Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Inne

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

14 czerwca 2017

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Sytuacja na rynku telekomunikacyjnym szybko się zmienia, co wymaga od operatorów aktualizowania swoich planów. Jak zadeklarowaliśmy w lutym, na ogłoszeniu wyników za 2016 rok, pracujemy nad aktualizacją średnioterminowego planu strategicznego. Wkrótce przedstawimy efekty tej pracy. Początkowo planowaliśmy to zrobić wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017, ale uznaliśmy, że nie jest to najlepszy termin ze względu na urlopowy szczyt. Bardziej fair wobec inwestorów, analityków, dziennikarzy i klientów, będzie jeśli zaprezentujemy aktualizację na początku września, kiedy już wszyscy wrócą wypoczęci do pracy. Wrzesień jest także tradycyjnie miesiącem, w którym aktywnie spotykamy się z akcjonariuszami i bierzemy udział w konferencjach inwestorskich. Od razu chce uspokoić wszystkich, którzy właśnie pomyśleli, że potrzebujemy więcej czasu by przygotować rewolucyjne zmiany. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, filary naszej strategii nie ulegną zmianie. Skupimy się bardziej na pomysłach jak lepiej ją egzekwować i monetyzować.

Mediateka

Udostępnij: Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

25 października 2016

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wczoraj pod wieczór zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za trzeci kwartał 2016 roku. Po szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Bardziej w skrócie chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy. Najpierw o ofertach postpaid – tak dobrego kwartału nie mieliśmy od wielu lat. Przybyło nam 309 tys. klientów netto. Jeśli chodzi o Nju mobile to zbliżamy się do miliona użytkowników – 943 tys. (abonament 348 tys. na kartę 595 tys.). Dziękuję, że nas wybieraliście. Patrząc jednak na ogólną liczbę klientów mieliśmy spadek do 16,394 mln. Dlaczego? Ponieważ cały rynek znacząco odczuł efekt obowiązku rejestracji kart SIM w prepaid. Uważam, że ten trend był do przewidzenia i jest nieunikniony. Dalej fajnie sprzedaje się mobilny internet (+148 tys. klientów netto), a w przypadku telefonii stacjonarnej walczymy o jak najmniejsze spadki.

707ea9ee0b279bf29c11f2eda9f6590d6cb

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć. Jeśli chodzi o sieć mobilną to w ostatnich  miesiącach zasięg 4G/LTE wzrósł do ponad 97 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G to niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6,057 mln smartfonów. Warto tez zwrócić uwagę, że według speedtest.pl – w 6 kolejnych miesiącach – mobilny dostęp do internetu Orange był najszybszy w Polsce. Co ciekawe udział technologii 4G/LTE w całkowitej, mobilnej transmisji danych osiągnął 57 proc.

Udostępnij: Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Odpowiedzialny biznes

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

26 lipca 2016

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Pomimo spowolnienia wywołanego pandemią i trudniejszych warunków prowadzenia działalności, Orange Polska zrealizował założenia przyjęte na 2020 rok. Duże zapotrzebowanie na światłowód przełożyło się w 4 kwartale na rekordowe 63 tys. nowych klientów. Rośnie także liczba użytkowników  usług konwergentnych i mobilnych. Firma trzeci rok z rzędu poprawiła wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL – tym razem wzrósł o blisko 3%.

 – Ubiegły rok był dla nas wszystkich trudny. Pandemia koronawirusa i towarzyszące jej obostrzenia przyniosły wyzwania, których się nie spodziewaliśmy. Dzięki solidnym fundamentom naszego biznesu, wypracowanym w ostatnich latach m.in. w ramach strategii Orange.One, mogliśmy zapewnić tak kluczową w tym czasie łączność, ciągłość naszych usług, wspierać klientów i partnerów społecznych, zadbać o naszych pracowników – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Podsumowując realizację strategii na lata 2017-2020 mamy być z czego dumni: przełamaliśmy wieloletnie negatywne trendy. To mocna podstawa do dalszego rozwoju w kolejnych latach. W pierwszej połowie tego roku zaprezentujemy nowy plan strategiczny – dodaje.

 Dobre wyniki we wszystkich kluczowych usługach, kolejny rekordowy kwartał dla światłowodu

W minionym roku przybyło 114 tys. użytkowników pakietów konwergentnych Orange. Na koniec grudnia 2020 r. było ich o ponad 8% więcej niż rok wcześniej. Dzięki Orange Love klienci zyskują możliwość korzystania z wielu usług stacjonarnych i mobilnych w jednym pakiecie dla całej rodziny, w korzystnej cenie. Firma zyskuje bardziej lojalnych klientów i możliwość dosprzedawania kolejnych usług, np. telewizyjnych. Zwiększa się także udział użytkowników światłowodu wśród posiadaczy pakietów. To wszystko pozytywnie wpływa na ARPO (przychód na jednego klienta) z konwergencji: w 2020 roku wynosiło już 105,7 zł i wzrosło o ponad 3% rok do roku. Tylko w 4 kwartale przybyło 42 tysiące klientów Orange Love, a ARPO wyniosło 107,1 zł, czyli 4,2% więcej rok do roku.

Z Orange Światłowodu korzysta 725 tys. klientów – o 39% więcej niż na koniec roku 2019. Ostatni kwartał minionego roku był rekordowy dla światłowodowego internetu – w tym czasie przybyło 63 tysiące nowych klientów tej usługi. W całym roku Orange Światłowód zyskał 205 tysięcy nowych użytkowników. Wzrosła też liczba wszystkich użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – przybyło ich 95 tysięcy, co oznacza 3,6% wzrost rok do roku. Dzięki rosnącemu udziałowi klientów światłowodu, wzrosło też ARPO z usług internetowych (o 4,7%, podczas gdy w 2019 roku notowano spadek o 1,8%).

Z mobilnych usług Orange korzysta już 15,8 mln klientów. Jeśli chodzi o mobilne abonamentowe usługi głosowe, w ciągu roku przybyło 347 tysięcy klientów, co oznacza najwyższy wzrost od 2 lat. W samym 4 kwartale ten typ usług wybrało 110 tysięcy nowych klientów.

 Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska w 2020 roku wzrosły o prawie 1% rok do roku. Pozytywnie na ten wynik wpłynęły przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, które wzrosły o 2,9%, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki przyniosły także usługi IT i integratorskie – po przejściowym spowolnieniu w 3 kwartale, spowodowanym pandemią, popyt na tego typu rozwiązania wrócił pod koniec roku. Przychody z tych usług wzrosły w 2020 roku aż o 24%.

Spowodowane pandemią obostrzenia, czasowe zamykanie sklepów oraz ograniczenie popytu ze strony klientów wpłynęło na wyniki sprzedaży urządzeń. Były one o 13% niższe niż przed rokiem. Powszechne ograniczenia w przemieszczaniu się spowodowały spadek przychodów z roamingu.

Wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL rośnie trzeci rok z rzędu i w 2020 roku był
o niemal 3% wyższy niż w 2019. To efekt dobrych wyników w kluczowych usługach, ale też dalszego obniżania kosztów oraz dodatkowych działań ograniczających wpływ pandemii na biznes. Firma przewiduje, że w 2021 roku osiągnie niski, jednocyfrowy wzrost EBITDAaL oraz przychodów.

 Sukces strategii Orange.One

Orange Polska osiągnął wszystkie cele i ambicje przedstawione w strategii Orange.One, obejmującej lata 2017-2020. Wyznaczone w niej kierunki rozwoju firmy przyniosły efekty. Operator zdołał odwrócić negatywne trendy i powrócić na ścieżkę wzrostu: rentowność operacyjna EBITDAaL rośnie trzeci rok z rzędu, a przychody poprawiają się od dwóch lat. To zasługa m.in. podejścia opartego na budowaniu wartości w działaniach komercyjnych (więcej za więcej), a także bardzo dużego ograniczania kosztów działalności.

Realizacja strategii nie byłaby możliwa bez ogromnych inwestycji w sieć światłowodową, która jest bazą dla nowoczesnych usług konwergentnych. Zgodnie z zapowiedzią, Orange Światłowód dotarł na koniec 2020 r. do 5 mln gospodarstw domowych. Udział klientów światłowodu wśród wszystkich klientów stacjonarnego internetu od Orange potroił się w ciągu trzech lat i wynosi już 27%.  Znacząco wzrosła w tym czasie także liczba klientów usług konwergentnych i mobilnych. Strategia oparta na budowaniu wartości oraz rosnąca liczba klientów światłowodowego internetu przełożyła się na poprawę trendu ARPO.

Na koniec 2020 roku Orange był numerem 1 jeśli chodzi o satysfakcję klientów. Najwyższy w historii wskaźnik NPS (Net Promoter Score) to efekt wysiłku włożonego w poprawę doświadczeń klientów z firmą – począwszy od jakości sieci, poprzez usługi, aż po obsługę.

Przed firmą kolejne wyzwania – odpowiedź na nie znajdzie się w nowej strategii, która zostanie przedstawiona w drugim kwartale tego roku.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 4 kwartał oraz cały rok 2020 jest dostępny na stronie www.orange-ir.pl

Udostępnij: Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Odpowiedzialny biznes

Ponad 16 milionów klientów Orange!

26 kwietnia 2016

Ponad 16 milionów klientów Orange!

Wczoraj późnym popołudniem przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał 2016 r. Wszystkie raportowane na giełdę cyferki, tabelki i opisy znajdziecie na stronie dla inwestorów. Ja tradycyjnie skupię się na wybranych faktach. W tym roku przekroczyliśmy liczbę 16 mln klientów – dokładnie mamy 16,264 mln, co oznacza kwartalny wzrost o 358 tys. Wybieraliście zarówno nasze oferty postpaid, jak i prepaid. W tym drugim przypadku mieliśmy pierwszy od wielu kwartałów wzrost. Duży skok zrobiliśmy w Nju Mobile. Z oferty korzysta już 801 tys. użytkowników (w trzy miesiące przybyło 102 tys. użytkowników). Dziękujemy.

Kolejnym sukcesem na pewno jest najlepszy w historii firmy kwartalny (+50 tys. netto) wzrost klientów najszybszego internetu FTTH (w zasięgu mamy już 818 tys. gospodarstw domowych) i VDSL. Nasze rekordowe Inwestycje w światłowody zaczynają przynosić efekty. Chce też podkreślić nieustanny rozwój sieci mobilnej i wykorzystywanie nowych częstotliwości. Zasięg 4G/LTE jest dostępny dla 89,2 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G dla 99,6 proc. Moim zdaniem, jeśli popatrzycie na naszą sieć stacjonarną i mobilną, to nie mam żadnych wątpliwości, że jest ona numer 1 w Polsce. Co więcej, dalej będziemy inwestować w jej rozwój. Coraz lepsza sieć jest priorytetem, bo w rękach klientów Orange jest już 5,47 mln smartfonów, 2,229 mln korzysta z oferty mobilnego dostępu do Internetu, a transmisja danych rośnie lawinowo.
ab0ea86d5497cf89db4936395231766dcff

Udostępnij: Ponad 16 milionów klientów Orange!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej