Informacje prasowe

Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową

28 marca 2018
Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową

Orange Polska i Orange Belgium podpisali umowy z Salesforce, światowym liderem w zakresie rozwiązań CRM oraz z Vlocity, wiodącą firmą z branży rozwiązań chmurowych.  Salesforce i Vlocity pomogą Orange w szybszym osiągnięciu elastyczności biznesowej oraz w skróceniu czasu wdrażania usług poprzez zastosowanie rozwiązań chmurowych w cyfrowych kanałach kontaktu z klientami.

W otaczającym nas świecie cyfrowym, konieczne jest umocnienie pozycji Orange na rynkach mobilnym i konwergentnym poprzez skupienie się na doświadczeniach klientów. Dzięki doświadczeniu firm Salesforce i Vlocity, Orange może jeszcze bardziej wzmocnić jakość obsługi klienta poprzez wprowadzenie rozwiązań omnichannel. Ponadto, zespoły sprzedażowe Orange i kanałów partnerskich będą mogły efektywniej sprzedawać nowe innowacyjne produkty i usługi i tym samym jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Orange Polska stawia istotny krok w kierunku cyfrowej transformacji

- Orange Polska czyni kolejny krok w swojej transformacji cyfrowej.  Osiągnęliśmy już istotny  poziom konsolidacji naszych kanałów cyfrowych i sprzedażowych. Obecnie  dążymy do zaoferowania wyróżniających się doświadczeń klienckich - powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. - Wybraliśmy Vlocity i Salesforce ze względu na szybkość z jaką wdrażają swoje rozwiązania, ale także z powodu ich zaawansowanych produktów oraz kompetencji w zakresie zarządzania jakością obsługi. To partnerstwo pozwoli spełnić oczekiwania naszych klientów dotyczące prostoty i przejrzystości naszych ofert, a także łatwości użytkowania i zarządzania nimi. Innowacyjność oraz doskonalenie doświadczeń naszych klientów stanowią istotne filary strategii Orange.

Orange Belgium kontynuuje cyfryzację relacji z klientami

- Orange Belgium kontynuuje swoją transformację cyfrową. Oprócz odnowienia niektórych poziomów naszego systemu zarządzania zamówieniami, rozpoczniemy teraz wzmacnianie możliwości naszego CRM oraz ujednolicanie naszych kanałów cyfrowych. Partnerstwo z firmami Vlocity i Salesforce nawiązaliśmy mając na uwadze te cele - powiedział Michaël Trabbia, prezes Orange Belgium. - Wybraliśmy Salesforce i Vlocity ze względu na ich przewagę w wielu obszarach, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość i sprawność wdrażania usług. Ta współpraca umożliwi nam dalszą cyfryzację relacji z naszymi klientami i pozwoli jeszcze lepiej spełnić ich oczekiwania. Klienci są w samym centrum strategii Orange Belgium.

Salesforce i Vlocity wesprą Orange w pełnej cyfrowej transformacji

- Stawiając na chmurę, Orange wykonał  istotny krok w swojej najważniejszej misji, której celem jest nawiązanie wyjątkowej więzi z klientem oraz sprawienie, że usługi staną się bardziej dostępne i łatwiejsze do kupienia - powiedział Jo Buvens, Country Manager Salesforce Belgium and Luxembourg. - Jesteśmy zachwyceni, że możemy pracować z Vlocity przy tym ważnym projekcie. Dzięki wykorzystaniu dostarczanych przez Vlocity rozwiązań chmurowych, dostosowanych do konkretnych branż oraz aplikacji wielokanałowych, Orange będzie teraz mógł w pełni zaangażować się w swoją transformację cyfrową.

- Bardzo się cieszymy z możliwości połączenia sił z firmą Salesforce, aby dostarczyć Orange dopasowane do potrzeb branży telekomunikacyjnej cyfrowe narzędzia potrzebne do transformacji ich działalności biznesowej - powiedział Dominic Dinardo, Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający dla Rejonu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w firmie Vlocity. - Jesteśmy zadowoleni, że Orange wybrał naszą technologię i że będziemy mogli pomóc Orange skorzystać z dodatkowej wartości jaką niosą rozwiązania chmurowe, i tym samym dotrzeć do większej liczny klientów i sprzedawać w sposób bardziej innowacyjny i efektywny. 

Vlocity Communications wykorzystuje wielokanałowe możliwości platformy Service Cloud firmy Salesforce, obejmuje obszerny katalog produktów (Enterprise Product Catalog), rozwiązanie CPQ (Configure-Price-Quote), zarządzanie kontraktem, funkcje obsługi klienta detalicznego i zarządzania zamówieniami, obszerną bibliotekę programów wsparcia przedsprzedażowego, a także zarządzania procesami zapytań o usługi i rozliczanie. Stworzony specjalnie dla dostawców usług komunikacyjnych, Vlocity Communications działa w zgodzie ze branżowymi standardami TM Forum i integruje się z systemami firm trzecich, poprzez predefiniowane API i usługi internetowe. Więcej informacji o Vlocity Communications można uzyskać tutaj .

Mediateka


Informacje prasowe

Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

20 marca 2018
Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

Whirla, SEEDIA, Fastpass, Naviparking i Makigami rozpoczęły akcelerację z Orange Polska. Inteligentne miasto, BLIK i sztuczna inteligencja w biznesie – w tych obszarach operator będzie przez najbliższe 12 tygodni rozwijać rozwiązania wspólnie z przedsiębiorcami. W czerwcu poznamy pierwsze efekty współpracy. Firmy zostały wyłonione w ramach programu Orange Fab.

-  Podejmując decyzję o współpracy z tymi firmami, szukaliśmy przede wszystkim wartości dodanej dla klientów. Mam poczucie, że każde z rozwiązań, które włączyliśmy do akceleracji, w sposób wymierny ułatwi życie naszym klientom, zarówno tym indywidualnym, korzystającym z inteligentnej infrastruktury miejskiej, jak i biznesowym, którzy chcieliby zautomatyzować procesy w swoich firmach  – powiedziała Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego w Orange Polska.

Whirla to system bezprzewodowego ładowania telefonów dla kawiarni, biur, centrów handlowych i in. Od połowy marca ładowarkę będzie można przetestować  w Smart Store Orange w warszawskiej Galerii Mokotów.  Whirla współpracowała z Orange podczas Orange Warsaw Festival 2017; udostępniała wówczas bezprzewodowe ładowarki gościom korzystającym z Orange Strefy.

Rozwiązanie było także prezentowane na blogu Orange w cyklu Generacja Startup.

SEEDIA, producent solarnych ławek, przystanków i infokiosków będzie pracował z Orange nad dodaniem nowych funkcjonalności, m.in. modułu meteorologicznego. Infrastruktura oferowana przez SEEDIA oferuje mieszkańcom nieodpłatnie możliwość skorzystania z ładowarek USB i indukcyjnych, rozkładów jazdy na wyświetlaczach e-papierowych, czy Wi-Fi. Jedna z takich ławek we współpracy z Orange Polska od sierpnia 2017 r. służy mieszkańcom Zielonej Góry.

SEEDIA była także prezentowana na blogu Orange w cyklu Generacja Startup.

Kolejne rozwiązanie, nad którym będzie pracować Orange to Fastpass, pierwsza w Polsce aplikacja pozwalająca przyjmować płatności bezgotówkowe BLIKIEM w telefonie. Wystarczy podanie kwoty transakcji, przepisanie kodu BLIK z aplikacji mobilnej banku płatnika i zatwierdzenie kwoty, aby płatność została natychmiast księgowana na koncie w Tpay.com.

Podczas 12 – tygodniowej akceleracji pracownicy urzędu jednego z polskich miast przetestują aplikację do optymalizowania i wyszukiwania najbliższych wolnych miejsc parkingowych z wykorzystaniem rozwiązania Naviparking. W dalszej perspektywie firma planuje dodanie w aplikacji możliwości zarządzania ruchem w mieście i redukcję emisji spalin.

Piąta z akcelerowanych firm, JT Weston rozwinie z Orange aplikację Makigami. Rozwiązanie jest swoistym szwedzkim stołem dla dużych firm i korporacji, umożliwiającym komponowanie własnych aplikacji z gotowych modułów, bez konieczności prac programistycznych. Makigami optymalizuje w ten sposób skomplikowane i czasochłonne procesy biznesowe np. system zarządzania urlopami pracowników, czy proces fakturowania. Makigami wykorzystuje reguły decyzyjne oparte na sztucznej inteligencji.

Orange Fab, akcelerator startupów stworzony przez Orange, ma już ugruntowana pozycję wśród najlepszych programów tego typu. Podczas czterech poprzednich edycji, do programu zgłosiło się ponad 580 startupów z Polski i Europy Wschodniej. Spośród nich, ponad 100 zaprezentowało swój produkt przed menadżerami Orange. Zrealizowane dotychczas edycje programu zaowocowały współpracą z 23 startupami, m.in.

  1.  Wandlee – wdrożenie chatbota obsługującego za pośrednictwem Messengera klientów Orange Polska i Nju Mobile
  2. Applica – wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu
  3. Tutlo – udostępnienie pracownikom platformy do nauki języków obcych i konwersacji online
  4. Quantron – z którym Orange Polska współpracowało przy projekcie nowoczesnych lamp miejskich wykorzystujących API Smart City.

Wszyscy uczestnicy programu Orange Fab mogą liczyć na miejsce do pracy w przestrzeni FabLab powered by Orange w Warszawie, dostęp do infrastruktury światłowodowej i radiowej operatora, bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami Orange Polska, a także ekosystemem startupowym w Polsce. Mogą także bezpłatnie brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony w Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Francji, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

W styczniu 2018 r. młode spółki technologiczne doceniły program akceleracyjny, przyznając Orange Polska nagrodę specjalną Startups’ Choice w rankingu the Heart Open Innovation Awards 2017.

Program stale się rozwija. Współpracuje ze znaczącymi podmiotami na rynku, m.in. Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, a ponadto rozbudowuje sieć kontaktów w Europie Środkowej i Wschodniej.

Więcej o Orange Fab: orangefab.pl

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 


Informacje prasowe

Świętujemy razem 20 lat z 20 GB w prezencie od Orange

16 marca 2018
Świętujemy razem 20 lat z 20 GB w prezencie od Orange

Orange wspólnie z klientami świętuje 20 lat. Z tej okazji każdy, kto ma usługi mobilne może odebrać darmowy pakiet 20 GB. Klienci z najdłuższym stażem otrzymają dodatkowo prezenty, a w salonach pojawią się dodatkowe atrakcje. Również z okazji 20-lecia wkrótce w ofercie pojawi się nowy Huawei P20 lite dual SIM w specjalnej cenie.

Pakiet 20 GB, którym Orange postanowił uczcić wspólnie spędzone 20 lat, może aktywować każdy klient usług mobilnych Orange. Dotyczy to zarówno klientów biznesowych i indywidualnych jak i prepaid oraz usług internetu domowego świadczonego w technologii mobilnej np. Internet Domowy 4G. Z jednorazowego pakietu będzie można korzystać na terenie Polski przez 30 dni od momentu aktywacji.  Będzie wykorzystywany przed innymi pakietami danych, bonusami za doładowanie czy usługami w prepaid. Żeby go aktywować, wystarczy wysłać w dniach 14 marca - 12 kwietnia SMS o treści 20 pod numer 80820. Klient może także skorzystać z promocyjnego pakietu na numerach, na których świadczona jest tylko usługa transmisji danych. Wtedy wystarczy wysłanie SMS o treści 20naNUMER pod numer 80820, gdzie zamiast słowa NUMER należy wpisać dziewięciocyfrowy numer internetu mobilnego.

Klienci Orange, którzy posiadają ten sam numer od 20 lat, będą mogli skorzystać ze specjalnej promocji - darmowego abonamentu na miesiąc. Klienci uwzględnieni w promocji otrzymają od Orange szczegółowe informacje. Specjalne prezenty otrzyma także 20 pierwszych klientów sieci. Więcej szczegółów o promocji na stronie https://www.orange.pl/lp/20lecie

****

Orange Polska świętuje początek działalności cyfrowej sieci GSM 1800, która jako Idea ruszyła w marcu 1998 r. Sieć działa do tej pory pod marką Orange, oferując najnowocześniejsze usługi mobilne ponad 14 mln klientów.

Idea od początku istnienia rozwijała się bardzo dynamicznie. W 1999 roku z jej usług korzystało już 600 tys. abonentów (w tym 150 tys. z oferty prepaid POP), a jej zasięg pokrywał 15% powierzchni kraju i docierał do 20 mln Polaków.

W marcu kolejnego roku Idea stała się pierwszą w Polsce telefonią dwuzakresową, działającą na częstotliwościach 900 i 1800 MHz, a jej zasięg znacznie się poprawił. W 2005 roku ruszyła sieć w technologii 3G.  Pod koniec roku doszło do rebrandingu, a do Polski weszła marka Orange. Kolejny etap rozwoju - już pod nowa marką - to wprowadzenie w 2013 r. 4G LTE, które jest obecnie podstawą transmisji danych w sieci mobilnej.  W grudniu tego samego roku doszło do połączenia z Telekomunikacją Polską, w wyniku, czego pod marką Orange oferowane są do dziś produkty mobilne oraz stacjonarne.

Historia sieci mobilnej Orange nie zatrzymała się w 2013 r. Od 2016 r. klienci operatora mogą korzystać z nowych częstotliwości - 2,6 GHz i 800 MHz, co przełożyło się na jakość sieci 4G LTE i prędkość transferu. Zgodnie z danymi RFBenchmark za rok 2017 sieć mobilna Orange zapewniała najwyższe prędkości danych spośród wszystkich operatorów. Na początku 2018 roku klienci Orange Polska mogą skorzystać już z ponad 10 tys. stacji bazowych obsługujących technologię 4G LTE, z czego ponad 40 proc. obsługuje już agregację pasm LTE i pozwala osiągać prędkości nawet powyżej 200 Mb/s. Cały czas trwa także rozwój sieci, testowane są takie technologie jak wirtualizacja radiowej sieci dostępowej, osiągane kolejne rekordy transferu, a operator wczoraj ogłosił swój program dojścia do 5G.

Scroll to Top