Innowacje

Automatyzacja i wirtualna rzeczywistość – trendy na 2020

8 maja 2018

Automatyzacja i wirtualna rzeczywistość –  trendy na 2020

Konferencja Innovation Gardens Summit już dawno za nami, ale temat nadal jest żywy.

O tym, jak będzie wyglądał nasz świat w 2020 r. według prelegentów IGS mogliście przeczytać tutaj.

Dzisiaj mam dla Was drugą część relacji, a w niej dema i rozwiązania, które pokazali nasi partnerzy. Gdybym miała podsumować trendy w kilku słowach byłoby to: automatyzacja i wirtualna rzeczywistość.

HTC i Nokia postawiły na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Goście mogli sprawdzić działanie technologii walcząc na wirtualnej arenie. Huawei zaprezentowała swoją mobilną wystawę „Roads to a Better Future”, której częścią jest zaawansowany system monitorowania miast z wykorzystaniem czujników AI i przetwarzania danych. Wsparcie dla inteligentnych miast pokazał także startup NaviParking, z którym Orange podjęło współpracę w ramach programu Orange Fab. Z kolei Samsung postawił na inteligentne sprzęty domowe, m.in. lodówkę skomunikowaną z telefonem.

Zobaczcie drugą część materiału z Innovation Gardens Summit 2018.

Nasi partnerzy naprawdę podnoszą poprzeczkę. Jesteście ciekawi, co pojawi się za rok?

Udostępnij: Automatyzacja i wirtualna rzeczywistość –  trendy na 2020

Innowacje

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

12 czerwca 2017

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Sztuczna inteligencja stała się słowem o dużej sile rażenia: wszyscy o niej mówią, prawie wszyscy chcą ją mieć, część się jej boi, mało kto wie, czym dokładnie jest. Definicji jest tyle, ile zastosowań.

Warszawski startup Applica, z którym współpracujemy w ramach Orange Fab, wykorzystuje go m.in. do analizy tekstu i wyszukiwania w Internecie mowy nienawiści. Nie tylko wyszukuje charakterystyczne sformułowania, ale również bardziej wyszukane obelgi – np. opisowe, lub odnoszące się do pewnych skojarzeń. Przydatne? Na pewno, zwłaszcza w czasach, gdy w sieci spędzamy wiele godzin dziennie, czytamy, piszemy i przesiąkamy z przekazem, z którym obcujemy.

Algorytm stworzony przez Applicę potrafi o wiele więcej – zajmuje się też precyzyjnym targetowaniem reklamy online oraz  automatyzacją procesów obsługi klienta, co oznacza, że może analizować e-maile, diagnozować najczęściej pojawiające się problemy klientów, czy monitorować pracę konsultantów. Czy to oznacza, że wkrótce inteligentne, samouczące się algorytmy zastąpią nas w pracy, np. w obsłudze klienta? Odpowiedź znajdziecie w nowym, 4. odcinku „Generacji Startup”.

Udostępnij: Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Innowacje

Sztuczna inteligencja w Orange

9 listopada 2016

Sztuczna inteligencja w Orange

Pogawędka z botem na firmowym messengerze, partia szachów z komputerem, diagnostyka medyczna, a nawet robot opiekujący się seniorami – sztuczna inteligencja stopniowo wkracza do naszego życia. Uczące się maszyny wiedzą o nas coraz więcej, rozumieją nasze zachowania i coraz lepiej potrafią się z nami komunikować. Jak to zmienia nasze codziennie życie? Czy nadal mamy kontrolę, czy stajemy sie zależni od coraz lepiej znających nas maszyn? Czy w przyszłości czeka nas bunt robotów?

Jak twierdzi ekspert dr Aleksandra Przegalińska (doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji) pracująca dla MIT Boston, obecnie prace nad sztuczną inteligencją idą w kierunku humanoidalnym i rewolucji robotów, jaką znamy choćby z filmu „Ja, Robot” raczej nie zobaczymy w rzeczywistości.

Jednak uczące się maszyny to obecnie silny trend w naszym życiu, wykorzystywany także w marketingu i obsłudze klienta. Na fejsbukowym fanpage Orange możecie porozmawiać z botem, który uczy się i z każdą rozmową wie coraz więcej i może udzielić dokładniejszej informacji.

Na rynku pojawiają się także fimy oferujące algorytmy, które zbierają dane o klientach, uczą się ich zachowań i komunikacji z nimi. Wiedzą, że zimą jeździmy na narty do Czech, w weekendy przeglądamy sklepy on-line w poszukiwaniu komiksów, a w czwartki zamawiamy pizzę z dowozem do domu, wzruszają nas filmiki z kotami i nie oprzemy się promocji -25% na buty.

Jak to wszystko zmienia nasze życie? Odpowiedzi na to pytanie szukali uczestnicy Digital MeetUp, wydarzenia cyklicznie organizowanego w Orange Polska. Wsród prelegentów była m.in. wspomiania światowej klasy ekspertka Aleksandra Przegalińska. Zobaczcie, co nam powiedzieli.

 

 

Udostępnij: Sztuczna inteligencja w Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej