
Od 15 lat grupa Orange robi badanie jakości usług telefonii komórkowej. Chodzi o to, aby wiedzieć w jakim miejscu jesteśmy i jak wypadamy w porównaniu z konkurencją. Realizuje je dla nas niezależna firma, wybrana w przetargu: Systemics – PAB.
W Polsce na tapetę zostały wzięte usługi operatorów: Play, Plus, Orange i T-Mobile. Badania przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2020 roku. Na podstawie zrobionych pomiarów i szczegółowej analizy planujemy teraz działania poprawiające funkcjonowanie naszej sieci. Jeśli interesują Was wyniki dla Polski znajdziecie je tutaj.
W skrócie badania potwierdzają to, czego dowiadujecie się z rankingów Speedtest.pl, RF Benchmark czy innych testów. Orange wypada bardzo dobrze na tle konkurencji, zarówno w jakości połączeń głosowych, jak i transferu danych. Jesteśmy minimalnie lepsi od T-Mobile, z którym współdzielimy sieć w ramach NetWorks! i dlatego taka „bliskość” była do przewidzenia. Natomiast Plus i Play wypadają o wiele gorzej.
Bycie siecią #1 to wynik nieustannych inwestycji w rozwój sieci mobilnej i światłowodowej. Bez nich lawinowo rosnący transfer zatkałby nas w kilka lat. Do tego dochodzą działania mniej spektakularne, ale dające różnicę. Mam na myśli: refarming, agregację pasm, lepszą parametryzację sieci radiowej i szkieletowej, efektywniejsze przydzielanie użytkownikom zasobów, wdrożenie najnowszych funkcjonalności sieciowych oraz oprogramowania we współpracy z dostawcami sprzętu, wreszcie użycie kodeka EVS, który pozwilił na poprawienie jakości usługi głosowej.
Przed nami kolejne inwestycje, w tym budowa sieci 5G i dalsza rozbudowa światłowodów. Pracujemy dalej!
Komentarze
-
* EVS i WiFi Calling w Orange na najmniejszej liczbie smartfonów (vs TM i P4). * Brak SMS/MMS w Wi-Fi Calling (w TM i P4 jest). * Problemy z EVS (a nawet ze zwykłym HDV) we Flex, jeśli używa się dodatkowych kart SIM itp. bajerów. * Brak Wi-Fi Calling w prepaid za granicą...
-
Podoba mi się, że nie tylko DATA i DATA, a także nacisk na jakość usług głosowych. Dzięki ;)
-
Witam Panie Wojtku, Jako wieloletni, zadowolony użytkownik Państwa sieci (jako klient biznesowy zarówno w segmencie MŚP podmiotów jaki i segmencie korporacji) gratuluję powyższego wyniku. Niestety, jak to w życiu bywa, musi pojawić się nieco goryczy. Od dobrych kilku miesięcy (rzekłbym 2 kwartałów tego roku) zarówno ja jak i wielu naszych pracowników obserwujemy wstrzymanie uruchamiania sygnału z nowych stacji TMobile. Dla jasności nie mówię tu o stacjach na schroniskach w Tatrach czy Bieszczadach (stacje TMobile, poza N), a o lokalizacjach zarówno w bardziej przystępnym terenie jak i miastach (nazwijmy to stacje MNET z wykazów UKE). Przykładem takiej stacji, w której zasięgu znajduje się siedziba naszej firmy to Białystok, ul. Plażowa (ID stacji N 24208) - od kilku miesięcy emitowany jest z niej sygnał TMobile, zaś Orange brak. Sygnał Orange w okolicy jest bardzo słaby (indoor na granicy utraty), co wskazuje na dostosowanie pozostałych stacji z sąsiedztwa do uruchomienia tej lokalizacji. To jednak ciagle nie ma miejsca, przez co korzystanie z posiadanego internetu biurowego jest niemożliwe. Opiekun biznesowy naszej firmy jest także bezsilny, nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia. Jak Pan się domyśla trudno jest korzystać z Państwa sieci, nawet pomimo posiadanej, bardzo dobrej oferty. Pomimo kończących się właśnie umów nie zależy nam na zmianie operatora, jeżeli jednak nic się w kwestii uruchamiania sygnału z nowych lokalizacji TMobile nie zmieni nawet najlepsze wyniki dotyczące jakości nic nie pomogą - bez zasięgu i odpowiedniej jakości transferu trudno jest z takiej sieci korzystać. Dodam, że nie jest to odosobniony przypadek - mam też inne przykłady takich stacji zarówno z woj podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego czy wielkopolskiego (gdzie także korzystamy z Państwa sieci) wiec nie jest to indywidualny przypadek, a raczej odgórny trend. Proszę o komentarz i odpowiedź w tej sprawie - jeżeli nie chce Pan rozmawiać o tym na forum mogę skontaktować się poza forum (prośba o wskazanie adresu/telefonu do kontaktu). Pozdrawiam
-
Tak trzymać. Orange od 18 lat jest dla mnie numerem 1. W tym roku mogę śmiało powiedzieć że jestem dorosły w Orange. Od 18 lat ta sama karta sim. Ciekawe ile jest aktywnych kart sim z takim stażem ;)
-
A jak sprawdzić ile lat jest się z danym numerem od początku w danej sieci? Czyt. orange ;)
-
Tak sprawdzisz https://www.orange.pl/portal/map/map/faq_category?faq=4759887&cat=3643691&cat2=4759884
-
Ale,że jak???
-
'' Jak mogę sprawdzić swój staż w sieci? Swój staż w sieci sprawdzisz wysyłając SMS o treści STAZ pod numer 401 (koszt zgodny z planem taryfowym). ''
-
Ja mam za to płacić? Żenujące i kiepskie dla orange, żeby za takie NIC brać kasę!... Dla zasady NIE DAM! Takie moje prawo :P
-
-
-
-
-
-
HD Voice + czyli EVS nie działa w Orange na starszych flagowcach Samsunga, np. Galaxy S7 lub S8. U obydwu różówo-fioletowych konkurentów EVS na tych modelach działa. Że nie wspomnę o starszych modelach iPhone, na których Orange ten kodek również blokuje w przeciwieństwie do konkurencji. We Flexie EVS nie działa przy połączeniach wychodzących na numery, które kiedyś zostały przeniesione do Orange od innych operatorów. Problem zgłaszany od dawna do obsługi Flex, żadnych rezultatów, brak poprawy. Zatem chwalenie się, że jesteście najlepsi w jakości połączeń głosowych jest co najmniej dyskusyjne.
-
U mnie od wielu lat zasięg jest kiepski, i nic z tym nie robicie. Podnieście moc nadajników, to może co pomoże.
-
Ostatnio tez Orange wygral My mobile RANKING ;o)
-
Ale następnym razem to wybierajcie urządzenia, które wspierają to samo. Xperia XZ2 wspiera agregację 4 pasm tylko w Orange u reszty idzie max 3CA ;)
-
Widzę że orange ma skuteczną cenzurę,bo usuwa moje wpisy o braku zasięgu.
-
Czy wy jako Orange ( jestem użytkownikiem nju mobile) jesteście przygotowani na Sylwestra i wzmożony ruch w tę gorącą noc?:) żeby nie było że "sieć zajęta":)
-
Witam. Prawie dwa lata temu pisałem na blogu informacje do p.Piotra Domańskiego. Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi. Może Panowie i Panie z działu rozbudowy sieci mogliby pomóc? W m.Wąsosz, powiat Grajewo, woj. podlaskie brak zasięgu orange. Działa tam od roku maszt Play. Może Orange dostawi swoje anteny na maszcie Playa? Do nadajnika Orange w Szczuczynie jest za daleko,poza tym Wąsosz leży w dole i to uniemożliwia dobry sygnał sieci. Prosimy o wzięcie tej liczącej 1500 osób miejscowości pod uwagę przy rozbudowie sieci, bo odkąd istnieje sieć Orange (a wcześniej IDEA), gdzieniegdzie tylko można "złapać" jedną kreskę na zewnątrz budynków, ciągle zrywa rozmowy, albo się nie da połączyć.