;

Innowacje

3 największe zaskoczenia podczas Innovation Gardens Summit 2019 (8)

Marta Krajewska

15 kwietnia 2019

3 największe zaskoczenia podczas Innovation Gardens Summit 2019
8

Dobrze znacie naszą „małą Barcelonę”, czyli konferencję Innovation Gardens Summit. Wydarzenie organizujemy już 4 lat. Co roku pokazujemy Wam, co dzieje się w technologicznym świecie.

Zobaczcie relacje z poprzednich lat:

Konferencja z roku na rok się rozrasta – dołączają nowi partnerzy technologiczni, a wydarzenie trwa już 3 dni (!). Dlatego w tym roku zamiast pokazywać Wam relację z całego IGS, postanowiłam skoncentrować się na najciekawszych prezentacjach podczas wystawy, będącej częścią konferencji. O najciekawszych wystąpieniach w części konferencyjnej napisze Piotrek – szukajcie jego relacji na blogu.

Xiaomi: od szczoteczki do hulajnogi

Chiński producent Xiaomi w niesamowitym tempie zdobywa rynek. Dotychczas kojarzyłam go przede wszystkim z niezłej jakości telefonami ze średniej półki. Okazuje się jednak, że Xiaomi ma znacznie większe ambicje i oferuje także AGD, RTV, zabawki, a nawet hulajnogi. Podczas IGS producent zaprezentował m.in. szczoteczkę do zębów, elektryczny czajnik, lampę świecącą w 16 milionach kolorów, robot z klocków z silnikiem, autonomiczny odkurzacz, dron, hulajnogę oraz urządzenie, które roboczo nazwałam skompresowanym segwayem (możecie zobaczyć je na zdjęciach – dwa kółka i skrócona podpórka).

Wszystkie urządzenia są obsługiwane z poziomu aplikacji Xiaomi Mi Home, co oznacza, że za pomocą appki możecie ustawić temperaturę wody w czajniku, sterować kolorami lampy, lub uruchomić odkurzacz.

Do tej pory, oprócz smartfonów korzystałam z opaski Mi Band 3 oraz oczyszczacza powietrza tej marki, Xiaomi Air Purifier 2S. Zobacz, jak spisał się oczyszczacz podczas testów. Czy sprzęty Xiaomi na dobre zagoszczą w naszych domach? Coś mi mówi, że ten producent jeszcze namiesza na rynku.  Sprzęty m.in. oczyszczacz powietrza, hulajnoga, czy opaska są do kupienia w sklepie orange: Xiaomi w orange.

Motorola: nie smartfon, ale dodatki

Motorola była jednym z zaskoczeń podczas IGS 2019. Amerykański producent nie postawił na smartfony, ale na dodatki do nich. Jakie dodatki? Na przykład przenośny projektor, który nałożony na smartfon wyświetla na dowolnej powierzchni powiększony obraz ekranu. Gamepad, czyli nakładka, która po zintegrowaniu ze smartfonem staje się konsolą do gier, aparat z 10-krotnym zoomem optycznym, Instapolaroid, czyli nakładka umożliwiająca robienie polaroidowych zdjęć, dodawania filtrów i uwaga, także ich drukowanie, kamera 360 stopni filmująca w jakości 4K, a nawet indukcyja ładowarka do telefonu w formie etui.

Orange: Rich Communication Services, czyli więcej niż SMS

Mój numer 3 to rozwiązanie od Orange. I nie jest to celowe lokowanie produktu pracodawcy, ale uczciwa ocena rozwiązania, które wkrótce zastąpi smsy, popularne komunikatory i appki. Rozwiązanie będzie wzbogacone także o inteligentny chatbot, który ułatwi korzystanie z ulubionych aplikacji. Jeśli korzystacie z aplikacji do kupowania ubrań  – zaproponuje coś w Waszym stylu, albo przypomni o kończących się produktach spożywczych. Jak to działa? Zobaczcie.

Udostępnij: 3 największe zaskoczenia podczas Innovation Gardens Summit 2019
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 17:08 15-04-2019
    Super wydarzenie, szkoda że nas, blogowiczów na nim zabrakło. Super relacja :) Dziękujemy :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrekk85 20:35 15-04-2019
      To wpadamy za rok? :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Marta Cieślak-Krajewska 16:00 17-04-2019
        to jest do zrobienia - zapisy ruszają mniej więcej w marcu, na stronie IGS. Albo dajcie nam znak i zobaczymy, czy da się zrobić.
        Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 01:10 16-04-2019
    Xiaomi produkuje już wszystko: papier toaletowy, buty i deski klozetowe i wędki.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 11:51 16-04-2019
      Ale nie zrobili jeszcze stołu. Z powyłamywanymi nogami ?
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:42 17-04-2019
      Kto bogatemu zabroni? Jak się sprzedają, czemu mają tego nie robić.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 16:16 17-04-2019
      to prawda; podobno produkcja papieru to efekt tego, ze ktoś zarzucił firmie, że nie produkuje jeszcze tylko papieru toaletowego. Potraktowali to jak wyzwanie ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 09:02 21-04-2019
    No super wyzwanie z tym papierem, ale myślę, że firma nie ma takiej presji i podchodzi do wszystkiego z luzem, bez napięcia - dystans jest cechą wynalazek :) Obecność na takim zlocie to jest naprawdę fajna sprawa ! :) A dwa super sprawa z tą aplikacją zastępującą smsy ... zobaczymy jak to wyjdzie w praniu bo .... ! najważniejsze dla mnie to bezpieczeństwo takich wiadomości ! Fb dał już plamę, ciekawe kto jeszcze ?! A trzy daliście fajną zajawkę tego projektu. Szkoda tylko, że w języku angielskim. Ja z tym nie mam problemu, ale ... żyjemy w Polsce. Obowiązuje tu język urzędowy - Polski. Reszta ok :P tak wiem, wiem czepiam się ;}
    Odpowiedz

;

Oferta

5 powodów, dla których zapragniecie mieć Huawei P30 Pro (11)

Marta Krajewska

12 kwietnia 2019

5 powodów, dla których zapragniecie mieć Huawei P30 Pro
11

Od premiery Huawei P30 minęły już dwa tygodnie. Zobaczcie nasze pierwsze wrażenia z premiery. W tym czasie miałam okazję przetestować flagowiec chińskiego producenta i sprawdzić, jak spisuje się na co dzień. Testowałam model P30 Pro. Oto moje spostrzeżenia i zarazem pięć powodów, dla których warto mieć ten telefon. Możecie kupić go w sklepie orange ze świetnymi bonusami.

Zrobicie nim niesamowite zdjęcia

Producent kładzie ogromny nacisk na możliwości fotograficzne serii P30. Model, który testowałam, czli P30 Pro został wyposażony w poczwórny aparat Leica: 40 MP, 20 MP, 8 MP i 32 MP   oraz moduł sztucznej inteligencji ułatwiający robienie zdjęć i filmów. W słoneczną sobotę zabrałam więc Manię na spacer i sprawdziłam, czy P30 zdoła ją uchwycić w biegu i co z tego wyjdzie. Efekty możecie zobaczyć poniżej.

Zdjęcia wyszły ostre, co nie jest łatwe przy tak ruchliwym obiekcie 🙂 Aparat  ma udoskonalony układ stabilizacji, co minimalizuje zakłócenia wywołane przez drgania ręki. Na zdjęciach widać też bardzo ładny efekt rozmycie tła, czyli bokeh.

Producent obiecuje, że peryskopowy obiektyw w tylnym aparacie pozwala na wykonanie zdjęć z 3-krotnym zoomem optycznym, 5-krotnym zoomem hybrydowym oraz 30-krotnym zoomem cyfrowym.  Z kolei Tryb SuperMacro umożliwia wykonanie ostrej fotografii z odległości zaledwie 2,5 cm. Faktycznie, na zdjęciach przyrody szczegóły są bardzo dobrze odwzorowane. Zobaczcie, jak wyglądają z bliska pierwsze kwitnące wiosną drzewa.

…także w nocy!

Testem dla możliwości aparatu są zdjęcia nocne. W modelu P30 Pro producent zastosował sensor SuperSpectrum, który wychwytuje więcej światła. Czułość ISO w trybie automatycznym wynosi nawet 410 tys. – parametr ten jest prawie 4-krotnie wyższy niż w poprzednim modelu Huawei P20 Pro. Co to oznacza w praktyce? Zdjęcia nocne są prawie doskonałe. Zobaczcie, jak wygląda zdjęcie wieży Eiffla nocą, widzianej z Placu Trocadero (odległość w prostej linii to ok 700 m).

Wytrzyma 2 dni na jednym ładowaniu

Huawei P30 Pro ma baterię o pojemności 4200 mAh. Producent zapewnia, że to wystarcza na 1,5 do 2 dni standardowego korzystania. Podczas testowania intensywnie korzystałam z telefonu: robiłam zdjęcia, nagrywałam video, często korzystałam z internetu, dzwoniłam i smsowałam. Przy takim korzystaniu musiałam ładować telefon mniej więcej raz na dwa dni. Do zestawu dołączona jest ładowarka Huawei SuperCharge 40W, którą naładujecie telefon do 70%  w 30 min (a nawet trochę krócej). Możecie też szybko podładować baterię – 10 minut wystarczy do osiągnięcia mniej więcej 30%. To już właściwie standard wśród telefonów z wyższej półki. Bardzo doceniam szybkie ładowanie, ponieważ wieczorem często zapominam o podłączeniu telefonu do ładowania, a 30 minut ładowania rano wystarczy na kolejne dni.

Telefon ma też funkcję ładowania bezprzewodowego 15W, a dzięki funkcji ładowania zwrotnego może służyć też za przenośny, bezprzewodowy powerbank – wystarczy zbliżyć smartfon do innego urządzenia, a jego bateria zostanie zasilona energią z Huawei P30 Pro.

Odblokujecie go odciskiem palca

Skaner odcisku palca jest zintegrowany z wyświetlaczem. Odblokowanie działa bez zarzutu, a umiejscowienie skanera w ekranie, pod kciukiem jest znacznie bardziej wygodne niż czytnik umieszczony z tyłu, na obudowie.

Jest po prostu piękny 🙂

Jak przystało na flagowiec, P30 Pro ma minimalistyczny i elegancki design, charakterystyczny dla telefonu z górnej półki. Mamy więc szklane powierzchnie, metalowe ramki i zaokrąglone krawędzie. W Huawei P30 Pro nie zobaczymy już prostokątnego wcięcia na ekranie, zastosowanego w poprzednim modelu, P20 Pro. Zostało ono maksymalnie zmniejszone do tzw. łezki, czyli DewDrop. Huawei P30 Pro jest dostępny w trzech wariantach kolorystycznych: czarnym, białym (opalowym) i niebieskim.  Testowałam egzemplarz w kolorze czarnym i ten kolor wygląda najbardziej elegancko. Trzeba jednak przyznać, że powierzchnia zbiera odciski palców, co jest typowe dla szklanej obudowy.

Jeśli przekonałam Was do Huawei P30 Pro, to znajdziecie go w sklepie Orange: Huawei P30 Pro w Orange. Jeśli jednak Was nie przekonałam, to już w przyszłym tygodniu na blog wjedzie test video Michała Rosiaka – wpadnijcie obejrzeć.

Udostępnij: 5 powodów, dla których zapragniecie mieć Huawei P30 Pro
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 16:12 12-04-2019
    To teraz ja poproszę go na testy noo!!! Nie dajcie się tak prosić ;p ;p Smartfonik marzenia i nawet jak mnie "chinski" wywiad podsłuchuje to pal licho ;p ;p Nie mam nic do ukrycia, nie kradnę, płacę podatki, nie zabijam i kocham Martę ;p :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 15:53 15-04-2019
      pablo, na blogu jest już konkurs z P30 do wygrania.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Adam 15:32 05-06-2019
        Jak wygląda kwestia aktualizacji tego telefonu do 10 Q?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Jula 12:27 13-04-2019
    Ucalowania dla Mani :)))
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 12:50 30-05-2019
      dziękujemy :-D
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 16:04 13-04-2019
    Przepraszam że tutaj o to pytam ale wchodząc na swoje konto Mój Orange przez www nie mogę przedłużyć internetu przed zmianą strony gdzie ostatnio były prace serwisowe brakuję tej opcji gdzie można wydłużyć internet o 7 dni 30 dni oraz 365 dni.Mam nowe konto Mój Orange.Proszę o interwencję i naprawę tej opcji.Dziękuje za pomoc.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 15:31 14-04-2019
    Czas pracy na jednym ładowaniu brzmi naprawdę dobrze.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 21:19 14-04-2019
      Sprzęt super, tylko gdzie dorobić te 3799 zł, mhm......o wiem, mogę wystąpić w reklamie Orange ;p ;p
      Odpowiedz
  • komentarz
    Papay 18:46 14-04-2019
    Super smartfon ale usługi voLTE i Wi-fi Calling na nim nie działają, podobnie jak na Mate 20, Mate 20pro i innych Huawei. Czemu w Orange na smartfonach huawei te usługi nie działają skoro sprzedajecie smartfony tej marki, dodam, że w T-Mobile i w PLAY w/w usługi działają na smartfonach Huawei. Ogólnie T-Mobile jeśli chodzi o ilość smartfonów wspierających volte i wi-fi Calling wyprzedza Orange daleko ale już i Play chyba ma więcej telefonów obsługujących te funkcje, Orange chyba bliżej do tego skansenu technologicznego plus gsm
    Odpowiedz
    • komentarz
      Adam 15:31 05-06-2019
      Nie działa też nagrywanie w 4K 60 fps kamerą ani nawet odtwarzanie filmów 4K HDR na Netflix
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 09:06 21-04-2019
    hmmm ... ja jednak zostanę przy trafionym Samusungiem Note9 ! Wszystkie nowe telefony mają to samo! Po co przepłacać, a tym bardziej kupować coraz to .... a zreztą to już było :) Pozdrawiam !
    Odpowiedz

;

Oferta

9 najczęściej zadawanych pytań o eSIM na smartwache i nie tylko, a także dobre zmiany w ekstra karta eSIM (72)

Piotr Domański

12 kwietnia 2019

9 najczęściej zadawanych pytań o eSIM na smartwache i nie tylko, a także dobre zmiany w ekstra karta eSIM
72

Jak już pewnie wiecie dzisiaj liczba smartwatchy, które wspierają eSIM w Orange „nieco” się powiększyła. A że u innych operatorów jeszcze eSIM nie ma w ogóle… to na razie smartwatche z eSIM możecie mieć tylko u nas. Miało być jednak o zmianach, więc do nich przejdę. Pierwsza jest taka, że uruchomiliśmy usługę „Ekstra karta eSIM”, dzięki której możecie korzystać z tego samego numeru na telefonie i zegarku, teraz także dla klientów Orange Love. Sam zaliczam się do tej grupy, więc też się cieszę.

Druga zmiana, to wydłużenie do 6 miesięcy promocji „Mój pierwszy eSIM”, co oznacza że za aktywację pierwszej Ekstra karty eSIM na zegarku i możliwość korzystania z niej przez pierwsze 6 miesięcy nie zapłacicie ani złotówki. Potem za korzystanie z „Ekstra karty eSIM zapłacicie” 9 zł miesięcznie.

A teraz czas na Q&A.

1. Czy jeżeli mam w telefonie eSIM/zwykły SIM to nadal mogę mieć eSIM na zegarku?

Pytania pada w dwóch wersjach, ale odpowiedź w obu przypadkach jest taka sama – możesz. Nie ma znaczenia, czy korzystasz już teraz z eSIM, czy zwykłej karty SIM – jeżeli spełniasz warunki dotyczące oferty z której korzystasz, będziesz mógł dokupić do niej usługę „Ekstra karta eSIM” i wgrać tę kartę np.: na swój smartwatch.

2. Czy muszę brać dodatkową umowę, by korzystać z eSIM na smartwatchu.

Nie,  nie musisz. Aktywujesz usługę „Ekstra karta eSIM” w aplikacji Watch na iPhone, w trakcie której będziesz mógł/mogła wgrać eSIM na swój zegarek. Podczas aktywacji usługi będziesz musiał/a użyć loginu i hasła do konta Mój Orange.

3. Dlaczego muszę zapłacić dodatkowe 9 złotych za korzystanie z karty eSIM na zegarku?

Przy swojej pierwszej Ekstra karcie eSIM zapłacisz po raz pierwszy dopiero po pół roku. Nie płacisz za kartę eSIM jako taką, tylko za usługę dodatkowej karty z tym samym numerem – czyli za możliwość dzwonienia, wysyłania wiadomości i transmisji danych na kolejnym, dodatkowym urządzeniu, z tym samym numerem telefonu i tą samą ofertą i umową, niezależnie od tego, gdzie znajduje się główne urządzenie i czy jest włączone. Teraz możesz korzystać z dwóch niezależnych urządzeń, na przykład smartfona i smartwatcha. Oba działają przecież w pełni niezależnie i nie musisz mieć przy sobie obu, by z nich korzystać.

4. Czy mogę korzystać z mojego zegarka w roamingu?

Niestety nie – zegarki, które dzisiaj wprowadziliśmy do naszej oferty, obsługujące eSIM, nie obsługują roamingu. W ramach całej usługi roaming nie działa. Co więcej, jeżeli Ekstra karta eSIM zaczęła wspierać roaming to zegarki, które dzisiaj wprowadziliśmy nie będą tej funkcji obsługiwały.

5. Czy mogę wysyłać SMS z Ekstra karty eSIM?

Zegarki z logo nadgryzionego jabłka wspierają wysyłanie i odbieranie wiadomości wyłącznie przed usługę producenta. To oznacza, że zawsze będziesz mógł wysłać wiadomość z zegarka, oraz otrzymywać wiadomości gdy Twój smartfon z logo nadgryzionego jabłka jest włączony. Będzie tak nawet, jeżeli oba urządzenia są od siebie znacznie oddalone – wtedy SMS i MMS nadal będą przychodzić.  Jeżeli jednak wyłączysz Twój smartfon, nie będziesz otrzymywać wiadomości przychodzących na Twój numer, natomiast nadal normalnie będą do Ciebie przychodzić wiadomości poprzez iMessage.

Ważna sprawa – ponieważ smartwatche z logo nadgryzionego jabłka nie wspierają SMS i MMS przy aktywacji „Ekstra karta eSIM” domyślnie włączona jest blokada SMS i MMS przychodzących i nie należy jej wyłączać. Wierzcie mi na słowo.

Smartwatche innych producentów wspierają SMS i MMS, niezależnie od tego, czy smartfon jest włączony, czy też nie.

6. Kiedy będę mógł korzystać z eSIM na smartwatchach, jeżeli mam ofertę firmową?

Jak już Wojtek wielokrotnie odpisywał na swoim Twitterze – intensywnie pracujemy by nastąpiło to możliwie szybko. To praca na tzw. ASAP, lub „im szybciej tym lepiej”.

Aktualizacja 21.05.2019
Już jest. Więcej w tekście eSIM na smartwatche (i nie tylko) dla klientów biznesowych.

7. Jak będą rozliczane rozmowy, SMS i transfer danych wykonywany przez zegarek?

SMS, minuty i paczki danych schodzą z tej samej puli co dla karty głównej z Twoim numerem – tej, którą macie w telefonie.

8. Czy zegarek, którego nie kupiłem u Was będzie działać w Orange?

Jeżeli kupiłeś/kupiłaś urządzenie stworzone na rynek Amerykański, będziesz miał problem – LTE działa tam na innych częstotliwościach. Jeżeli w Europie – problemów być nie powinno.

9. Dlaczego nie ma jeszcze usługi w nju/prepaid/ofercie B2B, czy jesteśmy gorszymi klientami?

Nie, nie jesteście, ale od czegoś trzeba zacząć. Jesteśmy pionierami eSIM w Polsce. I to jak z lotami kosmicznymi – zanim człowiek poleciał na Księżyc musiał najpierw wysłać rakietę na orbitę ziemi. Planujemy kolejne wdrożenia, które pozwolą aktywować usługę kolejnym grupom klientów. Niektóre mamy dopiero w planach, niektóre się już toczą, inne jak w przypadku usług małych i średnich firm są na ukończeniu.

10. Jak zainstalować usługę?

o tak:

Jeżeli macie więcej pytań lub nie znaleźliście tutaj odpowiedzi, to zajrzyjcie na strony www.orange.pl/applewatch oraz www.orange.pl/view/esim.

Jeżeli temat nadal Was interesuje przeczytajcie te teksty

O ile pod komunikatami prasowymi komentować nie można, to tutaj droga wolna. Jeżeli macie pytania, wnioski i „uwagi” zapraszam.

Udostępnij: 9 najczęściej zadawanych pytań o eSIM na smartwache i nie tylko, a także dobre zmiany w ekstra karta eSIM
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Marek 12:43 12-04-2019
    Czekam jak na zbawienie na "Ekstra eSIM" w ofercie na kartę. Mam nadzieję , że zaufanie którym Was obdarzyłem (przeniesienie karne z innej sieci) zaowocuje.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 12:58 12-04-2019
      Pewnie dożyjemy takich czasów, że doczekamy się e-sim w ofertach prepaid, ale pewnie będzie tzreba jeszcze trochę poczekać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Papay 18:50 14-04-2019
    Jaracie się tym esim, że inne sieci nie mają ale inne sieci wspierają VOLTE I Wi-Fi Calling w huawei a Wy tylko w 2 modelach a macie w swojej ofercie więcej modeli tej marki niż 2. Nawet Play już was pod tym względem przegonił
    Odpowiedz
  • komentarz
    Rewq 22:11 16-04-2019
    Czy jesteś pewien ze Watch z USA nie będzie działał? Pytam bo mam również iPhone z USA i z LTE nie mam żadnych problemów. Tam w applestore zapewniali mnie, ze urządzenia już nie różnią się od siebie - poza urządzeniami do Azji gdzie nie me esim
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:40 17-04-2019
      Próbować nie zabronię, ale zdania nie zmienię ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Rewq 10:00 17-04-2019
        Nie rozumiem, najpierw napraszasz do komentowania i zadawania pytań a jak pojawi się jakieś imho konkretne to nie udzielasz odpowiedzi. Zapytam jeszcze raz czy stoją jakieś konkretne różnice w specyfikacji urządzeń apple na rynek USA i UE które popierają tezę ze używanie w Polsce LTE w zegarku kupionym w USA będzie nie możliwe? Proszę o rzetelną informację
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 10:21 17-04-2019
          Przepraszam, może napisałem nieco za mało konkretnie. W tekście napisałem: "Jeżeli kupiłeś/kupiłaś urządzenie stworzone na rynek Amerykański, będziesz miał problem – LTE działa tam na innych częstotliwościach. Jeżeli w Europie – problemów być nie powinno." i nic się nie zmieniło. Ręczyć możemy jedynie za urządzenia zakupione w naszej sieci. Urządzenia kupione na rynek Europejski będą działać, bo to sprawdziliśmy. Jednak te na rynek USA nie, co także potwierdziliśmy - pojawia się stosowny komunikat. Nie jesteśmy producentem urządzenia, nie zajmujemy się jego dystrybucją na innych rynkach, dlatego jeżeli chcesz uzyskać dodatkowe o modelach, które trafiają na inne rynki o informacje zapytaj producenta.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Rewq 10:29 17-04-2019
            Już pytałem. Twierdzi ze różnic nie ma. Jak pytałem o działanie iPhone przed jego zakupem tez wszyscy mówili ze nie będzie działał - jakoś działa. Będę mógł sam sprawdzić tylko dajcie taka możliwość firmom
            Odpowiedz
            • komentarz
              Peter 21:40 13-05-2019
              To coś chyba złej osoby pytałeś bo nawet samo apple na ich stronie wyraźnie rozgranicza modele USA, Kanada, Meksyk Portoryko od reszty świata i jeszcze osobno Chiny: https://www.apple.com/pl/watch/cellular/
              Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 08:12 14-05-2019
              Tak jak napisałem, urządzenia zakupione w USA nie będą poprawnie działać w Polsce.
              Odpowiedz
              • komentarz
                Aga 05:19 05-03-2022
                Ja mam iPhone z Meksyku i dziala w Pl
                Odpowiedz
    • komentarz
      Mirek.M 09:26 19-07-2022
      Apple Watch 4 cellular kupiony w USA. Plan komórklowy z T-mobile nie instaluje się .Otrzymujemy komunikat "Ten Apple Watch nie obsługuje sieci komórkowej w tym regionie. Apple Watch możesz używać tylko z planami certyfikowanymi przez twojego operatora i dla twojego regionu......" Wsparcie Apple potwierdza że chodzi o inne częstotliwości i informuje że nic nie może zrobić.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 09:18 21-04-2019
    Super sprawa ! Czekam Aż będzie taka możliwość dla wszystkich klientów, zwłaszcza tych na kartę :) pozdrawiam ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Nikodem 23:26 13-05-2019
    Wiadomo już kiedy w ofertach na kartę?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:14 14-05-2019
      Cześć, tak jak pisałem - mamy plan wdrożenia ekstra Karty eSIM w ofertach na kartę. To dość oczywiste. Jednak na pewno nie nastąpi to szybko. Także proszę o uzbrojenie się w cierpliwość. Można też skorzystać z Flex, gdzie wprowadzimy ją szybciej.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Mar 18:36 14-05-2019
        Mówimy tu o perspektywie roku, pół roku, 3 miesięcy?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 10:40 15-05-2019
          Nie znam dokładnej perspektywy czasowej, lecz może to trwać jeszcze dłużej Jeżeli nie możesz się doczekać, zapraszamy do Orange Flex, gdzie na pewno ruszy znacznie szybciej lub do naszej oferty postpaid.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Marc 22:11 15-05-2019
            Nie mam stałej pracy, ani karty kredytowej, więc pozostaje mi jedynie prepaid.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 08:33 16-05-2019
              We Flex nie potrzebujesz karty kredytową, lecz płatniczą.
              Odpowiedz
          • komentarz
            Filip 22:12 30-05-2019
            Czekam i czekam na to wdrożenie ekstra karty esim i nic, nawet już kartę sim flex mam w domu, a umowa kończy mi się 8 czerwca.... wiadomo kiedy będzie wdrożone?
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 12:16 31-05-2019
              Od samego początku (jeszcze zanim ruszyła oferta) informowaliśmy, że w Orange Flex usługa ekstra karta eSIM nie działa: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/odpowiadamy-na-wasze-pytania-o-orange-flex/. Pracujemy jednak nad tym, by wdrożyć ją możliwie szybko.
              Odpowiedz
              • komentarz
                Filip 12:34 31-05-2019
                Tak, tak, to ja wiem że nie ma we Flexie od początku, ale informowaliście też żeby iść do Flexa (posty poniżej) bo będzie "szybko, szybciej", i stąd moje pytanie, bo nadal nie ma:( no i wracając do mojego pytania bo w sumie nie ma odpowiedzi:) to kiedy będzie ta usługa we Flexie?
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Filip 13:53 04-06-2019
                  Czy wiecie zatem kiedy będzie ta opcja ekstra karty e-sim w Orange Flex?
                  Odpowiedz
                  • komentarz
                    Piotr Domański 19:02 28-06-2019
                    Się robi się. Tyle mogę powiedzieć.
                    Odpowiedz
                    • komentarz
                      Nikodem 22:05 06-09-2019
                      Minęły już 4 miesiące, a eSIM na Apple Watch-a we Flex'ie jak nie było tak nie ma. Dobrze, że nie pośpieszyłem się z przesiadką.
                      Odpowiedz
                      • komentarz
                        Piotr Domański 10:00 17-02-2020
                        Dla osób, które nie śledzą wątku - eSIM na AW we Flex już jest.
                        Odpowiedz
                        • komentarz
                          Pablo 22:34 08-03-2020
                          Witam , a kiedy esim dla Samsung Galaxy watch LTE w ofercie Flex ?
                          Odpowiedz
  • komentarz
    Kid 19:17 31-05-2019
    Ad.8. Niestety mam Samsung'a z eSIM Gear S2 i nie działa!!!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 19:02 28-06-2019
      Napisz proszę nieco więcej na ten temat - czy masz jakiś błąd, gdzie funkcja nie działa poprawnie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Leszek Szczepański 18:47 28-06-2019
    Czy mogę prosić o potwierdzoną przez Was listę zegarków na których działa Wasza usługa eSIM z poza oferty?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 19:00 28-06-2019
      eSIM to standard, dlatego obok urządzeń, które mamy w ofercie powinen on zadziałać, na wszystkich tych, które go wspierają, na przykład Huawei Watch 2 2018 z eSIM. Wspieramy oba podstawowe sposoby wgrywania karty do smartwatcha. Jednak jeżeli urządzenie nie znajduje się w naszej ofercie możemy dać 100% pewności, że wszystko pójdzie idealnie. Pamiętaj też, że niektórzy producenci wprowadzają swoje własne ograniczenia.
      Odpowiedz
      • komentarz
        MacGary 17:22 30-03-2020
        Właśnie mam Huawei Watch 2 z eSIM i przy próbie przeniesienia mojego dotychczasowego eSIM na zegarek (zgodnie z instrukcją producenta i aplikacją Huawei Health która służy do wgrania profilu) otrzymuję ciągle komunikat przy próbie zeskanowania kodu QR otrzymanego z Mój Orange: "Wystąpił nieznany błąd. Pobieranie profilu eSIM nie powiodło się. Skontaktuj się z operatorem." Czy ktoś testował w praktyce ten model?
        Odpowiedz
        • komentarz
          arturH 19:16 14-04-2020
          Ja również mam ten sam problem. Orange już 2 miesiące bez efektu rozwiązuje moją reklamacje. Pomóżcie!
          Odpowiedz
        • komentarz
          ArturH 19:18 14-04-2020
          Mam ten sam model i ten sam problem. Orange od 2 miesięcy nie potrafi mi pomóc. Co robić?? HELP
          Odpowiedz
  • komentarz
    Ciekawy 21:41 29-06-2019
    To kiedy wejdzie ta esim w nju? I czy będzie działać w urządzeniach innych niż Apple?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:19 01-07-2019
      Nie mamy dokładnej daty wprowadzenia. Na drugie pytanie trudno odpowiedzieć, bo usługi nie ma. Jeżeli chcesz korzystać z eSIM zapraszamy do Orange ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    wh15p3r 00:06 01-07-2019
    Jak wyglądają plany w stosunku do wdrożenie usługi Extra Sim dla prepaid ? Czy jest szansa, że będzie w 2019 roku ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:20 01-07-2019
      Tak jak w przypadku nju nie mamy aktualnie daty wdrożenia. Zapraszamy do Flex, gdzie już niedługo usługa będzie działać.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Filip 14:19 01-07-2019
        Czekam niecierpliwie od miesiąca będąc na pre-paid i nic... Niedługo to jaka wartość w dniach?:) Chociaż przedział:)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 14:30 01-07-2019
          Takich usług nie wprowadza się z miesiąca na miesiąc. Zapraszamy do oferty post-paid i Flex, w pierwszym z tych miejsc eSIM na zegarkach już jest, w drugim niedługo będzie.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Filip 13:19 07-08-2019
            Minął kolejny miesiąc;( Panie Piotrze czy macie już jakąś datę wprowadzenia ekstra karta esim do oferty Flex...?? słyszymy tylko od kilku miesięcy niebawem i dalej nic nie ma...;(
            Odpowiedz
            • komentarz
              Damian 23:40 14-09-2019
              Panie Piotrze, czy w kwestii terminów wdrożenia usługi pojawiło się więcej informacji ?
              Odpowiedz
              • komentarz
                Bojan 15:20 01-10-2019
                Dołączam do pytania odnośnie ekstra karty sim we Flexie. Rozumiem, że Nju i pre-paid będą w bliżej nieokreślonej przyszłości ale czy możemy oczekiwać esim na apple watch jeszcze w tym roku? Planuję zakup zegarka, jednak nie wiem czy realne jest wdrożenie usługi jeszcze w 2019 roku. Oferta flex jest bardzo konkurencyjna w stosunku do post-paid, porównywalna do Nju stąd też rozważam migracje z Nju gdyby we Flexie pojawiła się ekstra karta sim.
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 10:01 17-02-2020
                  Karta eSIM na AW we Flex już jest. W nju i ofertach na kartę na ten moment nie ma planowanej daty wdrożenia.
                  Odpowiedz
  • komentarz
    Bartek 21:31 13-07-2019
    Mam telefon Samsunga s9 (nie ma esim) i zegarek samsung galaxy watch LTE ( posiada esim) czy mogę na obu urządzeniach zainstalować jeden numer telefonu czy to zadziała? Dzięki za odpowiedź
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:46 17-07-2019
      Tak możesz. Usługę "Ekstra karta eSIM", czyli popularny "eSIM na smartwatche" możesz uruchomić niezależnie od telefonu, jaki posiadasz ( w przypadku iPhone ograniczeniem jest także model urządzenia - od 6 w górę)
      Odpowiedz
  • komentarz
    mabud73 23:01 03-09-2019
    Piotrek, błąd w pkt.6 ...data aktualizacji do poprawki ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Art 12:03 19-09-2019
    Czy usługa ekstra karta esim bedzie dostepna dla duzych firm? Jesli tak to na kiedy jest planowana ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:21 19-09-2019
      Będzie dostępna, planujemy by udało się to do końca października.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Bojan 12:42 04-10-2019
        A jak wygląda kwestia ekstra karty SIM w Orange Flex? Jest szansa na udostępnienie usługi jeszcze w tym roku?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 13:04 04-10-2019
          Szansa jest. Pracujemy, by to było możliwie szybko.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Krzysztof 15:01 27-11-2019
            @Piotr Domański, jak wygląda postęp prac w Flexie? Z niecierpliwością czekamy na Ekstra kartę sim dla Apple watch !
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 15:22 27-11-2019
              Wygląda bardzo dobrze. Gdy będziemy znali datę wdrożenia na pewno o tym poinformujemy.
              Odpowiedz
              • komentarz
                Krzysztof 09:31 28-11-2019
                Dziękuję za informację. Możemy spodziewać się wdrożenia jeszcze w tym roku?
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 10:02 17-02-2020
                  Już jest.
                  Odpowiedz
  • komentarz
    brandek 19:41 29-01-2020
    Witam. Mam Galaxy Watch 46 Lte kupiony w Szwecji i przy próbie uruchomienia esim pojawia się komunikat " Siec Orange nie obsługuje twojej karty esim" Więc jak ma się to do punktu 8 w którym czytałem że urządzenia na rynek europejski będą działać?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:33 04-02-2020
      W punkcie tym napisałem: "problemów być nie powinno", a nie że będzie działać. Nie możemy zapewnić poprawnego działania żadnych urządzeń, które nie zostały kupione u nas i nie zostały skonfigurowane pod naszą sieć. Czego jesteśmy pewni, to tego, że urządzenia wyprodukowane na rynek USA na pewno działać nie będą.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Winko 19:46 03-02-2020
    Witm waham się nad kupnem zegarka z LTE, jak wyglądl ten test z tymi urządzeniami z esim z Europy o którym mowa? Są informacje ze zegarki zakupione w Niemczech czy Szwecji nie sparuja się z esim w Orange. Czy chodzi o jakiś region Europy czy konkretne kraje Unii?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:36 04-02-2020
      Możemy zapewnić jedynie to, że urządzenia kupione u nas będą działać poprawnie. Urządzenia kupione w innych krajach europejskich powinny działać poprawnie, ale nie mogę tego zagwarantować.
      Odpowiedz
  • komentarz
    catalina 21:38 14-02-2020
    Miną już prawie rok. Czy można dowiedzieć się coś więcej na temat ekstra e-sim na kartę(bez abonamentu) ? Na przykład czas jaki jeszcze oczekiwać (przybliżony )?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:03 17-02-2020
      Nie ma obecnie żadnej, nawet przybliżonej daty uruchomienia usługi. Jeżeli chcesz korzystać z Ekstra karty eSIM (na AW) zapraszamy do Orange Flex lub ofert abonamentowych Orangej.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Catalina 13:43 17-02-2020
        Bardzo chętnie. Tyle że mam lepsza ofertę na kartę niż na abonament. Na abonamencie sa bardzo małe oferty internetowe niż na karcie.
        Odpowiedz
  • komentarz
    VASYL 14:34 26-03-2020
    zainstalowana karta eSIM, ale ona nie działa. Ja mam oferta na karte, jaki powinien być plan taryfowy?
    Odpowiedz
  • komentarz
    ArturH 19:22 14-04-2020
    Właśnie mam Huawei Watch 2 z eSIM i przy próbie przeniesienia mojego dotychczasowego eSIM na zegarek (zgodnie z instrukcją producenta i aplikacją Huawei Health która służy do wgrania profilu) otrzymuję ciągle komunikat przy próbie zeskanowania kodu QR otrzymanego z Mój Orange: "Wystąpił nieznany błąd. Pobieranie profilu eSIM nie powiodło się. Skontaktuj się z operatorem." Dwa razy zgłaszałem reklamacje i orange nie potrafi rozwiązać problemu. Proszę o pomoc!
    Odpowiedz
    • komentarz
      MacGary 01:00 08-05-2020
      U mnie w identycznej sytuacji to też nic nie dało ani reklamacje w Orange ani obsługa techniczna Huawei w Polsce nie była w stanie udzielić odpowiedzi wyjaśnienia.
      Odpowiedz
  • komentarz
    WG 08:05 19-04-2020
    Dzień Dobry, czy dobrze rozumiem ze esim działa również w taki sposób ze mam kartę zwykła sim w np plusie i mogę dokupić esim w Orange i mój iPhone 11 będzie obsługiwał te dwie sieci jednocześnie ? Z góry dziekuje za odp. Pzdr
    Odpowiedz
  • komentarz
    Rock 18:08 20-04-2020
    Chciałbym wymienić zwykłą kartę sim na e-sim. Czy e-sim działa bez problemów w roamingu? Proszę o potwierdzenie. Telefon z dystrybucji europejskiej.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mkz 15:11 21-04-2020
    Czy już wiadomo kiedy ekstra esim w Orange na kartę?
    Odpowiedz
  • komentarz
    marek 22:39 03-03-2021
    Esim w orange totalna porażka. Naciągają na przejście i podpisanie umowy a usługi nie są wstanie uruchomić. Przy próbie rozwiązania umowy informują że nie ma podstawy bo esim nie jest usługą podstawowa. Zdecydowanie nie polecam.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Gosc 19:07 09-01-2023
    Dobry wieczór czy jak mam angielski tel ale karte polska to zadziała mi smartwatch???
    Odpowiedz
  • komentarz
    Sz.S 09:27 23-12-2023
    Dlaczego musz płacisz 9zl za esim w zegarku?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej