edukacja

szara ulica i głowa dziecka fragment okładki Raportu

Internet nie dla wszystkich

Włączenie społeczno – cyfrowe to ważna część naszej strategii w obszarze społecznej odpowiedzialności Aby lepiej zrozumieć, jak budować to „włączenie”, postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się problemowi wykluczenia cyfrowego. Tak powstała myśl o raporcie na temat tego zjawiska. Raport o wykluczeniu społeczno – cyfrowym Działaliśmy w warunkach pandemii, a więc wszelkie badania, które pozwoliłyby nam dotrzeć bezpośrednio …

Internet nie dla wszystkich Read More »

Fundacja Orange

Po co nauczycielom cyfrowe kompetencje?

Już 35 tysięcy nauczycieli rozwinęło swoje cyfrowe kompetencje w projekcie Lekcja:Enter. Jesteśmy na półmetku realizacji jednej z największych inicjatyw dydaktyki cyfrowej w Polsce. Zależy nam na tym, aby szkoły jak najlepiej z niej skorzystały. Sprzęt to nie wszystko Internet, komputery, tablice multimedialne, roboty – to pierwszy ważny krok w zmianie polskiej szkoły. Ale nawet najlepiej …

Po co nauczycielom cyfrowe kompetencje? Read More »

Fundacja Orange

Jak rozmawiać z dzieckiem o internecie?

Raport Nastolatki 3.0  pokazuje, że młodzi przed ekranami spędzają coraz więcej czasu, a problematyczne używanie internetu dotyczy już 1/3 z nich. Im wcześniej przygotujemy dzieci do używania technologii „z głową”, tym lepiej. Edukacja ta toczy się w dużej mierze poza ekranami. Dziś mam dla Was pomysł na to, jak stworzyć przestrzeń do ważnych rozmów o …

Jak rozmawiać z dzieckiem o internecie? Read More »

starasz akobieta przy laptopie, młodsza jej pomaga

Przybliżamy cyfrowy świat seniorom

Niedawno pisałam o naszej kampanii społecznej „Cyfrowy świat dla wszystkich”. W drugiej odsłonie kampanii skupiamy się już na konkretach – jak cyfrowy świat przybliżamy seniorom. W czasach przed pandemią prowadziliśmy stacjonarne warsztaty cyfrowe dla seniorów. Obecnie, z uwagi na bezpieczeństwo, przenieśliśmy się do sieci. Zdajemy sobie sprawę, że w ten sposób nie dotrzemy do tych …

Przybliżamy cyfrowy świat seniorom Read More »

Fundacja Orange

Roboty na etyce?

Często słyszę, że szkoła nie idzie z duchem czasu. Dzieci (i dorosłych) otaczają internet, smartfony, asystenci głosowi, aplikacje, gry, komunikatory, a szkoła za tym nie nadąża. I że wyraźnie obnażyła to także nauka zdalna. To tylko fragment rzeczywistości. W Fundacji Orange znamy wielu nauczycieli i nauczycielek otwartych na to, żeby podążać za potrzebami uczniów wychowywanych …

Roboty na etyce? Read More »

Scroll to Top