;

Innowacje

Zakupy dla opornych (0)

Marta Cieślak-Krajewska

12 października 2010

Zakupy dla opornych
0

Wielogodzinne krążenie po sklepie, potrącanie przez zniecierpliwiony tłum, niekończące się kolejki i ciężkie torby – jeśli zakupy nie są twoją ulubioną formą spędzania czasu, możesz z nich zrezygnować i ze spokojnym sumieniem pooglądać telewizję. Jak?
Polskie Orange Labs stworzyło usługę, która pozwala robić zakupy za pośrednictwem TV. Przy użyciu pilota użytkownik wybiera interesujący go sklep, a następnie produkty, które chce kupić. Odbywa się to w podobny sposób, jak w sklepach internetowych – można przeczytać informacje na temat produktu, obejrzeć zdjęcia, a następnie dodać go do koszyka. Płatność dokonywana jest w systemie EasyPay opracowanym przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. Po skończonycyh zakupach wystarczy wpisać na ekranie telewizora numer telefonu komórkowego i potwierdzić zakup wybranych produktów. Autoryzacja transakcji odbywa się poprzez komunikat (SMS lub USSD) z informacją o kwocie do zapłaty oraz prośbą o  potwierdzenie transakcji mPIN’em. Jeżeli podany mPIN jest poprawny, z naszego konta, do którego przypisana jest karta, zostaną przelane środki na konto sklepu. Usługa ma szereg możliwości łączenia jej z treściami telewizyjnymi. Wyobraź sobie, że podczas oglądania filmu zauważysz ciekawą lampę, stylowe buty albo niepowtarzalną torebkę, której od dawna szukałaś. Przy zastosowaniu opisanej usługi możesz w ciągu paru minut zamówić ją bez wychodzenia z domu i co ważniejsze, bez przerywania seansu 🙂
Co sądzicie o takiej fomie zakupów? Czy TV shopping ma szansę zastąpić zakupy internetowe?

Udostępnij: Zakupy dla opornych
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Zmieniamy czarne na zielone (0)

Monika Kulik

12 października 2010

Zmieniamy czarne na zielone
0

Już prawie milion klientów Grupy TP zrezygnowało z faktury papierowej na rzecz elektronicznej. Takie zachowanie podyktowane jest nie tylko względami ekonomicznymi, ale i ekologicznymi. Coraz więcej myślimy o środowisku i coraz chętniej uczestniczymy w akcjach, które służą ratowaniu przyrody.

W ubiegłą sobotę miałam okazję wraz z prawie setką wolontariuszy – pracowników Grupy TP i ich rodzinami, Fundacją Aeris Futuro oraz przedstawicielami nadleśnictwa Rybnik czynnie włączyć się do przywracania środowisku zniszczonych przez człowieka terenów. W okolicach miasteczka Knurów na terenach szkód pogórniczych, posadziliśmy nowy las. To nasz sposób na zmienianie „czarnego na zielone”. Na razie to tylko 3 h i 27 tys. drzew, ale to dopiero początek naszej akcji. Na wiosnę zmienimy na „zielone” kolejne miejsce.
Nasz projekt wpisany został w kampanię 350.org, której celem jest stworzenie ogólnoświatowego ruchu na rzecz zażegnania kryzysu klimatycznego.

Tymczasem zapraszamy Was na stronę www.naturatp.pl, gdzie możecie wirtualnie zasadzić drzewo i zachęcić swoich znajomych do przyłączenia się do naszej akcji.

Udostępnij: Zmieniamy czarne na zielone
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

VAT, miliony i wycięte drzewa (0)

Wojtek Jabczyński

12 października 2010

VAT, miliony i wycięte drzewa
0

Wczoraj TVN CNBC zrobił materiał, jakie dodatkowe koszty dla firm przyniesie podwyżka VAT-u o jeden procent od 2011 roku. Prawo telekomunikacyjne nakłada na wszystkich operatorów obowiązek informacyjny, by każdy abonent dowiedział się o zmianie cennika. Muszą pójść w ruch maszyny drukarskie, a listonosze będą mieli pełne torby przesyłek. Jak wstępnie obliczyliśmy, koszt produkcji + wysyłki wyniesie dla TP i Orange ok. 30-35 mln zł. Marcin Gruszka z Playa poinformował, że w ich przypadku będzie to ok. 10 mln zł. Razem cała branża pewnie wyda ponad 100 mln zł. To mega kasa, którą moim zdaniem można dużo lepiej wykorzystać z myślą o klientach. Nie licząc już wyciętych drzew. Ale cóż robić dura lex sed lex i wydatki pójdą w koszty operacyjne. A większość abonentów i tak otrzymanej informacji nawet nie przeczyta. Na koniec przypomnę, że w związku z podwyżką VAT i zmianą regulaminu, klienci nie będą mogli zerwać umowy na świadczenie usług bez konsekwencji finansowych. Taką interprepację prawa potwierdził UKE

Udostępnij: VAT, miliony i wycięte drzewa
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej