Informacje prasowe

„Pomagajmy gigabajtami” i przekażmy tablety dzieciom z rodzinnych domów dziecka

27 kwietnia 2021

„Pomagajmy gigabajtami” i przekażmy tablety dzieciom z rodzinnych domów dziecka
0

Ruszyła kolejna odsłona akcji „Pomagajmy GB”. Klienci indywidualni, poprzez aplikację Mój Orange, mogą przekazać swoje niewykorzystane gigabajty na cel, jakim jest walka z wykluczeniem cyfrowym. Dołączyć do zbiórki mogą także przedsiębiorcy. Fundacja Orange podaruje tablety rodzinnym domom dziecka, a Orange zapewni na tych urządzeniach darmowy internet przez 2 lata. 

Akcja w aplikacji Mój Orange dla klientów indywidualnych

Użytkownicy aplikacji Mój Orange nie tylko dostają prezenty – w związku z wiosenną promocją i Środami z Mój Orange (o szczegółach można przeczytać tutaj; wśród niespodzianek było już 5 GB, a także półroczny dostęp do Video Pass), ale i sami mogą obdarowywać innych. Tym bardziej, że dzielenie się dobrem nic nie kosztuje. Gigabajty, których użytkownik nie wykorzysta, i które zostają na jego koncie, mogą otrzymać „drugie życie”. W ten sposób Orange przemieni je w tablety dla potrzebujących dzieci z rodzinnych domów dziecka.

Jak wszyscy mogą przekazać swoje gigabajty?

Klienci indywidualni, korzystający z oferty mobilnej na abonament, mogą aktywować usługę z poziomu aplikacji Mój Orange. W aplikacji należy kliknąć na baner akcji i uruchomić usługę oddania GB potrzebującym. Dla tych, którzy nie pobrali jeszcze na swój telefon aplikacji, dołączenie do akcji jest możliwe przez wysłanie darmowego SMS o treści ODDAJEGB – pod numer 80885 albo poprzez konto internetowe w Orange. Natomiast wybrani klienci biznesowi mogą wspomóc dzieci – wysyłając ze smartfona powyższy SMS lub także logując się na swoje konto w orange.pl i tam wykonując wskazane działania.

Gigabajty zostaną przeznaczone na cel charytatywny z końcem okresu rozliczeniowego. Akcja „Pomagajmy gigabajtami” nie spowoduje zmniejszenia miesięcznego pakietu danych. Inicjatywa trwa do 31 maja 2021 r. Użytkownicy będą mogli na bieżąco sprawdzać ile środków już przekazali, a także mieć wgląd w sumę wszystkich uzbieranych gigabajtów w aplikacji. Kiedy wymagana ilość zostanie osiągnięta – cel będzie zrealizowany. W tej edycji jest nim 100 tabletów. A każde 6000 GB, przekazane przez klientów Orange, to 1 tablet z darmowym dostępem do internetu na 2 lata dla rodzinnych domów dziecka, które wspiera Fundacja Polki Mogą Wszystko.

W każdym z takich domów mieszka nawet ośmioro dzieci. W dobie pandemii i nauki zdalnej jeszcze bardziej potrzebują one sprzętów, takich jak tablety, by móc komfortowo uczyć się, odrabiać lekcje czy kontaktować się z rówieśnikami. Fundacja Orange, oprócz niezbędnych narzędzi, zapewnia też edukacyjne wsparcie w kwestii odpowiedzialnego korzystania z urządzeń cyfrowych.

Kto za tym stoi?

Współorganizatorem akcji jest Fundacja Orange, która już od 15 lat uczy maluchy i młodzież zasad bezpiecznego internetu, zdrowych nawyków, podstaw programowania, robotyki i druku 3d. Prowadzi darmowe projekty edukacyjne dla szkół, wspierając w rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli. Tym razem organizacja zapewni niezbędny sprzęt, żeby ułatwić rodzinnym domom dziecka organizację nauki zdalnej, czy zabawy się przy pomocy technologii. W poprzednich edycjach akcji „Pomagajmy Gigabajtami” udało się już pomóc m.in.: 100 rodzinom – podopiecznym Fundacji Dorastaj z Nami, 500 smykom z domów dziecka na Śląsku, a także 50 ogniskom wychowawczym Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Do wcześniejszych akcji dołączali także pracownicy Orange. Zliczali kilometry swojej aktywności fizycznej, by móc dodać je do puli, która zamieniła się w realną pomoc dla świetlic. Teraz jest kolejna szansa, by najmłodsi znów zyskali pomocny sprzęt.

Partner aktualnej edycji

Fundacja Polki Mogą Wszystko powstała w listopadzie 2000 r. W tej działalności najważniejsza jest pomoc na rzecz dzieci, przede wszystkim tych, które wychowują się poza własną rodziną, ale również podejmowanie działań wspierających rodziny. Fundacja niesie pomoc także dzieciom, które muszą pokonywać w życiu przeszkody, które dorosłym wydają się często nie do pokonania: kalectwo, samotność, ubóstwo i odrzucenie.

Szczegóły akcji znajdują się na specjalnej stronie internetowej. Warto pomagać i dzielić się tym, czym możemy. Tym bardziej, że wraz z Orange jest to bardzo proste.

Mediateka

Udostępnij: „Pomagajmy gigabajtami” i przekażmy tablety dzieciom z rodzinnych domów dziecka

Informacje prasowe

#OrangeGoesGreen: Orange Polska ogłasza swoje cele klimatyczne – redukcja emisji CO2 i więcej energii ze źródeł odnawialnych

21 kwietnia 2021

#OrangeGoesGreen: Orange Polska ogłasza swoje cele klimatyczne – redukcja emisji CO2 i więcej energii ze źródeł odnawialnych
0

Zmiana klimatu i degradacja środowiska są realnymi zagrożenia dla przyszłości planety. Orange Polska ogłasza konkretne cele klimatyczne, które zobowiązuje się zrealizować, by zminimalizować wpływ działalności na środowisko naturalne. Firma do 2025 roku zmniejszy swoje emisje CO2 aż o 65% oraz zdecydowanie zwiększy wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych – do co najmniej 60%. Nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej netto (Net Zero Carbon) najpóźniej do 2040 roku.

 – W Orange wierzymy, że postęp technologiczny musi być dostępny dla wszystkich, ale nie może odbywać się kosztem środowiska naturalnego. Przyjmujemy odpowiedzialność za nasz wpływ na klimat. Wyznaczyliśmy sobie konkretne, ambitne cele i wiemy, że będziemy z nich rozliczani. Inwestujemy w nowe, energooszczędne i bardziej wydajne technologie jak np. światłowód, szukamy też zielonych źródeł energii. Oprócz ograniczania własnych emisji, branża technologiczna ma do spełnienia szczególną rolę. Nowoczesne technologie cyfrowe oraz usługi, które oferujemy, wspierają zieloną transformację wielu branż. Angażujemy też klientów w działania na rzecz środowiska. Jestem przekonany, że także codzienne wybory, jakich dokonujemy jako konsumenci, mają znaczenie – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Orange Polska, podobnie jak cała globalna Grupa Orange, chce  osiągnąć neutralność klimatyczną netto (Net Zero Carbon) do 2040 roku, dziesięć lat przed celami klimatycznymi UE w Strategii Zielonego Ładu czy rekomendacjami GSMA dla operatorów telekomunikacyjnych. Neutralność obejmie zarówno własne emisje bezpośrednie i pośrednie (Zakresy 1 i 2 Protokołu GHG) jak i emisje w łańcuchu wartości (Zakres 3).

W pierwszym okresie działań, do 2025 roku, Orange Polska zmniejszy emisje CO2 w zakresach 1 i 2  Protokołu GHG (tj. bezpośrednie i pośrednie emisje własne) aż o 65% w porównaniu do roku 2015. Osiągnięcie celu będzie możliwe przede wszystkim dzięki zwiększaniu udziału energii odnawialnej w strukturze energetycznej – do co najmniej 60% w roku 2025 w oparciu o długoterminowe umowy zakupowe bezpośrednio z producentami energii odnawialnej (PPA) a także poprzez dalszą pracę nad efektywnością energetyczną  sieci. Operator przyspiesza także działania zmierzające do redukcji emisji w całości łańcucha dostaw, tj. z uwzględnieniem dostawców i klientów (tzw. zakres 3).

To bezpośrednia kontynuacja dotychczasowych działań. Orange Polska zredukował o 20% emisje CO2 pomiędzy rokiem 2015 i 2020, pomimo zwielokrotnienia transmisji danych w sieciach.

Orange Polska w perspektywie 2025 roku skupia się wokół trzech priorytetów: odpowiedzialności za redukowanie emisji CO2 i zużycia zasobów; wartości, jakie chce zbudować dla klientów, akcjonariuszy i interesariuszy; oraz wpływu, jaki ma na cyfrową transformację polskiej gospodarki.

Orange Polska wdraża ponadto zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, starając się redukować ślad klimatyczny w całości łańcucha wartości: odkupujemy  starsze modele smartfonów a niesprawne telefony komórkowe przyjmujemy do recyklingu w każdym salonie Orange;  co roku odnawiamy i kierujemy do ponownego wykorzystania  kilkaset tysięcy modemów i dekoderów; wprowadzamy innowacje w naszych urządzeniach wydłużające ich życie oraz redukujące zużycie energii; pracujemy nad rozszerzeniem oferty sprzedaży odnawianych smartfonów.

GSMA, globalne stowarzyszenie operatorów telekomunikacyjnych, oszacowała pod koniec 2019 roku, że 1 tona emisji CO2 w sektorze telekomunikacyjnym może się przyczynić do zredukowania nawet 10 ton emisji CO2 w innych sektorach gospodarki. Wpływ na redukcję emisji mają nawet tak proste rozwiązania takie jak praca zdalna redukująca emisje związane z dojazdami do pracy, ale najważniejszy wpływ mają zwłaszcza usługi oparte o Internet Rzeczy, takie jak rozwiązania smart city dla biznesu i  samorządów. Orange oferuje takie nowoczesne technologie cyfrowe oraz usługi, tym samym wspierając zieloną transformację.

Link do wideo z wypowiedzią prezesa Orange Polska.

Mediateka

Udostępnij: #OrangeGoesGreen: Orange Polska ogłasza swoje cele klimatyczne – redukcja emisji CO2 i więcej energii ze źródeł odnawialnych

Informacje prasowe

Nowy Raport CERT Orange Polska: pandemia wykorzystywana do oszustw, wyłudzania danych i pieniędzy. Kolejny rok pod znakiem phishingu

19 kwietnia 2021

Nowy Raport CERT Orange Polska: pandemia wykorzystywana do oszustw, wyłudzania danych i pieniędzy. Kolejny rok pod znakiem phishingu
0

Ponad 3,5 mln internautów ochroniła w 2020 roku CyberTarcza, uniemożliwiając im wejście na strony phishingowe, a w konsekwencji chroniąc przed utratą danych i pieniędzy. Oszuści często wykorzystywali emocje i zmiany stylu życia związane z pandemią, by przekonać internautów do szybkiego kliknięcia w niebezpieczny link lub pobrania fałszywej aplikacji. Najnowszy raport CERT Orange Polska jest już dostępny. Zawiera m.in. podsumowanie zagrożeń, z którymi mieliśmy do czynienia w internecie w minionym roku, ciekawe prognozy i podpowiedzi, jak pozostać bezpiecznym w sieci.

Phishing już kolejny rok z rzędu okazał się najczęstszym sposobem ataku na indywidualnych internautów. CyberTarcza w sieci Orange zareagowała w minionym roku ponad 40 milionów razy. Ochroniła w ten sposób ponad 3,5 mln osób przed wejściem na spreparowane strony internetowe, wyłudzające dane logowania do kont bankowych czy portali społecznościowych.

Najważniejszym narzędziem cyberprzestępców pozostaje socjotechnika. Oszuści doskonale wykorzystują bieżące wydarzenia i ludzkie emocje. W ubiegłym roku były to obawy związane z pandemią, głód informacji na temat rozwoju sytuacji, zmiana stylu życia – wzmożone zakupy przez internet, praca zdalna, potrzeba bycia w kontakcie z innymi. Miliony osób uchronionych przed skutkami wyłudzeń to efekt codziennej pracy naszego zespołu bezpieczeństwa i reagowania 24 godziny na dobę. Te najbardziej niebezpieczne zagrożenia obserwujemy i analizujemy, ale tu liczy się czas. Dlatego kładziemy nacisk na rozwój narzędzi i coraz większą automatyzację działań, aby poprawić wydajność i dostosowywać system do rosnącego obciążenia. Wykorzystujemy także najnowsze technologie – nasza CyberTarcza w ciągu 6 lat przeszła niesamowitą ewolucję. W ubiegłym roku została uznana za najlepsze operatorskie rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa sieci, zdobywając nagrodę Światowego Forum Szerokopasmowego. To powód do dumy i  potwierdzenie, że chronimy naszych klientów na najwyższym poziomie.  – powiedział  Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. Sieci i Technologii.

Stare i nowe oblicza phishingu

Z najnowszego raportu CERT wynika, że w 2020 roku najpopularniejszym typem phishingu – podobnie jak w latach poprzednich, był ten związany z usługami firm kurierskich. Nowością były SMS-y z żądaniem dodatkowej opłaty za dezynfekcję przesyłki. Pojawiły się także m.in. strony udające Profil Zaufany, kampanie podszywające się pod akcje charytatywne i zbiórki na rzecz służby zdrowia. Zdarzały się również próby wyłudzeń związanych m.in. z Tarczą Antykryzysową dla przedsiębiorców czy szczepieniami. W końcówce roku dominowały oszustwa i wyłudzenia z wykorzystaniem portalu OLX i komunikatora WhatsApp.

Kampanie phishingowe różniły się zasięgiem i skutecznością. Prawie 20% wszystkich klientów Orange, których połączenia z fałszywymi stronami w związku z SMS-owymi kampaniami  phishingowymi zablokowała CyberTarcza, próbowało połączyć się z jedną domeną. A zaledwie 5% najpopularniejszych domen zwabiło aż 82% klientów.

Dla bezpieczeństwa internautów kluczowy jest czas reakcji zespołów bezpieczeństwa. Do działań phishingowych wykorzystywane są często domeny, które istnieją krócej niż dobę, nieraz zaledwie kilka godzin. By udaremnić ataki, niezbędna jest blokada takiej domeny w zaledwie kilkadziesiąt minut od jej rejestracji.

W ciągu roku do mechanizmu CyberTarczy dodano ponad 32 tysiące nowych domen phishingowych.

Uwaga na złośliwe aplikacje

Kolejnym sposobem wyłudzania danych były aplikacje zawierające złośliwe oprogramowanie.  W 2020 roku na telefony Polaków trafiały SMS-y podszywające się pod kilka czołowych banków, sklepy czy firmy kurierskie z linkami do rzekomych nowych wersji aplikacji. Instalacja takiej aplikacji groziła pobraniem na telefon czy tablet złośliwego oprogramowania np. trojana Cerberus, wyspecjalizowanego w wykradaniu danych logowania do bankowości elektronicznej.

Według statystyk CERT Orange Polska, złośliwe oprogramowanie było po phishingu drugim najczęstszym zagrożeniem w sieci w ubiegłym roku i jego udział wśród wszystkich incydentów odnotowanych w sieci operatora wzrósł najbardziej – z 11% w 2019 roku do niemal 25% w 2020.

– Phishing, w tym wyłudzenia danych do kart płatniczych poprzez social media i komunikatory, zdecydowanie dominował wśród zagrożeń, które  obserwowaliśmy w 2020 roku. Również  złośliwe oprogramowanie (malware), w porównaniu z 2019 rokiem stanowiło pokaźny procent wszystkich zagrożeń. W analizie incydentów i zasilaniu naszej CyberTarczy znaczącą pozycją są również mobilne bankery, agresywne kampanie Emoteta, wygaszonego przez Europol na początku tego roku, kradzież danych, czy ransomware. – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska – Dbałość o bezpieczeństwo warto zacząć od siebie. Chrońmy dane naszych kart płatniczych i potwierdzajmy podejrzane prośby czy linki od znajomych w bezpośredniej rozmowie. Omijajmy też serwisy obiecujące duże zarobki w krótkim czasie. Na stronach cert.orange.pl i na Twitterze cały czas informujemy o aktualnych podatnościach i zagrożeniach.

Rekordowe ataki DDoS odparte

Na podobnym poziomie jak w ubiegłych latach utrzymuje się zagrożenie atakami DDoS, które  stanowiły około 20% wszystkich incydentów obsłużonych przez CERT Orange Polska. Są one coraz krótsze – większość trwała mniej niż 10 minut – ich moc jest za to coraz większa. Ich celem są mi.n. indywidualni użytkownicy – często gracze online, których w ten sposób próbuje się wyeliminować z sieciowych rozgrywek.

Najsilniejszy atak zarejestrowany w sieci Orange Polska w 2020 roku miał moc 303 Gb/s. Ten rekord już został pobity w marcu tego roku, dwoma atakami o sile powyżej 400 Gb/s. Wszystkie zostały odparte na poziomie infrastruktury operatora, czyli nie dotarły do użytkowników.

Bezpieczna firmowa sieć – nie tylko w czasach pandemii

Ubiegły rok przyniósł wiele wyzwań związanych z bezpieczeństwem także firmom, zwłaszcza tym, które przenosiły pracowników z biur na pracę zdalną.

– Od początku ubiegłego roku powodzeniem cieszą się nasze usługi związane z bezpieczeństwem sieciowym i bezpieczną zdalną pracą (Orange Network Security, Zarządzany UTM, Cisco DUO). Podobnie jest z usługami zabezpieczającymi firmy przed atakami DDoS. Dziś tego rodzaju skuteczny atak na infrastrukturę VPN oznacza w wielu przypadkach praktycznie zablokowanie ciągłości działania firmy i uniemożliwia pracę zdalną.  Już ponad 1000 dużych firm i instytucji korzysta ze specjalistycznych usług cyberbezpieczeństwa Orange Polska opartych o całodobowy SOC (Security Operations Center). Ich liczba podwoiła się w 2020 roku. – mówi Krzysztof Białek, dyrektor  Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa.

Orange Polska przygotował nowe usługi bezpieczeństwa zarówno dla dużych korporacji, jak i dla mniejszych firm. Przed ryzykiem udanego ataku phishingowego chronią CyberTarcza i CyberWatch. Cyber Pakiet natomiast to zestaw profesjonalnych usług, dzięki którym firma ma zapewnione bieżące wykrywanie luk infrastruktury i aplikacji webowych, czy zwiększanie świadomości pracowników poprzez symulowane, kontrolowane ataki phishingowe. Zestaw usług w pakiecie można dopasować do potrzeb konkretnej firmy. Nowością jest również SOC Lite, usługa dla mniejszych firm, które chcą monitorować bezpieczeństwo i reagować na incydenty bezpieczeństwa swojej sieci, ale zależy im na szybkim uruchomieniu i kosztach usługi poniżej tysiąca złotych miesięcznie. Menedżerom, którzy potrzebują informacji o aktywności pracowników realizujących swoje czynności zdalnie, Orange Polska oferuje rozwiązanie raportujące, czy w godzinach pracy komputer jest rzeczywiście wykorzystywany do czynności służbowych i jednocześnie przeciwdziałające wyciekowi danych firmowych.

Jak pozostać bezpiecznym w sieci

Zasady bezpieczeństwa w sieci, o których regularnie przypominamy m.in. na stronie cert.orange.pl, na blogu Orange oraz na Twitterze pozostają nadal aktualne. Warto powtórzyć te najistotniejsze: Nie wchodźcie na strony, które zbyt wiele obiecują, nie dajcie się skusić na niewiarygodnie atrakcyjne oferty. Zachowajcie czujność przy otwieraniu maili czy załączników, których się nie spodziewaliście. W przypadku usług bankowych, urzędowych, zdrowotnych, kurierskich – nie korzystajcie z linków w mailach lub SMS-ach. Zawsze wpisujcie adres strony, którą chcecie odwiedzić bezpośrednio w przeglądarce.

Jeżeli ktoś prosi o kody BLIK. za pośrednictwem mediów społecznościowych lub komunikatorów, zanim je podacie potwierdźcie wiarygodność tej osoby. Nie klikajcie w sensacyjne reklamy i bannery. Zawsze instalujcie aplikacje tylko z pewnych źródeł. Aktualizujcie oprogramowanie na swoich urządzeniach. Jeśli to możliwe, korzystajcie z uwierzytelniania dwuskładnikowego.

Raport CERT Orange Polska do pobrania.


Mediateka

Udostępnij: Nowy Raport CERT Orange Polska: pandemia wykorzystywana do oszustw, wyłudzania danych i pieniędzy. Kolejny rok pod znakiem phishingu

Informacje prasowe

Fundacja Orange dla szkół – w trosce o dzieci w cyfrowym świecie

8 kwietnia 2021

Fundacja Orange dla szkół – w trosce o dzieci w cyfrowym świecie
0

Prawie połowa uczniów (49,5%) i nauczycieli (51%) przyznaje, że korzysta z internetu ponad 6 godzin dziennie. To zdecydowany wzrost w stosunku do danych sprzed pandemii, kiedy taki czas z ekranami deklarowało 7,2% młodych oraz 5,7% nauczycieli*. Nowa rzeczywistość i przeniesienie wielu aktywności do sieci zwiększa ryzyko kształtowania i utrwalania niezdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i młodzieży. Dlatego Fundacja Orange zaprasza szkoły do udziału w bezpłatnych programach, które wspierają uczniów i nauczycieli w ostrożnym i wartościowym korzystaniu z technologii. Placówki mogą zgłaszać się do 10 maja br., a zajęcia rozpoczną się od nowego roku szkolnego.

Inicjatywy Fundacji Orange: MegaMisja (dla klas 1-3) i #SuperKoderzy (dla klas 4-8) odpowiadają na wyzwania, przed którymi stoją dziś dyrektorzy, nauczyciele, rodzice, a przede wszystkim dzieci. Trwająca od roku edukacja zdalna mocno zaburza balans między życiem online i offline, a w przypadku najmłodszych stanowi też ryzyko podejmowania w sieci aktywności, które nie zawsze są bezpieczne. Programy MegaMisja i #Superkoderzy mają pomóc nauczycielom rozmawiać z młodymi o ich działaniach online i pokazać, jak twórczo wykorzystać technologię podczas lekcji. Dodatkowo uczniowie zdobędą kompetencje cyfrowe, w dużej mierze bez użycia ekranów – głównie przez zabawę, współpracę, dyskusję w grupach i tworzenie wspólnych projektów.

Czy wszystko, co jest w internecie, to prawda? Jak chronić swoją prywatność i zabezpieczać sprzęt? Jak zachować umiar w korzystaniu z ekranów? Jak odróżnić informację od reklamy? Jak zareagować na niebezpieczne treści? Te zagadnienia poznają dzieci z klas 1-3 podczas zajęć MegaMisji. To 10-miesięczny kurs przygotowujący najmłodszych do tego, aby odpowiedzialnie korzystać ze smartfonów, tabletów i komputerów oraz unikać pułapek cyfrowego świata. Zajęcia odbywają się w formie zabawy, w której uczniowie za wykonanie kolejnych zadań zdobywają nagrody dla całej szkoły – na przykład tablety, audiobooki, książki, materiały plastyczne i pomoce edukacyjne. Lekcje prowadzą nauczyciele i wychowawcy, których Fundacja Orange przygotuje do tej roli i zapewni także gotowe scenariusze zajęć. Do realizacji programu wystarczy jedna godzina tygodniowo w ramach zwykłych lekcji lub zajęć w świetlicy.

#SuperKoderzy – podstawy programowania i robotyki

#SuperKoderzy dla klas 4-8 to zajęcia, na których uczniowie poznają podstawy programowania i obsługi robotów. Nie tylko na lekcjach informatyki, ale też na innych np. na przyrodzie, historii, fizyce, muzyce, lekcji języka polskiego i języków obcych. Co ważne, #SuperKoderzy mają także propozycję dla szkół specjalnych i integracyjnych, co pozwala również dzieciom z tych placówek zdobywać te ważne kompetencje. Nauczyciel nie musi mieć umiejętności informatycznych ani umieć programować, by móc prowadzić zajęcia, a szkoły  mają do wyboru jedną z czternastu ścieżek edukacyjnych. W czasie zajęć uczniowie poznają cyfrowe narzędzia, uczą się logicznego myślenia i pracy zespołowej. Każda szkoła, która dostanie się do programu, może liczyć nie tylko na wsparcie z zakresu prowadzenia zajęć, ale otrzyma też grant na niezbędny sprzęt – na przykład zestawy robotów.

Widzimy, jak program, który pojawił się już w ponad 600 szkołach, wpływa na uczniów i ich zaangażowanie na lekcji. To bardzo ważne, żeby młodzież, która ma przecież nieustanny kontakt z technologią, widziała, że można jej używać w sposób wartościowy, a nie tylko do grania – mówi Monika Wrońska, koordynatorka programu #SuperKoderzy z Fundacji Orange.

Kto i jak może się zgłosić?

Każda szkoła, która chce przystąpić do któregoś z tych programów (lub do obu z nich), musi do 10 maja 2021 r. wypełnić formularz online na stronie fundacja.orange.pl/nabor-szkol i dołączyć do niego pracę zgłoszeniową. Polega ona na wykonaniu wspólnie z uczniami prostego zadania, dostosowanego do obecnych warunków e-nauczania. Zgłoszenia może, za zgodą dyrekcji szkoły, dokonać nauczyciel wybrany na lidera projektu. Spośród nadesłanych wniosków Komisja wybierze 140 szkół do MegaMisji i 140 do #SuperKoderów, które od września zaczną realizować zajęcia.

Obie inicjatywy nie wiążą się z żadnymi kosztami dla szkół, wpisują się także w podstawę programową oraz mają patronaty Ministra Edukacji i Nauki oraz Cyfryzacji KPRM (dawniej Ministerstwo Cyfryzacji). Dotychczas udział w MegaMisji i #SuperKoderach wzięło ponad 1700 szkół i blisko 44 tys. uczniów w całej Polsce.

W naszych programach rozwijają się uczniowie i nauczyciele z różnych szkół: małych, dużych, z wielkich miast, ale także tych z dala od ośrodków miejskich. W tym roku szczególnie zachęcamy do udziału szkoły z wybranych gmin z Podkarpacia, Podlasia czy Warmii i Mazur (lista gmin dostępna jest na stronie Fundacji), bo w kolejnej już edycji MegaMisji i #SuperKoderów chcemy z naszą edukacją docierać jak najszerzej i równomiernie „pokrywać” mapę Polski naszymi inicjatywami. Choć zależy nam na każdej szkole! – podsumowuje Konrad Ciesiołkiewicz.

*Badanie ‪„Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”, Warszawa, czerwiec 2020

O Fundacji Orange

Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Już od 15 lat dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z fundacją uczą się zasad bezpiecznego internetu, podstaw programowania, robotyki i druku 3D. To kompetencje, które zapewnią im lepszy start w przyszłość. Fundacja Orange szkoli także nauczycieli (jest m.in. liderem projektu Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Inicjatywy Fundacji Orange są oparte na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami.

Mediateka

Udostępnij: Fundacja Orange dla szkół – w trosce o dzieci w cyfrowym świecie

Informacje prasowe

Użytkownicy Orange Flex przekazali w akcji EKO GB aż 300 000 GB! Sadzenie lasu już w połowie kwietnia

1 kwietnia 2021

Użytkownicy Orange Flex przekazali w akcji EKO GB aż 300 000 GB! Sadzenie lasu już w połowie kwietnia
0

Zakończyła się pierwsza edycja EKO GB. Użytkownicy Orange Flex przekazali 300 000 GB. Dzięki przesłanym EKO GB, Orange Flex już w kwietniu zasadzi 10 000 m2 bioróżnorodnego lasu. Dziękujemy!

Od 9 lutego użytkownicy Flexa mogli przekazywać w aplikacji swoje niewykorzystane gigabajty na wspólny cel – wymianę ich na m2 bioróżnorodnego lasu, który powstanie w Męcikale na Kaszubach. W miejscu, w którym w 2017 roku huragan spustoszył okoliczne tereny.

Akcja EKO GB spotkała się z dużym zainteresowaniem użytkowników Orange Flex, którzy mogli na bieżąco śledzić postępy akcji w aplikacji i wspólnie z Orange cieszyć się z osiągania kolejnych poziomów. Orange Flex wykorzystał elementy grywalizacji, by motywować użytkowników do przekazywania niewykorzystanych GB. Przelicznik był prosty, każde 30 GB to 1 m2 lasu. Rekordzista wysłał aż 260 GB, czyli przyczyni się do posadzenia 8,6 m2 lasu. Brawo!

Najwięcej EKO GB przesyłali użytkownicy z Warszawy, Wrocławia, Poznania, Katowic i Krakowa. Nie zabrakło też udziału zagranicznych miast takich jak Los Angeles, Singapur, Moskwa, Bilbao, czy Taszkient. Ponad 65% użytkowników zaangażowanych w akcję EKO GB to osoby w wieku 25-44. Zdecydowanie chętniej swoimi gigabajtami dzielili się mężczyźni, którzy stanowią 72 % zaangażowanych w akcję.

Z radością dzielimy się informacją, że już w połowie kwietnia 2021 posadzimy 10 000 m2 lasu na Kaszubach. Będzie służył wszystkim – nam, przyszłym pokoleniom oraz naszej planecie. Taki młody las w ciągu roku pochłonie nawet 7 ton CO2. Las Orange Flex powstanie przy wsparciu Fundacji Las Na Zawsze. Postawimy na rdzenne liściaste gatunki – dęby, lipy, graby, brzozy i wiele innych. Bioróżnorodność pełną parą, a to dlatego, że taki las będzie bardziej odporny na huragany i wichury.

Dziękujemy raz jeszcze wszystkim użytkownikom Orange Flex, którzy zaangażowali się w akcję przekazywania EKO GB! Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na bezpłatny webinar „Co możemy zrobić dla naszej planety”, który odbędzie się 9 kwietnia o 11:30. Rejestracja na wydarzenie: https://pl-pl.facebook.com/events/2420894178034708/
Podczas webinaru porozmawiamy o nawykach, które warto wprowadzić do codziennego życia, by zadbać o środowisko. Liczba uczestników jest limitowana.

Zieleń górą! #OrangeGoesGreen

Mediateka

Udostępnij: Użytkownicy Orange Flex przekazali w akcji EKO GB aż 300 000 GB! Sadzenie lasu już w połowie kwietnia

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej