;

Oferta

Pierwszy telefon dla dziecka| SZYBKI TEST (2)

Marta Krajewska

27 listopada 2019

Pierwszy telefon dla dziecka| SZYBKI TEST
2

Wyobrażacie sobie życie bez smartfona? Mamy  w nich wszystko: karty płatnicze, komunikatory, appki pogodowe, zakupowe, czy społecznościowe. Jeśli jesteś statystycznym czytelnikiem tego bloga, to prawdopodobnie urodziłeś się w czasach, gdy telefony komórkowe (nie mówiąc o smartfonach) były rzadkością. A jak jest z dziećmi, urodzonymi po roku 2000, które od pierwszych chwil życia miały do czynienia ze smartfonami?

Pokolenie smartfona

Z raportu „Smart Kids” z 2016 r. wynika, że aż 38 proc. dzieci poniżej 2. roku życia korzysta z urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów). Z wiekiem ten odsetek rośnie i już wszystkie dzieci powyżej 8. roku życia używają urządzeń mobilnych. Ten sam raport informuje, że 6 na 10 dziesięciolatków korzysta z własnych smartfonów lub tabletów, a pozostali dzielą je z rodzicami.  Z badań przeprowadzonych rok wcześniej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę wynika, że wśród dzieci do 6 roku życia już 64 proc. korzysta z urządzeń mobilnych, a 1/4 proc posiada takie urządzenie na własność.

Przygotowałam materiał z moimi rekomendacjami pierwszego telefonu dla dziecka. Zobaczcie, co polecam dla młodszych i nieco starszych dzieciaków.

Najlepszy wiek na pierwszy telefon

Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne zaleca, aby pierwszy telefon podarować dziecku po 15. roku życia. Rzeczywistość jest jednak odmienna. Badania potwierdzają to, co możemy zaobserwować  – dzieci od najmłodszych lat korzystają ze smartfonów i tabletów, a z wiekiem ten odsetek rośnie.  Warto zatem zadać pytanie kiedy i jaki telefon kupić dziecku?

Przeczytaj także tekst: Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem?

W badaniu przeprowadzonym wśród rodziców dzieci w wieku od 6 do 11 lat przez GfK Polonia dla jednego z producentów telefonów komórkowych, ponad połowa wskazała 10 rok życia jako najbardziej odpowiedni wiek na posiadanie pierwszego telefonu, a niemal co czwarty uznał, że jest to 11 lat lub więcej. Rodzicom zależało na kontakcie z dziećmi, gdy te są poza domem oraz umożliwieniu im kontaktu z kolegami. Częstym argumentem było spełnienie marzeń dziecka i chęć dopasowania się do rówieśników, którzy mają telefon. Co zatem jest najważniejsze w pierwszym smarfonie?

Najważniejsze: cena i wytrzymałość

W tym samym badaniu zapytano rodziców, czym kierują się przy zakupie pierwszego telefonu dla dziecka. Okazuje się, że dla rodziców najważniejsze są cena, wytrzymałość oraz długi czas pracy na baterii. Mniej ważny jest wygląd telefonu, aparat fotograficzny, czy wyświetlacz.

Z moich rozmów z zaprzyjaźnionymi rodzicami wynika, że równie ważna jest możliwość zlokalizowania dziecka. Natomiast dla dzieci ważne jest, by pierwszy telefon miał odpowiedni wygląd (kolory wskazujące na płeć, możliwość personalizacji), dobry aparat z zabawnymi filtrami i oczywiście dostęp do internetu, żeby móc ściągnąć gry i aplikacje społecznościowe.

Razem w sieci

Zanim zdecydujecie się na zakup pierwszego telefonu dla dziecka, przeczytajcie nasz poradnik na stronie Razem w sieci. Znajdziecie tam porady, kiedy kupić dziecku pierwszy telefon,  jak zawrzeć umowę z dzieckiem, jak bezkonfliktowo wprowadzić zasadę kontroli rodzicielskiej. A kiedy już kupicie smartfon, to koniecznie obejrzyjcie materiał Michała o tym, jak chronić swoje dziecko w sieci.

Zerknijcie też na wpis Kasi: Okiem mamy: Domowy kodeks to komunikacja, nie dyktatura.

Jestem ciekawa, jaki był Wasz pierwszy telefon? A jaki wybraliście (albo właśnie wybieracie) dla swojego dziecka? Piszcie w komentarzach.

Udostępnij: Pierwszy telefon dla dziecka| SZYBKI TEST
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 19:13 27-11-2019
    Ja dzieci swoich nie mam ale mam chrześniaka który sam sobie wybiera swój telefon.Posiadał ostatnio Huawei ostatnio miał co teraz ma za pewne jeszcze lepszy model znając życie ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:43 28-11-2019
    Dobrze ze mam jeszcze kilka lat do namysłu. Chociaż za 10 lat świat GSM może wyglądać zupełnie inaczej niż dzisiaj.
    Odpowiedz

;

Obsługa i Relacje z Klientami

Godło Firma Przyjazna Klientowi dla Orange to głos naszych Klientów – dziękujemy (8)

Monika Rybak

27 listopada 2019

Godło Firma Przyjazna Klientowi dla Orange to głos naszych Klientów – dziękujemy
8

Dziś wpis nieco inny niż zwykle. Zacznę od podziękowań skierowanych w Waszą stronę…

Dziękujemy!

Orange Polska otrzymał godło Firma Przyjazna Klientowi w 2019 roku.
Tym samym dołączyliśmy do wąskiego grona laureatów i jesteśmy jedyną firmą telekomunikacyjną w Polsce, która otrzymała to wyróżnienie. Przyznano  je nam po badaniu przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą w październiku tego roku.

W badaniu wzięło udział 1171 naszych klientów, ze wszystkich grup, wybranych w sposób reprezentatywny. Pod uwagę brana była w szczególności dbałość o relacje i jakość obsługi Klientów. To wyróżnienie to dla nas nie tylko prawdziwy zaszczyt ale również motywacja do dalszej pracy.

Ocenie podlegały cztery główne kategorie :

  • Współpraca – dowiedzieliśmy się jak oceniacie kompetencje naszych pracowników i w jakim stopniu uważacie, że działamy z myślą o Was i dla Waszego dobra.
  • Kontakt – tutaj ocenialiście ostatni kontakt z nami oraz to, na ile rozwiązaliśmy temat, z którym zgłosiliście się do nas.
  • Ogólne zadowolenie – dzięki temu wiemy, jakie jest Wasze ogólne nastawienie do Orange i na ile spełniamy Wasze oczekiwania.
  • Skłonność do rekomendacji – w tym obszarze deklarowaliście czy jesteście naszymi promotorami, krytykami czy też nastawieni neutralnie, dzięki temu wiemy jaką macie percepcję o naszej marce.

Jako nasze mocne strony wskazaliście między innymi:
przejrzystość ofert, duże pakiety internetu, a także rozwiązania które oferujemy w roamingu. Znaczenie miała dla Was także cena naszych usług, lubicie też nasze promocje i doceniacie szeroki wybór telefonów w ofercie. Uznanie znalazła jakość usług, znaczne uproszczenie komunikacji, szybkość działania naszych pracowników oraz innowacyjne rozwiązania, ciągle rozbudowywany Mój Orange, eSIM, czy chociażby przejrzyste i proste umowy, które w salonach możecie podpisać na tabletach, a na stronie www – bez pośrednictwa kuriera.

Badanie odbyło się niedawno, więc teraz analizujemy wszystkie wyniki. Podczas badania nie zabrakło też cennych uwag. Cennych – nie znaczy zawsze tych pozytywnych, ale właśnie dzięki nim wiemy co możemy zrobić jeszcze lepiej.

Więcej informacji znajdziecie na stronie Firma Przyjazna Klientowi

Udostępnij: Godło Firma Przyjazna Klientowi dla Orange to głos naszych Klientów – dziękujemy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:41 28-11-2019
    Gratulacje ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Rybak 09:49 29-11-2019
      Dziękujemy :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 11:55 07-12-2019
    Gratuluję i potwierdzam najlepsza firma jak co roku :) Jesteście mega przyjacielscy i zawsze można otrzymać odpowiedź na prawie każde zapytanie, nie wspominając kontakt, usługi i to co wyżej. Brawo Orange :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Witold 17:45 10-04-2020
    Firma która wyłudza ode mnie pieniądze. Przenieśli mnie do siebie po rozmowach, z niepodpisaną umową(przesyłali mi 3 razy za każdym razem niezgodną z ustaleniami. i przenieśli do siebie zrywając umowę z poprzednim operatorem. Teraz płacę w playu i biegałem do salonu po zastępczą kartę orange, bo nie miałem jak dzwonić. Teraz z tel na kartę znowu próbowałem od nich odejść ale mnie nie puszczają. Nowemu operatorowi odpowiadają, że niezgodność danych i dają odmowę. Dzwoniłem sprawdzałem jest ok i w jednym i drugim. Odpowiedz orange - mamy na to 30 dni. Powinienem zgłosić to do prokuratury i nadzoru telekomunikacyjnego ale koranavirus mnie blokuje. Kartę za 30 zł którą wykupiłem, bo musiałem, jest darmowa do wszystkich ale i tu niespodzianka, musiałem przelać dodatkowe pieniądze bo do wszystkich z wyjątkiem biura obsługi Tak więc uważam, że postępują jak wnuczek- ten od babci
    Odpowiedz
  • komentarz
    Rafi 10:30 07-05-2020
    Przyjazna Klientowi ??? Od ponad roku staram się żeby podłączyli mnie do internetu kwestia rozbudowania skrzynki gdzie by mogli mnie podłączyć ale po co dla jednego Człowieka się nie opłaca co z tego że całe miasteczko ma możliwość poza jednym punktem w centrum gdzie własnie mieszkam najlepiej powiedzieć Brak możliwości technicznych i po sprawie nic nie trzeba robić żałosne od kilku lat jestem klientem Orange ale widzę że trzeba będzie to zmienić skoro mają Ludzi w Dupie
    Odpowiedz
  • komentarz
    P1 11:46 15-09-2020
    Fajnie mieć obsługę przyjazną klientowi, ale sztuczna inteligencja nie staje niestety na wysokości zadania. Oto dowód: Dzień dobry. Jestem Max :wave: Jak mogę Ci pomóc? Klient: Nie mogę zalogować się do konta. Jakaś usterka? Max: Do nowego Mój Orange zalogujesz się wpisując adres e-mail i hasło podane przy rejestracji. Szczegóły tutaj: https://www.orange.pl/omnibook/korzystanie-z-nowego-moj-orange#dla-klienta#brak#jak-zalogowacsie-do-nowego-moj-orange Pomogłem? Klient: Nie Max: W takim razie możesz porozmawiać o tym z doradca. Czy chcesz z nim kontynuować rozmowę? Klient: Tak Max: Podaj proszę numer telefonu lub numer usługi internetowej. Klient: 48xxxxxxxxx Max: W tej sprawie pomoże Ci doradca. Abym mógl Cie z nim połączyć zaloguj się do konta Mój Orange. Pozostań proszę w tym oknie przeglądarki i kliknij w link: www.orange.pl/zaloguj.phtml. Okno z naszym czatem pozostanie otwarte. Klient: No o to właśnie chodzi ze nie można się zalogować Max: W tej sprawie pomoże Ci doradca. Abym mógł Cie z nim połączyć zaloguj się do konta Mój Orange. Pozostań proszę w tym oknie przeglądarki i kliknij w link: www.orange.pl/zaloguj.phtml. Okno z naszym czatem pozostanie otwarte. Klient: Nie mogę się zalogować Max: Cos poszło nie tak. Nie mogę połączyć Cie z doradca bez zalogowania do Mój Orange. Sprawdź swoje dane do logowania i skontaktuj się z nami ponownie. Dziękuję za rozmowę. Zyczę miłego dnia.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Rybak 12:48 16-09-2020
      @P1 Spróbuję wyjaśnić... Do niedawna każda rozmowa z Maxem dotycząca Mój Orange była kierowana do doradcy bez logowania. Od 25.08 wdrożyliśmy nowy infoserwis dla rozmów o Mój Orange, wydzieliliśmy rozmowy związane z problemem przy zakładaniu konta od innych, w których podstawiliśmy informacje dla Klientów zawierające odpowiedzi na większość pytań związanych ogólnie z kontem MO, w tym pytania o logowanie. Aby uzyskać więcej informacji o swoim koncie na czacie z Doradcą – trzeba być zalogowanym do Mój Orange. Teraz przyglądamy się, na ile bot skutecznie odsiewa konwersacje z problemem od tych, gdzie Klient może sobie poradzić przeglądając adekwatne artykuły i rozważamy dalsze uczenie bota aby tam, gdzie Klient potrzebuje pomocy, tę pomoc otrzymał. Dlatego dziękujemy za tę opinię :) m.in ona stała się dla nas zapalnikiem do rozmów nad zmianą podejścia :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    FRANEK 17:32 29-03-2021
    Firma przyjazna klientowi? chyba firma przyznająca tego typu głupoty warta jest tyle samo co cały ten ORANGE!
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

Okiem mamy: Domowy kodeks to komunikacja, nie dyktatura (2)

Kasia Barys

25 listopada 2019

Okiem mamy: Domowy kodeks to komunikacja, nie dyktatura
2

Ustalone zasady używania mediów cyfrowych kształtują odpowiedzialność cyfrową nie tylko dzieci i młodzieży, ale również osób dorosłych i całych rodzin.  Od czego zacząć rozmowę i jak rozmawiać z dziećmi o tym, żeby wprowadzić kodeks domowy? Jest kilka sprawdzonych pomysłów na to.

Im szybciej tym lepiej

Moim zdaniem najważniejsze to wprowadzić go jak najszybciej. Kształtowanie odpowiednich nawyków związanych z używaniem mediów cyfrowych powinno odbywać się już od najmłodszych lat życia. Nawet jeśli dzieci są małe i oglądają codziennie bajki na YouTube powinny w domu być zasady oglądania kreskówek. Dziecko powinno wiedzieć np. że nie używamy smartfonów przy posiłkach. Każdy kodeks rośnie wraz z dzieckiem. Łatwiej go zmieniać z wiekiem niż 12 latkowi narzucić całkiem nowe reguły.

Jeśli chcemy wprowadzić kodeks nieco starszym dzieciom, w wieku szkolnym, warto znaleźć dobry moment. Nie trzeba stresować dziecka poważną rozmową. Raczej proponowałabym kilka razy podejść do tematu.  I słuchać dziecka. Dzieci mają głos!

Dzieci widzą

Zdecydowanie najlepszym sposobem na to, by wprowadzić kodeks domowy jest tłumaczenie zasad podczas własnego korzystania z nowoczesnych technologii. Nie zerkajmy w telefon kiedy jemy posiłek, jeśli chcemy, by dzieci także tego nie robiły. Nie odbierajmy telefonów przy wspólnej kolacji. Tłumaczmy na bieżąco dzieciom podstawowe zasady kultury osobistej związanej z używaniem smartfonów. Z drugiej strony, jeśli nasza praca wymaga korzystania z laptopów czy komputerów w domu i dzieci to widzą, tłumaczmy dzieciom że to obowiązki wynikające z pracy, a nie rozrywka. Ważne jest, byśmy się sami sobie przyglądali i byli dobrym przykładem. Cała rodzina, nie tylko dzieci powinna się włączyć w tworzenie kodeksu.

Przeczytaj także tekst: Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem?

Pierwszy smartfon i co dalej?

Kolejną dobrą okazją na rozmowę z dzieckiem, jest moment przekazania pierwszego smartfona. Z badań Fundacji Dbam o Mój Z@sięg wynika, że przeciętny wiek rozpoczęcia regularnego korzystania z własnego telefonu komórkowego to 10 lat, a w dużych aglomeracjach to 7 lat. Dosyć wcześnie. Jeśli już decydujemy się sprezentować dziecku telefon, porozmawiajmy wcześniej o tym w jaki sposób dziecko powinno mądrze korzystać z prezentu, jaki dostało. Zawsze należy pokazać alternatywę, podpowiedzieć pomysły na aktywną zabawę w świecie rzeczywistym. Spędzajcie więcej czasu razem, bez dekoncentrującego wpływu smartfonów. Poprzez systematyczne przestrzeganie wspólnie wypracowanych zasad Wy i wasze dzieci pozostaniecie bliżej siebie, a czas wolny spędzicie kreatywnie.

I na koniec ważna sprawa. Chciałabym zwrócić na to szczególną uwagę. To jest coś, co powiedziałam swoim dzieciom, kiedy zaczynaliśmy tworzyć nasz kodeks. Kodeks nie jest za karę, nie jest dyscypliną. Rodzic proponuje zasady w rodzinie z miłości do dziecka i z troską o jego bezpieczeństwo. Ważne jest, by podkreślić to, że rodzice proponując wprowadzenie zasad kierują się dobrem dziecka.

Wcześniej mieliście okazję obejrzeć materiał wideo o tym, czym jest kodeks domowy. Zapraszam was do obejrzenia kolejnego, drugiego odcinka mini serii „Razem w sieci” właśnie o tym, jak rozmawiać z dziećmi, by wprowadzić kodeks domowy. Łukasz Wojtasik, ekspert z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, podpowie jak to zrobić.

Więcej o tym jak wspierać swoje dziecko w bezpiecznym odkrywaniu cyfrowego świata dowiesz się na stronie Razem w sieci.

Udostępnij: Okiem mamy: Domowy kodeks to komunikacja, nie dyktatura
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 16:11 26-11-2019
    Kolejne fajne porady, mam nadzieję że dzięki nim popełnię znacznie mniej błędów w wychowaniu syna - w jego "spotkaniu" z wirtualnym światem.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 12:00 07-12-2019
    Popieram i wspieram :) Dobrze, że w Orange wciąż dużą wagę przykłada się do bezpieczeństwa wszystkich, szczególnie młodych, małych potencjalnych klientów, a już na pewno użytkowników internetu. Ważny jest ten nawyk... Dzięki orange od lat wiemy co i jak. Dzięki Wam za dobrą robotę.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej