W Play zmieniają się prezesi, szefowie marketingu, firma trafiła na giełdę, ale jedno się nie zmieniło - zamiłowanie do marketingowego ściemniania. Dzisiaj przeczytałem, że nasz konkurent wprowadza markę „5G Ready”. Chociaż pamięć rzecznikowi czasami już szwankuje, to ten numer pamiętam doskonale! Jakieś 8 lat temu technologia HSDP zagrała w Play rolę 4G LTE. Było dużo śmiechu, ale nie takie rzeczy widział świat. Wygląda na to, że nowy team marketingowy pozazdrościł starej gwardii pomysłowości i teraz literce G zamiast „4” będzie towarzyszyć w reklamach „5”. I tylko w reklamach, bo w rzeczywistości, jeśli 5G jest pyszną czekoladą, to „5G Ready” Playa jedynie produktem… „czekoladopodobnym”.
O co chodzi? Play będzie nas przekonywał, że część ich sieci, która m.in. wykorzystuje technologie MIMO4x4, agregację pasm i modulację 256QAM można określić, jako „5G Ready”. Nie można! Takie rozwiązania nie są żadną nowością i na całym świecie funkcjonują, jako 4G. W Orange Polska też je wykorzystujemy, ale nawet w snach nie określamy ich jako 5G. Walczymy o klienta jakością sieci i inwestycjami, a nie kampaniami marketingowymi. Wszyscy na rynku doskonale wiedzą, że na prawdziwe 5G jeszcze trochę poczekamy. Trzeba mieć odpowiednie częstotliwości, anteny, routery i smartfony. To dopiero przed nami. Nikt w Polsce nie świadczy usług 5G i trwają pojedyncze testy.
Żeby nie było, że tylko Play ulega pokusie marketingowego ściemniania. Niedawno „czekoladopodobną” drogą poszło też UPC, oferując „internet światłowodowy” zamiast światłowodu. Niby subtelność, ale pachnie udawaniem Orange. Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi co się ma.
Komentarze
„która m.in. wykorzystuje technologie MIMO4x4, agregację pasm i modulację 256QAM można określić, jako „5G Ready”. ” Właśnie z 5 technologii wybraliście „MIĘDZY INNYMI” 3 technologie, które macie. Niby nie kłamstwo, ale jednak. Dlaczego nie macie pozostałych dwóch technologii?
OdpowiedzKażdy operator wykorzystuje inne narzędzia do optymalizacji sieci. My korzystamy np.: z Redirection, który przekierowuje aktywnych użytkowników sieci 3G na sieć 4G, nawet w trakcie transmisji danych czy też Mobility Load Balancing, który rozkłada ruch użytkowników pomiędzy czterema warstwami 4G LTE. Więcej możesz poczytać na stronie: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/wyciskamy-siec-mobilna-czesc-2/. Pozdrawiam
OdpowiedzTak jakby Play tego nie miał. Ma i to dużo wcześniej od Was.
OdpowiedzObie rzeczy ma również Play. Nie twierdzę, że powinni używać hasła 5G ready ale uczciwie trzeba oddać, że na dziś mają więcej rzeczy, które będą składały się na 5G czyli równiż: synchronizacja fazy, chmura oraz kodek EVS. Orange na dziś nie ma tych trzech rzeczy i to są fakty. Oddajcie proszę Play, że ma więcej nowinek w swojej sieci.
Odpowiedzco by nie mówić PLAY technologicznie jest nr1 w PL mimo, że posiada mniej stacji. Orange i TM to silny nr2, a wiadomo Solorzowe Plusowe średniowiecze daleko za wszystkimi pod wzgledem techniki.
OdpowiedzJedna wielka bzdura jeśli chodzi o LTE i zasięg plus nr1
OdpowiedzCo do technologii to duży plus dla Playa za rozmowy oczekujące i połączenia konferencyjne w prepaid! Orange tego nie ma. Stara platforma bilingowa?
OdpowiedzDla ścisłości Orange nie ma dwóch rzecz, które Prezes Play określił by móc mówić o 5G ready. Chodzi o synchronizacja czasu i cloud air. Także drogie Orange, nie macie tego. Tak jak nie macie np: kodeka EVS w VoLTE, które też będzie w 5G.
OdpowiedzNie mają też SMSów w WiFi Calling. Cały czas „pracują”. Tak od dwóch lat.
OdpowiedzTo, że Play ma cloud air i synchronizację fazy nie pozwala wprowadzać mu tego pod nazwą 5G Ready. To są po prostu kolejne rozwinięcia sieci LTE.
OdpowiedzWięcej rozwinięć 4G ma Play niż Orange. Play ma w sieci wszystko to co ma Orange + synchronizacja fazy, chmura i kodek EVS w VoLTE. Nie powinni używać 5G ready ale są bliżej technologicznie 5G niż Orange. Play ma wdrożone komercyjnie to wszystko, a nie testy czy laboratorium.
OdpowiedzA z UPC to też coś ściemniacie, UPC do części domostw doprowadza światłowód do końca. Poza tym u was też miało pojawić się (już jest?) G.fast, które miało doprowadzać internet w budynku po miedzianym kablu po neostradzie. A jeśli klient korzysta z WiFi w mieszkaniu to też nie powinniście nazywać tego światłowodem, bo przecież na końcu jest WiFi.
OdpowiedzMy doprowadziliśmy go do blisko 3,4 mln gospodarstw domowych w Polsce. Co do G.Fast stosujemy go w tych mieszkaniach, gdzie z powodów technicznych światłowodu podłączyć nie można. To substytut nie rozwiązanie docelowe.
OdpowiedzCzyli jednak to nie wszędzie macie „prawdziwy” światłowód. Takie kłamstewka. 😉
OdpowiedzZawsze oferujemy klientom światłowód. Jeżeli nie wyrażą zgody na zaproponowane rozwiązania, chociażby związane z nawiercaniem ścian, mogą wybrać rozwiązanie takie jak G.Fast. Jest to jednak niewielki procent wszystkich naszych klientów.
OdpowiedzChyba jednak nie zawsze bo na moim słupie jest miedź i według Was do 10Mb/s 😀 no i kiedy 1Gb/s w innych miejscach niż obecnie? UKE już dało zielone światło
OdpowiedzPraca marketingowca do łatwych nie należy, dlatego nie raz się nabieramy i kupujemy „kota w worku”.
OdpowiedzCzy ten wpis oznacza, że Orange Polska zamierza przeprosić za wprowadzenie swego czasu Neostrady Fiber?
OdpowiedzAle głupia gra w „słówka”!… Wojtku! Nieraz spotykasz się z „gruchą” face to face i teraz takie głupie przekomarzanie się na forum publicznym? Nie wiem po co i na co to komu… :/
OdpowiedzJak się spotykają twarzą w twarz to rozmawiają o pindolach 🙂
OdpowiedzZawsze stawiam na jakość! Dlatego Orange jest dla mnie jedyną siecią, która liczy się z klientem. I ta otwartość na rozwiazywanie problemów i indywidualne podejście, a nie tylko marketing i jak co dostajesz maila. Się nie da i koniec. W Orange jest dla mnie bezpiecznej i jest komu zaufać ! Dzięki za odkrycie kłamstwa ! klamstewka? Playa . Brawo Orange !
OdpowiedzA Wy Orange nie macie w prepaidzie połączeń oczekujących, zawieszenia połączenia na które tak czekamy od lat i nic! Dlatego zmieniam Was na inną sieć prepaid, bo jesteście zacofani w Prepaid!
OdpowiedzA Wy mistrzowie „marketingu”, dlaczego nazywacie się „siecią nr 1 w PL?”. W ilości oddanych numerów w MNP – zgoda.
OdpowiedzBrawo komentarz! właśnie sieć nr 1 tak pompatycznie nazywana, a nie mają w prepaid tak oczywistych usług jak połączenie oczekujące i zawieszenie poł. żenada, że czekamy tyle lat na to i nic.
OdpowiedzWojtek Jabczyński: dlaczego mapa zasięgu orange nie jest aktualizowana od dłuższego czasu ? Kiedyś każdego dnia była odświeżana, a obecnie od 27.01.2019 nie ma żadnych zmian. Trochę słabo to wygląda. Ktoś zaspał ?
OdpowiedzPanie Wojtku sam jestem w Oange cóż chwalę sobie. Natomiast ciekawie mnie ta synchronizacja fazy czy orange też to ma i czy wszędzie ? a co do MIMO4x4, agregacji pasm czy modulacji 256QAM to jak to u nas jest ? mamy to wszędzie czy dopiero orange to robi ?
OdpowiedzSkoro już jesteśmy w kategorii „ŚCIEMA”, to pragnę zwrócić uwagę na drobiażdżek, jednak dość istotny 🙂 Od 5 kwietnia 2018 roku operator pomarańczowej sieci wysyła odpowiedzi na reklamacje swoich klientów z adresu no.reply.info.orange@orange.com. Adresu tego Orange nie monitoruje, więc odpowiedzi na korespondencję tam przesłaną nie są odczytywane. Jeśli więc ktoś chce się odwołać lub odpisać, musi RĘCZNIE wstawić adres bok@orange.com. Wielu klientów może to skutecznie zniechęcić do dalszego niepokojenia operatora. O co kaman, ja się pytam?! Po kiego grzyba takie schody??
OdpowiedzWłaśnie sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie, chodzi o to, by Klient tak łatwo nie mógł odpowiedzieć na odpowiedź reklamacyjną a tym samym ona nie doszła do Operatora.
OdpowiedzTo już paranoja jest wygaszanie maila bok@orange.pl mało tego na orange on-line nie ma żadnej zakładki gdzie można zgłosić sprawę. Idzie to w złym kierunku dlatego ja przenoszę prepaidy z Orange. Mam dość tej stagnacji…
Nie, Kleopatro – „nie odpowiedziałem sobie” 🙂 Przedstawiłem sytuację i jej skutki, a moje główne pytanie jest bardzo jednoznaczne: DLACZEGO Orange TO ROBI SWOIM KLIENTOM??!!
Odpowiedz…no i mija kolejny dzień, w którym Święty Rzecznik Orange NIE REAGUJE na pytanie. Jakże istotne pytanie, dodam nieskromnie 😛
OdpowiedzDlaczego Orange rzuca kłody pod nogi ludziom, dzięki którym istnieje, czyli swoim Klientom? Dlaczego ich zlewa, zniechęca, unika w końcu? Strategia „nic nie wiedzę, nic nie słyszę, czyli nie ma problemu”? Trochę wstyd, szanowny Autorze notki, panie Wojtku. Wstydliwa sprawa – nie czytać/nie reagować na komentarze do swojego wpisu. ZERO kontaktu, totalne jakieś odcięcie (się). Świat widzi i wyciąga wnioski.
Zapraszamy do kontaktu przez czat lub infolinię
Odpowiedz5G pyszną czekoladą… OMG
Odpowiedz5G is War on Humanity!
Jeśli Play startuje z 5G to my startujemy z 6G 🙂 a poważnie to z tym 5G to fajna ściema
OdpowiedzKiedy pojawią się SMS-y po VoWiFi i EVS, które konkurencja już ma?
OdpowiedzTeraz jestem w Orange i mocno tego żałuję – odczuwam to głównie na zdalnym łączeniu do kamer w domu…
Największą ściemą są konsultanci z orange…
Ale do rzeczy:
Ktoś powie po co mu szybkość (tu będzie myślał o downloadzie) którą i tak sieć ogranicza…
Ja powiem: czas odpowiedzi ma znaczenie nie tylko DO GIER a zwłaszcza tam gdzie nie masz innej opcji niż GSM.
Jak przetestować szybkość każdej z sieci w aktualnym LTE i sprawdzić kto najlepiej wypada?
Proste – wystarczą PING’i.
Testowałem pingi do swojego serwera (na światłowodzie) i średnia z 10ciu PINGów:
19,5ms operatora kablowego UPC,
Odpowiedz58,6ms od ORANGE (taki cwaniak jak PO po przegranej),
52,1ms od T-MOBILE,
41,1ms od PLUS,
20,2ms od PLAY… po GSM a brakuje mu 0,7ms do czasu z kabla…
Jeśli wejdzie 5G rezygnuje z sieci!.Technologia 5G jest niebezpieczna dla zdrowia ludzi.Normy są zaniżane !Wystarczy sprawdzić jakie normy były bezpieczne dla ludzi pracujących przy antenach kiedyś i dziś.Jaki czas jest na eksponowanie organizmu przy takim natężeniu.Ludzie oni chcą nas wykończyć.
OdpowiedzTo samo co bło z 4G i zapoczątkował Play, 4G to było zwykłe hmm 3.8G….
Udoskonalone 3G..
OdpowiedzAle liczy się reklama i hajs
Trzeba było ich pozwać, jak TM. 🙂
Odpowiedz