Odpowiedzialny biznes

Prawie dwa tysiące zabitych

2 lutego 2012

Prawie dwa tysiące zabitych

Grupa TP zaproponowała PZPN i klubom konkretne rozwiązania wspierające rozwój piłki nożnej w Polsce. Chodzi o e-learningową platformę do szkolenia trenerów i system podnoszący bezpieczeństwo na stadionach.

Grupa TP od wielu lat wspiera polską reprezentację i angażuje się w rozwój piłki nożnej. Firmie zależy na dalszym wspieraniu futbolu, dlatego zaoferowała PZPN m.in. nowoczesne rozwiązania e-learningowe. Dzięki nim można tanio i skutecznie szkolić trenerów w każdym miejscu gdzie jest komputer i dostęp do Internetu.

– Stworzyliśmy w Grupie TP platformę e-learningową dla naszych pracowników. Sprawdziła się doskonale. Nie widzę żadnych przeciwwskazań, aby udostępnić ją na takiej samej zasadzie trenerom – mówi Piotr Muszyński, wiceprezes TP. – Umożliwi to szkolenie dzieci i młodzieży w klubie lub szkole według identycznych standardów. Trenerzy będą mogli również regularnie podnosić swoje kwalifikacje bez drogich wyjazdowych konferencji, czy kursów. Program wymaga jedynie merytorycznej współpracy i zasilenia go niezbędnymi informacjami przez PZPN i UEFA.

To nie jedyna konkretna możliwość pomocy. Grupa TP posiada także gotowe rozwiązanie wspierające bezpieczeństwo na stadionach, które spełnia wymagania ustawy o organizacji imprez masowych z marca 2009 r. Ustawa zobowiązuje organizatorów meczów do wprowadzenia jednolitego, elektronicznego systemu identyfikacji osób na wszystkich stadionach w Polsce. To niezbędne, by przy sprzedaży biletów uwzględnić np. zakazy stadionowe.

Ponadto rozwiązanie TP integruje na danym stadionie systemy bezpieczeństwa, centralne zarządzanie wejściem na stadion, informacjami, systemem alarmowym i ratunkowym, studiami TV, transmisją danych, obrazu i dźwięku. Dodatkowym atutem jest możliwość wykorzystania platformy do potrzeb innych imprez masowych takich jak koncerty muzyczne.

Grupa TP jest największym sponsorem polskiej piłki. Od 2002 r. jako Główny Sponsor Reprezentacji finansuje drużynę narodową i ogólnopolski turniej 11-latków Orange Cup. W latach 2005-2008, jako tytularny sponsor Orange Ekstraklasy, zainwestowała kilkadziesiąt milionów złotych w polskie kluby, a od ubiegłego roku finansuje je poprzez zakup praw do pokazywania na antenie Orange Sport meczów Ekstraklasy.

Udostępnij: Prawie dwa tysiące zabitych

Odpowiedzialny biznes

Piąta D i piąta C

25 maja 2011

Piąta D i piąta C

Oglądałem mecz. Grała piąta D z piątą C. Wygrała ta druga 9 do 6. Niestety, ja dopingowałem D. Ale mecz mógł się podobać, nie było żadnej ściemy – każdy grał na maksa, w miarę fair, szala zwycięstwa przechylała się raz na jedną raz na drugą stronę – w końcu wygrali lepsi. A i kibice jakoś się nie pobili i nawet ze sobą zgodnie rozmawiali.

Kompletna paranoja, przecież futbol wygląda inaczej  – co zobaczymy otwierając każda gazetę.

Ostatnio pasjonowaliśmy się chuliganami, bójkami, przepisami prawnymi. Były demonstracje kibiców, polityczne głosy poparcia lub wytaczane polityczne armaty. Były wzajemne oskarżenia, wywiady z nowymi stadionowymi celebrytami (proponuję w ramach przyszłego rozejmu kibiców Legii i ITI wziąść Starucha do Tańca z Gwiazdami w TVN).

Później pasjonowalismy się cenami biletów, internetowymi wezwaniami bojkotu meczów przez kibiców, później nową polityką cenową biletów na mecze reprezentacji – typu bilet rodzinny. (Z pewnością rodziny z dziecmi zachęcone tym co się dzieje na stadionie  – np. Bydgoszcz, np. znieważona rodzina w Poznaniu na meczu z WKS przez Litara, tłumnie teraz pójdą na mecze).

Teraz oglądamy wstydliwy serial o stadionach. Przeniesiony mecz z Gdańska do Warszawy to pierwszy akord. Dziś gazety pasjonują się tym, że może Narodowy też nie zostanie skończony. Kto jest winien, co zrobić – a kogo obchodzi prawda. Im gorzej tym lepiej – przynajmniej dla tych, którzy lubią sensacje.

Ale poza Polską nie jest lepiej. Napadnięty bramkarz podczas meczu w spokojnej Szwecji, kibice na murawie podczas meczów w Niemczech i Austrii. A teraz Finał Ligi Mistrzów w chmurze dymu znad wulkanu, którą przebija chmura na Wyspach wokół Ryana Giggsa i jego romansu. Teoretycznie najważniejszy mecz klubowy roku już jest na drugim planie, tak jak kibice Manchasteru i Barcelony są na drugim planie  – bo absolutna większość biletów jest w dystrybucji UEFA poza tymi klubami, dystrybuowana według jej znanego klucza. Na meczu nie będzie więc wielu kibiców, ale będzie wielu miłośników sensjacji i celebrytów i w ciszy, nie przerywanej jakimś głupim dopingiem będą opowiadać  – o patrz biegnie ten co zdradza żonę z tą, i podaje do tego co się upił i zasnął w samochodzie, a ten co broni to ponoć …

Przesadzam – no pewnie. Ale specjalnie, bo takie kierunek widzę piłki.

Piłka nożna trochę się wymknęła spod kontroli. Coraz mniej jest piłki w piłce. Na szczęście są jescze takie mecze jak piąta D z piątą C. Nie wiadomo tylko czy nadal chłopcy będą chcieli grać w piłkę, tak jak dziś.

Udostępnij: Piąta D i piąta C

Odpowiedzialny biznes

Polska Partia Pseudokibiców

9 maja 2011

Polska Partia Pseudokibiców

Tydzień w głębokich lasach mazurskich i suwalskich przy temeraturach znanych w maju tylko na Grenlandii skłania do refleksji. Zwłaszcza, że piłkarsko tydzień był bardzo gorący i rozpoczęty racami kibiców Lecha i Legii kończy się politycznymi fajerwerkami od lewa do prawa sceny politycznej.

Marek kilka dni temu dodał wpis „Porażka futbolu”. To jaki ja powinienem dać tytuł  – patrząc na to co się dzieje w naszej, ale nie tylko naszej piłce nożnej. W końcu biegający po murawie kibice niemieccy Eintrachtu Frankfurt czy grożący we Francji córce trenera Jeana Tigany kibice Bordeaux nie odstają od polskiej „normy”.

Ale jak wyjeżdżałem na polski biegun zimna, to kibice, pseudokibice byli jeszcze kojarzeni z piłką nożną. Jak wróciłem okazało sie, że to siła polityczna i to nie tylko w ich mniemaniu. W końcu Staruch z Legii przed demonstracją przed meczem z Koroną Kielce mówił, kto nie da rady Tuskowi jak, nie „my kibice”. Podobnie mówiono w Poznaniu. Nagle okazało się, że panowie biegający po murawie w Bydgoszczy i dewastujący trybuny, to nie bandyci, pseudokibice, etc. ale uciśniona grupa społeczna, których trzeba bronić, a którzy odwdzięczą się krzyżykiem na kartce wyborczej, albo pogrzebią szanse konkurencji.

Była Polska Partia Przyjaciół Piwa w Sejmie, dlaczego nie wprowadzić Polską Partię Pseudokibiców, lub Polską Partię Chuliganów. W końcu jest koniunktura na piłkę nożna przed Euro 2012 – więc dlaczego jej nie wykorzystać  -wybory parlamentarne za pasem. Już widzę jak poseł Litar z Wiary Lecha wita Platiniego na stadionie Lecha, a na rozpoczęciu ME w Warszawie Staruch z Żylety ściska dłoń delegacji UEFA i wspólnie raczą się kieliszkiem szampana w loży VIP rozmawiając – oczywiście na migi – o problemach piłki we współczesnym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii bezpieczeństwa na stadionach.

 

Udostępnij: Polska Partia Pseudokibiców

Informacje prasowe

Nowe standardy bezpieczeństwa na stadionach – współpraca PZPN i TP

17 lutego 2011

Nowe standardy bezpieczeństwa na stadionach – współpraca PZPN i TP

Polski Związek Piłki Nożnej oraz Telekomunikacja Polska podpisały umowę dotyczącą stworzenia Centralnej Bazy Danych Kibiców (CBDK). CBDK jest narzędziem służącym lepszej identyfikacji kibiców podczas meczów i weryfikacji zakazów stadionowych. Od sezonu 2011/2012 w CBDK przechowywane będą dane osobowe kibiców uczestniczących w meczach klubów ekstraklasy, I ligi, II ligi, a także reprezentacji narodowej.

„Chcemy usprawnić pracę klubów oraz ułatwić obsługę kibiców. CBDK jest narzędziem, które to umożliwia. Wierzymy, że wdrożenie CBDK będzie kolejnym etapem podnoszenia poziomu bezpieczeństwa na stadionach w Polsce” – powiedział Edward Potok, członek zarządu PZPN.

„Wykorzystując nasze najwyższe kompetencje technologiczne chcemy aktywnie wspierać działania zmierzające do zapewnienia kibicom bezpieczeństwa w trakcie przeżywania emocji piłkarskich na polskich stadionach.  Jako sponsor reprezentacji narodowej i partner EURO UEFA 2012 konsekwentnie angażujemy się też w inicjatywy, które przybliżają piłkę nożną milionom Polaków” – powiedział Leszek Hołda, Dyrektor Pionu Klientów Kluczowych Grupy TP.

W maju 2010 roku. PZPN i TP podpisały list intencyjny, co zapoczątkowało prace nad harmonogramem projektu i jego wdrożeniem. Uchwałą Zarządu PZPN z 27 stycznia 2011 roku do Podręcznika Licencyjnego dla Klubów Ekstraklasy na sezon 2011/2012 wpisano wymóg integracji systemów biletowych i systemów identyfikacji kibiców z CBDK.

W przypadku rozgrywek ligowych i reprezentacji Polski w bazie ewidencjonowane będą: imię i nazwisko, wizerunek twarzy oraz numer PESEL każdego kibica (w przypadku obcokrajowców numer paszportu). System identyfikacji kibiców został stworzony zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 20 marca 2009 roku o Bezpieczeństwie Imprez Masowych. Projekt jest konsultowany z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Komendą Główną Policji. Centralna Baza Danych Kibiców jest w całości finansowana przez Polski Związek Piłki Nożnej, który intensyfikuje działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich.

TP stworzy i dostarczy kompletny system pozwalający zrealizować wszystkie wymagania, jakie stawia w tym zakresie ustawa o Bezpieczeństwie Imprez Masowych. Zapewni przepływ, weryfikację, archiwizację (zgodnie z wymogami GIODO) oraz autoryzowany dostęp do danych. Firma dostarczy również łącza transmisji danych niezbędne do administrowania systemem wraz z oprogramowaniem umożliwiającym dołączenie wszystkim klubom do CBDK.

Udostępnij: Nowe standardy bezpieczeństwa na stadionach – współpraca PZPN i TP

Informacje prasowe

Telekomunikacja Polska i PZPN współpracują na rzecz bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich

24 maja 2010

Telekomunikacja Polska i PZPN współpracują na rzecz bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich

Telekomunikacja Polska oraz Polski Związek Piłki Nożnej podjęły współpracę w zakresie stworzenia systemu do obsługi Centralnej Bazy Danych Kibiców (CBDK). Rozwiązanie to przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na stadionach. Jego wprowadzenie przewidują postanowienia Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.

Zgodnie z ustawą, organizator meczu piłki nożnej musi zapewnić identyfikację osób uczestniczących w imprezie. Telekomunikacja Polska stworzy system zapewniający przepływ danych pomiędzy istniejącymi systemami stadionowymi a centralną bazą, obsługiwaną przez PZPN. Zastosowane rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo na stadionach piłkarskich.

W przypadku rozgrywek ligi zawodowej i reprezentacji Polski w piłce nożnej archiwizowane będą: imię i nazwisko, wizerunek twarzy oraz numer pesel każdego kibica (w przypadku obcokrajowców – numer paszportu).

Całość będzie połączona z systemami sprzedaży biletów, co pozwoli na szerokie i skuteczne egzekwowanie zakazów stadionowych, niezależnie od miejsca ich wydania. CBDK usprawni także internetowy zakup biletów, obsługę Klubu Kibica oraz programów lojalnościowych.

W sprawie stworzenia systemu do obsługi Centralnej Bazy Danych Kibiców TP i PZPN podpisały list intencyjny. Umowa zostanie zawarta jeszcze w tym roku.

 

Osoba kontaktowa: 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Grupy TP
Tel.: 22 527 19 39
E-mail: wojciech.jabczynski@telekomunikacja.pl

Osoba kontaktowa: 

Agnieszka Olejkowska, Rzecznik PZPN
Tel.: 22 551 23 06
E-mail: agnieszka.olejkowska@pzpn.pl

Udostępnij: Telekomunikacja Polska i PZPN współpracują na rzecz bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej