Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Inne

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

14 czerwca 2017

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Sytuacja na rynku telekomunikacyjnym szybko się zmienia, co wymaga od operatorów aktualizowania swoich planów. Jak zadeklarowaliśmy w lutym, na ogłoszeniu wyników za 2016 rok, pracujemy nad aktualizacją średnioterminowego planu strategicznego. Wkrótce przedstawimy efekty tej pracy. Początkowo planowaliśmy to zrobić wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017, ale uznaliśmy, że nie jest to najlepszy termin ze względu na urlopowy szczyt. Bardziej fair wobec inwestorów, analityków, dziennikarzy i klientów, będzie jeśli zaprezentujemy aktualizację na początku września, kiedy już wszyscy wrócą wypoczęci do pracy. Wrzesień jest także tradycyjnie miesiącem, w którym aktywnie spotykamy się z akcjonariuszami i bierzemy udział w konferencjach inwestorskich. Od razu chce uspokoić wszystkich, którzy właśnie pomyśleli, że potrzebujemy więcej czasu by przygotować rewolucyjne zmiany. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, filary naszej strategii nie ulegną zmianie. Skupimy się bardziej na pomysłach jak lepiej ją egzekwować i monetyzować.

Mediateka

Udostępnij: Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

25 października 2016

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wczoraj pod wieczór zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za trzeci kwartał 2016 roku. Po szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Bardziej w skrócie chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy. Najpierw o ofertach postpaid – tak dobrego kwartału nie mieliśmy od wielu lat. Przybyło nam 309 tys. klientów netto. Jeśli chodzi o Nju mobile to zbliżamy się do miliona użytkowników – 943 tys. (abonament 348 tys. na kartę 595 tys.). Dziękuję, że nas wybieraliście. Patrząc jednak na ogólną liczbę klientów mieliśmy spadek do 16,394 mln. Dlaczego? Ponieważ cały rynek znacząco odczuł efekt obowiązku rejestracji kart SIM w prepaid. Uważam, że ten trend był do przewidzenia i jest nieunikniony. Dalej fajnie sprzedaje się mobilny internet (+148 tys. klientów netto), a w przypadku telefonii stacjonarnej walczymy o jak najmniejsze spadki.

707ea9ee0b279bf29c11f2eda9f6590d6cb

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć. Jeśli chodzi o sieć mobilną to w ostatnich  miesiącach zasięg 4G/LTE wzrósł do ponad 97 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G to niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6,057 mln smartfonów. Warto tez zwrócić uwagę, że według speedtest.pl – w 6 kolejnych miesiącach – mobilny dostęp do internetu Orange był najszybszy w Polsce. Co ciekawe udział technologii 4G/LTE w całkowitej, mobilnej transmisji danych osiągnął 57 proc.

Udostępnij: Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Odpowiedzialny biznes

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

26 lipca 2016

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Orange Polska osiągnął w pierwszym kwartale tego roku bardzo dobre wyniki– zarówno pod względem finansowym jak i komercyjnym. Przychody firmy zwiększyły się o prawie 1%, a wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL o 6% w porównaniu do tego okresu ub. roku. W pierwszych trzech miesiącach do Orange dołączyło 44 tysiące nowych klientów światłowodu, co jest drugim najlepszym kwartalnym wynikiem w historii. Wzrosła też liczba klientów korzystających z abonamentowych usług mobilnych od Orange. Wyniki za pierwszy kwartał w bardzo niewielkim stopniu odzwierciedlają niekorzystne skutki pandemii COVID-19.

Wyniki za pierwszy kwartał są bardzo solidne. Potwierdzają skuteczność strategii, którą realizujemy od kilku lat, i gdyby nie nadzwyczajne okoliczności związane z pandemią koronawirusa, pozwalałyby z optymizmem patrzeć w przyszłość. Niestety, COVID-19 będzie miał negatywny wpływ na cała gospodarkę, w tym na operatorów telekomunikacyjnych. W przypadku pierwszego kwartału gospodarcze skutki pandemii są jeszcze ograniczone, spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach będzie je widać coraz wyraźniej – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – Zmiany te będą miały swój wpływ również na kondycję firm telekomunikacyjnych. Pandemia pokazała, jak ważna jest łączność i infrastruktura – wzrosło zapotrzebowanie na przesył danych, klienci więcej dzwonią. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że nie przekłada się to na nasze przychody. Przeważająca większość klientów korzysta z nielimitowanych ofert głosowych, również internet stacjonarny nie ma limitów. Jednocześnie wciąż prowadzimy inwestycje, budujemy kolejne łącza. Podobnie jak inne branże, podlegamy ograniczeniom wynikającym ze specjalnych regulacji. Nie jesteśmy przecież samotną wyspą, lecz integralną częścią gospodarki. Mimo tych wyzwań, będziemy podejmować działania, aby zrównoważyć wpływ kryzysu na nasze wyniki – dodaje.

Najważniejsze wyniki komercyjne

W pierwszych trzech miesiącach tego roku liczba użytkowników flagowej oferty konwergentnej Orange Love zwiększyła się o 18 tysięcy, czyli o 9% więcej rok do roku. Klientom opłaca się korzystać z coraz większej liczby usług dla całej rodziny, dokupują kolejne. W efekcie średni miesięczny przychód z usług konwergentnych na jednego klienta rośnie i na koniec  kwartału sięgnął niemal 105 zł. Jest wiec wyższy o 3,4% w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.

Przybyło też 105 tysięcy klientów abonamentowych usług mobilnych od Orange, co oznacza wzrost o 3,7% rok do roku, większy niż w zeszłym roku.

Z Orange Światłowodu korzystają już 564 tysiące klientów, czyli 41% więcej niż rok temu. Miniony kwartał z przyłączeniami netto na poziomie 44 tys. był drugim najlepszym w historii tej usługi. Wpływ na tak dobry wynik miały wcześniejsze zamówienia, złożone przed pandemią. Z najszybszych prędkości internetu, czyli światłowodu i VDSL korzysta już 42% klientów domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było ich 35%.

Dzięki kolejnym inwestycjom, w zasięgu Orange Światłowodu jest już 4,4 mln gospodarstw domowych w 147 miastach. Tylko w pierwszym kwartale zasięg zwiększył się o 189 tysięcy mieszkań i domów. W 80 miastach, w których jest światłowód, dociera on do ponad połowy domów.

Kluczowe wyniki finansowe

Przychody Orange Polska wzrosły łącznie w pierwszym kwartale niemal o 1%.

Na ten wynik pozytywnie wpłynął wzrost przychodów z podstawowych usług telekomunikacyjnych, czyli pakietów konwergentnych oraz usług mobilnych i domowego internetu sprzedawanych poza pakietami, który sięgnął 3,3%. W poprzednich kwartałach było to jedynie 1,4%. Poprawa wynika ze strategii komercyjnej nastawionej na budowanie wartości.

Zwiększyły się też przychody z usług IT i integratorskich. Na wzrost na poziomie  59% rok do roku złożył się zarówno wynik firmy BlueSoft (38 mln zł) jak i mocny wzrost organiczny – o 33% rok do roku.

Zmniejszyły się natomiast przychody ze sprzedaży sprzętu (o 17%), co ma związek z zamknięciem w marcu dużej części salonów Orange w wyniku pandemii.

W pierwszym kwartale EBITDAaL wzrosła o 6% rok do roku. To efekt poprawiającej się marży bezpośredniej z kluczowych usług, a także dalszej optymalizacji kosztów. Koszty pośrednie działalności firmy były niższe o 4% niż w 1 kwartale ubiegłego roku.

Wpływ pandemii COVID-19 na sytuację operatora w nadchodzących miesiącach

Zmiany w organizacji życia publicznego związane z zagrożeniem koronawirusem zostały wdrożone w połowie marca, co oznacza, że wpływ pandemii w wynikach za pierwszy kwartał jest widoczny w niewielkim stopniu. W rezultacie wprowadzonych ograniczeń, zamknięta została niemal połowa sieci sprzedaży, a ruch w działających salonach jest znacząco mniejszy. Równocześnie, od połowy marca Orange podjął szereg działań zmierzających do ograniczenia wpływu pandemii na klientów: począwszy od zarządzania siecią w sposób, który pozwolił zapewnić ciągłość usług w warunkach znacząco zwiększonego ruchu, po akcje skierowane bezpośrednio do klientów, odpowiadające na większe zapotrzebowanie na przesył danych wynikające z wprowadzenia zdalnej pracy i nauki na masową skalę.

W kolejnych miesiącach operator spodziewa się uwidocznienia wpływu koronawirusa na gospodarkę. Ograniczenia w przemieszczaniu się odbiją się na wpływach z roamingu, widoczny będzie wpływ ograniczenia w działalności sieci sprzedaży. Dalszy rozwój sytuacji zależy od czynników kluczowych dla całej gospodarki: jak długo potrwa izolacja, jak poradzi sobie z nią gospodarka oraz jaki skutek przyniosą zapowiadane przez rząd działania antykryzysowe.

W związku z kryzysem spowodowanym pandemią COVID-19, zarząd wdraża środki  zapobiegawcze w wielu dziedzinach, by ograniczyć jego wpływ na wyniki firmy w kolejnych kwartałach.

Udostępnij: Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Odpowiedzialny biznes

Ponad 16 milionów klientów Orange!

26 kwietnia 2016

Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał 2016 r. Wszystkie raportowane na giełdę cyferki, tabelki i opisy znajdziecie na stronie dla inwestorów. Ja tradycyjnie skupię się na wybranych faktach. W tym roku przekroczyliśmy liczbę 16 mln klientów – dokładnie mamy 16,264 mln, co oznacza kwartalny wzrost o 358 tys. Wybieraliście zarówno nasze oferty postpaid, jak i prepaid. W tym drugim przypadku mieliśmy pierwszy od wielu kwartałów wzrost. Duży skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta już 801 tys. użytkowników (w trzy miesiące przybyło 102 tys. użytkowników). Dziękujemy.

Kolejnym sukcesem na pewno jest najlepszy w historii firmy kwartalny (+50 tys. netto) wzrost klientów najszybszego internetu FTTH (w zasięgu mamy już 818 tys. gospodarstw domowych) i VDSL. Nasze rekordowe Inwestycje w światłowody zaczynają przynosić efekty. Chce też podkreślić nieustanny rozwój sieci mobilnej i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G/LTE jest dostępny dla 89,2 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G dla 99,6 proc. Moim zdaniem, jeśli popatrzycie na naszą sieć stacjonarną i mobilną, to nie mam żadnych wątpliwości, że jest ona numer 1 w Polsce. Co więcej, dalej będziemy inwestować w jej rozwój. Coraz lepsza sieć jest priorytetem, bo w rękach klientów Orange jest już 5,47 mln smartfonów, 2,229 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych rośnie lawinowo.
ab0ea86d5497cf89db4936395231766dcff

Udostępnij: Ponad 16 milionów klientów Orange!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej