Informacje prasowe

Przekaż niewykorzystane gigabajty – Orange zamieni je na tablety dla dzieci w trudnej sytuacji

22 października 2020

Przekaż niewykorzystane gigabajty – Orange zamieni je na tablety dla dzieci w trudnej sytuacji
0

Rusza trzecia odsłona akcji charytatywnej „Pomagajmy Gigabajtami”. Klienci indywidualni mobilnych ofert na abonament w Orange mogą przekazywać niewykorzystane pakiety danych, które zostaną zamienione na tablety z internetem dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji. Dzięki temu podopieczni Towarzystwa Przyjaciół Dzieci będą mogli korzystać z nowoczesnych urządzeń do nauki i zabawy w środowiskowych ogniskach wychowawczych.

Wiele dzieci zmaga się z problemami, których źródłem jest ciężka sytuacja w domu, relacje z rówieśnikami, trudności w nauce, czy radzenie sobie ze swoimi emocjami. Wsparcie dla wielu z nich zapewniają placówki zwane środowiskowymi ogniskami wychowawczymi. W ich działaniu pomaga Towarzystwo Przyjaciół Dzieci. Aby zapewnić jego podopiecznym możliwości rozwoju nowych umiejętności, potrzebny jest odpowiedni sprzęt. Dlatego Fundacja Orange podaruje 100 tabletów, a Orange zapewni darmowy dostęp do internetu na 2 lata dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji, korzystających ze świetlic środowiskowych.

Pomóż dzieciom przekazując niewykorzystane gigabajty

Niewykorzystane gigabajty można przekazać do wspólnej puli. Orange zamieni je na realną pomoc. W akcji mogą wziąć udział klienci indywidualni, posiadający mobilną ofertę na abonament. Wystarczy wysłać darmowy SMS o treści ODDAJEGB pod numer 80885. Gigabajty zostaną przeznaczone na cel charytatywny z końcem okresu rozliczeniowego, dlatego dołączenie do akcji „Pomagajmy Gigabajtami” nie spowoduje zmniejszenia miesięcznego pakietu danych. Akcja trwa do 21 grudnia 2020r. Szczegóły akcji można znaleźć na specjalnej stronie internetowej.

Do akcji włączą się także pracownicy Orange, którzy zliczać będą kilometry swojej aktywności fizycznej, aby także dodać je do puli, która zamieni się w pomoc dla świetlic.

Tablety do Domów Dziecka na Śląsku już dotarły

W ostatniej edycji akcji „Pomagajmy Gigabajtami” Orange pomógł w zapewnieniu sprzętu dla dzieci z domów dziecka na Śląsku. W akcję zaangażowało się ponad 13 tys. klientów, którzy przekazali łącznie prawie 122 tysiące GB.  W rezultacie do 30 domów dziecka (około 500 dzieci) w regionie Dolnego Śląska trafiło 130 tabletów i 27 darmowych dostępów do internetu na 2 lata.

Dzięki temu dzieci będą mogły korzystać z technologii i przy jej pomocy uczyć się, rozwijać pasje i cyfrowe kompetencje niezbędne w przyszłości.

Mediateka

Udostępnij: Przekaż niewykorzystane gigabajty – Orange zamieni je na tablety dla dzieci w trudnej sytuacji

Informacje prasowe

Daj nieużywanym smartfonom drugie życie. Orange zachęca do wspólnego dbania o środowisko

17 października 2020

Daj nieużywanym smartfonom drugie życie. Orange zachęca do wspólnego dbania o środowisko
0

Aż 75% śladu środowiskowego telefonów komórkowych pochodzi z procesu produkcyjnego, a 25% z ich codziennego użytkowania. Orange Polska rusza z kampanią zachęcającą do świadomego rozstawania się z nieużywanymi już smartfonami. Niepotrzebne telefony można odsprzedać w każdym salonie operatora. W ciągu 10 lat, Orange zebrał już ponad 15 milionów starych telefonów komórkowych na całym świecie.

Średnio wymieniamy telefon co trzy lata, a starszy, nieużywany już aparat często ląduje w szufladzie. Z naszych badań wynika, że taki los czeka blisko 40% smartfonów. Tylko w ubiegłym roku w Polsce sprzedano 8,5 mln telefonów, w tym 1,4 mln w Orange. Wprowadzając nowe sprzęty na rynek czujemy się odpowiedzialni za to, jaki będą miały wpływ na środowisko. Dlatego zachęcamy do świadomego rozstawania się z nieużywanym już sprzętem i proponujemy wygodne rozwiązanie, dostępne w każdym salonie Orange i online. To prosty sposób na pozbycie się niepotrzebnych urządzeń, dzięki któremu przywracamy sprzęty do obiegu, oszczędzamy zasoby naturalne i redukujemy ślad węglowy – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Dlaczego operator chce być zielony? Zobacz wywiad z Julienem Ducarroz, prezesem Orange Polska

Aby wzmacniać świadomość tego, jaki wpływ na środowisko mają popularne, użytkowane na co dzień urządzenia, Orange rusza z kampanią promującą  drugie życie telefonów komórkowych i uruchamia portal www.orange.pl/razemdlaplanety.  Można tam znaleźć m.in. praktyczne wskazówki pokazujące, jak korzystać z technologii w sposób bardziej przyjazny środowisku.

Szacuje się, że produkcja przeciętnego smartfonu kosztuje środowisko około 50-100 kg równoważnej emisji  dwutlenku węgla, a do budowy telefonu o masie 120 g potrzeba aż 70 kg surowców. Wiele z tych zasobów można oszczędzić, m.in. przez ponowne wprowadzanie do obiegu sprawnych urządzeń i odzyskiwanie cennych komponentów z tych, które przestały już działać.

Z oferty odkupu smartfonów można w Orange korzystać już od roku. Wystarczy przynieść do dowolnego salonu operatora niepotrzebny, ale wciąż działający smartfon. Nie musi być zapakowany w oryginalne opakowanie, ani posiadać oryginalnych akcesoriów jak ładowarka, czy słuchawki. Na miejscu konsultant wyceni urządzenie i wystawi bon, który można zrealizować na zakup  nowego urządzenia lub akcesorium z oferty Orange, ważny przez 60 dni. Bon można wykorzystać osobiście lub podarować go komuś, kto potrzebuje nowego urządzenia.

Z oferty odsprzedaży można też skorzystać w pełni zdalnie.

W każdym salonie Orange można też zostawić zużyty, niedziałający sprzęt. Może to być telefon komórkowy, telefon stacjonarny, tablet lub modem. W przypadku zakupu online, stary sprzęt zabierze kurier doręczający zamówienie. Zebrane w ten sposób urządzenia Orange przekazuje do uprawnionego odbiorcy, do dalszego zagospodarowania, bezpiecznie dla środowiska i zgodnie z prawem.

W ten sposób można odpowiedzialnie rozstać się z telefonem niezależnie od tego, czy został kupiony w Orange.

Więcej informacji na temat odkupu i recyklingu telefonów komórkowych można znaleźć na stronie Razem dla planety.

Zielony operator

Akcja jest częścią globalnego podejścia Orange do problemu zmian klimatu. W ramach planu strategicznego Engage 2025, Grupa Orange chce osiągnąć zerową emisję netto do 2040 roku – o 10 lat wcześniej niż cele określone przez Unię Europejską i międzynarodową organizację branży telekomunikacyjnej GSMA 10 lat. I to pomimo lawinowego wzrostu wykorzystania danych.

Aby zrealizować to zamierzenie, Orange od lat podejmuje szereg działań ograniczających wpływ firmy na środowisko m.in. również w swojej działalności korzysta z odnowionych sprzętów, zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego. Operator odnawia i ponownie wprowadza do obiegu urządzenia klienckie, takie jak modemy czy dekodery. Rocznie w ten sposób na rynek wraca ok. pół miliona takich sprzętów. Po wygaśnięciu umowy na usługę, dzierżawione przez klientów urządzenia wracają do operatora, są poddawane procesowi regeneracji (refurbishment) i doprowadzane do stanu „jak nowy” w wyspecjalizowanym centrum odnowy Orange. To jedyne takie centrum w całej Grupie Orange.

W latach 2015-2019 Orange Polska, pomimo potrojenia ilości przetransmitowanych danych, ograniczył emisję dwutlenku węgla o 16%. Przygotowując się na coraz większe ilości przesyłanych danych, operator optymalizuje zarządzanie sieciami, aby były bardziej efektywne energetycznie, oraz inwestuje w czystą energię w swoim miksie energetycznym. Sieć światłowodowa, którą Orange intensywnie rozbudowuje, jest od pięciu do nawet kilkunastu razy bardziej efektywna energetycznie niż starsze technologie oparta o łącza miedziane. Dwie nowe farmy wiatrowe na wyłączne potrzeby Orange Polska powstaną do końca 2020 roku w okolicach Poznania. Łącznie dostarczą 50 GWh rocznie na potrzeby działalności Orange Polska. Energia wyprodukowana przez powstające instalacje pozwoliłaby przesłać użytkownikom komórek 265 petabajtów danych. Prąd z nowych wiatraków popłynie do 18 tys. obiektów w infrastrukturze Orange, takich jak stacje bazowe telefonii mobilnej czy szafy dostępowe znajdujące się na ulicach miast.

Udostępnij: Daj nieużywanym smartfonom drugie życie. Orange zachęca do wspólnego dbania o środowisko

Informacje prasowe

CERT Orange Polska: fake newsy wyłudzające dane i pieniądze najbardziej popularnymi podczas wakacji

21 września 2020

CERT Orange Polska: fake newsy wyłudzające dane i pieniądze najbardziej popularnymi podczas wakacji
0

Fake newsy, czyli sensacyjne, nieprawdziwe wiadomości, krążące głównie w mediach społecznościowych, coraz częściej stają się narzędziem do wyłudzania danych lub pieniędzy. Tylko w trakcie wakacji aż 40% ataków phishingowych wykrytych w sieci Orange Polska było realizowanych właśnie z użyciem fake newsów. Według CERT Orange Polska, codziennie pojawia się nawet kilkanaście stron z fałszywymi wiadomościami.

Phishing, czyli oszustwa polegające głównie na wyłudzaniu danych logowania do kont bankowych lub do profili w mediach społecznościowych, to obecnie najbardziej powszechne zagrożenie, z jakim może mieć do czynienia każdy użytkownik internetu. Tylko w pierwszym półroczu tego roku w sieci Orange Polska zablokowano 10,5 mln prób ataków phishingowych, podczas gdy w całym ubiegłym roku było ich 11,5 mln.

Linki do fałszywych stron bankowości online lub do portali społecznościowych trafiają do ofiar na wiele sposobów: w SMS-ach, wiadomościach e-mail, a ostatnio coraz częściej także w sensacyjnych fake newsach dystrybuowanych głównie poprzez Facebook. Klikając w nie i wpisując swoje dane w podstawiony panel logowania, dajemy przestępcom dostęp do profilu na portalu społecznościowym a niejednokrotnie możemy zostać przekierowani do stron wyłudzających login i hasło do konta bankowego.

Fake newsy są już problemem społecznym i niosą ze sobą konkretne zagrożenia dla każdego z nas. Coraz częściej sensacyjne wiadomości stają się narzędziem wyłudzania danych i pieniędzy. Mogą to być obietnice ogromnych zarobków na platformach kryptowalutowych pod warunkiem założenia konta i wpłaty pieniędzy, fałszywe konkursy i loterie bądź informacje o rzekomych porwaniach dzieci prowadzące do fałszywych formularzy logowania. Krzykliwe nagłówki zachęcają do kliknięcia w link, a stąd już tylko krok do utraconych wrażliwych danych – ostrzega Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Najczęściej samo kliknięcie w post o sensacyjnym tytule na ulubionej facebook’owej grupie nie spowoduje przykrych konsekwencji. Jeśli jednak po kliknięciu w wideo, obrazek czy treść użytkownik zostanie przekierowany na stronę logowania, pomimo tego, że już to zrobił wcześniej, powinien przyjrzeć się dokładnie, na jakiej witrynie się znajduje.

Ataki phishingowe zaszyte w fake newsach stanowiły w lipcu i sierpniu aż 40% wszystkich tego typu oszustw zarejestrowanych w sieci Orange Polska. Pod wzbudzającym emocje, sensacyjnym tytułem kryły się przeróżne formy oszustwa. W tym samym okresie, co piąty przypadek phishingu stanowił scam, czyli oszustwo polegające na zdobyciu zaufania ofiary i wyłudzeniu od niej pieniędzy. Popularnym rodzajem jest tzw. oszustwo na BLIK-a. Po przejęciu konta ofiary na portalu społecznościowym, w jej imieniu do znajomych wysyłane są prośby o wsparcie finansowe i podanie kodu BLIK. Jeśli udostępnimy taki kod, oszuści mogą pobrać pieniądze z naszego konta. Podobny odsetek ataków wyłudzających dane polegał na kierowaniu ofiar do fałszywych bramek płatności.

Zauważamy, że przy pomocy stron phishingowych rozsyłane jest również złośliwe oprogramowanie. Przykładowo, SMS-y podszywające się pod popularną firmę kurierską kierowały wcześniej do fałszywej bramki płatności, a obecnie coraz częściej do nieprawdziwego sklepu z aplikacją. Fałszywe aplikacje są często nośnikami groźnego oprogramowania wykradającego dane ze smartfonów. Dlatego zawsze należy pobierać aplikacje tylko z oficjalnych sklepów – podkreśla Robert Grabowski.

 Przed tego rodzaju zagrożeniami użytkowników najlepiej chroni czujność i ostrożność. W sieci Orange Polska zdecydowana większość prób ataków phishingowych jest blokowana przez operatora, zanim ma szansę trafić na urządzenia klientów. Jeśli jednak otrzymamy podejrzaną wiadomość lub natrafimy w sieci na fake newsy kierujące do panelu logowania, warto zgłosić je do zespołu CERT Orange Polska: cert.opl@orange.com To może przyspieszyć zablokowanie działań oszustów i ochronić także innych internautów.

Warto również wyposażyć się w dodatkowe narzędzia ochrony, takie jak oprogramowanie antywirusowe. Klienci Orange Polska mogą skorzystać także z usługi CyberTarcza mobilna, chroniącej smartfony i tablety oraz CyberTarcza stacjonarna, która zwiększa bezpieczeństwo komputerów podłączonych do internetu stacjonarnego Orange, również podczas korzystania z domowego WiFi. Usługi te umożliwiają także na filtrowanie treści i ustawienie indywidualnych profili dla różnych urządzeń, co pozwala np. chronić dzieci przed dostępem do nieodpowiednich treści czy zapobiegać nadmiernemu spędzaniu czasu w sieci. Klienci biznesowi mogą także skorzystać z profesjonalnych usług cyberbezpieczeństwa z Cyber Zestawu takich jak np. CyberWatch, StopPhishing czy Orange Network Security. Ich pakietyzacja pozwala na dostarczenie potrzebnych funkcjonalności w niższej cenie. 

Mediateka

Udostępnij: CERT Orange Polska: fake newsy wyłudzające dane i pieniądze najbardziej popularnymi podczas wakacji

Informacje prasowe

Fundacja Orange wspiera społeczne projekty w FabLabach – ruszają kolejne warsztaty

28 sierpnia 2020

Fundacja Orange wspiera społeczne projekty w FabLabach – ruszają kolejne warsztaty
0

Modelowanie, druk 3D i programowanie, ale także stolarstwo czy nauka szycia – takie umiejętności zdobędą uczestnicy projektów w FabLabach, które wspiera Fundacja Orange. W ten sposób przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu, wspiera młodych ludzi w rozwoju kompetencji szczególnie przydatnych  na zawodowym zakręcie.

Program iTech Woman! organizowany w Fab Lab Gdańsk powered by Orange skierowany jest do kobiet, które w momencie aplikowania do projektu pozostają bezrobotne lub są w trudnej sytuacji. Uczestniczki nauczą się między innymi: projektowania 3D z obsługą druku, projektowania 2D z obsługą plotera laserowego i CNC, programowania w Pythonie również z wykorzystaniem układów i komponentów elektronicznych oraz budowy stron www.  Od podstaw będą także realizowały swój własny projekt. To okazja, żeby pomysł przełożyć na rzeczywistość. Poza warsztatami technicznymi i rozwijającymi kreatywność, uczestniczki wezmą też udział w szkoleniach z umiejętności miękkich, potrzebnych na rynku pracy. Szkolenia będą trwały w sumie 133 godziny, a każda zakwalifikowana będzie mogła również uczestniczyć w otwartych warsztatach pracowni i korzystać z indywidualnych konsultacji w FabLab Gdańsk powered by Orange.

Projekt iTech Woman! realizuje Stowarzyszenie FabLab Gdańsk we współpracy z Fundacją Orange, której społeczną misją jest przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu.

Natomiast z programu organizowanego w Fab Lab Kraków skorzystać może młodzież w trudnej sytuacji życiowej np. osoby bezrobotne. Młodzi ludzie pod okiem ekspertów będą mogli rozwijać nowoczesne umiejętności i poznać działanie wielu maszyn dostępnych w FabLab Kraków. Uczestnicy nauczą się między innymi projektowania i modelowania w technologii 2D i 3D oraz obsługi drukarek 3D. Zdobędą umiejętności obsługi plotera laserowego CO2, który ma wszechstronne zastosowanie. Zainteresowani modą poznają podstawy projektowania ubioru i szycia. Aby zaprogramować swoje rozwiązania, uczestnicy warsztatów zdobędą wiedzę z zakresu elektroniki oraz arduino. Oprócz konkretnych, nowoczesnych umiejętności przydatnych na rynku pracy, ten projekt to szansa na rozwój kreatywności i współpracy w grupie.

Jak się zgłosić do projektów?

iTech Woman! to projekt realizowany w Gdańsku dla kobiet w wieku około 18-40 lat. Zgłoszenia będą przyjmowane od 1 do 24 września poprzez stronę internetową. W kolejnym etapie organizatorzy będą prowadzili rozmowy kwalifikacyjne z kandydatkami. Start warsztatów planowany jest na pierwszą połowę października, a cały projekt potrwa około 7 miesięcy.

Do projektu w Krakowie mogą przystąpić osoby w wieku 16-25 lat.  Zgłoszenia będą przyjmowane do 30 września, a szczegóły i kontakt znajdują się na stronie Fundacji Orange. Organizatorzy będą prowadzili rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami. Start warsztatów planowany jest na drugą połowę października, a cały projekt potrwa około 7 miesięcy.  Zajęcia odbywać się będą popołudniami i w wybrane weekendy.

FabLaby to nowoczesne pracownie wyposażone w drukarki 3D, lasery, maszyny do szycia i komputery z oprogramowaniem, przy użyciu których można projektować i wykonywać różne przedmioty. To również miejsce, w którym spotykają się fascynaci majsterkowania, elektroniki i nurtu „D-I-Y” (z ang. „do-it-yourself” czyli „zrób-to-sam”). Dzięki wsparciu trenerów można się w nich nauczyć jak twórczo  korzystać z najnowszych technologii, aby stworzyć rozmaite przedmioty. Zajęcia i pracownie są otwarte dla dzieci, młodzieży i dorosłych, niezależnie od umiejętności i doświadczenia. Na terenie FabLabów wspieranych przez Fundację Orange organizowane są różne darmowe szkolenia i warsztaty pozwalające na osobisty rozwój osobom w trudnej sytuacji.

Mediateka

Udostępnij: Fundacja Orange wspiera społeczne projekty w FabLabach – ruszają kolejne warsztaty

Informacje prasowe

Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?

2 lipca 2020

Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?
0

W trakcie pandemii COVID-19 blisko 60% Polaków zaangażowało się w pomoc osobom potrzebującym wsparcia. Badanie Orange Polska pokazuje, że  najczęściej przekazywaliśmy środki materialne, w tym finansowe, a prawie 41% z nas aktywnie wzięło udział w akcjach pomocowych, ofiarując swój czas i umiejętności innym, na przykład szyjąc maseczki, robiąc zakupy i gotując posiłki seniorom. Ponad połowa badanych uświadomiła sobie, że tylko wzajemnie sobie pomagając, możemy łatwiej żyć.

Podczas epidemii uświadomiliśmy sobie, jak ważne jest nie tylko własne zdrowie (tak deklaruje 59% respondentów), ale także wspieranie innych osób, zarówno przyjaciół i rodziny (56,7%), znajomych (50,3%), jak również zupełnie obcych osób (46,2%). Warto zwrócić uwagę, że aż 56,3% z nas pod wpływem doświadczeń związanych z epidemią zdało sobie sprawę, jak cenne jest pomaganie i jak dzięki wzajemnemu wsparciu  można łatwiej radzić sobie w trudnych czasach.

Za deklaracjami szły czyny. Najczęściej pomagaliśmy rodzinie, następnie przyjaciołom i bliskim znajomym, sąsiadom, ale także nieznajomym. Wśród konkretnych form zaangażowania deklarowaliśmy szycie maseczek dla fundacji i szpitali, robienie zakupów i przygotowywanie posiłków dla seniorów, a także naukę osób starszych w zakresie obsługi komunikatorów internetowych. Wiele uwagi poświęciliśmy również dzieciom, pomagając w odrabianiu lekcji, czy  udzielając korepetycji online.

– Badanie potwierdziło, że Polacy pomimo obostrzeń chętnie pomagają na tyle, ile pozwala sytuacja. Dostrzegają konieczność pomocy potrzebującym i angażują się w konkretne akcje. Pandemia COVID-19 dodatkowo zmieniła nasze postrzeganie akcji społecznych i pomocy innym. Chcemy pomagać innym, nie tylko z kręgu najbliższej rodziny, ale również z dalszych kręgów znajomych, należących do naszej lokalnej społeczności. Ten wyjątkowy czas pokazał, jak ogromna wartość płynie z solidarności. Będąc razem, mogliśmy lepiej poradzić sobie z tą trudną sytuacją – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Jak Polacy pomagali przed wybuchem pandemii koronawirusa?

W badaniu Orange Polska zapytał również, jak Polacy zaangażowali się we wspieranie innych, przed wybuchem pandemii  COVID-19. Ponad 90% odpowiedziało, że pomagało innym. Najczęściej na nasze wsparcie mogli liczyć  nasi najbliżsi – rodzina, przyjaciele i bliscy znajomymi. Osobom z dalszego kręgu znajomych pomagaliśmy sporadycznie, a ponad 1/3 z nas nie robiło tego nigdy. Przed epidemią angażowaliśmy się przede wszystkim w akcje pomocy chorym dzieciom, osobom starszym i ubogim. Najczęściej ofiarowaliśmy swój czas i umiejętności – na taką formę pomocy wskazało 59,2% badanych Polaków. Istotne było również bezpośrednie wsparcie materialne, także finansowe (35,4% badanych). Ponad 1/4 Polaków pomagała także pośrednio – wspierając finansowo organizacje, które działają na rzecz innych. Ok. 12% angażowało się w działania pomocowe za pośrednictwem internetu.

Mniejsza, ale równie skuteczna pomoc w trakcie epidemii

Na mniejsze zaangażowanie we wspieranie innych w trakcie epidemii duży wpływ mogły mieć m.in. konieczność dystansowania się od innych, ograniczenia w przemieszczaniu się, strach przed zarażeniem, jak i powszechna niepewność związana z obecną sytuacją. Nie mniej jednak blisko 60% badanych, w trakcie epidemii koronawirusa, wzięło udział w akcji społecznej, mającej na celu pomoc innym osobom. Najczęściej przekazywaliśmy bezpośrednio potrzebującym pieniądze lub rzeczy materialne, wspomagaliśmy finansowo organizacje, które organizowały wsparcie w tym czasie, a ponad 40% z nas angażowało swój czas i umiejętności w pomoc potrzebującym. W porównaniu do czasu sprzed pandemii, w jej trakcie chętniej brano udział w akcjach społecznych organizowanych przez marki lub fundacje. Częściej do działania wykorzystywaliśmy technologie – podczas pandemii robił to co piąty badany.

Seniorzy potrzebują więcej pomocy niż dotychczas otrzymywali

Po doświadczeniach związanych z epidemią jesteśmy już dużo bardziej skłonni pomagać innym – głównie rodzinie (67,6%), ale także przyjaciołom (59,6%) czy dalszym znajomym (47,6%). Warto zaznaczyć, że w porównaniu do naszych intencji sprzed pandemii, uświadomiliśmy sobie, jak ważne jest wspieranie także tych osób, których w ogóle nie znamy.  Dostrzegamy również, że pomocy potrzebują inne grupy niż te wspierane dotychczas – blisko 62% badanych uważa, że obecnie pomoc seniorom jest ważniejsza niż kiedyś. 42,6% badanych wskazuje na ciężko chorych dorosłych, a niecałe 40% dostrzega jak ważne jest wspieranie polskiej służby zdrowia. W opinii badanych pomoc dzieciom w edukacji w tym także zapewnienie sprzętu do lekcji online jest ważniejsza niż kiedyś. Uważa tak dwa razy więcej osób.

***

Badanie „Dobroczynność a COVID-19” zostało zrealizowane metodą CAWI OMNIBUS w czerwcu 2020 r. przez Havas Media na zlecenie Orange Polska.

Mediateka

Udostępnij: Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej