Zapraszam na forum techniczne

40

Wojtek Jabczyński

Pod koniec ubiegłego roku koledzy z Orange zrobili update swojej strony na naszym portalu. Nowością, do której chcę Was teraz zachęcić jest forum pomocy technicznej, gdzie można dzielić się wiedzą o telefonach, oprogramowaniu, akcesoriach, wymieniać się opiniami, podpowiadać jak rozwiązywać typowe i nietypowe kwestie techniczne. W tej chwili mamy prawie 10 tys. zarejestrowanych użytkowników i 350 wątków. Wiem, że wielu z Was doskonale zna się na telekomunikacji, dlatego zapraszam do udzielania się na forum.

komentarze

  • pablo_ck (79.163..**)
    2011-01-25 14:24:25
    Dziękujemy za zaproszenie Wojtku, forum dość fajne, szkoda tylko że nie ma na nim jakiegoś wewnętrznego komunikatora, widoczności kto jest w danej chwili dostępny, często potrzebujemy pomocy od zaraz, wiec wtedy czas gra jakąś rolę, ale.....miejsce super :) Pozdrawiam :)
  • neonet (212.2..**)
    2011-01-25 15:01:51
    Faktycznie bardzo ciekawa sprawa. I może uda się tam załatwiać problemy spoza procedur spisanych dla helpdesków ;-)
    Pisanie z drogi nie jest zbyt wygodne, ale wieczorem postaram się podzielić paroma tipami odnośnie nowego liveboxa (który, mimo że wyskoczył niczym chińszczyzna, jak w reklamie Serce z pudełka, okazał się być znacznie lepszy i stabilniejszy, niż "żabie udko" od Sagema).

    Tymczasem, Wojtku, chciałbym Cię prosić o pomoc w jednej "odgrzewanej" sprawie (kulinarnie się w moim wpisie zrobiło ;D) - sprawa się tyczy telefonu zakupionego w salonie Waszego partnera. Kontaktowaliście się już ze mną w tej sprawie sugerując próbę rozwiązania problemu ze sprzedawcą. Tymczasem ten uchyla się od odpowiedzi na dostarczone pisma. Rozumiem, że nie jesteście bezpośrednio odpowiedzialni zarówno za usterkę telefonu, jak i za zachowanie sprzedawcy, ale dobierając partnerów powinniście dbać o wysoką jakość, gdyż to w większości oni mają jako pierwsi kontakt z klientem i wpływają w istotny sposób na opinię o marce (przeciętnego klienta nie obchodzi, że to nie PTK mu sprzedało telefon, tylko firma XYZ będąca partnerem - dla niego ORENDŻ to ORENDŻ). Zawsze bardzo wysoko oceniałem korporacyjny kod postępowania w Orange, a wcześniej w Idei. Mam nadzieję, że i tym razem nie zawiedziecie. Nie chcę się bawić w sądowe spory z waszym partnerem, bo po co obie strony mają mieć nieprzyjemności. Nawet rzecznik konsumentów, do którego też zwróciłem się z prośbą o opinię powiedział, że z tym konkretnym przedsiębiorcą bywały już w przeszłości problemy.

    Pozdrawiam serdecznie
  • BlueMan (83.242..**)
    2011-01-25 20:08:04
    Ahhhh ;) konkurencja :P
  • dl (89.78..**)
    2011-01-25 20:49:12
    A ja zapytam o coś: JAK można się z Wami skontaktować tak, aby uzyskać odpowiedź na pytanie "dlaczego wysyłacie do mnie na maila spam z orange.pl"?

    Adres bok@orange.pl "milczy" od 5 dni, podobnie "Rzecznik.KlientowGTP@telekomunikacja.pl" (to Pański?)

    Jest szansa, że ktoś trzeźwo na to spojrzy i zobaczy, że łamanie ustawy o świadczeniu drogą elektroniczną i olewanie kogoś, kto się z tym do Was zgłasza (zamiast iść od razu na policję) nie jest dobrym rozwiązaniem?

  • Michal (79.184..**)
    2011-01-25 21:18:26
    Panie Wojtku,
    Wspanialy pomysl z tym forum technologicznym, jednak nie poprzestalbym na laurach, a dodatkowo (w sumie od tego powinno sie zaczac) zrobic takie forum dla klientow TP. Duzo osob ma pytania nie tylko na temat gadzetow, ale technicznych - zasada dzialania VDSL, jakie warunki trzeba spelnic, jakie centrale sa zaopatrzone w karty vdsl, ale sa minimalne warunki techniczne (wg TP) dla linii adsl (tłumienie, snr) , wykaz dslamow (bo ostatni chyba ciut stary) , odpowiedzi na pytania (po jakim czasie, badz kto zarzadza blokada na loginie) jesli umowa zostala juz podpisana, a wchodzi w zycie w pozniejszym terminie. Aktualnie wszystko opiera sie na przykladach, niektorzy wprowadzaja celowe zamieszanie, a my chcielibysmy miec mozliwosc poznania tego od Waszej strony.
    Jestem ciekaw czy wogole (nie chodzi mi o dokladny termin) wprowadzenia jakis zmian w usludze DSL. Ceny stoja juz bardzo dlugo sztywno, nie slychac aby byla mozliwosc zmian na jakies nowe wersje DSL, oprocz tych, ktore sa na rynku 3-4 lata.
    Czy jest mozliwosc obejscia zewnetrznym technikow, ktorzy twierdza ze "nie da rady puscic takiej uslugi", a linia technicna TP stwierdza ze warunki, ktore sa - smialo moga prowadzic do zmiany opcji na wyzsza.
    Dlaczego TP nie udostepni (jak to ma np Netia) mozliwosc sprawdzenia z jaka maksymalna predkoscia pojdzie neo na danej linii ? I jak to mozliwe ze Konsultanci TP dzwonia i oferuja Neo 20MBIT, gdy technicy twierdza ze 6MB to huk, ale i dla pewnosci proponuja 2MB ?
  • Sylwia (89.74..**)
    2011-01-25 21:50:31
    Ponawiam pytanie - czy adres mailowy "Rzecznik.KlientowGTP@telekomunikacja.pl" jest faktycznym, działającym narzędziem za pomocą którego można skutecznie nawiązać kontakt?
    Opisałam dość nietypową sprawę - mianowicie w skrócie pracownicy Orange z kompetencjami kierownika salonu firmowego nie maja możliwości ingerencji w konto abonenckie na którym widzą błąd a co więcej nie potrafią znaleźć takiej osoby dzwoniąc do centrali.
    Pytanie brzmi kto posiada takie kompetencje i jakie są możliwości kontaktu z decyzyjną osobą, która pomoże rozwiązać nietypowy problem.
  • JarKen (82.177..**)
    2011-01-25 22:08:48
    wojciech.jabczynski@telekomunikacja.pl
    To zależy jak nie typowy jest Twój problem, może go opiszesz?
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 11:34:47
    Ciekawi mnie czy wszyscy poszkodowani w grudniowej awarii dostali obiecane przez rzecznika rekompensaty. Ja niestety nie dostałem. Jak będzie zbliżał się koniec umowy to przypomnę, jak to nigdzie nie można się było dodzwonić i skończyło się na obietnicach. TO MOJA OSTATNIA UMOWA W ORANGE.
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 11:43:46
    @regi #8 - abonamentowcy by otrzymać rekompensatę musieli zgłosić reklamację, bo z automatu działało to tylko w prepaidach. Czy wszystkich to nie wiem, ale operator przy składaniu reklamacji miał możliwość sprawdzenia za pomocą logowania danego telefonu, czy znajdował się na obszarze dotkniętym awarią czy nie. Pozdrawiam :)
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 12:28:00
    Ja oczywiście zgłosiłem reklamację do BOK i od tamtego momentu cisza. Dziadostwo i tyle. Mogli nie obiecywać.
  • Wojtek Jabczyński (212.160..**)
    2011-01-26 12:30:05
    regi prosze napisz mi e-mailem numer telefonu + Twoje dane sprawdzę reklamację. Pozdrawiam
  • bamse (83.24..**)
    2011-01-26 12:30:52
    @regi: wiesz, może to zwykłe niedopatrzenie, takie rzeczy się przecież mogą zdarzyć, zwłaszcza w przypadku tak dużej firmy. Jeżeli Ci bardzo zależy na tej rekompensacie, to może powinieneś ponownie skontaktować się z BOK.
  • dl (213.180..**)
    2011-01-26 12:36:04
    A przepraszam p. Wojtku: przeoczył Pan moje pytanie? Czy celowo Pan się nie odnosi do niego?
  • Wojtek Jabczyński (212.160..**)
    2011-01-26 13:07:43
    dl kontakt jest przez BOK (telefoniczny lub e-mailowy) aby zablokować spam marketingowy. Nie jestem rzecznikiem klientów. Od czasu do czasu pomagam w różnych sprawach, jako pośrednik między klientami a BOK. Pozdrawiam
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 13:08:20
    To chyba nie przeoczenie, bo nie pierwsze takie zdarzenie niestety. Miałem orange free na kartę i też moje prośby pozostawały bez echa. Nie chodzi tu o rekompensatę lecz o zasady. Jak się coś obiecuje, to powinno się te obietnice realizować. Poza tym warunkiem rekompensaty nie było zgłoszenie reklamacji. A teraz jest obracanie kota ogonem. E-mail mógłbym wysłać, tylko na jaki adres...
  • Wojtek Jabczyński (212.160..**)
    2011-01-26 13:10:10
    wojciech.jabczynski@telekomunikacja.pl
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 13:22:07
    @regi #15 - przeczytaj dokładnie news'a o przedmiotowej "rekompensacie" w formie pakietu minut (http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/pakiet_minut_dla_wszystkich_poszkodowanych) - otrzymali ją nie wszyscy, a jedynie Ci których wyselekcjonuje system (lub zostaną z niego wyselekcjonowani), więc nie wszyscy - w komentarzach Wojtek wspominał, że żeby mieć "gwarancję" otrzymania pakietu w przypadku abo, należy zgłosić reklamację - mogłeś np. być w rejonie nie dotkniętym tą awarią, a tylko chwilowo poza siecią lub teren, na którym przebywałeś nie był w "owym magicznym systemie" objęty tą awarią, więc nie dostałbyś tej rekompensaty. Po prostu operator nie wyłączył numerów firmowych i większości abo (nie wiem czym się kierował - może ARPU z danego klienta ;) Wyłączeniu uległy numery prepaid i to one dostały ową rekompensatę z automatu, więc nie jest do końca tak jak piszesz. Pozdrawiam :)
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 13:37:38
    @Benchmark Niestety nic takiego nie jest napisane. Napisane jest, że KAŻDY POSZKODOWANY dostanie rekompensatę. A jak ktoś niecierpliwy, to niech zgłasza do BOK. Jeśli się mylę, proszę o dokładny cytat pana Wojtka.
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 13:55:35
    @regi #18 - drugi akapit od "Update..." - pojęcie "trochę więcej czasu niż myśleliśmy zajmie nam wyselekcjonowanie bazy klientów postpaid, którzy odczuli awarię" może również oznaczać, że nie jest możliwe aby wyznaczyć wszystkich poszkodowanych wśród tej grupy - wnioskując z tego i krótkiego czasu na wykorzystanie tego pakietu, dostali go w większości tylko Ci spośród klientów postpaid (abo), którzy złożyli reklamację. Inną kewstią jest dlaczego Twoja reklamacja nie została uwzględniona - może właśnie z powodu zbyt krótkiego czasu na wykorzystanie tego pakietu (gdy np. rozpatrzono ją pozytywnie już po tym okresie). Jednak pojęcie z nagłówka tego news'a, tj. "Pakiet minut dla wszystkich poszkodowanych" nie oznacza w żadnym stopniu, iż dostaną go wszyscy, którzy czują się poszkodowani, a jedynie Ci którzy spełnią choć jeden z warunków opisanych dalej lub w komentarzach Wojtka pod tym news'em, tj. zostaną wyselekcjonowani, zgłosza reklamację itd. Pozdrawiam :)
  • JarKen (82.177..**)
    2011-01-26 14:37:26
    Otrzymałem informację o dodatkowych 30 minutach, ale wiecie co - nie były mi potrzebne. To marketingowo pozytywne, że operator rekompensuje awarie, ale jeżeli ktoś wie czego chce, ma to czego chciał to nie potrzeba mu więcej.
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 14:44:34
    czytanie ze zrozumieniem. Te dwie rzeczy nie są równoznaczne. Nie ma tu dowodu, że zgłoszenie reklamacji jest warunkiem otrzymania rekompensaty, jeśli zostało się poszkodowanym. A Ty próbujesz mi udowodnić, że selekcja była wśród tych, którzy zgłosili reklamację. Mydlenie oczu. "Trochę więcej czasu niż myśleliśmy zajmie nam wyselekcjonowanie bazy klientów postpaid, którzy odczuli awarię" znaczy, że operator miał selekcjonować, a nie poszkodowani mieli się zgłaszać. To co napisałeś za cytatem jest Twoją wyssaną z palca interpretacją.
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 14:54:22
    @regi #21 - to wytłumacz mi jak operator miał w tak krótkim czasie dokonać wyselekcjonowania klientów postpaid, którzy byli poszkodowani - nie byli to wszyscy klienci, o czym też masz chyba świadomość. Moja interpretacja ma jedną przewagę nad Twoją - jest po prostu bliższa prawdzie, bo NIE WSZYSCY, którzy czuli się poszkodowani przez tą awarię dostali rekompensatę i nie jest to wina operatora, bo chcieć nie zawsze zanczy móc (nie świadczy to o braku jego uczciwości ;)
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 14:59:33
    @regi - zarzyucasz mi brak czytania ze zrozumieniem, a to Ty nie zrozumiałeś moich słów ;) więc powtórzę: by dostać rekompensatę jako klient postpaid, musiałeś zostać wyselekcjonowany jako poszkodowany przez system operatora LUB zgłosić reklamację, iż jesteś poszkodowany przez tą awarię. Przynajmniej jeden z tych warunków musiał być spełniony.
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 15:02:31
    @Benchmark Faktów nie zmienisz, tak zostało napisane, a ja nic nie interpretuję. Następnym razem trzeba zważać na słowa, bo klienci tacy jak ja bywają złośliwi i czepiają się.
  • regi (178.37..**)
    2011-01-26 15:10:20
    @Benchmark Ależ zrozumiałem Cię doskonale. Ale to dopiero Ty napisałeś, przed chwilą, nie pan Wojtek 22 grudnia. Cały czas piszę na temat jego wypowiedzi. Nie ma się co unosić. Ale skoro zaczynasz się denerwować, to może zakończę już tę polemikę.
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 15:19:57
    @regi #24 - w ostatnim zdaniu wpisu #19 napisałem dosyć wyraźnie kto miał szansę dostać to o co pytałeś :) a Ty przyczepiłeś się do wcześniejszych słów od "wnioskując z tego..." OK, ważne że doszliśmy do consensusu :) Wojtek napisał WSZYSCY, ale nie użył * iż dotyczy to wszystkich klientów prepaid, bo pozostali muszą zostać dopiero wyselekcjonowani (na co nie dał do końca gwarancji, bo nie było to możliwe w tak krótkim czasie ;) a Ty byłeś właśnie w tej grupie i ten fakt usiłowałem Ci wykazać. Pozdrawiam :)
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-26 15:23:17
    @25 - ależ ja się nie denerwuję :) lubię po prostu wszelkie erystyczne spory ;)
  • dl (89.78..**)
    2011-01-26 23:19:19
    Panie Wojktu, moment: jest Pan, cytuję "obecnie rzecznika Grupy TP".

    Ja NIE jestem klientem Orange: byłem kilka lat temu i przestając nim być USUNĄŁEM wszelkie udzielone Orange (będącej w grupie TP) zgody formalne. W 2006 roku dostawałem spam, ale udało się to wyjaśnić.

    Tym razem, po kilku latach, znów dostałem spam i zanim z tym pójdę i zrobię co trzeba, dałem Wam szansę.

    A tu zamiast odpowiedzi - zlanie tematu.

    To ostatni wpis w tej formie i w tym miejscu - jeśli nikt się nie zainteresuje tą sprawą, to zapewne zaczniecie, jak przyjdzie do Was pewien list polecony.

    Aha, adres email użyty do powyższych komentarzy jest mój i z niego również pisałem do BOK i do rzecznika...

    dl
  • Benchmark (85.14..**)
    2011-01-27 09:12:03
    @dl #28 - niezwykle ciężko będzie Ci wykazać złą wolę operatora w tym sporze, bo mógł po prostu zaistnieć błąd i system wysłał wiadomość (lub wiadomości) na Twój adres, który notabene funkcjonuje gdzieś tam wśród adresów byłych klientów - by został wykreślony musisz wysłać oświadczenie woli (na piśmie), bo gdy załatwiasz całą sprawę przez telefon/e-mail to ktoś po drugiej stronie wykasuje te dane z jednego miejsca (do którego ma dostęp/uprawnienia), a ten adres jest np. głębiej zagnieżdżony, bo nie wystarczy go wykasować z jednego miejsca (w przeciwnym razie jeden niekompetentny pracownik mógłby skasować całą bazę danych, więc muszą być przed tym zabezpieczenia). Ważne jest natomiast, że będąc w przeszłości abonentem podpisywałeś różne dokumenty i na niektórych z nich, co prawda często małym drukiem są zapisy o gromadzeniu danych osobowych/kontaktowych, do których masz dostęp i możesz je poprawiać oraz wydać polecenie ich wykreślenia (tj. cofnąć zgodę), ale będzie to raczej skutkowało tylko w trybie pisemnym z Twoim podpisem (list polecony, nie e-mail) - takie mamy prawo i tego nie zmienisz ;) Jeśli natomiast wysłałeś ww. list (oświadczenie woli) to błąd (bo raczej nie zła wola ;) leży po stronie operatora, ale masz nikłe szanse by uzyskać coś na drodze sądowej (no może poza nakazem wykreślenia tych danych, co możesz uzyskać kontaktując się z odpowiednimi osobami po stronie operatora - tu równiez doradzam drogę pisemną tj. list polecony). Pozdrawiam :)
  • nick (77.237..**)
    2011-01-28 21:51:13
    Czy jest jakaś awaria w Piotrkowie ? Z czterech komórek w Orange działa dzisiaj jedna - na pozostałych karta nie może się zarejestrować ?

    Pozdrawiam
  • Andrzej (83.5..**)
    2011-01-30 06:00:26
    Witam, może źle trafiłem, ale nie wiem gdzie zagaić rzecznika TP:
    Czym różnią się dekodery do Neostrady z telewizją: Sagem ISD83 i Sagem ISD81? Od czasu Multipakietu 512Kb/s - używam dekodera ISD 81, ale w marcu 2009 zmieniłem umowę na (24 m-ce) Neo 1Mb/s+TV (wersja kablowa) i dekoder Sagem oraz Livebox nie były zmienione na inne wersje. Podobnie teraz zmieniam (przedłużam) umowę od marca 2011 na Neo 6Mb/s+TV na 24 m-ce (wersja kablowa). Czy warto domagać się w Salonie TP SA wymiany dekodera na nowszy model ISD83, a może nawet na wersję Dekoder TV SDH85 (tego od wersji satelitarnej) - bo ma on wyjście nie tylko SCART, ale i HDMI. Dlaczego więc zaniechano produkcji dekodera ISD81 i oferuje się wersje ISD83 (nie informując użytkowników, czym te modele istotnie się różnią, poza rozmieszczeniem gniazd na tylnej ściance i inną obudową? W czym ISD83 i SDH85 jest lepsza dla użytkownika od dekodera ISD81? Pozdrawiam, Andrzej z Częstochowy
  • Andrzej (79.191..**)
    2011-01-30 14:57:44
    Panie Wojtku. W Salonie TP SA w Częstochowie nie chca mi wymienić livebox na nowszy model, przy okazji wymiany dekodera z wersji ISD81 na ISD83. W dniu 12-03-2011 wejdzie w życie Aneks do mojej umowy Neo 1Mb/s+TV i ma obowiązywać 6Mb/s+TV. Pan z Bł. Linii sugeruje mi odstąpienie od Aneksu, bo rzekomo sa [problemy z procedurą wymiany livebox na nowy model w Salonach TPSA dla "Aneksobiorców" usługi Neo+TV... Czym jestem gorszy od tego klienta, który 12.03.2011 podpisze nową umowę, a ja (chyba zrobiłem głupio, wiążąc się znowu z TPSA już 5-11-2010 na kolejne dwa lata od 12.03.2001 do 11.03.2013) jako wierny i naiwny klienta podpi8aslęm aneks zamiast nowej umowy? To tak szanuje się stałych klientów? Warto o tym powiadomić konkurencję dla Tepsy, np. UPC, oni się ucieszą. Na Bł. Lini, ile razy zapytam o ten problem, tyle razy słyszę inną odp. Dotąd, od 2 m-cy, informowano mnie już ze 3 razy na Bł. Linii, że nowy model luveboxa 2,0 mi przysługuje do nowej wersji umowy (Aneks) z 1 Mb/s na 6 Mb/s - ale chyba dopiero na początku marca 2011 (bo w marcu wejdzie wżycie mój aneks na uslugę 6Mb/s). A dziś - zarówno kobieta z Salonu Tepsy, jak i jeden konsultant (pan) z 19393, coś niejasno marudzą, o niejasnej procedurze wymiany liveboxa dla Aneksobiorców usługi. Może ktoś z Zarządu TPSA, albo i Pan osobiście wyśle jakieś faxy i maile do Salonów TPSA i do konsultantów 193963 jak należy szanować klienta TPSA, po aneksie na neo+TV, który wejdzie w życie za 41 dni!
  • Rzecznik Klientów GTP (212.160..**)
    2011-02-03 10:07:01
    dl Twoja sprawa nie zniknęła, jednak udzielenie odpowiedzi wymaga najpierw wyjaśnienia sprawy... O tym, że otrzymałem Twój mail zostałeś powiadomiony od razu w mailowym potwierdzeniu, a oficjalne wyjaśnienie z Orange (dowiedziałem się przed chwilą) otrzymasz dziś lub jutro, też mailem.
  • Rzecznik Klientów GTP (212.160..**)
    2011-02-03 10:11:20
    Sylwia Zaraz po przesłaniu do mnie maila otrzymałaś również mailowo potwierdzenie o dotraciu wiadomości. Proszę o cierpliwość - otrzymasz więcej informacji po wyjaśnieniu sprawy.
  • pechowa (46.134..**)
    2011-02-03 10:47:33
    Panie Rzeczniku, a czy do Pana także pisać w sprawie reklamacji złożonej do bok@orange.pl w XII 2010, która nie została rozpatrzona, nie zostało nawet przesłane wyjaśnienie?
  • Rzecznik Klientów GTP (212.160..**)
    2011-02-03 11:20:01
    pechowa Proszę o więcej szczegółów, ale za pośrednictwem http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/kontakt/zapytanie. W polu "tytuł wiadomości" koniecznie należy wpisać "Rzecznik Klientów GTP".
  • pechowa (79.162..**)
    2011-02-03 11:40:03
    Dziękuję, poszło przez formularz.
  • varga (95.144..**)
    2011-05-20 21:37:08
    Dlaczego połączenia sa takie drogie, drożej wynoszą nas rachunki telefoniczne niz sam internet? Czy można by coś było na to poradzić, ewentualnie czy istnieje możliwość zgłaszania problemu przez email.
  • Astis (77.237..**)
    2011-05-20 22:37:55
    #10 regi ! Nie przejmuj się - mnie jako osobie prowadzącej DG powiedziano , że nie figuruję jako firma i nie mają moich danych i proszą o ponowne udanie się z kompletem dokumentów by mnie wprowadzić - a dostaję od 3 miesięcy fakturę na firmę - BOK ma WIELKI bałagan !!!! do dziś nie wiem co z 3 reklamacjami :/ Uszy do góry :)))
  • nikita (212.160..**)
    2011-07-21 11:46:45
    Od dwóch miesięcy próbujemy wymienić uszkodzony dekoder livebox (v.1) na nowy, w całej Warszawie takowych nie ma! Salony nie dostają takich a jak dostają to rozchodzą się w 10 min. Nowego modelu nie możemy otrzymać - procedury? czy jak przestanę płacić rachunki z powodu braku świadczenia przez TP usługi, ktoś się zainteresuje sprawą?