Innowacje

Trasa z opcją najmniejszego śladu węglowego (0)

Kasia Barys

10 kwietnia 2021

Trasa z opcją najmniejszego śladu węglowego
0

Opcja trasy o najmniejszym śladzie węglowym

Google zapowiedział, że w aplikacji Maps wprowadzi w 2021 roku ponad 100 nowych usprawnień. Najszybciej do dyspozycji ma zostać oddana opcja nawigacji wewnątrz budynków. Pomoże w tym  funkcja Live View. Przyda się pewnie wielu osobom zagubionym w galeriach handlowych. A mi na parkinach podziemnych. W większości przypadków szukam zaparkowanego auta nawet kilka minut. Będzie także opcja sprawdzania  bieżącej jakości powietrza na danym obszarze. To także bardzo przydatne, bo nie będzie trzeba już mieć do tego osobnej aplikacji. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie możliwość wybrania docelowej trasy o najmniejszym śladzie węglowym. Czyli oprócz opcji znajdź najszybszą lub najkrótszą trasę będzie także dodatkowa opcja ekotrasy.
źródło: wirtualnemedia.pl

Roboważka ostrzeże przed katastrofami ekologicznymi

Inżynierowie z Duke University skontruowali latającego mikro robota o nazwie DraBot, który wyglądem przypomina ważkę i mierzy zaledwie 6 cm. Zadaniem maszyny ma być wykrywanie zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych i sygnalizowanie zagrożenia poprzez zmianę koloru tułowia. DraBot jest całkowicie pozbawiony elektroniki i unosi się nad ziemią dzięki kontroli ciśnienia powietrza przepływającego przez skrzydła oraz wykorzystaniu rozwiązań znanych z balonów.
źródło: cyfrowa.rp.pl

Nowy uliczny system radarowy, który będzie chronić pieszych

Ruch uliczny może być niebezpieczny. Samochodów jest coraz więcej, osób nieostrożnych w ruchu także.  Powstaje więc zaawansowany technologicznie system radarowy.  Będzie przyszłością smart cities. Opiera się on na połączonych z infrastrukturą sensorach radarowych (Multiple Input-Multiple Output), które mogą być instalowane w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, jak przystanki autobusowe, strefy szkolne czy przejścia dla pieszych. Sensory nieustannie skanują otoczenie z częstotliwością 100 razy na sekundę, a każdy z nich jest w stanie zidentyfikować zbliżający się obiekt, ocenić jego prędkość i kierunek poruszania. Jeśli system wykryje, że jest ryzyko, że osoba wejdzie na jezdnię prosto pod samochody, wysyła ostrzegawczy sygnał. Ten zostaje następnie odebrany przez system samochód-infrastruktura (V2I) pobliskich pojazdów, powodując audio-wizualny alarm w tych, które mogą potrącić takiego pieszego – docelowo, system mógłby nawet automatycznie inicjować hamowanie.

źródło: geekweek.pl

 

Udostępnij: Trasa z opcją najmniejszego śladu węglowego
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Innowacje

DeepNostalgia, opaski FB i inteligentne opony (1)

Kasia Barys

28 marca 2021

DeepNostalgia, opaski FB i inteligentne opony
1

Opcja trasy o najmniejszym śladzie węglowym

Google zapowiedział, że w aplikacji Maps wprowadzi w 2021 roku ponad 100 nowych usprawnień. Najszybciej do dyspozycji ma zostać oddana opcja nawigacji wewnątrz budynków. Pomoże w tym  funkcja Live View. Przyda się pewnie wielu osobom zagubionym w galeriach handlowych. A mi na parkinach podziemnych. W większości przypadków szukam zaparkowanego auta nawet kilka minut. Będzie także opcja sprawdzania  bieżącej jakości powietrza na danym obszarze. To także bardzo przydatne, bo nie będzie trzeba już mieć do tego osobnej aplikacji. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie możliwość wybrania docelowej trasy o najmniejszym śladzie węglowym. Czyli oprócz opcji znajdź najszybszą lub najkrótszą trasę będzie także dodatkowa opcja ekotrasy.
źródło: wirtualnemedia.pl

Roboważka ostrzeże przed katastrofami ekologicznymi

Inżynierowie z Duke University skontruowali latającego mikro robota o nazwie DraBot, który wyglądem przypomina ważkę i mierzy zaledwie 6 cm. Zadaniem maszyny ma być wykrywanie zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych i sygnalizowanie zagrożenia poprzez zmianę koloru tułowia. DraBot jest całkowicie pozbawiony elektroniki i unosi się nad ziemią dzięki kontroli ciśnienia powietrza przepływającego przez skrzydła oraz wykorzystaniu rozwiązań znanych z balonów.
źródło: cyfrowa.rp.pl

Nowy uliczny system radarowy, który będzie chronić pieszych

Ruch uliczny może być niebezpieczny. Samochodów jest coraz więcej, osób nieostrożnych w ruchu także.  Powstaje więc zaawansowany technologicznie system radarowy.  Będzie przyszłością smart cities. Opiera się on na połączonych z infrastrukturą sensorach radarowych (Multiple Input-Multiple Output), które mogą być instalowane w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, jak przystanki autobusowe, strefy szkolne czy przejścia dla pieszych. Sensory nieustannie skanują otoczenie z częstotliwością 100 razy na sekundę, a każdy z nich jest w stanie zidentyfikować zbliżający się obiekt, ocenić jego prędkość i kierunek poruszania. Jeśli system wykryje, że jest ryzyko, że osoba wejdzie na jezdnię prosto pod samochody, wysyła ostrzegawczy sygnał. Ten zostaje następnie odebrany przez system samochód-infrastruktura (V2I) pobliskich pojazdów, powodując audio-wizualny alarm w tych, które mogą potrącić takiego pieszego – docelowo, system mógłby nawet automatycznie inicjować hamowanie.

źródło: geekweek.pl

 

Udostępnij: DeepNostalgia, opaski FB i inteligentne opony
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:51 30-03-2021
    Inteligentne opony to faktycznie fajne rozwiązanie by było. Gdyby jeszcze tak same się zmieniały z zimowych na letnie i na odwrót to byłoby superowo.
    Odpowiedz

Innowacje

Przyszłość jedzie rowerem miejskim (1)

Daria Drabik

23 marca 2021

Przyszłość jedzie rowerem miejskim
1

Opcja trasy o najmniejszym śladzie węglowym

Google zapowiedział, że w aplikacji Maps wprowadzi w 2021 roku ponad 100 nowych usprawnień. Najszybciej do dyspozycji ma zostać oddana opcja nawigacji wewnątrz budynków. Pomoże w tym  funkcja Live View. Przyda się pewnie wielu osobom zagubionym w galeriach handlowych. A mi na parkinach podziemnych. W większości przypadków szukam zaparkowanego auta nawet kilka minut. Będzie także opcja sprawdzania  bieżącej jakości powietrza na danym obszarze. To także bardzo przydatne, bo nie będzie trzeba już mieć do tego osobnej aplikacji. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie możliwość wybrania docelowej trasy o najmniejszym śladzie węglowym. Czyli oprócz opcji znajdź najszybszą lub najkrótszą trasę będzie także dodatkowa opcja ekotrasy.
źródło: wirtualnemedia.pl

Roboważka ostrzeże przed katastrofami ekologicznymi

Inżynierowie z Duke University skontruowali latającego mikro robota o nazwie DraBot, który wyglądem przypomina ważkę i mierzy zaledwie 6 cm. Zadaniem maszyny ma być wykrywanie zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych i sygnalizowanie zagrożenia poprzez zmianę koloru tułowia. DraBot jest całkowicie pozbawiony elektroniki i unosi się nad ziemią dzięki kontroli ciśnienia powietrza przepływającego przez skrzydła oraz wykorzystaniu rozwiązań znanych z balonów.
źródło: cyfrowa.rp.pl

Nowy uliczny system radarowy, który będzie chronić pieszych

Ruch uliczny może być niebezpieczny. Samochodów jest coraz więcej, osób nieostrożnych w ruchu także.  Powstaje więc zaawansowany technologicznie system radarowy.  Będzie przyszłością smart cities. Opiera się on na połączonych z infrastrukturą sensorach radarowych (Multiple Input-Multiple Output), które mogą być instalowane w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, jak przystanki autobusowe, strefy szkolne czy przejścia dla pieszych. Sensory nieustannie skanują otoczenie z częstotliwością 100 razy na sekundę, a każdy z nich jest w stanie zidentyfikować zbliżający się obiekt, ocenić jego prędkość i kierunek poruszania. Jeśli system wykryje, że jest ryzyko, że osoba wejdzie na jezdnię prosto pod samochody, wysyła ostrzegawczy sygnał. Ten zostaje następnie odebrany przez system samochód-infrastruktura (V2I) pobliskich pojazdów, powodując audio-wizualny alarm w tych, które mogą potrącić takiego pieszego – docelowo, system mógłby nawet automatycznie inicjować hamowanie.

źródło: geekweek.pl

 

Udostępnij: Przyszłość jedzie rowerem miejskim
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:12 23-03-2021
    Szkoda ze u mnie w mieście tak słabo rozdysponowane są stacje rowerowe, ale może.....chociaż w czasie pandemii nie ma jak swój rower. Chyba że ktoś biega za rowerami i dezynfekuje rączki na kierownicy?
    Odpowiedz

Innowacje

Fabryki na orbicie, energia z ludzkiego ciała i inne ciekawostki (2)

Kasia Barys

20 marca 2021

Fabryki na orbicie, energia z ludzkiego ciała i inne ciekawostki
2

Opcja trasy o najmniejszym śladzie węglowym

Google zapowiedział, że w aplikacji Maps wprowadzi w 2021 roku ponad 100 nowych usprawnień. Najszybciej do dyspozycji ma zostać oddana opcja nawigacji wewnątrz budynków. Pomoże w tym  funkcja Live View. Przyda się pewnie wielu osobom zagubionym w galeriach handlowych. A mi na parkinach podziemnych. W większości przypadków szukam zaparkowanego auta nawet kilka minut. Będzie także opcja sprawdzania  bieżącej jakości powietrza na danym obszarze. To także bardzo przydatne, bo nie będzie trzeba już mieć do tego osobnej aplikacji. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie możliwość wybrania docelowej trasy o najmniejszym śladzie węglowym. Czyli oprócz opcji znajdź najszybszą lub najkrótszą trasę będzie także dodatkowa opcja ekotrasy.
źródło: wirtualnemedia.pl

Roboważka ostrzeże przed katastrofami ekologicznymi

Inżynierowie z Duke University skontruowali latającego mikro robota o nazwie DraBot, który wyglądem przypomina ważkę i mierzy zaledwie 6 cm. Zadaniem maszyny ma być wykrywanie zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych i sygnalizowanie zagrożenia poprzez zmianę koloru tułowia. DraBot jest całkowicie pozbawiony elektroniki i unosi się nad ziemią dzięki kontroli ciśnienia powietrza przepływającego przez skrzydła oraz wykorzystaniu rozwiązań znanych z balonów.
źródło: cyfrowa.rp.pl

Nowy uliczny system radarowy, który będzie chronić pieszych

Ruch uliczny może być niebezpieczny. Samochodów jest coraz więcej, osób nieostrożnych w ruchu także.  Powstaje więc zaawansowany technologicznie system radarowy.  Będzie przyszłością smart cities. Opiera się on na połączonych z infrastrukturą sensorach radarowych (Multiple Input-Multiple Output), które mogą być instalowane w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, jak przystanki autobusowe, strefy szkolne czy przejścia dla pieszych. Sensory nieustannie skanują otoczenie z częstotliwością 100 razy na sekundę, a każdy z nich jest w stanie zidentyfikować zbliżający się obiekt, ocenić jego prędkość i kierunek poruszania. Jeśli system wykryje, że jest ryzyko, że osoba wejdzie na jezdnię prosto pod samochody, wysyła ostrzegawczy sygnał. Ten zostaje następnie odebrany przez system samochód-infrastruktura (V2I) pobliskich pojazdów, powodując audio-wizualny alarm w tych, które mogą potrącić takiego pieszego – docelowo, system mógłby nawet automatycznie inicjować hamowanie.

źródło: geekweek.pl

 

Udostępnij: Fabryki na orbicie, energia z ludzkiego ciała i inne ciekawostki
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:06 20-03-2021
    O to wiele Januszy interesu na Netflix nie będzie mogolo współdzielić konta i zamiast dychacza na msc będą musieli wydać 40 zł. Ale Polacy to mądry naród i znajdą wyjście z tej sytuacji.
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 22:21 21-03-2021
      "Według szacunkowych danych sporo osób współdzieli konta w sposób niezgodny z regulaminem." A to ciekawe!... Dają pierw możliwość korzystania, a później zachodzą w głowę, że coś im nie pasuje??? Żenada totalna! :P
      Odpowiedz

Innowacje

Karty płatnicze z czytnikiem linii papilarnych, śmierć plików cookies (3)

Kasia Barys

13 marca 2021

Karty płatnicze z czytnikiem linii papilarnych, śmierć plików cookies
3

Opcja trasy o najmniejszym śladzie węglowym

Google zapowiedział, że w aplikacji Maps wprowadzi w 2021 roku ponad 100 nowych usprawnień. Najszybciej do dyspozycji ma zostać oddana opcja nawigacji wewnątrz budynków. Pomoże w tym  funkcja Live View. Przyda się pewnie wielu osobom zagubionym w galeriach handlowych. A mi na parkinach podziemnych. W większości przypadków szukam zaparkowanego auta nawet kilka minut. Będzie także opcja sprawdzania  bieżącej jakości powietrza na danym obszarze. To także bardzo przydatne, bo nie będzie trzeba już mieć do tego osobnej aplikacji. Bardzo ciekawym rozwiązaniem będzie możliwość wybrania docelowej trasy o najmniejszym śladzie węglowym. Czyli oprócz opcji znajdź najszybszą lub najkrótszą trasę będzie także dodatkowa opcja ekotrasy.
źródło: wirtualnemedia.pl

Roboważka ostrzeże przed katastrofami ekologicznymi

Inżynierowie z Duke University skontruowali latającego mikro robota o nazwie DraBot, który wyglądem przypomina ważkę i mierzy zaledwie 6 cm. Zadaniem maszyny ma być wykrywanie zanieczyszczeń w zbiornikach wodnych i sygnalizowanie zagrożenia poprzez zmianę koloru tułowia. DraBot jest całkowicie pozbawiony elektroniki i unosi się nad ziemią dzięki kontroli ciśnienia powietrza przepływającego przez skrzydła oraz wykorzystaniu rozwiązań znanych z balonów.
źródło: cyfrowa.rp.pl

Nowy uliczny system radarowy, który będzie chronić pieszych

Ruch uliczny może być niebezpieczny. Samochodów jest coraz więcej, osób nieostrożnych w ruchu także.  Powstaje więc zaawansowany technologicznie system radarowy.  Będzie przyszłością smart cities. Opiera się on na połączonych z infrastrukturą sensorach radarowych (Multiple Input-Multiple Output), które mogą być instalowane w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, jak przystanki autobusowe, strefy szkolne czy przejścia dla pieszych. Sensory nieustannie skanują otoczenie z częstotliwością 100 razy na sekundę, a każdy z nich jest w stanie zidentyfikować zbliżający się obiekt, ocenić jego prędkość i kierunek poruszania. Jeśli system wykryje, że jest ryzyko, że osoba wejdzie na jezdnię prosto pod samochody, wysyła ostrzegawczy sygnał. Ten zostaje następnie odebrany przez system samochód-infrastruktura (V2I) pobliskich pojazdów, powodując audio-wizualny alarm w tych, które mogą potrącić takiego pieszego – docelowo, system mógłby nawet automatycznie inicjować hamowanie.

źródło: geekweek.pl

 

Udostępnij: Karty płatnicze z czytnikiem linii papilarnych, śmierć plików cookies
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 17:58 13-03-2021
    Polska 5 G a gdzie 6 G - hm... daleka droga
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 08:47 15-03-2021
      Myślę że to nie operatorzy opóźniają start 5G w PL tylko nasze państwo. Ale robią to po to by jak najwięcej zarobić na aukcji.
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 17:20 15-03-2021
        Oj! POablo??? :P
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej