prywatność jest dla nich taką wartością, jak dla starszych użytkowników sieci?

J. Rifkin – amerykański ekonomista i publicysta, autor wielu książek o rozwoju świata i technologii, jest zdania, że połączenie każdego i wszystkiego w globalną neurosieć wyprowadza rodzaj ludzki z ery prywatności, która była wyznacznikiem nowoczesności, i wprowadza go w erę przejrzystości. Dla młodego pokolenia dorastającego w globalnie połączonym świecie, gdzie każdy moment życia jest chętnie dokumentowany i szeroko rozpowszechniany za pośrednictwem mediów społecznościowych, prywatność straciła na znaczeniu.

fragment raportu Digital Ethics - 3 wykresy pokazujace stosunek ogóły, młodych i zaawansowanych technologicznie do ustepst w zakresie bezpieczeństwa i prywatności na rzecz lepszej oferty

Więcej o na ten temat znajdziecie w Raporcie „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. Jest on efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu ŁódzkiegoOrange Polska. Obejmuje wyniki badań w czterech obszarach: wzorce moralne, znajomość i zakres korzystania z technologii, obawy oraz wątpliwości etyczne związane z technologią a także odpowiedzialność i bezpieczeństwo w świecie technologii.

Udostępnij: Bezpieczeństwo czy lepsza oferta

Odpowiedzialny biznes

Różnorodność w biznesie

21 lutego 2020

Różnorodność w biznesie

Orange Polska jest największą firmą telekomunikacyjną w kraju i jednym z większych pracodawców. Zatrudniamy ponad 12 tys. osób w całej Polsce.

Jako pracownicy jesteśmy różnorodni.
Najmłodszy ma 19 lat, a najstarszy 69. Większość pracowników to mężczyźni 61%. Kobiety stanowią 38% ogółu pracowników, a na stanowiskach menedżerskich jest ich 33%.
Są wśród nas także pracownicy z niepełnosprawnościami – 2 %.
56% zespołu to mieszkańcy pięciu największych polskich miast, pozostali pracują w mniejszych miejscowościach. Grupa Orange zatrudnia stałych pracowników w około 160 lokalizacjach.
Orange Polska to także szerokie spektrum zawodów i stanowisk. Tworzymy miejsce, gdzie wspólnie pracują specjaliści ds. sprzedaży, monterzy, specjaliści przemysłu i budownictwa, rozwoju i technologii informatycznych, programiści, specjaliści nauk biologicznych, dziedzin prawa, rynku nieruchomości, pracownicy administracyjni i biurowi, czy ds. finansowo-statystycznych.

Nic zatem dziwnego, że zarządzanie różnorodnością w organizacji jest dla nas koniecznością, a jednym z zagadnień, które jest dla nas bardzo ważne, jest zróżnicowanie z uwagi na płeć.

Razem.One

W odpowiedzi na potrzebę zapewnienia kobietom większego wsparcia w rozwoju, dostępu do stanowisk ale tez godzenia roli zawodowej i rodzinnej stworzyliśmy program Razem.One.

Program obejmuje 4 obszary:
Moc – wzmocnienie kobiet poprzez zwiększenie ich odwagi do podejmowania nowych wyzwań, wzmocnienie pewności siebie oraz pomoc w powrocie na ścieżkę rozwoju i kariery po urodzeniu dziecka; pomoc w godzeniu roli zawodowej i prywatnej;
Świadomość – budowanie i wzmacnianie szerokiej świadomości roli kobiet w biznesie dla zwiększenia efektywności i budowania kultury organizacyjnej oraz istotności dla efektów biznesowych;
Ambicja – rozwój kariery i możliwości awansu na wyższe stanowiska poprzez zwiększenie liczby kobiet na stanowiskach menedżerskich, liczby kandydatek na etapie rekrutacji na stanowiska menedżerskie oraz redukcja rozbieżności płacowych na równorzędnych stanowiskach;
Obecność – zwiększenie obecności w rolach decyzyjnych i strukturach technicznych.

O tym, jak wprowadzać zmiany w biznesie, czy stosować parytety i inne administracyjne rozwiązania, czy bardziej stawiać na budowanie świadomości i walkę ze stereotypami, możecie przeczytać w najnowszych wydaniu Forbes Women. Głosu w tej sprawie udzieliła m.in. Bożena Leśniewska – wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska, liderka programu Razem.One.

Okładka numery Forbs Women 1/2020 z hasłem - wspieramy kobiety

Udostępnij: Różnorodność w biznesie

Odpowiedzialny biznes

Orange Ekspert z tłumaczem migowym

20 sierpnia 2019

Orange Ekspert z tłumaczem migowym

Ostatnio wrzuciliśmy na YouTube kolejną paczkę 20 filmów Orange Ekspert z tłumaczem migowym i natychmiast pojawiło się kilka pytań i komentarzy – po co to robimy, skoro można zrobić napisy?

Już wyjaśniamy. Dla osób niesłyszących pierwszym językiem komunikacji jest Polski Język Migowy. Jest on dla nich językiem naturalnym. Jest to język wizualno-przestrzenny, który ma własną strukturę gramatyczną: składnię, morfologię, fonologię i fonetykę, różną od języka polskiego.

Często więc informacja w formie napisów nie jest wystarczająca dla osób używających na co dzień polskiego języka migowego i preferujących ten sposób komunikacji, nawet mimo dobrej znajomości języka polskiego.

Organizacje społeczne, z którymi współpracujemy w zakresie dostępności naszych usług i oferty dla klientów z niepełnosprawnościami rekomendują, aby osobom niesłyszącym w materiałach multimedialnych zapewnić dostosowanie w postaci tłumaczenia polskiego języka migowego. Tak też robimy.

Do tej pory przygotowaliśmy już ok. 50 filmów Orange Ekspert z tłumaczeniem migowym. Poniżej jeden z nich.

Udostępnij: Orange Ekspert z tłumaczem migowym

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej