Odpowiedzialny biznes

Białe certyfikaty dla Orange Polska

11 maja 2017

Białe certyfikaty dla Orange Polska

Monika Kulik

Często w dyskusjach o społecznej odpowiedzialności biznesu pada pytanie o opłacalność. Dziś konkretny przykład, z naszego podwórka 😉

Program Oszczędności Energii

Od kilku lat realizujemy w Orange Polska Program Oszczędności Energii. Uruchomiliśmy blisko 100 różnych inicjatyw, które w latach 2014-2016 przyniosły łącznie oszczędności energii elektrycznej w wysokości 145,0 GWh. Dla organizacji to konkretne korzyści w budżecie, dla środowiska – zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery łącznie o 118 802 ton.

Przykładami takich inicjatyw  są – RAN features – ograniczenie zużycia energii elektrycznej przez nadajniki stacji bazowych oraz  Green Box– ograniczenie zużycia energii elektrycznej przez karty sieciowe. Te właśnie przedsięwzięcia zostały zgłoszone do systemu świadectw efektywności energetycznej tzw. „białych certyfikatów”.

Białe certyfikaty

Białe certyfikaty to świadectwa potwierdzające zaoszczędzenie określonej ilości energii elektrycznej, cieplnej, paliw w wyniku realizacji inwestycji służących poprawie efektywności energetycznej. Dokumenty te, wydawane są przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE). Białe certyfikaty posiadają prawa majątkowe i są przedmiotem obrotu na wolnym rynku oraz na Towarowej Giełdzie Energii (TGE).

O świadectwa efektywności energetycznej mogą ubiegać przedsiębiorstwa, które prowadzą inwestycje mające na celu zmniejszenie zużycia energii tzw. odbiorcy końcowi i z tej właśnie możliwości skorzystaliśmy my. Natomiast przedsiębiorstwa, które sprzedają energię elektryczną, ciepło lub gaz odbiorcom końcowym, są zobowiązane pozyskiwać i przedstawiać do umorzenia prezesowi URE określoną liczbę białych certyfikatów. Jeśli ich nie mają, muszą je zakupić lub wnieść specjalną tzw. opłatę zastępczą.

Orange jest pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, któremu przyznano certyfikaty efektywności energetycznej. Zachęcamy inne firmy do pozyskiwania białych certyfikatów a tym samym włączenie się w działania na rzecz ochrony klimatu.

Udostępnij: Białe certyfikaty dla Orange Polska

Innowacje

Energia się liczy #Generacja Startup, sezon 2

21 marca 2017

Energia się liczy #Generacja Startup, sezon 2

Marta Cieślak-Krajewska

Chwilę to trwało, ale wreszcie startujemy z drugą serią Generacji Startup, czyli naszego formatu poświęconego przedsiębiorcom. Pierwszy dzień wiosny to dobry moment, bo dzisiaj przedstawiam Wam firmę, która rozwinęła się od etapu garażowego, do przedsiębiorstwa zatrudniającego ponad 100 osób i z własną siedzibą. Zajęło im to kilkanaście lat, ale z pewnością nie był to czas stracony. To właśnie ten jeden na dziesięć startupów, który przetrwał i dobry przykład na to, że wytrwałość się opłaca. Jak to zrobili? Dowiecie się z rozmowy.

Energia się liczy, tak mogłoby brzmieć ich motto. A właściwie to oni liczą i oszczędzają. O ich sukcesie świadczy liczba zadowolonych klientów, nie tylko w Polsce, ale także na Tajwanie, w USA i Rosji.

Z VEMS (Virtual Energy Management System) spotkaliśmy się podczas eliminacji do Orange Fab #4. Wtedy nie było wiadomo, czy podejmiemy współpracę, ale wygląda na to, że jest między nami dobra energia 🙂

Dla mnie to ciekawy przykład tego, że startup może ewoluować w pełnoprawny biznes, o ile wizja zapalonych innowatorów jest poparta ciężką pracą, wytrwałością i umiejętnością elastycznego dostosowania się do rynku. A jakie jest Wasze zdanie?

PS. Dla naszych czytelników mam dobrą informację – znaleźliśmy tytuł muzyki z końcówki filmu, o którą pytaliście; to „little miss sunshine” 🙂

Udostępnij: Energia się liczy #Generacja Startup, sezon 2

Informacje prasowe

Orange Energia – 200zł na rachunki za prąd oraz 4-letnia gwarancja najniższej ceny

10 października 2016

Orange Energia – 200zł na rachunki za prąd oraz 4-letnia gwarancja najniższej ceny

Orange Polska wprowadził nową ofertę w ramach której każdy klient, który zmieni sprzedawcę prądu na Orange Energia otrzyma 200 zł do wykorzystania na opłaty za prąd.  Dodatkowo Orange Energia gwarantuje stałą, najniższą cenę za 1 kWh przez 4 lata. Przy zużyciu prądu na średnim poziomie 2200 kWh rocznie, można zaoszczędzić nawet 470 zł przez 2 lata.

Każdy, kto zmieni swojego dotychczasowego sprzedawcę energii na Orange Energia otrzyma na start 200zł na poczet opłat za pobraną energię elektryczną w ciągu pierwszych 3 miesięcy dostaw. Nowa oferta gwarantuje także stałą, najniższą na rynku cenę za 1 kWh na poziomie 0,2424 zł netto (0,2982 zł brutto) i to aż na 4 lata. Wystarczy podpisać umowę z Orange na dostawy energii na 2 lata.

Zmiana sprzedawcy energii nie powoduje przerw w dostawie prądu, jest bezpłatna a wszelkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy załatwia Orange. Potrzebna jest jedynie ostatnia faktura za energię elektryczną od dotychczasowego sprzedawcy.

Ofertę można zamówić we wszystkich salonach Orange, pod numerem infolinii 801 234 567 (opłata zgodnie z taryfą operatora) lub poprzez stronę www.orange.pl/200naenergie.

Faktury obejmujące opłaty za dostarczenie i za pobraną energię elektryczną są wystawianie co miesiąc. Klienci Orange Energia mogą dokonywać samodzielnych odczytów liczników. Na ich podstawie są wyliczane opłaty za bieżące zużycie energii.

 

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange

 

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Energia – 200zł na rachunki za prąd oraz 4-letnia gwarancja najniższej ceny

Informacje prasowe

Orange Polska na Dzień Ziemi

22 kwietnia 2015

Orange Polska na Dzień Ziemi

Orange Polska włącza się w obchodzony dziś Dzień Ziemi. Tegoroczne hasło „Z energią zmieńmy źródła” koresponduje z wieloma działaniami firmy, które w latach 2014-2016 przyniosą oszczędności wynoszące 54,85 gigawatogodzin. 

Firma od dawna prowadzi politykę, która działa zgodnie ze standardami służącymi monitorowaniu wpływu firmy na środowisko oraz realizuje programy zwiększające efektywność energetyczną usług i zmniejszające ich wpływ na emisję szkodliwych gazów. Prowadzone są prace nad właściwym gospodarowaniem odpadami, a także ograniczaniem wpływu na krajobraz” – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR Orange Polska.

W związku z ciągłym rozwojem usług, m.in. rozwojem sieci, zwiększającym się transferem danych, zużycie energii przez Orange Polska rośnie. Mimo to udaje się znacząco ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Od 2006 do 2014 roku ten „ślad węglowy” zmniejszył się o ponad 25%, z ponad 650 tys. ton CO2 do ok. 490 tys. ton.

Wśród 47 ekoefektywnych usprawnień wprowadzonych w Orange Polska można znaleźć m.in. konsolidację i wirtualizację IT. Pod tym kryją się: zmiana temperatury i wilgotności serwerowni, modyfikacja ustawień systemu klimatyzacji i wentylacji, zmiana oświetlenia, stosowanie efektywnych energetycznie urządzeń, chłodzeniu centrów danych oziębionym powietrzem w zimie (1,0 GWh oszczędności), zdalne wyłączanie niepracujących nocą komputerów (0,5 GWh oszczędności), system sterowania włączaniem i wyłączaniem modułów stacji bazowych (6,5 GWh oszczędności rocznie).

Już ponad 61% klientów Orange Polska korzysta z e-faktury. Dzięki temu od 2009 roku udało się oszczędzić 1156 ton papieru (ok. 20 tysięcy drzew). Firma promuje elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych, co znacząco zmniejszyło liczę wydruków. Zarazem wzrosło zużycie papieru z recyklingu. Od 2008 roku wszystkie firmy dostarczające papier do Orange Polska posiadają certyfikat FCE, tj. dobrej gospodarki leśnej, który poświadcza wydobycie materiałów z lasów, gdzie dba się o sadzenie nowych drzew i nie prowadzi rabunkowej wycinki.

Ekologia jest też wyróżnikiem warszawskiego Miasteczka Orange, które posiada certyfikat BREEAM na poziomie Excellent, potwierdzający ekologiczny charakter inwestycji. Celem tej inwestycji było zbudowanie obiektu o minimalnym wpływie na środowisko oraz największej wydajności energetycznej. Postęp energetyczny budynków Miasteczka wyniósł 51,7% w stosunku do przeciętnego polskiego budynku.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska na Dzień Ziemi

Odpowiedzialny biznes

Eko – trend – oszczędzanie

20 kwietnia 2015

Eko – trend – oszczędzanie

Tegoroczny Światowy Dzień Ziemi (22 kwietnia) obchodzony będzie pod hasłem „Z energią zmieńmy źródła”.

To dobra okazja do przyjrzenia się tematowi energii z punktu widzenia firmy telekomunikacyjnej i naszego wpływu na środowisko.

Z jednej strony to wpływ pozytywny. Rozwój technologii komunikacyjnych stwarza szansę połączenie ze sobą dwóch dotąd niezbieżnych celów tj. szybkiego wzrostu gospodarczego i zmniejszenia obciążenia ekosystemu. Bez telekomunikacji, niemożliwa byłaby optymalizacja procesów produkcyjnych i zapotrzebowania na energię, rozwój inteligentnych systemów transportu miejskiego, ograniczenie czasu podróży dzięki nawigacji, telepraca, telekonferencje, e-handel, dematerializacja gospodarki, digitalizacja zasobów – jednym słowem, wszystkie te procesy, którym przypisuje się potencjał ograniczenia emisji CO2 do 2030 roku o od 1,2 do 8,7 Mt CO2 (WWF).

Zarazem jednak gwałtowny rozwój tych technologii sam w sobie powoduje wzrost zapotrzebowania na energię. W 2013 roku na całym świecie na rynek trafiło po raz pierwszy ponad miliard smartfonów i liczba ta stale rośnie (1,2 mld w 2014r.). W 2013 roku na polski rynek trafiło 8,6 miliona nowych smartfonów i tabletów. Każde z wykorzystywanych urządzeń tego typu musi być regularnie ładowane (w przypadku smartfonów, które według badań Mobile Life prowadzonych przez TNS Polska posiada już 44% Polaków, „regularnie” oznacza praktycznie „codziennie”).

Specjaliści z Centre for Energy-Efficient Telecommunications (CEET) i Bell Labs szacują, że usługi telekomunikacyjne przekładają się w skali globalnej na emisję ponad 830 milionów ton CO2 rocznie, co stanowi około 2% całkowitej emisji tego gazu do atmosfery. To mniej więcej tyle samo, ile emituje na całym świecie przemysł lotniczy. Co więcej, symulacje związane z dynamicznym rozwojem tych usług wskazują, że do roku 2020 udział sektora telekomunikacyjnego w światowej produkcji dwutlenku węgla ulegnie podwojeniu!

Również w przypadku Orange zużycie energii od kilku lat rośnie. W 2013 roku sięgnęło 622 GWh. Od 2006 roku, Orange Polska zużyło (zakupiło od dostawców energii) 4840 GWh energii elektrycznej.

Aby zmniejszać nasze zapotrzebowanie na energię uruchomiliśmy program oszczędzania energii elektrycznej. Do tej pory udało nam się  rozpocząć 44 projekty, które w latach 2014-2016 przyniosą nam oszczędności na poziomie 43 GWh.

Konsolidacja i wirtualizacja serwerów, modyfikacja ustawień systemu klimatyzacji i wentylacji, zmiana oświetlenia na energooszczędne, stosowanie efektywnych energetycznie urządzeń, chłodzeniu serwerów z wykorzystaniem zimnego powietrza z zewnątrz, zdalne wyłączanie niepracujących nocą komputerów, system sterowania włączaniem i wyłączaniem modułów stacji bazowych a także program wyłączający nieużywane porty w naszej sieci – to tylko niektóre przykłady ekoefektywnych usprawnień, jakie już wprowadziliśmy. Nasz cel to zmniejszenie zużycia energii o 15% do 2020 roku.

Choć w związku z ciągłym rozwojem usług zużycie energii przez Orange Polska rośnie, to mimo to udaje się znacząco ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Od 2006 do 2014 roku nasz „ślad węglowy” zmniejszył się o ponad 25% (162 tys. ton), z ponad 650 tys. ton CO2 na początku tego okresu do ok. 490 tys. ton w roku 2014.
af8cab774cb3dd224bf39b827cad37525ac

Wszystkich, którzy oprócz oszczędania energii, oszczędzają też pieniądze – zapraszamy do programu Orange Energia.

Udostępnij: Eko – trend – oszczędzanie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej