Informacje prasowe

Spojrzenie w przyszłość w Pracowniach Orange

28 listopada 2018

Spojrzenie w przyszłość w Pracowniach Orange
0

Wykorzystanie internetu na wsiach jest aż o 20% mniejsze niż w dużych miastach. Cyfryzację małych miejscowości wspierają Pracownie Orange, multimedialne świetlice fundowane i wspierane przez Fundację Orange. Właśnie rozpoczyna się w nich Tydzień Pracowni Orange. 

Z internetu korzysta co najmniej raz w tygodniu już 67% dorosłych Polaków, przy czym w największych miastach to 79%, a na wsiach aż o 20% mniej*. Ponadto, dostęp do oferty edukacyjnej nastawionej na podnoszenie cyfrowych kompetencji jest na wsiach o wiele skromniejszy.

Aby wzbogacić tę ofertę, Fundacja Orange organizuje szereg działań skierowanych do mieszkańców małych miejscowości. W założonych i wspieranych przez nią multimedialnych świetlicach organizuje Tydzień Pracowni Orange. Jest to okazja, by lokalni liderzy zaprezentowali swoje dokonania i zachęcili nowych gości do odwiedzenia pracowni.

Jedna z lokalnych liderek to Dominika Staniaszek z Kozerek (woj. mazowieckie), gdzie z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości otwarto setną Pracownię Orange:

– To, co spodobało mi się najbardziej w tej inicjatywie, to wsparcie wykraczające daleko poza zapewnienie sprzętu elektronicznego i ładnych mebli do świetlicy – mówi Dominika Staniaszek – Fundacja Orange organizuje też regularnie szkolenia dla bywalców swoich pracowni, dopasowane do potrzeb konkretnej grupy mieszkańców. I dzieci, i młodzież poznają podstawy programowania, a dorośli uczą się jak korzystać z sieci, by ułatwić sobie życie – dodaje liderka.

Tegoroczny Tydzień Pracowni Orange odbywa się w całym kraju od 28 listopada do 5 grudnia, a jego hasło to „Zajrzyj do przyszłości”. 

– Organizujemy zajęcia ze świadomego i bezpiecznego poruszania się w internecie, warsztaty z podstaw projektowania graficznego, czyli jak stworzyć kartkę świąteczną przy użyciu programu komputerowego – dodaje Staniaszek. Ponadto, lokalne społeczności rywalizują o atrakcyjne nagrody zaproponowane przez Fundację Orange: wizytę Anny Guzik, ambasadorki programu czy edukacyjne roboty i zajęcia z programowania.

– Wierzymy w siłę lokalnych społeczności. Już wiele razy widziałam, że liderzy i goście Pracowni Orange przy wsparciu Fundacji Orange pokazują wspaniałą energię, prowadząc ważne i potrzebne działania. Pracownie to nie tylko nowe technologie, ale przede wszystkim miejsca łączące pokolenia – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Pracownie Orange to multimedialne świetlice dla lokalnych społeczności. Każda z nich została wyposażona w sprzęt multimedialny: komputery z darmowym dostępem do internetu, konsolę do gier, telewizory LCD. Od początku trwania programu powstało już 100 takich świetlic. W Pracowniach organizowane są liczne szkolenia, warsztaty, zajęcia – zawsze bezpłatne i dostępne dla wszystkich chętnych.

Więcej informacji o pracowniach oraz ich pełna lista znajdują się na stronie https://pracownieorange.pl/

*Źródło: CBOS, Korzystanie z internetu, 49/2017

Kontakt dla mediów:

Bartłomiej Kuczyński
Fundacja Orange 
bartlomiej.kuczynski@orange.com 
tel. +48 518 278 522

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Spojrzenie w przyszłość w Pracowniach Orange

Informacje prasowe

Zaprogramuj Przyszłość: 16 tysięcy uczniów z małych miejscowości nauczyło się podstaw programowania

10 października 2018

Zaprogramuj Przyszłość: 16 tysięcy uczniów z małych miejscowości nauczyło się podstaw programowania
0

1200 nauczycieli ze szkół w niewielkich miejscowościach i na wsiach skorzystało ze szkoleń z programowania realizowanych przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania w ramach projektu Zaprogramuj Przyszłość. Dzięki lekcjom, które później przeprowadzili w swoich szkołach, 16 tysięcy uczniów zdobyło pierwsze umiejętności kodowania. Szkoły otrzymały także sprzęt do nauki programowania.

Programowanie jest językiem przyszłości, kompetencje cyfrowe są obecnie pożądane na rynku pracy, a w przyszłości będą coraz istotniejsze. Tymczasem, zaledwie 3% szkół jest wyposażonych w pomoce wspierające naukę programowania. Ponadto, jeden na stu nauczycieli korzysta ze specjalistycznych narzędzi, robotów czy klocków do nauki programowania. Tylko 5% badanych uczniów stwierdza, że programowało w czasie lekcji[1]. Uczniowie wykorzystują smartfony głównie do biernego oglądania filmów, słuchania muzyki i komunikowania się z innymi, nie szukając twórczych sposobów korzystania z nich[2]. W małych miastach, dostęp do takiej wiedzy jest najtrudniejszy.

Program „Zaprogramuj Przyszłość” prowadzony przez Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania i Fundację Orange powstał w odpowiedzi na te potrzeby. W 9 regionach Polski odbyły się szkolenia z programowania, w których wzięło udział 1200 nauczycieli z 265 szkół oraz 450 edukatorów z lokalnych instytucji. Następnie każdy nauczyciel poprowadził dla swoich uczniów trzydziestogodzinne zajęcia z elementami kodowania i robotyki. W sumie lekcje miało ponad 16 000 uczestników – uczniów klas I-III szkół podstawowych.

– Zapewniliśmy także każdej szkole zestaw tabletów oraz robotów i sprzętu do nauki programowania – tłumaczy Sławomir Cabajewski z Fundacji Orange. Sprzęt zostanie w placówkach na stałe i będzie wykorzystywany w dalszej pracy w kolejnych latach. Tablet na swoją wyłączność otrzymał też każdy z 1200 nauczycieli.

Pierwsze kroki w kodowaniu stawiali uczniowie z wybranych gmin wiejskich i wiejsko-miejskich w województwach dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, pomorskim, śląskim, warmińsko-mazurskim i zachodniopomorskim.
– Wszystko odbywało się w formie zabaw, które kształciły umiejętności kluczowe dla programistów, takie jak współpraca i komunikacja, logiczne myślenie czy zdolność koncentracji – wyjaśnia Krzysztof Jaworski ze Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. – Przy okazji rozwiązywania labiryntów, ćwiczeń z kubeczkami czy pracy na macie edukacyjnej pokazywaliśmy też, co oznaczają podstawowe pojęcia programistyczne, np. „pętle” – dodaje.

Uzupełnieniem tzw. „kodowania bez prądu” była praca z aplikacją Scratch Jr, robotami edukacyjnymi czy zestawami do projektowania interaktywnego. – Do nauki kodowania wcale nie potrzeba wiele sprzętu, ale z pewnością stanowi on dodatkową atrakcję i zwiększa możliwości nauczycieli – dodaje Cabajewski.

– Chociaż szkoły są coraz nowocześniejsze, badania pokazują, że jeszcze dużo pracy przed nami. Bardzo zależy nam na trwałej, systemowej zmianie, chcemy wspierać szkoły, które są otwarte na nowe technologie. Robimy to także w ramach innych naszych programów, odpowiadając na potrzeby nauczycieli i uczniów w różnym wieku – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Projekty „Zaprogramuj przyszłość” zostały sfinansowane z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.

Więcej informacji:

www.zaprogramujprzyszlosc.edu.pl/

Fundacja Orange uczy jak mądrze korzystać z nowych technologii. Wpiera uczniów szkół podstawowych i ich nauczycieli w poznawaniu świata internetu i programowania, prowadząc autorskie projekty edukacyjne i włączając się w badania. W małych miejscowościach pomaga otwierać i prowadzić multimedialne świetlice. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce.

Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania to grupa nauczycieli i edukatorów, których połączył ogólnopolski program edukacyjny Mistrzowie Kodowania prowadzony przez firmę Samsung. Jego celem jest wprowadzanie programowania do szkół w całej Polsce, promocja szeroko pojętej edukacji cyfrowej i wspieranie nauczycieli oraz edukatorów w ich codziennych działaniach.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Bartłomiej Kuczyński
Fundacja Orange
Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
Twitter: @RzecznikOrange
[1] Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017. Raport opracowany przez zespół badawczy UW oraz PCG Edukacja pod red. Prof. Marleny Plebańskiej, Warszawa, 23.10. 2017, https://www.librus.pl/2017/10/12/polecamy-raport-z-najwiekszego-badania-cyfryzacji-szkol/ dostęp 08.10.2018.
[2]Wstępny raport z badań EU Kids online 2018, przeprowadzonych przez zespół pod kierownictwem prof. Jacka Pyżalskiego we współpracy z Fundacją Orange https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/90-proc-nastolatkow-nie-umie-tworczo-korzystac-z-technologii/, dostęp 08.10.2018.

Mediateka

Udostępnij: Zaprogramuj Przyszłość: 16 tysięcy uczniów z małych miejscowości nauczyło się podstaw programowania

Informacje prasowe

Dzieci i młodzież w sieci: tylko co 10 nastolatek twórczo korzysta z technologii

24 września 2018

Dzieci i młodzież w sieci: tylko co 10 nastolatek twórczo korzysta z technologii
0

Dzieci w sieci najczęściej oglądają wideo, słuchają muzyki lub komunikują się ze znajomymi. Tylko co dziesiąty nastolatek może pochwalić się twórczym wykorzystaniem narzędzi online. 65% uczniów nigdy lub prawie nigdy nie rozmawiało z nauczycielem o aktywności w internecie. To wybrane wnioski z badania EUKidsOnline 2018 prowadzonego pod kierunkiem prof. Jacka Pyżalskiego (UAM) w partnerstwie z Fundacją Orange. W nowym roku szkolnym dzieci w blisko 975 szkołach będą uczyć się z Fundacją Orange mądrze i twórczo korzystać z technologii.

Nauka programowania, przygotowanie do życia w inteligentnych miastach, robotyka – tak można wyobrazić sobie nowoczesną edukację. Badania przeprowadzone w grupie dzieci i młodzieży w wieku 9-17 lat pokazują, jak ważne jest uczenie pożytecznego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii.

Co dzieci i młodzież robią w sieci?

Ze wstępnych wyników polskiej części EU Kids Online 2018 wynika m.in., że młodzi używają internetu przede wszystkim za pośrednictwem smartfona – codziennie lub prawie codziennie korzysta z niego 9 na 10 badanych. Komputera stacjonarnego lub laptopa używa zaledwie ok. 40%.

Czas spędzany w sieci jest niemały: 15% uczniów jest online ponad 5 godzin w dzień powszedni. Najczęstsze aktywności to konsumpcja treści – oglądanie wideo i słuchanie muzyki, a także komunikowanie się z bliskimi. Ponad 80% mówi, że skorzystało z takiej możliwości przynajmniej raz w ciągu miesiąca.

Tylko niewielka część ankietowanych przyznaje, że wykorzystuje sieć do twórczych działań, jak stworzenie i opublikowanie własnego filmu czy nagrania przy użyciu narzędzi online. Taką aktywnością może pochwalić się mniej niż jeden na dziesięciu nastolatków. Mimo ogromnej liczby aplikacji dostępnych na rynku, 60% badanych nigdy nie stworzyło nic za ich pomocą. Dominuje zatem proste zastosowanie internetu bez wykorzystania jego społecznego i edukacyjnego potencjału.

Edukacja

Wielu uczniów nie zetknęło się w szkole z zasadami poruszania się po sieci. 1/3 wskazuje, że nauczyciele w szkole nigdy lub prawie nigdy nie zajmują się kwestią bezpieczeństwa online. Aż 40% uczniów stwierdza, że w szkole nie ma ustalonych zasad korzystania z internetu, a 45% badanych nigdy nie rozmawiało z nauczycielami o tym, jakie są dobre zwyczaje postępowania w sieci.

Z badań rysuje się obraz wskazujący, że mamy ogromną przestrzeń do zagospodarowania w zakresie edukacji medialnej i dotyczącej internetu – mówi prof. Jacek Pyżalski, merytoryczny kierownik badań. – Młodzi ludzie potrzebują by dorośli towarzyszyli im przy korzystaniu z sieci, podobnie jak w świecie offline. – dodaje.

Życie dzieci i młodzieży toczy się w internecie równolegle do życia offline, a młodzi ludzie nie rozdzielają tych sfer. Odpowiedzią na potrzeby edukacyjne w tym zakresie są działania Fundacji Orange, która od kilku lat proponuje najmłodszym uczniom zajęcia rozwijające podstawowe cyfrowe umiejętności. Wspiera też tysiące nauczycieli, którzy chcą podnosić swoje kompetencje, by lepiej przekazywać wiedzę i zasady bezpieczeństwa online uczniom.

W MegaMisji dzieci uczą się, jak chronić w sieci swoją prywatność, unikać zagrożeń, przestrzegać praw autorskich a także jak nakręcić film i stworzyć do niego napisy – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange. – Taki kurs proponujemy już najmłodszym, których wyposażamy m.in. w narzędzia do stawienia czoła fake newsom.

Koleje szkoły rozpoczynają właśnie dziesięciomiesięczny cykl zajęć w MegaMisji. Ich oficjalnym rozpoczęciem jest odbywający się właśnie Zjazd dla kilkuset nauczycieli z całej Polski. Obecnie w projekcie Fundacji Orange bierze udział 800 szkół. W sumie korzysta z niego 18 000 dzieci.

Starsi uczniowie ze 175 szkół dołączyli w tym roku do programu #SuperKoderzy, który zakłada naukę programowania na lekcjach innych niż informatyka: języku polskim, matematyce, językach obcych, historii, przyrodzie, muzyce.

Polska część badań EU Kids Online 2018 została zrealizowana przez zespół badawczy pod kierunkiem prof. Uniwersytetu Adama Mickiewicza dr hab. Jacka Pyżalskiego wraz z mgr Aldoną Zdrodowską (OPI PIB), dr Katarzyną Abramczyk (OPI PIB) oraz dr. Łukaszem Tomczykiem (UP w Krakowie) w partnerstwie z Fundacją Orange. Pełen raport z badań zostanie opublikowany na początku roku 2019. Znajdą się w nim wyniki badań na grupie rodziców. Tegoroczne badania, prowadzone w ramach 4. edycji EU Kids online są prowadzone równolegle w większości europejskich krajów.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Bartłomiej Kuczyński
Fundacja Orange
bartlomiej.kuczynski@orange.com
tel. +48 518 278 522

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com

Fundacja Orange uczy, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii. Wpiera uczniów szkół podstawowych i ich nauczycieli w poznawaniu świata internetu i programowania, prowadząc autorskie projekty edukacyjne i włączając się w badania. W 100 małych miejscowościach otworzyła multimedialne Pracownie Orange wyposażone w darmowy internet i sprzęt. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

Udostępnij: Dzieci i młodzież w sieci: tylko co 10 nastolatek twórczo korzysta z technologii

Informacje prasowe

Young Makers: FabLab pomoże w wejściu na rynek pracy

3 września 2018

Young Makers: FabLab pomoże w wejściu na rynek pracy
0

We wrześniu w FabLab powered by Orange rusza projekt Young Makers!

Choć bezrobocie w Polsce jest stosunkowo małe, nadal istnieją grupy, którym trudno wejść na rynek pracy. Należy do nich grono osób, które po uzyskaniu pełnoletniości muszą rozstać się z domem dziecka czy rodziną zastępczą. Każda z nich musi w wieku 18 lat z dnia na dzień zdobyć pracę i dach nad głową. Odsetek bezrobocia w tej grupie sięga aż 45%.

W odpowiedzi na takie zapotrzebowanie w FabLab powered by Orange rusza projekt Young Makers. Jest skierowany do młodzieży w wieku 16-21 lat pochodzącej z domów dziecka i rodzin zastępczych.

Do końca roku szkolnego 36 uczestników projektu przejdzie cykl zajęć łączących miękkie kompetencje, nowe technologie i tradycyjne rzemiosło. Część pierwsza to warsztaty pomagające w odkryciu swoich mocnych stron oraz nauka podstaw modelowania 3d i tworzenia aplikacji mobilnych. W drugim etapie każdy wybierze spośród 165 godzin warsztatów zajęcia z podstaw krawiectwa, frezowania 3d, elektroniki oraz zaawansowanego oprogramowania do modelowania 3d i 2d.

W FabLabie każdy może zacząć projektować. To doskonała przestrzeń, by odkrywać nieznane dotąd talenty, eksperymentować z różnymi materiałami i szukać w sobie nowych pasji. Już po krótkich warsztatach może się okazać, że elektronika czy modelowanie 3d nie są takie straszne, jak się wydaje na początku – mówi Maciej Naskręt ze Stowarzyszenia Robisz.to.

Organizatorzy stawiają sobie za cel, by stworzyć jak najlepszy kontekst do rozwoju oraz zachęcić uczestników do samodzielnego podejmowania decyzji i brania spraw w swoje ręce.

Chcemy wzmacniać poczucie własnej wartości i wspierać uczestników w zdobywaniu konkretnych, wymiernych umiejętności. Wszystko po to, by mogli łatwiej znaleźć pracę czy staż — dodaje Karolina Kulczycka z Fundacji Program Pomocy Pierwsza Praca, partnera projektu.

Cała inicjatywa jest możliwa dzięki grantowi uzyskanemu z francuskiej Fundacji Orange.

Wspieramy FabLab powered by Orange, bo widzimy, że to miejsce rozwoju kreatywności młodzieży, kobiet i innych grup, które nie miałyby dostępu do technologii bez naszego udziału. Edukacja cyfrowa jest świetną okazją, by zwiększyć ich kompetencje na rynku pracy. Życzę wszystkim uczestnikom doskonałych projektów — dodała w czasie oficjalnego otwarcia projektu Françoise Cosson, szefowa francuskiej Fundacji Orange.

Young Makers to nie pierwszy projekt pomagający w zmianie jakości życia. W czerwcu zakończył się projekt START-UP JUMP dla uczniów szkół średnich, a w lipcu inicjatywa przeznaczona dla kobiet wracających lub wchodzących na rynek pracy – Maker Woman. Specyfiką warszawskiego FabLabu – obok pasji do tworzenia, konstruowania i projektowania – jest zaangażowanie społeczne i chęć odpowiadania na potrzeby poszczególnych grup społecznych.

Organizatorem projektu jest Stowarzyszenie Robisz.to, partnerami – Fundacja Orange oraz Fundacja Program Pomocy Pierwsza Praca.

Dodatkowych informacji udzielą:

Bartłomiej Kuczyński, Fundacja Orange, +48 518 278 522, bartlomiej.kuczynski@orange.com
Wojciech Jabczyński, Orange Polska, wojciech.jabczynski@orange.com

Udostępnij: Young Makers: FabLab pomoże w wejściu na rynek pracy

Informacje prasowe

Fundacja Orange Dobroczyńcą Roku 2018

7 czerwca 2018

Fundacja Orange Dobroczyńcą Roku 2018
0

Fundacja Orange otrzymała tytuł Dobroczyńcy Roku. Kapituła doceniła projekt FabLab powered by Orange. To przestrzeń otwarta dla wszystkich, którzy chcą podnosić swoje cyfrowe kompetencje.
Nagroda została przyznana w kategorii Projekt społeczny fundacji korporacyjnej. Zakłada ona ścisłą współpracę fundacji korporacyjnej z inną organizacją pozarządową przy projekcie społecznym.

Jako największa polska firma telekomunikacyjna nie tylko zbliżamy miliony Polaków, ale też staramy się inspirować ich do twórczego korzystania z nowych technologii. Nasza Fundacja od kilkunastu lat bardzo aktywnie pomaga w tej cyfrowej edukacji. Nowoczesne technologie dają niesamowite możliwości. W FabLab powered by Orange wspólnie ze stowarzyszeniem Robisz.to pokazujemy, że każdy może zrobić coś z niczego i nauczyć się pozornie skomplikowanych rzeczy, jak np. druk 3D. Cieszę się, że jury i internauci docenili nasze działania – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Fablab to przestrzeń rozwoju kreatywności i wykuwania się nowych pomysłów. – Dzięki technologiom można tu wykonać dosłownie wszystko, a w przypadku trudności, wykwalifikowani trenerzy służą pomocą i wiedzą – dodaje Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Fundacja Orange zaangażowała się w projekt finansowo, organizacyjnie oraz merytorycznie.

Osoby korzystające z oferty FabLabu mogą uczestniczyć w bezpłatnych warsztatach, podczas których poznają zaawansowane oprogramowanie i maszyny. Tworzą własne przedmioty, takie jak np. syntezatory, neony, modele robotów, modele domów, piłkarzyki, longboardy czy inne samodzielnie zaprojektowane przedmioty. Uczą się modelowania i druku 3D, obsługi plotera laserowego. Wymyślają prototypy produktów, które mogą przerodzić się w start-up. Wokół FabLabu tworzy się społeczność konstruktorów, makerów, entuzjastów ruchu Do-It-Yourself, którzy w wygodnej przestrzeni w centrum Warszawy mogą wcielić w życie najbardziej nieoczywiste pomysły. Warsztaty z modelowania, druku 3D trafiają również do małych miejscowości, w których znajdują się Pracownie Orange.

Ogólnopolski konkurs o tytuł Dobroczyńcy Roku jest organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce od 1997 roku. To największy i najdłużej działający w Polsce konkurs nagradzający i promujący społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw.

Tegoroczna nagroda to już kolejne wyróżnienie dla marki Orange, która w poprzednich latach znalazła się wśród laureatów m.in. za program wolontariatu pracowniczego (w latach 2011 i 2012).

Fundacja Orange od kilkunastu lat uczy jak mądrze korzystać z nowych technologii. Wpiera uczniów szkół podstawowych i ich nauczycieli w poznawaniu świata internetu i programowania. W małych miejscowościach pomaga otwierać i prowadzić multimedialne świetlice. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce.

Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

FabLab powered by Orange (ang. fabrication laboratory) to pracownia stworzona w Warszawie przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Robisz.to, wyposażona w zaawansowane technologie takie jak drukarki 3D, plotery laserowe, frezarki CNC, elektronika. Dzięki wsparciu trenerów można się w niej nauczyć jak twórczo z tych technologii korzystać, aby stworzyć rozmaite przedmioty – od biżuterii po drona. Zajęcia i pracownie są otwarte dla dzieci, młodzieży i dorosłych, niezależnie od umiejętności i doświadczenia.

Więcej informacji: www.fablabtwarda.pl.

Stowarzyszenie Robisz.to prowadzi działalność edukacyjną i popularyzatorską na polu nowych technologii, przez edukację i działania związane z osobistą fabrykacją aktywizuje lokalne społeczności. Organizację tworzy zgrany zespół siedmiu makerów, otwartych na wszelkie nowości, zajmujących się edukacją w dziedzinie nowych technologii i rzemiosła. Członkowie Stowarzyszenia Robisz.to mają doświadczenie w prowadzeniu FabLabu – warsztatu wyposażonego w narzędzia do tworzenia własnych projektów i realizacji pomysłów. Stolarstwo, krawiectwo, elektronika, architektura, muzyka czy nawet ekologia – to dziedziny, w których stowarzyszenie się specjalizuje.

Więcej informacji: www.robisz.to

Kontakt dla mediów:

Bartłomiej Kuczyński
Fundacja Orange
tel. +48 518 278 522
bartlomiej.kuczynski@orange.com

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Fundacja Orange Dobroczyńcą Roku 2018

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej