Rozrywka

Co słychać w świecie gier

Bartosz Graczyk Bartosz Graczyk
27 maja 2024
Co słychać w świecie gier

Sezon ogórkowy się rozpoczął. Tym mianem określa się czas wakacyjny w wielu branżach - również w grach wideo. Wtedy premiery mają głównie mniejsze produkcje. Producenci gier korzystają z wakacyjnej przerwy i rzucają raz na jakiś czas ciekawostkami na temat powstających tytułów.

Czy w związku z tym działo się coś ciekawego w świecie gier przed czerwcowym Summer Games Fest i sierpniowym Gamescom'em ?

Dzieje się niewiele, ale jest polski smaczek w Tekken 8

Lidia Sobieska to polska premier, która jednocześnie posiada czarny pas w karate i walczy o ojczyznę w dosłownym tego słowa znaczeniu. Brzmi jak absurdalna fikcja i w sumie nią jest, bo to historia postaci, która zadebiutowała w Tekken 7. Już niedługo gracze będą mogli kontrolować poczynania Lidii w Tekken 8, bowiem w internecie pojawiła się zapowiedź tej grywalnej postaci. Co ciekawe bohaterka mówi po polsku! Na ten moment nie znamy dokładnej daty wpuszczenia Lidii do turnieju żelaznej pięści, ale wiemy, że ma zadebiutować w Tekken 8 już w trakcie tego lata.

FIFA powraca, ale pod szyldem 2k

W 2023 roku światło dzienne ujrzała pierwsza piłkarska symulacja ze stajni EA pod marką FC (w tym przypadku 24). Powodem zmiany był koniec umowy licencyjnej ze światową centralą piłkarską. Co ciekawe, to EA podpisywało umowy na wykorzystywania wizerunków lig, graczy czy klubów, a to oznacza, że w schemacie gry dużo się nie zmieniło oprócz nazwy. I choć EA FC24 to kontynuacja znanej serii FIFA, niedługo wielu graczy może doznać pewnego szoku, gdy na salonach pojawi się ponownie produkcja spod szyldu firmy, rządzonej przez Gianniego Infantino. Okazuje się bowiem, że jeszcze w tym roku mamy usłyszeć o grze FIFA wykonanej przez studio 2K Sports. Mało tego - możliwe, że nawet zagramy w odsłonę o nazwie 2K FIFA 25! Współpraca między deweloperem, a federacją została potwierdzona. Gra ma zostać wydana jeszcze przed mistrzostwami świata w Kanadzie, Meksyku i USA, zaplanowanymi na 2026 rok.

Premiera Hellblade 2: Senua's Saga

21 maja odbyła się światowa premiera "Hellblade 2: Senua's Saga". To kontynuacja gry ze studia Ninja Theory, która została pozytywnie oceniona przez wielu krytyków z całego świata. Za jej największe zalety uznali wysokiej jakości grafikę, a także przedstawienie w świecie gier tematyki problemów psychicznych i walki z własnymi wewnętrznymi demonami. Hellblade 2 okazuje się być równie dobrą grą, ale pojawiają się głosy krytyki w związku z ogromną "filmowością". Faktycznie w trakcie rozgrywki możemy poczuć się jak w trakcie trwania seansu filmowego, chociażby przez niestandardowy format wideo. Ciemne paski na ekranie dodają kinowego klimatu. Niestety w związku z tą cechą pojawiają się pewne wady, jak przede wszystkim długość trwania gry. Można ją bowiem ukończyć w... zaledwie 5 godzin! Jak na pełnoprawną grę AAA za kilkaset złotych - to dosyć mało. Pytanie jednak, czy te intensywne doświadczenia rekompensują czas? Jaka jest Wasza opinia?

Zwiastun Assassin's Creed Shadows

gry maj 2024 assassin's creed shadows premiera
Screen z zwiastunu gry Assassin's Creed Shadows

W tym miesiącu do internetu trafił zwiastun nowej odsłony Assassin's Creed, której premiera szykowana jest na 15 listopada 2024. Gra ma nas zabrać do Japonii w czasach ninja i samurajów. Właśnie nimi będziemy mieli okazję zagrać. Bohaterów bowiem będzie dwóch, a jeden z nich jest oparty na historii czarnoskórego samuraja Yosuke, prawdziwej historycznej postaci. Największe kontrowersje wzbudza cena gry, bowiem edycja "Gold" w dniu premiery będzie kosztować ponad 400 złotych. W Assassin's Creed Shadows zagramy na Playstation 5, Xbox Series X oraz PC. Wspomniane wcześniej konsole możesz kupić w sklepie Orange.

Co czeka nas w najbliższych miesiącach?

Na najciekawsze wiadomości ze świata gier musimy poczekać do 7 czerwca 2024 roku. Wtedy startuje wydarzenie o nazwie Summer Game Fest, a w jego trakcie zobaczymy najciekawsze zwiastuny czy ciekawostki z produkcji, na które czekają gracze z całego świata.


Oferta

Nju po raz ósmy z Gwiazdą Jakości Obsługi

Kasia Barys Kasia Barys
27 maja 2024
Nju po raz ósmy z Gwiazdą Jakości Obsługi

Nju kolejny raz zostało laureatem konkursu Gwiazdy Jakości Obsługi. Klienci w ofertach nju doceniają atrakcyjną cenę, duże paczki GB i bardzo korzystne cenowo zakupy numerów dodatkowych.

Nju docenia również stałych, lojalnych klientów. Jedną z najbardziej cenionych usług nju jest usługa „im dłużej, tym lepiej”, w której wraz ze stażem zwiększa się liczba dostępnych w ofercie GB. Po dwóch latach stażu w nju klient ma aż 3x więcej GB w porównaniu z nowym klientem.

Organizatorzy konkursu przez cały rok monitorują poziom zadowolenia i satysfakcji klientów w całej Polsce. Gwiazdy Jakości Obsługi otrzymują firmy uznane za najbardziej przyjazne w opinii konsumentów. W badaniu konsumenci oceniają przeszło 40 000 firm z niemal 200 branż.


Odpowiedzialny biznes

Dzień Dziecka Zaginionego

Monika Kulik Monika Kulik
25 maja 2024
Dzień Dziecka Zaginionego

Na całym świecie 25 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. To data, która ma przypominać o zaginionych dzieciach i nastolatkach, a także o trudnej sytuacji, w której znaleźli się ich najbliżsi. Na ten problem zwraca uwagę Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, która na co dzień zajmuje się zaginięciami i prowadzi specjalną linię 116 000. Wspiera ją technologicznie Orange Polska.

Według danych Komendy Głównej Policji, każdego roku w Polsce zgłaszanych jest około 2 tys. zaginięć osób małoletnich*. Znacząca większość z nich odnajduje się już w pierwszej, bądź drugiej dobie od zgłoszenia. Nie zmienia to faktu, że każda sytuacja to niewyobrażalny stres dla dziecka i jego bliskich. Niestety, zdarza się również, że pomimo zaangażowania wszelkich możliwych sił, środków i metod, los zaginionego dziecka pozostaje nieznany. Jego bliscy żyją w stanie permanentnego zawieszenia, nie znając odpowiedzi na wiele pytań, zastanawiając się, czy dziecko żyje i czy jest szczęśliwe?

Telefon 116 000

Poszukiwania prowadzone przez policję oraz bliskich w takich sytuacjach wspiera Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Od 2009 roku prowadzi również telefon 116 000 - Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Orange od początku powstania telefonu jest jego partnerem technologicznym i wspiera jego działalność.

Pod numerem 116 000 można zgłosić zaginięcie dziecka lub nastolatka, otrzymać wsparcie w poszukiwaniach oraz pomoc psychologiczną lub prawną. Można także przekazać anonimowo informacje o osobie zaginionej. Fundacja ITAKA podkreśla, że na telefon 116 000 dzwonią nie tylko rodzice i opiekunowie. Często to rówieśnicy: koledzy czy koleżanki, przyjaciele, którzy wiedzą o sytuacji osoby zaginionej więcej niż rodzina. To między innymi dzięki nieocenionej pomocy informatorów możliwe jest prowadzenie poszukiwań. Informatorom zapewnia się dyskrecję i pełną anonimowość. Znajomi mogą zadzwonić i zaoferować wsparcie bez obaw, że narażą się na dodatkowe problemy z dorosłymi.

Z telefonu mogą też skorzystać sami zaginieni. Zdarzały się sytuacje, gdy osoba zaginiona zdecydowała się na kontakt z numerem 116 000. Miała pewność, że zostanie wysłuchana przez specjalistę, a ten pomoże jej w powrocie do domu i w skontaktowaniu się z policją.

W 2023 roku pracownicy i wolontariusze Fundacji ITAKA udzielili porad rodzinom lub opiekunom zaginionych dzieci 3907 razy.

Kampania informacyjna

Kampania Dnia Dziecka Zaginionego ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na szczególny problem, jakim jest zaginięcie dziecka, a także podjęcie dyskusji o tym, co wspólnie możemy zrobić, by takich sytuacji było jak najmniej.

Symbolem Dnia Dziecka Zaginionego jest kwiat niezapominajki i kolor niebieski. Dlatego w sobotę 25 maja Warszawa rozświetli się na niebiesko. W autobusach, w metrze oraz na zewnętrznych ekranach w przestrzeni miejskiej pojawią się grafiki z numerem 116 000 - Telefonem w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka oraz kwiatami niezapominajki. Numer „116 000” wyświetlony zostanie również na fasadzie Stadionu Narodowego oraz na budynku Warsaw Spire, który także pokryje się niebieską iluminacją. Na kolor niebieski zostaną podświetlone m.in. siedziby Komendy Głównej Policji i Biura Rzecznika Praw Dziecka, Pałac Kultury i Nauki oraz Most Śląsko-Dąbrowski.

Organizatorem kampanii jest Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych wraz z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Patronat nad wydarzeniem objęła Rzecznik Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak.

numer 116 000, logo Fundacji Itaka, Rzecznika Praw Dziecka, firmy Orange i symbol niezapominajki

* Dane KGP za okres ostatnich pięciu lat (2019-2022)

Scroll to Top