Sieć

Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze (5)

Wojtek Jabczyński

29 grudnia 2020

Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze
5

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Udostępnij: Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Osama 14:18 29-12-2020
    Tak korzystałem ale to było jak miałem jeszcze Panasonica GD96 :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 15:33 29-12-2020
    Fajna ciekawostka na koniec roku. Tyle lat interesuje się historią Orange (Centertel) a tego faktu nie znałem. Brawo Orange.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzychu 21:18 29-12-2020
    Witam. Gorąca prośba o informację czy niewykorzystane środki zgromadzone w usludze skarbonka przepadna w dn. 1.01.2021??? Wedlug online orabge moje srodli sa wazne dluzej. Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 22:31 29-12-2020
      https://www.orange.pl/omnibook/zamkniecie-uslugi-skarbonka-w-orange-na-karte Ja już przelałem na konto główne swoje środki, korzystam z RWK, więc.....ale pytanie dobre, podłączam się pod nie :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Barty 00:12 11-01-2021
    A czy orange ma włączoną dla nadmorskich BSC obsługę kodeka HR pozwalającego na zwiększenie logicznego zasięgu GSM do 72km?
    Odpowiedz

Sieć

Popularny jak światłowód Orange (20)

Wojtek Jabczyński

14 grudnia 2020

Popularny jak światłowód Orange
20

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Udostępnij: Popularny jak światłowód Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 11:06 14-12-2020
    Tak trzymać. Myslę się że Wasza liczbę klientów można w łatwy sposób pomnozyc przez dwa, a nawet 3 razy. Mieszkam w bloku gdzie jest sieć światłowodowa od Orange, w bloku u moich rodziców też jest zamontowana całą infrastruktura. Klientów u mnie i u rodziców (w klatce) zero. Może warto powalczyć cena i umowami na rok? Macie potencjał to może warto go wykorzystać?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 15:53 14-12-2020
      Cześć Paweł. Zawsze chętnie powalczymy o nowych klientów. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 11:28 14-12-2020
    Panie Wojtku kiedy podniesiecie moc nadajników????????????? Miałbym wtedy lepszy zasięg i rozmowy bez zakłóceń. Bo obecnie z rozmowami to tragedia, trzaski i szumy.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 15:49 14-12-2020
      Paweł nie zawsze trzask i szumy to efekt gorszego zasięgu. Mogą być inne przyczyny. Napisz na e-mail lokalizację. Sprawdzimy nadajniki prawidłowo działają. Pozdrawiam.
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 17:47 14-12-2020
        Jaki jest Pana e-mail?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Wojciech Jabczyński 11:02 15-12-2020
          wojciech.jabczynski@orange.com
          Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 12:14 14-12-2020
    Otóż to. Cena internetu jest kiepska. Najtańsza oferta to 59,90 gdzie konkurencja ma ceny 50 zł lub często nawet 40 zł. Najważniejsza jest cena przy mocnej konkurencji. A wy wolicie mieć pusta sieć. Druga sprawa to routing. Nie wiele osób wie ze Orange to kiepski zawodnik w gry online. Może to tez powód? Kilka prostych decyzji i mamy ładnie zapełniona sieć.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 15:51 14-12-2020
      Nie dla wszystkich cena jest najważniejsza. Moim zdaniem równie ważne, jak nie ważniejsze są wysoka jakość i niezawodność dostępu do internetu. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Motyka 21:49 14-12-2020
        Wojtku, czy jest jakaś szansa na poprawienie routingu do serwerów Valve w Warszawie? Bo na ten moment idzie to przez zagranicę.... Tak samo - bierzecie Google i Facebook z Warszawy, ale też przez zagranicę. Macie Opentransit w Warszawie - może pora zacząć korzystać z niego na większą skale? Mam wasz światłowód od 3 i pół roku i gdyby nie te mankamenty to bym nie rezygnował po tej umowie :/ Dałbyś radę coś wskórać u góry? :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Wojciech Jabczyński 09:38 15-12-2020
          Przeceniasz możliwości decyzyjne rzecznika ;-) Konfigurację sieci zostawiam naszym specjalistom, ale Twój komentarz pewnie zobaczą. Pozdrawiam
          Odpowiedz
          • komentarz
            Motyka 17:26 21-12-2020
            Oby zobaczyli i coś z nim zrobili, pozdrawiam również i wesołych świąt :)
            Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 23:28 14-12-2020
    Matko - Bóg wie, ile by było, gdybyście potrafili go sprzedać. Opiszę swoją historię. Chciałem kupić światłowód. I teraz tak: na stronie macie już od przynajmniej 2-3 miesięcy nieaktualną ofertę dla Warszawy. Wpisując adresy warszawskie nie jest pokazywana oferta dla Warszawy, czyli -10zł (np. pokazuje 79 zamiast 69 za 1Gb). Ale ok, chciałem zamówić i wyskoczył błąd koszyka. Dodałem jeszcze raz, wypełniłem dane. Wyskoczyło, że już jestem klientem i powinienem podać PESEL lub e-mail, aby się zalogować (mimo że podawałem wszystko w poprzednik kroku). Wpisałem PESEL i znowu prosi mnie o adres do zamówienia, mimo że wcześniej wszystko było podane. Wszystko podałem, klikam Dalej, następuje rzekoma autoryzacja... i wyskoczył błąd. Nie udało się. Chapeau bas dla jakiegokolwiek klienta, któremu uda się przebrnąć przez ten tragiczny UX i proces zamówienia, a osoba która to projektowała chyba przyszła z PKP. Zadzwoniłem na infolinię i tutaj po oczekiwaniu ok. 1 minuty nastąpił szybki sygnał i zostałem rozłączony. Ok, dzwonię ponownie. Udało się wreszcie zamówić. W ofercie bezterminowej 1 miesiąc jest za darmo, potwierdziłem wszystko. Następnego dnia dzwoni osoba z OPL, aby potwierdzić dane i twierdzi, że żaden darmowy miesiąc nie jest wpisany, wobec czego zobowiązana jest anulować zamówienie... Po czym po 2 dniach dzwoni ponownie infolinia sprzedażowa, aby zapytać dlaczego anulowałem i jest bardzo zdziwiona, ponieważ 1 darmowy miesiąc faktycznie nie jest wpisany w umowę, tylko regulamin promocji. Ok - zaufałem, ponowiłem zamówienie. Wreszcie się udało, wizyta technika umówiona. Technikowi na montażu zabrakło kleju i musieliśmy przekładać termin. Serio, to wszystko nie jest zmyślone. Wasza strona nigdy nie była zrobiona wg jakichkolwiek dobrych praktyk i standardów, ale proces zamówienia to jest absolutny skandal. Wszelkie formularze zamówienia powinny być maksymalnie proste, z najmniejszą liczbą kroków i przede wszystkim działać. A wasza strona wysypuje się na każdym kroku. Wojtek, zachęcam do przetestestowania i złożenia zamówienia, ciekawe czy Ci się uda. I wreszcie poprawcie te ceny w ofercie dla stolicy.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marek 09:08 15-12-2020
    Panie Wojtku kiedy miejscowości zapomniane przez Orange Polska dostaną światłowód np. Cybulice Małe. Tu nawet o 2g jest trudno , a jak się złapie H+ to net przestaje całkowicie działać.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 09:42 15-12-2020
      Jeśli chodzi o mniejsze miejscowości gdzie gęstość zaludnienia jest mała, nadzieją na światłowód do domu są programy rządowe. Dlatego istotne jest zgłaszanie punktów adresowych na listę białych plam, poprzez ankietę udostępnioną na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej https://wyszukiwarka.uke.gov.pl/ (link „Zgłoś popyt”). Zachęcam do wypełnienia. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    alfredo 10:33 15-12-2020
    beznadzieja, Warszawa, Stare Bielany, domki i segmenty - BRAK ŚWIATŁOWODU !!!
    Odpowiedz
    • komentarz
      marlen 15:13 15-12-2020
      Panie Wojtku próbowałam kiedyś się z Panem kontaktować, ale bez odzewu. Minęło już ponad dwa lata od wybudowania przez Państwa nowej infrastruktury i do chwili obecnej nie można skorzystać ze światłowodu. Brak również jakichkolwiek informacji kiedy będzie w końcu udostępniona usługa. Klienci czekają z niecierpliwością.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 20:46 15-12-2020
    Widać,że klientów światłowodu przybywa w szybkim tempie. Ciekawe,czy w przyszłym roku zostanie przekroczona bariera 1 mln. Wojtku odnośnie światłowodu wysłałem do Ciebie maila,jest szansa na rozeznanie tematu?Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kristo 21:45 16-12-2020
    Panie Wojtku gdzie można się dowiedzieć czy w danej lokalizacji będzie najbliższym czasie stacja Orange, na tej trasie której często jeżdżę jest dziura , jadąc samochodem rwie zasięg, po drodze jest stacja Plusa i P4, można by na ich masztach powiesić anteny i zawsze to zasięg był by lepszy . Wiem że często sieci wspólnie poddzierżawiają sobie maszty.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 13:29 22-12-2020
    Panie Wojtku, dlaczego Orange zablokowało podłączenie bloków pod światłowód? Nasz jest 100m od ostatniego abonenta światłowodowego (inwestycja w trakcie) gdzie jest to firma, a wszelkie próby zgłaszania przez lokatorów deklaracji są pomijane. Do złącza światłowodowego jest około 200m, a do samego bloku są studzienki kanalizacyjne z miedzią. Jest jakiś termin gdy dalej będziecie podłączać bloki? Wstępnie poprzez stronę zgłosiło się 10 chętnych lokatorów.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mar_ 05:10 27-12-2020
      Nie licz na wiele. Znam taki blok, który od 3 lat ma wewnątrz zrobione piony światłowodowe. Były zakładane przez ekipę Orange. Brakuje jeszcze poziomego rozprowadzenia po mieszkaniach. Był taki okres, że teoretycznie można tam było zamówić VDSL. W praktyce się to nie dało zrobić, bo poziomego rozprowadzenia miedzi też tam nie ma. Nie zrobią, bo przecież już jest ten rozgrzebany światłowód i nie warto prowadzić miedzi. Niby logiczne, jednak 3 lata temu wstrzymano inwestycje i ten blok nadal nie ma żadnego internetu stacjonarnego, nawet miedzianego. Stoi, zapomniany przez operatora.
      Odpowiedz

Sieć

Technologie mobilne w sieciach kampusowych (2)

Wojtek Jabczyński

8 grudnia 2020

Technologie mobilne w sieciach kampusowych
2

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Udostępnij: Technologie mobilne w sieciach kampusowych
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 23:53 08-12-2020
    Ja takie rozwiązania widzę w ochronie zdrowia. Praca całego zespołu medycznego opierała by się na tabtetach. Pacjent zaczyna gorączkować - w profilu pacjenta wyznaczam temperaturę a lekarz prowadzący/dyżurny w czasie rzeczywistym dostaje alert na swój tablet, etc, etc, etc......szpital w którym pracuję składa się z kilku budynków, pracuje w nim ponad 2000 tyś osób, rocznie przyjmujemy i leczymy około 40 tysięcy pacjentów. Myślę że takie rozwiązania bardzo usprawniły by pracę i pozytywnie wpłynęły na środowisko. Każdy pacjent = ok 30-40 stron dokumentacji. 40000 x 35 stron (średnia) = 1400000 katek. 2800 ryz papieru lekką ręką. Jedno drzewo to ok 24 ryz papieru. Tak więc dzięki tej technologi mój pracodawca mógłby ocalić rocznie ok 117 drzew.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Drwal 17:02 21-12-2020
      117 to sporo. O ile zostaną w lesie, a nie pojadą do elektrowni.
      Odpowiedz

Sieć

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej. (16)

Wojtek Jabczyński

5 listopada 2020

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.
16

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Udostępnij: Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Obserwator 17:08 05-11-2020
    * EVS i WiFi Calling w Orange na najmniejszej liczbie smartfonów (vs TM i P4). * Brak SMS/MMS w Wi-Fi Calling (w TM i P4 jest). * Problemy z EVS (a nawet ze zwykłym HDV) we Flex, jeśli używa się dodatkowych kart SIM itp. bajerów. * Brak Wi-Fi Calling w prepaid za granicą...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 17:21 05-11-2020
    Podoba mi się, że nie tylko DATA i DATA, a także nacisk na jakość usług głosowych. Dzięki ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomek Sawicki 18:25 05-11-2020
    Witam Panie Wojtku, Jako wieloletni, zadowolony użytkownik Państwa sieci (jako klient biznesowy zarówno w segmencie MŚP podmiotów jaki i segmencie korporacji) gratuluję powyższego wyniku. Niestety, jak to w życiu bywa, musi pojawić się nieco goryczy. Od dobrych kilku miesięcy (rzekłbym 2 kwartałów tego roku) zarówno ja jak i wielu naszych pracowników obserwujemy wstrzymanie uruchamiania sygnału z nowych stacji TMobile. Dla jasności nie mówię tu o stacjach na schroniskach w Tatrach czy Bieszczadach (stacje TMobile, poza N), a o lokalizacjach zarówno w bardziej przystępnym terenie jak i miastach (nazwijmy to stacje MNET z wykazów UKE). Przykładem takiej stacji, w której zasięgu znajduje się siedziba naszej firmy to Białystok, ul. Plażowa (ID stacji N 24208) - od kilku miesięcy emitowany jest z niej sygnał TMobile, zaś Orange brak. Sygnał Orange w okolicy jest bardzo słaby (indoor na granicy utraty), co wskazuje na dostosowanie pozostałych stacji z sąsiedztwa do uruchomienia tej lokalizacji. To jednak ciagle nie ma miejsca, przez co korzystanie z posiadanego internetu biurowego jest niemożliwe. Opiekun biznesowy naszej firmy jest także bezsilny, nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia. Jak Pan się domyśla trudno jest korzystać z Państwa sieci, nawet pomimo posiadanej, bardzo dobrej oferty. Pomimo kończących się właśnie umów nie zależy nam na zmianie operatora, jeżeli jednak nic się w kwestii uruchamiania sygnału z nowych lokalizacji TMobile nie zmieni nawet najlepsze wyniki dotyczące jakości nic nie pomogą - bez zasięgu i odpowiedniej jakości transferu trudno jest z takiej sieci korzystać. Dodam, że nie jest to odosobniony przypadek - mam też inne przykłady takich stacji zarówno z woj podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego czy wielkopolskiego (gdzie także korzystamy z Państwa sieci) wiec nie jest to indywidualny przypadek, a raczej odgórny trend. Proszę o komentarz i odpowiedź w tej sprawie - jeżeli nie chce Pan rozmawiać o tym na forum mogę skontaktować się poza forum (prośba o wskazanie adresu/telefonu do kontaktu). Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:21 05-11-2020
    Tak trzymać. Orange od 18 lat jest dla mnie numerem 1. W tym roku mogę śmiało powiedzieć że jestem dorosły w Orange. Od 18 lat ta sama karta sim. Ciekawe ile jest aktywnych kart sim z takim stażem ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:55 06-11-2020
      A jak sprawdzić ile lat jest się z danym numerem od początku w danej sieci? Czyt. orange ;)
      Odpowiedz
      • komentarz
        PAWEŁ 18:29 06-11-2020
        Tak sprawdzisz https://www.orange.pl/portal/map/map/faq_category?faq=4759887&cat=3643691&cat2=4759884
        Odpowiedz
        • komentarz
          emitelek 18:44 06-11-2020
          Ale,że jak???
          Odpowiedz
          • komentarz
            PAWEŁ 18:58 06-11-2020
            '' Jak mogę sprawdzić swój staż w sieci? Swój staż w sieci sprawdzisz wysyłając SMS o treści STAZ pod numer 401 (koszt zgodny z planem taryfowym). ''
            Odpowiedz
            • komentarz
              emitelek 18:15 07-11-2020
              Ja mam za to płacić? Żenujące i kiepskie dla orange, żeby za takie NIC brać kasę!... Dla zasady NIE DAM! Takie moje prawo :P
              Odpowiedz
  • komentarz
    juzew 13:42 06-11-2020
    HD Voice + czyli EVS nie działa w Orange na starszych flagowcach Samsunga, np. Galaxy S7 lub S8. U obydwu różówo-fioletowych konkurentów EVS na tych modelach działa. Że nie wspomnę o starszych modelach iPhone, na których Orange ten kodek również blokuje w przeciwieństwie do konkurencji. We Flexie EVS nie działa przy połączeniach wychodzących na numery, które kiedyś zostały przeniesione do Orange od innych operatorów. Problem zgłaszany od dawna do obsługi Flex, żadnych rezultatów, brak poprawy. Zatem chwalenie się, że jesteście najlepsi w jakości połączeń głosowych jest co najmniej dyskusyjne.
    Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 15:15 06-11-2020
    U mnie od wielu lat zasięg jest kiepski, i nic z tym nie robicie. Podnieście moc nadajników, to może co pomoże.
    Odpowiedz
  • komentarz
    My-mobile.pl 23:02 06-11-2020
    Ostatnio tez Orange wygral My mobile RANKING ;o)
    Odpowiedz
  • komentarz
    michal 21:08 09-11-2020
    Ale następnym razem to wybierajcie urządzenia, które wspierają to samo. Xperia XZ2 wspiera agregację 4 pasm tylko w Orange u reszty idzie max 3CA ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Riki 21:46 21-12-2020
    Widzę że orange ma skuteczną cenzurę,bo usuwa moje wpisy o braku zasięgu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jarociniak93 21:33 29-12-2020
    Czy wy jako Orange ( jestem użytkownikiem nju mobile) jesteście przygotowani na Sylwestra i wzmożony ruch w tę gorącą noc?:) żeby nie było że "sieć zajęta":)
    Odpowiedz
  • komentarz
    użytkownik gsm 20:53 17-01-2021
    Witam. Prawie dwa lata temu pisałem na blogu informacje do p.Piotra Domańskiego. Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi. Może Panowie i Panie z działu rozbudowy sieci mogliby pomóc? W m.Wąsosz, powiat Grajewo, woj. podlaskie brak zasięgu orange. Działa tam od roku maszt Play. Może Orange dostawi swoje anteny na maszcie Playa? Do nadajnika Orange w Szczuczynie jest za daleko,poza tym Wąsosz leży w dole i to uniemożliwia dobry sygnał sieci. Prosimy o wzięcie tej liczącej 1500 osób miejscowości pod uwagę przy rozbudowie sieci, bo odkąd istnieje sieć Orange (a wcześniej IDEA), gdzieniegdzie tylko można "złapać" jedną kreskę na zewnątrz budynków, ciągle zrywa rozmowy, albo się nie da połączyć.
    Odpowiedz

Sieć

Wakacyjne miliony Erlangów i tysiące terabajtów (4)

Wojtek Jabczyński

16 września 2020

Wakacyjne miliony Erlangów i tysiące terabajtów
4

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Udostępnij: Wakacyjne miliony Erlangów i tysiące terabajtów
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    emitelek 16:09 16-09-2020
    W zeszłym roku byłem w Grzybowie :D Można powiedzieć, że to taka zachodnia dzielnica Kołobrzegu ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Yanek 20:34 16-09-2020
    A może jakieś informacje o VoLTE i VoWiFi? Ciekawe ile telefonów było podłączonych do wifi i jak to obniżyło obciążenie rozmów? Bo SMSy i mmsy jeszcze nie lecą po wifi.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:33 16-09-2020
    Ciekawe dane. prawie 24 lata rozmów, sporo :) Ale jest pewnie druga strona medalu, w roamingu pewnie ten rok wyglądał troszkę "biedniej" niż poprzedni.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 18:09 17-09-2020
    Jak zawsze z ciekawością czytam wszelkie dane jakie udostępnia operator. Super, że mamy taką swobodę komunikacji bez liczenia czasu. :)
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej