Informacje prasowe

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

15 marca 2021

Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”
0

W ostatnich dwóch latach jedynie co trzeci nauczyciel wziął udział w szkoleniu, które przełożyło się na atrakcyjność prowadzonych przez niego lekcji. Połowa (51%)* ocenia swoją wiedzę z wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole jako podstawową. Rozwiązaniem może być udział w projekcie „Lekcja:Enter”, który pokazuje jak w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę na lekcji.  Dzięki cyklowi szkoleń  i wsparciu trenera, nauczyciele uczą się nowoczesnych metod prowadzenia zajęć. Do tej pory szkolenia rozpoczęło ponad 15 tys. nauczycieli, a 80% z nich uznało, że szkolenia spełniły ich oczekiwania.

Nauczyciel to przewodnik w edukacji. To on decyduje, jak wygląda lekcja, z jakich materiałów i metod korzysta i co wynoszą z niej uczniowie. –  Coraz częściej spotykamy się z opiniami nauczycieli i nauczycielek, że dużym wyzwaniem dla nich jest zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny, a co za tym idzie chęci zdobywania przez nich wiedzy. Dotyczy to zarówno edukacji zdalnej, jak i pracy w szkole stacjonarnej – mówi Monika Eilmes-Glegoła, kierowniczka projektu „Lekcja:Enter” z Fundacji Orange.

Żeby nauka były atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto wprowadzać do lekcji innowacje, prowadzić zajęcia inaczej niż dotychczas, próbować nowych metod edukacyjnych. Dobrze, żeby lekcje zawierały elementy oparte na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, które pomagają dzieciom i młodzieży w lepszym zrozumieniu wielu tematów, sprawiają, że lekcje są ciekawsze, dostosowane do ich potrzeb i rzeczywistości, w której funkcjonują.

Na te i inne wyzwania staramy się odpowiedzieć na naszych szkoleniach, gdzie praktycy pokazują nauczycielkom i nauczycielom, jak prowadzić lekcje w oparciu o ich własne doświadczenie oraz o doświadczenie uczniów i uczennic oraz poszukania odniesień w praktyce – wyjaśnia Monika Eilmes – Glegoła.

 Badania* pokazują, że z aktywizujących metod nauczania wykorzystujących TIK nauczyciele nadal korzystają niezbyt chętnie. Z metody projektów uczniowskich korzystało 37%, a z Webquestu tylko 3% nauczycieli. Dlatego właśnie powstał projekt edukacyjny „Lekcja: Enter”, którego celem jest wsparcie nauczycieli w prowadzeniu lekcji angażujących uczniów, rozwijających umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczących pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na  zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Program szkoleń, które podczas pandemii odbywają się również onilne, zakłada 40 godzin pracy z trenerem. Grupy są małe, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego uczestnika. Niewątpliwym wsparciem dla edukatorów jest baza kilkunastu już tysięcy scenariuszy opracowanych w ramach projektu – dodaje kierowniczka projektu.

Szkolenia w projekcie „Lekcja:Enter” rozpoczęły się rok temu i już ponad 15 tysięcy nauczycieli postanowiło wziąć w nich udział. Zdecydowana większość uczestników (90%) pozytywnie oceniła szkolenia, a 69% badanych bardzo dobrze ocenia jakość materiałów szkoleniowych. Co ważne, zdecydowana większość nauczycieli (86%) poleciłoby szkolenia innym.

Dla kogo szkolenia?

Szkolenia kierowane są do dyrektorów szkół oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i informatycznych w szkołach podstawowych i średnich. Szczegóły na temat zapisów znajdują się na stronie projektu: https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest  realizowany przez konsorcjum trzech organizacji: Fundację Orange (lider), Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych,  ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

  • Wyniki pretestu wśród nauczycieli dołączających do projektu „Lekcja:Enter”, N=3589
  • Wyniki ewaluacji śródokresowej projektu „Lekcja:Enter” N=3989

Mediateka

Udostępnij: Jak prowadzić lekcje, które angażują uczniów? Trwa nabór na bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”

Informacje prasowe

Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

11 marca 2021

Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero
0

Orange Flex rozpoczyna poszukiwania ambasadorów wśród użytkowników, którzy lubią i cenią aplikację. Flex Hero swoimi opiniami o ofercie będą dzielić się w mediach społecznościowych. Na grupę wybrańców czekają atrakcyjne nagrody i dodatkowe niespodzianki. Właśnie ruszyła rekrutacja.

Flex Hero to program ambasadorski, który umożliwia wybranym użytkownikom dzielenie się rekomendacjami w zamian za pakiet benefitów. Nie trzeba być influencerem, bo Flex Hero może zostać każdy, kto jest fanem Orange Flex i aktywnie z niego korzysta. Szukamy ambasadorów, którzy czują się swobodnie tworząc treści w internecie i chcieliby  zostać liderami opinii w grupie swoich znajomych.

Zadaniem Flex Hero będzie aktywne polecanie Flexa w social mediach i innych kanałach typu blogi czy YouTube poprzez publikowanie postów, zdjęć i wideo mówiących o Flexie.
Każdy z ambasadorów zostanie nagrodzony za kreatywność oraz poświęcony czas. Flex Hero otrzyma w prezencie subskrypcję najwyższego Planu w Orange Flex na 6 miesięcy oraz niezbędnik ambasadora z gadżetami od Flexa. Oprócz tego, polecając aplikację zarobi 70 zł za każde skuteczne zachęcenie do aktywacji numeru w Orange Flex.

Jak zostać Flex Hero? To proste! Trzeba wykonać tylko 3 kroki:

  1. Wejść na stronę flexhero.pl i wypełnić krótki formularz,
  2. Nagrać 15-sekundowe wideo, z odpowiedzią na pytanie konkursowe,
  3. Uzbroić się w cierpliwość i czekać na wiadomość od Orange Flex.

Rekrutacja do Flex Hero potrwa od 11.03.2021 do 11.04.2021. Regulamin akcji dostępny jest na stronie flexhero.pl

Mediateka

Udostępnij: Jesteś w Orange Flex? Zostań Flex Hero

Informacje prasowe

Integrated Solutions i BlueSoft – spółki z Grupy Orange Polska – współtworzą nowe e-usługi dla Głównego Urzędu Statystycznego

26 stycznia 2021

Integrated Solutions i BlueSoft – spółki z Grupy Orange Polska – współtworzą nowe e-usługi dla Głównego Urzędu Statystycznego
0

Nowy system znacząco ułatwi obywatelom, przedsiębiorcom i administracji publicznej dostęp do analiz statystycznych, które mogą być wykorzystywane np. w planowaniu inwestycji. System „Przestrzenne Dane Statystyczne w Systemie Informacyjnym Państwa” (PDS) ma być gotowy do października br. Wartość projektu to ponad 24 mln zł.

Celem projektu jest poszerzenie zakresu oraz dostępności informacji statystycznych i metod analiz geostatystycznych wykorzystujących zasoby statystyki publicznej.

Nowe funkcjonalności pozwolą na lepsze zaspokajanie potrzeb użytkowników i poprawę funkcjonowania samej służby statystyki publicznej.

Liderem Konsorcjum, które podpisało umowę z GUS i będzie realizować projekt jest Integrated Solutions. W skład Konsorcjum wchodzą także: Esri Polska, GISPartner oraz Billennium. Konsorcjantów w realizacji projektu wspiera trzech podwykonawców – BlueSoft, GeoTechnologies. oraz SAS Institute.

Produktami projektu będzie 6 e-usług publicznych:

Źródło: GUS

Integrated Solutions zaprojektuje, dostarczy i wdroży infrastrukturę/platformę sprzętowo-systemowo-narzędziową Systemu PDS. Jako lider konsorcjum odpowiada także
za zarządzanie całym projektem i integrację rozwiązania, na bazie  komponentów  wytworzonych
przez wszystkie podmioty konsorcjum.

BlueSoft  wnosi kompetencje eksperckie z zakresu budowy systemów informatycznych  i będzie realizował pod kierownictwem IS prace w tym obszarze.

Obie spółki są częścią Grupy Orange Polska.

Efektem realizacji projektu PDS  będzie wsparcie analityczne dla użytkowników portalu
w podejmowaniu decyzji biznesowych związanych z informacją przestrzenną.

Projektowane usługi pozwolą na praktyczne zastosowanie analiz geostatystycznych,
w tym  o charakterze data mining, zarówno w działaniach komercyjnych, jak również prowadzonych przez administrację rządową i samorządową oraz sferę naukową. Funkcjonalności systemu umożliwią przeprowadzanie niedostępnych wcześniej analiz na zbiorach danych przestrzennych oraz zasobach statystyki publicznej, pozwalając uzyskać niedostępne dotąd wyniki, a także zoptymalizować procesy biznesowe, wzbogacając w sposób istotny system informacyjny państwa.

Produkty projektu, z uwagi na ich innowacyjny i unikalny charakter, mogą być także wykorzystywane w badaniach naukowych do analizy relacji pomiędzy zjawiskami z różnych dziedzin badawczych.

Mediateka

Udostępnij: Integrated Solutions i BlueSoft – spółki z Grupy Orange Polska – współtworzą nowe e-usługi dla Głównego Urzędu Statystycznego

Informacje prasowe

Zabezpiecz PESEL – i swój biznes

21 grudnia 2020

Zabezpiecz PESEL – i swój biznes
0

Orange Polska przygotował kolejną odsłonę usługi Zabezpiecz PESEL – tym razem z myślą o bezpieczeństwie osób prowadzących firmę. Pozwala ona chronić ich dane, a także sprawdzić wiarygodność partnerów biznesowych.

Podobnie jak w opcji dla klientów indywidualnych, którzy mogą korzystać z tej usługi od maja tego roku, Zabezpiecz PESEL pozwala chronić przedsiębiorców przed nieuprawnionym wykorzystaniem ich danych – np. do założenia firmy czy zaciągnięcia kredytu. Jeśli ktoś spróbuje użyć zarejestrowanego w usłudze numeru PESEL do takich celów, klient otrzyma powiadomienie o próbie nadużycia.   Informację otrzyma także wtedy, gdy jego numer PESEL zostanie dopisany do bazy Krajowego Rejestru Długów   (KRD).

W ramach usługi przedsiębiorca zyskuje również dostęp do monitorowania NIP-u swoich kontrahentów i otrzymuje powiadomienia o wpisaniu wskazanej firmy do rejestru długów, co pozwala na ocenę jej wiarygodności jako partnera biznesowego.

Może także sprawdzić, kto w ciągu ostatniego roku wykorzystał jego PESEL, czy w KRD znajdują się negatywne wpisy powiązane z tym numerem, lub jako konsument dopisać do bazy KRD dłużnika, który zalega z zapłatą.

 Zabezpiecz PESEL – jak skorzystać?

Klienci biznesowi mogą aktywować usługę podczas zakupu lub przedłużenia umowy na usługi mobilne i pakiety Orange Love dla Firm. Pierwszy miesiąc korzystania z Zabezpiecz PESEL jest darmowy, po tym czasie usługa kosztuje 8,12 zł miesięcznie netto. Można z niej zrezygnować w dowolnym momencie.

Po aktywacji usługi w Orange, klient otrzymuje SMS z linkiem do portalu – zabezpieczpesel.orange.pl. Po zarejestrowaniu się może aktywować wybrane przez siebie rodzaje monitoringu. W portalu będzie miał także dostęp do raportów o swojej sytuacji i monitorowanych przez siebie podmiotach gospodarczych.

Właściciel biznesu może zamówić usługę nie tylko dla siebie, ale także dla innej osoby   (np. pracownika czy członka rodziny), która nie musi być klientem Orange. Wystarczy, że przekaże jej SMS z linkiem aktywacyjnym.

Więcej informacji na www.orange.pl

Udostępnij: Zabezpiecz PESEL – i swój biznes

Informacje prasowe

Co Polacy myślą o technologiach?

4 grudnia 2020

Co Polacy myślą o technologiach?
0

Chętniej z cyfrowych rozwiązań korzystają kobiety, a co czwarty Polak deklaruje, że jest zaawansowany technologicznie. To niektóre wnioski z opublikowanego właśnie raportu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”.

Dane potwierdzają, że najbardziej lubimy rozwiązania, które już znamy. Wśród najczęściej wykorzystywanych przez konsumentów zastosowań technologicznych znalazły się: zakupy online (85%), e-mail jako narzędzie komunikacji (84%), bankowość internetowa, w tym mobilna (79%) oraz komunikatory wykorzystywane w celach prywatnych (78%) i media społecznościowe (77%). Co piąty badany deklaruje, że wie sporo o 5G i sztucznej inteligencji (22%), 35% interesowało się zabezpieczeniami biometrycznymi. 2/3 przyznaje, że jedynie słyszało o autonomicznych pojazdach czy zastosowaniach robotów w przemyśle. Aż 62% nigdy nie spotkało się z pojęciem blockchain.

Polki chętnie korzystają z technologii, ale są ostrożne

Polki wyprzedzają męską część społeczeństwa w robieniu zakupów online (88% : 82%), bankowości internetowej (82% : 76%) czy komunikatorów internetowych w celach prywatnych (83% : 74%). Biją też na głowę Polaków w korzystaniu z mediów społecznościowych (85% : 69%) – wymienia dr Dominika Kaczorowska-Spychalska. Dużo bardziej są też zainteresowane poradami medycznymi online i szeroko rozumianymi usługami w zakresie telemedycyny, na które wskazała co czwarta respondentka w tej grupie.

Mężczyźni wykazują większe zainteresowanie zakupem ubezpieczeń online, rozwiązaniami w zakresie smart home, stwarzającymi możliwość sterowania poszczególnymi systemami i sprzętami za pośrednictwem urządzeń mobilnych oraz dronami. Panowie są za to dużo bardziej przekonani, że znają się na nowych technologiach. W takich zagadnieniach jak 5G, robotyzacja, pojazdy autonomiczne czy sztuczna inteligencja niemal dwa razy częściej, w porównaniu do kobiet, uważają się za znawców tematu.

Kobiety są z kolei grupą, która dużo bardziej obawia się nowych technologii – mówi dr Agata Rudnicka. Jest to też grupa bardziej wrażliwa na kwestie związane z zarządzaniem danymi. Na przykład więcej Polek niż Polaków odczuwa obawy związane z wpływem fake newsów na naszą rzeczywistość.

Co czwarty Polak „zaawansowany technologicznie”

Jeden na czterech badanych deklaruje, że interesuje się nowinkami ze świata technologii, chętnie je testuje i korzysta z cyfrowych rozwiązań. Ta grupa najczęściej korzystała z mediów społecznościowych (83%), i rozwiązań chmurowych (67%). Częściej niż pozostałe sięgała też po komunikatory internetowe w celach zawodowych (64%), rozwiązania biometryczne (57%), inteligentne urządzenia monitorujące stan zdrowia (smartwatche, opaski fitness itp.) (51%), ubezpieczenia online (47%) i rozmawiała z chatbotami (43%). Ta grupa nieco częściej niż pozostali uczestnicy badania ufa naukowcom i odkryciom naukowym, na co zwraca uwagę dr hab. Janusz Reichel, prof. UŁ. Co ciekawe, różnica nie jest jednak zbyt duża.

Etyczne dylematy technologii

Zrealizowane badanie szeroko przygląda się zagadnieniom etyki w kontekście cyfrowych technologii. Wskazuje, że użytkownicy technologii obawiają się przede wszystkim o bezpieczeństwo swoich danych i zasobów, które udostępniają za jej pomocą oraz o to, czy przekazywane dane będą wykorzystywane właściwie i zgodnie z ich zamierzeniami. Jednocześnie, spora grupa badanych przyznaje, że chciałaby mieć pewność, że projektowane i uruchamiane rozwiązania cyfrowe nie będą ich dyskryminowały. Dostrzegalna jest potrzeba większej przejrzystości i otwartości ze strony cyfrowych graczy. Wątpliwości etyczne budzą przede wszystkimi manipulowanie informacjami (69% badanych), gromadzenie, agregowanie i handel danymi o zachowaniach online (63%) oraz ograniczenie prywatności związane z rozwojem systemów monitoringu (58%).

Konkretne obawy etyczne dotyczące korzystania z nowoczesnych technologii najmocniej zgłasza grupa „zaawansowanych technologicznie”. Ponad 80% z nich uważa za niewłaściwe manipulowanie informacjami w Internecie, handel danymi czy monitorowanie ich aktywności w sieci, np. w celu spersonalizowania reklam. Ponad 70% boi się bycia manipulowanymi.

Więcej informacji o kondycji wiedzy i stosunku Polaków i Polek do nowych technologii można znaleźć w raporcie „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. Jest on efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska i obejmuje wyniki badań w czterech obszarach: wzorce moralne, znajomość i zakres korzystania z technologii, obawy oraz wątpliwości etyczne związane z technologią a także odpowiedzialność i bezpieczeństwo w świecie technologii.

Raport stał się już inspiracją do szerszej debaty o tym jak konsumenci korzystają z technologii w kontekście standardów etycznych i czy poziom zaawansowania technologicznego jest w tym przypadku kluczowy. Efektem było m.in. webinarium „Digital ethics – konsument a technologie”, w ramach GovTech Festiwal.

Mediateka

Udostępnij: Co Polacy myślą o technologiach?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej