Odpowiedzialny biznes

Bezpłatne kursy programowania

26 października 2022

Bezpłatne kursy programowania

Trwa nabór zgłoszeń na bezpłatne kursy programowania, które organizuje Fundacja Orange, żeby wspierać w rozwoju osoby w trudniejszej sytuacji. Szkoła Kodowania to też doradztwo zawodowe, networking, testy pozwalające poznać swoje mocne strony. Projekt jest częścią nowej inicjatywy: Orange Digital Center.

Nowe możliwości

Nie każdy ma możliwość rozwoju nowoczesnych umiejętności. Są grupy i regiony zagrożone wykluczeniem społeczno-cyfrowym, osoby znajdujące się w trudniejszej sytuacji. Czy wiecie na przykład, że co siódmy Polak w wieku 18-35 nie pracuje, nie uczy się oraz nie zdobywa kwalifikacji zawodowych? Ta grupa to tzw. NEETs (ang. „Not in Employment, Education nor Training”)polecam Wam artykuł Łukasza Komudy, eksperta ds. rynku pracy, na ten temat na stronie fundacji .  Wiele z nich doświadcza różnych barier – finansowych, zdrowotnych. Duża część tej grupy to kobiety.

Tymczasem wiele zawodów (a i nasze codzienne życie) wymaga dziś umiejętności cyfrowych choćby na podstawowym poziomie. Oczywistym jest też zapotrzebowanie na programistki i programistów. Projektowanie stron internetowych i aplikacji, programowanie, czy zarządzanie projektami IT to dziś cenione zajęcia.

Jak już zapewne wiecie, nasza fundacja dołączyła ostatnio do międzynarodowej inicjatywy społecznej: Orange Digital Center (ODC). Chcemy wspierać osoby w trudniejszej sytuacji w rozwoju nowoczesnych kompetencji, które po prostu ułatwią im życie zawodowe, ale nie tylko.

 Jednym z elementów ODC jest Szkoła Kodowania – bezpłatny, profesjonalny kurs programowania dla poszukujących możliwości zmiany i rozwoju.  I – nie będę skromna- mamy tutaj naprawdę fajne możliwości dla takich osób.

Zgłoś się do Szkoły Kodowania

Ten projekt przygotowaliśmy tak, aby smartnie łączył naukę programowania od podstaw z nabywaniem kompetencji społecznych. Dlaczego takie podejście? Dla pełni rozwoju, same cyfrowe mogą nie wystarczyć. Np. umiejętność programowania daje większe szanse dopiero w połączeniu z umiejętnością współpracy, komunikacji, przedsiębiorczości. To też ważne kompetencje przyszłości (a paradoksalnie – potrzebne już dziś, o czym ostatnio wspominałam).

Szkoła Kodowania jest skierowana do osób w wieku 18-35 lat, które chciałyby wejść na rynek pracy, myślą o tym, żeby się przekwalifikować.

  • Szczególnie serdecznie do aplikowania zachęcamy kobiety. Zależy nam na tym, aby Polki uwierzyły, że wbrew stereotypom, branża IT nie musi być tylko dla mężczyzn. Umiejętność programowania jest cenna i możliwa do opanowania niezależnie od płci – mówiła na otwarciu projektu moja koleżanka z Fundacji, Maja Gruszczyńska, koordynatorka Szkoły Kodowania.

Trenerzy i trenerki w prosty, przystępny sposób tłumaczyć będą zagadnienia i prezentować zadania praktyczne.  Projekt daje możliwość nabycia umiejętności w ramach technologii Java i Python (w kolejnej edycji: UX).

Co oprócz programowania?

Zakwalifikowane osoby będą mogły skorzystać też z konsultacji merytorycznych, spotkań z ekspertami IT, webinarów technologicznych, networkingu i inspiracji. Zapewnimy im indywidualne doradztwo zawodowe, w tym badanie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej, które pozwoli poznać swoje mocne strony oraz źródła motywacji czy poczucia satysfakcji. Dzięki pracy w grupach, wspólnym spotkaniom, będą mogli dzielić się doświadczeniem, postępami w nauce i stworzyć grupę opartą na współpracy i podobnej motywacji.

Kurs wymaga zaangażowania i systematyczności, ale daje ogromne szanse na zadbanie o swój rozwój. Bartek, który był z nami na otwarciu, słusznie dostrzegł w tym nawet potencjał do wejścia do branży tworzenia gier.

Zajęcia ruszą w grudniu, potrwają do połowy czerwca 2023 i będą odbywać się w dwóch trybach:

  • stacjonarnie w Warszawie (część spotkań online) –2 razy w tygodniu popołudniami i w wybrane weekendy.
  • Dodatkowo, specjalnie dla osób z 65 powiatów, w których działają Pracownie Orange wspierane przez nas, powstała Szkoła Kodowania Online. Warto sprawdzić, czy powiat w którym mieszkasz, jest na liście.

Nabór zgłoszeń w obu trybach trwa do 15 listopada 2022. Kursanci zostaną wytypowani po przejściu procesu kwalifikacyjnego. Więcej informacji o kryteriach i regulamin znajdziecie na www.szkolakodowania.com . Liczba miejsc jest ograniczona, zachęcam do przesłania zgłoszenia jak najszybciej.

Partnerami projektu są Pomorska Fundacja Inicjatyw Gospodarczych i Centrum Kreatywności Targowa, którym z całego serca w imieniu Fundacji Orange dziękuję za współpracę i cieszę się, że możemy robić razem coś dobrego dla innych. Jesteśmy wszyscy bardzo podekscytowani tą inicjatywą, wiemy, jak wielu osobom taki zastrzyk wiedzy, kompetencji i motywacji może pomóc w życiu.

Co jeszcze w Orange Digital Center?

Orange Digital Center w Polsce łączy trzy programy Fundacji Orange: wspomnianą tu Szkołę Kodowania, a także FabLaby powered by Orange prowadzące warsztaty z nowoczesnego rzemiosła dla osób w różnym wieku oraz Pracownie Orange –  multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach, w których mieszkańcy mogą rozwijać swój potencjał. Siedziba ODC znajduje się w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ale projekt działać będzie w różnych miejscach w Polsce i online.

Zobaczcie migawki z inauguracji

W ramach Orange Digital Center trwa też nabór zgłoszeń do dwóch projektów w warszawskim FabLab powered by Orange, w którym mamy drukarki 3D, plotery laserowe, frezarki CNC, elektronikę i maszyny do szycia – wszystko, co potrzebne do tworzenia czy „remiksowania” w nurcie „zrób-to-sam”.

YouthLab dedykowany jest młodym ludziom (od 16 do 25. roku życia), którzy chcą spróbować swoich sił w branży kreatywno-cyfrowej. A Maker Woman to projekt edukacyjny z zakresu nowoczesnego rzemiosła dla kobiet, w tym obywatelek Ukrainy przebywających w Polsce.Zajęcia poprowadzą edukatorzy i edukatorki Stowarzyszenia Robisz.to, z którym współtworzymy FabLab. Zapisy na stronie FabLabu.

Chodźcie do Orange Digital Center! O kolejnych nowościach będę dawała znać na blogu.

Udostępnij: Bezpłatne kursy programowania

Odpowiedzialny biznes

Więcej niż nauka programowania

12 maja 2022

Więcej niż nauka programowania

To już ostatnie dni, kiedy szkoły mogą zgłaszać się do bezpłatnych programów edukacyjnych: MegaMisja dla klas 1-3, #SuperKoderzy dla klas 4-8. Tutaj uczniowie mają przestrzeń na współpracę, refleksję, naukę zdrowych nawyków cyfrowych i podstaw programowania, a nauczyciele rozwijają swoje kompetencje.

Tylko do 16 maja do g. 17.00 szkoły mogą zgłaszać się do naszych darmowych programów edukacyjnych. Przyjmiemy 320 placówek, z którymi od września zaczniemy współpracę, aby wspólnie z nauczycielami prowadzić cykl zajęć podejmujących istotne zagadnienia w świecie, w którym rozwój technologii pędzi i ciągle przyspiesza, a edukacja potrzebuje partnerskiego podejścia do dzieci.

#SuperKoderzy

Lekcje przyrody, na których dzieciaki tworzą stacje pogodowe. Lekcje muzyki z komponowaniem i graniem muzyki na…owocach. Składanie i programowanie robotów, tworzenie pierwszych animacji i stron www – takie rzeczy dzieją się na lekcjach w tych szkołach, które dołączyły do naszego programu.

Jest już z nami 770 pacówek, w zajęciach brało udział 16 000 dzieci, a przeszkoliliśmy ponad 1500 nauczycieli. Bo właśnie.. nauczyciele nie muszą być tu ekspertami i czy nawet fascynatami technologii. Przygotowujemy ich do prowadzenia zajęć, szkolimy, dajemy wsparcie i jesteśmy w kontakcie przez cały rok szkolny. Wielu z nich ceni sobie to, że ich uczniowie są na lekcjach zaciekawieni, że udaje im się prowadzić nowoczesne zajęcia, a także że oni sami zyskują  w oczach młodzieży. Bo nauczyciel, który wchodzi w świat młodych ludzi w to, co ich otacza, czym żyją – staje się po prostu bardziej atrakcyjny.

Zobaczcie, co mówi o #SuperKoderach nauczycielka ze Szkoły Podstawowej w Jarantowicach:

Niesamowite jest dla mnie to, że 10-latki programują roboty! Może nie umieją jeszcze przeprowadzać operacji neurochirurgicznych, ale i tak jest to coś naprawdę wyjątkowego.

Technologie – konstruktywnie

Warto i trzeba mówić o zagrożeniach związanych z rozwojem technologii, ale na koniec dnia pozostaje pytanie: to jak pokazać dzieciom alternatywę? Jak zaangażować je w robienie czegoś pozytywnego, konstruktywnego i wartościowego przy użyciu technologii? Bo przecież świata bez nich już nie będzie.I oto wchodzą #SuperKoderzy (chętnie dopisałabym: „cali na biało” ;)). Bo dodatkowo:  

  • szkoły doposażamy w niezbędne pomoce – np.zestawy robotów,
  • nauczycielki i nauczyciele mogą wybrać jedną z 13 ścieżek tematycznych dopasowanych do danego przedmiotu,
  • w tym do nauczania klas integracyjnych i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W #SuperKoderach pracujemy głownie na Scratchu, co pozwala dzieciom szybko zobaczyć efekt ich pracy i lepiej uczyć się na potknięciach, wyciągać wnioski, uczyć logicznego myślenia i planowania. Nie bez znaczenia jest fakt, że zaczynają rozumieć, czym jest algorytm i że to, co spotykają w sieci, aplikacje, których używają, są oparte właśnie na algorytmach. To ważny „kamyczek” do wychowania świadomych użytkowników internetu i social mediów. Dodatkowo, w świecie, który zmierza w kierunku low-code/no-code, Scratch, który z jednej strony uczy myślenia programistycznego (bo musisz dać tę instrukcję „komputerowi”), ale z drugiej strony nie wymaga wpisywania kodu ręcznie na klawiaturze, jest naprawdę super aktualny.

Nasze programy są po to, żeby rozwijać cyfrowe kompetencje dzieci i nauczycieli – przez działanie, doświadczanie, wyciąganie wniosków. To nie jest tylko kwestia technicznych umiejętności, ale budowania pewnych postaw wobec technologii: umiaru, rozwagi i odpowiedzialności. Takie kompetencje przydają się nie tylko w obyciu z cyfrowymi gadżetami, ale i w codziennych relacjach – czy w sieci czy poza nią.

Jak się zgłosić?

Jak już pisałam, szkołom zostało kilka dni. Szczegóły i formularz zgłoszeniowy znajdziecie na stronie Fundacji Orange. Koniecznie zaproście szkoły swoich dzieci.  Szczególnie zależy nam na placówkach z małych miast i wsi, z terenów najbardziej zagrożonych wykluczeniem społeczno-cyfrowym.

Część scenariuszy w #SuperKoderach tłumaczymy też na język ukraiński, w czym wspiera nas nasz Zespół Ekspercki ds. Integracji Społecznej, w skład którego wchodzą edukatorki z Ukrainy

Szukacie też propozycji na cyfrową edukację dla klas 1-3? Poznajcie MegaMisję w jednym z moich ostatnich wpisów na blogu.

Udostępnij: Więcej niż nauka programowania

Odpowiedzialny biznes

Europejski Tydzień Kodowania

6 października 2021

Europejski Tydzień Kodowania

Kto wygra #CodeWeek w tym roku?

Jakoś tak przewrotnie mam ochotę napisać, że wygra każdy, kto w ogóle wyruszy w ten „wyścig”. Bo to wyścig po wiedzę, po nowe kompetencje i …po frajdę! Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, w ramach której państwa europejskie „rywalizują” o to, które z nich zorganizuje więcej wydarzeń związanych z programowaniem. W roku 2020 Polska zajęła w tej konkurencji pierwsze miejsce, bo do #CodeWeek’a zgłosiła aż 20 505 inicjatyw.

Fundacja Orange – jak co roku – włącza się w obchody tego święta, zapraszając szkoły do wymyślania i organizowania swoich wydarzeń związanych z nauką programowania. Oprócz inspiracji dostarczanych od nas na co dzień w ramach programów #SuperKoderzy czy MegaMisja, nauczyciele i nauczycielki mogą korzystać też z gotowych materiałów, pomysłów i webinarów przygotowanych przez organizatorów i partnerów Tygodnia Kodowania w Polsce.

Ale nie tylko w szkołach mogą toczyć się takie akcje. W bibliotekach, domach kultury, organizacjach pozarządowych też. Do #CodeWeek2021 dołączyć mogą właściwie wszyscy, którzy chcą zacząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. I nie trzeba być ani „geekiem” ani specjalistą czy specjalistką do spraw technologii.

Najdłuższy Tydzień w Europie

Europejski Tydzień Kodowania to największe programistyczne wydarzenie w Europie. Nie dziwi więc, że to taki tydzień, co trwa… dwa tygodnie, a może i dłużej :). W tym roku świętujemy #CodeWeek w dniach 9-24 października.

Jak wziąć w nim udział? Planowane wydarzenie można zgłosić na stronie www.codeweek.eu/add. Rejestracja zajmuje kilka minut. Jest niezbędna, żeby organizowana inicjatywa została wliczona do puli wydarzeń odbywających się w Polsce. Na stronie koduj.gov.pl dostępne są gotowe pomysły na wydarzenia, które można realizować i zgłosić na mapę, a także materiały i szczegółowe informacje o #CodeWeek2021.

codeweek2021

A po co uczyć programowania?

Dużo mówi się o tym, że warto uczyć dzieci programowania, bo będą miały lepszy zawód w przyszłości – a już dziś mocno przecież pożądany na rynku pracy. My w Fundacji Orange widzimy z tego wiele innych korzyści. Od lat prowadzimy program #SuperKoderzy, który urozmaica zajęcia szkolne, angażując uczniów do ciekawych aktywności wokół kodowania (i to na różnych przedmiotach – od historii, przez przyrodę po języki obce). W #SuperKoderach dzieciaki konstruują i programują roboty, opracowują reportaże dźwiękowe, tworzą mini strony www, animacje, a nawet stacje pogodowe. Hitem jest granie muzyki na owocach. A także ścieżka z materiałami do nauki programowania w klasach integracyjnych czy szkołach specjalnych. W tym roku najwięcej klas aplikowało do ścieżki „3 wymiary matematyki” , która uczy projektowania przestrzennego przy wykorzystaniu modelowania i druku w 3d.
W poprzednich edycjach z #SuperKoderów skorzystało już łącznie prawie 13 tysięcy dzieci w całej Polsce – z 630 szkół. W tym roku szkolnym startuje z nami 140 kolejnych placówek, z każdej przeszkoliliśmy po 2 nauczycieli. Ich zapał i energia do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem możliwości #SuperKoderów jest niesamowita. Sama miałam przyjemność być z nauczycielami i nauczycielkami na jednym z takich szkoleń w sierpniu i poruszyło mnie, jak bardzo chcą się rozwijać, udoskonalać lekcje, prowadzić je bardziej nowocześnie. Widzą przecież, że ich uczniowie żyją w świecie pełnym technologii. Chcą towarzyszyć im w tej drodze i kierować tę drogę w te dobre, pozytywne strony cyfrowego świata.

Nauka programowania to poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, logicznego myślenia, to pole do sprawczości dzieci i tworzenia czegoś zupełnie po swojemu. To też nabieranie rozumienia dla świata technologii, który w dużej mierze opiera się na algorytmach – warto, żeby dzieci o tym wiedziały i były świadome, co stoi w tle migających, wciągających gier, portali czy aplikacji. To też po prostu wartościowy kontakt z technologią zamiast biernej „konsumpcji” filmików z sieci.

I dlatego zapraszam wszystkich do włączenia się w #CodeWeek2021 i do pozytywnego korzystania z technologii – po prostu! Nawet jeśli rekord inicjatyw pobije w tym roku inny kraj, to i tak „wygrać” mogą wszystkie dzieciaki, które mają możliwość spróbować programowania i wszyscy wychowawcy, edukatorzy i edukatorki, które otworzą się na mądre korzystanie z technologii.

Organizatorami inicjatywy w Polsce są Państwowy Instytut Badawczy NASK, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Giganci Programowania i EduSense – Uczymy Dzieci Programować.

Udostępnij: Europejski Tydzień Kodowania

Zielony Operator

Jak łączyć naukę programowania z ekologią

14 maja 2021

Jak łączyć naukę programowania z ekologią

Czy można połączyć edukację ekologiczną z nauką programowania? Okazuje się, że tak. Rozwijanie cyfrowych umiejętności u dzieci jest tak samo ważne jak kształtowanie postaw ekologicznych. Aby lepiej rozumiały problemy środowiskowe, które w przyszłości, w ich dorosłym życiu, będą narastać. Elementy edukacji przyrodniczej są obecne w inicjatywach Fundacji Orange.

Niezbędna edukacja

Czy edukacja ekologiczna dzieci jest konieczna? Zdecydowanie tak. Chodzi o to, aby wyrosły na odpowiedzialnych i świadomych ludzi. Lepiej potrafiły odnaleźć się we współczesnych realiach, rozumiały globalne problemy, rolę człowieka w przyrodzie i swoje miejsce w tym złożonym mechanizmie.

Póki co stan wiedzy dorosłych Polaków na temat środowiska nie jest dobry. Zgodnie z ostatnim badaniem „Green Generation” Polacy nie wiedzą, ile gatunków zwierząt jest już zagrożonych wyginięciem? Jaki procent wody jest zdatny do picia? Ile plastiku jest poddawanego recyklingowi oraz ile emitujemy CO2? W tym kontekście pomysł wprowadzenia edukacji ekologicznej do szkół wydaje się być dobrym rozwiązaniem. Podstawowa wiedza o środowisku naturalnym jest w stanie spowodować́ zmiany w zachowaniu oraz gotowość́ na przyjęcie nowych reguł, aby chronić planetę.

#SuperKoderzy i eko-warsztaty

Fundacja Orange od lat przygotowuje młodych ludzi na wyzwania jutra, pomagając im używać technologii w sposób odpowiedzialny i wartościowy. Uczy podstaw programowania, druku 3d, wspiera w kształtowaniu zdrowych nawyków cyfrowych. Te tematy udaje się jej połączyć z budowaniem świadomości ekologicznej wśród dzieci.

Fundacja wplata wątki ekologiczne w swoją cyfrową edukację. Na zajęciach szkolnych w programie #SuperKoderzy oraz w Pracowniach Orange – świetlicach, które pomagamy prowadzić w małych miastach i wsiach, dzieci uczą się programowania, a przy okazji kształtują swoje nawyki ekologiczne. Uczą się np. jak oszczędzać światło czy segregować opady, a także programują inteligentne miasta przyszłości i projektują quiz przyrodniczy. Nowe kompetencje zyskują także nauczyciele i liderzy świetlic, a placówki grant na zakup sprzętów np. zestawów robotów. Do tej pory 30 szkół i 19 Pracowni Orange przeprowadziło lekcje online w oparciu o przygotowane scenariusze.

Kolejnych 50 szkół i Pracowni bierze też udział w eko-warsztatach. Dzieci uczą się programowania w scratchu, obsługi narzędzi graficznych np. tworząc quiz lub przygotowują tematyczne plakaty w programie canva. W ten sposób rozwijają kompetencje cyfrowe, ale przy okazji poznają tematykę śladu węglowego, bioróżnorodności i ochrony ekosystemów, a także zmian klimatu. Scenariusze tych zajęć zostały przygotowane przez Fundację Orange we współpracy z Fundacją Girls Code Fun i są dostosowane dla różnych grup wiekowych.

Nowe przedmioty z odpadów

Wiele inicjatyw w nurcie less waste toczy się także w FabLab powered by Orange w Warszawie.

Cykl zajęć o upcyklingu, podczas których młodzież uczy się, na czym polega idea wymyślania i tworzenia nowych przedmiotów z odpadów. Upcykling, podobnie jak recykling, jest formą przetwarzania wtórnego. W jego wyniku powstają produkty o wyższej wartości niż surowce do niego użyte.  Na warsztatach uczestnicy dowiadują się, czym jest eko-design czy styl zero waste. Wykorzystując to, co aktualnie jest w domu (karton, butelki, materiały) i już nie jest przydatne, projektują i tworzą nowe przedmioty – domek dla zwierząt z kartonu, pokrowce na przybory szkolne, maski afrykańskie. Dzięki temu powstały piękne, ale i co najważniejsze użyteczne rzeczy. Z chwilą powrotu do zajęć stacjonarnych w FabLabie czeka mnóstwo surowca gotowego do dalszych twórczych prac.

narzędziaeko-produkty

Udostępnij: Jak łączyć naukę programowania z ekologią

Odpowiedzialny biznes

Inspirujesz, rozwijasz, działasz. Sto lat nauczycielom.

14 października 2020

Inspirujesz, rozwijasz, działasz. Sto lat nauczycielom.

Pamiętacie, jak w Dniu Nauczyciela chodziło się do szkoły z kwiatami i bombonierkami? Dziś ten dzień pewnie wygląda inaczej. Ale myślę sobie, że rola nauczycieli w życiu dzieciaków i w ogóle w kształtowaniu przyszłości jest ogromnie ważna. Z tych i z wielu innych powodów: drodzy nauczyciele i nauczycielki, trzymajcie się zdrowo i szczęśliwie!

Dziś dzieci i młodzież uczą się inaczej niż my kiedyś. W czasach, w których „wszystko można zgooglać”, a wiedza i informacje są na wyciągnięcie ręki (a właściwie jednego kliknięcia), zmienia się też rola nauczyciela. Dziś dzieciaki mniej potrzebują „przekazicieli” wiedzy. Bardziej – partnera do rozmowy o tym, co wyczytały/obejrzały w sieci i weryfikacji tego, pomocy w łączeniu faktów z różnych dziedzin, wsparcia w projektach grupowych, które uczą współpracy. Jak myślicie?

Wspomnień czar

Pamiętacie takie lekcje, na których byliście obecni? To znaczy… obecni mentalnie, zaciekawieni? Gdzie 45 min mijało jak 5? Takie, które zachęciły do poszukiwania odpowiedzi albo które faktycznie do czegoś Wam się w życiu przydały? Czy macie we wspomnieniach nauczycieli, którzy coś dla Was znaczyli? Może zmienili Wasze myślenie, pomogli odkryć coś ważnego, zaszczepili w Was pasje? Takich, którym coś zawdzięczacie?

Podzielcie się tymi historiami w komentarzach. Tak tak, wiem, na pewno byli i ci straszni, niesprawiedliwi, tłamszący, niemili. Ale hej… żyjemy ostatnio w dosyć smutnych czasach, powspominajmy może coś fajnego? 🙂

Świetni pedagodzy są wśród nas!

Wiele inicjatyw Fundacji Orange toczy się w szkołach, a na co dzień współpracujemy z setkami nauczycieli i nauczycielek. To oni realizują z dziećmi cykl zajęć MegaMisji, które rozwijają zdrowe cyfrowe nawyki i uczą zasad bezpieczeństwa w internecie. To oni prowadzą lekcje w #SuperKoderach z podstaw programowania i robotyki. I to nie tylko na informatyce, ale też na polskim, na historii, przyrodzie czy muzyce.

Czy są geekami, cyfrowymi omnibusami? Niekoniecznie. Im się po prostu chce! Chce im się działać, robić coś inaczej, szukać ciekawych projektów, interesować się tematami, które są ważne dla ich uczniów i rozumieją już, że ich świat to świat cyfrowy.

Wielu zaangażowanych, zmotywowanych nauczycieli i nauczycielek możecie posłuchać już jutro na konferencji „Jutro w szkole. Szkoła jutra”, o której pisałam w poniedziałek. Jeszcze raz serdecznie Was zapraszam. Zobaczcie, jak może wyglądać szkoła przyszłości i czy konieczność nauki zdalnej – paradoksalnie – przybliża nas do tworzenia nowoczesnej edukacji. Transmisja odbędzie się na https://jutrowszkole.pl/

Wszystkim nauczycielom i nauczycielkom w Dniu Edukacji Narodowej 2020 życzę dużo energii do działania. Macie bardzo ważną rolę w świecie!

Udostępnij: Inspirujesz, rozwijasz, działasz. Sto lat nauczycielom.

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej