Oferta

500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
14 grudnia 2017
500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem!

Pamiętam zamieszanie jakie wywołało pojawienie się na rynku marki nju mobile. Nawet Play musiał niechętnie wyciągnąć z piwnicy jedną ze swoich kserokopiarek, które swego czasu hojnie rozdawał innym, by spróbować dostosować swoją ofertę do… No właśnie – najbardziej innowacyjnej oferty dla klientów indywidualnych jaka pojawiła się na rynku. Kopiarki jednak nie wszystko skopiowały, choć niektórzy próbowali dwa razy. Mimo to nju nadal może szczycić się unikalną ofertą.

 Od pierwszego do 500 000 klienta

Wystartowaliśmy z dwiema ofertami – na kartę i z rachunkiem. W obu zaproponowaliśmy prawdziwy „no limit” na rozmowy do wszystkich sieci za maksimum 29 zł miesięcznie – w nju z rachunkiem, dodatkowo - w ofercie na kartę można było rozmawiać za nie więcej niż 2 zł dziennie. O ile oferta na kartę działała jak każdy prepaid – jednak z maksymalnym limitem dziennym, o tyle oferta z rachunkiem - nazywana czasem błędnie „abonamentową” była całkowitą nowością. Najlepiej określała ją zasada – „Wchodzisz i wychodzisz kiedy chcesz”. Niektórym klientom wręcz trudno było to zrozumieć. „Ale jak to? Bez umowy na określony czas? To tak można?” Trzeba było tłumaczyć i potwierdzać po dwa razy, bo na prawdę niektórzy nie wierzyli.

Pojawienie się nju było bardzo pozytywnym szokiem. Nic więc dziwnego, że nowa marka szybko zaczęła zyskiwać na popularności i to mimo nieporównywalnie mniejszych środków promocję w stosunku do budżetów dużych marek. W ciągu zaledwie roku nju zyskało blisko 480 tys. klientów, w tym około 110 tysięcy klientów oferty z rachunkiem.

Tak świętowaliśmy pierwsze urodziny – w barze, do którego można wejść i wyjść kiedy się chce... W tym samym, w którym ogłaszaliśmy start oferty

nju mobile 1 rok

500 000 nju z rachunkiem

Dziś, stuknęło nam 500 000 aktywnych klientów nju z rachunkiem. Można się zastanawiać, czy to dużo czy mało – wychodzi średnio po 100 tys. na rok rozwoju, ale wiecie jak to jest ze statystyką. Idąc na spacer z psem, statystycznie macie po trzy nogi. Trzeba się więc przyjrzeć tej liczbie, a mamy powody do zadowolenia. Na tak wymagającym i konkurencyjnym rynku jaki mamy w Polsce, pół miliona klientów oferty z rachunkiem jest naprawdę niezłym wynikiem. Do tej liczby możemy dodać także klientów, którzy wybrali nju na kartę i okazuje się, że z żółto niebieskiej marki korzysta już prawie 800 tysięcy klientów.  Co ciekawe, okazuje się, że wśród nich zauważalną większość stanowią mężczyźni, których jest 62%. Być może zaskakujące będzie to, że ponad 80 proc. klientów nju to osoby powyżej 25 roku życia. Jak widać, nie tylko młodzież łapie, gdzie jest naprawdę dobrze i tanio, a młodzieżowy styl komunikacji nie jest dla nich przeszkodą.

Sporo się zmieniło

Od startu – w kwietniu 2013 minęło już 4,5 roku. W tym czasie rynek się zmienił i poszedł do przodu. Bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że niektóre zmiany jakie na nim zaszły są bezpośrednim następstwem pojawienia się nju mobile. Rozwiązania zaproponowane przez nju w dalszym ciągu pozostają unikalne – bo jednak nie wszyscy mieli odwagę wdrożyć je u siebie. Mam na myśli na przykład zasadę – „jak nie używasz to nie płacisz”, z której nadal można skorzystać tylko w nju. Oznacza ona, że za usługi płaci się po ich wykorzystaniu, a nie z góry jak w przypadku abonamentu czy prepaida. Jeśli w miesiącu korzystasz mniej – płacisz mniej, a jeśli korzystasz na całego – wiesz, że nie zapłacisz więcej niż wynosi maksymalna kwota za cały miesiąc. Podobnie jest w nju na kartę też płacisz tylko wtedy kiedy faktycznie dzwonisz – do wysokości dziennego lub miesięcznego maksimum i ani grosza więcej.

Oczywiście oferta nju też mocno się zmieniła - nie tylko cenowo. I na kartę i z rachunkiem – w cenie maksymalnej są już wszystkie połączenia, SMS-y, MMS-y w kraju i w roamingu na terenie UE. Mamy poza tym bardzo fajną ofertę na dodatkowy numer, dzięki czemu w parze miesięczny koszt za nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y oraz 10 GB do podziału wynosi tylko 19 zł na głowę.

Do ceny jaką płacicie - jeśli korzystacie, wliczamy też znacznie większe pakiety na internet w kraju i w UE. Dodatkowo, po pół roku stażu podwajamy pakiet na internet w kraju, a po dwóch latach nawet potrajamy. To oznacza, że w zależności od oferty, klienci z większym stażem dostają 30 a nawet 60 GB miesięcznie. Takich klientów, którzy mogą korzystać z potrojonych pakietów jest już 213 tysięcy. Uruchomiliśmy też sklep z telefonami. Można w nim zapłacić punktami PAYBACK, które dostaniecie… na przykład za zakup oferty nju. I możecie być pewni, że to nie jest nasze ostatnie słowo.

Jednak nie wszystko się zmienia. Są rzeczy, które są stałe. Do nich zaliczamy na przykład to, że nasza oferta nadal jest bardzo konkurencyjna, a ze stale prowadzonych badań wynika, że nju mobile jest niezmiennie siecią najbardziej zadowolonych klientów.

Komentarze

Pan Pikuś
Pan Pikuś 09:47 14-12-2017

I ja się zaliczam do tych najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem. Serdecznie pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 10:01 14-12-2017

Zaliczam się do tych najbardziej zadowolonych klientów. I moi teściowie również, bo ich nie musiałem długo namawiać na przejście do nju 🙂

Odpowiedz
mike278
mike278 10:25 14-12-2017

Wypada pogratulować. I gratuluję. 🙂

Odpowiedz
mike278
mike278 11:06 14-12-2017

Dopowiem że w tej chwili jestem użytkownikiem nju na kartę. I uwaga: ciekawe czy jak szanowny Pablo przyjdzie nie zapyta o jakiś okazyjny konkurs. 😉 🙂

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 10:50 16-12-2017

    To może jakiś konkursik ;p

    Odpowiedz
Dzonny
Dzonny 11:41 14-12-2017

pies ma łapy a nie nogi

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 12:03 14-12-2017

    No niby łapy, ale mówi się „…pies z kulawą nogą…” 😉

    Odpowiedz
    dnax
    dnax 19:30 14-12-2017

    Łapa u psa to jak stopa u człowieka, tak więc pies ma nogi.

    Odpowiedz
jv
jv 11:49 14-12-2017

Tanieje pakiet nolimit+GB w orange na kartę z 28zł do 25zł. Czy dotyczy to też klientów, którzy mają ten pakiet w wersji cyklicznej? Przy przedłużeniu będzie już za 25zł? 🙂

Odpowiedz
    TMツ
    TMツ 12:37 14-12-2017

    Tanieją inne pakiety a cykliczne ?

    Odpowiedz
Ron
Ron 14:26 14-12-2017

Sam w rodzinie zamówiłem dla teściowej, dla babci i znajomemu. Wszyscy korzystają z NJU z Rachunkiem już od ok 2 lat 🙂

Odpowiedz
barMan
barMan 17:01 14-12-2017

To może zadam takie dziwne pytanie: skoro to jest taka dobra oferta to dlaczego miałem wczoraj telefon z Orange z propozycją przejścia z Nju do „prawdziwego” Orange?
Pani starała się przekonać mnie, że jej oferta jest znacznie lepsza i na pewno znacznie tańsza.

Odpowiedz
P
P 17:01 14-12-2017

Da się otrzymywać punkty payback za terminowe płacenie w nju? Tak jak w orange?

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 07:56 15-12-2017

    Przyłączam się do pytania i rozszerzam o polecenie zapłaty.

    Odpowiedz
Karol
Karol 19:30 14-12-2017

Kiedy doczekamy się wydłużenia ważności bonusu 100 GB za doładowanie 200zł z 5 miesięcy do 10 miesięcy??? To ma szczególne znaczenie przy wartości pakietu za 25zł!!!

Odpowiedz
Matt55
Matt55 00:03 15-12-2017

Gratulacje! Liczba klientów robi wrażenie i jest najlepszym potwierdzeniem doskonałości oferty. To wielki sukces, przy tak mocno zagospodarowanym rynku przyciągnąć tak wielu nowych użytkowników nju mobile. Brawo! 😉 Jak widać świetna oferta nie potrzebuje wielkiej kampanii reklamowej, ponieważ polecają ją sami klienci, którzy są zarazem najlepszymi ambasadorami marki. 🙂

Odpowiedz
feodor
feodor 09:07 15-12-2017

Uderzcie do seniorów. Ludzie 60+ płacą najwięcej. Przydałyby się nju stacjonarny!

Odpowiedz
Astis
Astis 09:33 17-12-2017

No to Nju i już. Od samego początku kibicuje tej marce. Wszystkim polecam ??? ale mogłoby być taniej . . . Czekamy na więcej ???

Odpowiedz
płaski11
płaski11 12:20 01-07-2018

Witam. Wykupiłem pakiet smy i rozmowy bez limitu +GB za 25 zł po aktywowaniu pakietu pobrano mi z konta wyżej wymienioną kwotę lecz pakiet zwyczajnie nie działa… Czekam już 2 dzień i nic się nie zmienia.

Odpowiedz
Marcin
Marcin 23:00 06-08-2018

Dzień dobry,

otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące faktury.

Rozumiemy, że sprawa jest dla Pana ważna jednak w Nju Mobile nie ma możliwości ustalenia maksymalnej kwoty po osiągnieciu, której nastąpiłoby zablokowanie połączeń.

Limit należności to górna granica zobowiązań wynikająca z aktualnego stanu należności. W przypadku, gdy przekroczy się limit, Nju mobile może zobowiązać do wpłacenia kaucji, zawiesić możliwość wykonywania połączeń wychodzących lub zablokować możliwość korzystania z niektórych usług np. roamingu (może lecz nie musi).

W związku z powyższym nie mamy podstaw do skorygowania faktury.

Pozdrawiamy,
J…. Ł…..
Doradca Klienta
Nju Mobile

witam oczywiście rozumiem Pani odpowiedź jednak na moim koncie obsługującym nju mobile jest miałem ustawione : kwota max obciążenia rachunku 100 pln w związku z powyższym proszę o ponowne rozpatrzenie mojej reklamacji. Jednocześnie w przypadku braku pozytywnie rozpatrzenia mojej prośby Proszę o kontakt telefoniczny w godzinach 8-15. Rezygnacja z usług w nju mobile w związku z wprowadzeniem klienta w błąd w aplikacji max obciążenia rachunku. POZDRAWIAM

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:34 07-08-2018

    Cześć, wrzucanie korespondencji na blogu nie jest najszybszą metodą na załatwienie sprawy. Pozwoliłem sobie także, na wykropkowanie danych pracownika obsługi klienta. Napisz proszę na mojego maila piotr.domanski2(at)orange.com numer reklamacji lub numer klienta. Przekażę sprawę do naszej obsługi klienta.

    Odpowiedz

Sieć

Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć?

Piotr Domański Piotr Domański
13 grudnia 2017
Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć?

Jakiś czas temu przy Miasteczku Orange zaczęły pojawiać się dziwne konstrukcje. Nieco później zawieszono na nich kilka urządzeń – czujników i kamer. Zwróciły moją uwagę, lecz chwilę zajęło mi sprawdzenie do czego będą służyć. Okazało się, że to…. element testu. Tym razem nie chodzi o 5G czy IoT, lecz o projekt „Polska Winieta”.

Jeżeli jeździcie po krajowych autostradach znacie doskonale to uczucie, kiedy po bardzo sympatycznej, płynnej jeździe grzęźniecie na bramkach. Powstają tam korki zapewniające kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut wkurzającego podziwiania tablic rejestracyjnych samochodów stojących przed nami. Później już tylko przejazd przez bramkę, paniczne myśli „gdzie są moje drobne” i możemy ruszać. Oczywiście całość można załatwić szybciej, prościej i taniej. Wystarczy zamontować zestaw czujników, który będzie analizował każdy samochód, a następnie samodzielnie oceniał ile ma zapłacić kierowca. Najlepiej by było, gdyby po wszystkim wystawiał jeszcze rachunek.

Właśnie takim rozwiązaniem jest wspomniana „Polska Winieta”, która bierze udział w przetargu rozpisanym przez GDDKiA. To także nazwa konsorcjum składającego się z Comarch Polska, Orange Polska, Integrated Solutions oraz  BT Signaal.

Techniczna strona „Polskiej Winiety”

Całość będzie działać w oparciu o kilka współgrających ze sobą elementów. Z jednej strony będzie specjalna kamera ANPR (Automatic Number Plate Recognition), która odczytuje numery tablic rejestracyjnych i przesyła je do centralnego systemu. Z drugiej technologia GSM i GPS. Do tego dojdzie aplikacja mobilna, która pozwala kierowcom na sprawdzenie informacji o tym jak wygląda stan ich konta i wysokość opłat, które powinny być wniesione. Czyli wszystko szybko, sprawnie i mobilne.

Każdy użytkownik systemu będzie mógł zarejestrować się z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Wystarczy, że wprowadzi dane rejestracyjne swojego samochodu oraz skorzysta z bezpiecznego systemu płatności elektronicznej, przelewając środki na swoje konto lub wprowadzając dane karty kredytowej.

Po uzupełnieniu tych informacji i uruchomieniu aplikacji, system automatycznie rozpozna auto wjeżdżające na autostradę, parking lub do centrum miasta i zweryfikuje w systemie wszystkie dane. Przy wyjeździe system ponownie rozpozna numer tablicy rejestracyjnej i na tej podstawie obciąży konto odpowiednią opłatą lub ściągnie należność z zarejestrowanej karty kredytowej. Użytkownik za każdym razem otrzyma w aplikacji wiadomość o czasie przejazdu,  postoju oraz naliczonych opłatach. Oprócz tego, z poziomu aplikacji może przeglądać historię swoich opłat.

Co zamontowaliśmy przy Miasteczku Orange?

Teorię już znacie. Teraz czas na praktykę – czyli nasze testy. Ich podstawą w najbardziej fizycznym sensie są dwie bramownice, wyższe niż zwykłe, a także ograniczone do jednej strony drogi. Dzięki temu bez problemów przejadą pod nimi pojazdy wielkogabarytowe.

Może nie wyda się to Wam niczym ciekawym, ale to bardzo ważny szczegół. Pierwsza z bramownic znalazła się przy Miasteczku Orange, druga nieco w głębi, za budynkiem obok głównego wjazdu do parkingu podziemnego.

Do tej podstawy mocowane są kolejne urządzenia. Na bramownicy wjazdowej zamontowaliśmy kamerę ANPR. To dwuobiektywowa kamera pracująca w bardzo wysokiej rozdzielczości. Działa także w podczerwieni. Jej celem jest zapisanie danych samochodu, który właśnie przejechał przez bramkę. Potrafi ona także sklasyfikować rodzaj pojazdu. Kamera połączona jest poprzez sieć LAN i WAN z systemem centralnym, który zarządza „Polską Winietą”. Transmisja jest w pełni bezpieczna, bo szyfrowana.

Kamera systemu Polska Winieta

Do drugiej z kratownic – wyjazdowej, przymocowaliśmy nieco więcej sprzętu. Listę również rozpoczynają kamery ANPR. Kolejnym elementem jest Moduł DSRC (Dedicated Short Range Communication). Dzięki niemu możliwa jest obsługa dotychczasowej technologii pobierania opłat na polskich drogach. Umożliwia to szybkie,  sprawne i bezbolesne przejście na technologię zaproponowaną przez nas. Na bramownicy wyjazdowej zawiśnie także SICK. To moduł, który umożliwi klasyfikację pojazdów, biorąc pod uwagę jego rozmiar, liczbę osi, oznaczenia oraz to czy posiada przyczepę. Wykorzystujemy do tego radar i technologię laserową. W efekcie dostajemy trójwymiarowy model pojazdu. Oczywiście wszystko łączy się z siecią poprzez sieć LAN i WAN.

Kamera systemu Polska Winieta

Cały system ma także dwa nieco mniej widoczne elementy – system pozycjonowania GNSS (Global Navigation Satellite System) oraz system centralny. Pozycjonowanie GNSS to aplikacja, która umożliwia pobieranie opłat za zdefiniowane wirtualne odcinki płatne. Wykorzystujemy systemy lokalizacji satelitarnej (GPS, Glonass czy też Galileo). Z kolei system centralny odpowiada za zbieranie, przechwytywanie danych z modułów ANPR oraz GNSS, a następnie naliczanie opłat.

Poszukamy Wam parkingu

Uzupełnieniem wspomnianego rozwiązania jest również technologia nawigacji na wolne miejsca parkingowe, oczywiście w czasie rzeczywistym. Zmniejsza to ryzyko powstania korków na drodze, wspiera „inteligentną” komunikację poprzez przekierowanie ruchu tak, byśmy nie szukali miejsc parkingowych w nieskończoność, podczas gdy 2-3 przecznice dalej są miejsca, które od kilku godzin nie widziały samochodu. To także szansa by dodatkowo wesprzeć system parkingów P+R, czy odkorkować najbardziej zatłoczone miejscowości, choćby turystyczne.

Dygresja

Orange to przede wszystkim operator komunikacyjny. Bez dwóch zdań. Ale telekomunikacja coraz częściej wychodzi poza ramy obsługi połączeń między dwoma telefonami. Mamy sprawną sieć – zarówno mobilną jak i stacjonarną, więc korzystamy z niej na wiele innych sposobów. W końcu do obsługi systemu poboru opłat na autostradach, lamp ulicznych, czy liczników wody wykorzystywana jest ta sama sieć, dzięki której korzystacie z internetu i dzwonicie. Dlatego spodziewajcie się, że na blogu w kategoriach „oferta”, „innowacje” czy „sieć” coraz częściej będziemy pisać właśnie o takich rozwiązaniach.

Komentarze

mike278
mike278 10:01 14-11-2024

Bonus ok i faktycznie gratis. Natomiast start promocji fatalny że względu na problemy w aplikacji.

Odpowiedz
Maniu
Maniu 12:25 14-11-2024

A kiedy będzie rozstrzygnięty konkurs wakacje z Orange?

Odpowiedz
fajera
fajera 14:38 15-11-2024

co to są mobilne usługi głosowe?

Odpowiedz
Wake Up
Wake Up 12:19 16-11-2024

już był

Odpowiedz
mst
mst 14:34 22-11-2024

Katastrofa. Nie da się tego uruchomić w aplikacji. Klikam dołącz i brak reakcji….

Odpowiedz
Robi
Robi 15:52 22-11-2024

Brak gb po 2 pompowaniu , po reklamacji na czacie wpadły na 1 nr z 3 , zachwytów nie było końca jak to odpowiedni dział pozytywnie naprawił , podczas 2 reklamacji konsultant podał mi „mój” nr z kosmosu , dzięki jeszcze zadzwonię.

Odpowiedz
emitelek
emitelek 18:21 22-11-2024

Pani Beato!!! Prosimy o komentarz!!!
Jeśli coś robicie, to zróbcie to z głową!!!…

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

Monika Kulik Monika Kulik
12 grudnia 2017
Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

Jakiś czas temu Michał Rosiak pisał na blogu o stalkingu i technicznych sposobach radzenia sobie z nękaniem. Dziś w wywiadzie z Martą  Wojtas, psycholożką, ekspertką ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę rozmawiam o innych aspektach tego zjawiska.

psycholożka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

* Czym jest stalking? Czy wiemy jaka jest skala tego zjawiska?

Stalking to uporczywe nękanie, którego dopuszcza się określona osoba bądź osoby, naruszając cudzą prywatność oraz wywołując u ofiary poczucie zagrożenia oraz inne szkody osobiste. Stalking może mieć różne formy zaczynając od uporczywych prób kontaktu za pomocą internetu, telefonu ale też może mieć wymiar nachodzenia czy śledzenia danej osoby. Nie znamy dokładnej skali tego zjawiska. Możemy przypuszczać, że popularność takiego medium jak internet dała sprawcom nowe możliwości podążania i naprzykrzania się swoim ofiarom.

* Kiedy możemy uznać, że jesteśmy ofiarami stalkingu?

Ofiarą stalkingu staje się osoba, która pomimo iż wyraźnie zaznaczyła, że nie życzy sobie kontaktu, nadal otrzymuje od kogoś niechciane wpisy, połączenia online czy telefoniczne, sms’y, wie o tym że ktoś obserwuje ją w rzeczywistości w formie jawnej lub ukrytej, nachodzi ją i narzuca swoją obecność. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę fakt, że aby zakwalifikować zachowanie jako stalking musi mieć ono uporczywy charakter, czy pojawiać się regularnie i często przez określony czas. Stalkingiem nigdy nie są pojedyncze formy kontaktu z daną osobą, nawet jeśli zawierają znamiona przestępstwa np. groźby karalne. Stalking może się też wiązać z przemocą fizyczną i stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia ofiary.

* Jak się zachować w takiej sytuacji? Jak reagować? Kiedy?

Kiedy zdarza się sytuacja, w której mamy poczucie, że ktoś nas nęka warto przede wszystkim wyraźnie zakomunikować tej osobie, że nie życzymy sobie z nią kontaktu. Jeśli zachowanie tej osoby się nie zmieni ważne jest, aby zabezpieczyć dowody tego, co się zdarza czyli np. nie kasować sms’ów, zrobić zrzuty ekranu wpisów, które pojawiają się online, wydrukować billing połączeń telefonu komórkowego, zapisywać w jaki sposób i kiedy osoba próbowała się z nami kontaktować osobiście. Warto też pomyśleć o tym, czy są inni świadkowie nękania, gdyż zeznania takich osób mogą być istotne dla organów ścigania.

* Czy sami możemy coś zrobić i czy powinniśmy?

Jeśli stalking przydarza się nam warto zadbać o to, abyśmy jak najczęściej przebywali w towarzystwie innych osób. To może pozytywnie wpływać na nasze poczucie bezpieczeństwa. Ponadto obecność świadków w chwilach prób nawiązania kontaktu przez sprawcę może być istotna z punktu widzenia późniejszej interwencji prawnej. Warto pamiętać, że w sytuacji, kiedy czujemy niepokój w relacji z osobą, która nam się narzuca pomimo iż sobie tego nie życzymy, mamy prawo reagować i możemy liczyć na wsparcie telefoniczne, online i bezpośrednie.

* Jaki skutki psychologiczne wywołuje stalking?

Ofiara nękania zazwyczaj znajduje się w trudnej sytuacji psychologicznej. Może przeżywać poczucie zagrożenia, które może się utrzymywać przez dłuższy czas i zaburzać codzienne funkcjonowanie. Może mieć poczucie bezradności i braku kontroli nas sytuacją. Takie okoliczności wpływają na poczucie bezpieczeństwa i samoocenę osoby, która doświadcza nękania. Zdarza się, że trudności emocjonalne ofiary prowadzą do myśli lub prób samobójczych i mogą zakończyć się tragicznie, jeśli zjawiska w porę nie uda się przerwać i nie zostanie udzielona odpowiednia pomoc.

* Gdzie możemy szukać pomocy? Także psychologicznej ?

Ofiary stalkingu mogą potrzebować pomocy specjalisty, który będzie w stanie udzielić im wsparcia, ale także będzie im towarzyszył w procesie wyrażania i radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz budowaniu poczucia bezpieczeństwa. Osoby dorosłe mogą poszukiwać pomocy w różnych placówkach np. Ośrodkach Interwencji Kryzysowej oraz poradniach specjalizujących się w pomocy terapeutycznej. Kiedy ofiarą stalkingu staje się dziecko ważne jest aby w oddziaływania włączona była np. szkoła oraz poradnia psychologiczno-pedagogiczna. Warto dodać, że w każdej sytuacji tego typu ważne jest aby ofiara odbyła przynajmniej jedno spotkanie z psychologiem, który oceni stopień wpływu tego co się zdarzyło na jej emocje i funkcjonowanie w życiu.

Dzieci i młodzież mogą otrzymać pomoc w bezpłatnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, czynnym codziennie od 12-22, a od stycznia 2018 od 12.00-2.00. Rodzice, których dziecko doświadcza podobnej sytuacji uzyskają wsparcie pod bezpłatnym numerem 800 100 100, w Telefonie dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci (czynny pn-pt w godzinach 12-15). Jeśli stalking dotyczy internetu i nowych technologii dzieci i młodzież z Warszawy oraz okolic mogą uzyskać pomoc bezpośrednią w Poradni Dziecko w Sieci, którą prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Więcej szczegółów oraz kontakt dostępny jest pod linkiem: http://fdds.pl/oferta/pomoc-bezposrednia/. Osoby dorosłe mogą skontaktować się z telefonem zaufania dla osób dorosłych 116 123.

* Co na to prawo?

Stalking jest przestępstwem, zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3, a w przypadku doprowadzenia ofiary do śmierci samobójczej – do lat 10. W kodeksie postępowania karnego dotyczy artykułu 190a. Jest to przestępstwo ścigane na wniosek poszkodowanego, więc każdą taką sytuację możemy zgłosić organom ścigania. Dokonując zgłoszenia policji warto przedłożyć wszystkie dowody, które udało nam się zgromadzić, gdyż mogą one potwierdzić uporczywy i ciągły charakter tego zjawiska. Szkody osobiste w postaci trudności i zaburzeń emocjonalnych można udokumentować odpowiednią opinią psychologiczną po konsultacjach ze specjalistą.

Dziękuję za rozmowę.

Orange Polska jest partnerem technologicznym i finansowym Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz infolinii 800 100 100.

Komentarze

Doktor
Doktor 15:38 23-08-2024

Proszę o informacje kiedy dowiesicie się do masztu P4 RZE7013 w miejscowości Nowy Borek, gmina Błażowa, woj. Podkarpackie. Już nawet Plus wziął tam pozwolenie a jest tam starsza dziura zasięgowa, jedynie Play ma zasięg

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 05:57 29-08-2024

O jeszcze chwila i będziecie u mnie. Dobrze że 2G zostaje z nami i niektóre telekomunikacyjne perełki jak Samsung X660 będą działać. Kalendarz w telefonie się skończył, bateria już słabiutka, ale telefon działa mi ok 20 lat.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 19:28 02-09-2024

Szkoda że miejscowości Wolanów powiat Radomski od dawna dawna istnieje zasięg 2G albo brak zasięgu.

Nawet jak się pojawi LTE to na po graniczu.

Jakoś sieć Orange nie jest tym zainteresowana żeby poprawić w tym rejonie zasięg

A konkurencja posiada nadajnik i się śmieje z Orange że przejął wszystkich klientów.😂
Nawet w sklepach nie istnieją startery Waszej firmy

Odpowiedz
Jakub D
Jakub D 16:45 04-09-2024

Ale bywa też odwrotnie. Jestem w takim miejscu, że pomarańczowi i różowi wymiatają (LTE/5G), a fioletowi i zieloni praktycznie nieobecni. Nawet 2G nie odbiera w budynkach, a na zewnątrz tylko czasem. 🙂

Odpowiedz
Scroll to Top