Informacje prasowe

Pomagamy seniorom dzięki niewykorzystanym GB

2 grudnia 2022

Pomagamy seniorom dzięki niewykorzystanym GB
0

Orange zaprasza do akcji  przekazywania niewykorzystanych gigabajtów, które pozostają na koncie użytkownika. Dzięki temu operator wspólnie z klientami pomoże wykluczonym cyfrowo seniorom. Do dyspozycji uczestników wybranych uniwersytetów trzeciego wieku trafi 100 tabletów wraz z  darmowym internetem na dwa lata. To już szósta edycja akcji Pomagajmy Gigabajtami. Do tej pory łącznie przekazano prawie milion GB.

Wykluczenie cyfrowe w Polsce ma twarz seniora. W 2021 roku 42% osób w wieku 65-74 lata nie miało żadnych doświadczeń związanych z korzystaniem z internetu, a kolejne 6% deklarowało, że nie korzysta z niego już od ponad roku. Seniorzy stanowią zdecydowaną większość wśród osób, które w ogóle nie korzystały z internetu (58,3%)1. Dodatkowo, 3,74 mln osób w wieku 55-74 lata nigdy nie korzystało z komputera. Stanowią oni 78,1 proc. wszystkich niekorzystających z takich urządzeń2.

Dlatego rusza kolejna edycja akcji Pomagajmy Gigabajtami. Tym razem jej celem jest zakup 100 tabletów oraz bezpłatny dostęp do internetu przez dwa lata. Będą z nich korzystać seniorzy wykluczeni cyfrowo, którzy biorą udział w zajęciach wybranych uniwersytetów trzeciego wieku. Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej pomoże wybrać placówki włączane do programu.

Uniwersytety trzeciego wieku to placówki dydaktyczne dla m.in. emerytów i rencistów, którzy po zakończeniu aktywności zawodowej, korzystając z wolnego czasu chcą nadal się uczyć i zdobywać nowe umiejętności. Celem uniwersytetów jest poprawa jakości życia osób starszych, w tym także walka z wykluczeniem społeczno-cyfrowym.

Orange współpracuje z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, organizując od 2020 webinary edukacyjne na platformie ABC Senior. Co tydzień trenerzy Orange bezpłatnie przeprowadzają szkolenia z podstaw obsługi smartfona, korzystania z komunikatorów internetowych czy uczą jak robić bezpieczne zakupy.

W 2022 odbyło się do tej pory 28 takich webinarów, w których wzięło udział łącznie ponad  2000 osób.

Jak dołączyć do akcji?

Najprościej wysłać darmowego SMS-a o treści ODDAJEGB pod numer 80885. Można także włączyć  usługę „Pomagajmy Gigabajtami” na swoim indywidualnym koncie klienta na orange.pl, wchodząc w zakładkę „Pakiety i Usługi”, w kategorii „Internet”, lub w aplikacji Mój Orange, wchodząc w zakładkę „Dla Ciebie”, następnie wybierając baner akcji.

Do akcji mogą dołączyć klienci indywidualni korzystający z oferty mobilnej na abonament oraz wybrani klienci biznesowi. Dołączenie do akcji nie spowoduje zmniejszenia miesięcznego pakietu danych. Akcja trwa do 28 lutego 2023 r.

https://www.orange.pl/lp/pomagajmygigabajtami.

Klienci Orange mają wielkie serce

Z roku na rok klienci Orange coraz chętniej dołączają do akcji Pomagajmy GB i podkreślają, że jest ona potrzebna i należy ją kontynuować.  Bardziej także dostrzegają to, że Orange angażuje się społecznie i dba o ekologię.

Do tej pory za pośrednictwem Orange, klienci operatora  pomogli podopiecznym Fundacji Dorastaj z Nami i Towarzystwa Przyjaciół Dzieci oraz dzieciom ze śląskich domów dziecka i rodzinnych domów dziecka. W ten sposób podopieczni zyskali możliwość korzystania z sieci, potrzebną w edukacji, rozwoju zainteresowań czy kontaktu z rówieśnikami. Dzięki przekazanym GB rośnie już 10 000 m2 bioróżnorodnego lasu. W trakcie zdalnej edukacji, w odpowiedzi na pandemiczne wyzwania, wspólnie pomogliśmy tysiącu rodzin z ograniczonym dostępem do sieci, by umożliwić dzieciom równy dostęp do edukacji.

W sumie we wszystkich akcjach wzięło udział ponad 93 tysiące klientów,  którzy przekazali ponad  900 tysięcy niewykorzystanych GB.

 

1GUS 2021.

2 Raport Wykluczenie cyfrowe podczas pandemii, Federacja Konsumentów, styczeń 2021.

Mediateka

Udostępnij: Pomagamy seniorom dzięki niewykorzystanym GB

Informacje prasowe

Orange Polska intensyfikuje oszczędzanie energii – i zaprasza klientów do włączenia się w działanie

11 października 2022

Orange Polska intensyfikuje oszczędzanie energii – i zaprasza klientów do włączenia się w działanie
0

Orange Polska od lat optymalizuje swoje zużycie energii. Operator pokazuje, jak w prosty sposób oszczędzać energię korzystając z technologii, i zachęca klientów do drobnych zmian, które mogą wiele.

Od przeszło siedmiu lat intensywnie optymalizujemy nasze zużycie energii. Przyspieszamy też transformację źródeł jej pochodzenia, abyśmy nasze potrzeby energetyczne mogli zaspokajać jak najefektywniej i z poszanowaniem klimatu. Względem 2015 roku ograniczyliśmy nasze całkowite zużycie energii już o ok. 16% a emisje własne gazów cieplarnianych o ok. jedną trzecią – i intensyfikujemy działania, zwłaszcza w obliczu kryzysu energetycznego. Zaczynamy od siebie, ale chcemy też wspierać naszych klientów w świadomym i efektywnym korzystaniu z urządzeń i usług, które im dostarczamy. Tak, aby nie generowały niepotrzebnych kosztów związanych z energią. To często drobne gesty, które pozwolą oszczędzić i środowisko, i pieniądze – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Od dziś wskazówki i porady dotyczące tego, jak można zredukować zużycie energii przeznaczanej na usługi cyfrowe w domach można znaleźć na specjalnie przygotowanej stronie https://www.orange.pl/razemdlaplanety. Można się tam też dowiedzieć, jak korzystać z usług cyfrowych, żeby ograniczać konsumpcję energii w sieciach telekomunikacyjnych oraz gdzie szukać informacji o innych sposobach na oszczędzanie energii. To praktyczny przewodnik, który pomoże w codziennym zarządzaniu zasobami.

Od 2015 roku dzięki prowadzonemu w sieciach Orange Polska Programowi Optymalizacji Energii, firma zaoszczędziła ponad 700GWh prądu – tyle, ile w ciągu roku zużywa blisko 300 tys. przeciętnych polskich gospodarstw domowych. Od 2015 do 2021 roku operator zredukował całkowite roczne zużycie energii o 16%, pomimo ponad trzykrotnego wzrostu transmisji danych w sieciach. W 2022 roku w porównaniu do ubiegłego, Orange Polska zetnie całkowite zużycie przynajmniej o kolejne 25 GWh, czyli dodatkowe 2% (dla energii biurowej redukcje sięgną natomiast aż 8%). Orange Polska kontynuuje też zmniejszanie zużycia paliw w pojazdach, budynkach i generatorach prądu.

W 2020 rozpoczęła się transformacja struktury pochodzenia energii zużywanej przez Orange Polska. Dzięki kolejnym podpisywanym długoterminowym umowom zakupu energii z nowych źródeł odnawialnych (tzw. umowy PPA, Power Purchase Agreement) do 2025 co najmniej 60% energii zaspokajającej potrzeby Orange będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, co wpisuje się w strategię klimatyczną #OrangeGoesGreen:

  • w 2025 co najmniej 65% redukcji emisji własnych CO2 w porównaniu do 2015,
  • do 2040 pełna neutralność klimatyczna netto dla wszystkich emisji (w tym w całości łańcucha wartości).

W obliczu kryzysu energetycznego Orange Polska intensyfikuje działania. Obok coraz bardziej dynamicznych prac w sieci, tego lata jako uzupełniające źródło energii ruszyły instalacje fotowoltaiczne na dachach dwóch z największych nieruchomości: warszawskiej centrali (Miasteczko Orange) oraz centrum przetwarzania danych w Łodzi (a kolejne projekty są w przygotowaniu). Firma ograniczyła w biurach funkcjonowanie klimatyzacji w lecie (min. 23 stopnie) oraz ogrzewania w zimie (max. 20 stopni). Redukuje też intensywność oświetlenia oraz funkcjonowanie ekranów komunikacyjnych w biurach i salonach. Do planowania dalszych oszczędności energii Orange angażuje pracowników, zapraszając do zgłaszania pomysłów i wdrażając te najefektywniejsze.

Orange Polska aktywnie włącza się też w zarządzanie dostępnością mocy w Polsce. Żeby ograniczyć ryzyko blackoutu, 23 września w ramach naszego udziału w tzw. mechanizmie DSR (Demand Side Response) Polskich Sieci Energetycznych na dwie kluczowe godziny ograniczyliśmy o 2 MW moc pobieraną z sieci przez Orange. Jedno z naszych centrów danych przeszło wtedy na zasilanie rezerwowe – bez szkody dla klientów udało się dzięki temu wspomóc odciążenie krajowego systemu energetycznego.

Udostępnij: Orange Polska intensyfikuje oszczędzanie energii – i zaprasza klientów do włączenia się w działanie

Informacje prasowe

Darmowe startery Orange w placówkach Poczty Polskiej

11 marca 2022

Darmowe startery Orange w placówkach Poczty Polskiej
0

Orange od początku konfliktu w Ukrainie pomaga Ukraińcom w tych trudnych dla nich chwilach pozostać w stałym kontakcie z bliskimi w Ukrainie oraz w Polsce. W kluczowych punktach wolontariusze i pracownicy operatora rozdają darmowe startery i pomagają je uruchomić. Dzięki współpracy z Pocztą Polską, takie bezpłatne startery dostępne są w urzędach pocztowych i filiach, w całej Polsce.

Darmowe startery będzie można odbierać i rejestrować w 4 700 urzędach pocztowych i filiach Poczty Polskiej. Wystarczy paszport lub karta pobytu. Łatwy dostęp i wsparcie w procesie rejestracji są kluczowe, ponieważ tylko zarejestrowane karty SIM umożliwiają korzystanie z usług. Dodatkowo, w placówkach pocztowych będzie prowadzona komunikacja (ulotki po ukraińsku, plakaty) dotycząca specjalnego pakietu dla Ukraińców oraz szczegółów akcji.

Dzięki starterom od Orange obywatele Ukrainy mogą kontaktować się z bliskimi już od momentu umieszczenia karty SIM w telefonie. Tylko w Orange pakiet włącza się automatycznie, bez konieczności wysyłania dodatkowych SMS-ów czy kodów. Pakiet, z którego ukraińscy uchodźcy mogą skorzystać przez miesiąc zupełnie za darmo to:

  • 100 minut do Ukrainy,
  • rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu do wszystkich w Polsce,
  • 30 GB internetu.

Już 120 tys. obywateli Ukrainy rozpoczęło korzystanie z darmowych pakietów minut, wiadomości i danych. Wolontariusze i zespoły Orange Polska, łącznie ponad 100 osób w 32 punktach przy granicy oraz punktach recepcyjnych w kraju, pomagają uchodźcom zarejestrować i uruchomić starter, aby mogli korzystać z usług od ręki.

O tym, jak można pomóc ukraińskim gościom w aktywacji darmowych usług, można przeczytać na blogu Orange Polska.

Więcej informacji o specjalnych akcjach wspierających Ukraińców, organizowanych przez Orange, w tym szczegóły dotyczące pakietów minut i danych można znaleźć na stronie www.orange.pl/razem.

Udostępnij: Darmowe startery Orange w placówkach Poczty Polskiej

Informacje prasowe

Orange Polska z certyfikatem Systemu Zarządzania Środowiskowego

17 stycznia 2022

Orange Polska z certyfikatem Systemu Zarządzania Środowiskowego
0

Orange Polska jako pierwszy operator w Polsce otrzymał certyfikat Systemu Zarządzania Środowiskowego (ISO 14001:2015) w zakresie usług stacjonarnych i mobilnych. Certyfikat   potwierdza, że dla operatora ochrona środowiska jest ważna oraz że zmniejsza on swój wpływ na środowisko. To dowód na to, że Orange Polska konsekwentnie realizuje strategię i inicjatywy #OrangeGoesGreen.

Otrzymany certyfikat Systemu Zarządzania Środowiskowego (ISO 14001:2015) to potwierdzenie, że operator spełnia wymogi normy ISO w trakcie dostarczania usług telekomunikacyjnych (w tym internetu). Nie tylko w zakresie usług mobilnych, co potwierdziła certyfikacja sprzed 3 lat, lecz także – usług stacjonarnych. Certyfikat został przyznany przez British Standards Institution. BSI to instytucja ściśle związana ze standardami oraz ich stosowaniem. Audyt został przeprowadzony w 2021 roku.

Norma ISO 14001:2015 mówi o postrzeganiu ochrony środowiska, jako źródeł szans i korzyści dla firmy, a nie kłopotliwym obowiązku. Znajduje się w wielu wymaganiach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Jest ona jednym z podstawowych i upowszechnionych certyfikatów, które dotyczą tego tematu. Dla Orange Polska ochrona środowiska jest ważna w szczególności pod kątem emisji gazów cieplarnianych, związanych ze zużyciem energii, jak i ilości wytwarzanych odpadów.

Firma przyjęła w 2021 roku cele klimatyczne. Do 2025 roku zmniejszy swoje emisje CO2 aż o 65% oraz zdecydowanie zwiększy wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych – do co najmniej 60%. Nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto (Net Zero Carbon) najpóźniej do 2040 roku.

Więcej o celach i działaniach środowisko-klimatycznych na www.razemdlaplanety.pl

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska z certyfikatem Systemu Zarządzania Środowiskowego

Informacje prasowe

Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora

20 grudnia 2021

Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora
0

Postęp technologiczny nie może odbywać się kosztem środowiska. Dlatego też Orange Polska podpisał nową długoterminową umowę PPA dotyczącą zakupu energii odnawialnej w Polsce. ENERTRAG zbuduje na potrzeby operatora kolejną lądową farmę wiatrową. Łącznie z już zabezpieczonymi dostawami czystej energii, nowa instalacja pozwoli na zaspokojenie 30% zapotrzebowania energetycznego Orange Polska. To kolejny krok w dotychczasowych działaniach firmy na rzecz ochrony planety.

To druga umowa Corporate Power Purchase Agreement podpisana przez Orange Polska. Już dziś w Wielkopolsce pracują dwie instalacje, zaspokajające ok. 9% rocznego zapotrzebowania firmy na energię. W ramach nowego kontraktu do 2024 r. powstanie nowa farma wiatrowa, składająca się z maksymalnie 10 turbin o łącznej mocy do 36 MW. Zapewnią one ponad 120 GWh zużycia energii rocznie na potrzeby Orange Polska.

W Orange wciąż dokładamy starań, aby zmniejszyć nasz własny ślad węglowy, efektywnie gospodarując zasobami naturalnymi oraz energią, monitorując ich zużycie oraz redukując emisje dwutlenku węgla związane z naszą działalnością. Dzięki kolejnej inwestycji wiatrowej będziemy w połowie drogi do spełnienia naszej ambicji przedstawionej w strategii .Grow, czyli czerpania w 2025 r. co najmniej 60% energii ze źródeł odnawialnych. Cieszę się, że tym samym wspieramy rozwój mocy odnawialnych nad Wisłą – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Simon Hagedorn, dyrektor finansowy ENERTRAG, dodaje: Jesteśmy bardzo dumni z naszego wkładu w polską transformację energetyczną. Łącznie z tym projektem w ciągu dwóch lat zrealizujemy w Polsce ponad 200 MW. Negocjacje z Orange były bardzo konstruktywne, a uzgodnienie długoterminowej korporacyjnej umowy zakupu energii w ciągu niespełna trzech miesięcy podkreśla doświadczenie ENERTRAG jako dostawcy umów PPA. Nie możemy się doczekać budowy kolejnych elektrowni wiatrowych i słonecznych w najbliższej przyszłości.

Konieczne jest podjęcie trwałych działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu, a sukces biznesowy nie powinien odbywać się kosztem środowiska. Dlatego działania wspierające ochronę klimatu są jednym z priorytetowych celów Grupy Orange, wyrażonych w globalnej strategii Engage 2025.

Orange Polska w pełni wpisuje się w ten plan. Wiosną firma ogłosiła swoje ambicje klimatyczne, deklarując, że do 2025 roku zmniejszy swoje bezpośrednie oraz pośrednie emisje własne aż o 65% (względem roku bazowego – 2015). Nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto (Net Zero Carbon) najpóźniej do 2040 roku – zarówno dla emisji własnych, jak i całego łańcucha wartości.

Głównym doradcą komercyjnym w pozyskaniu kontraktu było PwC Polska. Wsparcia prawnego udzieliła kancelaria Dentons, a technicznego – firma Wind Prospect.

 

 

*******

Informacje o ENERTRAG

ENERTRAG świadczy pełen zakres usług związanych z energią odnawialną. Skutecznie łączymy energię elektryczną, ciepło i mobilność we wszystkich dziedzinach życia. Jako producent energii o rocznej produkcji 1,38 miliarda kilowatogodzin i sieci serwisowej obejmującej ponad 1000 turbin wiatrowych, z doświadczenia wiemy, co jest naprawdę ważne dla naszych klientów. Dzięki ponad dwudziestoletniemu doświadczeniu w Europie, naszych 780 pracowników łączy wszystkie umiejętności wymagane do pomyślnej eksploatacji i efektywnej konserwacji, a także planowania zorientowanego na społeczność i niezawodnej budowy systemów i sieci energetycznych, aż do ukończenia zintegrowanych elektrowni. Zawsze wyprzedzamy o jedną energię – niezależnie od tego, czy chodzi o łączenie sektorów, inwestycje lokalnych interesariuszy, czy też sterowane popytem nocne sygnały nawigacyjne.

Informacje o PwC

Celem PwC jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Firma działa w 155 krajach. Zatrudnia ponad 284 tysięcy osób, które dostarczają klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce PwC posiada biura w 7 miastach oraz Financial Crime Unit w Gdańsku i Warszawie, dwa Centra Usług Wspólnych w Katowicach i Opolu oraz oddział PwC IT Services w Lublinie. Polskie spółki PwC zatrudniają ponad 6000 osób.

O kancelarii Dentons

Dentons jest największą na świecie firmą prawniczą, łączącą wybitnie utalentowany zespół 20 000 profesjonalistek i profesjonalistów, w tym 12 000 prawniczek i prawników, w ponad 200 lokalizacjach w więcej niż 80 krajach, z wyzwaniami i możliwościami, przed jakimi staje świat. Dzięki swojej policentryczności i podejściu nastawionemu na realizację celów, zaangażowaniu w rozwój integracji i różnorodności, jak również nagradzanemu sposobowi obsługi klientów, Dentons zmienia status quo, wspierając cele swoich klientów. www.dentons.com

 

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska na półmetku realizacji celów klimatycznych na 2025 r. – powstanie kolejna farma wiatrowa na potrzeby operatora

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej