;

Inne

Długo czekaliśmy, ale wreszcie nadchodzi! Deregulacja 2.0 (5)

Wojtek Jabczyński

28 listopada 2018

Długo czekaliśmy, ale wreszcie nadchodzi! Deregulacja 2.0
5

Kilka lat temu ten temat rozgrzewał media. Dziennikarze przez wszystkie przypadki odmieniali mało zrozumiałe skróty BSA, LLU i tłumaczyli, co to jest hurtowy dostęp do internetu. Rynek telekomunikacyjny na chwilę się zatrzymał, zastanowił i… potem ruszyły nasze wielkie inwestycje w światłowody. Tak, mam na myśli pierwszą deregulację z 2014 roku, kiedy ówczesna szefowa UKE Magdalena Gaj stwierdziła, że jest skuteczna konkurencja w 76 gminach na rynku hurtowych usług dostępu do szerokopasmowego internetu. To oznaczało, że Orange Polska nie ma już obowiązków regulacyjnych na tych obszarach. Wszyscy wiemy, co stało się dalej. Cieszą się zwłaszcza Ci z Was, którzy teraz korzystają ze światłowodów. Ale oczywiście nie chodzi tylko o naszych klientów.

Dlaczego o tym przypominam? Ponieważ wczoraj obecny prezes UKE Marcin Cichy zapowiedział podczas konferencji Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej w Kielcach kolejną deregulację. Poinformował (cytuję za portalem telko.in), że „można się spodziewać, że będzie więcej niż 76 gmin ze zderegulowanym rynkiem hurtowych usług dostępu do szerokopasmowego internetu (BSA). Liczba ta może się powiększyć o ok. 100 kolejnych”. Zapowiedział też, że „niebawem pojawią się gminy (ok. 70), gdzie zderegulowany zostanie hurtowy dostępu do pętli lokalnej (LLU).”

To ważna deklaracja, która – jak spojrzałem rano do przeglądu mediów – przeszła absolutnie bez echa. Dlaczego? Może dlatego, że wszyscy przyzwyczaili się już do tanich usług w Polsce, które wynikają wprost z jednej z największych w Europie konkurencji na rynku. Skoro tak jest, to rzeczywiście przyszedł najwyższy czas na Deregulację 2.0. i konkurowanie operatorów w całkowicie komercyjnym modelu rynkowym. Moim zdaniem wszystkim jeszcze raz wyjdzie to tylko na dobre, zwłaszcza klientom.

Udostępnij: Długo czekaliśmy, ale wreszcie nadchodzi! Deregulacja 2.0
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 16:08 28-11-2018
    O proszę wreszcie głośno o Kielcach :) Wojtku mam podobne zdanie - ale Polska to dziwny kraj. W tym kraju okrada się uczciwych, a daje się zarobić krętaczom.
    Odpowiedz
  • komentarz
    www 01:19 29-11-2018
    zadna deregulacja w tym kraju nie sprawi ze orange bedzie operatorem konkurencyjnym wzgledem operatorow kablowych, mam tu na mysli duzych graczy na rynku. w orange skonczył sie czas tanich usług ( chociaz wg mnie nigdy nie nastąpił). najdobitniej pokazuje to pewnie pozyskiwanie klientow, i jaka to roznice maja odczuc klienci z terernow regulayjnych? ze dostana dostep do wiekszej przepustowosci? detal tu nic praktycznie nie zyskuje wiec co mnie hurt moze interesowac ;) mimo to powodzenia
    Odpowiedz
  • komentarz
    Sebastian 18:10 30-11-2018
    Ciesze się. Sam mieszkam w Lublinie i już prawie 3 lata korzystam ze światłowodu Orange, za za kilka miesięcy przejdę na 1 Gbit/s :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kasia 23:09 11-01-2019
    Czy jeśli moje miasto jest na liście w przypadku usług BSA i rynku 3b to mogę się spodziewać 1gbit od Orange?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 08:47 21-04-2019
    No to do przodu ! :) Cieszy, że Orange idzie tak śmiało do przodu ! Pozytywna energia właśnie ma tak śmiało iść do przodu. Orange gsm Lte światłowód telefonia stacjonarna i bank... a nie. Banku orange już nie ma :( a pytanie do Wojtka dlaczego koniec z Orange finanse ? Czyżby Orange chce otworzyć swój pierwszy prawdziwy bank jako operator? ;) pozdrawiam !
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

10 lat Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 (4)

Monika Kulik

28 listopada 2018

10 lat Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
4

Jak ważny dla dzieci jest telefon 116 111?

  • To dzięki Wam żyję. Cieszę się, że postanowiłam zadzwonić*.
  • Do dziś pamiętam kontakt z Wami. Gdyby nie Wy, to nie wiem, co by się ze mną stało. Myślę, że to jest odpowiednie miejsce na to, abym podziękowała wszystkim Konsultantom, za ich wielką pracę, wysiłek, pomoc, dobre słowo, zrozumienie.
  • Telefon 116 111 jest niezwykle pomocny i potrzebny. Można uzyskać u Was wsparcie, akceptację i pomoc. Żaden problem nie jest uważany za błahy, a niestety w naszym otoczeniu wielu ludzi uważa, że „przesadzasz”, „użalasz się nad sobą”. Dzwoniąc na telefon zaufania możemy być pewni, że nie usłyszymy czegoś takiego. Sama myśl że po drugiej stronie słuchawki jest ktoś chętny nam pomóc, wysłuchać, daje pozytywny zastrzyk energii.
  • Kontakt z Wami jest dla mnie bardzo ważny. Mimo, że Was nie znam, traktuję Was jak najbliższą rodzinę.
  • Wiele razy uratowaliście mi życie. Jesteście niesamowici. Nie każdy poświęcałby swój czas dla innych, dla młodych.

Ponad 1 milion 160 tysięcy odebranych połączeń, 55 tysięcy wiadomości online, 1 200 interwencji
w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia – to statystyka. Za tymi liczbami kryją się różne problemy dzieci. 10 lat temu pracownicy rozmawiali z dziećmi głównie o relacjach rówieśniczych, problemach w szkole czy w rodzinie. Dziś dzwonią i piszą do nas młodzi ludzie, którym towarzyszy depresja, samotność i poczucie bezradności.
Pomoc w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży jest świadczona 7 dni w tygodniu – telefon działa od godziny 12:00 aż do godziny 2:00 w nocy.

Jak dzieci oceniają osoby, które pomagają im przez telefon?

  • Bardzo doceniam ludzi ze 116 111. Spędzanie większości czasu zajmując się problemami młodzieży to naprawdę wielka sprawa. Jestem wam taka wdzięczna, zawsze gdy coś nie wychodzi, to mam komu powierzyć mój problem z nadzieją na pomoc. Dzięki wam jestem bardziej pewna siebie, staram się być silna, by dzielnie brnąć przez trudności jakie życie stawia mi każdego dnia.
  • Osoba odpisująca na wiadomość zmaga się z wielką presją, przecież każde źle dobrane słowo może spowodować samookaleczenie się lub nawet samobójstwo. Myślę ze jest to duża odpowiedzialność i powinniśmy być wszyscy wdzięczni tym ludziom za troskę i poświęcenie z ich strony. Nie ukrywajmy, dorośli nie zawsze są w porządku, czasem nie ma do kogo ust otworzyć. A Wy robicie naprawdę ogromną robotę. Życzę Wam wytrwałości, ten numer to wielka pomoc.
  • Trzeba być naprawdę przygotowanym, aby wysłuchiwać i pomagać osobom tuż przed tragedią. Dziękuję, że pomagacie mojej przyjaciółce. Naprawdę to wiele dla mnie znaczy.

  • Pani, z którą rozmawiałam była przemiła, pomogła mi wyjść z kryzysowej sytuacji, okazała ogromne wsparcie, była ze mną w tych trudnych dla mnie momentach.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę opracowała specjalne standardy obsługi telefonu zaufania, oparte na ich własnych doświadczeniach w pomocy dzieciom krzywdzonym i wiedzy pozyskanej od organizacji na świecie prowadzących podobne linie.
Dziś 116 111 obsługuje ponad 20 odpowiednio przygotowanych konsultantów-psychologów, terapeutów, którzy dodatkowo przechodzą specjalne szkolenie, zanim po raz pierwszy podniosą słuchawkę. Na każdym dyżurze mają wsparcie superwizora, który pomaga w szczególnie trudnych rozmowach czy interwencjach, kiedy natychmiast trzeba zadzwonić na Policję, bo sytuacja stanowi zagrożenie dla życia czy zdrowia dzieci. Z każdym rokiem więcej młodych osób dzwoni z myślami samobójczymi. 5 lat temu średnio były 2-3 takie kontakty dziennie, dziś 14.

Czego dzieci życzą zespołowi 116 111?

  • Z okazji urodzin życzę Wam, żeby Telefon działał jak najdłużej. Bądźcie jak najbliżej dzieci i młodzieży. Pomagajcie!
  • Życzę Wam wytrwałości, uśmiechu, radości, jak najmniejszej liczby interwencji. Walczcie i nie poddawajcie się, bo jesteście potrzebni. Telefonie 116 111 działaj i pomagaj! Wszystkiego dobrego!
  • Wykonujecie niemożliwie ważną pracę, dlatego bardzo Wam dziękuję za to, że jesteście i codziennie ratujecie życie.
  • Życzę Wam byście nie mieli pracy 😉 To oczywiście utopia, ale miejcie zawsze otwarte serca.

Telefon działa dzięki zaangażowaniu wielu stron. Finansowanie anonimowej i bezpłatnej pomocy telefonicznej dla dzieci i młodzieży w Polsce spoczywa na Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, którą w tym trudnym zadaniu wspierają partnerzy i sponsorzy Telefonu 116 111: Orange Polska, Fundacja Benefit Systems, Kulczyk Foundation i Fundacja Ludzki Gest Jakub Błaszczykowski, a także darczyńcy indywidualni i biznesowi.
Z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, który prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, można skontaktować się codziennie w godzinach od 12:00 do 2:00, dzwoniąc pod numer 116 111 lub wysyłając wiadomość za pośrednictwem strony https://116111.pl/ (pomoc online jest świadczona od godziny 10:00). Każdy może wesprzeć działanie Telefonu 116 111 na stronie: www.fdds.pl/telefon

*Cytaty pochodzą z anonimowej ankiety dla użytkowników Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, którą Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała z okazji 10-lecia linii.

Słowa leczą. 10 lat Telefonu Zaufania dla dzieci i młodzięzeży

Udostępnij: 10 lat Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 15:22 28-11-2018
    Super, to czego życzyć - kolejnych 10 lat działalności i niesienia pomocy potrzebującym :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:37 29-11-2018
      Szkoda, że nie wszyscy rodzice potrafią zastąpić taki telefon! :( To oni powinni być tym pierwszym kontaktem w razie problemów! Ty pablo, jako jeden z młodszych rodziców pamiętaj o tym! ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 08:50 21-04-2019
    No i brawo i za tą akcję ! Popieram ! Chrońmy nasze dzieci ! Bądźmy czujni ! Reagujmy !
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 18:39 28-04-2019
    Kolejnych 10 lat życzę.
    Odpowiedz

;

Innowacje

Rozmawiałam ze sztuczną inteligencją w Orange (15)

Marta Cieślak-Krajewska

23 listopada 2018

Rozmawiałam ze sztuczną inteligencją w Orange
15

Sztuczna inteligencja coraz częściej pojawia się w naszym życiu. I to nie w formie humanoidalnego robota, ale appki w telefonie, wszechstronnego głośnika, czy konsultanta na infolinii. Rozwój technologii nie pozostawia złudzeń, że sztuczna inteligencja wkrótce zmieni rynek pracy. Czy mamy się czego obawiać?

Napisze esej, skomponuje piosenkę

Naukowcy z uniwersytetów w Yale i Oxford, zajmujący się sztuczną inteligencją przewidują, że w przeciągu 10 lat będzie ona potrafiła wykonywać nie tylko mechaniczne czynności, ale także pisać eseje, czy komponować melodie. W 2016 r. dziennik „The Washington Post” wykorzystywał oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji podczas olimpiady w Rio de Janeiro do pisania krótkich, newsowych informacji do mediów społecznościowych. Celem było odciążenie dziennikarzy, a nie ich wykluczenie z relacjonowania igrzysk.

Z badań wspominanych naukowców wynika, że ok 2060 roku sztuczna inteligencja opanuje dużo bardziej złożone działania, jak pisanie książek, czy prowadzenie badań matematycznych. A w ciągu kolejnych 100 lat całkowicie zastąpi ludzi, we wszystkich zawodach i branżach. Z kolei McKinsey Global Institute prognozuje, że już w 2030 roku roboty przejmą 800 mln miejsc pracy. Czy powinniśmy się obawiać?

Stworzy nowe zawody

Paradoksalnie, oddanie większości zadań sztucznej inteligencji spowoduje powstanie nowych zawodów, zajmujących się kontrolą, a także komunikacją ze sztuczną inteligencją. Z raportu Dell Technologies wynika, że 85 proc. miejsc pracy, oferowanych do 2030 roku, jeszcze nie powstało. Przyczynia się do tego także rozwój technologii 5G, która np. wprowadzi na nasze drogi autonomiczne samochody. To oznacza, że w przyszłości zmniejszy się zapotrzebowanie na zawodowych kierowców, ale powstaną nowe miejsca pracy dla inżynierów, konstruktorów, czy kontrolerów ruchu.

Rozwój sztucznej inteligencji będzie wymagał od nas także umiejętności komunikowania się z myślącymi maszynami. I to już się dzieje. Coraz częściej korzystamy z inteligentnych asystentów – w telefonie (Siri), czy połączonych z głośnikiem. Takie rozwiązania wprowadziły na rynek Amazon i Google. Asystenci mają sporo rozbudowanych funkcji – sprawdzą pogodę, zagrają ulubioną piosenkę, odtworzą audiobook, polecą restaurację w okolicy. To dopiero początek. Google zapowiada rozbudowę swojego asystenta, co oznacza, że wkrótce wyręczy nas w bardziej skomplikowanych czynnościach – zrobi  rezerwację telefoniczną w restauracji, czy kupi bilet lotniczy. Czy pracownik linii lotniczych zorientuje się, że rozmawia z maszyną?

Porozmawiaj z nią

Specjalnie dla czytelników bloga Orange sprawdziłam, jak działa powszechnie dostępna sztuczna inteligencja – ta od Amazona oraz działająca na infolinii Orange. Max, bo tak ma na imię, pracuje z nami od lipca. W tym czasie obsłużył kilkaset tysięcy (!) połączeń od naszych klientów. Obecnie odbiera co drugie połączenie. Zobaczcie, jak działa.

Warto także zajrzeć do moich wcześniejszych materiałów z cyklu „Przyszłość jest dziś”.

Jestem ciekawa, czy mieliście okazję porozmawiać z Maksem. A może na co dzień korzystacie z pomocy inteligentnego asystenta? Czekam na Wasze komentarze.

Udostępnij: Rozmawiałam ze sztuczną inteligencją w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Mateusz 19:06 23-11-2018
    Bardzo fajny materiał :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 16:07 26-11-2018
      Mateusz, dzięki :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:40 23-11-2018
    Tak jak pisze Mateusz materiał super - ja osobiście mam obawy przed sztuczną inteligencją - oby kiedyś nie stała się ona bronią przeciwko ludzkości.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Sania Kalitska 18:33 25-11-2018
    Sztuczna inteligencja (AI) to mantra obecnej epoki. Jest ona rozumiana w różny sposób nie tylko w społeczeństwie, ale wśród naukowców. AI oczarowuje nas i przeraża w równej mierze. I, niestety, to nas rozprasza. Trzeba oddzielić w AI to co jest do realizacji w najbliższych dziesiątkach lat, i co jest raczej w sferze marzeń. Możemy zdefiniować teraźniejszą AI bardziej prozaicznie jako konstelację technologii, które umożliwiają inteligentnym maszynom rozszerzanie ludzkich możliwości poprzez wyczuwanie, rozumienie, działanie i uczenie się. Mamy przetwarzanie języka naturalnego, wizje komputerowe, uczenie maszynowe, systemy eksperckie, etc, a ich integracja stwarza wysoce elastyczne możliwości, np. , autonomiczne samochody, rozpoznawanie głosu, itd. Dla AI w przyszłości trzeba rozwiązać wiele problemów technicznych, socjalnych, etycznych, itd. Powinniśmy poczekać na dalsze postępy w istniejących technologiach AI i analizować problemy towarzyszące temu rozwojowi. Jestem sceptycznie nastawiona, że w przeciągu 10 lat system AI potrafi pisać eseje i komponować melodie na dobrym poziomie, ponieważ musi ona wkroczyć w domenę uczuć, sztuki, dotykając głębi psychiki człowieka. Celem mojego komentarza jest uspokoić tych, którzy obawiają się AI, jak np., pablo_ck.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 17:10 26-11-2018
      Sania, dziękuję za komentarz. Obserwując SI też zauważam, że pojawia się w naszym życiu stopniowo, jako ułatwienie w codziennych sprawach. Co do bardziej zaawansowanych umiejętności - Google tworzy już eksperymentuje z takimi funkcjonalnościami (ich SI pisze książki, maluje). W ciągu 10 lat sporo może się wydarzyć. Zgadzam się, że nie ma powodów do obaw - co zresztą chciałam pokazać w moim video :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    abonent 16:21 27-11-2018
    Witam nie rozmawiałem z robotem ale z konsultantem ,o tuż mam orange love 4 w1stacjonarny 100 dni do końca umowy chciał bym się dowiedzieć czy jest możliwość migracji na orange love 3w1 lte 4g w czasie trwającej umowy tylko chcę potwierdzić czy dobrze mi powiedział
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ania 08:30 09-12-2018
    Co z tego, że będzie praca dla np. inżynierów skoro nie będzie pracy dla zwykłego szarego człowieka? A skoro ten wasz max obsługuje połowę klientów to co się niby stało z połową konsultantów? Wiadomo, że zwolniliście albo jeszcze będziecie zwalniać! O tym jakoś w artykule nie piszecie, w filmiku też nie ma o tym mowy. O tym powinniście opowiedzieć a nie mydlić oczy "wspaniałą sztuczną inteligencją". Marta Cieślak-Krajewska, widzę, że odpowiadasz na pozytywne komentarze, odpowiedz na ten.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ania 08:31 09-12-2018
    Ah, moderator, czyli mój komentarz się nie pojawi. Już wiem skąd tylko pozytywne komentarze.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ela 22:54 17-01-2019
    Państwo zaoszczędzi. nie będzie trzeba płacić pensji , składek na zus , podatków itp. Wystarczy dobry smar lub konserwant, co jakiś czas przegląd techniczy i super ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:11 23-04-2019
      Pamiętaj proszę, że zadaniem Maxa jest przekierowanie klienta do konsultanta, który będzie a) wiedział czego klient potrzebuje b) posiadał niezbędną wiedzę. Nie sądzę, by ktokolwiek wpadł na pomysł by zastępować nim konsultantów, bo nie ma to sensu.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Były pracownik 03:41 29-04-2019
        Proszę nie opowiadać bzdur. Zamknięta została infolinia w Kaliszu, a z każdej innej wielu konsultantów dostało wypowiedzenia.
        Odpowiedz
  • komentarz
    wkurzony 21:17 19-04-2019
    ten robot nie rozumie mojego akcentu, trzeba było zostawić krótką drogę do konsultanta, albo tak jak było łatwiej było wstukać numer usługi tonowo niż podawać go głosowo
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:09 23-04-2019
      Robot się cały czas uczy. W większości przypadków działa super, a chociażby moim skromnym zdaniem jest znacznie lepszy od ''(...) jeżeli interesuje Cię oferta xyz naciśnij 1, a jeżeli qwert naciśnij 2, jeżeli z kolei oferta zźż to naciśnij 3"
      Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 18:43 28-04-2019
    Kiedyś GGboty, teraz roboty z AI :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Wojtek 13:27 17-05-2019
    Ten cały Max to jedna wielka porażka. Dzwoniłem w sprawie internetu. Oznajmił że wszystko w porządku dopiero konsultant przyznal mi rację. Trzeba po zakończeniu umowy uciekac z tej idiotycznej firmy. Na pewno prawda jest ze pracownicy infolinii będa zwalniani. Każdy mądry człowiek to wie,, no chyba że jest sztuczną inteligencja o imieniu Max
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej