Informacje prasowe

Więcej energii z odnawialnych źródeł dla klientów Orange Energia

6 lutego 2024

Więcej energii z odnawialnych źródeł dla klientów Orange Energia
0

Kontrakt z firmą Polenergia zapewni klientom Orange Energia możliwość zakupu energii z odnawialnych źródeł. Umowa obejmuje stałe dostawy na lata 2024 i 2025. Odbiorcami usługi będą zarówno indywidualni, jak i biznesowi klienci Orange Energia.

Energia, która trafi do klientów Orange Energia, zostanie wyprodukowana na farmie wiatrowej Puck i farmie wiatrowej Krzęcin, które należą do Grupy Polenergia. Farma wiatrowa Puck składa się z 11 turbin wiatrowych o łącznej mocy 22 MW. Krzęcin to 4 turbiny o łącznej mocy 6 MW. Orange Energia, między innymi dzięki współpracy z Polenergią Obrót, może dostarczać klientom coraz większą ilość energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Orange Energia jest sprzedawcą energii i rozwiązań OZE, w tym fotowoltaiki i pomp ciepła. W ramach swojej strategii spółka minimalizuje negatywny wpływ na klimat i wspiera rozwiązania mniej obciążające środowisko.

– Umowa z Polenergią jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Orange Energia, która zakłada dostarczanie klientom wyłącznie ofert, wykorzystujących energię pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu, nie tylko mamy swój udział w redukcji śladu węglowego jako firma, ale również aktywnie wspieramy klientów w działaniach na rzecz środowiska. Dodatkowo, sprzedając oferty tworzone w oparciu o energię z odnawialnych źródeł, pomagamy klientom biznesowym w spełnianiu kryteriów z obszarów ESG, będących częścią unijnej i krajowej legislacji – mówi Bartosz Gott, prezes Orange Energia.

Polenergia to największa polska prywatna grupa energetyczna. Składa się z pionowo zintegrowanych spółek działających w obszarze wytwarzania energii z odnawialnych i niskoemisyjnych źródeł oraz sprzedaży energii elektrycznej dla klientów biznesowych i detalicznych.

– Orange Energia to część globalnej Grupy Orange. Cieszymy się z perspektywy stałej współpracy Polenergii z tak uznaną marką. Orange Polska oferuje klientom możliwość skorzystania z energii odnawialnej. Klienci, którzy decydują się na taką usługę, wspierają transformację energetyczną naszego kraju. Kontrakt, który podpisaliśmy z Orange Energia, wpisuje się w strategię komercjalizacji energii wyprodukowanej przez naszą Grupę
mówi Marek Musiał, prezes zarządu Polenergii Obrót.

Udostępnij: Więcej energii z odnawialnych źródeł dla klientów Orange Energia

Informacje prasowe

O sztucznej inteligencji dla nauczycieli. Rusza bezpłatny kurs

15 stycznia 2024

O sztucznej inteligencji dla nauczycieli. Rusza bezpłatny kurs
0

ChatGPT to przełom w dziedzinie sztucznej inteligencji, ale zastosowań AI w codziennym życiu jest tak wiele, że warto poszerzać wiedzę na jej temat. Fundacja Orange wesprze w tym nauczycielki i nauczycieli oraz osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą. Ruszyły zapisy do drugiej edycji bezpłatnego kursu online #BurzaMózgów. Podczas zająć kursanci w przystępny sposób nauczą się, jak działa sztuczna inteligencja. Inicjatywa pokazuje AI od bardziej społecznej i etycznej strony. Uczy też krytycznego podejścia do technologii. Nabór zgłoszeń trwa do 16 lutego.

Świadomość jakie możliwości i wyzwania niesie rozwój sztucznej inteligencji to ważny element edukacji i higieny cyfrowej. Naturalne wydaje się więc, by tą wiedzą dzielić się z nauczycielkami i nauczycielami oraz osobami, które pracują z dziećmi i młodzieżą. To oni często „przecierają szlaki” dla młodych osób. Mogą wpływać na ich postawy i rozumienie zjawisk cyfrowych. Kurs #BurzaMózgów pokazuje AI od bardziej społecznej strony, w programie unikamy technicznego podejścia do tematu – tłumaczy Małgorzata Kowalewska, członkini zarządu ds. programowych w Fundacji Orange.

To druga edycja kursu, który ma przystępną formułę a zagadnienia tłumaczone są prostym językiem w krótkich filmach, pogrupowanych w 12 bloków tematycznych. Forma online pozwala na realizowanie kolejnych kroków w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Nauczycielki i nauczyciele mogą korzystać z gotowych materiałów – scenariuszy zajęć i pomysłów na ćwiczenia z uczniami. Po ukończeniu tego kursu nauczyciele będą mogli pomóc młodym ludziom zrozumieć, że to nie przypadek, że np. w social mediach widzą to co widzą, tylko, że tak działa AI i wpływa na ich nastrój i decyzje. Ci, którzy przejdą cykl szkoleniowy, otrzymają zaświadczenie Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl.

W kursie nie mogło zabraknąć „gwiazdy”, czyli ChatGPT – pierwszego komputerowego tzw. bota, który faktycznie rozumie, o co go pytamy i potrafi odpowiadać w dość sprawny sposób. Prócz tego, tłumaczymy, jakie są mity na temat sztucznej inteligencji oraz jak może wyglądać praca przyszłości. Nie unikamy też takich tematów jak etyka w kontekście AI. Wszystko pokazujemy na przykładach i ćwiczeniach – mówi Maciej Wojnicki, współorganizator projektu z LOFI Robot.

Aby wziąć udział w #BurzyMózgów, nie trzeba mieć technologicznych umiejętności. Kurs mogą realizować nauczycielki i nauczyciele wszystkich przedmiotów, szkół podstawowych – szczególnie klas 4-8 – i tacy, którzy rozmowy o bezpieczeństwie w internecie i higienie cyfrowej wplatają w zajęcia z młodzieżą. Zapisy do #BurzyMózgów trwają do 16 lutego br., a elastyczna formuła pozwala na realizację we własnym tempie, do końca roku szkolnego. Aby się zgłosić, wystarczy założyć konto na: www.fundacja.orange.pl/burzamozgow. Kurs ruszy 19 lutego 2024 roku.

Razem z zapisami do projektu, rusza kampania edukacyjna Fundacji Orange i LOFI pod hasłem „To nie przypadek, że…”, która zwraca uwagę na to, w jak wielu aspektach codziennego życia jest już obecna sztuczna inteligencja. Pokazując konkretne przykłady jej zastosowania, kampania zachęca do poszerzania wiedzy i refleksji nad swoją relacją z technologiami. 24 stycznia o godz. 18:00 zaplanowany jest także webinar, podczas którego organizatorzy opowiedzą o projekcie. Dołączyć można pod linkiem: https://burzamozgow.clickmeeting.com/burzamozgow-zaczynamy.

Mediateka

Udostępnij: O sztucznej inteligencji dla nauczycieli. Rusza bezpłatny kurs

Informacje prasowe

82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”.

15 listopada 2023

82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”.
0

Ponad 82 tysiące nauczycieli i nauczycielek z 10 tysięcy szkół w całej Polsce podniosło swoje cyfrowe kompetencje, 65% z nich – z małych miejscowości i wsi. To  rezultaty jednego z największych projektów szkoleń w zakresie edukacji cyfrowej w kraju – Lekcja:Enter. Stanowi on istotne wsparcie w cyfrowej transformacji szkół, obok stale rozwijanej bazy e-zasobów czy doposażania w sprzęt. Realizowany w latach 2019-23 przez Fundację Orange, Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych, współfinansowany ze środków UE.

Celem projektu „Lekcja:Enter” było przeszkolenie 75 371 nauczycielek i nauczycieli, a wsparciem objęto ostatecznie aż 82 242 osoby z ponad 10 000 szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W pierwotnych założeniach z małych miejscowości i wsi miało być 30% uczestniczek i uczestników szkoleń, a finalnie jest to 65%. Rozwijać mogli umiejętności stosowania aktywizujących metod pracy z wykorzystaniem e-zasobów, narzędzi cyfrowych i aplikacji w całym procesie nauczania (nie tylko do nauki zdalnej). Quizy, webquesty, webinary eksperckie, wirtualne podróże, e-wizyty w muzeach, edukacyjne aplikacje i materiały online, a także zasady bezpieczeństwa w sieci, rozwój współpracy, umiejętności krytycznego myślenia – to tylko część zagadnień, które miały szansę poznać osoby biorące udział w bezpłatnych szkoleniach. Specjalne inicjatywy skierowane były także do dyrekcji szkół, m.in. o tym, jak kompleksowo planować cyfrową transformację placówki.

–  Lekcja:Enter to istotny element budowania zmiany, dzięki której kadra pedagogiczna lepiej rozumie edukacyjne potrzeby młodych ludzi wychowywanych w świecie pełnym technologii, ma niezbędne umiejętności do prowadzenia ciekawszych i angażujących lekcji i szansę czuć się bardziej kompetentna w obliczu nieustannych wyzwań powodowanych cyfrowym rozwojem – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, Prezes Fundacji Orange, podsumowując rezultaty projektu.

Warsztaty prowadzone były w formie stacjonarnej i online w całej Polsce przez placówki doskonalenia nauczycieli i ponad 600 trenerów i trenerek. W badaniu wykonanym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów uczestniczki i uczestnicy wysoko ocenili jakość szkoleń: 91% uważa, że wzrosły ich kompetencje w zakresie wykorzystywania w pracy z uczennicami i uczniami narzędzi i zasobów cyfrowych, 92% deklaruje, że używa nabytych na szkoleniach umiejętności w swojej pracy z uczniami i uczennicami (38251 ankietowanych na zlecenie KPRM, październik 2023).

Większe kompetencje cyfrowe nauczycieli

Dodatkowo, z porównania ocen kompetencji cyfrowych i wykorzystania technologii w nauczaniu przez nauczycielki i nauczycieli przed rozpoczęciem szkoleń i po ich zakończeniu wynika, że 95% osób potrafi przygotować lekcje zachęcające uczennice i uczniów do korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (przed szkoleniami grupa ta stanowiła 58%), 80% umie współpracować z innymi z użyciem wspólnych zasobów (wcześniej 27%), 84% wie, jak tworzyć i przeprowadzić ankietę lub quiz (wcześniej 28%) – to dane z 1395 ankiet.

–  Projekt dał solidną podstawę do kontynuowania zmiany, która pozwoli na wprowadzenie szkół i sposobów nauczania w XXI wiek. Jest też przykładem sprawnej współpracy organizacji pozarządowych, które wspólnie zrealizowały inicjatywę na wielką skalę – komentowała Monika Eilmes, liderka obszaru projektów unijnych w Fundacji Orange 15 listopada na konferencji „Szkoła jutra” prezentującej wnioski z „Lekcji:Enter”.

–  To odpowiedź na rosnącą potrzebę zwiększenia stopnia wykorzystania przez kadrę nauczycielską narzędzi TIK w procesie kształcenia oraz publicznie dostępnych e-zasobów edukacyjnych (stale poszerzanych, np. poprzez realizację projektów digitalizacji zasobów kultury i nauki) – dodaje Wojciech Szajnar, dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Osoby biorące udział w projekcie opracowały własne scenariusze, na podstawie których zostały przeprowadzone lekcje w szkołach – łącznie powstało ich 115 000. Wyselekcjonowane są dostępne na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE). W projekcie powstały  także materiały inspiracyjne, z których można korzystać na www.lekcjaenter.pl

Więcej doświadczeń i wniosków z realizacji „Lekcji:Enter” z perspektywy różnych podmiotów zaangażowanych w tę inicjatywę można przeczytać w publikacji „Szkoła jutra zaczyna się dziś. Jak Lekcja:Enter wsparła polskie szkoły w cyfrowej transformacji” Realizowały ją trzy organizacje: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych.

Budżet projektu wyniósł 49 995 238,29 PLN. Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Dofinansowanie przyznane zostało przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

 

Link do filmu podsumowującego

Mediateka

Udostępnij: 82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”.

Informacje prasowe

Nauczycielka wychowania przedszkolnego zwyciężczynią konkursu Nauczyciel Jutr@

10 października 2023

Nauczycielka wychowania przedszkolnego zwyciężczynią konkursu Nauczyciel Jutr@
0

Nauczycielką Jutr@ 2023 została Aleksandra Janicka z Przedszkola Publicznego im. Misia Uszatka w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 w Strzyżowicach. Pedagożka została wyróżniona za empatyczną postawę, podążanie za dziećmi i ich potrzebami oraz codzienny dialog z nimi. Doceniono także jej kompetencje cyfrowe. Organizatorem konkursu jest Fundacja Orange i Głos Nauczycielski.

Konkurs Nauczyciel Jutr@, zainicjowany przez Fundację Orange odbył się po raz trzeci. Spośród zgłoszeń, jury pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego wybrało zwyciężczynię – Aleksandrę Janicką z Przedszkola Publicznego im. Misia Uszatka w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 w Strzyżowicach. Pierwszy raz w historii konkursu, wręczono także Nagrodę Specjalną za szczególną postawę i działania na rzecz uczniów i uczennic – otrzymał ją Artur Tutka, nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu. Nagrodą dla nauczycielki i nauczyciela jest wizyta studyjna w szkołach i przedszkolach w Finlandii, której system edukacji uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie.

Podczas uroczystej gali na Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono także, kto został Nauczycielem Roku. Jest to Radosław Potraca ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863 r. w Warszawie.

Dziecko, potrzebuje czuć sprawczość – czyli Rada Dziecięca w przedszkolu

Pani Aleksandra pracuje z dziećmi w oparciu o edukację planu daltońskiego, czyli sposobu nauki opartego o cztery filary: odpowiedzialność, samodzielność, współpraca i refleksja. Plan daltoński zakłada naturalne podążanie za dzieckiem, jego potrzebami i możliwościami. Dzięki takiemu podejściu, dzieci pod opieką Pani Aleksandry wiele zadań podejmują z własnej inicjatywy.  Swoje pomysły i oczekiwania przedstawiają także w trakcie spotkań Rady Dziecięcej, która powstała w przedszkolu z jej inicjatywy. Dzieci zabierają głos w tematach im bliskich – np. dotyczących zakupu zabawek, jadłospisu, podejmują także decyzje o organizacji ciekawych dni tematycznych.

Najważniejsze w pracy jest podążanie za dzieckiem i jego potrzebami oraz jego naturalny rozwój w zgodzie z samym sobą. W swoich działaniach pedagogicznych stawiam na otwartość, dialog, poczucie bezpieczeństwa, akceptację i szacunek. Stosuję też narzędzia edukacji cyfrowej, bo sprawiają, że proces uczenia się jest dla dzieci bardziej atrakcyjny i efektywny – mówi Aleksandra Janicka, Nauczycielka Jutr@ 2023.

Wśród nominowanych w 3. edycji konkursu Nauczyciel Jutr@ znaleźli się także:

  • Agnieszka Kopacz z I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie;
  • Nina Kowalik z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego im. Bohaterów Bitwy pod Mokrą 1939 w Mokrej;
  • Dominika Siwek z Zespołu Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne w Czerwionce-Leszczynach;
  • Hanna Stachera z Technikum dla Niewidomych w Laskach.

Jury postanowiło także przyznać Nagrodę Specjalną za szczególną postawę i działania na rzecz uczniów i uczennic – otrzymał ją Artur Tutka, nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu. Nauczyciel z Jarosławia znany jest  m.in. jako  przewodnik młodych ludzi po świecie druku 3d. Jego zaangażowanie oraz oddanie uczniom sprawiło, że wychowankowie tworzą ręce 3d dla pacjentów z całej Polski. Młodzi ludzie zyskują także coś więcej, prócz praktycznych umiejętności – oddanego wychowawcę, zainteresowanego ich życiem i problemami z którymi się borykają.

Więcej informacji o finalistach i nagrodzonych na stronie Fundacji https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/nauczyciel-jutra

Udostępnij: Nauczycielka wychowania przedszkolnego zwyciężczynią konkursu Nauczyciel Jutr@

Informacje prasowe

Energia ze słońca popłynie do Orange Polska

5 października 2023

Energia ze słońca popłynie do Orange Polska
0

Od lipca 2024 r. energia elektryczna produkowana przez instalacje fotowoltaiczne popłynie do infrastruktury Orange Polska. Operator porozumiał się z firmą R.Power, która dostarczy na jego potrzeby docelowo ok. 60 GWh rocznie. 

To nasz kolejny krok ku zeroemisyjności i kolejna umowa zawarta w formule PPA (Power Purchase Agreement), ale pierwsza dotycząca fotowoltaiki na tak znaczącą skalę. Dzięki zabezpieczonej w ramach tej współpracy energii, również w kolejnych latach odnawialne źródła będą stanowiły co najmniej 65% naszego zużycia prądu. Oznacza to, że już dziś wypełniamy nasz strategiczny cel, zakładający zaspokajanie większości naszych energetycznych potrzeb ze źródeł odnawialnych do 2025 r., nawet biorąc pod uwagę dynamicznie rosnący ruch w naszej sieci – powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Umowa zapewni operatorowi dostawę w latach 2024-2034 ponad 600 GWh energii ze słońca . Oznacza to, że energia z należących do R.Power farm fotowoltaicznych zaspokoi w trakcie trwania kontraktu od 8 do 10% rocznego zużycia Orange Polska.

Orange Polska dąży do ograniczenia emisji własnych o -65% (względem 2015 r. – roku, w którym podpisano Porozumienia Paryskie) oraz zapewnienia co najmniej 60% udziału energii odnawialnej w miksie do 2025 r. Do 2040 r. operator chce osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną. Firma od lat realizuje szereg inicjatyw zmierzających do ograniczenia zużycia energii oraz śladu węglowego. Od 2015 r. w ramach Programu Optymalizacji Energii zaoszczędzono ponad 1,1 TWh – niemal tyle, ile Orange zużył w latach 2021 i 2022 łącznie. Od 2020 r. operator podpisał szereg umów w formule PPA (Power Purchase Agreement) zapewniających energię ze źródeł odnawialnych wprost od jej producenta. W pierwszym półroczu 2023 r. z takich źródeł pochodziło blisko ¾ całkowitego zużycia energii Orange Polska. W pierwszym półroczu tego roku w porównaniu do pierwszego półrocza 2015 r., operator zredukował emisje własne o -68%, pomimo ośmiokrotnego wzrostu ruchu w sieci w latach 2015-2023.

Orange Polska dostrzega znaczącą rolę firm technologicznych w walce ze zmianami klimatu. Dlatego firma podejmuje działania na rzecz ograniczania emisji dwutlenku węgla, inwestuje w odnawialne źródła energii oraz wdraża zasady gospodarki obiegu zamkniętego, zarówno w odniesieniu do działań wewnętrznych, jak i w propozycjach kierowanych do klientów, np. skupując używane telefony w ramach programu RE.

Udostępnij: Energia ze słońca popłynie do Orange Polska

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej