Informacje prasowe

Małopolska Unia Światłowodowa – szybki internet w małopolskich gminach

26 lipca 2018

Małopolska Unia Światłowodowa – szybki internet w małopolskich gminach
0

Z inicjatywy Orange Polska i przedstawicieli Nowego Targu, Podegrodzia i Gorlic powołano Małopolską Unię Światłowodową. Jej celem jest zapewnienie szerokopasmowego internetu mieszkańcom Małopolski, likwidacja „białych plam” w województwie oraz rozwój społeczeństwa informacyjnego. Pierwszego dnia przystąpiło do niej łącznie 11 gmin z regionu.  Marszałek województwa małopolskiego objął Unię honorowym patronatem.

W 60 małopolskich gminach  obejmujących 423 miejscowości Orange Polska przygotowuje się do realizacji inwestycji związanych z budową sieci szerokopasmowego dostępu do internetu. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Dzięki temu do 2020 r.  światłowód dotrze do ponad 55 tys. gospodarstw domowych i 627 szkół, a operator na inwestycje przeznaczy nawet 176 mln zł, ze środków własnych oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Pierwsze ze szkół zostaną podłączone już w te wakacje.

Celem Unii Światłowodowej jest współpraca z lokalnymi samorządami w celu optymalizacji procesu inwestycyjnego i zapewnienie dostępu do szerokopasmowego internetu na terenie „białych plam” województwa. Dzięki przystąpieniu do Małopolskiej Unii Światłowodowej, gminy będą uczestniczyć w ustalaniu  założeń projektu inwestycyjnego, aby wybudowana sieć najlepiej odpowiadała na potrzeby mieszkańców, firm i jednostek publicznych.

Przystąpienie do Unii daje również możliwość promocji gminy jako lokalizacji przyjaznej inwestorom a zrealizowana inwestycja pozwoli na  wprowadzenie publicznych e-usług i oszczędnościowych rozwiązań typu Smart City.

To kolejna, piąta Unia Światłowodowa. Łącznie do Lubuskiej, Pomorskiej, Mazowieckiej i Zachodniopomorskiej Unii Światłowodowej przystąpiło 172 gmin.

Udostępnij: Małopolska Unia Światłowodowa – szybki internet w małopolskich gminach

Informacje prasowe

Orange Polska podpisał umowę z T-Mobile Polska dotyczącą dostępu do sieci światłowodowej

23 lipca 2018

Orange Polska podpisał umowę z T-Mobile Polska dotyczącą dostępu do sieci światłowodowej
0

Zgodnie z umową Orange Polska zapewni hurtowy dostęp do swojej sieci światłowodowej. Porozumienie dotyczy budynków wielorodzinnych na obszarach nieregulowanych. Współpraca obejmie 1,7 mln gospodarstw domowych, które znajdą się w zasięgu usług światłowodowych do końca 2018 roku. To przełomowa umowa na rynku telekomunikacyjnym w Polsce.

Porozumienie z T-Mobile jest najlepszym potwierdzeniem naszej strategii, że światłowody będą kluczową technologią dostępu do internetu w Polsce. Pozwoli ono na szybszą monetyzację naszej sieci światłowodowej dzięki zwiększeniu jej wykorzystania. Przyspieszy również przyjmowanie się tej technologii wśród klientów i pomoże popularyzować konwergencję, co będzie korzyścią dla całego polskiego rynku telekomunikacyjnego. To pierwsza taka umowa w Polsce. Obecnie w zasięgu światłowodów od Orange jest już ponad 2,7 mln gospodarstw domowych. Jesteśmy otwarci na podobną współpracę w zakresie wykorzystania naszej sieci z innymi operatorami – powiedział Jean-Francois Fallacher, prezes Orange Polska.

Zgodnie z umową T-Mobile zapłaci na rzecz Orange Polska opłatę wstępną za dostęp do sieci w wysokości 275 mln zł. Ponadto będzie ponosił opłatę miesięczną za każdego klienta uzależnioną od szybkości usługi oraz roku, w którym dane gospodarstwo domowe zostało objęte zasięgiem sieci światłowodowej. Porozumienie zostało zawarte na dziesięć lat, przy czym zostanie automatycznie przedłużone na dalsze pięć lat, o ile T-Mobile osiągnie ustaloną liczbę klientów przyłączonych do sieci Orange Polska.

Umowa z T-Mobile pozwala Orange Polska na szybszą monetyzację inwestycji w sieć światłowodową. Maksymalizuje także wykorzystanie infrastruktury, co pozwali uniknąć nadmiernej rozbudowy sieci światłowodowej przez innych operatorów. Transakcja nie została zawarta na zasadach wyłączności i Orange Polska jest otwarty na negocjacje z innymi operatorami co do możliwości dostępu hurtowego do swojej sieci światłowodowej.

Orange Polska do końca 2020 roku planuje mieć w zasięgu światłowodów 5 mln gospodarstw domowych w całym kraju.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska podpisał umowę z T-Mobile Polska dotyczącą dostępu do sieci światłowodowej

Informacje prasowe

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Tychy i Orange Polska tworzą Smart City

19 czerwca 2018

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Tychy i Orange Polska tworzą Smart City
0

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Miasto Tychy oraz Orange Polska będą współpracować przy rekomendacji oraz wdrażaniu rozwiązań wspierających budowę Inteligentnego Miasta (Smart City). Porozumienie w tej sprawie zawarte zostało 19 czerwca w Tychach.

Najpierw powstanie precyzyjna koncepcja Inteligentnego Miasta, skonsultowana ze środowiskami naukowymi. Na tej podstawie zarekomendowane zostaną do wdrożenia konkretne rozwiązania technologiczne. Zakres planowanych działań jest bardzo szeroki. Obejmuje inteligentne oświetlenie ulic, zdalny odczyt liczników wody i nadzór sieci wodociągowej, zdalną rezerwację miejsc parkingowych, wypożyczalnie rowerów, ławki z możliwością ładowania urządzeń mobilnych, monitoring jakości powietrza, monitoring miejski, zwiększenie funkcjonalności obecnie stosowanych urządzeń miejskich jak kosze na śmieci czy wiaty przystankowe.Wdrożenia będą oparte o dostarczone przez Orange Polska rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy (Internet of Things) i cyberbezpieczeństwa na bazie sieci LTE-M. Orange jest wiodącym europejskim dostawcą usług IoT.

„Miasta potrzebują nowoczesnych technologii. Zapewniają one wyższy komfort życia i bezpieczeństwo mieszkańców, oszczędność energii i wody, większą troskę o środowisko naturalne. Inteligencja miasta przestaje być wyróżnikiem, a zaczyna być standardem. Orange jest sprawdzonym partnerem samorządów w budowaniu funkcjonalności Smart City. Dysponuje siecią przewodową i mobilną w całym kraju, jako pierwszy operator w Polsce dostarcza otwarte i bezpieczne środowisko API IoT dla Internetu Rzeczy. Pozwala ono budować szytą na miarę paletę usług. Współpraca z samorządami Górnego Śląska, Zagłębia i Tychów to dla nas powód do dumy a zarazem okazja zaprezentowania naszych kompetencji” – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

„Tychy są miastem nowoczesnym. Wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne, aby zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić jakość życia mieszkańców. Ponadto ich zastosowanie daje nam możliwość interaktywnego komunikowania się z mieszkańcami. W Tychach m.in. zamontowaliśmy czujniki jakości powietrza, inwestujemy w monitoring miejski, od 1 czerwca br. w urzędzie można płacić smartfonem, co nie tylko usprawnia pracę urzędu, ale przede wszystkim zwiększa komfort mieszkańców przy załatwianiu spraw. Widzimy, że wszystkie te rozwiązania dają dobre efekty. Podjęliśmy się kreowania i projektowania miasta w kierunku Smart City po to, aby efektywnie nim zarządzać i aktywnie wspierać naszych mieszkańców” – mówi Andrzej Dziuba, Prezydent Miasta Tychy.

„Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jako pierwszy związek metropolitalny w Polsce, jest naturalnym partnerem do testowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań o znaczeniu ponadlokalnym, ponieważ praca nad takimi projektami jest tutaj lepiej skoordynowana. Poza tym możemy sprawdzić jak takie systemy będą działać nie w jednej gminie, ale na znacznie większym obszarze. Podpisane dzisiaj porozumienie pozwala na to, aby idea Smart City była wdrażana w Tychach i podregionie tyskim, który składa się w sumie z 10 miast i gmin” – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to pierwsza tego typu instytucja samorządowa w naszym kraju. Integruje i koordynuje współpracę 41 miast i gmin, znajdujących się w centralnej części województwa śląskiego. Zakres zadań, które realizuje, został określony w specjalnej ustawie. Jednym z nich jest rozwój społeczno-gospodarczy, a co za tym idzie – podnoszenie jakości i komfortu życia mieszkańców. Ten cel może zostać osiągnięty m.in. poprzez wdrażania koncepcji Smart City, która realnie może usprawnić funkcjonowanie mieszkańców w przestrzeni miejskiej.

W skład metropolitalnego podregionu tyskiego, poza Tychami, wchodzi również: Mikołów, Łaziska Górne, Wyry, Kobiór, Bojszowy, Bieruń, Lędziny, Imielin oraz Chełm Śląski.

Udostępnij: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Tychy i Orange Polska tworzą Smart City

Informacje prasowe

Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową

28 marca 2018

Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową
0

Orange Polska i Orange Belgium podpisali umowy z Salesforce, światowym liderem w zakresie rozwiązań CRM oraz z Vlocity, wiodącą firmą z branży rozwiązań chmurowych.  Salesforce i Vlocity pomogą Orange w szybszym osiągnięciu elastyczności biznesowej oraz w skróceniu czasu wdrażania usług poprzez zastosowanie rozwiązań chmurowych w cyfrowych kanałach kontaktu z klientami.

W otaczającym nas świecie cyfrowym, konieczne jest umocnienie pozycji Orange na rynkach mobilnym i konwergentnym poprzez skupienie się na doświadczeniach klientów. Dzięki doświadczeniu firm Salesforce i Vlocity, Orange może jeszcze bardziej wzmocnić jakość obsługi klienta poprzez wprowadzenie rozwiązań omnichannel. Ponadto, zespoły sprzedażowe Orange i kanałów partnerskich będą mogły efektywniej sprzedawać nowe innowacyjne produkty i usługi i tym samym jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Orange Polska stawia istotny krok w kierunku cyfrowej transformacji

– Orange Polska czyni kolejny krok w swojej transformacji cyfrowej.  Osiągnęliśmy już istotny  poziom konsolidacji naszych kanałów cyfrowych i sprzedażowych. Obecnie  dążymy do zaoferowania wyróżniających się doświadczeń klienckich – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – Wybraliśmy Vlocity i Salesforce ze względu na szybkość z jaką wdrażają swoje rozwiązania, ale także z powodu ich zaawansowanych produktów oraz kompetencji w zakresie zarządzania jakością obsługi. To partnerstwo pozwoli spełnić oczekiwania naszych klientów dotyczące prostoty i przejrzystości naszych ofert, a także łatwości użytkowania i zarządzania nimi. Innowacyjność oraz doskonalenie doświadczeń naszych klientów stanowią istotne filary strategii Orange.

Orange Belgium kontynuuje cyfryzację relacji z klientami

– Orange Belgium kontynuuje swoją transformację cyfrową. Oprócz odnowienia niektórych poziomów naszego systemu zarządzania zamówieniami, rozpoczniemy teraz wzmacnianie możliwości naszego CRM oraz ujednolicanie naszych kanałów cyfrowych. Partnerstwo z firmami Vlocity i Salesforce nawiązaliśmy mając na uwadze te cele – powiedział Michaël Trabbia, prezes Orange Belgium. – Wybraliśmy Salesforce i Vlocity ze względu na ich przewagę w wielu obszarach, zwłaszcza jeśli chodzi o szybkość i sprawność wdrażania usług. Ta współpraca umożliwi nam dalszą cyfryzację relacji z naszymi klientami i pozwoli jeszcze lepiej spełnić ich oczekiwania. Klienci są w samym centrum strategii Orange Belgium.

Salesforce i Vlocity wesprą Orange w pełnej cyfrowej transformacji

– Stawiając na chmurę, Orange wykonał  istotny krok w swojej najważniejszej misji, której celem jest nawiązanie wyjątkowej więzi z klientem oraz sprawienie, że usługi staną się bardziej dostępne i łatwiejsze do kupienia – powiedział Jo Buvens, Country Manager Salesforce Belgium and Luxembourg. – Jesteśmy zachwyceni, że możemy pracować z Vlocity przy tym ważnym projekcie. Dzięki wykorzystaniu dostarczanych przez Vlocity rozwiązań chmurowych, dostosowanych do konkretnych branż oraz aplikacji wielokanałowych, Orange będzie teraz mógł w pełni zaangażować się w swoją transformację cyfrową.

– Bardzo się cieszymy z możliwości połączenia sił z firmą Salesforce, aby dostarczyć Orange dopasowane do potrzeb branży telekomunikacyjnej cyfrowe narzędzia potrzebne do transformacji ich działalności biznesowej – powiedział Dominic Dinardo, Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający dla Rejonu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w firmie Vlocity. – Jesteśmy zadowoleni, że Orange wybrał naszą technologię i że będziemy mogli pomóc Orange skorzystać z dodatkowej wartości jaką niosą rozwiązania chmurowe, i tym samym dotrzeć do większej liczny klientów i sprzedawać w sposób bardziej innowacyjny i efektywny. 

Vlocity Communications wykorzystuje wielokanałowe możliwości platformy Service Cloud firmy Salesforce, obejmuje obszerny katalog produktów (Enterprise Product Catalog), rozwiązanie CPQ (Configure-Price-Quote), zarządzanie kontraktem, funkcje obsługi klienta detalicznego i zarządzania zamówieniami, obszerną bibliotekę programów wsparcia przedsprzedażowego, a także zarządzania procesami zapytań o usługi i rozliczanie. Stworzony specjalnie dla dostawców usług komunikacyjnych, Vlocity Communications działa w zgodzie ze branżowymi standardami TM Forum i integruje się z systemami firm trzecich, poprzez predefiniowane API i usługi internetowe. Więcej informacji o Vlocity Communications można uzyskać tutaj .

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska i Orange Belgium nawiązują partnerstwo z Salesforce i Vlocity by wzmocnić swoją transformację cyfrową

Informacje prasowe

Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

20 marca 2018

Orange bierze na pokład pięć nowych startupów
0

Whirla, SEEDIA, Fastpass, Naviparking i Makigami rozpoczęły akcelerację z Orange Polska. Inteligentne miasto, BLIK i sztuczna inteligencja w biznesie – w tych obszarach operator będzie przez najbliższe 12 tygodni rozwijać rozwiązania wspólnie z przedsiębiorcami. W czerwcu poznamy pierwsze efekty współpracy. Firmy zostały wyłonione w ramach programu Orange Fab.

–  Podejmując decyzję o współpracy z tymi firmami, szukaliśmy przede wszystkim wartości dodanej dla klientów. Mam poczucie, że każde z rozwiązań, które włączyliśmy do akceleracji, w sposób wymierny ułatwi życie naszym klientom, zarówno tym indywidualnym, korzystającym z inteligentnej infrastruktury miejskiej, jak i biznesowym, którzy chcieliby zautomatyzować procesy w swoich firmach  – powiedziała Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego w Orange Polska.

Whirla to system bezprzewodowego ładowania telefonów dla kawiarni, biur, centrów handlowych i in. Od połowy marca ładowarkę będzie można przetestować  w Smart Store Orange w warszawskiej Galerii Mokotów.  Whirla współpracowała z Orange podczas Orange Warsaw Festival 2017; udostępniała wówczas bezprzewodowe ładowarki gościom korzystającym z Orange Strefy.

Rozwiązanie było także prezentowane na blogu Orange w cyklu Generacja Startup.

SEEDIA, producent solarnych ławek, przystanków i infokiosków będzie pracował z Orange nad dodaniem nowych funkcjonalności, m.in. modułu meteorologicznego. Infrastruktura oferowana przez SEEDIA oferuje mieszkańcom nieodpłatnie możliwość skorzystania z ładowarek USB i indukcyjnych, rozkładów jazdy na wyświetlaczach e-papierowych, czy Wi-Fi. Jedna z takich ławek we współpracy z Orange Polska od sierpnia 2017 r. służy mieszkańcom Zielonej Góry.

SEEDIA była także prezentowana na blogu Orange w cyklu Generacja Startup.

Kolejne rozwiązanie, nad którym będzie pracować Orange to Fastpass, pierwsza w Polsce aplikacja pozwalająca przyjmować płatności bezgotówkowe BLIKIEM w telefonie. Wystarczy podanie kwoty transakcji, przepisanie kodu BLIK z aplikacji mobilnej banku płatnika i zatwierdzenie kwoty, aby płatność została natychmiast księgowana na koncie w Tpay.com.

Podczas 12 – tygodniowej akceleracji pracownicy urzędu jednego z polskich miast przetestują aplikację do optymalizowania i wyszukiwania najbliższych wolnych miejsc parkingowych z wykorzystaniem rozwiązania Naviparking. W dalszej perspektywie firma planuje dodanie w aplikacji możliwości zarządzania ruchem w mieście i redukcję emisji spalin.

Piąta z akcelerowanych firm, JT Weston rozwinie z Orange aplikację Makigami. Rozwiązanie jest swoistym szwedzkim stołem dla dużych firm i korporacji, umożliwiającym komponowanie własnych aplikacji z gotowych modułów, bez konieczności prac programistycznych. Makigami optymalizuje w ten sposób skomplikowane i czasochłonne procesy biznesowe np. system zarządzania urlopami pracowników, czy proces fakturowania. Makigami wykorzystuje reguły decyzyjne oparte na sztucznej inteligencji.

Orange Fab, akcelerator startupów stworzony przez Orange, ma już ugruntowana pozycję wśród najlepszych programów tego typu. Podczas czterech poprzednich edycji, do programu zgłosiło się ponad 580 startupów z Polski i Europy Wschodniej. Spośród nich, ponad 100 zaprezentowało swój produkt przed menadżerami Orange. Zrealizowane dotychczas edycje programu zaowocowały współpracą z 23 startupami, m.in.

  1.  Wandlee – wdrożenie chatbota obsługującego za pośrednictwem Messengera klientów Orange Polska i Nju Mobile
  2. Applica – wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu
  3. Tutlo – udostępnienie pracownikom platformy do nauki języków obcych i konwersacji online
  4. Quantron – z którym Orange Polska współpracowało przy projekcie nowoczesnych lamp miejskich wykorzystujących API Smart City.

Wszyscy uczestnicy programu Orange Fab mogą liczyć na miejsce do pracy w przestrzeni FabLab powered by Orange w Warszawie, dostęp do infrastruktury światłowodowej i radiowej operatora, bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami Orange Polska, a także ekosystemem startupowym w Polsce. Mogą także bezpłatnie brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony w Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Francji, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

W styczniu 2018 r. młode spółki technologiczne doceniły program akceleracyjny, przyznając Orange Polska nagrodę specjalną Startups’ Choice w rankingu the Heart Open Innovation Awards 2017.

Program stale się rozwija. Współpracuje ze znaczącymi podmiotami na rynku, m.in. Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, a ponadto rozbudowuje sieć kontaktów w Europie Środkowej i Wschodniej.

Więcej o Orange Fab: orangefab.pl

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej