Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Inne

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

14 czerwca 2017

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Sytuacja na rynku telekomunikacyjnym szybko się zmienia, co wymaga od operatorów aktualizowania swoich planów. Jak zadeklarowaliśmy w lutym, na ogłoszeniu wyników za 2016 rok, pracujemy nad aktualizacją średnioterminowego planu strategicznego. Wkrótce przedstawimy efekty tej pracy. Początkowo planowaliśmy to zrobić wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017, ale uznaliśmy, że nie jest to najlepszy termin ze względu na urlopowy szczyt. Bardziej fair wobec inwestorów, analityków, dziennikarzy i klientów, będzie jeśli zaprezentujemy aktualizację na początku września, kiedy już wszyscy wrócą wypoczęci do pracy. Wrzesień jest także tradycyjnie miesiącem, w którym aktywnie spotykamy się z akcjonariuszami i bierzemy udział w konferencjach inwestorskich. Od razu chce uspokoić wszystkich, którzy właśnie pomyśleli, że potrzebujemy więcej czasu by przygotować rewolucyjne zmiany. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, filary naszej strategii nie ulegną zmianie. Skupimy się bardziej na pomysłach jak lepiej ją egzekwować i monetyzować.

Mediateka

Udostępnij: Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

25 października 2016

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wczoraj pod wieczór zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za trzeci kwartał 2016 roku. Po szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Bardziej w skrócie chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy. Najpierw o ofertach postpaid – tak dobrego kwartału nie mieliśmy od wielu lat. Przybyło nam 309 tys. klientów netto. Jeśli chodzi o Nju mobile to zbliżamy się do miliona użytkowników – 943 tys. (abonament 348 tys. na kartę 595 tys.). Dziękuję, że nas wybieraliście. Patrząc jednak na ogólną liczbę klientów mieliśmy spadek do 16,394 mln. Dlaczego? Ponieważ cały rynek znacząco odczuł efekt obowiązku rejestracji kart SIM w prepaid. Uważam, że ten trend był do przewidzenia i jest nieunikniony. Dalej fajnie sprzedaje się mobilny internet (+148 tys. klientów netto), a w przypadku telefonii stacjonarnej walczymy o jak najmniejsze spadki.

707ea9ee0b279bf29c11f2eda9f6590d6cb

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć. Jeśli chodzi o sieć mobilną to w ostatnich  miesiącach zasięg 4G/LTE wzrósł do ponad 97 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G to niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6,057 mln smartfonów. Warto tez zwrócić uwagę, że według speedtest.pl – w 6 kolejnych miesiącach – mobilny dostęp do internetu Orange był najszybszy w Polsce. Co ciekawe udział technologii 4G/LTE w całkowitej, mobilnej transmisji danych osiągnął 57 proc.

Udostępnij: Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Odpowiedzialny biznes

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

26 lipca 2016

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Przychody Orange Polska w drugim kwartale wzrosły o 2,5%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o 10% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To efekt bardzo dobrych wyników komercyjnych z kluczowych usług, a także działań, jakie firma podjęła, by zminimalizować wpływ pandemii na jej biznes.

– Pandemia pokazała, jak ważny jest pewny i szybki internet domowy. Na tym polu światłowód nie ma sobie równych, co widać po zainteresowaniu klientów. Mimo lockdownu, od kwietnia do czerwca aż o 44 tys. więcej klientów zdecydowało się na Orange Światłowód, i był to kolejny kwartał z drugim najlepszym wynikiem w historii tej usługi. Osiągnęliśmy też solidne wyniki w segmencie mobilnym, na co między innymi wpłynął niższy wskaźnik odejść klientów. Konwergentne pakiety usług, czyli serce naszej strategii budowania wartości, wciąż cieszą się popularnością – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – To, że mogliśmy wesprzeć naszych klientów i dynamicznie odpowiadać na ogromny wzrost zapotrzebowania na transfer danych jest zasługą inwestycji w nasze sieci i systemy, jakie poczyniliśmy w poprzednich latach, oraz zaangażowania koleżanek i kolegów, którzy niezmiennie opiekowali się naszymi klientami również podczas lockdownu. Ten kryzys pokazał, że fundamenty naszego biznesu są mocne. Miniony kwartał był trudny dla całej gospodarki, tym bardziej cieszymy się, że działania, jakie podjęliśmy, aby ograniczyć negatywny wpływ pandemii, przyniosły rezultaty – dodaje.

Najważniejsze wyniki komercyjne

W drugim kwartale przybyło 44 tysiące użytkowników Orange Światłowodu, w sumie z superszybkiego internetu od Orange o prędkości nawet 1 Gb/s korzysta już 608 tysięcy klientów. Dzięki realizowanym inwestycjom od kwietnia do czerwca sieć światłowodowa dotarła do kolejnych 209 tysięcy mieszkań i domów. W sumie w zasięgu jest już 4,6 mln gospodarstw domowych w całym kraju.

O dużym zapotrzebowaniu na szybki domowy internet świadczy fakt, że w drugim kwartale łączna liczba klientów korzystających z szerokopasmowego dostępu w różnych technologiach wzrosła o 22 tysiące, czyli o 2% rok do roku, co było najlepszym wynikiem od 6 kwartałów. Użytkownicy najszybszego, światłowodowego internetu, stanowią już niemal jedną czwartą wszystkich klientów korzystających z łącza szerokopasmowego.

W drugim kwartale przybyły 162 tysiące klientów mobilnych usług abonamentowych, w tym  65 tysięcy klientów usług głosowych.  Rośnie także liczba rodzin korzystających z pakietów Orange Love – na koniec czerwca było ich już ponad 1,4 mln, czyli 8% więcej niż na koniec  2 kwartału ubiegłego roku. ARPO z usług konwergentnych przekroczyło 105 złotych, co świadczy o tym, że  klienci wybierają coraz bogatsze pakiety i są zainteresowani ofertami „więcej za więcej”.

Kluczowe wyniki finansowe

Na wzrost przychodów firmy w drugim kwartale 2020 roku pozytywnie wpłynęły przychody z podstawowych usług telekomunikacyjnych Orange – konwergentnych pakietów oraz usług mobilnych i szybkiego domowego internetu oferowanych poza pakietami. W sumie były one wyższe o 2,3% rok do roku. Na przychody z usług mobilnych jednocześnie niekorzystnie wpłynął spadek przychodów z roamingu, spowodowany pandemią i ograniczeniami dotyczącymi podróży. Kolejny pozytywny czynnik to przychody z usług IT i integratorskich  – w ujęciu rocznym wzrosły aż o 46%, na co składają się mocny wzrost organiczny (o 22% rok do roku) oraz wynik BlueSoft (39 mln zł). Rosły także przychody z mobilnych usług hurtowych, a z kolei spadek przychodów ze sprzedaży urządzeń wyniósł zaledwie 13%. Wraz z poluzowaniem obostrzeń klienci stopniowo powracają do salonów, wzrasta też  zainteresowanie smartfonami, do czego przyczyniła się wprowadzona w czerwcu atrakcyjna oferta.

Wynik EBITDAaL odzwierciedla z jednej strony dobre wyniki z kluczowych usług,  a z drugiej skuteczność podjętych przez firmę działań kompensujących negatywny wpływ pandemii. Częścią tych działań jest dalsze obniżanie kosztów pośrednich działalności – te w drugim kwartale spadły aż o 13% rok do roku. Marża bezpośrednia (czyli różnica pomiędzy przychodami a bezpośrednimi kosztami działalności) była niższa, z uwagi na konieczność zawiązania dodatkowych rezerw m.in. na złe długi spowodowane pandemią. Dobre wyniki z kluczowego biznesu nie zdołały ich zrównoważyć.

W całym pierwszym półroczu wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 8%, co razem z działaniami kompensującymi wpływ pandemii pozwala potwierdzić przewidywania wzrostu EBITDAaL w całym 2020 roku. Niemniej, w związku ze spowolnieniem gospodarczym spowodowanym pandemią, firma będzie nadal uważnie monitorować sytuację i na bieżąco oceniać jej wpływ na biznes.

 Pełny raport z wynikami za 2 kwartał oraz całe pierwsze półrocze 2020 roku znajduje się na stronie www.orange-ir.pl

Udostępnij: Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Odpowiedzialny biznes

Ponad 16 milionów klientów Orange!

26 kwietnia 2016

Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał 2016 r. Wszystkie raportowane na giełdę cyferki, tabelki i opisy znajdziecie na stronie dla inwestorów. Ja tradycyjnie skupię się na wybranych faktach. W tym roku przekroczyliśmy liczbę 16 mln klientów – dokładnie mamy 16,264 mln, co oznacza kwartalny wzrost o 358 tys. Wybieraliście zarówno nasze oferty postpaid, jak i prepaid. W tym drugim przypadku mieliśmy pierwszy od wielu kwartałów wzrost. Duży skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta już 801 tys. użytkowników (w trzy miesiące przybyło 102 tys. użytkowników). Dziękujemy.

Kolejnym sukcesem na pewno jest najlepszy w historii firmy kwartalny (+50 tys. netto) wzrost klientów najszybszego internetu FTTH (w zasięgu mamy już 818 tys. gospodarstw domowych) i VDSL. Nasze rekordowe Inwestycje w światłowody zaczynają przynosić efekty. Chce też podkreślić nieustanny rozwój sieci mobilnej i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G/LTE jest dostępny dla 89,2 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G dla 99,6 proc. Moim zdaniem, jeśli popatrzycie na naszą sieć stacjonarną i mobilną, to nie mam żadnych wątpliwości, że jest ona numer 1 w Polsce. Co więcej, dalej będziemy inwestować w jej rozwój. Coraz lepsza sieć jest priorytetem, bo w rękach klientów Orange jest już 5,47 mln smartfonów, 2,229 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych rośnie lawinowo.
ab0ea86d5497cf89db4936395231766dcff

Udostępnij: Ponad 16 milionów klientów Orange!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej