Inne

Kim jesteście? Czyli o czytelnikach bloga w 2019 roku.

Redakcja Bloga Redakcja Bloga
07 stycznia 2020
Kim jesteście? Czyli o czytelnikach bloga w 2019 roku.

Dziękujemy, że z nami jesteście! Cieszymy się, też że jest Was – czytelników bloga coraz więcej. Mamy co wspólnie świętować, bo w  2019 roku liczba osób, które do nas zajrzały wzrosła zdaniem Google Analitics o ponad 120%, do 920 tys. unikatowych użytkowników. Liczba odsłon sięgnęła blisko 1,8 mln rocznie. Najwięcej czytelników bloga to zdaniem Google Analitics osoby w wieku 24-35 lat. Przybyło za to na blogu Pań, które stanowią już 44% wszystkich czytelników, wobec 40% rok wcześniej.

Spędzacie na naszym blogu więcej czasu i zaglądacie częściej

Spędzacie też na blogu więcej czasu, a liczba wizyt trwających dłużej niż 3 minuty wzrosła 2,7 raza. Oczywiście nadal najwięcej jest tych krótkich, kilkusekundowych, ale tak znaczący wzrost w tej kategorii pokazuje nam, że wielu z Was czyta nasze teksty. O 45% wzrosła z kolei liczba osób, które zaglądają na bloga częściej niż raz w tygodniu. Na bloga trafiacie przede wszystkim z Google – to ponad 2/3 całego ruchu na stronie.

Na bloga najczęściej zaglądacie ze smartfonów – robicie tak już w 68% przypadków. Tym bardziej cieszy nas, że równocześnie o 4 p.p. spadł „współczynnik odrzuceń” dla tej kategorii urządzeń. Chodzi o sytuacje, gdy ktoś wchodzi na bloga, dostrzega, że to nie ta strona, której szukał i natychmiast z niej wychodzi. Dobrze, że gdy kilka lat temu wprowadzaliśmy nowy wygląd bloga skupialiśmy się właśnie na urządzeniach mobilnych ;-) Jak można się domyślać – większość z Was przegląda bloga na Chrome, ale na drugie miejsce w 2019 roku wskoczyło Safari, z którego korzystają klienci Apple. Czy miało to związek z eSIM, dostępnym głównie na urządzeniach tej firmy? Nie będę zgadywać ;-)

Nowe pomysły, które wprowadziliśmy w ubiegłym roku

W 2019 roku najczęściej czytaliście artykuły dotyczące naszej oferty mobilnej, latem tradycyjnie bardziej „grzał” temat roamingu, szczególnie poza Unię Europejską.  Sporo uwagi przyciągały artykuły o Orange Flex, w tym także Q&A, który przygotowaliśmy z okazji premiery. O ile na blogu nie nastąpiły w tym roku żadne znaczące zmiany techniczne, to jednak sporo zmieniło się w zakresie treści. Rozwijamy i tworzymy nowe serie wideo – czy to o innowacjach, czy też technologii. Nowością na naszym blogu była także seria artykułów dotyczących historii telekomunikacji , którą przygotował Ryszard Kamiński. Blog jest dla nas także miejscem, gdzie możemy rozmawiać o odpowiedzialnym korzystaniu z internetu i urządzeń mobilnych. Po raz pierwszy przygotowaliśmy dla Was czaty live z rodzicami i jednocześnie osobami z „branży”, w których dzieliły się one swoimi doświadczeniami.

W 2020 roku nadal będziemy się rozwijać. Nie planujemy co prawda zmian technicznych, ale będziemy starali się dostarczać Wam jeszcze lepsze teksty i materiały. Czeka nas bardzo ciekawy rok 2020, więc tematów nam nie zabraknie.

Komentarze

Pan Pikuś
Pan Pikuś 15:50 07-01-2020

Matko Bosko, nic się nie ukryje ?

Odpowiedz
    Łukasz
    Łukasz 16:13 07-01-2020

    I dobrze że nic się nie ukryje przynajmniej wiedzą że ich czytamy 😉 Jesteście potrzebni dla nas 😉

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:26 07-01-2020

      Widzimy tylko statystyki, a nie informację o konkretnych ludziach. Więc bądźcie spokojni 😉

      Odpowiedz
        mike278
        mike278 17:16 07-01-2020

        Piotrek nigdy nie jestem spokojny. To cecha paranoików. 😛 Michał zapewne mnie nie zgani. 🙂 Nowe serie bloga? Tak. Ale Kasi jej video zabrano. Buuuuuu. 🙁 Seria Ryśka? Skomentuję tak. CHCĘ WIĘCEJ. Statystyki rosną. Nic dziwnego. Plusem jest to że jesteście z imienia, nazwiska, twarzy. Konkurencja po zniknięciu Marcina i Krzyśka podupadła stając się tablicą ogłoszeń z podpisem Team Play. Krzysiek próbuje teraz coś naprawić ale chyba ma pod górkę. Macie też komfort że w moim odczuciu macie dobrego szefa, który nie patrzy wszystkim na ręce póki dobrze robią swoje. Ale to cecha profesjonalistów, którymi wszyscy jesteście.

        Odpowiedz
mike278
mike278 17:18 07-01-2020

A i szkoda że nie ma listy „naczelnych spamerów” ale rozumiem że przy wzroście ruchu byłoby to trochę uciążliwe i wymagało więcej pracy niż to warte. Tak tylko marudzę. 🙂

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:40 08-01-2020

    Nie wiemy kto wchodzi najczęściej, ale wiemy kto komentuje 😉

    Odpowiedz
      mike278
      mike278 11:58 08-01-2020

      O to, to, to. W minionych latach było. I chętnie bym się dowiedział kto zajął drugie i 3 miejsce. Bo pierwsze to wiemy 😛 Nie Pablo? 😉

      Odpowiedz
Ron
Ron 17:36 07-01-2020

@Piotr Domański, kiedy Twoje wpisy na temat ruchu w 2G/3G/4G (Voice)? Coś o pasmach itp ? 🙂 Plany co do VoLTE, jak widzicie to od strony operatora ? Wciąż mało urządzeń, dlatego VoLTE to przyszłość czy już raczej zmieni się na korzyść 5G ? Takie pomysły na Twoje wpisy 😛

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:43 08-01-2020

    Sezon na podsumowania dopiero się zaczyna. Spokojnie, będzie.

    Odpowiedz
Bentonit
Bentonit 21:03 07-01-2020

A macie zamiar jeszcze stawiać nowe stację bazowe?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:43 08-01-2020

    Mamy, a podsumowanie rozwoju sieci mobilnej na blogu jest w przygotowaniu.

    Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 22:31 07-01-2020

Fajny wpis, old team blogów to raczej osoby w wieku 35+ ;p Jestem z Wami od 11 lat, napisałem tysiące komentarzy, a może i już kilka tysięcy. Jeśli tylko będę mógł być z Wami, to zawsze będę starał się zostawić komentarz pod wpisem. Lubię Was, a nawet bardzo lubię. Tworzycie superteam. Na jakie zmiany czekam w 2020? Chciałbym czytać więcej konstruktywnych komentarzy, fajnie gdyby powróciły spotkania blogowe, raz na 2 lata na jeden dzień ;p A co ;p Fajnie byłoby zobaczyć Wasze miłe buzie raz na jakiś czas na żywo 🙂 Życzę Wam sukcesów zawodowych, miliony odsłon, a sobie…żebym wreszcie upolował swój złoty numer ;p Całuski ;p 🙂

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 09:28 08-01-2020

    Też chciałbym czytać więcej konstruktywnych komentarzy oraz widzieć mniej kłótni i gównoburzy pod konkursami, w których nagrodą jest smartfon.

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 09:53 08-01-2020

      Staramy się trzymać poziom na blogu, a komentarze moderować. Ale to także częściowo rola całej społeczności.

      Odpowiedz
PAWEŁ
PAWEŁ 09:46 08-01-2020

Powtórze pytanie : ” Orange czy od 1 stycznia zwiększyliście moc nadajników z 0,1 W do 10 W ???? Napiszcie coś więcej na ten temat . ”

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 16:39 08-01-2020

Zamknięcie usługi „Urodziny” zaczyna się 🙁

Odpowiedz
emitelek
emitelek 18:39 08-01-2020

Mój nick wiele wskazuje na to kim jestem, albo raczej – byłem 😉
Szkoda tylko, że los tak nas przerzuca pomiędzy korporacjami… :/
Pamiętajcie wszyscy! – nigdy nie mów NIGDY!…

Odpowiedz
    Pan Pikuś
    Pan Pikuś 20:40 08-01-2020

    Od całkiem niedawna, też wyznaje tę zasadę…

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 20:58 08-01-2020

Dobre pytanie kim jestem lub jaki jestem.Mam mnóstwo pomysłów co do stworzenia nowej oferty prepaid i postpaid ale nie tylko szczerze mówiąc jestem skromny przekazywaniu co mi się nie podoba lub podoba.Ważne jest to że czytacie to co piszemy a szkoda tylko że nie do końca wprowadzacie.

Odpowiedz
    Marta Krajewska
    Marta Krajewska 11:44 09-01-2020

    Łukasz, czytamy i poważnie traktujemy Wasze pomysły i sugestie.

    Odpowiedz
nickt
nickt 23:13 09-01-2020

No to w moim odczuciu, zdrowo zaburzam statystyki 😉 Zaglądam często, ale nie przez Google, tylko ze stałej zakładki 😉 Po drugie – nie zaglądam prawie wcale ze smartfona, a wyłącznie z przeglądarki w PC. No i przeglądarka też inna, bo Firefox, w dodatku bardzo archaiczna, gdyż jeszcze pod Win XP :)))) więc nie obsługuje wszystkiego i tu bolesność realiów każe się posiłkować Chrome (przynajmniej, jeśli chcę jakieś multimedia obejrzeć). Czas spędzam też na konkretach, więc owe sekundowe wizyty to nie moja bajka. Zaglądam jak już wspomniałem często, choć nieregularnie, więc siłą rzeczy muszę nadrabiać zaległości dłużej. A jak jeszcze chce mi się odczekać procedurę moderacji i sprawdzić, czy ktoś zareagował w jakikolwiek sposób na to, co napisałem, to i po kilka razy zaglądam w to samo miejsce. Człowiek to jednak zwierzę stadne czyli żywi się interakcjami 😉 Pod tym względem równam do średniej 😉

Odpowiedz
    Łukasz
    Łukasz 10:36 10-01-2020

    Wchodząc na bloga przewaznie robie to pracy przez smarfona chyba ze jestem w domku to przez PC.Staram sie nie wchodzić przez PC w pracy bo system jest monitorowany nie muszą wszystkiego wiedzieć chodz mój Dyrektor nie ma nic do tego pozwolenie jest jesli chodzi o komentowanie konkurencji ☺

    Odpowiedz
      nickt
      nickt 12:55 12-01-2020

      Hm, ja w pracy jednak głównie pracuję, a nie buszuję po sieci. No ale jak tam kto uważa 😛

      Odpowiedz
        Dyrektor
        Dyrektor 14:16 12-01-2020

        Uważaj synku co robisz w pracy ;p ;p

        Odpowiedz
Matt55
Matt55 13:47 03-02-2020

Bardzo ciekawe informacje na temat bloga Orange i jego czytelników. Oby kolejne lata przyniosły na blogu również wiele ciekawych tekstów dla odwiedzających tę stronę 🙂

Odpowiedz

Oferta

„Joker” i „To: Rozdział 2” w jakości 4K w styczniu w Orange VOD

Kasia Barys Kasia Barys
03 stycznia 2020
„Joker” i „To: Rozdział 2” w jakości 4K w styczniu w Orange VOD

Przejmujący megahit - „Joker”, przerażający horror - „To: Rozdział 2”, polski hit - „Polityka”, przebojowa animacja - „Angry Birds Film 2” oraz kosmiczna produkcja - „Ad Astra” w styczniu w Orange VOD, usłudze dostępnej na dekoderze telewizyjnym Orange TV i w aplikacji Orange TV Go.

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/01/blog/VOD-I_blog.mp4[/KGVID]

Nerwy na wodzy czyli mocne kino

3 stycznia na VOD w Orange TV i aplikacji Orange TV Go okaże się, że to, czego się najbardziej boisz, czai się w pełnym słońcu! To zaskakujący horror pt.: „Midsommar. W biały dzień”. Przerażająca i nieoczywista historia o młodych ludziach, którzy aby uratować swój związek wyjeżdżają na północ Skandynawii. Co może się stać w sielskiej krainie, w której nigdy nie zachodzi słońce?

Od 13 stycznia po raz drugi w naszej ofercie będzie straszyć TO! „To: Rozdział 2”, czyli kontynuacja megahitu na podstawie twórczości Stephena Kinga. „Klub Frajerów” powraca po 27 latach do Derry, aby jeszcze raz zmierzyć się z przerażającym klaunem. Jeśli jesteś klientem Orange TV i posiadasz Dekoder Premium 4K (ICU 100) lub Dekoder 4K (IWU 200), to ten film możesz zobaczyć także w jakości 4K.

Od 22 stycznia rewelacyjny dramat science-fiction pt.: „Ad Astra”, w którym Brad Pitt wyrusza poza granice Układu Słonecznego, aby odnaleźć swojego zaginionego ojca i odkryć tajemnicę, która zagraża przetrwaniu Ziemi.

Dla dzieci – ulubieni bohaterzy na ekranie kin

Już można oglądać kino familijne pt.: „Dora i Miasto Złota”. To produkcja stworzona na podstawie bijącego rekordy popularności serialu animowanego pt.: „Dora poznaje świat”. Tym razem Dora staje się licealistką, ale nie byłaby sobą, gdyby nie wpakowała się w kolejne kłopoty. Wkrótce będzie musiała udać się na fascynującą i ekstremalnie niebezpieczną misję.

Od 10 stycznia zwariowana animacja „Playmobil. Film”, w  której nie zabraknie humoru i fantastycznych przygód. To opowieść o dziewczynce, która musi uratować swojego małego brata, który zaginął w magicznej krainie. Pomóc mogą jej tylko zwariowane zabawki Playmobil®.

Od 18 stycznia obowiązkowe spotkanie z Redem, Chuckiem i Bombą, czyli najbardziej kolorowymi i najbardziej wkurzonymi ptakami w historii kina w animowanym przeboju pt.: „Angry Birds Film 2”. Tym razem Angry Birds i ich zieloni przyjaciele - Świnki połączą siły w walce z nowym wrogiem, który nie cofnie się przed niczym, aby przejąć wyspy przeciwników. Kto wygra to starcie?

Dawni bohaterowie w nowych odsłonach

Od 10 stycznia legenda kina akcji - Sylvester Stallone powróci w roli słynnego komandosa i weterana wojny wietnamskiej - Johna Rambo. W hicie „Rambo: Ostatnia krew” bohater będzie musiał stawić czoła nie tylko nowym wrogom, ale także własnym słabościom.

Od 29 stycznia polecam doskonałą produkcję pt.: „Joker”, z genialną rolą Joaquina Phoenixa. To przejmująca do szpiku kości historia o jednym z najsłynniejszych superprzestępców z uniwersum DC Comis. Zobacz, jak podrzędny komik stał się księciem zbrodni Gotham City. Jeśli jesteś klientem Orange TV i posiadasz Dekoder Premium 4K (ICU 100) lub Dekoder 4K (IWU 200), to ten film możesz zobaczyć także w jakości 4K.

Polskie kino

Od 17 stycznia hit pt.: „Polityka”, czyli jeden z najgłośniejszych i najbardziej kontrowersyjnych polskich filmów ostatnich lat. W produkcji wystąpiło mnóstwo gwiazd rodzimego kina, m.in.: Andrzej Grabowski, Zbigniew Zamachowski, Maciej Stuhr czy Daniel Olbrychski. Zobacz, co robią co i jak zachowują się najważniejsi ludzie w kraju, kiedy gasną światła kamer.

Komentarze


Bezpieczeństwo

Niby-SmartCare, czyli złodziej o wyjątkowym tupecie

Michał Rosiak Michał Rosiak
02 stycznia 2020
Niby-SmartCare, czyli złodziej o wyjątkowym tupecie

Witajcie w Nowym Roku! Chciałbym powiedzieć, że życzę Wam, żeby był bezpieczny, a przestępcom, żeby [cenzura]. Ale nie oszukujmy się – przestępcy nie odpuszczą, bezpieczniej nie będzie, a to, czy Wy nie dacie się oszukać, zależy od Waszego zdrowego rozsądku.

Zapłać, by zrezygnować

Przed świętami Zaufana Trzecia Strona i Komputer Świat ostrzegły przed wyjątkowo bezczelnym atakiem, podszywającym się pod usługę Smart Care. To również nazwa jednej z usług Orange Polska, pozwalającej na naprawę wyświetlacza lub dowolnego z podzespołów telefonu, dającej nam spokojne nerwy za odpowiednio 9,99 i 15,99 złotych miesięcznie. No chyba, że złapiemy się na opisywany w tekstach atak, wtedy wszystko może nas kosztować znacznie więcej. Co prawda na stronie nie ma ani logotypu Orange Polska ani nazwy firmy, ale – jak wskazują komentarze w internecie i zgłoszenia, które do nas trafiły – wielu internautom ta nazwa automatycznie kojarzy się z naszą usługą.

Pokrótce, bo nie ma sensu kopiowanie tego, co inni już napisali. Najpierw do potencjalnej ofiary trafiał SMS o rzekomo aktywnej usłudze SmartCare, z datą naliczenia kolejnej opłaty. Po kliknięciu w link (oczywiście już zablokowany przez CyberTarczę) wchodziliśmy na stronę, informującą nas o opłacie w wysokości… 59,99 miesięcznie (czyli tyle, ile w naszej tańszej wersji kosztuje pół roku).

Co zrobić, żeby „zrezygnować”? Tu przestępcy okazali się być mocno przewrotni, okazuje się bowiem, że w tym celu musimy... zapłacić, za rzekome dotychczasowe korzystanie z niej. Zostajemy przekierowanie do systemu szybkich przelewów SmartPay (ktoś kiedyś o czymś takim słyszał?), wybieramy bank, wpisujemy login i hasło (przestępcy musieli się bardzo spieszyć, bo nawet nie próbowali podłożyć ekranu logowania do banku), potem jeszcze tylko… PESEL i nazwisko panieńskie matki, przepisać kod z wiadomości głosowej i już, mamy „spokój”. Tylko, że niekoniecznie ze „SmartCare”, a raczej ze wszystkimi pieniędzmi na koncie.

Pomyśl, zanim wpiszesz/klikniesz!

Większość z czytelników, którzy korzystają z bankowości mobilnej, zorientowało się zapewne, z jak toporną próbą oszustwa mamy do czynienia. PESEL i nazwisko panieńskie matki to – przynajmniej w przypadku banku, z którego usług korzystam – dane niezbędne do... aktywacji aplikacji. I o ile jestem świadom, że generalnie internauci potrzebują ciągłej edukacji w zakresie cyberzagrożeń,

nie potrafię sobie wyobrazić nikogo, kto rezygnując z usługi ochrony wyświetlacza bezmyślnie wpisze w internecie kod, słysząc uprzednio: „Rozpoczynasz proces łączenia aplikacji mobilnej ze swoim kontem w [tu nazwa banku]”!

Nici, którymi to oszustwo jest szyte, są tak grube, że dałoby się nimi łatać rozsypujące się domy!

Co robić? Przede wszystkim z założenia nie wierzyć niczemu, co każe nam podjąć szybkie aktywności, związane z wydaniem jakichkolwiek pieniędzy. Dokładnie przeczytać treść każdego SMSa tego typu, każde słowo na zmuszającej nas do czegokolwiek związanego z finansami stronie internetowej. No i pamiętać o trzech najważniejszych zasadach korzystania z bankowości elektronicznej:

  1. Login i hasło wpisuję wyłącznie na stronie mojego banku
  2. Login i hasło wpisuję wyłącznie na stronie mojego banku
  3. Login i hasło wpisuję wyłącznie na stronie mojego banku

(oczywiście uprzednio sprawdziwszy w pasku adresu, czy to aby na pewno ona (pamiętając, że np. duże „i” wygląda tak samo jak małe „el”)

Powiązane z kampanią podstrony już nie funkcjonują, hostownie zareagowały błyskawicznie, zawieszając serwujące je konta. Głównej strony rzekomej usługi, hxxp://smartcare.xn.pl/, w sieci Orange Polska nie otworzycie (blokuje ją CyberTarcza) przekierowuje na witrynę z szybkimi pożyczkami, mocno niepochlebnie ocenianą w różnych miejscach sieci.

Nie dajcie się złapać na takie oszustwa. I pamiętajcie, iż to, że ten atak okazał się być mocno toporny, nie oznacza, że następnym razem przestępcy nie postarają się bardziej.

Komentarze

Scroll to Top