Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Odpowiedzialny biznes

Ponad 16 milionów klientów Orange!

26 kwietnia 2016

Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał 2016 r. Wszystkie raportowane na giełdę cyferki, tabelki i opisy znajdziecie na stronie dla inwestorów. Ja tradycyjnie skupię się na wybranych faktach. W tym roku przekroczyliśmy liczbę 16 mln klientów – dokładnie mamy 16,264 mln, co oznacza kwartalny wzrost o 358 tys. Wybieraliście zarówno nasze oferty postpaid, jak i prepaid. W tym drugim przypadku mieliśmy pierwszy od wielu kwartałów wzrost. Duży skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta już 801 tys. użytkowników (w trzy miesiące przybyło 102 tys. użytkowników). Dziękujemy.

Kolejnym sukcesem na pewno jest najlepszy w historii firmy kwartalny (+50 tys. netto) wzrost klientów najszybszego internetu FTTH (w zasięgu mamy już 818 tys. gospodarstw domowych) i VDSL. Nasze rekordowe Inwestycje w światłowody zaczynają przynosić efekty. Chce też podkreślić nieustanny rozwój sieci mobilnej i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G/LTE jest dostępny dla 89,2 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G dla 99,6 proc. Moim zdaniem, jeśli popatrzycie na naszą sieć stacjonarną i mobilną, to nie mam żadnych wątpliwości, że jest ona numer 1 w Polsce. Co więcej, dalej będziemy inwestować w jej rozwój. Coraz lepsza sieć jest priorytetem, bo w rękach klientów Orange jest już 5,47 mln smartfonów, 2,229 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych rośnie lawinowo.
ab0ea86d5497cf89db4936395231766dcff

Udostępnij: Ponad 16 milionów klientów Orange!

Sieć

Jakie wyniki, inwestycje i dywidenda Orange Polska

22 października 2015

Jakie wyniki, inwestycje i dywidenda Orange Polska

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki za trzeci kwartał 2015. Podaliśmy też informacje związane z zakończoną aukcją na częstotliwości. Mam tutaj na myśli nasze plany inwestycyjne, czyli 220 mln zł na sieć LTE (lata 2016/2017, efekt – 95 proc. Polski w zasięgu LTE) oraz rekomendację dywidendy za 2015 rok na poziomie 0,25 zł na akcję. Szczegóły znajdziecie tutaj. A teraz tradycyjnie kilka ciekawych faktów z naszych wyników. Mamy 15,693 mln klientów. W ostatnich, trzech miesiącach zyskaliśmy netto 190 tys. klientów abonamentowych. To najlepszy, kwartalny wynik od 7 lat, a do tego churn spadł do 3 proc. Dziękuję, ż nas wybieracie. Dalej rośnie mobilny internet – wzrost o 113 tys. klientów netto. Kompletnie mnie nie dziwi coraz powszechniejsze wykorzystanie LTE. To już 1 mln 577 tys. użytkowników i konsumpcja danych rośnie wręcz lawinowo. W kieszeniach i torebkach macie już 5,256 mln smartfonów. W dalszym ciągu chętnie decydujecie się na konwergencję (+ 40 tys.). Wyzwaniem jak zawsze pozostają usługi stacjonarne. Tutaj bardziej niż o wzrost walczymy o jak najmniejszy spadek. Przy tej okazji przypomnę, że minionym kwartale wprowadziliśmy na rynek najszybszy, światłowodowy internet – Supernova 600 Mb/s. W jej zasięgu do końca roku będzie 720 tys. gospodarstw domowych.

Udostępnij: Jakie wyniki, inwestycje i dywidenda Orange Polska

Sieć

Wyniki lepsze od oczekiwań

22 października 2013

Wyniki lepsze od oczekiwań

Możecie już zobaczyć wyniki Orange Polska za trzeci kwartał i z satysfakcją muszę powiedzieć, że są lepsze niż oczekiwał rynek i analitycy. Świadczy to m.in. o tym, że nowa strategia już zaczęła przynosić rezultaty. Nie bez powodu zrobiłem dla Was weekendowy konkurs dotyczący nju mobile i Orange Open, bo fajnie pokazują, co udało się nam zrobić. Liczba klientów nowej marki skoczyła do 203 tys., czyli przez 3 miesiące zyskaliśmy ich 123 tys. Flagowa oferta konwergentna ma już 211 tys. klientów. To wzrost kwartał do kwartału o 69 proc. Przeskoczyliśmy też 15 mln klientów telefonii komórkowej i mamy coraz lepszy wynik MNP. Spowolniliśmy kolejny raz nieunikniony spadek klientów telefonii stacjonarnej, co bez wątpienia jest sukcesem. Nie zrobiliśmy niestety postępu w stacjonarnym dostępie do Internetu i tutaj rzeczywiście walka z kablówkami jest trudna. Więcej o wynikach przeczytacie tutaj. A teraz rozstrzygnięcie konkursu. Nikt nie trafił dokładnie w punkt, ale najbliżej byli: Jamessz z nju mobile i Mike278 z Orange Open. Gratuluję i proszę o kontakt email.

8db3949ebaa3401a2ba35b81ebd219f1d0a

Udostępnij: Wyniki lepsze od oczekiwań

Sieć

Pierwsze efekty nowej strategii

24 lipca 2013

Pierwsze efekty nowej strategii

Dziś ogłosiliśmy wyniki za drugi kwartał 2013 i widać już pierwsze, pozytywne symptomy nowej strategii. Tradycyjnie nie będę wszystkiego szczegółowo opisywał ani wdawał się w analizy, co zostawiam mądrzejszym ode mnie. Skupię się na tym, co moim zdaniem warto podkreślić i zazwyczaj najbardziej Was interesuje. Dociekliwych zachęcam do przeczytania pełnego raportu finansowego. Zacznę od wyniku rewolucyjnego nju mobile, które mocno Was ciekawiło. W dwa miesiące zdobyliśmy 80 tys. klientów, co jak na krótki czas, od kiedy oferta jest na rynku, uważam za bardzo dobry wynik. Coraz lepiej sprzedaje się konwergentny Orange Open. Na ofertę zdecydowało się już 125 tys. klientów, co oznacza wzrost o ponad 50 tys. kwartał do kwartału. Rośnie też liczba abonentów 3P (Internet, TV i VoIP). Udało się ograniczyć nieunikniony spadek liczby linii stacjonarnych, do mniej niż 100 tys. Szerokopasmowy dostęp do Internetu odrobinę nam spadł, ale jednocześnie przybywa użytkowników VDSL – 36 tys. Mamy już 14,947 mln klientów telefonii mobilnej. To nieduży wzrost, ale oznacza, że umiemy dostosować się do rynkowych oczekiwań i ogromnej konkurencji. Warto też zwrócić uwagę na nieustannie rosnące ARPU z transmisji danych. To z kolei wynik coraz powszechniej używanych smartfonów. Nasi klienci mają ich już 3,526 mln.

8db3949ebaa3401a2ba35b81ebd219f1d0a

Udostępnij: Pierwsze efekty nowej strategii

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej