;

Sieć

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej. (13)

Wojtek Jabczyński

5 listopada 2020

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.
13

Od 15 lat grupa Orange robi badanie jakości usług telefonii komórkowej. Chodzi o to, aby wiedzieć w jakim miejscu jesteśmy i jak wypadamy w porównaniu z konkurencją. Realizuje je dla nas niezależna firma, wybrana w przetargu: Systemics – PAB.

W Polsce na tapetę zostały wzięte usługi operatorów: Play, Plus, Orange i T-Mobile. Badania przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2020 roku. Na podstawie zrobionych pomiarów i szczegółowej analizy planujemy teraz działania poprawiające funkcjonowanie naszej sieci. Jeśli interesują Was wyniki dla Polski znajdziecie je tutaj.

W skrócie badania potwierdzają to, czego dowiadujecie się z rankingów Speedtest.pl, RF Benchmark czy innych testów. Orange wypada bardzo dobrze na tle konkurencji, zarówno w jakości połączeń głosowych, jak i transferu danych. Jesteśmy minimalnie lepsi od T-Mobile, z którym współdzielimy sieć w ramach NetWorks! i dlatego taka „bliskość” była do przewidzenia. Natomiast Plus i Play wypadają o wiele gorzej.

Bycie siecią #1 to wynik nieustannych inwestycji w rozwój sieci mobilnej i światłowodowej. Bez nich lawinowo rosnący transfer zatkałby nas w kilka lat. Do tego dochodzą działania mniej spektakularne, ale dające różnicę. Mam na myśli: refarming, agregację pasm, lepszą parametryzację sieci radiowej i szkieletowej, efektywniejsze przydzielanie użytkownikom zasobów, wdrożenie najnowszych funkcjonalności sieciowych oraz oprogramowania we współpracy z dostawcami sprzętu, wreszcie użycie kodeka EVS, który pozwilił na poprawienie jakości usługi głosowej.

 Przed nami kolejne inwestycje, w tym budowa sieci 5G i dalsza rozbudowa światłowodów. Pracujemy dalej!

 

Udostępnij: Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Obserwator 17:08 05-11-2020
    * EVS i WiFi Calling w Orange na najmniejszej liczbie smartfonów (vs TM i P4). * Brak SMS/MMS w Wi-Fi Calling (w TM i P4 jest). * Problemy z EVS (a nawet ze zwykłym HDV) we Flex, jeśli używa się dodatkowych kart SIM itp. bajerów. * Brak Wi-Fi Calling w prepaid za granicą...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 17:21 05-11-2020
    Podoba mi się, że nie tylko DATA i DATA, a także nacisk na jakość usług głosowych. Dzięki ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomek Sawicki 18:25 05-11-2020
    Witam Panie Wojtku, Jako wieloletni, zadowolony użytkownik Państwa sieci (jako klient biznesowy zarówno w segmencie MŚP podmiotów jaki i segmencie korporacji) gratuluję powyższego wyniku. Niestety, jak to w życiu bywa, musi pojawić się nieco goryczy. Od dobrych kilku miesięcy (rzekłbym 2 kwartałów tego roku) zarówno ja jak i wielu naszych pracowników obserwujemy wstrzymanie uruchamiania sygnału z nowych stacji TMobile. Dla jasności nie mówię tu o stacjach na schroniskach w Tatrach czy Bieszczadach (stacje TMobile, poza N), a o lokalizacjach zarówno w bardziej przystępnym terenie jak i miastach (nazwijmy to stacje MNET z wykazów UKE). Przykładem takiej stacji, w której zasięgu znajduje się siedziba naszej firmy to Białystok, ul. Plażowa (ID stacji N 24208) - od kilku miesięcy emitowany jest z niej sygnał TMobile, zaś Orange brak. Sygnał Orange w okolicy jest bardzo słaby (indoor na granicy utraty), co wskazuje na dostosowanie pozostałych stacji z sąsiedztwa do uruchomienia tej lokalizacji. To jednak ciagle nie ma miejsca, przez co korzystanie z posiadanego internetu biurowego jest niemożliwe. Opiekun biznesowy naszej firmy jest także bezsilny, nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia. Jak Pan się domyśla trudno jest korzystać z Państwa sieci, nawet pomimo posiadanej, bardzo dobrej oferty. Pomimo kończących się właśnie umów nie zależy nam na zmianie operatora, jeżeli jednak nic się w kwestii uruchamiania sygnału z nowych lokalizacji TMobile nie zmieni nawet najlepsze wyniki dotyczące jakości nic nie pomogą - bez zasięgu i odpowiedniej jakości transferu trudno jest z takiej sieci korzystać. Dodam, że nie jest to odosobniony przypadek - mam też inne przykłady takich stacji zarówno z woj podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego czy wielkopolskiego (gdzie także korzystamy z Państwa sieci) wiec nie jest to indywidualny przypadek, a raczej odgórny trend. Proszę o komentarz i odpowiedź w tej sprawie - jeżeli nie chce Pan rozmawiać o tym na forum mogę skontaktować się poza forum (prośba o wskazanie adresu/telefonu do kontaktu). Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:21 05-11-2020
    Tak trzymać. Orange od 18 lat jest dla mnie numerem 1. W tym roku mogę śmiało powiedzieć że jestem dorosły w Orange. Od 18 lat ta sama karta sim. Ciekawe ile jest aktywnych kart sim z takim stażem ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:55 06-11-2020
      A jak sprawdzić ile lat jest się z danym numerem od początku w danej sieci? Czyt. orange ;)
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 18:29 06-11-2020
        Tak sprawdzisz https://www.orange.pl/portal/map/map/faq_category?faq=4759887&cat=3643691&cat2=4759884
        Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 18:44 06-11-2020
          Ale,że jak???
          Odpowiedz
          • komentarz
            PAWEŁ 18:58 06-11-2020
            '' Jak mogę sprawdzić swój staż w sieci? Swój staż w sieci sprawdzisz wysyłając SMS o treści STAZ pod numer 401 (koszt zgodny z planem taryfowym). ''
            Odpowiedz
            • komentarz
              emitelek 18:15 07-11-2020
              Ja mam za to płacić? Żenujące i kiepskie dla orange, żeby za takie NIC brać kasę!... Dla zasady NIE DAM! Takie moje prawo :P
              Odpowiedz
  • komentarz
    juzew 13:42 06-11-2020
    HD Voice + czyli EVS nie działa w Orange na starszych flagowcach Samsunga, np. Galaxy S7 lub S8. U obydwu różówo-fioletowych konkurentów EVS na tych modelach działa. Że nie wspomnę o starszych modelach iPhone, na których Orange ten kodek również blokuje w przeciwieństwie do konkurencji. We Flexie EVS nie działa przy połączeniach wychodzących na numery, które kiedyś zostały przeniesione do Orange od innych operatorów. Problem zgłaszany od dawna do obsługi Flex, żadnych rezultatów, brak poprawy. Zatem chwalenie się, że jesteście najlepsi w jakości połączeń głosowych jest co najmniej dyskusyjne.
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 15:15 06-11-2020
    U mnie od wielu lat zasięg jest kiepski, i nic z tym nie robicie. Podnieście moc nadajników, to może co pomoże.
    Odpowiedz
  • komentarz
    My-mobile.pl 23:02 06-11-2020
    Ostatnio tez Orange wygral My mobile RANKING ;o)
    Odpowiedz
  • komentarz
    michal 21:08 09-11-2020
    Ale następnym razem to wybierajcie urządzenia, które wspierają to samo. Xperia XZ2 wspiera agregację 4 pasm tylko w Orange u reszty idzie max 3CA ;)
    Odpowiedz

;

Oferta

Listopadowe nowości w Orange VOD (1)

Beata Giska

3 listopada 2020

Listopadowe nowości w Orange VOD
1

Doskonałe animacje, przezabawne komedie i wciągające filmy sensacyjne czekają na Was w listopadzie w nowościach Orange VOD – usłudze na dekoderach Telewizji Orange i w aplikacji Orange TV Go. Obejrzyjcie takie hity, jak: „Scooby-Doo!”, „Turu. W pogoni za sławą”, „#tuiteraz”, „Nieobliczalny” czy „Polowanie”.

 

4 listopada polecamy thriller science-fiction pt.: „Viwarium”, w którym zagrali Jesse Eisenberg i Imogen Poots. To historia młodej pary, która po raz pierwszy chce zamieszkać razem. Pośrednik nieruchomości znajduje dla nich „idealny dom, na idealnym osiedlu”. Sęk w tym, że z tego osiedla nie można się wydostać. Gdzie tak naprawdę trafili zakochani?

6 listopada czeka na Was szalona przygoda w hicie „Czworo dzieci i coś”. To uroczy film familijny o potędze miłości, prawdziwej przyjaźni oraz o zrzędliwym i upartym magicznym stworzeniu – Piaskoludku. Pamiętajcie, że Wasze marzenia naprawdę mogą się spełnić, ale potem… może nie być już odwrotu.

Chociaż pies Scooby-Doo skończył już 50 lat, to wciąż bawi nowe pokolenia widzów na całym świecie. Jeśli chcecie się dowiedzieć, jak wiecznie głodny czworonóg zaprzyjaźnił się z Kudłatym i kiedy poznał Velmę, Freda oraz Daphne, to już 13 listopada obejrzyjcie kinowy megahit pt.: „Scooby-Doo!”. A jesteście klientami Telewizji Orange i macie Dekoder Premium 4K (ICU 100) lub Dekoder 4K (IWU 200), to ten film możecie zobaczyć także w jakości 4K.

13 listopada polecamy dramat „Czekając na barbarzyńców”, ekranizację powieści laureata literackiej nagrody Nobla Johna Maxwella Coetzee. W filmie wystąpiły takie gwiazdy, jak Johnny Depp oraz Robert Pattinson. To zaskakująca i skłaniająca do refleksji opowieść o sile władzy, chęci wolności i przerażających skutkach błędnych decyzji.

Także 13 listopada obejrzyjcie zwariowaną i pełną niesamowitych przygód animację pt.: „Wiking i magiczny miecz”. To historia o młodym synu wodza Wikingów, który przekona się, że nie musi być wielki jak niedźwiedź i mieć bicepsów ze stali, żeby zostać prawdziwym bohaterem.

Telewizja Orange nowe filmy

19 listopada w naszej ofercie nowości Orange VOD znajdziecie przezabawną komedię pt.: „#tuiteraz”. Francuski szef kuchni poznaje w sieci piękną Koreankę Soo i zauroczony, postanawia odwiedzić swoją wybrankę w realnym świecie. Po przyjeździe do Seulu okazuje się jednak, że rzeczywistość jest inna, niż mu się wydawało.

20 listopada polecamy rewelacyjny film akcji pt.: „Nieobliczalny”, w którym główną rolę zagrał zdobywca Oscara Russell Crowe. To historia człowieka, który czuje się skrzywdzony, wyrzucony poza nawias społeczeństwa. Przepełnia go ból i gniew. Wystarczy iskra, aby zgotował innym prawdziwe piekło. Czy ktoś zdoła go powstrzymać?

20 listopada obejrzyjcie roztańczoną i rozśpiewaną animację pt.: „Turu. W pogoni za sławą”. Jest to opowieść o młodej kwoce, która ze względu na swój odmienny wygląd i to, że nie potrafi składać jajek, jest obiektem żartów całego kurnika. Jednak Turu nie zamierza załamywać skrzydeł. Wkrótce udowadnia pierzastym mądralom, że jej „inność” to powoda do dumy. Kurka staje się wielką gwiazdą estrady!

26 listopada w Orange VOD znajdziecie kolejną nowość – wciągający thriller pt.: „Polowanie”. W filmie wystąpiła m.in. Hilary Swank. To historia dwunastu obcych sobie ludzi, którzy budzą się na polanie i nie wiedzą, skąd się tam wzięli i w jakim celu. Wkrótce okazuje się, że aby przeżyć, muszą wziąć udział w brutalnej grze. Zaczyna się czas na… polowanie.

A Wy na jakie nowości w Orange VOD będziecie polować?

Dla tych widzów, którzy nie zdążyli obejrzeć październikowych premier – polecamy sprawdzić je tutaj.
Poza nowościami, w listopadzie dalej rusza akcja filmy za 1 zł. Warto skorzystać i śledzić dalej naszego bloga, w poszukiwaniu wyjątkowych promocji.

Udostępnij: Listopadowe nowości w Orange VOD
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 15:10 03-11-2020
    Ja najchętniej to zamknąłbym się w małym domku, na górskiej polanie, domku bez Internetu, zasięgu GSM i odpoczął chociaż 2 dni :) A TV.......chętnie, coś z kategorii komedia :)
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Cyfrowe pomaganie. Rozmowa z Jakubem Wygnańskim (1)

Monika Kulik

3 listopada 2020

Cyfrowe pomaganie. Rozmowa z Jakubem Wygnańskim
1

Badania, które przeprowadziliśmy w czerwcu pokazały, że w trakcie pandemii COVID-19 blisko 60% Polaków zdeklarowało, że zaangażowało się w pomoc osobom potrzebującym wsparcia. Najczęściej przekazywaliśmy środki materialne, w tym finansowe, a prawie 41% z nas aktywnie wzięło udział w akcjach pomocowych, ofiarując swój czas i umiejętności innym – szyjąc maseczki, robiąc zakupy seniorom i gotując posiłki medykom. Ponad połowa badanych uświadomiła sobie, że tylko pomagając sobie wzajemnie, możemy łatwiej żyć. Aż 56,3% z nas pod wpływem doświadczeń związanych z epidemią zdało sobie sprawę, jak cenne jest pomaganie i jak dzięki wzajemnemu wsparciu można łatwiej radzić sobie w trudnych czasach. Przyspieszona cyfryzacja, którą zawdzięczamy aktualnej sytuacji zmieniała także nasze podejście do pomagania. Częściej do działania wykorzystywaliśmy technologie – podczas pandemii robił to co piąty badany.

Nowe technologię mogą nam więc pomagać w pomaganiu, ale mogą też ukrywać naszą bezczynność i znieczulać, gdy nasza społeczna solidarność ogranicza się do wstawienia komentarza czy szerowanie na FB.  Technologia sprawia wprawdzie, że od emocji i decyzji o pomaganiu do realnego działania dzielą nas obecnie sekundy, a mimo to nadal wiele osób zatrzymują się na pierwszym „kliku” i nie idzie dalej. A jeśli już zdarzy nam się pomagać – to raczej jest to impuls, a nie stała pomoc.

Czy nasze powszechna mobilizacja może przerodzić się w stały solidaryzm, czy wystarczy nam siły na dłuższy dystans a nie tylko na sprint? Czy brak zaufania i kapitału społecznego nie przeszkodzi nam po raz kolejny w budowaniu systemu wzajemnej pomocy. Czy raczej czeka nas kolejna fala solidarności społecznej i jaką rolę mogą tu pełnić małe społeczności? I jak w pomaganiu można wykorzystać nowe technologie – na przykład aplikację 4bells przeznaczoną do koordynowania pracy wolontariuszy?

Na te i inne pytania w rozmowie z Pawłem Oksanowiczem odpowiada Jakub Wygnański – socjolog, prezes Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.
Zapraszamy!

To czwarta rozmowa z cyklu „Nowa cyfrowość” pod patronatem Orange Polska w ramach projektu Nienieodpowiedzialni.pl. Z naszymi gośćmi rozmawiamy o tym, jak wygląda nowa rzeczywistość cyfrowa, czego nauczyliśmy się podczas pandemii, a co nadal jest dla nas wyzwaniem nie tylko w wirtualnym świecie.

Zobacz wcześniejsze rozmowy z:
Alkiem Trakowskim socjologiem, prezesem zarządu Centrum Cyfrowego.
Marzeną Rudnicką, założycielką oraz prezeską Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.
Jackiem Królikowskim, pedagogiem i prezesem Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Udostępnij: Cyfrowe pomaganie. Rozmowa z Jakubem Wygnańskim
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 15:02 03-11-2020
    Osobiście myślę że był to chwilowy solidaryzm, ale to moje zdanie. Każdy ma prawo myśleć inaczej. Ja uważam że przy pierwszej fali covid-19 medycy byli bardziej szanowani.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej