Informacje prasowe

Gmina otwarta na inwestycje – program dla lokalnych samorządów

23 maja 2019

Gmina otwarta na inwestycje – program dla lokalnych samorządów
0

Orange Polska zaprasza gminy, w których realizuje budowę sieci światłowodowej z dofinansowaniem UE w ramach POPC, do programu „Gmina otwarta na inwestycje”. Gminy biorące w nim udział mogą przyspieszyć budowę światłowodowego internetu dla mieszkańców i lokalnych firm, zwiększyć konkurencyjność swojej miejscowości i zyskać szanse aktywnego udziału w budowaniu cyfrowej przyszłości Polski. Program odbywa się pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji i Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Program „Gmina otwarta na inwestycje” to pierwsza w Polsce inicjatywa, której zadaniem jest wspieranie dobrych praktyk we współpracy władz samorządowych z operatorami telekomunikacyjnymi przy budowie infrastruktury światłowodowej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Istotnym celem programu jest umożliwienie biorącym w nim udział gminom dynamicznego rozwoju i nadgonienia dystansu technologicznego wobec wysokorozwiniętych regionów Unii Europejskiej. Operatorzy telekomunikacyjni, budujący w gminach sieć z dofinansowanie, UE zyskują możliwość efektywniejszej realizacji prowadzonych inwestycji światłowodowych.

Gminy przystępujące do programu po spełnieniu podstawowych kryteriów tj. bieżąca komunikacja na temat budowy sieci szerokopasmowej w gminie, pomoc w sprawnym uzyskaniu zgód i pozwoleń budowlanych czy optymalizacja opłat administracyjnych otrzymają tytuł „Gminy otwartej na inwestycje”. Dla najaktywniejszych jednostek samorządów terytorialnych nagrodami będą interaktywne ławeczki lub warsztaty i szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe mieszkańców tych gmin.

Planowane są także nagrody specjalne dla dwóch zwycięskich gmin, którymi będą dodatkowe inwestycje światłowodowe lub rozbudowa sieci mobilnej. Warunkiem otrzymania tych nagród  będzie pozytywna analiza popytu.

Światłowód w gminie odpowiada na potrzeby nie tylko mieszkańców, ale też przedsiębiorców, którzy planując inwestycje analizują także jakość infrastruktury IT, szybkość dostępnego w gminie internetu i jakość łączy. Łącza światłowodowe zapewniają obecnie najlepsze warunki prowadzenia biznesu.  Dołączenie do grona gmin posiadających dostęp do internetu światłowodowego ma też ogromny wpływ na postrzeganie gminy przez potencjalnych inwestorów. Wizerunek gminy otwartej na inwestycje sprzyja budowaniu relacji biznesowych i zwiększa ich potencjał inwestycyjny w oczach partnerów.

Gminy zainteresowane rozwojem mogą przystępować do programu Gmina otwarta na inwestycje od 22 maja, a wszystkie informacje oraz formularze przystąpienia znajdują się na stronie: gminaotwartanainwestycje.pl

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Gmina otwarta na inwestycje – program dla lokalnych samorządów

Informacje prasowe

Stalowa Wola dzięki Orange i Roovee ma rowery miejskie

24 kwietnia 2019

Stalowa Wola dzięki Orange i Roovee ma rowery miejskie
0

24 kwietnia na ulice Stalowej Woli wyjechało 120 rowerów miejskich 4-tej generacji. System wypożyczania i zarządzania rowerami zbudowało konsorcjum Orange Polska i Roovee. Jest to najnowocześniejszy system rowerów miejskich w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie.

Do obsługi jednośladów służy 12 stacji rowerowych, zlokalizowanych w strategicznych punktach miasta. Rowery wyposażone są urządzenia do nadzoru i komunikacji, dzięki którym wiadomo gdzie obecnie się znajdują. Daje to możliwość skutecznego zarządzania systemem w czasie rzeczywistym, a użytkownicy zyskują większą swobodę.

Do dyspozycji są klasyczne rowery miejskie, z fotelikami dla dzieci, typu tandem i cargo, a także mniejsze dziecięce.

Rowery jeździć będą po Stalowej Woli przez kolejne 3 lata. Do sprawnej obsługi systemu przez użytkowników stworzona została strona internetowa www.stalowawola.bike.

– Stalowa Wola to kolejny projekt rowerów miejskich zrealizowany przez Orange i Roovee a zarazem przykład dobrej współpracy firm z samorządem miejskim przy wdrażaniu opartych na Internecie Rzeczy (IoT) rozwiązań typu Smart City, które pozwalają lepiej i oszczędniej zarządzać infrastrukturą miejską oraz podnosić komfort życia mieszkańców – powiedział Sebastian Grabowski, dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska.

Nowoczesne rozwiązania tworzone przez Orange i jego partnerów działają już w wielu miastach w całym kraju, m.in. niedawno otwarty pierwszy w Polsce system automatycznego wypożyczania górskich rowerów elektrycznych w Dusznikach-Zdroju czy inteligentne systemy zdalnego odczytu wody Smart Water wdrożone w Krośnie Odrzańskim, Kościanie i podwarszawskich Ząbkach.

Więcej na temat projektów IoT Orange Polska przeczytasz w tekście: Czas na Internet Rzeczy, czyli tak wygląda 40% rynku IoT w Polsce

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Stalowa Wola dzięki Orange i Roovee ma rowery miejskie

Informacje prasowe

Technologie w słusznej sprawie. Fundacja Orange i Orange Polska pomogą w odbudowie katedry Notre Dame

19 kwietnia 2019

Technologie w słusznej sprawie. Fundacja Orange i Orange Polska pomogą w odbudowie katedry Notre Dame
0

Fundacja Orange uruchomiła na swoim profilu na Facebooku zbiórkę na pomoc w odbudowie paryskiej katedry Notre Dame, zniszczonej w niedawnym pożarze. W ten sposób wszyscy, którzy chcą pomóc w rekonstrukcji tej unikatowej budowli i ważnej części dziedzictwa europejskiej kultury, mogą za pomocą internetu, z dowolnego miejsca, wpłacić datek na ten cel.

Zbiórka: Wspieraj z nami odbudowę Notre Dame

Fundacja Orange wraz z Orange Polska przekazały na zbiórkę swoją cegiełkę wysokości 100 tysięcy złotych. Celem zbiórki jest podwojenie tej kwoty. Zbiórka rozpoczęła się dziś.

Na poziomie międzynarodowym Grupa Orange współpracuje z francuską Fundacją Dziedzictwa Narodowego, która koordynuje zbiórkę funduszy na odbudowę katedry. Orange wspiera ten proces od strony technologicznej. Trwają też rozmowy o tym, jak cyfrowe kompetencje firmy mogą wspomóc rekonstrukcję w dłuższej perspektywie, np. poprzez uruchomienie wirtualnego zwiedzania na czas prac budowlanych.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Technologie w słusznej sprawie. Fundacja Orange i Orange Polska pomogą w odbudowie katedry Notre Dame

Informacje prasowe

Kolejne 300 szkół będzie rozwijać cyfrowe umiejętności z Fundacją Orange

2 kwietnia 2019

Kolejne 300 szkół będzie rozwijać cyfrowe umiejętności z Fundacją Orange
0

Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange, które podnoszą cyfrowe kompetencje uczniów i nauczycieli.  Dzięki MegaMisji i #SuperKoderom uczniowie kolejnych 300 szkół podstawowych nauczą się jak bezpiecznie i kreatywnie poruszać się w cyfrowym świecie, nauczyciele poszerzą swoje kompetencje, a szkoły otrzymają granty i pomoce edukacyjne wspierające ich w korzystaniu z nowoczesnych technologii. Programy objęte są honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

68,2% dzieci i młodzieży nigdy lub prawie nigdy nie opublikowało w sieci zdjęcia swojego autorstwa, a 76,6% nie stworzyło niczego przy użyciu aplikacji mobilnej, np. obrazka narysowanego na telefonie lub tablecie – wynika z badań EU Kids online 2018. Dzieciom i młodzieży brakuje umiejętności związanych z choćby odrobinę bardziej zaawansowanymi zagadnieniami.

Odpowiedzią na te potrzeby są działania edukacyjne Fundacji Orange, prowadzone na szeroką skalę. Do tej pory z programu MegaMisja skorzystało 20000 dzieci w 800 szkołach, a z #SuperKoderów – 7180 uczniów w 340 szkołach w całym kraju. Od września do każdego programu dołączy kolejne 150, które zakwalifikują się do nich w rozpoczynającym się właśnie naborze.

Od lat działamy na rzecz edukacji cyfrowej. Pracujemy z grupą najmłodszych użytkowników internetu. Chcemy, by rozwijali swoją kreatywność, umieli zadbać o bezpieczeństwo w sieci, a w całej swojej aktywności online umieli kulturalnie się spierać i komentować rzeczywistość – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Oba programy są bezpłatne. Szkoły otrzymują liczne korzyści: wsparcie rzeczowe (MegaMisja), finansowe (#SuperKoderzy), a przede wszystkim dostęp do cennej wiedzy. Zadaniem nauczyciela jest przeprowadzenie zajęć według gotowego scenariusza i napisanie krótkiej relacji.

Misja z Psotnikiem w cyfrowym laboratorium

MegaMisja powstała z myślą o dzieciach w wieku 6-10 lat i ich nauczycielach. Jej celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli wczesnoszkolnych, wychowawców świetlic oraz ich podopiecznych, tak by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów. Program dostosowany jest do potrzeb dzieci i ma formę gry edukacyjnej, która uczy m.in.: jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak przestrzegać praw autorskich i zasad panujących w sieci, a także jak skutecznie szukać wiarygodnych informacji. Wszystko to odbywa się w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym uczniowie pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty. Misja, w której uczniowie biorą udział ma na celu wykonanie kolejnych zadań i zdobycie punktów, które wymienia się na gwarantowany sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne i pomoce edukacyjne.

Dwanaście ścieżek #SuperKoderów

Program #SuperKoderzy jest przeznaczony dla uczniów klas 4-8 szkół podstawowych. Jego celem jest nauka programowania i podstaw robotyki nie tylko na informatyce, lecz także na zajęciach z innych przedmiotów. Szkoły mają do wyboru jedną z dwunastu ścieżek edukacyjnych. W czasie zajęć poznają cyfrowe narzędzia, uczą się logicznego myślenia, pracy zespołowej jednocześnie wykonując zadania przewidziane w podstawie programowej danego przedmiotu. Placówki zakwalifikowane do udziału w #SuperKoderach otrzymują dotację na zakup sprzętu potrzebnego do prowadzenia zajęć i pomocy dydaktycznych oraz szkolenia dla nauczycieli i wsparcie edukatorów na czas trwania projektu. Udział w programie nie wymaga od nauczycieli żadnej specjalistycznej wiedzy.

Tegoroczny nabór do MegaMisji (uczniowie klas 1-3) i #SuperKoderów (uczniowie klas 4-8) potrwa do 10 maja 2019 r. Szkoły mogą zgłaszać się do programów, wypełniając prosty formularz, do którego załączą krótki film przygotowany przez nauczyciela wraz z uczniami. Jest on dostępny na stronie www.fundacja.orange.pl

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Kolejne 300 szkół będzie rozwijać cyfrowe umiejętności z Fundacją Orange

Informacje prasowe

#jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci

21 marca 2019

#jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci
0

Hejt wśród młodzieży jest poważnym problemem i może powodować dramatyczne skutki, ale stoi za nim stosunkowo niewielka grupa sprawców – zaledwie 5,1% nastolatków. Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że kulturalni internauci stanowią większość i że warto uczyć młodych reagowania na hejt, by powstrzymać to zjawisko. Jej symbolem jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but w geście sprzeciwu wobec hejtu oraz w solidarności z ofiarami negatywnych zjawisk w internecie. Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.

Młodzież a hejt

Co trzeci nastolatek spotyka się w sieci z nienawistnymi lub poniżającymi treściami kierowanymi do innych internautów (EU Kids Online 2018), w tym aż 50% osób w wieku 15-16.

Czy hejt to tylko obraźliwa wiadomość? Najczęściej tak, ale przybiera też formę grafiki, filmu, a nawet utworu muzycznego. Nie musi być wulgarna, aby wyśmiewać czy upokarzać inną osobę. Zjawisko to dotyczy wszystkich, ale to najmłodszym najtrudniej jest poradzić sobie z atakiem. W obliczu niepokojących sytuacji w internecie młodzież często wycofuje się z komunikacji. Zignorowanie kwestii (56,7%) i zamknięcie okna w przeglądarce lub aplikacji (61,8%) to powszechne reakcje.

Hejt w mniejszości, ale boli

Można ulec wrażeniu, że duża część użytkowników internetu zajmuje się głównie publikowaniem negatywnych komentarzy. To dlatego, że wiele osób pozostaje obojętnych, a wraz z brakiem reakcji na hejt rośnie przyzwolenie na taką formę wyrażania opinii i staje się ona coraz częstsza.

Jednak, jak podkreślają organizatorzy kampanii #jestnaswiecej, hejterzy i trolle są w mniejszości. Do wysyłania poniżającej treści przyznało się 5,9% badanej młodzieży w wieku 11-17 lat, a ci, którzy celowo szukali nienawistnych komentarzy, to tylko 8,7%. Działania ich są powodowane chęcią wyrażenia opinii, zdenerwowaniem, w reakcji na obrażanie innych (Global Dignity, 2016).

Skutki hejtu mogą być bardzo poważne, szczególnie wśród nastolatków. Duża część ofiar nie wie, jak sobie z nim radzić i nie otrzymuje wsparcia. Aż 38% młodych ludzi, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą rozmawialiby o tej trudnej sytuacji. Dlatego potrzebna jest edukacja i wsparcie dla młodych – mówi Ewa Krupa, Prezeska Fundacji Orange.

#jestnaswiecej

W odpowiedzi na problem hejtu startuje akcja Fundacji Orange pod hasłem #jestnaswiecej, które ma pokazać, że tych, którzy zachowują się w internecie w porządku, jest więcej i warto, aby aktywnie zabrali głos w sprawie. Kampania jest skierowana do młodzieży, a także do rodziców i wychowawców. Jej symbolem jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but. Takie sznurówki noszą już muzycy zespołu Afromental, którzy przyłączyli się do działań Fundacji Orange. Tomson i Baron, jako ambasadorzy akcji, dzielą się swoimi doświadczeniami w filmowym manifeście: – My już przeszliśmy drogę z hejtem i potrafimy sobie z nim radzić. Ale młodzi ludzie nadal nie wiedzą, jak reagować na takie komentarze. Wcale nie jest najgroźniejszy ten, co najgłośniej szczeka – mówi Tomson. – Możemy tylko powiedzieć, żeby trzymać głowę wysoko, bo osób przeciwnych wszystkim chamskim komentarzom w sieci jest więcej – dodaje Baron.

Na specjalnej stronie www.jestnaswiecej.pl znajdują się praktyczne porady i informacje o tym, jak reagować na hejt. Przygotowano także scenariusz zajęć z młodzieżą. Placówka, która zgłosi chęć ich przeprowadzenia i wypełni formularz, otrzyma pakiet sznurówek dla uczestników i plakat o akcji. Każdy może też stanąć w obronie atakowanych w sieci, np. używając hasztagu #jestnaswiecej.

– Dołączcie do akcji #jestnaswiecej, załóżcie pomarańczową sznurówkę i razem pokażmy, że internet może być bardziej przyjaznym miejscem dla dzieci, młodzieży i dla nas wszystkich – zachęca Ewa Krupa, Prezes Fundacji Orange.

Partnerem kampanii jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Orange Polska angażuje się w wiele działań mających na celu budowanie kultury dialogu i szacunku do drugiego człowieka oraz ochronę – zwłaszcza młodych internautów – przed negatywnymi zjawiskami w sieci. Uczestniczy m.in. w pracach Okrągłego Stołu Rzecznika Praw Obywatelskich do walki z patotreściami w internecie.

——————————————————————————————-

Źródła danych:

Raport z badań EU Kids Online 2018 Polska, https://fundacja.orange.pl/strefa-wiedzy/badania/

Materiały graficzne do pobrania z Mediateki.

 

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej