Informacje prasowe

Travis Scott headlinerem Open’er Festival Powered by Orange 2019. W Gdyni zagrają również The 1975 oraz Greta Van Fleet

22 listopada 2018

Travis Scott headlinerem Open’er Festival Powered by Orange 2019. W Gdyni zagrają również The 1975 oraz Greta Van Fleet
0

Po raz pierwszy od wielu lat startowe ogłoszenie Open’er Festival Powered by Orange to nie tylko potwierdzenie oczekiwanego headlinera, ale także przedstawienie dwóch innych wykonawców, którzy w dniach 3-6 lipca 2019 wystąpią w Gdyni.

TRAVIS SCOTT

Te historię zacznijmy opowiadać od 2012 roku. Wtedy Travis Scott podpisał profesjonalny kontrakt z wytwórnią płytową, zostawiając za sobą nieśmiałe początki w rapowych składach i tułacze życie w L.A. Tak rozpoczęła się też jedna z najważniejszych i najbardziej spektakularnych karier amerykańskiego hip-hopu ostatniej dekady. Każdy kolejny album, singiel, projekt Travisa Scotta przybliżał go do tego, co wydarzyło się kilka miesięcy temu wraz z premierą jego trzeciego albumu zatytułowanego „ASTROWORLD”. Ten hołd oddany nieczynnemu parkowi rozrywki w jego rodzinnym Houston stał się punktem wyjścia dla najciekawszej rapowej (a może już nawet około-rapowej) płyty tego roku, zostawiając w tyle produkcje innych gigantów sceny, by wymienić tylko Drake’a, Kanye czy Migosów. Bo choć trzeci album Scotta nie zbliżył się do sprzedażowego rekordu Drake’a (swoją drogą obaj spotkali się w utworze „Sicko Mode”) to jego rozmach przewyższa dwupłytowe dzieło Kanadyjczyka a i wpływ na współczesną kulturę jest nie bez znaczenia. Wśród gości jest i wspomniany Drizzy, i grający na harmonijce ustnej Stevie Wonder,  śpiewający The Weeknd, James Blake oraz Frank Ocean czy wreszcie Tame Impala, dotychczas raczej nie kojarzeni z hip-hopowymi produkcjami. Autorem zdjęcia okładkowego został ceniony fotograf-celebryta David LaChapelle a klip do singla „Stop Trying to Be God” wyreżyserował Dave Meyers, będący w tej dziedzinie prawdziwą ikoną.  „Think Big” to jedno, ale „ASTROWORLD” nie obroniłby się, gdyby nie jego wartość muzyczna, a po kilku miesiącach jakie minęły od premiery albumu sytuacja jest jasna – Travis nagrał znakomity album. Choć karuzela muzycznych podsumowań 2018 roku jeszcze się nie rozkręciła, to spodziewamy się, że „ASTROWORLD” będzie na wszystkich listach bardzo wysoko, jako jedna z najciekawszych płyt ostatnich 12 miesięcy. Zasłużenie przynosząc swojemu twórcy popularność, której nie trzeba mierzyć za pomocą jego celebryckich kontaktów rodzinnych. Latem przyszłego roku, kiedy „ASTROWORLD” zbliży się do pierwszej rocznicy swojego wydania, Travis Scott triumfalnie przejedzie przez Europę, dając swój show także w Polsce, oczywiście na Orange Main Stage, raz na zawsze kończąc nam wszystkim facebookową zabawę p.t.  „Dajcie wreszcie Travisa!”.

THE 1975

Listopad to od wielu lat miesiąc, w którym mają kumulować się najważniejsze muzyczne premiery roku. Koniunkturę napędzają święta, podsumowania i sezon wręczenia nagród – płyty, ukazujące się jesienią mają większe szansę, by zostać zapamiętanymi i kupionymi przez rzesze fanów. The 1975 wykorzystają ten trend do cna – premiera ich najnowszego albumu była przekładana kilka razy, aż ostateczny termin wyznaczono na piątek, 30 listopada. Tym samym brytyjski kwartet nie tylko zgłosi swój akces do wyścigu, ale też zamknie listę najważniejszych premier 2018 roku. Po ukazaniu się „A Brief Inquiry to Online Relationships” można skupić się wyłącznie na kolędach. A trochę bardziej serio – trzeci album Brytyjczyków to dziś jedna z najbardziej oczekiwanych premier z pogranicza popu, indie rocka, elektroniki albo w skrócie – po prostu dobrych piosenek, które Matthew Healy potrafi pisać, jak nikt inny w swoim pokoleniu. Od maja, kiedy stało się jasne, że The 1975 mają plan opublikowania nowego albumu, poznaliśmy pięć utworów – „”Give Yourself a Try”, „Love It If We Made It”, „TooTimeTooTimeTooTime”, „Sincerity Is Scary” i  „It’s Not Living (If It’s Not with You)”. Uwagę przykuwał zwłaszcza „Love It If We Made It” z teledyskiem, który nazwano „ błyskotliwą wizja życia w 2018”. To zaledwie 1/3 nowej płyty, i prawdopodobnie tylko część muzyki, jaką The 1975 nagrali na potrzeby okresu nazywanego przez nich samych jako „Music For Cars” . Podobno kolejny album ukaże się na wiosnę 2019, co oznacza jeszcze więcej materiału przed ich koncertem na Open’erze.

GRETA VAN FLEET

Greta Van Fleet założyło czterech młodych muzyków – bracia bliźniacy Josh (wokal) i Jake Kiszka, ich młodszy brat Sam i długoletni przyjaciel rodziny Danny Wagner. Wszyscy pochodzą z maleńkiej osady Frankenmuth, Michigan znanej z rodzinnych obiadów i największego na świecie sklepu bożonarodzeniowego. Od dobrych kilku miesięcy cała czwórka może mieć poczucie, że Święta trwają cały czas, bo bez dwóch zdań Greta Van Fleet mają teraz swój moment! Josh, Jake, Sam i Danny zostali wychowani na obszernych kolekcjach winylowych swoich rodziców. I to one pomogły stworzyć im mieszankę, jaką zachwycają publiczność na całym świecie: hybrydę rock’n’roll, bluesa i soulu. Ubiegły rok, pierwszy w historii Grety Van Fleet jako profesjonalnego zespołu był szaloną jazdą wyprzedanych koncertów w Ameryce Północnej i Europie; świetnej prasy; słów uznania od innych artystów, poczynając od Eltona Johna, a na Justinie Bieberze kończąc; milionów odtworzeń na YouTube i Spotify; a co najważniejsze – nawiązania niezwykłego kontaktu  z fanami, który każdy z ich kolejnych występów czynili wyprzedanym. Głód czystego rock’n’rolla jest tak wielki, że szczere, surowe brzmienie Grety Van Fleet, odnalazło drogę do fanów w ultra krótkim czasie. 15 sierpnia tego roku zespół wydał zupełnie nowy singiel „When The Curtain Falls”, który w zaledwie trzy tygodnie zgromadził ponad 10 milionów streamów i milion wyświetleń przy towarzyszącym mu teledysku. Nagranie stało się ostateczną zapowiedzią wydanego miesiąc temu debiutanckiego albumu „Anthem of the Peaceful Army”. Przesłanie Grety Van Fleet znane jest od lat 60-tych, czyli okresu, z którego Greta Van Fleet prawdopodobnie została teleportowana – „pokój, miłość i jedność”, a ich wspólnym celem jest sprawienie, by ludzie opuszczający ich koncerty czuli się ożywieni, pobudzeni i szczęśliwi, a swoje uczucia przenosili na innych.

Udostępnij: Travis Scott headlinerem Open’er Festival Powered by Orange 2019. W Gdyni zagrają również The 1975 oraz Greta Van Fleet

Informacje prasowe

Unikatowa radiostacja trafi do Muzeum Historii Polski

21 listopada 2018

Unikatowa radiostacja trafi do Muzeum Historii Polski
0

Orange Polska przekazał Muzeum Historii Polski konspiracyjny nadajnik radiowy, który był wykorzystywany podczas II Wojny Światowej. W ten sposób operator symbolicznie włącza się w obchody stulecia niepodległości Polski. O roli technologii w polskiej gospodarce rozmawiano podczas konferencji „Przedsiębiorczość, technologie, rozwój: Polsko, 100 lat!”.

Konspiracyjny nadajnik typu NSP-1, o numerze seryjnym 84, to jedno z ok. stu urządzeń, jakie zbudowano podczas II Wojny Światowej dzięki metodzie tzw. odwróconej inżynierii. Budowane były z podzespołów wynoszonych nielegalnie z zakładów, które produkowały części na zlecenie niemieckiego okupanta. To jeden z dwóch znanych nadajników radiowych NSP, które można będzie oglądać. Egzemplarz, który zasila zbiory Muzeum Historii Polski to zarazem jedyna radiostacja tego typu, pokazywana na ekspozycji stałej w polskim muzeum. Drugi zachowany nadajnik znajduje się w zbiorach Muzeum Powstania Warszawskiego.

Historia konspiracyjnego nadajnika – wideo

Po raz pierwszy nadajnik można było zobaczyć podczas konferencji „Przedsiębiorczość, technologie, rozwój: Polsko, 100 lat!”, gdzie rozmawiano o tym, jak technologia wpływa na rozwój polskiej gospodarki.

– Technologie od lat napędzają rozwój gospodarki. Ze względu na historię naszego kraju nie mieliśmy szansy korzystać z efektów kolejnych rewolucji przemysłowych dlatego jako ogromną szansę, pozwalającą nadgonić lata zastoju, postrzegamy czwartą rewolucję przemysłową. Dostosowujemy naszą gospodarkę do nowych wyzwań wspierając przedsiębiorców w rozwijaniu swoich firm w kierunku przemysłu 4.0 przez stworzenie Platformy Przemysłu Przyszłości. Robimy to wszystko z nadzieją, że udana transformacja polskiej gospodarki w przystosowaną do trybów Przemysłu 4.0. stanie się dziedzictwem, które przekażemy przyszłym pokoleniom – mówiła podczas wydarzenia Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii. – Cyfryzacja gospodarki i cyfrowa transformacja przemysłu to jedne z naszych głównych wyzwań – dodała.

Cyfryzacja może być dla małych i średnich firm jednym z ważniejszych motorów wzrostu. Jak wynika z badań McKinsey, firmy tego sektora, które wykorzystują nowe technologie, mogą rosnąć nawet dwa razy szybciej. Z kolei najnowsze badanie Orange Insights pokazuje, że duże polskie firmy są dużo bardziej świadome jej znaczenia niż mniejsze przedsiębiorstwa. Dwie trzecie przebadanych firm traktuje cyfryzację jako jedną z najważniejszych kompetencji w rozwoju biznesu w ich branży.

– Cyfryzacja i wprowadzanie nowych technologii do biznesu to klucz do zbudowania efektywnej Gospodarki 4.0. Inteligentny rozwój potrzebuje dobrego zaplecza, czyli nowoczesnej infrastruktury. Eksperci szacują, że uruchomienie i sku­teczne wykorzystywanie sie­ci 5G może znacząco podnieść polskie PKB. Cieszę się, że Orange Polska rozbudowując sieć światłowodową oraz testując w swojej sieci mobilnej możliwości 5G, poprzez inwestycje przyczynia się do tworzenia nowoczesnej polskiej gospodarki – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Do 2020 roku Orange planuje przeznaczyć na rozbudowę sieci światłowodowej ok. 4 mld zł, docierając do ponad 5 mln gospodarstw domowych. Dzięki tej inwestycji superszybki światłowód dotrze do kilku tysięcy szkół i 40% polskich firm.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

Mediateka

Udostępnij: Unikatowa radiostacja trafi do Muzeum Historii Polski

Informacje prasowe

Open’er Festival powered by Orange 2019. Pierwsza pula karnetów od dziś w sprzedaży

3 września 2018

Open’er Festival powered by Orange 2019. Pierwsza pula karnetów od dziś w sprzedaży
0

Open’er Festival powered by Orange 2019 zagra od 3 do 6 lipca tradycyjnie w Gdyni. Pierwsza pula biletów – FAN TIX właśnie trafiała do sprzedaży.

Tegoroczny Open’er Festival był rekordowy. Po raz pierwszy w historii wyprzedał się w całości, pozostawiając spóźnialskich bez możliwości zobaczenia rewelacyjnych koncertów Arctic Monkeys, Depeche Mode, Gorillaz, Bruno Marsa i dziesiątek innych wykonawców. Swoje miejsce pod scenami już dawno zaklepane mieli Ci, którzy prawie rok wcześniej, na przełomie sierpnia i września zdecydowali się na kupno FAN TIX. Ta pula jest adresowana przede wszystkim do największych fanów Open’era, tych którzy ufają jakości line-upu na długo przed pierwszymi ogłoszeniami. Cena karnetów jest wyjątkowa, bo w porównaniu do finalnej ceny karnetu 4-dniowego różnica wynosi 200 złotych.  Pula FAN TIX jest  ograniczona.

FAN TIX są dostępne od dziś, 3 września. Sprzedaż trwa do 12 września lub do wyczerpania puli. Sprzedaż jest limitowana – jedna osoba może kupić maksymalnie 2 bilety.

karnet 4-dniowy FAN TIX439 PLN

karnet 4-dniowy FAN TIX z polem namiotowym539 PLN

FAN TIX są biletami imiennymi. Bilety dostępne tylko w sprzedaży internetowej na altersklep.pl oraz eBilet.pl

Bilety dostępne w ALTERSKLEPIE oraz w eBilet.

Udostępnij: Open’er Festival powered by Orange 2019. Pierwsza pula karnetów od dziś w sprzedaży

Informacje prasowe

Ponad 50 tysięcy osób bawiło się na Kraków Live Festival 2018

21 sierpnia 2018

Ponad 50 tysięcy osób bawiło się na Kraków Live Festival 2018
0

Festiwalowe lato 2018 roku dobiega końca. Przez dwa dni ponad 50 tysięcy osób bawiło się podczas  Kraków Live Festival. Po raz pierwszy Orange sponsorował to muzyczne wydarzenie.

Tegoroczny skład Kraków Live Festival był mocny, zwłaszcza dzięki udziałowi dwóch bardzo ważnych postaci amerykańskiego hip hopu – Kendricka Lamara i ASAP Rocky’ego. Artyści, którzy w przeszłości mieli okazję ze sobą współpracować, minęli się co prawda na głównej scenie festiwalu, ale pozostawili po sobie to samo wrażenie – gatunek ma się doskonale i nic nie wskazuje na to, żeby supremacja hip hopu miała się niedługo skończyć.

Show Kendricka, skupione wokół ubiegłorocznego albumu „DAMN.” było przejrzyste w wykonaniu i odpowiednio zaakcentowane efektami , ale nie gubiło treści, która jest dla niego najważniejsza – na płytach, w klipach i wreszcie na koncertach. Zapamiętamy wspólne śpiewanie „HUMBLE.”, serię podpisów na płytach robioną na żywo na scenie, czy wreszcie wyciągniecie z publiczności przypadkowego gościa. Tu było wszystko – dobrze rozumiane gwiazdorstwo i kumpelstwo w jednym.

ASAP Rocky – wygadany i żądny kontaktu z publicznością – nowojorczyk część swojego koncertu zamienił w dyrygowanie fanami, dorzucając im co chwila co lepsze fragmenty swojej dyskografii.

Fenomenu Die Antwoord nad Wisłą nie trzeba tłumaczyć, bo on tworzy się sam. Tylko oni mogą wpaść na pomysł, by scenografię koncertu stanowiły domki rodem z południowoafrykańskich przedmieść. Umiejętnie grają formą, kontrowersją i stylem muzycznym, nigdy nie nudząc swoich fanów.

Festiwal w sobotnią noc zamknął Martin Garrix, cały czas nieprzyzwoicie młody Holender, którego sukcesy robią wrażenie nawet na największych sceptykach. Show, które podróżuje po największych europejskich festiwalach, jest dopracowane do perfekcji i najmniejszej iskry w bogatej pirotechnicznej inscenizacji. To, plus bagaż singli z pierwszych miejsc list przebojów, stworzyło idealny finał festiwalu.

Ale w zachwytach nad zagranicznymi gwiazdami festiwalu nie gubimy też jego polskich akcentów – występów nowych i uznanych gwiazd polskiej elektroniki – Bass Astral x Igo i KAMP!; dziewczyn, które ustanawiają nowe zasady na krajowej scenie – Darii Zawiałow i Mery Spolsky czy dwóch pokoleń hip hopu – nestora gatunku Sokoła z przekrojowym materiałem całego dwudziestolecia (!) i młodego wilka, do którego będzie należał przyszły rok – Jana-Rapowanie!

Są artyści ale przede wszystkim na festiwalu są fani. Symbiozę festiwal – fani najlepiej podsumowują słowa Jessie Ware, która podczas swojego koncertu wzruszona powiedziała: „You make me feel like Beyonce”. Dziękujemy za udział w Kraków Live Festival. Do zobaczenia za rok!

Link do mediateki: https://biuroprasowe.orange.pl/mediateka/ponad-50-tysiecy-festiwalowiczow-bawilo-sie-na-krakow-live-festival-2018/

Krótki film z Kraków Live Festival

Udostępnij: Ponad 50 tysięcy osób bawiło się na Kraków Live Festival 2018

Informacje prasowe

Już 300 tysięcy klientów Światłowodu Orange i 3 miliony gospodarstw domowych w zasięgu

8 sierpnia 2018

Już 300 tysięcy klientów Światłowodu Orange i 3 miliony gospodarstw domowych w zasięgu
0

W ciągu ostatniego roku liczba klientów korzystających z oferty światłowodowej podwoiła się i przekroczyła 300 tys. Dzięki inwestycjom Orange Polska już 3 mln gospodarstw domowych jest w zasięgu internetu światłowodowego.

Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej wybierają Orange Światłowód. Tym bardziej, że ponad 80% klientów, którzy decydują się na internet światłowodowy, przychodzi do nas od konkurencji. Po trzecim roku naszego programu inwestycyjnego 10% domów i firm będących w zasięgu światłowodów stało się naszymi klientami. Widzimy, że klienci doceniają jego nieporównywalną jakość i możliwości – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.Liczba klientów Orange Światłowód systematycznie rośnie. Tylko w drugim kwartale br. wzrosła o 39 tys., a w ciągu 8 miesięcy ofertę wybrało 100 tys. klientów. Najwięcej klientów jest w Warszawie (55 tys.), Wrocławiu (21 tys.) i Krakowie (18 tys.).

Inwestycje światłowodowe prowadzone są w 116 miastach w całym kraju. Z tego w 34 miastach ze światłowodu może korzystać ponad połowa gospodarstw domowych. Największy zasięg jest w Lublinie, Olsztynie, Elblągu, Słupsku i Opolu.

Warto podkreślić, że blisko połowa inwestycji w I półroczu br. realizowana była w małych i średnich miastach. Coraz częściej docierają one także do domów jednorodzinnych. W tym roku chcemy aby było to co najmniej 10 %.

Orange Polska prowadzi największe w historii firmy inwestycje w sieć światłowodową, dzięki czemu w zasięgu znajdzie się docelowo 5 mln gospodarstw domowych. Firma przeznaczy na ten cel do 4 mld zł w latach 2016 – 2020. Nikt inny w Polsce nie inwestuje tak dużo w rozwój światłowodów.

 

Udostępnij: Już 300 tysięcy klientów Światłowodu Orange i 3 miliony gospodarstw domowych w zasięgu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej