Drodzy czytelnicy, w imieniu całej redakcji bloga Orange Polska, życzę Wam wspaniałych i spokojnych Świąt. Spędzajcie ten czas jak lubicie. Pamiętajcie o bliskich i bądźcie radośni. Najlepszego.
Wracamy do Was we wtorek.
Drodzy czytelnicy, w imieniu całej redakcji bloga Orange Polska, życzę Wam wspaniałych i spokojnych Świąt. Spędzajcie ten czas jak lubicie. Pamiętajcie o bliskich i bądźcie radośni. Najlepszego.
Wracamy do Was we wtorek.
Niedawno Fundacja Orange przygotowała Politykę ochrony dzieci i wspólnie z ekspert(k)ami podjęła temat podmiotowości i praw dziecka w dyskursie publicznym. Wierzymy, że to sprawa ważna również dla innych firm!
Mówiąc o społecznej odpowiedzialności firm i zarządzaniu wskaźnikami ESG, coraz większą wagę przykładamy do łańcucha wartości. Patrzymy kompleksowo na to, jak firma współpracuje z innymi organizacjami i społecznościami. Analizujemy, co „wchodzi” do firmy – wykorzystanie zasobów, relacje z dostawcami itp., czyli tzw. upstream i co z niej „wychodzi” – tzw. downstream – co dzieje się z jej produktem czy usługą dalej. Jako odpowiedzialna firma powinniśmy dokładać należytej staranności, aby prawa człowieka były respektowane w całym naszym łańcuchu wartości.
Przygotowując w Orange politykę praw człowieka zwróciliśmy uwagę na prawa dziecka. Jako biznes często oferujemy produkty czy usługi, których użytkownikami są najmłodsi. Dzieci pojawiają się w naszej komunikacji marketingowej czy reklamowej i są jej odbiorcami. W ramach programów zaangażowania społecznego współpracujemy z wieloma organizacjami pozarządowymi, które działają przede wszystkim na rzecz dzieci.
Czy jesteśmy pewni, że na każdym etapie naszych działań prawa dziecka są respektowane? Jak dbamy o wizerunek dziecka w naszej komunikacji marketingowej? Czy mamy pewność, że w organizacji, którą wspieramy czy sponsorujemy, dzieciom nie dzieje się krzywda i są w niej bezpieczne?
Aby odpowiedzieć sobie na te pytania chcemy w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu wspólnie z ekspert(k)ami opracować Zasady respektowania praw dziecka dla firm.
Zapraszamy do współpracy w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu wszystkie przedsiębiorstwa i organizacje, które chcą razem działać na rzecz upowszechniania wiedzy i dobrych praktyk związanych z prawami dziecka.
To zmiana, która na pewno Was ucieszy. Od dziś nie zapłacicie ani grosza za połączenia z naszymi infoliniami obsługowymi. Dotychczas opłata w abonamencie komórkowym wynosiła 29 gr za minutę. Szacujemy, że miesięcznie obsłużymy ok. pół miliona darmowych połączeń.
Zrezygnowaliśmy z pobierania opłaty od wszystkich użytkowników, posiadających oferty Orange dla klientów indywidualnych, dzwoniących na infolinię 510 100 100 / *100 oraz numery serwisów obsługowych: *500, *200, *400 i 501 400 400. Chodzi zarówno o klientów ofert abonamentowych, jak i Orange na kartę oraz nju mobile. Darmowa infolinia jest również dla klientów, którzy zadzwonią z aplikacji Mój Orange.
Darmowe infolinie macie, jeśli wykonujecie połączenia z terenu Polski lub w roamingu UE (Strefa 1). Jeśli jesteście w innych krajach (pozostałe Strefy) zapłacicie zgodnie z kosztem minuty połączenia do Polski w Waszych ofertach.
Na koniec linki do cenników infolinii konkurencji, jeśli interesuje Was jak wyglądamy na ich tle: Play, Plus i T-Mobile.
W ostatnich 4 latach ponad 8 tys. pracowników z 15 miast przeprowadziło się lub korzysta nowych biur. Zadbaliśmy w nich o komfort i możliwość pracy hybrydowej. Biura mieszcząc się w budynkach, które zbudowano z większą troską o środowisko.
Wszystkie obiekty mają podobny standard wykończenia. Chodzi zarówno o strefy pracy, jak i relaksu. Każde jest unikatowe i nawiązuje do lokalnych skojarzeń. W Łodzi do słynnej „Filmówki”, w Krakowie do Lajkonika i smoka, w Toruniu jest kosmicznie dzięki Kopernikowi, a w Olsztynie doceniliśmy piękno mazurskich jezior.
Najważniejsze celem było to, aby biura była maksymalnie przyjazne i funkcjonalne. Dostosowaliśmy je do hybrydowego modelu pracy i postępującej cyfryzacji. Nie ma dyrektorskich gabinetów i indywidualnych biurek, których jest mniej niż pracowników. Dlatego rezerwacja na dany dzień odbywa się przez aplikację. Takie rozwiązania pomogły efektywnie wykorzystać powierzchnię i obniżyć koszty. Klasyczne upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu.
Ważnym aspektem, który wzięliśmy pod uwagę, były kwestie ekologiczne w duchu #OrangeGoesGreen. Biura mieszczą się w budynkach, które są bardziej przyjazne środowisku. Zbudowane z ekologicznych materiałów i wykorzystujące energooszczędne rozwiązania.
We wszystkich lokalizacjach działają Rady Miasteczek Orange, złożone z przedstawicieli różnych działów Orange, które są w danym mieście. Ich zadaniem jest aktywizacja pracowników. Chodzi m.in. o wspólne działania społeczne czy promowanie aktywnego trybu życia.
Biura w nowym modelu działają w: Łodzi, Bydgoszczy, Toruniu, Wrocławiu, Radomiu, Olsztynie, Gdańsku, Szczecinie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Opolu, Bielsko-Białej, Lublinie i Warszawie.
Oprócz dużych biur udostępniliśmy – w szczególności dla naszych służb technicznych – 24 obiekty w mniejszych miastach. Są tak rozlokowane, aby pracownicy techniczni mogli w jak najkrótszym czasie zareagować na usterki. Przestrzeń składa się z powierzchni biurowej, strefy warsztatowej, magazynu i garaży na specjalistyczne samochody.
10 laureatek pierwszej edycji konkursu Hi-Tech Girls rozpoczyna praktyki w Orange Polska. Tak realizujemy cel zwiększenia obecności kobiet technologiach – na rynku pracy i w naszej firmie.
W październiku ubiegłego roku zaprosiliśmy studentki politechnik i uniwersytetów (od trzeciego roku studiów) i absolwentki (do roku po zakończeniu nauki) do konkursu Hi-Tech Girls. Zwiększenie do 25% liczby kobiet w obszarach IT i w sieci to jeden z naszych celów w zakresie różnorodności. W Orange prowadzimy szkolenia i aktywności zachęcające kobiety do pracy w technologiach, a poprzez programy społeczne, o czym pisała już Kasia, uczymy dziewczynki, że programowanie i IT nie jest „tylko dla chłopców”. Również w Orange Digital Center w ramach FabLabów zapraszamy do programu MakerWoman.
Konkurs Hi-Tech Girls miał zachęcić najlepsze studentki i absolwentki studiów technologicznych do rozpoczęcia praktyk w obszarach tech w Orange Polska.
Każda z laureatek rejestrując się do konkursu deklarowała, z jakiego obszaru chce rozwiązać zadanie. Do wyboru były:
Nagrodami w konkursie były praktyki w Orange Polska, mentoring z naszymi menedżerami i vouchery o wartości do 10 000 zł na szkolenia specjalistyczne do zrealizowania w Future Collars.
Do konkursu zgłosiło się 145 osób z całej Polski, a rozwiązane zadania konkursowe przesłały nam 54 z nich. Nasze jury złożone z menedżerów i ekspertów z obszarów DATA&AI, Cloud oraz UX/UI nie miało łatwego zadania. Ostatecznie przedstawiciele jury spotkali się z 18 uczestniczkami i wybrali 10 laureatek, które już w tym roku zaczną praktyki w Orange Polska (6 w obszarze DATA&AI, a 4 UX/UI).
Przed nimi intensywny czas zdobywania nowych umiejętności, a przed nami chwila oddechu przed rozpoczęciem przygotowań do drugiej edycji konkursu, z którą ruszymy już jesienią.
Partnerem konkursu była firma Future Collars, a partnerami wspierającymi – należące do grupy Orange Polska spółki – Bluesoft, Integrated Solutions i Craftware.
Relacja z gali Hi-Tech Girls.
Dodano do koszyka.