Odpowiedzialny biznes

Hackathon+ w słusznej sprawie. Weź udział

20 listopada 2018

Hackathon+ w słusznej sprawie. Weź udział

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju organizuje w grudniu Hackathon+ czyli maraton programowania. Jego celem jest stworzenie dostępnych prototypów aplikacji i serwisów internetowych ułatwiających życie osób, które mają trudności w poruszaniu się i percepcji.

Organizatorem wydarzenia jest Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Partnerami konkursu są Orange Polska, Nokia, Microsoft i Google. 

Hachathon+ już 8-9 grudnia br.

Hackathon+ odbędzie się w dniach 8-9 grudnia 2018 r. Skierowany jest do programistów i innych osób zajmujących się rozwojem oprogramowania, na przykład projektantów grafiki, twórców interfejsów. Start zaplanowany jest w sobotę 8 grudnia o godzinie 14:00. Hackathon, zgodnie z zasadami potrwa 24 godziny i zakończy w niedzielę 9 grudnia o 14:00. Wydarzenie odbędzie się na stadionie PGE Narodowy w Warszawie.

Dla programistów, grafików, projektantów

Jeśli programujecie lub zajmujecie się rozwojem oprogramowania, np. projektowanie grafiki czy tworzeniem interfejsu, to wydarzenie jest właśnie dla was. Organizatorzy liczą na udział ekspertów zainteresowanych architekturą, transportem, edukacją, służbą zdrowia, cyfryzacją i rozwojem usług. Jeśli spełniacie to kryteria, to wystarczy stworzyć zespól, składający się z 4 do 7 osób i zgłosić swój udział.

Główna nagroda to 20 000 PLN

Najlepsze zespoły otrzymają nagrody finansowe.

  • 1. miejsce: 20 000 PLN
  • 2. miejsce 12 000 PLN
  • 3. miejsce 8 000 PLN

Zgłoszenia są przyjmowanie przez stronę https://hackathon.miir.gov.pl/

Uwaga, rejestracja kończy się w piątek, 30 listopada br.

Regulamin https://hackathon.miir.gov.pl/strony/o-hackathonie/regulamin/

Udostępnij: Hackathon+ w słusznej sprawie. Weź udział

Odpowiedzialny biznes

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

25 maja 2018

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Udostępnij: Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

Odpowiedzialny biznes

Przedłużamy rekrutację do MegaMisji!

4 maja 2017

Przedłużamy rekrutację do MegaMisji!

Szkoły, które nie zdążyły zgłosić się do MegaMisji mają drugą szansę – wydłużyliśmy rekrutację do 16 maja. Dlaczego warto zachęcić przedstawicieli szkoły Twojego dziecka, aby wzięli w niej udział?

Posłużę się statystyką: z badań Centrum Cyfrowego Projekt: Polska wynika, że aż 97% wychowawców świetlic postrzega nowe technologie jako szansę, by uczynić naukę ciekawszą. MegaMisja wychodzi naprzeciw temu zapotrzebowaniu.

W ramach tego programu (który kierujemy do dzieci w wieku 6-10 lat) zakwalifikowanym szkołom udostępniamy gotowe scenariusze zajęć na temat bezpiecznego i twórczego korzystania z nowych mediów. Proponowane tematy pomogą uatrakcyjnić nauczycielom prowadzone lekcje oraz zajęcia na świetlicy szkolnej. Aby odpowiedzieć na potrzeby dzieci, wyzwania w MegaMisji oparte są na animowanej historii oraz mechanizmie gry edukacyjnej.

Rekrutacja do kolejnej edycji cały czas trwa. Szkoła waszego dziecka ma czas do 16 maja. Formularz znajdziecie tutaj: https://megamisja.pl/zgloszenie/ Uczestnictwo jest bezpłatne.

Jak wygląda rekrutacja krok po kroku?

1/ Nauczyciel z klas 1-3 lub świetlicy wypełnia formularz zgłoszeniowy i dołączenie do niego 30-sekundowy film, nagrany np. za pomocą smartfona lub tabletu.

2/ Komisja Fundacji Orange ocenia nagranie pod kątem atrakcyjności przekazu, poruszanej tematyki kompetencji cyfrowych i medialnych, zaangażowania dzieci.

3/ To tyle:) Trzymam kciuki za Wasze zgłoszenia.

Miłego dnia,

Bartosz Rymkiewicz

Udostępnij: Przedłużamy rekrutację do MegaMisji!

Odpowiedzialny biznes

Nie zatrzymujmy się w połowie drogi

19 kwietnia 2017

Nie zatrzymujmy się w połowie drogi

W swoim pierwszym wpisie przybliżyłem wam MegaMisję od Fundacji Orange, skierowaną do dzieci w wieku 6-10 lat. Biegniemy dalej. Pora na program dedykowany ich starszym kolegom – #SuperKoderów.

Moje, nieco ponure skojarzenia związane ze szkołą wyglądają następująco: matematyka – wkuwanie wzorów i rozwiązywanie zadań przy tablicy, informatyka – opanowanie podstaw Excela, język polski – nauka na pamięć i recytowanie wierszy, historia – przyswajanie niezliczonej ilości dat i nazwisk. Każda z tych dyscyplin posiada swoją własną specyfikę, podstawy programowe i pisanie w zgodzie z ich założeniami podręczniki, ale zarazem wszystkie bywają obarczone wspólnym mianownikiem: schematyczności.

Dzieci, zwłaszcza te w wieku podstawówkowym, od najmłodszych lat otoczone są nowoczesnymi technologiami. Każdego dnia do ich wciąż rozwijających się mózgów spływa więcej informacji niż kilka tysięcy lat temu do człowieka… przez całe jego życie. W konsekwencji nierzadko najmłodsi mają problem ze skoncentrowaniem się na tym, co nie zainteresuje ich w pierwszej chwili, nie wzbudzi ciekawości, nie zaintryguje.

Nie każda szkoła ma na sumieniu grzech sztampowości. Jednak dla każdej z nich rutyna i taśmowość jest olbrzymim zagrożeniem. Aby zmierzyć się z tym wyzwaniem i podać napój izotoniczny nieco zdyszanym przedmiotom szkolnym, postanowiliśmy stworzyć program #SuperKoderzy, skierowany do uczniów w wieku 9-12 lat. Dzięki niemu, wybrane lekcje informatyki stają się wciągającymi zajęciami z robotyki, muzyki – warsztatami z miksowania muzyki przy użyciu komputera, języka angielskiego – wspólną pracą nad stworzeniem komputerowej animacji w języku Szekspira. I nie tylko.

Każda szkoła kwalifikująca się do naszego programu otrzymuje, poza dostępnymi scenariuszami zajęć,  grant na zakup niezbędnego sprzętu oraz merytoryczne wsparcie dla dwóch osób, które w danej szkole będą odpowiadać za prowadzenie #SuperKoderów.

Zobacz reportaż o naszych programach

Brzmi i wygląda dobrze, prawda?:) Mam jeszcze jedną dobra informację – rekrutacja do tego programu właśnie trwa! Dowiedz się więcej: TUTAJ

Miłego dnia,
Bartosz Rymkiewicz

Mediateka

Udostępnij: Nie zatrzymujmy się w połowie drogi

Informacje prasowe

Samouczek programowania dla młodzieży

8 czerwca 2016

Samouczek programowania dla młodzieży

Programowanie to dziś jedna z bardziej pożądanych kompetencji na rynku pracy. Prognozy wskazują, że będzie ona przydatna w wielu zawodach, także tych niezwiązanych z informatyką. Fundacja Orange zaprasza młodzież do samodzielnej nauki programowania i grafiki komputerowej w oparciu o otwarte zasoby Khan Academy online po polsku.

Przeciętny nastolatek spędza w sieci 2,5 godziny dziennie. Jednak niewielu młodych obcuje z technologią w kreatywny sposób – 25 proc. edytuje zdjęcia, 10 proc. – filmy i muzykę. Choć polscy informatycy wygrywają międzynarodowe konkursy, wprowadzają innowacje w oparciu o technologie, to rynek pracy wciąż potrzebuje specjalistów. Według szacunków Komisji Europejskiej może brakować nawet 900 tysięcy fachowców IT.[1] Jednak  znajomość podstaw programowania będzie przydatna nie tylko w pracy informatyka, ale też w wielu innych zawodach.

Dziś mamy w Polsce dużą potrzebę upowszechnienia edukacji cyfrowej – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange. Nie tylko dlatego, że programowanie jest jedną z ważniejszych kompetencji przyszłości, ale także po to, aby zmieniać nawyki i postawy młodzieży w kontakcie z technologiami i pokazywać im, że „cyfrowe nowinki” służą nie tylko do rozrywki, ale także do pozytywnych, pożytecznych rzeczy. – dodaje.

Programowanie rozwija różne umiejętności: logiczne, strategiczne myślenie, precyzyjne formułowanie komunikatów, rozwiązywanie problemów, organizację pracy. Dodatkowo, uczy dzieci aktywnej postawy wobec technologii i internetu – zachęca do tworzenia treści, a nie tylko biernego konsumowania tego, co sieć podsuwa.

Dostęp do oferty nauki programowania jest dosyć bogaty w dużych miastach. Fundacja Orange wraz z Fundacją Edukacja dla Przyszłości postanowiły zadbać także o mieszkańców mniejszych miejscowości i przygotować wersję polską internetowego serwisu Khan Academy do samodzielnej nauki programowania. Jest on darmowy i skierowany głównie do młodzieży. Pozwala użytkownikowi uczyć się we własnym tempie w oparciu o filmy i interaktywne samouczki. Na platformie można opanować podstawy programowania: tworzenia gier, rysowania, wizualizacji oraz HTML i CSS, JavaScript, SQL i baz danych. Zasobów mogą także używać nauczyciele w pracy z dziećmi i skorzystać z opcji śledzenia postępów w nauce.

Dzięki wsparciu Fundacji Orange sprawdzone światowe materiały zostały przetłumaczone na język polski – łącznie 141 ścieżki dźwiękowe i 93 filmy o programowaniu i animacji komputerowych, w tym cykl „Pixar w pigułce” sponsorowany przez Disney. Baza stale się powiększa.

W dzisiejszych czasach kodowanie urosło do rangi „sztuki”. Różnorodność zajęć, do których można wykorzystać komputer sprawia, że powinno stanąć w równym szeregu z nauką muzyki czy malarstwa. To jest dziedzina aktywności, w której każdy może próbować sił po swojemu, w której nie istnieją ograniczenia – mówi prof. Lech Mankiewicz, dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, prezes Fundacji Edukacja dla Przyszłości, promotor Khan Academy.

Khan Academy to popularna na świecie platforma edukacyjna założona, aby dać dostęp do wysokiej jakości edukacji „każdemu i wszędzie” – dzięki internetowi. Z wielu tysięcy dostępnych filmów można uczyć się matematyki, fizyki, biologii, ekonomii i historii, dowiedzieć się, czym jest kryzys, dlaczego powstał komunizm, zobaczyć, obejrzeć wykłady i rozwiązywać zadania – nadrobić zaległości szkolne i rozwijać swoje pasje.

Fundacja Orange włączyła się w projekt, aby upowszechniać naukę programowania, szczególnie wśród mieszkańców mniejszych miejscowości. Organizacja od 10 lat działa na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie i wykorzystania nowych mediów w edukacji – nauczyła 40 tys. uczniów zasad bezpiecznego internetu, zapewniła na 4 lata bezpłatną sieć 3,5 tys. bibliotek, utworzyła 77 multimedialnych Pracowni Orange w małych miejscowościach, prowadzi edukację cyfrową w 350 szkolnych świetlicach. W 4 edycjach projektu #SuperKoderzy nauczyła 207 dzieci podstaw programowania, jest partnerem Godziny Kodowania i jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce.

Grafika – Nauka programowania – to łatwe i przyjemne

Serwis Khan Academy do nauki programowania dostępny jest na:
https://pl.khanacademy.org/computing

Film o  Khan Academy:
https://www.youtube.com/watch?v=EGBlThO61-U

Więcej materiałów:
Wprowadzenie do JS – rysowanie i animacja:
https://pl-pl.khanacademy.org/computing/computer-programming/programming
Zaawansowany JS: gry i wizualizacje
https://pl-pl.khanacademy.org/computing/computer-programming/programming-games-visualizations 
Zaawansowany JS: symulacja natury
https://pl-pl.khanacademy.org/computing/computer-programming/programming-natural-simulations
HTML/CSS: tworzenie stron internetowych
https://pl-pl.khanacademy.org/computing/computer-programming/html-css
tworzenie animacji komputerowych
https://pl.khanacademy.org/partner-content/pixar

Dodatkowych informacji udzielą:

Antonina Bojanowska, Fundacja Orange
e-mail:  antonina.bojanowska@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 24; mob.: 509 84 86 82

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
e-mail:  wojciech.jabczynski@orange.com
Nasz blog:  www.blog.orange.pl

Fundacja Orange dba o bezpieczeństwo dzieci w internecie, rozwija kompetencje cyfrowe młodzieży i mieszkańców małych miast i wsi. Zapewnia internet i technologie w rejonach zagrożonych cyfrowym wykluczeniem. Została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A. do realizacji celów społecznie użytecznych. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy z Orange rocznie. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl ; www.facebook.com/FundacjaOrange

Fundacja Edukacja dla Przyszłości zajmuje się wdrażaniem i rozpowszechnianiem sprawdzonych systemów nowoczesnej edukacji takich jak Khan Academy i Big History Project, które są zgodne z koncepcją Blended learning, polegającą na łączeniu tradycyjnej nauki w szkole z nauką za pomocą interentu. Więcej informacji: http://www.edukacjaprzyszlosci.pl/

[1] źródło: http://ec.europa.eu/DocsRoom/documents/4398/attachments/1/translations/en/renditions/native

Udostępnij: Samouczek programowania dla młodzieży

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej