;

Innowacje

Będziemy płacić Jabłkiem (0)

Michał Rosiak

11 września 2014

Będziemy płacić Jabłkiem
0

Czy Was też we wtorek ogarnęło Jabłkowe szaleństwo? Tzn. dokładnie rzecz biorąc mnie nie – akurat nie należę do fanów marki z Cupertino, uważam, że nie bez przyczyny ktoś to jabłko ugryzł i zostawił, tym niemniej muszę przyznać, że terminale wyglądają ładnie, a ze względów zawodowych zainteresowała mnie funkcja Apple Pay.

Ogólnie rzecz ujmując pomysł nie jest głupi. Rozwiązanie bowiem nie wymaga wpisania żadnych danych kart płatniczych, w efekcie więc nawet w przypadku zgubienia/kradzieży telefonu nie musimy w panice blokować wszystkich kart. Tak przy okazji – jeśli gdzieś „zniknie” Wam faktyczna, fizyczna karta, do momentu jej znalezienia (lub zarzucenia poszukiwań) polecam po prostu ustawić na zero wszystkie limity płatności – ta operacja jest przynajmniej odwracalna. Ale dość dygresji, Co więcej – do terminala płatniczego nie trafią dane dotyczącej naszej karty, a jedynie nadany jej unikalny numer, powiązany z telefonem, zaś podczas płatności do terminala trafi de facto wyglądający jak numer karty jednorazowy kod. Nie ma więc mowy o sklonowaniu karty.

Gdzie zatem tkwi kruczek? Zapytajcie Jennifer Lawrence, ewentualnie kilka(dziesiąt?) innych aktorek, których nagie zdjęcia wyciekły z iClouda. Dane naszych środków płatniczych będą bowiem (w zasadzie już są, jeśli ktoś robi zakupy w AppStore) powiązane z aplikacją Passbook. Czyli siedzą sobie gdzieś w Apple’owskiej chmurze. W niej są zapewne zaszyfrowane, transmisji między Passbookiem i Apple Pay też pewnie nie będzie można nic zarzucić, ale wiele wielkich firm przekonywało się już boleśnie, że niczego nie można być pewnym, a poza tym gdzieś na etapie przetwarzania danych jest człowiek, który zawsze może zrobić błąd.

Tak więc – tak, Apple Pay wydaje mi się póki co najlepszym rozwiązaniem do tego typu płatności (choć nazywanie go innowacyjnym, gdy od kilku lat płacimy z NFC, to lekkie nadużycie), tym bardziej, że można ustawić akceptację płatności odciskiem palca na iPhonie. Czy powierzyłbym dane karty, z której na bieżąco korzystam, chmurze jakiejkolwiek firmy, ze świadomością, że przesyła je między aplikacjami, to zupełnie inna sprawa…

Udostępnij: Będziemy płacić Jabłkiem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Napisaliśmy Raport CSR (0)

Monika Kulik

11 września 2014

Napisaliśmy Raport CSR
0

Przedstawiam Wam nasze dzieło – Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2013, który jak pamiętacie pisaliśmy wspólnie. Przez 12 tygodni w ramach cyklu blogowego „Piszemy Raport CSR” zapraszałam Was do zgłaszania tematów, wybierania projektów, danych, które powinniśmy pokazać oraz koncepcji graficznej. Dzięki Wam w poszczególnych rozdziałach – o firmie, integracja cyfrowa, bezpieczna sieć, czyste środowisko czy ciekawy zespół znalazły się informacje, które są dla Was ważne i interesujące.

Dziś prezentuje Wam efekt naszej pracy – Raport, który podsumowuje nie tylko rok 2013, ale przede wszystkim pokazuje strategiczne i praktyczne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność Orange w Polsce, a także efekty i rezultaty działań.

Zgodnie z Waszą sugestią więcej w tym Raporcie ikonografik, dużo głosów naszych partnerów społecznych a także prezentacja ważnych i ciekawych badań, które inicjowaliśmy – np. tych dotyczących umiejętności cyfrowych dzieci i młodzieży, bezpieczeństwa dzieci w sieci.

Tym, którzy zaangażowali się w dyskusję należą się szczególne podziękowania, które  znajdziecie na str. 122 Raportu. Jesteśmy pionierami na naszym rynku – nikt w sposób tak interaktywny nie pisał do tej pory raportu społecznej odpowiedzialności firmy. Wspólnie udowodniliśmy, że to nie tylko możliwe ale też efektywne i efektowne ;). Jeszcze raz dziekuję Wam za merytoryczny wkład w treść naszej publikacji i ciekawą wymiaję zdań na tematy społeczne, ekologiczn czy bzinesowe.

Ciekawa jestem Waszej opinii – zapraszam do komentowania Raportu. Jeśli chcecie, otrzymać wersję drukowaną – napiszcie na odpowiedzialny.biznes@orange.com.

 

Udostępnij: Napisaliśmy Raport CSR
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Flaga. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Wrześniowe szalone dni (0)

Aleksandra Wójcik

10 września 2014

Wrześniowe szalone dni
0

Startujemy z kolejną odsłoną szalonych dni, w których możecie kupić po dobrej cenie smartfony. Proponujemy: Sony Xperia Z1 przecena z 1009 zł na 99 zł w Smart Plan Multi 89,98; LG G2 mini przecena z 679 zł na 99 zł w Smart Plan Halo 69,98; Nokia Lumia 635 przecena z 89 zł na 1 zł w Smart Plan Halo 59,98; Nokia Lumia 925 przecena z 269 zł na 69 zł w Smart Plan Multi 89,98; Samsung Galaxy S4 przecena z 1058 zł na 299 zł w Smart Plan Multi 89,98 lub z 899 zł na 49 zł w Smart Plan Multi Max 129,98; Nokia Lumia 1320 przecena z 429 zł na 29 zł w Smart Plan Multi 89,98; Sony Xperia Z1 Compact przecena z 729 zł na 299 zł w Smart Plan Multi 89,98 lub z 479 zł na 1 zł w Smart Plan Multi Max 129,98; Iphone 4s 8GB przecena z 719 zł na 299 zł w Smart Plan Multi 89,98 lub z 469 zł na 69 zł w Smart Plan Multi Max 129,98. W tej edycji promocja dotyczy nowych klientów oraz tych z Was, którzy przedłużają umowy lub przenoszą numer od konkurencji. Z oferty możecie skorzystać do 17 września br. Wszystkie umowy na 24 miesiące.

9ef0c2e34fd31a74ca657fbe91c5f72c736

Udostępnij: Wrześniowe szalone dni
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej