Informacje prasowe

Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

25 kwietnia 2022

Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

Orange Polska osiągnął dobre wyniki finansowe, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, zwłaszcza bardzo dużego wzrostu cen energii. Przychody firmy w 1 kwartale były wyższe o 0,4% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 2% rok do roku. To efekt zarówno dobrych wyników ze wszystkich kluczowych usług, w tym Orange Światłowodu czy rozwiązań  ICT dla biznesu, a także obniżania kosztów działalności firmy.

Miniony kwartał przyniósł nowe wyzwania. Wojna w Ukrainie i związana z nią fala uchodźców pokazała, jak ważna jest bezpieczna i niezawodna łączność. W czasie kryzysu operatorzy stanęli na wysokości zadania, sprawnie dostosowując istniejące zasoby do nowych potrzeb. Wspieramy naszych gości i rozumiemy, że mimo nadziei na szybkie zakończenie konfliktu, potrzeba tu długofalowego zaangażowania – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Orange Polska podjął w ostatnich miesiącach wiele działań wspierających osoby poszukujące schronienia w obliczu wojny w Ukrainie. Operator wzmocnił pojemność sieci na terenach przygranicznych i udostępnił darmowe WiFi w punktach recepcyjnych. W pierwszych dniach wojny obniżył o 80% ceny połączeń na Ukrainę, by ułatwić osobom mieszkającym w Polsce kontakt z bliskimi, udostępnił też ukraińskim użytkownikom darmowe pakiety minut i internetu. Przygotował startery z bezpłatnymi usługami dla osób przybywających z Ukrainy do Polski – aktywowano ich już około 400 tysięcy. W budynkach należących do Orange, zaadaptowanych na potrzeby przyjęcia uchodźców, od czasu wybuchu wojny znalazło schronienie prawie 600 osób.

Z pomocą ruszyli także pracownicy – 1000 wolontariuszy z Orange zaangażowało się w ponad 130 projektów pomocowych. Fundacja Orange przygotowała granty dla pracowników goszczących w swoich domach uchodźców. Przy wsparciu Fundacji Orange ruszyła także szkoła online dla dzieci z Ukrainy.

Blisko milion klientów Orange Światłowodu, więcej użytkowników Orange Love i usług mobilnych

W pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez operatora. Z Orange Światłowodu korzysta już niemal milion klientów indywidualnych, w pierwszych trzech miesiącach przybyły ich 54 tysiące.  Dodatkowo blisko 60 tysięcy klientów korzystało na koniec marca z usług światłowodowych innych operatorów oferowanych na łączach Orange. Zasięg usług światłowodowego internetu od Orange obejmował na koniec marca już 6,2 mln domów i mieszkań w całym kraju, a tylko w pierwszych trzech miesiącach zwiększył się o 219 tysięcy gospodarstw domowych.

Przybyły także 82 tysiące użytkowników mobilnych abonamentowych głosowych usług oraz 11 tysięcy klientów Orange Love, konwergentnych pakietów usług dla całej rodziny.

Większa liczba klientów przekłada się także na wartość, głównie za sprawą rosnącej liczby użytkowników najszybszych opcji światłowodu, usług telewizyjnych, a także konsekwentnego podejścia „więcej za więcej” w tworzeniu ofert.

Rozwijając swój biznes operator stara się ograniczać negatywny wpływ na środowisko. Nowa inicjatywa pod nazwą RE skupia w sobie działania w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, wydłużające cykl życia urządzeń takich jak smartfony, rutery czy dekodery telewizyjne. Orange Polska zachęca klientów do odpowiedzialnego rozstawania się z nieużywanymi telefonami (recykling), oferuje korzystne warunki naprawy (regeneracja), a także prowadzi odnowę używanych urządzeń (renowacja), by ponownie wprowadzić je do obiegu.

Dynamika przychodów i EBITDAaL zgodna z oczekiwaniami, całoroczne cele podtrzymane

Przychody Orange Polska wzrosły w 1 kwartale o 0,4% rok do roku i jest to dynamika zgodna z oczekiwaniami. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, czyli konwergencji, usług mobilnych i usług internetowych, kontynuowały bardzo silne, 7% tempo wzrostu. Pierwszy kwartał to także świetne wyniki w usługach ICT dla biznesuprzychody wzrosły o 22% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Natomiast niekorzystny wpływ na przychody firmy miały regulowane obniżki stawek zakańczania połączeń (MTR, FTR), które obniżyły przychody hurtowe o 120 milionów złotych rok do roku.

Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o 1,8% rok do roku, co w obliczu bezprecedensowych podwyżek cen energii jest bardzo dobrym wynikiem. Te niesprzyjające okoliczności firma zdołała zniwelować dzięki przychodom z kluczowych linii biznesowych, a także dalszemu ograniczaniu kosztów.

Firma podtrzymuje całoroczne cele, będzie obserwować rozwój sytuacji makroekonomicznej i podejmować działania przeciwdziałające jej niekorzystnemu  wpływowi na biznes.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 1 kwartał 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Inne

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

14 czerwca 2017

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Sytuacja na rynku telekomunikacyjnym szybko się zmienia, co wymaga od operatorów aktualizowania swoich planów. Jak zadeklarowaliśmy w lutym, na ogłoszeniu wyników za 2016 rok, pracujemy nad aktualizacją średnioterminowego planu strategicznego. Wkrótce przedstawimy efekty tej pracy. Początkowo planowaliśmy to zrobić wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017, ale uznaliśmy, że nie jest to najlepszy termin ze względu na urlopowy szczyt. Bardziej fair wobec inwestorów, analityków, dziennikarzy i klientów, będzie jeśli zaprezentujemy aktualizację na początku września, kiedy już wszyscy wrócą wypoczęci do pracy. Wrzesień jest także tradycyjnie miesiącem, w którym aktywnie spotykamy się z akcjonariuszami i bierzemy udział w konferencjach inwestorskich. Od razu chce uspokoić wszystkich, którzy właśnie pomyśleli, że potrzebujemy więcej czasu by przygotować rewolucyjne zmiany. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, filary naszej strategii nie ulegną zmianie. Skupimy się bardziej na pomysłach jak lepiej ją egzekwować i monetyzować.

Mediateka

Udostępnij: Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

25 października 2016

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wczoraj pod wieczór zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za trzeci kwartał 2016 roku. Po szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Bardziej w skrócie chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy. Najpierw o ofertach postpaid – tak dobrego kwartału nie mieliśmy od wielu lat. Przybyło nam 309 tys. klientów netto. Jeśli chodzi o Nju mobile to zbliżamy się do miliona użytkowników – 943 tys. (abonament 348 tys. na kartę 595 tys.). Dziękuję, że nas wybieraliście. Patrząc jednak na ogólną liczbę klientów mieliśmy spadek do 16,394 mln. Dlaczego? Ponieważ cały rynek znacząco odczuł efekt obowiązku rejestracji kart SIM w prepaid. Uważam, że ten trend był do przewidzenia i jest nieunikniony. Dalej fajnie sprzedaje się mobilny internet (+148 tys. klientów netto), a w przypadku telefonii stacjonarnej walczymy o jak najmniejsze spadki.

707ea9ee0b279bf29c11f2eda9f6590d6cb

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć. Jeśli chodzi o sieć mobilną to w ostatnich  miesiącach zasięg 4G/LTE wzrósł do ponad 97 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G to niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6,057 mln smartfonów. Warto tez zwrócić uwagę, że według speedtest.pl – w 6 kolejnych miesiącach – mobilny dostęp do internetu Orange był najszybszy w Polsce. Co ciekawe udział technologii 4G/LTE w całkowitej, mobilnej transmisji danych osiągnął 57 proc.

Udostępnij: Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Odpowiedzialny biznes

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

26 lipca 2016

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

 W trzecim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki komercyjne i solidne wyniki finansowe. Zapotrzebowanie na szybki internet było rekordowe – liczba klientów Orange Światłowodu zwiększyła się aż o 54 tysiące. Dzięki kolejnym inwestycjom, w zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań. Przybyło także 110 tysięcy klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. Rentowność operacyjna  EBITDAaL utrzymała się na poziomie wyniku z trzeciego kwartału ubiegłego roku. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania wzrostu w tym zakresie.                                                

– Minione miesiące pokazują, że mimo trudności spowodowanych pandemią, Orange ma mocne fundamenty. Cieszy świetny wynik Światłowodu, najlepszy w historii tej usługi, a także wzrost liczby klientów mobilnych abonamentów. Po raz kolejny możemy też pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu NPS, obrazującym satysfakcję klientów. To zasługa zespołów pracujących na pierwszej linii, w salonach i technice, które mimo trudności spowodowanych pandemią, niezmiennie wspierają naszych klientów. Dobre wyniki potwierdzają, że użytkownicy doceniają jakość naszych usług, opartych na nowoczesnej infrastrukturze, którą nieprzerwanie rozwijamy. Przed nami wyzwania związane m.in. z budową sieci 5G oraz sytuacją pandemiczną, która dynamicznie się zmienia. Solidne podstawy biznesu pozwalają nam rzetelnie się do nich przygotowywać i reagować – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

 Pandemia koronawirusa sprawiła, że sytuacja społeczno-gospodarcza zmienia się dynamicznie. W obliczu nowej fali zachorowań i kolejnych wprowadzanych obostrzeń, firma bardzo uważnie monitoruje rozwój zdarzeń,  w szczególności w kontekście niepewności związanej z ekonomicznymi skutkami pandemii oraz ich oddziaływaniem na biznes. Kontynuowane będą działania ograniczające koszty, pozwalające łagodzić wpływ pandemii na działalność firmy.

 Najważniejsze wyniki komercyjne

 Z Orange Światłowodu korzystają już 662 tysiące klientów, to 40% więcej niż na koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku. W zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań, w samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tysięcy nowych łącz.

Wzrosła także łączna liczba użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – o 24 tysiące, czyli o 2,8% rok do roku. To najlepszy wynik od dwóch lat. Co czwarty klient stacjonarnych usług internetowych Orange korzysta już z superszybkiego światłowodowego łącza. To pozytywnie wpływa na ARPO z usług stacjonarnego internetu, czyli przychód na jednego użytkownika, który wzrósł o 6,3 % rok do roku.

Wśród klientów korzystających z internetu stacjonarnego Orange, aż 64% ma cały pakiet usług od operatora. W sumie łączna liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła na koniec września ponad 1,4 mln. W samym trzecim kwartale przybyło 31 tysięcy klientów Orange Love, co oznacza wzrost o ponad 8% rok do roku. To najlepszy wynik w tym roku. Dzięki skutecznej strategii budowania wartości, coraz większej popularności światłowodu i dodawaniu przez klientów kolejnych usług do swoich pakietów, rośnie ARPO z konwergencji (o 2% rok do roku) i sięga już 105,5 zł.

Także w usługach mobilnych trzeci kwartał był bardzo udany: przybyło w sumie 245 tys. użytkowników abonamentowych usług mobilnych, w tym 110 tysięcy abonamentowych usług głosowych. To także najlepszy wynik od wielu kwartałów.

Kluczowe wyniki finansowe

 Dobre wyniki komercyjne z kluczowych usług telekomunikacyjnych wpłynęły pozytywnie na wynik EBITDAaL za trzeci kwartał, który był zbliżony do wyniku za 3 kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony, negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym  działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w 3 kwartale były niższe o 5% rok do roku.

Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld złotych i były niższe o 2,7%  niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych – światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2% rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17% rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu – popyt na urządzenia nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii

Pełny raport z wynikami za 3 kwartał 2020 roku znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

 

 

Udostępnij: Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej