Ten rok był inny.
Zaczął się normalnie. W styczniu na blogu podpowiadaliśmy, co zrobić z pierwszym smartfonem, który dziecko dostało pod choinkę, jakie zasady wprowadzić i jak odpowiednio zabezpieczyć urządzenie.
W lutym również mówiliśmy o zasadach ekranowych w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, której jesteśmy partnerem. Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcaliśmy rodziców do zajrzenia na nasz portal razem w sieci i zapoznania się z poradnikiem – dzieci i ekrany.
Już w marcu sytuacja się zmieniła i zasady ekranowe przestały obowiązywać – w związku ze zdalną nauką i pracą wszyscy zasiedliśmy przed ekranami na długie godziny. Dzieciom, które zostały w domach podpowiadaliśmy, jak zostać #superkoderem. Wraz z Koalicją Liderów Pro Bono apelowaliśmy do biznesu o aktywny udział w walce z pandemią i sami aktynie włączyliśmy się w takie działania. Ruszyła specjalna akcja wspierająca zdalną naukę i oferta EDUFLEX.
W kwietniu w ramach naszych programów dla szkół – MegaMisja i #Superkoderzy pokazywaliśmy, jak radzić sobie z nauką zdalną. Obchodziliśmy też 15 - lecie współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a nasze dobre praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności jak co roku znalazły się w Raporcie dobrych praktyk FOB.
Maj upłynął nam pod hasłem wsparcia psychologicznego. Pomogliśmy uruchomić Społeczną Linię Wsparcia Fundacji Sławek i Telefon Zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii Fundacji Znajdź Pomoc. Dzięki naszemu wsparciu ruszył też cykl webinarów Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dotyczący pomocy zdalnej, interwencji kryzysowej i wsparcia psychologicznego. Do boju ruszyli też nasi wolontariusze, dla których przygotowaliśmy specjalny konkurs grantowy, aby szybko mogli realizować swoje pomysły na pomaganie w pandemii, bo razem możemy więcej. Nie zapomnieliśmy też o nauczycielach, z którymi mówiliśmy o szkole przyszłości i zdalnej edukacji.
W czerwcu pokazaliśmy, jak wykorzystujemy drukarki 3-D w naszych FabLabach do produkcji przyłbic dla szpitali, przychodni i domów pomocy społecznej. Takie drukarki pojawiły się też w 5 nowych miejscach w Pracowniach Orange, w których stworzyliśmy Makerspace – przestrzeń do majsterkowania z nowymi technologiami. Pochwaliliśmy się też Wam naszymi nagrodami - zajęliśmy 3. miejsce w kategorii usługi, handel i transport 14 edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ukazał się raport Equileap oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. W tym miesiącu ukazał się też II Raport na temat Startupów Pozytywnego Wpływu w Polsce.
W lipcu opublikowaliśmy badania - Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?, a nasi wolontariusze mimo wakacji angażowali się w pomaganie. Na koniec sierpnia zaprosiliśmy Was do nowej oferty edukacyjnej.
We wrześniu wróciliśmy do szkół. Z okazji Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju przypomnieliśmy o wkładzie Orange Polska w realizację celów zdefiniowanych przez ONZ i porozmawialiśmy o wyzwaniach CSR na XXI wiek.
W październiku zaprosiliśmy Was na konferencję o szkole jutra, a seniorów na 2. cykl webinarów ABC cyfrowego świata ze smartfonem. W mediach rozpoczęliśmy kampanię Dajemy telefonom drugie życie, uruchomiliśmy portal razem dla planety, a na blogu cykl artykułów poświęconych środowisku i ekologii. Dla klientów Orange Energia ruszyła specjalna oferta promocyjna – „Czysta Energia od Orange II”.
Obchodziliśmy też 10-lecie Fundacji Dorastaj z nami, której byliśmy jednym z fundatorów i z którą współpracujemy do dziś. Dzięki naszym klientom zaangażowanym w akcję „Pomagamy gigabajtami” przekazaliśmy 130 tabletów dla dzieci z domów dziecka na Dolnym Śląsku. Uczestniczyliśmy w targach CSR, a nasz raport zintegrowany został nagrodzony w konkursie Raporty społeczne.
W listopadzie pokazaliśmy 7 sposobów, jak zadbać o dziecięcy mózg w zetknięciu z nowymi technologiami. Zwróciliśmy też uwagę na problemy psychologiczne dzieci i młodzieży opisując działania Telefonu Zaufania dla dzieci i młodzieży- 116 111, którego od lat jesteśmy partnerem, a w czasie pandemii zasililiśmy go dodatkowymi funduszami. Młodym internautom przypomnieliśmy w ramach kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, aby życzliwe traktowali się w wirtualnym świecie. Zachęcaliśmy kobiety do kariery w branżach technologicznych w ramach projektu Włacz.One, a startupy łączące pomaganie z nowymi technologiami do zgłoszenia się do programy akceleracyjnego Funduszu Sektora 3.0. Dyskutowaliśmy też o skutecznej komunikacji z seniorami. Nauczycieli zaprosiliśmy na darmowe szkolenia w ramach programu „Lekcji:Enter”.
W grudniu świętowaliśmy 15-lecie naszej Fundacji. Nasi wolontariusze jak co roku pomagali świętemu Mikołajowi dostarczyć prezenty dla dzieci, a do akcji świątecznej w ramach programu Pomagamy Gigabajtami dołączyli też nasi klienci. Nie zapomnieliśmy też o Dniu wolontariusza i wszystkich osobach z pierwiastkiem "W" naszej firmie. Zaangażowaliśmy się też konferencję Women in Tech Summit, największe w Europie wydarzenia dla kobiet w technologiach i nauce oraz w Digital Youth Forum - konferencję dla młodzieży, która inspiruje do bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu i technologii. Opublikowaliśmy też Raport z badania „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. A omawiając wyniki Barometru CSR poruszyliśmy temat społeczną odpowiedzialność w pandemii.
Zachęciliśmy Was też do udziału w ankiecie na temat wyzwań dla Orange w postcovidowym świecie i nadal zachęcamy do jej wypełnienia. Podpowiedzcie nam, jakie wyzwania społeczne będą dla nas ważne w następnym roku.
Komentarze
Osobiście mam sentyment do tej marki. Robią fajne smartfony. I to w rozsądnych pieniądzach.
Odpowiedz