Oferta

Smart Wi-Fi od Orange – jak to działa?

Piotr Domański Piotr Domański
17 września 2018
Smart Wi-Fi od Orange – jak to działa?

Ile ja się napisałem o tym jak ustawić modem Wi-Fi w mieszkaniu?! Pokazywałem jak to działa. Nawet robiłem mapki, by lepiej pokazać wszystkie czynniki, które wpływają na zasięg domowego Wi-Fi. Pisałem o żelbetowych ścianach, kuchenkach indukcyjnych i lustrach. Potem wszedł nasz Extender i mogliście już dodatkowo wzmocnić swoje domowe Wi-Fi.

Niedawno w naszej ofercie pojawił się Smart Wi-Fi Box. To część większego systemu Smart Wi-Fi, dzięki któremu powierzchnia mieszkania i materiał, z którego wykonane są ściany w Waszych domach traci na znaczeniu. W jego skład wchodzą wspomniany wcześniej Box, znany już dobrze FunBox 3.0, który został wzbogacony o nowe funkcje i Aplikacja Mój FunBox.

Nie będzie to kolejne wideo z cyklu „Jak to działa?” Od ostatniego minęło ledwie kilka dni ;-)

FunBox 3.0

To punkt dostępowy (Access Point) Wi-Fi, który posiada bardzo sprawny mechanizm wyszukujący najlepszy kanał dla urządzeń korzystających z Wi-Fi i dzieje się to całkowicie automatycznie. Modem sam zdecyduje także o tym, które pasmo częstotliwości będzie najlepsze dla urządzeń podłączonych do Wi-Fi –WiFi 2,4 GHz, czy 5 GHz. Dzięki temu można uniknąć przeciążenia kanałów, całego pasma czy interferencji od innych urządzeń. Generalnie – sprawić by było lepiej i oczywiście lepiej dla Klienta korzystającego z urządzeń Orange (wspominanych wcześniej FunBox 3.0 oraz Smart Wi-Fi Box)

Smart Wi-Fi Box

To mała skrzyneczka, która pozwala rozszerzyć strefę domowego Wi-Fi. Co bardzo ważne, to sama sieć (a dokładniej FunBox 3.0) automatycznie zadecyduje, czy konkretne urządzenie ma korzystać ze Smart Wi-Fi Boxa czy z właściwego modemu. Weźmie pod uwagę aktualne zakłócenia sygnału i odległość między urządzeniami. Wybierze też za nas to, czy dane smartfon, komputer lub drukarka powinna korzystać z częstotliwości 2,4GHz czy też 5GHz.

Wiem, sporo automatyki, ale nie musimy się na wszystkim znać. Czasem dobrze, gdy ktoś (lub coś) zrobi pewne rzeczy za nas. Bardzo ważna sprawa - warunkiem korzystania z wszystkich dobrodziejstw Smart Wi-Fi jest posiadanie wspólnej konfiguracji sieci Wi-Fi 2,4GHz i 5GHz (jedna nazwa sieci Wi-Fi SSID). Jak to zrobić zobaczycie w filmie na dole tekstu.

Smart WiFi - jak to działa?

Aplikacja Mój FunBox

W sumie to o niej miał być tekst. Dlaczego? Ponieważ niedawno wprowadziliśmy także jedną fajną możliwość. Otóż poza wszystkimi świetnymi rzeczami, jakie daje aplikacja, o których pisałem wcześniej teraz także pozwala znaleźć odpowiednie miejsce, gdzie powinien być podłączony Smart Wi-Fi Box, aby móc korzystać z dobrodziejstw Smart Wi-Fi. Działa to bardzo dobrze.

Zaczyna się od wejścia w aplikację i wyboru „Przejdź do instalacji” przy ikonie Smart Wi-Fi Box. Potem czeka nas szybkie łączenie sieci Wi-Fi 2,4GHz i 5GHz w jedną. Oczywiście, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy.

Potem łapiemy w jedną rękę telefon, w drugą Smart Wi-Fi Box wybieramy właściwą opcję w aplikacji i idziemy przed siebie. Aplikacja powie nam gdzie jest najlepsze miejsce na umiejscowienie Smart Wi-Fi Box. Czeka nas jeszcze tylko podpięcie go do prądu i sparowanie.

Wszystko pokazane jest na tym wideo.

Korzystanie z tej aplikacji ułatwia życie. Hasło można przesłać przez WiFi. Nie trzeba się bawić w dodatkowe „zabawki” do kontroli rodzicielskiej. Ja korzystam. A jak Wasze doświadczenia korzystania z tego sprzętu?

P.S. tego typu rozwiązania przydają się szczególnie w dużych mieszkaniach, lecz także domach jednorodzinnych. Jeżeli chcecie dowiedzieć się, jak przygotować je, w trakcie remontu lub wykończenia na podłączenie światłowodu zajrzyjcie do poradnika: "Jak przygotować dom jednorodzinny na światłowód?". Znajdziecie tam sporo przydatnych informacji.

Komentarze

Krzysiek87
Krzysiek87 21:37 17-09-2018

Piotrze mieszkańcy miejscowości oddalonej o 30 km od Nowego Sącza mają identyczny problem z jakością sieci jak Ja https://sadeczanin.info/wiadomosci/jezdza-po-wsi-i-lapia-zasieg-ida-na-wojne-z-telefoniczna-korporacja-o-nadajnik

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 15:39 18-09-2018

    Wiemy, sprawa sprawdzona, także chodzi tu o zakłócenia.

    Odpowiedz
      Krzysiek87
      Krzysiek87 16:01 18-09-2018

      Piotrze,tylko w Moim przypadku Panowie z UKE powyłączali stosowane nielegalne wzmacniacze,a Ja nie odczułem żadnej poprawy nawet na 10 minut. Klienci tłumaczyli się,że zamontowali repeatery ponieważ bez nich nie mieli w ogóle zasięgu.

      Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 23:09 17-09-2018

Widzę że wzięliście się mocno do pracy – fajna sprawa. Gdyby nie widmo wiercenia dziurek w ścianie, klejenia cieniutkich kabelków to może zdecydował bym się na Wasz Internet. Mam zamurowaną w ścianach miedzianą instalację od UPC i na dzień dzisiejszy mi wystarcza. Tak kupiłem mieszkanie i na chwilę obecną tak chyba zostanie. Chyba że UPC zajdzie mi mocna za skórę……….

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 16:58 22-04-2019

Nie mam doświadczenia z tym sprzętem ale wygląda na wygodny w użyciu.

Odpowiedz
LALLA
LALLA 14:56 15-09-2020

Mam dom o nietypowym kształcie 4×32 m, W takim razie potrzebowałabym chyba takie dwa urządzenia… Czy jest możliwe zainstalowanie dwóch Smart Wifi Box-ów?

Odpowiedz

Rozrywka

Filmowe Lato w zasięgu Orange za nami

Kasia Barys Kasia Barys
17 września 2018
Filmowe Lato w zasięgu Orange za nami

79 projekcji, 38 miejscowości, 24 wielkie tytuły, do tego 13 504 przejechanych kilometrów i blisko 21 000 widzów. To liczbowe podsumowanie zakończonej drugiej edycji Filmowego Lata w zasięgu Orange.

W ciągu trzech letnich miesięcy odwiedziliśmy popularne kurorty m.in takie jak: Mikołajki, Szklarska Poręba, czy Krynica Morska. Dotarliśmy do malowniczo położonych miejscowości Tleń i Osie, Olecka i Czaplinka. Pojawiliśmy się w uzdrowiskach – nasze kino zaparkowało przy tężniach w Ciechocinku oraz w Kołobrzegu, Gołdapi, Cisnej, Inowrocławiu, Rabce-Zdroju i Szczawnicy. Byliśmy nad Parsętą, Drwęcą i Nogatem, spoglądaliśmy na Tatry, Karkonosze i połoniny bieszczadzkie, nasze kino zacumowało nad przystaniami mazurskich jezior i na plażach Bałtyku. Odwiedziliśmy historyczne krainy Pałuk, Kaszuby, Kujawy, Lubelszczyznę, Podlasie i Suwalszczyznę, dotarliśmy też na Mazury Garbate i do serca Puszczy Białowieskiej. Byliśmy wszędzie tam, gdzie Polacy wypoczywają się na wakacjach po to, by zaproponować dobre kino w dobrym towarzystwie.

W repertuarze Filmowego Lata w zasięgu Orange pojawiły się filmy, które podbiły serca publiczności, m.in. „Lato w Prowansji” z Jeanem Reno, oscarowy „La La Land” z genialnymi kreacjami Ryana Goslinga i Emmy Stone, czy „Śmietanka towarzyska” w reżyserii Woody’ego Allena. Nie zabrakło również komedii kryminalnych – a wśród nich: „Nice guys. Równi goście” z nagrodzonym Oscarem Russellem Crowe oraz Ryanem Goslingiem i „Nieobliczalni” z Omarem Sy’em, gwiazdą „Nietykalnych”, najbardziej kasowego francuskiego filmu wszech czasów.

W ciągu trzech wakacyjnych miesięcy odwiedziliśmy niemalże każdy zakątek Polski i wszędzie spotykaliśmy się z entuzjastycznym przyjęciem. Druga edycja Filmowego Lata w zasięgu Orange pokazała, że Polacy kochają dobre kino.

 

 

Komentarze

Astis
Astis 18:10 05-11-2024

Kasiu, pomóż… Ja w innej sprawie. Ta subskrypca w Nju to ma prawdopodobnie pewne niedociągnięcia ? Czy jest Ktoś Kto mógłby pomóc znajomemu w przywróceniu subskrypcji, a bardziej w numerze, który po wybraniu „Zrezygnuj z usługi” przepadł bez powrotnie … numer kontakt do wszystkiego, jednym kliknięciem 🙁 AŁC

Odpowiedz
Artur
Artur 18:37 05-11-2024

Jeżeli z subskrypcji zrezygnuje się przed upływem 14 dni od rozpoczęcia świadczenia usługi lub subskrypcja nie zostanie odnowiona do 6 miesięcy, to numer przepada bezpowrotnie. Jeszcze w przypadku ofert na kartę jest szansa odzyskania, z subskrypcji już niestety nie. Nawet podjąłem próbę przeniesienia do innego operatora po wyłączeniu numeru w subskrypcji, nastąpiła odmowa, numer już niedostępny.

Odpowiedz
Astis
Astis 10:29 07-11-2024

no to nieźle … a we wszystkich podobnych sytuacjach potrzeba 30 dni na wypowiedzenie usługi:) prawdopodobnie znalazłem ” furtkę” jak szybko wyłączyć swój numer z sieci…. 🙂

Odpowiedz
Astis
Astis 10:33 07-11-2024

Kto teraz chodzi do Kina ? 🙂

Odpowiedz
Astis
Astis 10:43 07-11-2024

Tak też to rozumiem, ale nie wierzę, że nic się nie da zrobić?!

Odpowiedz

Oferta

Niewidzialny światłowód w domu czyli marketingowa „fibersztuczka”

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
17 września 2018
Niewidzialny światłowód w domu czyli marketingowa „fibersztuczka”

Dużo pracy, czasu i pieniędzy poświęciliśmy, aby światłowód stał się synonimem najlepszego i najszybszego internetu. Jeszcze więcej zainwestowaliśmy by klienci w domach i firmach przekonali się, że to prawda. Piszę o nim tak często, że na klawiaturze z zamkniętymi oczami wystukuję słowo #światłowód.

Chociaż minęło już kilka lat od słynnej „ściemy roku” (dla przypomnienia to było 4G, którego Play nie miał, ale marketingowo się cudownie pojawiło) teraz mam DEJA VU! Tylko zmienił się konkurent i technologia. UPC na sztandary marketingowe rzuciło, a jakże… światłowód. Tyle, że jakiś taki krótszy trochę. I do domu nie dochodzi.

Nie jestem specem od techniki, dlatego zapytałem moich kolegów inżynierów: czy UPC robi światłowód do domu jak my? Że co? Absolutnie nie - odrzekli. UPC nie robi światłowodu do domu (FTTH - Fiber to the Home). To, co robią to doprowadzają światłowód maksymalnie do budynku a później wykorzystują kable koncentryczne, którymi dochodzą do klientów. Dalej jest to technologicznie DOCSiS i sieci HFC (Hybrid Fibre-Coaxial). Co więcej do flagowego modemu konkurenta (Giga Connect Box) nijak nie można podpiąć… światłowodu.­­­

Wstydu nie ma, bo internet w tej technologii daje radę, ale FTTH to nie jest i stąd pewnie pokusa marketingowego ściemniania? Klient się nie pokapuje i odetniemy parę kuponów od fibera, jak mawiają Amerykanie. Z litości nie czepiam się już PR-owego ogłaszania na dzień wcześniej „światłowodowego” 1 Gb/s, żeby tylko zrobić to przed nami. Cóż, że w przedsprzedaży i tylko w Warszawie.

Swoją drogą temat marketingowych „fibersztuczek” nie jest polską specjalnością. We Francji, gdzie operatorzy kablowi próbowali „przypiąć się” do FTTH, sprawą zajął się regulator i teraz reklamują się jako „fiber with coax termination". Z tego wniosek, że można zgodnie z prawdą.

Gwoli sprawiedliwości dodam, że my też wykorzystujemy technologię G.fast tzn. parę miedzianą bądź coax na ostatnich metrach łącza. Wynika to z niedoskonałości budynkowej infrastruktury i po konsultacjach z klientem, wybieramy ten sposób dostarczenia światłowodu bezpośrednio do mieszkania. To jednak zaledwie kilka procent wszystkich podłączeń.

Komentarze

Scroll to Top