Sieć

Kiedy wyłączymy 3G w Orange (35)

Wojtek Jabczyński

17 maja 2022

Kiedy wyłączymy 3G w Orange
35

Starsze technologie radiowe 2G i 3G są przez Was coraz mniej wykorzystywane. Rekordy bije zapotrzebowanie na transmisję danych. Taka jest natura rozwoju. Przychodzi nowe, a znika starsze. Czas na zmiany.

Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G. Korzystanie z 4G/LTE, a w przyszłości także rozwój 5G, oznacza lepszą jakość rozmów i zdecydowanie szybszy internet. Aby móc rozwijać nowsze generacje sieci, potrzebujemy dla nich więcej „miejsca” czyli częstotliwości.

W USA, Europie i Polsce niektórzy operatorzy ogłosili już swoje plany wyłączenia starszych technologii. Również i my przymierzamy się do tego kroku – właśnie rozpoczęliśmy przygotowania. Nie mamy jeszcze ustalonej dokładnej daty wyłączenia 3G. Planujemy, że dla poszczególnych regionów Polski będą to lata 2024 – 2025.

Zapewniam, że zdajemy sobie sprawę, że część z Was dalej posiada urządzenia i korzysta z usług 3G. Dlatego będziemy zachęcać do przejścia na nowocześniejsze technologie. Przypomnę, żeby skorzystać z połączeń głosowych w sieci 4G/LTE konieczne jest:

Chodzi nam o to, aby wyłączenie starej technologii dla nikogo nie oznaczało kłopotów, dlatego zachęcamy do wymiany starych urządzeń i kart SIM.

A co z 2G? Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, bo ta technologia wspiera rozwiązania Machine-to-Machine. Dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się 3G. Na 2G przyjdzie jeszcze czas. Możecie być jednak pewni, że podobnie jak z 3G, dowiecie się o tym z dużym wyprzedzeniem.

Więcej na temat planowanego przechodzenia z technologii 3G na 4G/LTE, wymiany telefonów oraz bonusów, jakie dla Was przygotowaliśmy dowiecie się na stronie www.orange.pl/wykorzystajsiec oraz w naszych salonach.

Udostępnij: Kiedy wyłączymy 3G w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Michał 09:51 17-05-2022
    A telefony, których w ofercie nie macie, wsparcia VoLTE oczywiście mieć nie będą?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 10:58 17-05-2022
      Lista telefonów, ze wsparciem VoLTE będzie poszerzana. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jackson 09:55 17-05-2022
    Wszystko fajnie pięknie tylko zauważyłem że zasięg 3 g ma znacznie wiekszy zasięg czy tam pokrycie terenu bądź przenikanie do budynków na moim Samsungu a 52s 5g często gdy jest słaby zasięg lte to przełącza na pełny h plus i dodam że jest tak dosyć często
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 10:27 17-05-2022
      Związane jest to ze specyfiką sieci i fizyką. Niższe pasma np 900 są pasmami "pokryciowymi, wyższe "pojemnościowymi". Najprościej rzecz ujmując najłatwiej dać zasięg przy pomocy 2G ale prędkość i równoczesna obsługa wielu terminali to 5G, powodem jest ilość częstotliwości.
      Odpowiedz
    • komentarz
      JLZ 11:11 17-05-2022
      Wyłączenie 3G będzie wynikiem refarmingu pasma U900 do LTE900. Oznacza to, że tak naprawdę zmieniamy przeznaczenie częstotliwości używanej w chwili obecnej dla 3G na 4G. W praktyce oznacza to, że wspomniane pasmo nie straci na zasięgu, a raczej zyska możliwość obsłużenia większej ilości klientów w znacznie lepszej jakości.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr 12:24 17-05-2022
    Na 3G mam pełny zasięg, a na 4G ledwo jedna, dwie kreski. Po przełączeniu na 4G zdecydowanie szybciej rozładowuje mi się bateria dlatego korzystam z 3G, które mi wystarcza do przeglądania internetu.... . Szkoda w związku z tym, że wyłączacie 3G... .
    Odpowiedz
    • komentarz
      JLZ 13:01 17-05-2022
      Po wyłączeniu 3G zasięg pasma U900 będzie dostępny dla klientów w ramach LTE 900. Oznacza to, że jeżeli teraz jesteś w zasięgu 3G po refarmingu będziesz także w zasięgu 4G LTE w paśmie 900 MHz. Jeżeli chodzi o baterię, warto sprawdzić kwestie aktualizacji aplikacji i ściągania danych w tle - tak aby ten proces dział się świadomie, a nie "w tle".
      Odpowiedz
      • komentarz
        edek 19:52 17-05-2022
        Telefon wybierze jednak pasmo pojemnościowe, które charakteryzuje się "gorszym zasięgiem" wewnątrz budynków (1800, 2100 lub 2600 MHz) niż pasmo 900 MHz. Tak samo było jak w pasmie 2100 MHz działał UMTS - telefon wybierał zawsze "z automatu" pasmo pojemnościowe a nie zasięgowe. Dopiero wyłączenie UMTS 2100 pozwoliło na użytkowanie UMTS 900 MHz w dużych aglomeracjach i wnętrzach budynków
        Odpowiedz
  • komentarz
    Aaa 13:07 17-05-2022
    Problemem jest ograniczenie VoLTE do listy telefonów które są na liście. U innych operatorów nie ma problemu żeby używać VoLTE na telefonie kupionym w sklepie, który obsługuje tą technologię. W Orange telefon musi być z listy. Na liście brak popularnych producentów, np. OnePlus, Motorola, Nokia, Asus, Honor - które funkcję VoLTE obsługują u innych operatorów.
    Odpowiedz
    • komentarz
      JLZ 14:53 17-05-2022
      Systematycznie, niemal co tydzień do listy telefonów z VoLTE dodawana są nowe modele. Po stronie OPL zależy nam aby VoLTE działało poprawnie na wszystkich wdrożonych model.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 13:40 17-05-2022
    Nabyłem drogą kupna, Nokie G20 i lipa bo nie ma VoLTE. Potrzeba więcej Waszego wsparcia dostępnych modeli na rynku. Do końca 2023 pewnie wymienię na inny model, ale nie zmienia to faktu...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 17:49 17-05-2022
      Miałem nadzieję na uwolnienie 900MHz do końca 2023 :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      jhy 18:37 17-05-2022
      Jest jedna Nokia - Nokia 8.3, która wspiera w Orange usługę VoLTE. Nawet nie ma WiFi Calling.
      Odpowiedz
  • komentarz
    nbv 14:17 17-05-2022
    W LTE da się jeszcze wiele zrobić, np. uruchomić LTE800 na wszystkich stacjach, bo w miastach jest z tym słabo. LTE900 to będzie ledwie 5 MHz, gdzie LTE800 to 2x tyle i dostępne od ręki.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Wojciech Jabczyński 15:35 17-05-2022
    Dodam od siebie, że na Wasze pytania pod nickiem JLZ odpowiada Jolanta Langowska-Żurakowska, która kieruje w Orange projektem wyłączania 3G. Macie informacje z pierwszej ręki :-) Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Łukasz 15:42 17-05-2022
      Widać ze fachowo odpowiada ta osoba wiec specjalista w tej dziedzinie
      Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 15:48 17-05-2022
      Ja odpowiadam za komunikację w tym projekcie :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 22:20 18-05-2022
      I to mi się podoba 🙂
      Odpowiedz
  • komentarz
    Artur 15:46 17-05-2022
    Mowa jest o poszerzeniu listy telefonów z obsługą VoLTE. Poza drobnymi wyjątkami telefon aby działał z usługą VoLTE, musi być z dystrybucji Orange. Czy są plany na zmianę tej tendencji, aby działały telefony nie tylko z dystrybucji Orange?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 16:13 17-05-2022
      Tak jak pisałam, w OPL zależy nam aby VoLTE działało dobrze na zaimplementowanych telefonach, dlatego dokładnie testujemy każdy wprowadzany telefon z VoLTE. Dbamy też o rozszerzenie listy telefonów, ale nie tracąc przy tym na jakości. Do wyłączenia 3G mamy jeszcze jednak trochę czasu i będziemy sytuację analizować na bieżąco oraz podejmować decyzje.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Artur 17:51 17-05-2022
        Może warto temat poruszyć na łamach forum Nasz Orange. Dyskusja ekspertów z użytkownikami zawsze jest owocną dla obu stron.
        Odpowiedz
  • komentarz
    wdprny 21:41 17-05-2022
    Planujecie rozszerzenie obsługi VoLTE i Wi-Fi Calling na telefony spoza oferty? Przykładowo Pixel 4 XL bez problemu może skorzystać z obu tych technologii bez żadnych problemów. Niedostępny w Polsce, ale bez problemu może dalej działać.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:32 18-05-2022
      Zależy nam, żeby VoLTE działające w naszej sieci spełniało wszystkie wymagania jakościowe, dlatego implementujemy tę technologię tylko na urządzeniach, które mieliśmy okazję przetestować przy ścisłej współpracy z producentami telefonów. Dokładamy największych starach, aby lista telefonów z VoLTE była jak najszersza.
      Odpowiedz
      • komentarz
        wdprny 19:31 18-05-2022
        Jak widać nie jest to wymagane, skoro ja dorzuciłem obsługę obu tych technologii w telefonie niedostępnym w naszym kraju. Zastanówcie się nad większym otworzeniem tych funkcji zamiast agresywnie blokować te funkcję. Sprzedawana w Polsce Moto g7 nie powinna mieć z tym problemu, ale u was nie działa ponieważ nie była u was sprzedawana. To idiotyzm ;)
        Odpowiedz
  • komentarz
    P.K. 10:21 18-05-2022
    A co ze starszymi urządzeniami obsługującymi VoLte? Np. LG V30?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:26 18-05-2022
      W przypadku starszych telefonów najprawdopodobniej trzeba je będzie wymienić na nowe, dlatego też informujemy o wyłączeniu 3G odpowiednio wcześniej, aby każdy mógł podjąć odpowiednie kroki i pomóc swoimi najbliższym - jeżeli będzie taka potrzeba. Obecnie wszystkie telefony z naszej oferty wspierają VoLTE. Natomiast jeżeli chodzi o starsze modele, można je albo oddać do recyklingu w ramach programu RE
      Odpowiedz
      • komentarz
        wdprny 19:36 18-05-2022
        Tutaj problemem nie jest urządzenie, które wspiera daną technologie, tylko wasza wybiórczość w obsługiwaniu tych dwóch funkcji tylko do urządzeń sprzedawanych u was
        Odpowiedz
      • komentarz
        nbt 09:57 19-05-2022
        A to nie jest tak, że jak telefon nie obsługuje VoLTE (czy to ze swojej charakterystyki, czy że nie jest "namaszczony" przez Orange) po prostu na czas połączeń będzie spadał do 2G? Jakość może gorsza, ale gadać przecież chyba będzie szło. No i skoro taki telefon działa, spełnia swoją rolę, to po co nowy i kolejny elektrośmieć na naszej i tak już zaśmieconej planecie...
        Odpowiedz
  • komentarz
    Pytam 12:34 18-05-2022
    Pytanie do p. JLZ: czy jako zwykły klient mogę mieć jakikolwiek wpływ na listę telefonów które są dodawane do listy? Wśród mojej rodziny są takie telefony jak: Motorola G9 Plus, Motorola G8 Power, Nokia 2.2 - wszystkie "technicznie" obsługują VoLTE ale żaden nie jest na liście. Po usunięciu 3G wszystkie one będą wykonywać rozmowy po 2G (z wykorzystaniem bardzo starego kodeka AMR NB, czyli podła jakość rozmów). Dużo osób pyta też o Zenfone 8 (który obsługuje 5G, ale tu też rozmowy będą po 2G - sic!).
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:17 18-05-2022
      Mamy świadomość, że nie wszystkie telefony z których korzystają nasi klienci obsługują VoLTE, stąd komunikat o wyłączeniu sieci 3G został ogłoszony ponad 1,5 roku przed planowanymi zmianami, tak aby każdy miał okazję przygotować się do zmian i uwzględnić potrzebną wymianę urządzeń do początku 2024 roku. Z drugiej strony cały czas lista telefonów z VoLTE będzie się rozszerzać, będą to jednak w większości nowe modele.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jeszcze jedno 12:41 18-05-2022
    P. Wojtek napisał, że "Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G." A jak to wygląda w przypadku połączeń głosowych? Ile % połączeń jest wykonywanych w 4G (VoLTE), ile w 3G a ile w 2G? Z powodu ograniczenia listy urządzeń VoLTE do określonej listy, procent połączeń po 3G jest w OPL znaczący, powinniście mieć to na uwadze. Wszyscy ci klienci w momencie wyłączenia 3G odczują mocną degradację jakości w połączeniach głosowych.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 14:19 18-05-2022
      Jeżeli chodzi o połączenia głosowe, to większość wykorzystywana jest w sieci 4G LTE (czyli przez VoLTE). Z miesiąca na miesiąc te procenty też rosną.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:23 18-05-2022
    Ważne że 2G zostaje i moja mhm.....20 letnia karta sim i 15 letni Samsung będą dalej działać 😉🤪 Tzn bedzie się dało dzwonić i wysyłać sms 🤪😉
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jolanta Langowska-Żurakowska 12:52 19-05-2022
      Każdemu według potrzeb :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Rozli 12:35 20-05-2022
    A czy zdajecie sobie Państwo sprawę, że są miejsca gdzie krucho nawet z zasiegiem 2G? Np. na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej jest sporo takich miejsc i co jest z tym robione, nawet zgłaszane przez abonamentów?? Można spodziewać się nowych stacji? Bo są stawiane, ale nie tam gdzie jest potrzeba, tylko w miastach gdzie są przeciążone ... Pozdrawiam.
    Odpowiedz

Sieć

Światłowodowa współpraca w Lesznowoli (2)

Wojtek Jabczyński

28 kwietnia 2022

Światłowodowa współpraca w Lesznowoli
2

Starsze technologie radiowe 2G i 3G są przez Was coraz mniej wykorzystywane. Rekordy bije zapotrzebowanie na transmisję danych. Taka jest natura rozwoju. Przychodzi nowe, a znika starsze. Czas na zmiany.

Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G. Korzystanie z 4G/LTE, a w przyszłości także rozwój 5G, oznacza lepszą jakość rozmów i zdecydowanie szybszy internet. Aby móc rozwijać nowsze generacje sieci, potrzebujemy dla nich więcej „miejsca” czyli częstotliwości.

W USA, Europie i Polsce niektórzy operatorzy ogłosili już swoje plany wyłączenia starszych technologii. Również i my przymierzamy się do tego kroku – właśnie rozpoczęliśmy przygotowania. Nie mamy jeszcze ustalonej dokładnej daty wyłączenia 3G. Planujemy, że dla poszczególnych regionów Polski będą to lata 2024 – 2025.

Zapewniam, że zdajemy sobie sprawę, że część z Was dalej posiada urządzenia i korzysta z usług 3G. Dlatego będziemy zachęcać do przejścia na nowocześniejsze technologie. Przypomnę, żeby skorzystać z połączeń głosowych w sieci 4G/LTE konieczne jest:

Chodzi nam o to, aby wyłączenie starej technologii dla nikogo nie oznaczało kłopotów, dlatego zachęcamy do wymiany starych urządzeń i kart SIM.

A co z 2G? Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, bo ta technologia wspiera rozwiązania Machine-to-Machine. Dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się 3G. Na 2G przyjdzie jeszcze czas. Możecie być jednak pewni, że podobnie jak z 3G, dowiecie się o tym z dużym wyprzedzeniem.

Więcej na temat planowanego przechodzenia z technologii 3G na 4G/LTE, wymiany telefonów oraz bonusów, jakie dla Was przygotowaliśmy dowiecie się na stronie www.orange.pl/wykorzystajsiec oraz w naszych salonach.

Udostępnij: Światłowodowa współpraca w Lesznowoli
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 22:06 28-04-2022
    Co tu dużo pisać - brawa za współpracę.
    Odpowiedz
  • komentarz
    max 77 09:18 06-05-2022
    Chwalicie się,że podłaczyliście podwarszawską gminę a macie problemy z podłączeniem światłowodu w samej Warszawie.Czekam na swiatłowód od 5 lat i żadnej informacji,że kiedykolwiek światłowód będzie.
    Odpowiedz

Sieć

Światłowody POPC od Orange w 3 500 miejscowości (12)

Wojtek Jabczyński

11 kwietnia 2022

Światłowody POPC od Orange w 3 500 miejscowości
12

Starsze technologie radiowe 2G i 3G są przez Was coraz mniej wykorzystywane. Rekordy bije zapotrzebowanie na transmisję danych. Taka jest natura rozwoju. Przychodzi nowe, a znika starsze. Czas na zmiany.

Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G. Korzystanie z 4G/LTE, a w przyszłości także rozwój 5G, oznacza lepszą jakość rozmów i zdecydowanie szybszy internet. Aby móc rozwijać nowsze generacje sieci, potrzebujemy dla nich więcej „miejsca” czyli częstotliwości.

W USA, Europie i Polsce niektórzy operatorzy ogłosili już swoje plany wyłączenia starszych technologii. Również i my przymierzamy się do tego kroku – właśnie rozpoczęliśmy przygotowania. Nie mamy jeszcze ustalonej dokładnej daty wyłączenia 3G. Planujemy, że dla poszczególnych regionów Polski będą to lata 2024 – 2025.

Zapewniam, że zdajemy sobie sprawę, że część z Was dalej posiada urządzenia i korzysta z usług 3G. Dlatego będziemy zachęcać do przejścia na nowocześniejsze technologie. Przypomnę, żeby skorzystać z połączeń głosowych w sieci 4G/LTE konieczne jest:

Chodzi nam o to, aby wyłączenie starej technologii dla nikogo nie oznaczało kłopotów, dlatego zachęcamy do wymiany starych urządzeń i kart SIM.

A co z 2G? Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, bo ta technologia wspiera rozwiązania Machine-to-Machine. Dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się 3G. Na 2G przyjdzie jeszcze czas. Możecie być jednak pewni, że podobnie jak z 3G, dowiecie się o tym z dużym wyprzedzeniem.

Więcej na temat planowanego przechodzenia z technologii 3G na 4G/LTE, wymiany telefonów oraz bonusów, jakie dla Was przygotowaliśmy dowiecie się na stronie www.orange.pl/wykorzystajsiec oraz w naszych salonach.

Udostępnij: Światłowody POPC od Orange w 3 500 miejscowości
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Ewa 11:09 11-04-2022
    Podobno w Koszalinie udało się wygrać z KSM Przylesie i kładziecie światłowód na terenie spółdzielni?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 11:25 13-04-2022
      Tak, mamy pozytywną decyzję UKE i działamy. Jesteśmy w trakcie realizacji inwestycji i podłączamy światłowody w kolejnych budynkach. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 12:07 11-04-2022
    Z innej beczki ciekawe co dacie w tym roku na święta wielkanocne dla karciarzy oczywiście nic nie możecie powiedzieć.Czekamy 🙂
    Odpowiedz
  • komentarz
    marek77 14:33 11-04-2022
    Chwalicie się do ilu już gospodarstw domowych docieracie.To bardzo ładnie ale ludzie w Warszawie jadą na starej miedzi z prędkościa 25 mb.I to jest denerwujące,że gdzieś w małym miasteczku ludzie mają światłowód do 1 gb a w stolicy na starej miedzi 25.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 10:34 13-04-2022
      Inwestujemy w wielu miejscach. Klienci z Warszawy są tak samo ważni, jak Ci z innych części Polski. Nie sposób zbudować światłowody wszędzie i jednocześnie. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Xiaver 16:15 11-04-2022
    Czy jest gdzies dostępna lista lokalizacji i dalszych planów inwestycji?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 10:39 13-04-2022
      Mapa zasięgu: https://www.orange.pl/view/mapazasiegu Jeśli chodzi o nasze plany inwestycyjne to ich nie udostępniamy. To informacje, które bardzo przydałyby się naszej konkurencji ;-) Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Wierny klient 07:27 12-04-2022
    Same Głupoty i bałagan w systemach. Co z tego, że doprowadzony jest światłowód do miejscowości, a nawet przechodzi przez posesje. Orange ma w nosie klienta bo liczy się kasa z dofinansowania. Kiedyś może się kowalskiego podłączy jak zasłuży. Jedynie co to zasłaniają się, że UKE im musi pozwolić, na co UKE jasno mówi, że to jest w ich gestii. I tak już 2 rok, TRAGEDIA!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 11:27 13-04-2022
      Prośba o kontakt na mój e-mail z opisem sprawy i kontaktem. Sprawdzimy. Pozdrawiam wojciech.jabczynski@orange.com
      Odpowiedz
  • komentarz
    Artur 10:22 12-04-2022
    Wojtek, gratulacje! Jaki macie pomysł na odbiorców, których podłączenie jest dla wszystkich ekonomicznie nieuzasadnione? Przykład: 3 domy przy drodze gminnej 50m odchodzącej od głównej, szkielet w głównej drodze pozwala bezpośrednio przyłączyć 2 budynki; 3ci jest oddalony od szkieletu o te 50m i nie podłączy go żaden operator/pośrednik bo bez sensu; nie ma tam i nie będzie nigdy więcej odbiorców.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 10:36 13-04-2022
      W miejscach gdzie nie opłaca się inwestować żadnemu operatorowi sprawdzają się takie projekty jak POPC, które są współfinansowane przez UE. Pozdrawiam
      Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 21:38 14-04-2022
      A ja z innej beczki. Żyłem nadzieją ze w maju "Kielecki rower miejski by Orange" ruszy pełną parą a tu.......wojna, braki w częściach i.....może czerwiec, ech 😐
      Odpowiedz

Sieć

Lepsza łączność na granicy: dodatkowe stacje bazowe i darmowe Wi-Fi (7)

Wojtek Jabczyński

9 marca 2022

Lepsza łączność na granicy: dodatkowe stacje bazowe i darmowe Wi-Fi
7

Starsze technologie radiowe 2G i 3G są przez Was coraz mniej wykorzystywane. Rekordy bije zapotrzebowanie na transmisję danych. Taka jest natura rozwoju. Przychodzi nowe, a znika starsze. Czas na zmiany.

Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G. Korzystanie z 4G/LTE, a w przyszłości także rozwój 5G, oznacza lepszą jakość rozmów i zdecydowanie szybszy internet. Aby móc rozwijać nowsze generacje sieci, potrzebujemy dla nich więcej „miejsca” czyli częstotliwości.

W USA, Europie i Polsce niektórzy operatorzy ogłosili już swoje plany wyłączenia starszych technologii. Również i my przymierzamy się do tego kroku – właśnie rozpoczęliśmy przygotowania. Nie mamy jeszcze ustalonej dokładnej daty wyłączenia 3G. Planujemy, że dla poszczególnych regionów Polski będą to lata 2024 – 2025.

Zapewniam, że zdajemy sobie sprawę, że część z Was dalej posiada urządzenia i korzysta z usług 3G. Dlatego będziemy zachęcać do przejścia na nowocześniejsze technologie. Przypomnę, żeby skorzystać z połączeń głosowych w sieci 4G/LTE konieczne jest:

Chodzi nam o to, aby wyłączenie starej technologii dla nikogo nie oznaczało kłopotów, dlatego zachęcamy do wymiany starych urządzeń i kart SIM.

A co z 2G? Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, bo ta technologia wspiera rozwiązania Machine-to-Machine. Dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się 3G. Na 2G przyjdzie jeszcze czas. Możecie być jednak pewni, że podobnie jak z 3G, dowiecie się o tym z dużym wyprzedzeniem.

Więcej na temat planowanego przechodzenia z technologii 3G na 4G/LTE, wymiany telefonów oraz bonusów, jakie dla Was przygotowaliśmy dowiecie się na stronie www.orange.pl/wykorzystajsiec oraz w naszych salonach.

Udostępnij: Lepsza łączność na granicy: dodatkowe stacje bazowe i darmowe Wi-Fi
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 12:28 09-03-2022
    Super się spisujecie. Brawo.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 05:02 10-03-2022
    Dosyć często się twierdzi, że sygnał z drugiego państwa oddziałuje na przygranicznych mieszkańców pierwszego państwa i ci z tego pierwszego państwa są czasami automatycznie logowani do sygnału tego drugiego państwa. Ludzie mają problemy z naliczaniem roamingu, dodatkowe pakiety internetowe itd. Czy po zakończeniu wojny Orange może rozpocząć współpracę z Ukrainą i ich firmami telko aby zmniejszyć tego typu utrudnienia?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 08:43 10-03-2022
      Sieci są tak projektowane aby w jak najmniejszym stopniu na siebie oddziaływać. Umowy międzynarodowe to regulują. Rzeczywiście jednak takie sytuacje jak piszesz mogą się zdarzyć. Dlatego będąc przy granicy rekomenduję wyłączyć w telefonie automatyczny wybór sieci i na sztywno przypisać Orange. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 11:14 17-03-2022
    Wojtku! Czy w Krakowie na ulicy Myśliwskiej to wasz mobilny maszt? Dzisiaj koło niego przejeżdżałem, ale nie był "opisany"... Dało mi to do myślenia, bo u mojej mamy 2G teraz działa bezproblemowo, a wcześnie to była tragedia ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      TOMEK TD.LINK 20:35 20-03-2022
      Moja ekipa go stawiała TD.LINK, w lutym tego roku.
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 12:13 21-03-2022
        Tzn. TP.LINK?... Na jak długo?... :/
        Odpowiedz
        • komentarz
          Td. Link 14:58 03-04-2022
          Td. LINK nie myl z tplink. Działamy wspólnie z ecs dla N!
          Odpowiedz

Sieć

Działamy, abyście mogli być w kontakcie (2)

Wojtek Jabczyński

24 lutego 2022

Działamy, abyście mogli być w kontakcie
2

Starsze technologie radiowe 2G i 3G są przez Was coraz mniej wykorzystywane. Rekordy bije zapotrzebowanie na transmisję danych. Taka jest natura rozwoju. Przychodzi nowe, a znika starsze. Czas na zmiany.

Ponad 96% danych w sieci mobilnej Orange „płynie” przez 4G/LTE, jedynie 3% pozostaje w 3G. Korzystanie z 4G/LTE, a w przyszłości także rozwój 5G, oznacza lepszą jakość rozmów i zdecydowanie szybszy internet. Aby móc rozwijać nowsze generacje sieci, potrzebujemy dla nich więcej „miejsca” czyli częstotliwości.

W USA, Europie i Polsce niektórzy operatorzy ogłosili już swoje plany wyłączenia starszych technologii. Również i my przymierzamy się do tego kroku – właśnie rozpoczęliśmy przygotowania. Nie mamy jeszcze ustalonej dokładnej daty wyłączenia 3G. Planujemy, że dla poszczególnych regionów Polski będą to lata 2024 – 2025.

Zapewniam, że zdajemy sobie sprawę, że część z Was dalej posiada urządzenia i korzysta z usług 3G. Dlatego będziemy zachęcać do przejścia na nowocześniejsze technologie. Przypomnę, żeby skorzystać z połączeń głosowych w sieci 4G/LTE konieczne jest:

Chodzi nam o to, aby wyłączenie starej technologii dla nikogo nie oznaczało kłopotów, dlatego zachęcamy do wymiany starych urządzeń i kart SIM.

A co z 2G? Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana, bo ta technologia wspiera rozwiązania Machine-to-Machine. Dlatego w pierwszej kolejności zajmiemy się 3G. Na 2G przyjdzie jeszcze czas. Możecie być jednak pewni, że podobnie jak z 3G, dowiecie się o tym z dużym wyprzedzeniem.

Więcej na temat planowanego przechodzenia z technologii 3G na 4G/LTE, wymiany telefonów oraz bonusów, jakie dla Was przygotowaliśmy dowiecie się na stronie www.orange.pl/wykorzystajsiec oraz w naszych salonach.

Udostępnij: Działamy, abyście mogli być w kontakcie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    jasne 16:06 27-02-2022
    sztuczne blokowanie VoLte/Wifi w oferatch i telefonach na bank pomaga... stop w rozwoju na max.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 22:52 27-02-2022
    I tak trzymajcie. Super gest z Waszej strony. Chociaż chyba wszyscy operatorzy w Polsce wyszli z taką inicjatywą. Brawo. Co do bezpieczeństwa sieci? Myślę że każdą sieć łatwo rozłożyć na łopatki. Wystarczy brak prądu i......po sieci. Smartfony po kilkunastu godzinach się rozładują a stacje GSM przestaną działać. Awaryjne zadilanievtez nie jest wieczne.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej