Burze w Polsce to zjawisko normalne i nie sposób ich uniknąć. Potrafią być piękne, jak oglądamy je w bezpiecznym domu, ale są niezwykle groźne dla sieci telekomunikacyjnej i urządzeń.
Jak dotychczas najtrudniejszym okresem dla Orange Polska był ubiegły tydzień. Mieliśmy półtora raza więcej zgłoszeń o awariach niż standardowo. Najwięcej z rejonów: Zamościa, Olsztyna, Radomia, Lublina, Białegostoku, Bielska-Białej, Opola, Warszawy, Torunia i Bydgoszczy. Liczba uszkodzeń zwiększyła się o kilkadziesiąt procent. W terenie pracowało ponad 3 tys. naszych techników.
Uszkodzenia staramy się usuwać jak najszybciej i zazwyczaj udaje się to zrobić w jeden dzień. Przy nasilonych zgłoszeniach, które są kilkakrotnie wyższe od standardowych, czas może być dłuższy. Szczególnie chodzi o obszary gdzie skutki burz są największe, dlatego w takich przypadkach dodatkowo informujemy klientów i prosimy o ich cierpliwość. Walczymy przede wszystkim z przerwami w dopływie prądu do stacji bazowych telefonii komórkowej i urządzeń sieci stacjonarnej oraz pozrywanymi liniami, na które spadają gałęzie.
Dla klientów dużym kłopotem mogą być spalone modemy i routery, dlatego w czasie burzy trzeba je zabezpieczać. Niezwykle ważna jest profilaktyka. Po pierwsze warto sprawdzać gdzie danego dnia będą występować burze. Polecam stronę: http://burze.dzis.net/ Jeśli chodzi o postępowanie ze sprzętem, nie będę wyważał otwartych drzwi własnymi opisami. Na portalu Orange znajdziecie wszystko dobrze opisane i pokazane na filmie www.orange.pl/burze
Komentarze
Spalone modemy i routery? Mój router ma zabezpieczenia 40000V czy jakoś tak.
OdpowiedzA ja mam 100 000 000 V i co na to Twój router?
OdpowiedzWojtku! Czytam w sieci komentarze nt. waszej promocji 5 dni bez limitu z 5GB, o której nie ma NIC w waszych oficjalnych kanałach informacyjnych. O czym to świadczy? Uważasz, że takie „promocje” są w porządku? Po co je robicie skoro nie ma do nich ŻADNEGO regulaminu? Liczę na oficjalne stanowisko i dogłębne wyjaśnienia! Pozdrawiam.
OdpowiedzNaprawdę tak teraz ma funkcjonować orange???
OdpowiedzTrochę to niepokojące!!! :/
https://nasz.orange.pl/t5/Na-kart%C4%99/Pakiet-na-Wakacje/td-p/211793
@emitelek Piotrekk85 wrzucił już regulamin, nie ma żadnych haczyków, promocja spoko 🙂
OdpowiedzOj pablo – tutaj nic nie posłodzisz! Uważasz, że orange postąpił w tym temacie profesjonalnie? Dzisiaj mamy 24.06, a promocja jest niby od 22.06 – to proszę wskaż mi oficjalny komunikat operatora w tej sprawie… ;p
OdpowiedzPromocja jest jak najbardziej. Dzisiaj po godz. 10:00 damy oficjalną informację na blogu. Pozdrawiam
OdpowiedzProszę bardzo https://biuroprasowe.orange.pl/blog/wakacje-z-orange-na-karte/
OdpowiedzJak wyglada kwestia zwrotu pieniędzy za brak internetu w takiej sytuacji?
OdpowiedzTakie sprawy reguluje prawo telekomunikacyjne. Jeśli przerwa trwa dłużej niż 24 godziny przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 abonamentu. Pozdrawiam
OdpowiedzA co z odszkodowaniem za utracone dochody? Przecież brak internetu to niemożność wykonywania zdalnej pracy.
OdpowiedzA co w przypadku gdy się potkniesz albo poslizgniesz w swoim mieszkaniu i skręcisz nogę? Pozwiesz producenta paneli, płytek? Człowieku zejdź na ziemię, albo zmień miejsce pracy.
OdpowiedzAle jeśli się potknę to będzie wypadek. A tutaj operator nakazuje wyłączyć router.
OdpowiedzWyłączać routera nie musisz, nie ma nakazu, jest tylko zalecenie A jak uderzy piorun to będzie też swojego rodzaju „wypadek”. Jak nie będziesz miał Internetu przez więcej niż 24h należy Ci się zwrot. A biznes? A jak popsuje Ci się telefon i nie będziesz mógł dzwonić to??? Zawsze trzeba mieć alternatywę i „koło zapasowe” w swoim biznesie. Większość telefonów ma funkcję routera i w razie „W” można skorzystać z takiego rozwiązania jak z auta zastępczego, drugiego awaryjnego telefonu, etc…
OdpowiedzNajlepiej na czas burzy wyłączyć komputer z sieci (gniazdka) elektrycznego a router od gniazdka linii telefonicznej. Prosta zasada.
Odpowiedz