;

Odpowiedzialny biznes

Odpowiedzialność przede wszystkim! (0)

Bartlomiej Roch

3 stycznia 2016

Odpowiedzialność przede wszystkim!
0

Witajcie w Nowym Roku!:) Niech 2011 będzie jeszcze bardziej udany!

Dziś chciałem podzielić się z Wami artykułem, który  napisałem co prawda jeszcze w 2010 na zaproszenie kwartalnika „CR Nawigator” z okazji nieformalnej rocznicy 10 lat odpowiedzialności biznesu w Polsce.

10-lecie działalności stowarzyszenia Forum Odpowiedzialności Biznesu stało się pretekstem dla kwartalnika do opublikowania serii artykułów nt. początków polskiego CSR, przypomnienia sylwetek osób, którym zawdzieczamy jego rozwój w naszym kraju a także o tym gdzie znajduje się on obecnie oraz dokąd powinien podążać. Nasza grupa już od 5 lat współpracuje z FOB, stąd też wyróżnienie nas i kilku innych polskich firm najdłużej współpracujących ze stowarzyszeniem podczas grudniowej gali Forum w Tearze Polonia w Warszawie.

W artykule „Już czy dopiero?” przedstawiłem wybór najciekawszych i najważniejszych moim zdaniem programów i kampanii dotyczących CR w Polsce w ostatnich latach. Od razu zaznaczę, że ich kolejność jest przypadkowa, a wybór dotyczy bardziej tematów niż ich korporacyjnego przyporządkowania. Jednocześnie chciałbym odesłać Was do roczników Raportów Dobrych Praktyk (opracowywanych od 2002 r.),  którymi inspirowałem się pisząc artykuł bo są prawdziwą kopalnią wiedzy na temat odpowiedzialności biznesu w Polsce.

 

Przyjemnej lektury! 🙂

Udostępnij: Odpowiedzialność przede wszystkim!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Generacja startup odc.7: marketing w (femto)komórce (0)

Marta Krajewska

1 stycznia 2016

Generacja startup odc.7: marketing w (femto)komórce
0

Jak tam po Sylwestrze? Pełni dobrej energii, wytańczeni, wyspani, gotowi do wystartowania w Nowy Rok?

Rok 2016 zaczynamy na blogu odcinkiem „Generacji startup”. Łukasz i Eryk tworzą chyba najstarszy w Polsce startup. 13 lat zajął im rozbieg i praca nad nowatorskim pomysłem, ale w końcu wystartowali. I to jak!

W zeszłym roku zgarnęli główną nagrodę w  Orange Fab, przeszli 12 tygodniowy program  akceleracyjny i jak twierdzą wkrótce zawojują rynek swoim rozwiązaniem. Jak działa femtokomórkowy marketing? Zobaczcie.

Co sądzicie o takiej formie reklamy? Chcielibyście, czy nie?

Pamiętajcie, że to ostatni dzwonek na zgłoszenie swojego startupu do Orange Fab. Jeśli Wy lub Wasi znajomi szukacie partnera do rozwinięcia swojego startupu, wypełnijcie krótki formularz na stronie. Czekamy do 6 stycznia 2016 r.

Udostępnij: Generacja startup odc.7: marketing w (femto)komórce
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Najważniejsze na końcu (0)

Michał Rosiak

31 grudnia 2015

Najważniejsze na końcu
0

Najpierw reaktywna ochrona, potem – ewentualnie, jeśli starczy pieniędzy – wczesne wykrywanie i odpowiedź na atak. Tak, według raportu RSA „Ubóstwo w świecie cyberbezpieczeństwa” wygląda priorytetyzacja zadań jeśli chodzi o ochronę danych w przedsiębiorstwach na całym świecie. Nie jest dobrze – biorąc pod uwagę, że w większości przypadków, gdy dochodzą do głosu rozwiązania reaktywne, przestępca już jest w naszym systemie i zazwyczaj już wyssał, co mógł.

Dane do raportu RSA zbierało wśród małych, średnich i dużych firm na całym świecie. Generalnie największym problemem respondentów okazały się możliwości zmierzenia, oceny i mitygacji ryzyk. A nie znając ryzyk – nie mogą realnie i rzetelnie ocenić niezbędnych działań i inwestycji, a w efekcie wracamy do punktu wyjścia.

Jak w skrócie wyglądały wyniki badania? 74 procent respondentów oceniło, iż ich organizacje w jakimś stopniu są wystawione na cyber-zagrożenia – pozostali menedżerowie uznali, iż ich doświadczenie i ponoszone inwestycje są na tyle duże, iż mogą ocenić swoje organizacje jako przygotowane, bądź nawet mające przewagę nad przestępcami. Źle jest niezależnie od rozmiaru firmy, jednak te duże (ponad 10 tys. pracowników) oceniają się w tej materii o 10 procent gorzej od małych i średnich. Najlepszą opinię o przygotowaniu do odparcia cyber-ataku mają firmy z regionu Azji i Pacyfiku – aż 40% czuje się przygotowanymi, bądź mającymi przewagę (26% region EMEA, 24% obie Ameryki). Najlepiej w tej kwestii radzi sobie sektor telekomunikacyjny (50% gotowych, brawo my!), zaś najgorzej – rządowy (zaledwie 18 procent!).

Czyli na koniec roku powtarzamy starą śpiewkę, znaną nam wszystkim od wielu lat – w dziedzinie cyber-bezpieczeństwa zawsze będzie co robić, i zawsze będą się pojawiały nowe ryzyka. A Wam, poza super imprezą sylwestrową, życzę, by jak najmniej z nich – a najlepiej żadne – dotknęło Was. Pamiętajcie jednak, że szczęściu trzeba pomóc!

Wszystkiego najlepszego!

PS: A więcej o RSA Cybersecurity Poverty Index przeczytacie tutaj.

Udostępnij: Najważniejsze na końcu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej