;

Odpowiedzialny biznes

Uścisnąć rękę i powiedzieć, że będzie dobrze (1)

Wojtek Jabczyński

19 maja 2022

Uścisnąć rękę i powiedzieć, że będzie dobrze
1

Trzeci miesiąc jeździ na warszawskie dworce rozdawać i rejestrować startery. Miał łzy w oczach, kiedy małżeństwo 80-latków po dwóch tygodniach podróży z Charkowa do Polski, wysłało przy nim wiadomość do rodziny, że żyją.

Na rozmowę namawiałem go dłużej niż innych. Woli pomagać bez rozgłosu. Skromny i zaangażowany.

– Zgoda, ale napiszesz, że jeśli ktoś waha się, czy rozpocząć wolontariat, to naprawdę warto. Nie bójmy się kontaktu z ludźmi, którzy potrzebują pomocy. To 100 razy lepsze niż jakikolwiek dzień w normalnej pracy.

Starter to początek

Cezariusz Banaszek, który w Orange zajmuje się środowiskiem pracy, nie liczy, ile starterów rozdał i pomógł włączyć. Pewnie setki, jak nie tysiące.

– Wszystko dopiero zaczyna się od karty SIM – tłumaczy. – Uchodźcy przychodzą po wszelką pomoc. Najbardziej jednak potrzebują rozmowy i zrozumienia. Są zamknięci w skorupach, pod którymi kryją się ich osobiste dramaty. Jak się otworzą dowiadujemy się, czym naprawdę jest wojna.

Dzięki temu, że Cezariusz zna trochę język rosyjski poznał wiele historii. – Najtrudniej słucha się starszych osób, które często pierwszy raz są za granicą. Brutalnie wyrwani ze swojego świata i domów. Przerażeni i zagubieni – opowiada. – Od razu oczami wyobraźni widzę moich rodziców w takiej sytuacji.

Tydzień temu na wolontariackim dyżurze na Dworcu Centralnym podbiegła do niego Ukrainka z trójką dzieci. – Miała pociąg do Gliwic za 15 minut. Na styk zdążyłem jej dać kartę i zarejestrować. Dowiedziałem się, że jedzie tam trochę w ciemno. Nie miała nic zarezerwowanego, to był po prostu kolejny przystanek w ucieczce od wojny. Kiedy jechała, my znaleźliśmy jej hostel i zorganizowaliśmy pomoc na miejscu. Wysłałem jej wiadomość, była zaskoczona i ogromnie wdzięczna. W takich chwilach nasza praca ma największy sens i chce się chcieć.

Wolontariat daje szczęście

Dla Cezariusza pomaganie zaczęło się długo przed wojną w Ukrainie. Malował sale w przedszkolach i remontował klasy w szkołach. Wiele różnych akcji, ale teraz woli opowiadać tylko o wsparciu dla uchodźców. Nie tylko rejestruje karty, ale pomaga w zbiórkach darów w Miasteczku Orange i wozi je na granicę w Krościenku.

Najczęściej spotkacie go jednak na Dworcu Centralnym i Wschodnim. Dostaje telefon od koordynatora, że jest potrzebny i jedzie po pracy. Dyżur trwa kilka godzin i kończy się późnym wieczorem.

Kiedy w pierwszych tygodniach wojny przyjeżdżały pociągi z Kijowa, imigranci od razu podchodzili po karty telefoniczne. – Nie miało znaczenia, jaki operator, stali w kolejkach tam gdzie się krócej czekało na starter. Oby tylko mieć jak najszybszy kontakt z bliskimi – mówi. – Teraz ruch jest już mniejszy. 

Pytam jak znajduje na to wszystko czas i siłę. – Jestem szczęśliwy, jak wracam z wolontariatu. Mogłem pomóc, to się liczy – odpowiada. – Doceniam, że nasza firma mocno zaangażowała się w pomoc dla Ukraińców i pomaga nam wolontariuszom.

***

Od początku wojny do 15 maja Orange Polska dostarczył ponad pół miliona darmowych starterów dla obywateli Ukrainy i pomaga w ich rejestracji. Uruchomiliśmy 473,5 tys. pakietów z bezpłatnymi usługami. Było to możliwe m.in. dzięki pracy setek wolontariuszy na granicy, na dworcach i w punktach recepcyjnych.

***

Spotkanie z Cezariuszem Banaszkiem jest kolejnym odcinkiem cyklu, w którym przybliżamy wolontariuszki i wolontariuszy Orange Polska zaangażowanych w pomoc naszym przyjaciołom z Ukrainy. Prawie 1 000 pracowników wspiera ponad 130 różnych inicjatyw m.in. dzięki grantom ufundowanym przez Fundację Orange. Dodatkowo Fundacja przeznaczyła 75 grantów dla pracowników goszczących w swoich domach uchodźców z Ukrainy.

Tutaj znajdziecie sylwetki: Ani Grodeckiej, Renaty Niezabitowskiej – Gerard, Janusza Osiadły i Kasi Barys.

Udostępnij: Uścisnąć rękę i powiedzieć, że będzie dobrze
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:03 24-05-2022
    Gratulacje. Uważam że dobro zawsze wraca z podwojoną siłą. Brawo dla tego prawdziwego Orangowego Bohatera. Super!
    Odpowiedz

;

Oferta

Testujemy nju światłowód (8)

Wojtek Jabczyński

19 maja 2022

Testujemy nju światłowód
8

Ofertę nju pewnie kojarzycie z tanimi usługami mobilnymi. Teraz sprawdzamy, jak taki model może sprawdzić się dla światłowodu. Od dziś, jeśli jesteście klientami nju, możecie skorzystać z najnowocześniejszego internetu za 39,99 zł miesięcznie.

Kto używa wie, że światłowód robi różnicę. Teraz wymyśliliśmy, aby zaproponować go w wygodnym modelu subskrypcyjnym, który znacie choćby z Netflixa. Za usługę zapłacicie z góry na początku miesiąca. Możecie to zrobić za pomocą podpiętej karty płatniczej, płatności online lub BLIK-a. Wygodnie i bezpiecznie.

Za ile i dla kogo

Nju to zawsze niskie ceny i tak również jest ze światłowodem. W naszych testach możecie wybrać dwa warianty: promocyjny i podstawowy. Jak Wam pasuje.

W ofercie promocyjnej za nju światłowód zapłacicie jedynie 39,99 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 50 zł, jeśli zdecydujecie się korzystać z usługi przez 2 lata.

W ofercie podstawowej kosztuje 59,99 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 499 zł, ale za to macie usługę na czas nieokreślony.

Szybki internet i bonusowe GB

Wybierając testowy nju światłowód dostajecie dostęp do internetu – bez limitu danych, o prędkości do 200 Mb/s (pobieranie) i 30 Mb/s (wysyłanie). W ramach opłat korzystacie z  modemu FunBox 3.0 z Wi-Fi, obsługującego pasma 2,4 GHz oraz 5 GHz. Taka prędkość w zupełności wystarcza na potrzeby gospodarstwa domowego.

Dodatkowo Ci z Was, którzy zdecydują się przetestować światłowód otrzymają 200 GB do wykorzystania na numerze nju na abonament lub na kartę, do wykorzystania w 6 miesięcy.

Jak kupić nju światłowód

Jeszcze raz podkreślam, że to testy dlatego nie będzie żadnych reklam czy promocji oferty w mediach. Sam proces kupienia oferty jest bardzo prosty i w pełni cyfrowy.

Jeśli jesteście zainteresowani zapraszam na stronę www.nju.pl/swiatlowod lub zachęcam do pobrania aplikacji mobilnej nju światłowód: iOS i Android.

Ofertę testową kierujemy do obecnych i nowych klientów nju na abonament i nju na kartę, którzy znajdują się w zasięgu światłowodu w sieci własnej Orange Polska, mieszkają w budynkach wielorodzinnych na obszarach, gdzie rynek jest zderegulowany przez UKE i nie mają zainstalowanego Orange Światłowodu.

Sami zarządzacie usługą

Usługą zarządzacie poprzez bezpłatną aplikację nju światłowód na telefonie lub po zalogowaniu się na swoje konto na www.nju.pl/zaloguj. Macie dostęp do m.in. informacji o statusie zamówienia, rachunkach, możecie porozmawiać na czacie z naszym konsultantem, zmienić metodę płatności itp.

Udostępnij: Testujemy nju światłowód
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    G 11:42 19-05-2022
    Fajny pomysł. Niestety adres, który jest w zasięgu wg strony Orange (No i widzę okablowanie na klatce :)), nie jest w zasięgu wg strony nju.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mikado 16:05 19-05-2022
    Posiadam NJU praktycznie od początku i właśnie wszedłem w światłowód u konkurencji. Jak skończy mi się umowa fajnie było by to połączyć (skrzynkę Orange mam pod domem). Tylko pytanie co z zabudową jednorodzinną? Bo jak pozostanie dodatkowe 20zł/miesiąc to oferta kompletnie traci sens i konkurencyjność.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krakus 16:43 19-05-2022
    U mnie to samo, w bloku są usługi Orange i światłowód. A nju nie mogę mieć, mimo ze mam tam dwa numery
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ktoś 20:27 20-05-2022
    Na pewnym branżowym portalu napisali o tej promocji - Orange zależy na pozyskaniu nowych abonentów tam, gdzie zbudowali sieć światłowodową, a konkurencja jest na tyle duża, że trudno o klientów i sieć pozostaje nieużywana. Oznacza to, że "celowane" będą głównie duże miasta, gdzie konkurencja jest duża i trzeba zejść z ceny, a Orange nie chce robić to pod swoją "główną" marką, żeby nie schodzić z ceny w 'głównym" cenniku (w sumie taka sama logika jak w samym nju). Jeśli chodzi o zabudowę jednorodzinną, to raczej marne szanse, no chyba że akurat trafi się duża konkurencja innych ISP.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 18:08 24-05-2022
    Fajna promocja. A nie łatwiej obniżyć byłoby ceny w Orange?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ktoś 00:34 25-05-2022
      Z punktu widzenia klienta oczywiście tak, ale z punktu widzenia operatora niekoniecznie (po co zarabiać mniej, jeśli można zarobić więcej). Pamiętaj, że celem tej promocji nie jest obniżenie cen światłowodu w Orange, tylko "podebranie" klientów konkurencji przez zaproponowanie niższej ceny, dlatego będzie oferowana tylko tam, gdzie wybudowana za spore pieniądze sieć światłowodowa jest nieużywana, a nie można konkurować jakością (inni tez mają w tej lokalizacji FTTH/FTTB) i trzeba konkurować ceną. Oczywiście można zaoferować specjalną promocję/cennik dla tych lokalizacji, ale nieuchronnie "niekwalifikujący się" klienci będą marudzić, dlaczego ta promocja nie jest dostępna dla nich, tylko akurat tam gdzie i tak jest tańsza konkurencja. Dlatego zamiast takich promocji użyto submarki nju - z jednej strony można przyciągnąć "wrażliwych na cenę" konsumentów (lepszy klient, który płaci mniej, niż taki który w ogóle nie płaci, bo utrzymanie/amortyzacja sieci i tak kosztuje), a z drugiej nie obniżać cen w standardowym cenniku.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Artur 17:02 01-06-2022
    Chciałem skorzystać z oferty. Niestety mimo światłowodu Orange, nie mogę skorzystać, bo Orange wypięta się swojej własności. Cóż, idę do konkurencji.
    Odpowiedz
  • komentarz
    sosen 17:48 08-06-2022
    Wszystko fajnie tylko kilka dni temu światłowód dostępny był pod danym adresem a dziś już nie jest.
    Odpowiedz

;

Innowacje

Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości (1)

Marta Krajewska

18 maja 2022

Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości
1

Nie czytam instrukcji obsługi. Wciskam guziki, aż zadziała – wielu z nas mogłoby się podpisać po tymi słowami. Żyjemy w pośpiechu, a o naszą uwagę walczą tysiące spraw.  Wnikliwe czytanie instrukcji to luksus, na który rzadko możemy sobie pozwolić. A gdyby tak przełożyć ją na trójwymiarowy obraz i wrzucić do telefonu?

– Rozszerzona rzeczywistość, czyli Augmented Reality (AR) łączy świat rzeczywisty z tym generowanym komputerowo. Postanowiliśmy wykorzystać możliwości tej technologii, żeby ułatwić naszym klientom proces podłączenia FunBoxa i konfigurację internetu, bez konieczności czekania na wizytę technika – tłumaczy Ania Wójcicka, kierownik Wydziału Customer Journey w Orange.

Zasada jest bardzo prosta – wystarczy ściągnąć ze sklepu Orange bezpłatną aplikację mobilną, zainstalować ją, uruchomić i skierować aparat na urządzenie. Aplikacja rozpozna FunBox i krok po kroku przeprowadzi nas przez proces jego uruchamiania.

Aplikacja jest bardzo intuicyjna i przyjazna. Zanim udostępniliśmy ją naszym klientom, poprosiliśmy o opinię grupę testerów. Ponad 90 proc. z powodzeniem podłączyło urządzenie, postępując zgodnie z wytycznymi w aplikacji. 91 proc. oceniło aplikację jako intuicyjną i prostą w nawigacji, a 89 proc. uznało, że jest pomocna dla osób, które mają problemy z podłączeniem urządzenia lub nie wiedzą, jak to zrobić – wyjaśnia Michał Prusak, główny specjalista Customer Journey w Orange.

Zobaczcie, jak działa aplikacja.

Z aplikacji mogli skorzystać klienci, którzy samodzielnie instalowali model FunBox 3.0 przy zakupie nowej usługi dostępu do internetu oraz ofercie Orange Love Mini.

– Aplikacja była oddana do użytku naszych klientów testowo, na parę miesięcy. Obecnie nie jest dostępna. Jednak widzimy jej potencjał i pracujemy nad komercyjnym wdrożeniem – dodaje Ania Wójcicka.

Aplikacja jest efektem współpracy Orange Polska i firmy Augmented Vision w ramach programu Orange Fab.

***

To kolejny wpis zainspirowany Innovation Day, którego podsumowanie przeczytacie tutaj: Wyjdź z pudełka, spójrz inaczej

Przeczytajcie także o usługach dronowych od Orange: Drony, nowe usługi od Orange

Udostępnij: Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 22:35 18-05-2022
    O proszę 😉 Ja pomimo ciągłego braku czasu uwielbiam czytać instrukcje i regulaminy 😉 Witamy Marto w pracy 🙂
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej