Informacje prasowe

Już 2 miliony kart M2M od Orange Polska ułatwiają nam codzienne życie, pomagają rozwijać biznes, dbać o ekologię i usprawniać funkcjonowanie miast.

10 grudnia 2020

Już 2 miliony kart M2M od Orange Polska ułatwiają nam codzienne życie, pomagają rozwijać biznes, dbać o ekologię i usprawniać funkcjonowanie miast.
0

Internet Rzeczy potrzebuje niezawodnych technologii, by maszyny mogły komunikować się bez udziału człowieka. Zapewniają to karty sim M2M i sieć LTE-M od Orange, której zasięg pokrywa już cały kraj. Operator dostarcza około 40% kart M2M pracujących w inteligentnych urządzeniach i czujnikach w Polsce.

Z technologii komunikacji M2M (machine to machine) korzystamy każdego dnia, na przykład płacąc zbliżeniowo, jeżdżąc samochodami z wbudowanym systemem nawigacji, czy wypożyczając rowery i hulajnogi miejskie. Karty M2M są też podstawą komunikacji w rozwiązaniach Internetu Rzeczy (IoT). Dzięki nim urządzenia i czujniki mogą wysyłać automatycznie miliony informacji, by przekazać je do innych systemów w czasie rzeczywistym. Dane te, po przetworzeniu i analizie w oparciu o zaawansowane algorytmy lub sztuczną inteligencję, są podstawą rozwiązań IoT.

– Rozwiązania Internetu Rzeczy to znacznie więcej, niż usprawnienia w życiu codziennym i innowacje w biznesie. IoT to na przykład szansa na opiekę medyczną w miejscach, gdzie nie ma dostępu do lekarza. To także systemy, dzięki którym miasta mogą rozwijać się w zrównoważony sposób. Szacuje się, że nowe technologie, w tym IoT, pomogą też znacznie zredukować emisję CO2, dlatego ich rozwój jest dla nas tak ważny mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska.

Rozwiązania Smart City IoT, z których korzysta ponad 80 miejscowości w Polsce, także opierają się na technologii komunikacji M2M. Na przykład system Smart Water umożliwia zdalny odczyt ze wszystkich wodomierzy bez udziału inkasenta. Alarmuje też o usterkach wodociągu, by zminimalizować straty wody. Z tego rozwiązania korzysta 30 miast. Z kolei Smart Lights to system ekologicznego zarządzania oświetleniem miejskim, zastosowany w 10 miejscowościach. Dzięki niemu lampy świecą tylko wtedy, gdy jest ciemno, a natężenie oświetlenia dopasowuje się do pogody, pory roku i ruchu w danej lokalizacji. Mieszkańcy 20 miejscowości mogą też korzystać z rowerów miejskich czwartej generacji, czyli Smart Bikes.

Najnowsze rozwiązania z zakresu IoT działają w oparciu o sieć LTE-M od Orange, czyli wydzieloną część sieci 4G służącej do przesyłania informacji między urządzeniami. Jest ona niezwykła – może obsłużyć tysiące urządzeń IoT na kilometr kwadratowy, skuteczniej dociera do miejsc o słabym zasięgu i zapewnia energooszczędny transfer danych, co oznacza nawet 10 lat pracy urządzenia na tej samej baterii. Urządzenie w sieci LTE-M potrafi „wybudzić się” na moment tylko po to, by wysłać pakiet danych, a następnie „zasnąć” ponownie. Dlatego sieć ta może być wykorzystana wszędzie tam, gdzie nie ma stałego dostępu do sieci energetycznej albo jest on utrudniony, m.in w transporcie, logistyce, wodociągach czy rolnictwie. Sieć LTE-M od Orange działa już w całej Polsce.

Dziś najwięcej kart M2M od Orange pracuje w terminalach płatniczych, lokalizatorach, czy w systemach zdalnego odczytu liczników prądu i wodomierzy. Wraz z rozwojem sieci 5G niezawodna komunikacja między urządzeniami w czasie rzeczywistym jeszcze bardziej zrewolucjonizuje wiele dziedzin naszego życia. Telemedycyna, Przemysł 4.0, bezkolizyjny ruch samochodowy czy wideoanalityka – to przyszłość Internetu Rzeczy. W tej przyszłości Orange chce być dla partnerów biznesowych i samorządów przewodnikiem, który pomoże im wykorzystać potencjał Internetu Rzeczy z korzyścią dla ludzi i środowiska naturalnego.

 

Udostępnij: Już 2 miliony kart M2M od Orange Polska ułatwiają nam codzienne życie, pomagają rozwijać biznes, dbać o ekologię i usprawniać funkcjonowanie miast.

Informacje prasowe

Grupa Orange Polska inwestuje w rynek biznesowy. Poprzez firmę Craftware wchodzi w szybko rosnący segment rozwiązań CRM

7 grudnia 2020

Grupa Orange Polska inwestuje w rynek biznesowy. Poprzez firmę Craftware wchodzi w szybko rosnący segment rozwiązań CRM
0

Do Grupy Orange Polska dołącza firma Craftware sp. z o.o. Od ponad 10 lat zajmuje się analizą, projektowaniem i wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami – CRM. Umowę zakupu 100% udziałów w Craftware podpisała dziś należąca do Orange Polska firma BlueSoft.

Zakupy przenoszą się do sieci w coraz szybszym tempie, a to przyspiesza cyfryzację relacji z klientami w firmach. Nowoczesne systemy CRM, tzw. connected CRM, stają się sercem architektury IT w wielu przedsiębiorstwach. Wraz z dołączeniem Craftware  do Grupy Orange Polska, zyskujemy dostęp do tego szybko rozwijającego się segmentu rynkowego, a także kolejne możliwości by wykorzystać kompetencje, które już mamy, m.in. w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, hybrydyzacji infrastruktury IT, integracji aplikacji czy migracji do chmury. Pozwoli to wzmocnić pozycję Orange Polska jako długoterminowego partnera strategicznego w cyfrowej transformacji naszych klientów. Postanowiliśmy, że Craftware będzie tworzył grupę kapitałową z  BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w ubiegłym roku. W ten sposób najlepiej wykorzystamy możliwości synergii –  powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

 Firma  Craftware specjalizuje się we wdrażaniu i integracji rozwiązań Salesforce,  które są numerem jeden na świecie jeśli chodzi o platformy CRM. Z tego typu narzędzi korzysta ponad 150 tysięcy firm. Wśród klientów Craftware są m.in. duże firmy z branży farmaceutycznej, FMCG, handlu detalicznego czy finansów. Dla firmy pracuje ponad 300 osób.

Kompetencje CRM/Salesforce jakimi dysponuje Craftware świetnie uzupełniają ofertę BlueSoft i całego ICT Orange. Dzięki tej transakcji BlueSoft istotnie rozszerzy swoją ofertę oraz potencjał realizacyjny,  po transakcji cały zespół Grupy Kapitałowej BlueSoft  będzie liczył ponad 1000 specjalistów. Oferta Craftware będzie skoncentrowana wokół  szeroko pojętego środowiska technologii  rozwijanych przez Salesforce. Istotnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o włączeniu  Craftware do BlueSoft był również fakt, że obie firmy są organizacjami o podobnej kulturze i wartościach – powiedział Wojciech Pawiński, prezes zarządu BlueSoft.

 – Cieszymy się, że dołączamy do Grupy Orange Polska. To znakomita szansa na dalszy rozwój naszego biznesu. Naszym celem jest  spełnianie potrzeb klientów za pomocą całego spektrum technologii i usług. Dzięki współpracy z BlueSoft będziemy to mogli robić jeszcze skuteczniej, jednocześnie skupiając się tak jak dotychczas na technologii Salesforce.com. Wierzymy także, że ten krok oznacza większą stabilność dla naszego zespołu i jeszcze większe możliwości rozwoju – powiedział Jacek Zawłocki, prezes zarządu Craftware

Ogłoszona dziś transakcja to kolejny krok w realizacji strategii Orange Polska. Na rynku biznesowym koncentruje się ona na rozwoju kompetencji ICT, które odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów biznesowych związanych z cyfrową transformacją. Aby skuteczniej działać na rynku wyspecjalizowanych usług dla przedsiębiorstw, Orange kupił w ubiegłym roku spółkę BlueSoft, wiodącego producenta aplikacji dla biznesu. Przychody Orange Polska z usług ICT w 2019 roku wyniosły 731 mln złotych, czyli o ponad 30% więcej niż rok wcześniej. To ilustruje potencjał i zapotrzebowanie na tego rodzaju rozwiązania.

Udostępnij: Grupa Orange Polska inwestuje w rynek biznesowy. Poprzez firmę Craftware wchodzi w szybko rosnący segment rozwiązań CRM

Informacje prasowe

Nowe data center Orange powstaje pod Warszawą. Za rok obsłuży pierwszych klientów

20 października 2020

Nowe data center Orange powstaje pod Warszawą. Za rok obsłuży pierwszych klientów
0

Orange Polska buduje nowoczesne data center – Warsaw Data Hub. Obiekt ma być gotowy do użytku już jesienią 2021 roku. To efekt podpisanej w sierpniu tego roku umowy z generalnym wykonawcą –  firmą Warbud SA.

Prognozy w wydanej w maju 2020 r. dziewiątej edycji raportu PMR „Rynek centrów danych w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” mówią o podwojeniu zasobów polskiego rynku data center do roku 2025.

Zapotrzebowanie rynkowe na nowoczesne data centers stale rośnie. Naszym zdaniem ten trend będzie się utrzymywał, zwłaszcza w kontekście przyspieszonej cyfryzacji wielu dziedzin biznesu i radykalnego wzrostu transferu danych w sieci, któremu sprzyja także wprowadzanie standardu 5G – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska podczas wczorajszej uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. – Warsaw Data Hub to kolejne, już czwarte centrum przetwarzania danych Orange w Polsce. Powstaje tu 1600 m2 bezpiecznej i nowoczesnej przestrzeni dla naszych klientów biznesowych, ale też dla najistotniejszych systemów telekomunikacyjnych i informatycznych samego Orange. Pozwoli to znacząco wzbogacić naszą ofertę kolokacyjną, usług sieciowych i chmurowych. Rozbudowując nasz potencjał, pamiętamy o środowisku. Centrum w Łazach będzie m. in. wyposażone w  instalację fotowoltaiczną o mocy 0,5 MW – dodał.

Nowe centrum przetwarzania danych powstaje w granicach aglomeracji warszawskiej – blisko najważniejszego węzła biznesowego i logistycznego w Polsce. Będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce pod względem zastosowanych technologii, standardów bezpieczeństwa i rozwiązań proekologicznych, jak np. stacje ładowania samochodów elektrycznych. Projekt i budowa Warsaw Data Hub będzie podlegała certyfikacji zgodnie z normą EN 50600 klasa 3.

Cieszymy się, że w portfolio Warbudu znajdzie się kolejna serwerownia, spełniająca najwyższe wymagania z obszaru cyfryzacji i digitalizacji. Jednocześnie będzie ona pierwszym tego typu obiektem, gdzie inwestor kładzie tak duży nacisk na zastosowanie zielonych technologii. Takie podejście jest zgodne ze zobowiązaniami dotyczącymi działań na rzecz ochrony środowiska, podjętymi przez naszą spółkę – podkreślił  Grzegorz Chudzik – członek zarządu Warbud SA – generalnego wykonawcy inwestycji.

Warsaw Data Hub stanie się kluczowym dla regionu i jednym ze strategicznych obiektów Orange Polska. Wyposażony zostanie w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa fizycznego, przeciwpożarowego i technicznego. Zasilany będzie z dwóch niezależnych przyłączy energetycznych. Każda z komór posiadać będzie własny agregat z zapasem paliwa, pozwalającym na 72h nieprzerwanej pracy. Każda z komór stanowić będzie niezależny „byt” technologiczny, z własnymi systemami: zasilania energetycznego, wentylacji i klimatyzacji precyzyjnej. Dla zagwarantowania najwyższego bezpieczeństwa przeciwpożarowego wykorzystano zaawansowane systemy wczesnej detekcji pożaru oraz system gaszenia gazem. Budynek chroniony będzie przez systemy bezpieczeństwa wykorzystujące m.in. technologie laserowe i biometryczne, ochronę fizyczną, a całość infrastruktury technicznej nadzorowana będzie przez system monitorowania środowiska technicznego i dyżurnych centrum utrzymania, nadzorujących Warsaw Data Hub w trybie 24/7. A wszystko to, aby móc sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

W uroczystości wmurowania kamienia węgielnego udział wzięli także przedstawiciele władz samorządowych powiatu piaseczyńskiego i gminy Lesznowola, na terenie których powstaje Warsaw Data Hub.

Mediateka

Udostępnij: Nowe data center Orange powstaje pod Warszawą. Za rok obsłuży pierwszych klientów

Informacje prasowe

Zmiana zarządu NetWorkS!

30 czerwca 2020

Zmiana zarządu NetWorkS!
0

Piotr Markowski z T-Mobile Polska i Maciej Zengel z Orange Polska obejmą od 1 lipca stanowiska członków zarządu NetWorkS! – spółki joint venture T-Mobile Polska i Orange Polska powołanej do zarządzania siecią RAN obu operatorów.

Decyzją obu właścicieli spółki z dniem 1 lipca wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne w spółce oraz powołany zostanie nowy zarząd NetWorkS!.

Zgodnie z nową strukturą spółki, za pracę firmy odpowiedzialny będzie dwuosobowy zarząd na czele z prezesem odpowiedzialnym za koordynację działania, nadzór nad obszarami finansów, bezpieczeństwa, HR, zakupów, compliance, prawnym i sprzedażowym. Stanowisko to obejmie Piotr Markowski, który ma ponad 20 letnie doświadczenie w branży  zdobyte obejmując szereg stanowisk w firmach telekomunikacyjnych, prowadząc przez ponad 7 lat  zróżnicowane projekty z obszaru telekomunikacji jako partner w firmie doradczej Mckinsey, a przez ostatnie 4 lata obejmując, m.in., stanowisko członka zarządu T-Mobile odpowiedzialnego za rynek B2B oraz szefa projektu wdrożenia Agile w firmie.

Skład zarządu uzupełni członek zarządu ds. technicznych odpowiedzialny za operacyjne działanie spółki i nadzór nad obszarami planowania i rozwoju, budowy i optymalizacji sieci, network operations center oraz IT. Stanowisko to obejmie Maciej Zengel, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie na rynku telekomunikacyjnym. W Grupie Orange na różnych stanowiskach odpowiadał m.in. za nadzór nad spółkami (jako członek Rad Nadzorczych Teltech, Telefon 2000, ORE Marketplanet, NetWorkS!), projektami infrastrukturalnymi (dotyczącymi m.in. współdzielenia infrastruktury aktywnej oraz pasywnej czy  roamingu krajowego), zarządzanie masztami. W Orange Polska odpowiadał też za politykę częstotliwości radiowych.

Obecni członkowie zarządu spółki, Edyta Rafalska i Leszek Lis, po wypełnieniu kontraktów z dniem 30 czerwca 2020 r. powrócą, odpowiednio, do Grup T-Mobile Polska i Orange Polska, gdzie obejmą stanowiska w nowych obszarach.

Udostępnij: Zmiana zarządu NetWorkS!

Informacje prasowe

Orange Polska inwestuje w zieloną energię

29 maja 2020

Orange Polska inwestuje w zieloną energię
0

Dwie nowe farmy wiatrowe powstaną wkrótce aby dostarczać czystą energię na potrzeby działania sieci Orange Polska. Inwestycja zaspokoi niemal 10% zapotrzebowania energetycznego operatora. Od maja z zielonego prądu mogą też korzystać klienci Orange Energia.

Dwie nowe instalacje powstaną do końca 2020 roku w okolicach Poznania. Łącznie dostarczą 50 GWh rocznie na potrzeby działalności Orange Polska. Energia wyprodukowana przez powstające instalacje pozwoliłaby przesłać użytkownikom komórek 265 petabajtów danych. To pierwsza na polskim rynku umowa, w której stronami są bezpośrednio producent i ostateczny odbiorca zielonej energii, a energia jest dostarczana bezpośrednio do wielu rozproszonych punktów. Prąd z nowych wiatraków popłynie do 18 tys. obiektów w infrastrukturze Orange, takich jak stacje bazowe telefonii mobilnej czy szafy dostępowe znajdujące się na ulicach miast. Inwestycję zrealizuje firma WPD.

Orange Polska od lat realizuje szereg inicjatyw zmierzających do ograniczenia zużycia energii oraz śladu węglowego. W ciągu pięciu lat ilość energii potrzebnej do przesłania 1 gigabajta danych w sieci mobilnej operatora zmniejszyła się ośmiokrotnie. Dziś przetransferowanie 1 GB w tej sieci pochłania tyle samo energii, co zagotowanie w czajniku elektrycznym 2 litrów wody. Orange rozbudowuje też światłowodową sieć stacjonarnego dostępu do internetu, która jest nawet pięciokrotnie bardziej efektywna energetycznie niż starsze technologie.

Zielona energia popłynie też do klientów Orange

Orange wprowadza czystą energię nie tylko na potrzeby swojej działalności – od maja ze specjalnej, zielonej oferty Orange Energia mogą korzystać również klienci indywidualni i biznesowi. Operator gwarantuje, że prąd dostarczany do ich domów lub firm pochodzi w 100% z odnawialnych źródeł energii. Klienci indywidualni mają do wyboru dwa promocyjne pakiety: komfort lub wygoda. W każdym z nich otrzymują gwarancję ceny do końca 2020 roku oraz bezpłatną pomoc fachowców w przypadku awarii instalacji lub sprzętów domowych, np. AGD, RTV czy PC. Klienci biznesowi mogą skorzystać z zielonej oferty, która poza czystym prądem gwarantuje stałą cenę prądu przez 2 lata i 500 zł bonusu na usługi mobilne lub smartfon. Propozycje te są już dostępne w zdalnych kanałach sprzedaży a od 1 czerwca będzie można zamówić je także w salonach Orange Polska.

******

Orange Polska dostrzega znaczącą rolę firm technologicznych w walce ze zmianami klimatu. Dlatego firma podejmuje działania na rzecz ograniczania emisji dwutlenku węgla, inwestuje w odnawialne źródła energii oraz wdraża zasady gospodarki obiegu zamkniętego, zarówno w odniesieniu do działań wewnętrznych, jak i w propozycjach kierowanych do klientów, np. skupując używane telefony.

Udostępnij: Orange Polska inwestuje w zieloną energię

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej