Odpowiedzialny biznes

Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

Monika Kulik Monika Kulik
29 grudnia 2020
Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

Ten rok był inny.

Zaczął się normalnie. W styczniu na blogu podpowiadaliśmy, co zrobić z pierwszym smartfonem, który dziecko dostało pod choinkę, jakie zasady wprowadzić i jak odpowiednio zabezpieczyć urządzenie.

W lutym również mówiliśmy o zasadach ekranowych w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, której jesteśmy partnerem. Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcaliśmy rodziców do zajrzenia na nasz portal razem w sieci i zapoznania się z poradnikiem – dzieci i ekrany.

Już w marcu sytuacja się zmieniła i zasady ekranowe przestały obowiązywać – w związku ze zdalną nauką i pracą wszyscy zasiedliśmy przed ekranami na długie godziny. Dzieciom, które zostały w domach podpowiadaliśmy, jak zostać #superkoderem. Wraz z Koalicją Liderów Pro Bono apelowaliśmy do biznesu o aktywny udział w walce z pandemią i sami aktynie włączyliśmy się w takie działania. Ruszyła specjalna akcja wspierająca zdalną naukę i oferta EDUFLEX.

W kwietniu w ramach naszych programów dla szkół – MegaMisja i #Superkoderzy pokazywaliśmy, jak radzić sobie z nauką zdalną. Obchodziliśmy też 15 - lecie współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a nasze dobre praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności jak co roku znalazły się w Raporcie dobrych praktyk FOB.

Maj upłynął nam pod hasłem wsparcia psychologicznego. Pomogliśmy uruchomić Społeczną Linię Wsparcia Fundacji Sławek i Telefon Zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii Fundacji Znajdź Pomoc. Dzięki naszemu wsparciu ruszył też cykl webinarów Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dotyczący pomocy zdalnej, interwencji kryzysowej i wsparcia psychologicznego. Do boju ruszyli też nasi wolontariusze, dla których przygotowaliśmy specjalny konkurs grantowy, aby szybko mogli realizować swoje pomysły na pomaganie w pandemii, bo razem możemy więcej. Nie zapomnieliśmy też o nauczycielach, z którymi mówiliśmy o szkole przyszłości i zdalnej edukacji.

W czerwcu pokazaliśmy, jak wykorzystujemy drukarki 3-D w naszych FabLabach do produkcji przyłbic dla szpitali, przychodni i domów pomocy społecznej. Takie drukarki pojawiły się też w 5 nowych miejscach w Pracowniach Orange, w których stworzyliśmy Makerspace – przestrzeń do majsterkowania z nowymi technologiami. Pochwaliliśmy się też Wam naszymi nagrodami - zajęliśmy 3. miejsce w kategorii usługi, handel i transport 14 edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ukazał się raport Equileap oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. W tym miesiącu ukazał się też II Raport na temat Startupów Pozytywnego Wpływu w Polsce.

W lipcu opublikowaliśmy badania - Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?, a nasi wolontariusze mimo wakacji angażowali się w pomaganie. Na koniec sierpnia zaprosiliśmy Was do nowej oferty edukacyjnej.

We wrześniu wróciliśmy do szkół. Z okazji Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju przypomnieliśmy o wkładzie Orange Polska w realizację celów zdefiniowanych przez ONZ i porozmawialiśmy o wyzwaniach CSR na XXI wiek.

W październiku zaprosiliśmy Was na konferencję o szkole jutra, a seniorów na 2. cykl webinarów ABC cyfrowego świata ze smartfonem. W mediach rozpoczęliśmy kampanię Dajemy telefonom drugie życie, uruchomiliśmy portal razem dla planety, a na blogu cykl artykułów poświęconych środowisku i ekologii. Dla klientów Orange Energia ruszyła specjalna oferta promocyjna – „Czysta Energia od Orange II”.

Obchodziliśmy też 10-lecie Fundacji Dorastaj z nami, której byliśmy jednym z fundatorów i z którą współpracujemy do dziś. Dzięki naszym klientom zaangażowanym w akcję „Pomagamy gigabajtami” przekazaliśmy 130 tabletów dla dzieci z domów dziecka na Dolnym Śląsku. Uczestniczyliśmy w targach CSR, a nasz raport zintegrowany został nagrodzony w konkursie Raporty społeczne.

W listopadzie pokazaliśmy 7 sposobów, jak zadbać o dziecięcy mózg w zetknięciu z nowymi technologiami. Zwróciliśmy też uwagę na problemy psychologiczne dzieci i młodzieży opisując działania Telefonu Zaufania dla dzieci i młodzieży- 116 111, którego od lat jesteśmy partnerem, a w czasie pandemii zasililiśmy go dodatkowymi funduszami. Młodym internautom przypomnieliśmy w ramach kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, aby życzliwe traktowali się w wirtualnym świecie. Zachęcaliśmy kobiety do kariery w branżach technologicznych w ramach projektu Włacz.One, a startupy łączące pomaganie z nowymi technologiami do zgłoszenia się do programy akceleracyjnego Funduszu Sektora 3.0. Dyskutowaliśmy też o skutecznej komunikacji z seniorami. Nauczycieli zaprosiliśmy na darmowe szkolenia w ramach programu „Lekcji:Enter”.

W grudniu świętowaliśmy 15-lecie naszej Fundacji. Nasi wolontariusze jak co roku pomagali świętemu Mikołajowi dostarczyć prezenty dla dzieci, a do akcji świątecznej w ramach programu Pomagamy Gigabajtami dołączyli też nasi klienci. Nie zapomnieliśmy też o Dniu wolontariusza i wszystkich osobach z pierwiastkiem "W" naszej firmie. Zaangażowaliśmy się też konferencję Women in Tech Summit, największe w Europie wydarzenia dla kobiet w technologiach i nauce oraz w Digital Youth Forum - konferencję dla młodzieży, która inspiruje do bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu i technologii. Opublikowaliśmy też Raport z badania „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. A omawiając wyniki Barometru CSR poruszyliśmy temat społeczną odpowiedzialność w pandemii.

Zachęciliśmy Was też do udziału w ankiecie na temat wyzwań dla Orange w postcovidowym świecie i nadal zachęcamy do jej wypełnienia. Podpowiedzcie nam, jakie wyzwania społeczne będą dla nas ważne w następnym roku.

wolontariat Orange

 

 

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 15:30 29-12-2020

Fajne podsumowanie. Dla mnie rok 2020 był zupełnie inny, każdy powrót do domu wiązał się z niepewnością czy za kilka dni nie okaże się osobą dodatnią (covid). Rok ciężkiej pracy, po kilka godzin ciągiem w kombinezonie. Mam nadzieję że rok 2021 będzie lepszy, spokojniejszy.

Odpowiedz
    Monika Kulik
    Monika Kulik 09:56 30-12-2020

    Pablo_ck – podobnie jak Ty, trzymamy kciuki, aby znów było normalnie.

    Odpowiedz
Anna
Anna 11:11 31-12-2020

Sporo się działo! Świetne podsumowanie, szczególnie bliski mojemu sercu temat green, a przez pandemię nasza Planeta ponoć również trochę odetchnęła (trzeba szukać plusy;), wszystkiego dobrego w nowym roku!

Odpowiedz

Sieć

Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
29 grudnia 2020
Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Komentarze


Oferta

Wszystkie salony Orange otwarte

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
28 grudnia 2020
Wszystkie salony Orange otwarte

Od dzisiaj obowiązują nowe obostrzenia związane z narodową kwarantanną. Zamknięte zostały m.in. galerie handlowe. Zgodnie z rozporządzeniem mogą w nich funkcjonować tylko wybrane sklepy i placówki, w tym salony operatorów telekomunikacyjnych. To oznacza, że wszystkie salony Orange w całym kraju, pozostają dla Was otwarte. Możecie bez przeszkód załatwić swoje sprawy związanie z naszymi usługami, ofertą, kupić nowe urządzenie czy akcesoria.

Chcemy podkreślić, że placówki Orange są przygotowane, aby klientów obsługiwać w bezpieczny sposób. Konsultanci pracują w maseczkach lub przyłbicach. Przy wejściu do salonu możecie skorzystać z środków dezynfekcyjnych lub rękawiczek ochronnych. Stanowiska obsługi, kasy i ekspozycje są regularnie czyszczone oraz dezynfekowane.

Dokładamy wszelkich starań, abyście w salonach czuli się bezpieczni i mogli załatwiać niezbędne sprawy. Z Waszej strony prosimy o to samo. W salonie zasłaniajcie usta i nos, dezynfekujcie dłonie. Jeśli czujecie się źle, macie objawy choroby poproście kogoś o pomoc w załatwieniu sprawy. Zachęcamy też do korzystania ze strony internetowej lub infolinii Orange.

W całym kraju, w galeriach handlowych i poza nimi, działa prawie 700 salonów Orange. Najbliższą placówkę w Waszej okolicy możecie znaleźć tutaj.

Komentarze

Dinozaur
Dinozaur 15:32 31-07-2025

Dzień dobry,
a jak wygląda statystyka wysłanych SMS-ów? Wymierająca forma komunikacji czy mimo powszechności komunikatorów itd. nadal trzymają się mocno?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:29 01-08-2025

    Zapraszam we wrześniu, podsumuję też ruch SMS-owy.

    Odpowiedz
N!
N! 16:06 31-07-2025

Przepraszam, że się powtórzę Pani Kingo, ale jak zawsze świetny, bardzo ciekawy wpis, na które z niecierpliwością czekamy💪 Zatem chyba nie ma lepszego dowodu na to, że inwestycje w pasmo 5G n78 na stacjach są po prostu must be! Jeśli użytkownicy mają szybki stabilny internet, to są jeszcze bardziej zachęcani do tego, żeby intensywnie z sieci korzystać i mamy tego wyniki. Nieprawdopodobne wręcz wzrosty ruchu na sieci, wszystkiemu temu jesteśmy w stanie podołać inwestując w warstwę CBand.

Tak jak na trwającym obecnie festiwalu PolandRock, spływają do mnie opinie speedtesty zdjęcia screeny od użytkowników, którzy chwalą, że w tym roku rzeczywiście sieć działa i to super, chociaż nie jest idealnie, bo jedna
stacja oddalona od festiwalu N!31967 powinna dostać n78. Tam też jest dużo pól namiotowych, niestety tamci użytkownicy logujący się do tej stacji są poszkodowani i tam LTE jest zapchane a 5G brak, to jest temat do zrobienia na przyszły rok, zaś na samym terenie festiwalu naprawdę duży progres w stosunku do ubiegłorocznej sytuacji. Jest porządna infrastruktura to i sieć porządnie działa.
Także Cband Cband i raz jeszcze Cband oraz oczywiście czekamy z niecierpliwością na pierwsze wdrożenia 5G StandAlone, które już totalnie zrewolucjonizuje rynek mobilnej transmisji danych w naszym kraju.
Pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:40 01-08-2025

    Dziękuję, bardzo mi miło! Zgadzam się, w wielu miejscach Cband zmienia zasady gry. 😉

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 22:25 31-07-2025

Pani Kingo,a jak wygląda obciążenie stacji bazowych w Nowym Sączu?Pozdrawiam

Odpowiedz
piotrek2555
piotrek2555 09:35 01-08-2025

Kiedy będzie 5g SA w sieci orange?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:43 01-08-2025

    Na ten moment nie możemy podać konkretnego terminu.

    Odpowiedz
Dinozaur
Dinozaur 14:58 02-08-2025

Dziękuję Pani Kingo za informację,
będę śledził stronę biura prasowego Orange w oczekiwaniu na ww. informację/statystyki.

Odpowiedz
piotrek2555
piotrek2555 15:24 02-08-2025

5 g w pasmie C 3600 , w solinie i tarnobrzegu kiedy będzie? A dębica?

Odpowiedz
Maciek
Maciek 14:55 04-08-2025

Cześć! Czy coś wiadomo na temat modernizacji stacji:
ID: 805 Pasłęk, pl. św. Wojciecha 11A oraz ID: 11521 Chełm, ul. J.Kochanowskiego 36

Niedawno były dni Pasłęka (2 i 3 sierpnia). Cała ta uroczystość znajdowała się w pobliżu tej stacji i oczywiście z powodu obciążenia stacja przestała działać. W 100% ruch sieci przejęła stacja na ul. Zwycięstwa 28. Czy coś będzie działane w kwesti tych stacji? Wiadomo kiedy zostaną zmodernizowane? Czekamy bardzo długo na to, aż to nastąpi lecz dalej nie mamy informacji zwrotnej w tej kwesti.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 16:34 04-08-2025

    Odpowiadałam na pytanie o te lokalizacje pod innym artykułem. Niestety ze względów technicznych termin modernizacji tych stacji przesunął się na trzeci i czwarty kwartał roku.

    Odpowiedz
Szymon
Szymon 05:50 05-08-2025

Dzień dobry,
Niesamowite jest to jak ruch 5G z roku na rok wzrasta. Mam jeszcze jedno pytanie Pani Kingo. Czy coś wiadomo kiedy zostanie ulepszony nadajnik w Ćmachowie – gmina Wronki? Jest wydane pozwolenie na pasmo 700 MHz. Osoby które mieszkają 5km dalej w Popowie muszą ściągać z tego nadajnika ponieważ z Wronek nie ma szans

Odpowiedz
Pytanie
Pytanie 13:47 10-08-2025

Droga Kingo czy informacje o termin realizacji dostępu do internetu światłowodowego budowanego w ramach KPO w konkretnej miejscowości , też u Ciebie się dowiem ? Jeśli tak to jak mam się z Tobą skontaktować ? Dziękuję

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:32 11-08-2025

    U mnie nie. Proponuję kolejno sprawdzić na stronie https://internet.gov.pl/ czy adres jest na pewno objęty programem KPO. Następnie na stronie https://hurt-orange.pl/operatorzy-krajowi/projekty-inwestycyjne/kpo-i-ferc/?openDownloadTab=2 można sprawdzić harmonogramy rozbudowy zasięgu w ramach KPO i FERC. Są one publikowane z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Zaznaczam tylko, że są to planowane terminy i mogą się przesunąć. Jeśli nie ma w nich jeszcze konkretnej miejscowości, trzeba poczekać na kolejne harmonogramy. Zakończenie wszystkich projektów zaplanowane jest na czerwiec 2026 r.

    Odpowiedz
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.