Informacje prasowe

Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

25 kwietnia 2022

Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

Orange Polska osiągnął dobre wyniki finansowe, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, zwłaszcza bardzo dużego wzrostu cen energii. Przychody firmy w 1 kwartale były wyższe o 0,4% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 2% rok do roku. To efekt zarówno dobrych wyników ze wszystkich kluczowych usług, w tym Orange Światłowodu czy rozwiązań  ICT dla biznesu, a także obniżania kosztów działalności firmy.

Miniony kwartał przyniósł nowe wyzwania. Wojna w Ukrainie i związana z nią fala uchodźców pokazała, jak ważna jest bezpieczna i niezawodna łączność. W czasie kryzysu operatorzy stanęli na wysokości zadania, sprawnie dostosowując istniejące zasoby do nowych potrzeb. Wspieramy naszych gości i rozumiemy, że mimo nadziei na szybkie zakończenie konfliktu, potrzeba tu długofalowego zaangażowania – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Orange Polska podjął w ostatnich miesiącach wiele działań wspierających osoby poszukujące schronienia w obliczu wojny w Ukrainie. Operator wzmocnił pojemność sieci na terenach przygranicznych i udostępnił darmowe WiFi w punktach recepcyjnych. W pierwszych dniach wojny obniżył o 80% ceny połączeń na Ukrainę, by ułatwić osobom mieszkającym w Polsce kontakt z bliskimi, udostępnił też ukraińskim użytkownikom darmowe pakiety minut i internetu. Przygotował startery z bezpłatnymi usługami dla osób przybywających z Ukrainy do Polski – aktywowano ich już około 400 tysięcy. W budynkach należących do Orange, zaadaptowanych na potrzeby przyjęcia uchodźców, od czasu wybuchu wojny znalazło schronienie prawie 600 osób.

Z pomocą ruszyli także pracownicy – 1000 wolontariuszy z Orange zaangażowało się w ponad 130 projektów pomocowych. Fundacja Orange przygotowała granty dla pracowników goszczących w swoich domach uchodźców. Przy wsparciu Fundacji Orange ruszyła także szkoła online dla dzieci z Ukrainy.

Blisko milion klientów Orange Światłowodu, więcej użytkowników Orange Love i usług mobilnych

W pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych oferowanych przez operatora. Z Orange Światłowodu korzysta już niemal milion klientów indywidualnych, w pierwszych trzech miesiącach przybyły ich 54 tysiące.  Dodatkowo blisko 60 tysięcy klientów korzystało na koniec marca z usług światłowodowych innych operatorów oferowanych na łączach Orange. Zasięg usług światłowodowego internetu od Orange obejmował na koniec marca już 6,2 mln domów i mieszkań w całym kraju, a tylko w pierwszych trzech miesiącach zwiększył się o 219 tysięcy gospodarstw domowych.

Przybyły także 82 tysiące użytkowników mobilnych abonamentowych głosowych usług oraz 11 tysięcy klientów Orange Love, konwergentnych pakietów usług dla całej rodziny.

Większa liczba klientów przekłada się także na wartość, głównie za sprawą rosnącej liczby użytkowników najszybszych opcji światłowodu, usług telewizyjnych, a także konsekwentnego podejścia „więcej za więcej” w tworzeniu ofert.

Rozwijając swój biznes operator stara się ograniczać negatywny wpływ na środowisko. Nowa inicjatywa pod nazwą RE skupia w sobie działania w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, wydłużające cykl życia urządzeń takich jak smartfony, rutery czy dekodery telewizyjne. Orange Polska zachęca klientów do odpowiedzialnego rozstawania się z nieużywanymi telefonami (recykling), oferuje korzystne warunki naprawy (regeneracja), a także prowadzi odnowę używanych urządzeń (renowacja), by ponownie wprowadzić je do obiegu.

Dynamika przychodów i EBITDAaL zgodna z oczekiwaniami, całoroczne cele podtrzymane

Przychody Orange Polska wzrosły w 1 kwartale o 0,4% rok do roku i jest to dynamika zgodna z oczekiwaniami. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, czyli konwergencji, usług mobilnych i usług internetowych, kontynuowały bardzo silne, 7% tempo wzrostu. Pierwszy kwartał to także świetne wyniki w usługach ICT dla biznesuprzychody wzrosły o 22% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Natomiast niekorzystny wpływ na przychody firmy miały regulowane obniżki stawek zakańczania połączeń (MTR, FTR), które obniżyły przychody hurtowe o 120 milionów złotych rok do roku.

Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o 1,8% rok do roku, co w obliczu bezprecedensowych podwyżek cen energii jest bardzo dobrym wynikiem. Te niesprzyjające okoliczności firma zdołała zniwelować dzięki przychodom z kluczowych linii biznesowych, a także dalszemu ograniczaniu kosztów.

Firma podtrzymuje całoroczne cele, będzie obserwować rozwój sytuacji makroekonomicznej i podejmować działania przeciwdziałające jej niekorzystnemu  wpływowi na biznes.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 1 kwartał 2022 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Orange Polska w 1 kwartale 2022: dobre wyniki pomimo niestabilnego otoczenia

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Inne

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

14 czerwca 2017

Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Sytuacja na rynku telekomunikacyjnym szybko się zmienia, co wymaga od operatorów aktualizowania swoich planów. Jak zadeklarowaliśmy w lutym, na ogłoszeniu wyników za 2016 rok, pracujemy nad aktualizacją średnioterminowego planu strategicznego. Wkrótce przedstawimy efekty tej pracy. Początkowo planowaliśmy to zrobić wraz z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017, ale uznaliśmy, że nie jest to najlepszy termin ze względu na urlopowy szczyt. Bardziej fair wobec inwestorów, analityków, dziennikarzy i klientów, będzie jeśli zaprezentujemy aktualizację na początku września, kiedy już wszyscy wrócą wypoczęci do pracy. Wrzesień jest także tradycyjnie miesiącem, w którym aktywnie spotykamy się z akcjonariuszami i bierzemy udział w konferencjach inwestorskich. Od razu chce uspokoić wszystkich, którzy właśnie pomyśleli, że potrzebujemy więcej czasu by przygotować rewolucyjne zmiany. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, filary naszej strategii nie ulegną zmianie. Skupimy się bardziej na pomysłach jak lepiej ją egzekwować i monetyzować.

Mediateka

Udostępnij: Po wakacjach aktualizacja planu strategicznego Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

25 października 2016

Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Wczoraj pod wieczór zaprezentowaliśmy wyniki Orange Polska za trzeci kwartał 2016 roku. Po szczegóły raportowane na giełdę zapraszam na stronę dla inwestorów. Bardziej w skrócie chcę zwrócić Waszą uwagę na kilka rzeczy. Najpierw o ofertach postpaid – tak dobrego kwartału nie mieliśmy od wielu lat. Przybyło nam 309 tys. klientów netto. Jeśli chodzi o Nju mobile to zbliżamy się do miliona użytkowników – 943 tys. (abonament 348 tys. na kartę 595 tys.). Dziękuję, że nas wybieraliście. Patrząc jednak na ogólną liczbę klientów mieliśmy spadek do 16,394 mln. Dlaczego? Ponieważ cały rynek znacząco odczuł efekt obowiązku rejestracji kart SIM w prepaid. Uważam, że ten trend był do przewidzenia i jest nieunikniony. Dalej fajnie sprzedaje się mobilny internet (+148 tys. klientów netto), a w przypadku telefonii stacjonarnej walczymy o jak najmniejsze spadki.

707ea9ee0b279bf29c11f2eda9f6590d6cb

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć. Jeśli chodzi o sieć mobilną to w ostatnich  miesiącach zasięg 4G/LTE wzrósł do ponad 97 proc. mieszkańców Polski, natomiast 3G to niemal 100 proc. W rękach klientów Orange znajduje się 6,057 mln smartfonów. Warto tez zwrócić uwagę, że według speedtest.pl – w 6 kolejnych miesiącach – mobilny dostęp do internetu Orange był najszybszy w Polsce. Co ciekawe udział technologii 4G/LTE w całkowitej, mobilnej transmisji danych osiągnął 57 proc.

Udostępnij: Rekordowy kwartał w abonamencie i efekt uboczny rejestracji

Odpowiedzialny biznes

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

26 lipca 2016

Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Orange Polska osiągnął w 3 kwartale solidne wyniki. Kluczowe usługi telekomunikacyjne rozwijają się w bardzo dobrym tempie, zarówno pod względem liczby klientów jak również wartości. Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o ponad 2% rok do roku. Łączne przychody firmy za 3 kwartał, w ujęciu rok do roku, pozostają na podobnym poziomie.

 

– Nasze wyniki w trzecim kwartale pokazują, że firma dobrze sobie radzi pomimo trudnych warunków makroekonomicznych. Wszystkie kluczowe usługi pozyskały więcej klientów niż w poprzednim kwartale, a jednocześnie, w dobrym tempie rośnie wartość. Bardzo cieszymy się  z uzyskania licencji na częstotliwości 5G w paśmie C.  To milowy krok w naszej działalności, który otworzy nowe możliwości w zakresie świadczenia usług dla klientów oraz znacząco poprawi pojemność naszych sieci mobilnych. To będzie impuls dla całej polskiej gospodarki, ponieważ cyfryzacja jest istotnym czynnikiem jej wzrostu. Chcemy zapewnić naszym klientom to co najlepsze w 5G, czekają nas znaczące inwestycje – powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska. – Jestem pod wrażeniem osiągnięć Orange Polska w ubiegłych latach i konsekwentnej realizacji strategii .Grow. Okazała się ona skuteczna, nawet w trudnych warunkach, jakie przyniosły wydarzenia ostatnich lat. Jesteśmy zdeterminowani, by wspólnie ją kontynuować i osiągnąć założone cele – dodała Liudmila Climoc.

Więcej klientów Światłowodu, Orange Love i usług mobilnych, rośnie także wartość

Trzeci kwartał był udany pod względem komercyjnym. Przybyło 43 tys. klientów Orange Światłowodu, a łącznie korzysta z usługi już 1,3 mln klientów w całym kraju. Zasięg zwiększył się o ponad 200 tys. gospodarstw domowych – do 7,7 mln domów i mieszkań. Przybyło też 16 tys. użytkowników pakietów Orange Love oraz ponad 60 tys. klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.

We wszystkich kluczowych usługach w bardzo dobrym tempie rośnie wartość (ARPO), dzięki podejściu „więcej za więcej” a także rosnącej liczbie klientów światłowodu.

Kluczowe wyniki finansowe za 3 kwartał: na drodze do osiągnięcia całorocznych celów.

Orange Polska osiągnął w 3 kwartale przychody na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Były one niższe o 0,3%. Solidne tempo wzrostu utrzymują kluczowe usługi telekomunikacyjne ( +5% rok do roku). To był także kolejny dobry kwartał, jeśli chodzi o popyt na urządzenia, zwłaszcza smartfony z wyższej półki cenowej – przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły o 11% rok do roku.

Po bardzo dobrej 1 połowie roku (wzrost przychodów aż o 20% r/r) widać spowolnienie popytu na rynku ICT wynikające z trudnego otoczenia makroekonomicznego. Przychody z tego biznesu były niższe o 3% rok do roku.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, wzrost EBITDAaL został wypracowany dzięki rosnącym przychodom z kluczowych linii biznesowych, co przełożyło się na wzrost marży bezpośredniej.

Rosnąca EBITDAaL przekłada się na wzrost zysku netto, który w 3 kwartale wzrósł o ponad 20%, a po 9 miesiącach jest już wyższy niż w całym roku 2022.

Całościowe wyniki za pierwsze 9 miesięcy tego roku stanowią dobrą bazę dla osiągnięcia całorocznych celów w zakresie wzrostu przychodów i EBITDAaL.

 

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał 2023 znajduje się na www.orange-ir.pl

Udostępnij: Półrocze z dużymi inwestycjami i przybywającymi klientami

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej