Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR cz.10

29 kwietnia 2014

Piszemy Raport CSR cz.10

To, że pytam Was a także innych ważnych interesariuszy firmy,  co powinno się znaleźć w Raporcie Społecznej Odpowiedzialności Orange 2013 i to, że wydajemy taki Raport, a także dyskutujemy z Wami o tym, na jakie wyzwania społeczne firma powinna odpowiadać, na co zwracać uwagę – to część procesu tzw. dialogu z interesariuszami – wiem, że to brzmi poważnie i skomplikowanie – ale nie udało nam się znaleźć bardziej odpowiedniego określenia ;).

Dialog z interesariuszami obejmuje działania związane z komunikacją i angażowaniem naszych partnerów społecznych i biznesowych, klientów czy pracowników do zmian w firmie. W ramach tego procesu oprócz standardowych działań tj. badania, ankiety, wywiady, organizujemy panele dyskusyjne, audyty społeczne, konsultacje dotyczące np. wprowadzenia usług dla osób z niepełnosprawnościami, współpracujemy w partnerstwie z organizacjami społecznymi, a także wykorzystujemy media społecznościowe do komunikacji.

I właśnie za te działania zostaliśmy nagrodzeni w Konkursie „Lider dialogu z interesariuszami”, który realizowany był przez Konfederację Lewiatan oraz Deloitte w ramach unijnego projektu „Promocja zaangażowania przedsiębiorstw w budowę kapitału społecznego w Polsce poprzez wykorzystanie narzędzi CSR”. Nadesłane projekty zostały poddane ocenie Kapituły Konkursu i nam przypadło pierwsze miejsce wśród dużych przedsiębiorstw. Nasze działania mają posłużyć innym jako przykład aktywności w zakresie odpowiedzialności społecznej.

f143a0ceededa911fd7d043d6630278625a

Udostępnij: Piszemy Raport CSR cz.10

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR – cz. 5

25 marca 2014

Piszemy Raport CSR – cz. 5

Za nami dyskusja o zawartości rozdziału „bezpieczna sieć”, w którym opiszemy, co robimy, aby korzystanie z najnowszych technologii  było  proste i wolne od zagrożeń.

Ważnym tematem jest dla Was poprawa bezpieczeństwa dzieci w zakresie korzystania z sieci – tu zarówno kwestie związane z odpowiednimi narzędziami np. bezpieczna przeglądarka, jak i sprawy dotyczące edukacji dzieci i ich opiekunów. Chcecie także, abyśmy opisali stosowane przez nas rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa sieci i klientów, sposób szybkiego reagowania na sytuacje zagrożenia.

Innym zagadnieniem, na które myślę zwrócić uwagę w Raporcie jest też bezpieczeństwo danych. Z jednej strony to oferta usługi Orange Cloud, która zapewnia back up kontaktów telefonicznych i bezpieczeństwo plików. Z drugiej – zapewnienie bezpieczeństwa danych klientów np. tych przechowywanych w chmurze.

Dziś zaczynamy temat czystego środowiska, czyli jak realizować nasze cele biznesowe z poszanowaniem zasad ekologii, w harmonii ze środowiskiem. Tu mieszczą się wszystkie działania związane z ograniczeniem naszego negatywnego wpływu na środowisko naturalne, jak i takie rozwiązania, które pomagają efektywniej zarządzać energią i innymi zasobami naturalnymi. Na pewno opowiemy tu Wam, co można zrobić z nieużywanym telefonem i co się z nim dzieje, jak zostanie do nas zwrócony.

Jakie tematy ekologiczne są dla Was ważne w kontekście naszej działalności na rynku?

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

P.S. Proszę dyskutantów z poprzedniego tygodnia – Maurycego, Nanę, Manyaky o kontakt  na odpowiedzialny.biznes@orange.com w sprawie nagród.

Udostępnij: Piszemy Raport CSR – cz. 5

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR – cz.3

11 marca 2014

Piszemy Raport CSR – cz.3

Po pierwsze dziękuję za Wasz udział w wybieraniu tematów do pierwszego rozdziału Raportu Społecznego, w którym przedstawiamy firmę. Znajdą się tu podstawowe dane o Orange Polska, nasza oferta, strategia w kontekście wyzwań społecznych i ekologicznych, kwestie dotyczące etyki.

Zwróciliście uwagę, że warto pokazać zarówno rys historyczny, jak i naszą wizję przyszłości i rozwoju firmy. Podkreślacie i słusznie – rolę dialogu w wypracowywaniu naszych projektów – jak najbardziej – opiszemy nasz sposób komunikacji i współpracy z interesariuszami.
W tym rozdziale powinno znaleźć się też miejsce na opisanie Fundacji Orange i programów oraz roli, jaką nowe technologie odgrywają w realizacji programów społecznych. Ciekawi Was też nasze miejsce w Grupie Orange – choć przyznam, że trudno będzie przedstawić podobieństwa i różnice między nami „Orangami” – to pewnie temat na inną opowieść, ale podstawowe informacje znajdą się w Raporcie.

Tymczasem zabieramy się do kolejnej części, którą poświęcimy tematowi integracji cyfrowej. To jeden z 4 priorytetów strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska. Dla nas to ważne, bo chcemy, aby każdy mógł korzystać z możliwości cyfrowego świata, niezależnie od umiejętności, miejsca zamieszkania, wieku czy sprawności.

Szczypior – wspomniał już o Pracowniach Orange – jak najbardziej, to jeden z projektów, które warto tu opisać. Oprócz tego kwestie takie jak dostępność usług dla osób z niepełnosprawnościami, edukacja seniorów w zakresie nowych technologii, czy program wsparcia dla bibliotek.

Jakie tematy w tym obszarze interesują Was najbardziej?

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

P.S. Nagrody w tym tygodniu wędrują do szczypiora i tosh – proszę Was o kontakt na odpowiedzialny.biznes@orange.com.

Udostępnij: Piszemy Raport CSR – cz.3

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR – cz.2

4 marca 2014

Piszemy Raport CSR – cz.2

Zanim przejdziemy do kolejnego tematu związanego z „Pisaniem Raportu CSR”, krótkie podsumowanie oceny tego ubiegłorocznego.

Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012 jest dobrze przez Was oceniany. Doceniacie jego przejrzystą formę i ciekawą treść. Podobała się Wam lekka grafika. Musimy jednak zwrócić uwagę na relację tekstu (nie umniejszając jego wartości) do obrazu i zastosować więcej wizualizacji np. w postaci ikonografik, wykresów, itp. Wyzwaniem dla tegorocznego raportu będzie także pokazanie naszej obecności lokalnie – w myśl zasady „myśl globalnie działaj lokalnie” i zaprezentowanie tego, co dajemy małym, lokalnym społecznościom.

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

Dziś w ramach naszego cyklu przejdziemy do wyboru treści. Planuję, że nasz Raport będzie miał 5 rozdziałów – pierwszy ogólny, w którym znajdziecie podstawowe informacje o firmie oraz 4 rozdziały poświęcone strategicznym dla nas obszarom CSR – integracja cyfrowa, bezpieczna sieć, czyste środowisko oraz ciekawy zespół.

Najpierw zastanówmy się wspólnie, jakie informacje powinny znaleźć się w rozdziale prezentującym firmę. Moim zdaniem – krótkie przedstawienie firmy, jej usług, zasięgu działania, podstawowe dane finansowe, sposób zarządzania, strategia firmy w kontekście wyzwań społecznych i ekologicznych, kwestie etyki.

A Wy o czym chcielibyście przeczytać, czego nowego dowiedzieć się o nas? Zapraszam do dyskusji.

 

P.S. Proszę Krzyśka, ziemowego i pablo_ck o kontakt na odpowiedzialny.biznes@orange.com lub do mnie – w podziękowaniu za Wasz aktywny udział w ubiegłotygodniowej dyskusji mam dla Was nagrody.

Udostępnij: Piszemy Raport CSR – cz.2

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR – cz.1

25 lutego 2014

Piszemy Raport CSR – cz.1

Zgodnie z obietnicą zaczynamy prace nad nowym Raportem Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska. Na początek chwila namysłu nad tym, co było. Potrzebuję Waszych rad co się sprawdziło, a co nie w ubiegłorocznym Raporcie?

Z moich dotychczasowych rozmów wiem, że duże zainteresowanie wzbudziła kwestia sposobu raportowania programów społecznych. Opisując je staraliśmy się pokazać nie tylko nasz wkład (finansowy, rzeczowy, ludzki), ale także rezultaty realizacji programów i ich efekty długofalowe. Dzięki temu pokazaliśmy, że realizowane przez nas programy społeczne to nie tylko pieniądze, ale także nasze usługi, wiedza i zaangażowanie pracowników, a także – konkretne zmiany jakie zachodzą dzięki nim w ludziach, organizacjach społecznych i w całych społecznościach.

Studenci z Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, z którymi miałam ostatnio okazję się spotkać podczas warsztatów na temat raportowania społecznego, docenili natomiast w naszym Raporcie przejrzystość treści i danych, użycie cytatów, pomysł na kalendarium, ale z drugiej strony woleliby mniej tekstu i więcej ikonografik.

Zależy mi na Waszej opinii na temat ubiegłorocznego Raporu – czekam na komentarze.

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

Udostępnij: Piszemy Raport CSR – cz.1

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej