Innowacje

W Orange Fab znowu szukamy startupów. Ale zmieniamy reguły gry.

5 października 2017

W Orange Fab znowu szukamy startupów. Ale zmieniamy reguły gry.

Dobrze znacie nasz program Orange Fab. Służy on współpracy ze startupami, które mają gotowy produkt i chciałyby wyjść z nim na rynek, do dużej bazy klientów. Przez 4 lata funkcjonowania Orange Fab, każdej jesieni ogłaszaliśmy nabór, a po trzech miesiącach spotykaliśmy się ze startupami, które zakwalifikowaliśmy do półfinałów. Teraz to się zmieni.

Jesteście ciekawi, jak będzie wyglądała współpraca z przedsiębiorcami? Zobaczcie, jak na te zmiany zareagowali finaliści poprzednich edycji.

Orange Fab, czyli duży dla małych

Idea Orange Fab od początku była jasna: szukaliśmy innowacyjnych, młodych przedsiębiorców, z którymi wspólnie rozwiniemy biznes. Oni potrzebowali konkretnej wiedzy biznesowej, sposobów dotarcia do klientów ze swoim produktem. My potrzebowaliśmy zastrzyku innowacji, który pobudzi krążenie w organizmie wielkiego operatora.

W ciągu czterech lat funkcjonowania do programu zgłosiło się ponad 580 startupów, które wspólnie z Orange chciały rozwijać i sprzedawać swój produkt. W każdej edycji, dla wybranych przedsiębiorców mieliśmy dofinansowanie, potężną dawkę wiedzy serwowaną podczas warsztatów z ekspertami, dostęp do infrastruktury Orange, bezpłatny wstęp na wydarzenia branżowe (m.in. Wolves Summit, czy Viva Technology w Paryżu), kontakt z inwestorami i mentorami z branży.  Z tego wsparcia, merytorycznego i finansowego skorzystały do tej pory 23 polskie startupy.

Niektóre z nich poznaliście w ramach vloga „Generacja Startup”, m.in. Wandlee, Take Task, Tutlo, czy Applica. Przedsiębiorcy doceniali możliwości, jakie dawał im program, a współpraca z Orange, firmą o międzynarodowym zasięgu była dla nich wartościową rekomendacją przy nawiązywaniu kolejnych relacji biznesowych. Jednak realia rynku szybko się zmieniają, zwłaszcza w świecie startupów.

Startup spotka się z biznesem

Co roku jesienią uruchamiamy nową edycję Orange Fab. W tym roku również wystartowaliśmy, ale zamiast trzech miesięcy na rekrutację postawiliśmy na nabór ciągły. Co to oznacza? Do programu można dołączyć w dowolnej chwili, wystarczy wejść na stronę i wypełnić FORMULARZ. Nasi eksperci przyjrzą się rozwiązaniu pod kątem potencjalnej współpracy i jeśli uznają, że jest nam razem po drodze, zaprosimy startup na spotkanie z przedstawicielami biznesu Orange, połączone z pitch session. Spotkania będą odbywały się co 2 miesiące. Jeśli podczas takiego spotkania przedsiębiorca i manager Orange znajdą wspólny kierunek rozwoju, przystąpimy do współpracy. Oznacza to, że nie trzeba pilnować terminu zgłoszeń, przesłuchań itd. Rozszerza się także oferta – startupy zyskają dostęp do kreatywnej przestrzeni FabLab zlokalizowanej w centrum Warszawy, gdzie skorzystają z infrastruktury światłowodowej i radiowej.

Najpierw stawiamy na Internet Rzeczy

Pierwsze spotkanie startupy – biznes zaplanowane jest na 27 października br., więc zostało niewiele czasu. W pierwszej kolejności skupiamy się na rozwiązaniach z zakresu Internetu Rzeczy: Smart City (m.in inteligentne oświetlenie, transport, zarzadzanie ruchem), Smart Home/Connected Home (m.in. bezpieczeństwo, smart energy), Smart Car. Ale jesteśmy otwarci także na inne obszary. Kogo szukamy?

  • Customer Experience – rozwiązania mające pozytywny wpływ na zadowolenie klientów (B2C, B2B) z usług świadczonych przez Orange, również w zakresie wsparcia z korzystania z rozwiązań oraz usług cyfrowych Orange
  • Artifical inteligence – rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencje (m.in. systemy wsparcia sprzedaży)
  • Big data – zbieranie i analiza danych, rozwiązania prowadzące do optymalizacji zarządzania danymi oraz docelowo wzrost sprzedaży
  • E-commerce – rozwiązania zwiększające sprzedaż I konwersje z kanałów online
  • AR, VR – rozwiązania z obszaru AR, VR w celu wsparcia obsługi klientów, ich edukacji oraz automatyzacji procesów wewnętrznych
  • Cyber security – oprogramowanie z zakresu – e-bezpieczeństwa (B2B, B2C)
  • Automatyzacja procesów – poprawa efektywności procesów w zakresie zarządzania relacjami z klientami, automatyzacją sprzedaży oraz innych
    wewnętrznych procesów
  • Fintech – rozwiązania zgodne z dyrektywą PSD2 oraz wykorzystujące AIP banków
  • Blockchain – rozwiązania wykorzystujące technologie blockchain m.in. w obszarze bezpieczeństwa, programów lojalnościowych, płatności.

Znasz kogoś, kto ma startup? Podziel się tą informacją. Masz startup? Wypełnij formularz, przyjdź na spotkanie i sprawdź, jak działamy. Informacje o aktualnych spotkaniach znajdziesz na stronie: Orange Fab.

Udostępnij: W Orange Fab znowu szukamy startupów. Ale zmieniamy reguły gry.

Innowacje

Last Minute dla startupów

27 lipca 2017

Last Minute dla startupów

W tym roku mamy naprawdę gorące, startupowe lato.

Ostatnio pisałam, że Orange wspólnie z IDEA Global szuka startupów w ramach programu Scale Up. Nabór trwa do 31 lipca, a do zdobycia jest 250 000 zł dofinansowania (więcej możecie przeczytać o tym tutaj).

Dzisiaj też mam gorącą ofertę last minute – Orange został partnerem fundacji Startup Hub Warsaw. Wspólnie szukamy startupów do 2. edycji programu. Pula na dofinansowanie wynosi  100 000 zł, a Startup Hub oferuje możliwość intensywnych spotkań z inwestorami (co najmniej 20 spotkań), a także dużymi firmami, jak Facebook, Campus Warsaw, czy Orange.

Co ważne, co najmniej jeden startup wyłoniony w konkursie, otrzyma dziką kartę do #5 Orange Fab. To oznacza, że skorzysta ze wszystkich przywilejów akceleracji (dofinansowania, mentoringu, wyjazdu na konferencje branżowe), bez konieczności aplikowania do naszego programu.

Jednym ze startupów odkrytych przez Starup Hub Warsaw jest wandlee (zobaczcie odcinek Generacji Startup z ich udziałem).

Czas na aplikowanie upływa 28 lipca br. (piątek). Zgłoszenia na stronie.

Więcej informacji o Startup Hub Warsaw.

Udostępnij: Last Minute dla startupów

Innowacje

Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

23 czerwca 2017

Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

W jakim miejscu mogą się spotkać prezydent Emmanuel Macron, Eric Schmidt (Google), Daniel Zhang (Alibaba), Stephane Richard (Orange), największe korporacje, jak Google, Facebook, Carrefour i akcelerowane przez nie startupy? Odpowiedź jest prosta: Viva Technology w Paryżu. To bodaj największa w Europie impreza, która co roku przyciąga startupy, inwestorów, korporacje, wizjonerów i innowatorów, czyli crème de la crème europejskiego biznesu i innowacji. Tutaj można, jak w soczewce zobaczyć, co dzieje się na rynku i jak będzie wyglądał nasz świat za kilka lat.

Jako uczestnik tego wydarzenie miałam niesamowitą przyjemność polatać nad miastem w Wirtualnej Rzeczywistości, porozmawiać z robotami, wypić kawę zamawianą przez Messenger, a na koniec wziąć lekcję gry na pianinie, oczywiście w okularach Wirtualnej Rzeczywistości. Jesteście ciekawi, jak było na Vivie? To zobaczcie 🙂

W tym roku do Paryża przyjechało 5000 startupów, 1000 inwestorów i 7000 CEO’s, w sumie ok. 50 000 uczestników. To impreza o ogromnym rozmachu. Nie mogło zabraknąć tam Orange Fab i startupów, z którymi współpracujemy w #4 edycji: Take Task, Applica, TOS, Dotsens i Wandlee. Zwieńczeniem ich akceleracji był udział w Demo Day podczas imprezy, gdzie pitchowali na scenie startupowej i prezentowali swoje rozwiązania na stoiskach. Część z nich poznaliście już w naszej startupowej serii, Generacja Startup. Zobaczcie poniżej.

Jak podobała Wam się Viva Technology?

PS. A tak bawiliśmy się na stoisku startupu headoo, który robi zdjęcia 180 stopni. Fajnie? 🙂

Viva Technology 2017

Udostępnij: Roboty, startupy i Eric Schmidt, czyli Viva Technology 2017

Innowacje

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

12 czerwca 2017

Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Sztuczna inteligencja stała się słowem o dużej sile rażenia: wszyscy o niej mówią, prawie wszyscy chcą ją mieć, część się jej boi, mało kto wie, czym dokładnie jest. Definicji jest tyle, ile zastosowań.

Warszawski startup Applica, z którym współpracujemy w ramach Orange Fab, wykorzystuje go m.in. do analizy tekstu i wyszukiwania w Internecie mowy nienawiści. Nie tylko wyszukuje charakterystyczne sformułowania, ale również bardziej wyszukane obelgi – np. opisowe, lub odnoszące się do pewnych skojarzeń. Przydatne? Na pewno, zwłaszcza w czasach, gdy w sieci spędzamy wiele godzin dziennie, czytamy, piszemy i przesiąkamy z przekazem, z którym obcujemy.

Algorytm stworzony przez Applicę potrafi o wiele więcej – zajmuje się też precyzyjnym targetowaniem reklamy online oraz  automatyzacją procesów obsługi klienta, co oznacza, że może analizować e-maile, diagnozować najczęściej pojawiające się problemy klientów, czy monitorować pracę konsultantów. Czy to oznacza, że wkrótce inteligentne, samouczące się algorytmy zastąpią nas w pracy, np. w obsłudze klienta? Odpowiedź znajdziecie w nowym, 4. odcinku „Generacji Startup”.

Udostępnij: Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy #Generacja Startup

Innowacje

Po co nam te badania i rozwój?

18 maja 2017

Po co nam te badania i rozwój?

Zastanawialiście się kiedyś, w jakim celu firmy tworzą działy badawczo – rozwojowe (B+R)? Kiedy zrobiłam szybki wywiad wśród znajomych skojarzenia oscylowały wokół takich obszarów jak: nauka, laboratoria, testy i badania, ale także przewidywanie trendów, trochę przewidywanie przyszłości, bez gwarancji realizacji. Z jednej strony – twarda nauka, poparta badaniami, z drugiej – patrzenie w gwiazdy i wyznaczanie szeroko rozumianych trendów. Działy B+R nie uczestniczą w bieżącej pracy operacyjnej, więc (pozornie) nie przynoszą firmom zysków, a jednak coraz więcej firm technologicznych w nie inwestuje. Dlaczego?

Na to pytanie szukali odpowiedzi uczestnicy konferencji, którą w piątek zapowiadałam na blogu, Strategia badań i rozwoju w polskim przemyśle.

– Gospodarka 4.0 wnosi rewolucyjne zmiany z perspektywy wdrażania usług. Przykładem jest autonomiczny transport, który wymaga m.in. stworzenia osobnej warstwy aplikacyjnej. Obecne żaden operator nie jest w stanie zrealizować tego samodzielnie.

W Orange Polska pracujemy nad tymi rozwiązaniami – w programie Horyzont 2020 realizujemy dwa projekty: 5G Pagoda i Blue Space na łączną kwotę 0,5 mln euro. Prowadzimy także program Orange Fab, w którym wspieramy młodych przedsiębiorców i wdrażamy nowatorskie rozwiązania. – mówił Piotr Muszyński, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Transformacji Orange Polska podczas sesji otwierającej.

Podczas konferencji najwięksi gracze na rynku, m.in. Orange Polska, PGNiG, Tauron, Mostotstal, Orlen, KGHM i n. opowiadali o tym, jak wygląda obszar B+R ich przedsiębiorstwach, jakie przynosi korzyści i dlaczego warto włączyć B+R do strategii firmy.

 

– Działalność B+R to działanie długofalowe, podczas gdy obecnie większość działań w firmach jest nastawiona na krótkotrwałe cele. Specyfiką B+R jest praca kreatywna, koncepcyjna, która wymaga czasu i uwolnienia od operacyjnej bieżączki. Filarami działalności B+R powinny być interdyscyplinarność, włączenie B+R do strategii firmy i współpraca – podkreślił Sebastian Grabowski, dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego Orange Polska, podczas sesji dotyczącej włączenia B+R do strategii firm.

Jak się okazuje, B+R to nie tylko zatrudnieni przez firmy naukowcy i wizjonerzy, ale także coraz większe zainteresowanie dużych graczy innowacyjną branżą startupową. Swoje programy wspierania małych i średnich przedsiębiorców, którzy rozwijają nowatorskie usługi mają takie firmy jak Orange Polska (Orange Fab już znacie), PGNiG, które przeznacza na ten cel 100 mln złotych rocznie, czy Orlen.

Zainteresowanie ze strony rynku jest tak duże, że powstały specjalne podmioty, m.in. FundingBox, których zadaniem jest pośrednictwo pomiędzy małymi i średnimi przedsiębiorstwami (startupami), a korporacjami.

– Te dwa światy mówią innymi językami, a my jesteśmy tłumaczem – mówiła Anna Dymowska, partner FundingBox podczas swojego wystąpienia.

Strategie badań i rozwoju w polskim przemyśle

Udział we wspieraniu B+R ma także państwo – w konferencji uczestniczyli m.in. przedstawiciele Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a także Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, którzy przedstawiali europejskie oraz rządowe projekty wsparcia dla przedsiębiorców inwestujących w B+R.

Wydarzenie zgromadziło ponad 200 osób w Centrum Kreatywności w Warszawie. Jeśli zainteresowała Was tematyka, zobaczcie pełen video zapis wystąpień: Strategia badań i rozwoju w polskim przemyśle – video.

Szukając podsumowania tego wpisu i odpowiedzi na pytanie, do czego firmom są potrzebne badania i rozwój, czy szerzej – innowacje, natrafiłam na cytat Petera Druckera, amerykańskiego specjalisty zarządzania, ojca współczesnych metod zarządzania: „Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie.” To chyba mocny argument: w działach B+R przewidujemy i tworzymy przyszłość 😉

EDIT: temat badań i rozwoju jest naprawdę na czasie – właśnie dzisiaj  (18 maja br.) na Politechnice Warszawskiej odbywa się kolejne wydarzenie poświęcone temu zagadnieniu: „Czy nauka może wyjść za biznes?” organizowane przez Stowarzyszenie TOP 500 Innovators. Tam też jesteśmy – słuchamy i dzielimy się doświadczeniami.

Udostępnij: Po co nam te badania i rozwój?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej